Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

Ontwikkelaar Blue Omega Entertainment werkt momenteel aan Damnation, een game die de Amerikaanse burgeroorlog tot in het heden voort laat lopen en waarin de invloed van Jules Verne duidelijk zichtbaar is.

Blue Omega maakt van Damnation een game waarin van alles gecombineerd wordt. Het spel is in eerste en in derde persoon te spelen en heeft actie, sluipen en verschillende soorten puzzels in zich. De makers hopen zo een game te maken die meer vraagt van de speler dan alleen schieten en deuren openen. Bovendien kunnen spelers acrobatische toeren uithalen, vergelijkbaar met Tomb Raider en Prince of Persia.

De ontwikkelaar gebruik voor het spel de laatste editie van de Unreal Engine. Damnation is de eerste game van de studio. Helemaal onbekend zijn de makers echter niet. In 2005 won de studio de tweede prijs in de Make Something Unreal wedstrijd, uitgeschreven door Unreal-ontwikkelaar Epic en Nvidia. Blue Omega won de prijs met een vroege versie van Damnation. Het spel wordt uitgegeven door Codemasters, op pc, Xbox 360 en Playstation 3. Het zou voor het einde van 2008 in de winkel moeten liggen.

Het verhaal speelt zich af in een alternatieve versie van het heden waarin de Amerikaanse burgeroorlog nog steeds voort woedt en ook de industriŽle revolutie nog in volle gang is. Dat leidt tot een grafische stijl die doet denken aan Steampunk en de boeken van H.G. Wells en Jules Verne. De oorlog tussen het Noorden en het Zuiden duurt zo lang dat de natuurlijke reserves in de betrokken staten opraken en dat drijft beide partijen naar het westen. Daar stuiten de strijdende partijen op de industriŽle grootmacht W.D. Prescott die beide partijen tegen elkaar uitspeelt. Ook betrokken in het conflict zijn het Chinese kartel dat de spoorwegen in het westen beheert en de oorspronkelijke Indiaanse bevolking. De Chinezen zorgen ervoor dat de speler oorsterse gevechtstechnieken kan leren. De Indiaanse bevolking leert de speler om tijdelijk de geest van een ander persoon over te nemen.


Damnation Damnation Damnation Damnation Damnation
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Damnation, no donation no salvation!
Halleluja, another soul saved!

2 regels uit een save house uit GTA2

Maar Damnation! dit spel ziet er lekker uit, en de verhaal stijl spreekt me nu al meer dan aan :) FarCry (Cry Isle meen ik) was toch ook onstaan uit een NZone voorbeeld/wedstrijd?

Alleen nu nog zorgen dat de afwerking van hoge kwaliteit is en je net zo als in Oblivion helemaal op kunt gaan in de spel wereld.

Edit: die motor die op de muur rijd lijkt wel erg op de Dodge Tomahawk hť? zou die ook hetzelfde meesterlijke geluidje hebben? :D

[Reactie gewijzigd door PaddoSwam op 6 maart 2008 16:08]

Dit ziet er een leuk spel uit.

Het doet me een plezier dat men steeds een poging doet om toch een uniek en origineel verhaal uit de mouw te schudden. De graphics zien er in ieder geval veelbelovend uit :D.
Het lijkt erop dat je in een team a la 'Army of Two' zit gezien deze screenshots

En zoja, is dit online? :*)

't Ziet er in ieder geval retetof uit! :Y)
Ik heb de mod op de UT2004 engine hiervan gespeeld. Heb helaas geen multiplayer optie toendertijd kunnen ontdekken.

Het speelde leuk, alleen zaten er nog redelijk wat foutjes is.

Singleplayer speel je gewoon in je eentje. Echter heb je wel wat mogelijkheden om de 'posession' te nemen van je 'tegenstanders, zodat je op een veiligere manier de tegenstanders al kunt verzwakken.

Was vermakelijk, maar verveelde helaas te snel.
Wow, dat ziet er goed uit zeg, ook een leuk concept! Weer eens wat anders dan mutanten, buitenaardse wezens of een WO2 setting.

Benieuwd hoe ze de PoP/TR elementen leuk kunnen implementeren, lijkt me erg leuk om in PoP stijl langs een muur te rennen en dan iemand om te schoppen ŗ la Fear.
Het is inderdaad duidelijk te zien dat het de ut3 engine betreft (alles dichtbij heel scherp en gedetailleerd maar alles wat een beetje verder is is vaak wazig). Verder wel hele mooie omgeving - ben benieuwd of er een demo van uit gaat komen. Spel lijkt me ook zeer interessant doordat het niet alleen maar dom schieten is..

@shadow: ja ;D

[Reactie gewijzigd door shades op 6 maart 2008 16:32]

@ schaduw
Had jij liever dat dat meiske een burka aan had dan O-)

Dat spel ziet er wel meesterlijk uit. Misschien wel vette co-op?
Aan de screenies te zien wordt het hele vette game. Qua eye-candy dan dus. Dan vraag ik me gelijk af, heb je een GF8800 absoluut nodig zoals bij Crysis, of draait het daar gewoon lekker soepeltjes op en is het ook speelbaar op een midrange kaart?
Kijk maar naar UT3 en GoW. Zelfde engine, zo te zien nog niet echt aangepast. Ik zou zeggen van wel dus.
ik net een e8500+4Gb+GTS8800/512+vista64 gekocht, UT3 draait op stock snelheid 1650x1050 alles full zonder enige hapering... (weet niet precies hoe ik de fpssen op scherm kan toveren dus gemiddelen kan ik niet geven). En imho is de ut3 engine vele malen efficienter dan de crysis-engine (no troll intended) omdat de ut3-engine ook met een mindere kaart af zou kunnen

update:
Misschien heb je wat aan deze links:
http://planetunreal.gamespy.com/fullstory.php?id=146228
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2230938,00.asp

Ik heb overigens geen AA of AF aan staan want dat vind ik op zo'n resolutie niet echt nodig.

[Reactie gewijzigd door shades op 7 maart 2008 10:59]

De ontwikkelaar gebruik voor het spel
mssn ff dat aanpassen naar "gebruikt" dan kan je ze post verwijderen...
Ziet er erg cool uit.. maarja plaatjes zeggen in dit soort gevallen weinig of het ook nog leuk is..
Zoals Epic vertelde, Is de unreal3 engine sinds GoW alweer een heel stuk geoptimaliseerd. En het verschil tussen Gow (xbox360) en UT3 is technisch gezien al een hele verandering. Natuurlijk ga je voor eye-candy toch wel een redelijke pc nodig hebben. Maar ik denk dat het best wel eens redelijk goed kan draaien op een standaard game-pc.

En ind. Zo'n decollete vind ik weer wat overdreven puberaal.
Alsof dat echt nodig is om de game interessant te maken. En d'r zit toch echt wel verschil tussen dit een burka :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True