Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties

Volgens executive producer Rod Fergusson van Epic Games krijgt schietspel Gears of War 2 experience points en levels, zoals bekend van rollenspellen. De veranderingen worden ingevoerd bij de eerstvolgende uitbreiding voor het spel.

Gears of War 2Op het forum van schietspel Gears of War 2 heeft een fan de diverse uitlatingen gebundeld, die executive producer Rod Fergusson van ontwikkelaar Epic Games heeft gedaan over de veranderingen die voor het spel gepland staan. De belangrijkste aanpassing is dat Epic het TrueSkill-systeem wil aanvullen met een experience en levels, zoals bekend van rollenspellen. Met het TrueSkill-systeem worden de vaardigheden van spelers gemeten na het spelen van online multiplayermatches. Op basis van de resultaten worden spelers van gelijke kwaliteit tegen elkaar ingezet. Dat systeem blijft intact, maar het wordt aangevuld met een xp-systeem en met levels. Spelers verdienen experience points op basis van de uitslag van de online multiplayer-games die ze spelen, en als er voldoende xp is verdiend stijgt de speler naar een hoger level. Epic wil voorlopig tot level 99 door laten spelen. Een betere uitslag van de match levert meer xp op.

Net als bij een roleplaying-game zou het steeds meer xp kosten om naar een volgend level te stijgen. Epic wil bovendien de hoeveelheid xp die met verschillende spelvormen kan worden verdiend uiteen laten lopen. Spelvormen waarbij spelers respawnen leveren dan minder xp op, omdat het anders te makkelijk zou zijn om punten te verzamelen. Het halen van een hoger level heeft geen effect op de prestaties in het spel. Spelers worden er niet sterker van, zoals in een rpg. Epic wil wel bepaalde Achievements koppelen aan het opdoen van experience en het halen van levels. En de ontwikkelaar heeft meer veranderingen in petto. Zo wil men bots in gaan voeren in het spel, die de plek innemen van spelers die halverwege een match uitloggen. De veranderingen worden opgenomen in de eerstvolgende uitbreiding. Wanneer die downloadable content vrijgegeven gaat worden, is niet bekend. Naar verwachting zal de dlc niet gratis zijn, al heeft Epic zich daar nog niet over uitgelaten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Mwa, zoals Metal Gear Online dus. Mss is het beter dat de levels niet gebonden zijn aan je ervaringspunten, maar meer aan je stats (kill/die ratio en win percentage ) dan aan het hoeveelheid tijd en inspanning dat je online doet.
Denk dat het door de Trueskill-system veel leuker wordt om dit spel online te spelen. Ook het plaats in nemen van de bots vind ik een erg goed idee. Erger me mateloos aan mensen die halverwege de game quiten en er vervolgens met een man minder wordt gespeeld.

Goeie zet EPIC!
De grootste reden dat al die spelers vertrekken is vanwege de ongeloofelijke lag. Skill bepaalt maar voor 25% de uitkomst van de game. Degene die host is/in zijn team zit, is iedereen vrolijk een seconde of 1.5 voor en killed de rest met gemak.

Het enige wat je kunt doen in zo'n match tegen de host is je kettingzaag pakken en hopen dat het een halve noob is die zich makkelijk laat zagen.

Die DLC Combustible map pak was trouwens ook je reinste onzin. Spel was amper uit, stikte van de bugs, en in plaats van bugfixes, komen ze met een veels te dure map pack. Waarvan de achievements ook zonder het te downloaden in je lijst komen te staan

De enige ingreep die dit spel zou kunnen redden zijn dedicated servers voor de multiplayer. Maar goed dat zal wel geld kosten, en ze zijn daar toch vooral geintresseert in geld verdienen.

Het is een goed spel, maar the lag of war verpest het grotendeels.
Dat is waar...

Host bepaald het grootste gedeelte. Lagg is tergend, maar toch denk ik dat ze hiermee de spelers toch iets blijer maken.
Frustratie alom voor de XP fans als er dan iemand in hun team loopt te kutten haha, daar zullen heel wat extra scheldpartijen van komen
Dat is een van de redenen waarom het zoiezo verstandig is met eigen team te spelen! mensen quiten niet zomaar, je weet waar je mee speelt etc.

Ben met mijn "team" tot horde lvl 50 gekomen:)
Tsja, da's wel leuker maar niet echt te doen als je niet veel tijd te besteden hebt aan gamen, helaas.
Beetje vreemd dat je geen extra's krijgt door te 'levelen', het hebben van een cijfertje heeft dan best wel weinig nut. Ze zouden een systeem zoals in Battlefield kunnen introduceren, waar je bepaalde unlocks krijgt bij een X aantal levels. Dat zou het levelen iets interresanter maken, lijkt mij.
Zou me niks verbazen als dat wel in GoW3 zou zitten.. Nu is het meer een extraatje achteraf, 'we doen het omdat het bij andere games ook populair is, maar waren nog niet op het idee gekomen toen de game uitkwam'..
het klopt niet helemaal wa hier staat met de originele post van rod want hij zei nl. dat ze het wel in kunnen voeren maar dan geen achievements ervoor behalve als ze nieuwe dlc maken dus deze verandering kan wel door worden gevoerd zonder extra achievements en het is vooralsnog alleen een voorstel van Rod
Ik had liever dat ze het matchmaking systeem veranderen. Je kunt niet eens kiezen wat voor gametype je speelt... De multiplayer van GoW2 was voor mij een enorme tegenvaller. Hij staat bij mij, nadat ik de singelplayer had uitgespeeld, in de kast lekker stof te vangen.
Toch wel mooi om te lezen dat Epic niet op tijd het geld voor de certificering betaalde en ze daarom gezeik hadden.
Sluit Microsoft een spel af waar ze zelf geld aan verdienen, slim volk!! :+
Ej Cool EX point's. Dat brengt me weer terug aan mijn eerste echte verslavende online game.
Wolvenstein Enemy Territory. jezelf meten met andere 'vaste'spelers van de server over verloop van de avond of week :)

Niet het potje is afgelopen en je begint op 0. ET gamers weten wat ik bedoel. :z
Laten ze maar eens meer tijd besteden aan de stabililteit van het online spelen en matchmaking. De verbinding met de server verbreekt en dat is bij al mijn vrienden zo (alleen bij GoW2). En Matchmaking duurt eeuwig! :(

Maar het zou vet zijn als ze een rankingsystem hebben als Call of Duty 4 of Battelfield 2010. Medals!!!! :D
En die bots zou cool zijn, want het is vet irritant als iemand midden in een gamesessie wegvalt.

Zo zie je dat updates en patches toch ergens goed voor zijn! (maar toch moet een product 100% perfect bij verkoop zijn)
Ik hoor van veel mensen dat de online modus van GoW2 echt zuigt tov de gevestigde COD4 en andere shooters. Mooie inzet van Epic maar het lijkt me meer een noodgreep dan een verwachte uitbreiding. Met de komst van COD6 en Killzone 2 krijgt GeOW2 een stel stevige concurrenten. Zonder deze update lijkt de strijd snel gestreden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True