Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 130 reacties
Bron: Reuters

Microsoft heeft laten weten dat van het Xbox 360-spel Gears of War in twee weken tijd meer dan 1 miljoen kopieën zijn verkocht. Hierdoor is dit spel de best verkopende Xbox 360-titel tot nu toe. De game is gelanceerd op 7 november, in een poging om de aandacht af te leiden van de lancering van de PlayStation 3 en de Nintendo Wii.

Dat Xbox 360-spellen goed verkopen is van belang voor Microsoft, omdat het bedrijf de hardware met verlies verkoopt en juist winst hoop te maken op de verkoop van de spellen voor het platform. Het spel is overigens bij lange na niet het meest succesvolle spel dat Microsoft op de markt heeft gebracht. Het spel Halo 2 voor de originele Xbox realiseerde in de eerste 24 uur na de lancering een omzet van 125 miljoen dollar, wat ongeveer neerkomt op 2,5 miljoen kopieën. Gears of War heeft echter een kleinere potentiële markt, omdat de Xbox 360 pas een jaar op de markt is, terwijl de originele Xbox reeds drie jaar beschikbaar was toen Halo 2 uitkwam. Dankzij het succes van Gears of War, heeft Epic Games, de producent van het spel, laten weten dat er inmiddels nagedacht wordt over een opvolger. Ook liet het bedrijf weten te werken aan aanvullende content voor de huidige versie van Gears of War. Overigens profiteert Microsoft ook nog van toegenomen abonnees op Xbox Live dankzij Gears of War. Het spel is met ruim 10 miljoen 'battles' het meest gespeelde spel op Xbox Live.

Gears of War screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (130)

Ok toegegeven het ziet er mooi uit, maar ik heb niet het idee dat dit een mijlpaal is in de geschiedenis van fps's.
Dude, geen mijlpaal voor fps's?!

Ik weet niet wat voor game jij gespeeld hebt maar GoW is dus echt geen FPS. GoW is 3rd Person! (3PS)! Ik vind het anders wel een mijlpaal voor de 360 en misschien wel voor het 3PS-genre.
Toch is de gameplay heel anders.

Geen bunnyhoppen en de gene met het grootste wapen wint, maar de hele tijd achter muurtjes schuilen en af en toe even kiekeboe zeggen, en tactisch rondlopen.
Daar draait op UT en Quake na vrijwel elke FPS om. De gameplay is totaal niet vernieuwend. De gameplay is niet slecht en grafisch top maar niks nieuws onder de zon. Het is wel een goeie game hoor maar gewoon niks vernieuwends
Dat GOW op de UT engine draait wil natuurlijk niet zeggen dat de gameplay hetzelfde is als andere games die ook op die engine draaien.

De gameplay van CS is toch ook totaal anders als Halflife. Voor iemand die beide nog niet gespeeld heeft en snel kijkt misschien wel, maar zodra je gaat spelen merk je dat de verschillen groot zijn. Zo is het nou ook met GOW. Ja je loopt rond en je moet de tegenstander neerschieten zoals alle FPS. Maar de manier waarop dat gebeurd in GOW maakt het vernieuwend. Doordat het max aantal spelers gelimiteerd is op 8, de levels niet groot zijn en de perfect uitgewerkte cover mogenlijkheden speelt GOW totaal anders als de andere FPS.
In UT is het overigens best wel handig als je een groot wapen hebt hoor. Ik bedoel, 3 hits met een rocketlauncher en je target is 100% dood. Met je minigun ben je een half magazijn verder...
Ik vind vooral de manier waarop je in en uit dekking gaat, en je 'blind' kan schieten in GoW wel erg lekker spelen.. Of het compleet nieuw is weet ik niet, maar ik ken zelf weinig andere games die het zo doen, op de PC zeker niet.. Het is dan ook geen standaard FPS, maar 3rd person met FPS invloeden..
Heb je uberhaupt wel eens UT gespeeld? Het leuke aan UT is dat je met elk wapen een ong. even grote kans maakt, dus 'de gene met het grootste wapen wint' is echt niet van toepassing.
Merethan noemt ook nergens het voorbeeld UT, beter lezen de volgende keer
Heb je het spel al eens gespeeld?

Heb je hem al eens co-op op nivo "insane" op Live! gespeeld?
De co-op gameplay maakt van deze game een echte nextgen. De samenwerkig en het overleg tijdens het spel is een totaal nieuwe ervaring.

Daarnaast is het gewoon lekker om te merken hoe goed Live! is geintegreerd. Als je singleplayer bent aan het spelen en een vriend komt online stuur je hem een invite en meteen zit kan hij je partner overnemen.

Mensen die al na een paar uur uitgekeken zijn op dit spel hebben duidelijk geen Live! want daar zit echt de sterke kant.
Nextgen? Mmmm misschien, als totaalplaatje. Succesvol in potentie en vermakelijk is het zeer zeker. Epic is er namelijk uitermate goed in geslaagd om uitgekauwde game mechanics te combineren met lekkere muziek, goede dialoog en extreem gewel(da)dige sfeer. Go go gadget buzzsaw! (Met dank aan John Carmack)

Het schuilen achter een muurtje was niet het meest vernieuwde in deze game, genoeg voorbeelden van andere shooters die je hier toe dwingen. Wapen selectie zijn ook verre van vernieuwend en het vreselijk lineaire gameplay was ook niet erg next genny :+

Wat maakt GoW dan wel zo goed? Het is vooral de combinatie van een heleboel dingen die het spel zo aantrekkelijk maken. Met name de atmosfeer is erg goed, ik zei voorheen al goede dialoog (want wie wil er nu een verhandeling over koude nucleaire fusie horen van een paar metaal vreters). Dat gemixed met heerlijke, cheesy oneliners die de potentie hebben om cult status te bereikken heeft voor mij in ieder geval het dwangmatige wegdruk syndroom van de gebruikelijke cutscenes in games verholpen.

Het was tevens allerminst storend dat je als een uit de kluiten gegroeide Lara Croft auto's loopt te leuren. Of als een onbehouwen Sam Fisher lekker door het licht sluipt om detectie te voorkomen. Beter goed gejat dan slecht gemaakt zeg ik dan maar. Ja, ze hebben het goed begrepen bij Epic want het werkt en hoe! Ik kan me in ieder geval het game wat ik voor het laatst in één ruk heb doorgespeeld niet meer herinneren. Alhoewel dit zou ook ouderdoms gerelateerd kunnen zijn ;)

De solo gameplay was inderdaad aan de korte kant, maar zeer zeker gevuld met entertainment en daar kocht je het spel toch al in de eerste plaatst voor. Je kunt je zelf gaan afvragen of het de moeite waard is om te kopen als je geen live kunt gebruiken. Naar mijn mening wel, want ik daag een ieder uit die in de jungle van het stappen twaalf uur weet te overleven met een kleine 65 euro, dan moet je toch goed je best doen. Maar gelukkig zijn er voor de prijsbewusten onder ons ook nog de multiplayer opties.

Ondergetekende kan in iedergeval niet wachten op een vervolg c.q. uitbreiding van de storyline/missies. In de tussentijd maar lekker in de online modi lichaamsdelen gaan zagen.

Jullie weten in ieder geval wat er zeer zeker bij Sinterklaas in de bestelling moet ;)
Het spel ziet er dan ook echt heel mooi uit. Het laat zien waar de 360 werkelijk toe in staat is. Wat dat betreft dus ook goed voor MS. Bij veel mensen leeft het idee dat de PS3 de 360 op grafisch gebied wel even weg zal blazen, maar dit spel toont aan wat de meeste developpers ook al zeggen, dat gaat niet gebeuren. Het verschil zal marginaal zijn.
De PS3 de Xbox360 inderdaad niet wegblazen, de verschillen zullen klein zijn maar ik zou het voordeel eerder nog aan de 360 geven.

De developers van Epic die GoW ontwikkeld hebben zijn namelijk een erg lange tijd bij Microsoft aan het hameren geweest dat ze 512MB videogeheugen nodig hebben in het apparaat om hun games echt mooi te maken. MS is overstag gegaan, maar Sony zweert bij 256MB videogeheugen.
Dat is niet waar. Ze (Epic) hebben alleen het verschil laten zien tussen 256mb en 512mb, echt hameren zou je het niet kunnen noemen. En de XBox 360 heeft alleen shared memory, zowel GPU als CPU gebruiken hetzelfde geheugen.
De PS3 daarintegen heeft 256MB dedicated video geheugen en 256MB dedicated systeem geheugen.
Zowel Cell als RSX kunnen beiden het totale 512 MB geheugen aanspreken in de PS3. Het hele verhaal van EPIC heeft gewoon te maken met programmering. Net zoals de ontwikkelaar van LAIR zei dat deze game niet op de 360 kon draaien ivm de 7 spe's van Cell. Is maar net hoe je de hardware laat omgaan met het beschikbare geheugen.
en ook hier willen we graag een bron van zien natuurlijk.
ik geloof dat ik dit verhaal namelijk gemist heb.
Nou als je de screenshots ziet op gamespot van bv cod3 op de 360 en de PS3 dan ziet de 360 er dus echt een heeel stuk beter uit!
Dat is 512MB gedeelt geheugen....En als de rest van applicatie ~200-250MB nodig heeft (aardig realistisch getal) heb je dus geen ene moer aan de samenvoegen van.

Of XBOX360 graphisch werkelijk zo sterk is kan pas blijken als een fatsoenlijke verglijkbare architectuur komt (lees R600), maar ik denk persoonlijk nog dat de iets conservativeren RSX nog wel eens sneller zou kunnen zijn, de unified shader architectuur, hoe mooi dan ook, doet niet bepaald goed aan prestaties/transistor*clocksnelheid, zo blijkt uit de G80's prestaties (ondanks dat het natuurlijk een erg snelle chip is).
Dat is 512MB gedeelt geheugen....En als de rest van applicatie ~200-250MB nodig heeft (aardig realistisch getal) heb je dus geen ene moer aan de samenvoegen van.
M.a.w, in uw ogen heeft Unified Shaders ook geen nut. Het spijt me, maar je idee klopt niet.

Door gebruikt te maken van een gedeeld geheugen, moet men niet constant textures & andere data in zijn 'main' geheugen proppen. En die later te dupliceren in het video geheugen wanneer men ze nodig heeft. Hierdoor spaart men de verplaatsing van het geheugen uit.

Dat is jammer genoeg een fout die men maakte bij de PS3. De developers hebben niet de keuze om hun main game data klein te houden, en de rest in high texutures te stoppen. Vb: 100/400 verhouding. Nee, men zit automatische vast aan het 256mb limiet van de video ram. Waardoor men weer moet swampen van textures.

Nu, ik weet niet welke 8800GTX reviews je zat te lezen, maar in zowat alle reviews haalde de 8800GTX enorme snelheden. En dit is voor een groot deel te danken aan de unified stuctuur.
je kan op de PS3 ook de andere 256MB aanspreken.
je kan voor zowel de CPU als de GPU al het geheugen gebruiken voor zowel game data als Graphics.
@Groothuijse

Unified shaders doen het werk van pixel en vertex shaders en ook het ROP werk. Dat is dus de functionaliteit van 3 originele pipelines. Zo gezien is het wel effectief.
@Arqion

Het gedeelde geheugen en de verenigde shaders zijn natuurlijk 2 totaal lostaande technieken.

Over het geheugen kan ik me nog wel vinden in je uitleg, over de shaders ben ik het niet met je eens, de GTX is ~ 2x zo snel als al het andere spul, heeft echter 1,5x zoveel transistors waarvan het shader gedeelte met 1,35GHz ongeveer 2x zo hoog geclocked staat als de onverenigde shader units van de oudere chips, nu kan het aan mij liggen, maar dat klinkt mij niet bepaald als een zeer effectief bewezen architectuur.
Beide consoles (xb360 + ps3) komen toch pas over een aantal maanden/jaren helemaal tot hun grafische recht, als programmeurs het uiterste uit de gecompliceerde hardware weten te halen. Complexiteit is het grote nadeel van parallele hardware...
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm

Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it’s quite inferior to the 360.

Graphics: The XBOX 360 is a clear winner. The GPU is more powerful. It has more powerful fillrate, and far more pixel and vertex processing horsepower. Part of the reason is their choice of memory, and architecture of pixel and vertex procesing.
Moet het met je eens daar zijn, het ziet er goed uit. Zelfs op niet HD-tv's...heb het even gespeelt bij een vriend. Het speelt ook anders dan een "run and shoot" je moet echt uitkijken voor de vijanden.

Nu ben ik slecht in dit soort games dus was ook niets waard maar inderdaad...het spel ziet er zeer goed uit, Perfectie? Nee..interresant en mooi zeker!

En de PS3..erm..well..ik wacht eigenlijk nog op de tweede generatie games..die de playstation 3 volledig gebruiken. Moet je maar eens de reviews van Gundam lezen ;) de console zou beter moeten kunnen..en ZAL ook beter zijn. Maar de game zelf is verre van perfect en daar liggen de grootste problemen.

GOW is een system seller, mensen zullen de console kopen omdat ze GOW kunnen spelen..net zoals HALO eerder deed...and GTA bij de PS2!
Ik heb het bij een vriend van mij gezien, en het ziet er écht bruut uit. Dit komt mij dus ook totaal niet onverwacht dat dit het beste Xbox 360 spel van het moment zou zijn :P
iedereen zegt alleen maar dat het er goed uitziet. Het speelt echt als een maloot, bruute actie, vet camera werk, echt net of je midden in het gevecht zit.
Hangt er beetje vanaf hoe je drop kijkt.

Goed, 1miljoen exemplaren in de eerst 24 uur is wel veel, dat zeker.

Maar het is op het moment ook 1/6 van de Xbox 360 markt al (op het moment heeft het een (kleine) markt van 6mil.

Stel dat in de komende maand 1 1/5 mil worden verkocht, is veel, maar niet helemaal onmogelijk. heb je 2 1/2 GoW spelers. das al bijna de helft van de Xbox 360 markt.

Ofwel, Xbox 360 is beetje voor de hardcore (console!) gamer/freak en dus is het niet zo gek dat die dan ook die meteen die game kopen.
Geweldig mooi spel, speel het op een 20inch Acer monitor en het spel is echt ziekelijk mooi en mooier dan ik ooit had durven dromen. De gameplay is ook erg leuk, en dan vooral singeplayer co-op.

De multiplayer (geen co-op) vind ik eigenlijk best saai! De matches zijn met maximaal 8 man, en wanneer je éénmaal dood bent moet je soms minuten wachten tot je weer mag gaan spelen.

Ik heb dat altijd al gehaat in games, maar in GOW is het wel heel erg, nog erger dan CS. Maarja, ben ook meer van het UT genre dan die langzame troep.

Ook hoor ik dat het spel wat ééntonig is, maar dat is eigenlijk niet echt waar. Er zitten echt geweldige dingen in dat iedere level uniek maakt.
Jammer dat het max. aantal multiplayers maar 4 vs 4 is. (zoals bij zo veel Xbox360 games).

Goeie FPS wil je toch met 16+ spelers kunnen spelen (Unreal, Quake etc). De PS3/PC ondersteunen gelukkig meer spelers. En er gaat niets boven WSAD + muis voor FPS.

Voor singeplayer lijkt het me echter wel een toffe game.
het is geen FPS :P
Het is een TPS ala ghost recon en splinter cell
FPTBS bedoel je? heh Team Person Shooter lijkt me beetje sterk, alsof je dan je teammates moet neerhalen :P
Third Person Shooter... Lijkt me logisch als je bedenkt dat FPS First Person Shooter is.
TPS = Tactical Person Shooter
CoD3 is 24 spelers online op de Xbox 360, het is dus echt niet zo dat alle Xbox 360 games beperkt zijn qua spelers online..

De beperkingen hebben ook te maken met het feit dat zo goed als alle games op de Xbox 360 peer to peer connecties gebruiken op Xbox Live.. Als MS dedicated servers zou ondersteunen zou het een stuk makkelijker zijn om meer spelers in games te krijgen.. Vraag is alleen, heb je behoefte aan massale online MP games op consoles? Het is toch anders als op de PC.. En met minder mensen kan je vaak net zoveel of zelfs meer lol hebben zolang de mapgroote maar past bij het aantal spelers..
Zo jammer vind ik dat niet.

Kijk eens naar de online shooters die je met meer man online kan spelen. Daar hebben ze een hele berg moves uit moeten slopen om de game leuk te houden.

Zouden ze alle "cover en hide" moves er in laten zitten word het groot campfestijn en is de lol er snel vanaf. En als je ze er uit sloopt heb je gewoon weer een quake, unreal, cod etc etc. :Z

Kijk maar naar R6:V en GRAW op de 360.
Als ze het aantal spelers zouden vergoten gaat dan verpest dat de gameplay van GOW. Dan gaat iedereen weer net als in Unreal of Quake als een kip zonder kop rondr ennen. Echte teamplay kom je bij die games maar weinig tegen op public servers. Met GOW is dat anders. Je wordt daar echt gedwongen om als team te spelen. De rambo uithangen zit er gewoon niet meer in en dat vind ik een goede zaak.
Het aantal spelers bepaald totaal niet of het meer teamplay is.
Dat bepalen Gameplay mecanics en online play modes.

Zo is BF2.0 toch ook meer Teamplay gericht.
Amerika's army 2.7 ook zo een.
Daar speel je met veel meer players online.

Teamplay kun je afdwingen door loneranger and rambo tactics onaantrekkelijk te maken.

Dat krijg je dus niet met simple TeamDeathmatch mode.
Je moet toch toegeven dat de teamplay die BF bied er vaak niet uitgehaald worden. Dan heb ik het over een commander die correcte instructies geeft aan de squadleader, die de instructies weer verspreid onder zijn squad. BF biedt die mogenlijkheden maar worden vaak niet benut. Teveel spelers die er niet van houden orders te volgen en liever hun eiegn gang gaan. Dat krijg je nou eenmaal met veel spelers in 1 game.
games als UT en Q3/4 wil je niet met meer dan 10spelers spelen online tbh :) met meer worden de goeie spelers zelfs gekilled door de overvloed aan spam
Klopt, FFA DM in Q4 of UT2004 met 6-8 mensen is echt max voor mij op de meeste maps..

Teamgames zijn iets anders, daar kunnen meestal wel meer mensen in.. Al wil je dat ook beperkt houden anders is het organiseren van enige teamplay onbegonnen werk.. Zo vind ik 64 spelers in BF2 echt teveel, ik speel het liefst max 32 spelers.. En het ligt natuurlijk ook aan de omvang van de maps.. De Mp in Gears of War zijn klein en dus prima geschikt voor 4v4 teamgames.. 4v4 is ook prima voor tactische teamplay, want met 3 mensen communiceren is een stuk makkelijker als met 10+..
Ja.. maar de PS3 heeft geen enkel goed spel uit.
Tuurlijk, om dat die engine PC en PS3 ondersteund. Maar mag niet van Ms voor die platformen gereleased worden.
'n reden dat Gears of wars mij niet boeid.
xbox360 only.

Het had veel meer kunnen zijn op PC of zelfs PS3.

Halo 1,2,3 whatever zolang het niet op Pc uitkomt hoefd het voor mij niet.

Nu is het zo dat er veel PC games uit komen waar er ook leuke tussen zit dus spellen genoeg.

Toch wel fijn dat PC developers ook tegen gas geven.
Crysis PC only.

Speel nu weer X3 reuniun 2.0.02
Het is dan ook geen klassieke run-jump-spray-and-pray
het ziet er vet uit,maar de online game play is nog een beetje sucky..
er zitten nog gigantisch veel BUG's in,
bijvoorbeeld: je wilt van een trottoir het water in springen,
dan gaat hij eerst tegen een soort van onzichtbare muur zitten :? en daarna kan je weer verder lopen...


kom maar op met de patche's! :Y)
Online sucky ?!?! Gigantisch veel bugs ?!?!
Volgens mij speel je inderdaad een andere versie want ik heb nog maar erg weinig problemen gahad online. Het speelt juist heerlijk. Totaal geen lag en de gamplay is super. Alleen problemen met de ranked matches maar daar is Epic al mee bezig. Zal binnekort wel een patch voor komen.
Dan speel jij waarschijnlijk een andere versie, want ik kom daarover nix tegen in de reviews van deze game.
Dat is dan het verschil tussen reviews lezen en het spel zelf spelen.
Dat wat jij noemt is eigenlijk het enige vervelende wat ik ben tegengekomen in de MP, en dan nog ben je er zo aan gewend dat je er goed voor moet staan wil je van een ophoging afspringen. Voor de rest is het één van de beste MP games die ik ooit heb gespeeld dus mij hoor je er niet over klagen :P
GoW benut nog niet eens de helft van de mogelijkheden van de XB360. Dus tot op heden is het het meest succesvolle spel omdat iedereen al een jaar lekker is gemaakt met concept-art, screenies en filmpjes.

Laten we nog een jaartje wachten (of minder) en dan kan de titel van dit bericht worden vervangen door "Halo3", "PGR4" of een andere klapper waar we al tijden op zitten te wachten.
"Nog niet eens de helft"

Wat een onzin, natuurlijk proberen ze wel het onderste uit de kan te halen. Dat dat niet helemaal lukt, begrijpelijk, maar minder dan de helft.. no way!
De reclame zal ongetwijfeld ook helpen de interesse in het spel te verhogen - veruit de meeste mensen vinden de reclame zowel mooi als goed gemaakt; met vooral de aandacht op het matchen van de muziek aan het filmpje.. past er bijna perfect bij.

Hier is het origineel;
http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8

De versie op de Nederlandse buis is eigenlijk nog beter qua waar de muziek loopt en wat het filmpje laat zien ("no tomorrow" op het moment dat er een gigantische alien verrijst en de protagonist toch het gevecht aan gaat)
Het is de muziek uit Donnie Darko die het em doet. Dat filmpje heeft een ongelooflijke WAW factor als je het via xbox live op een HD tv bekijkt...
Ja, als je dus die film kent dan is het echt een waardeloze reclame en past dat er dus totaal niet bij, maar goed, dat is mijn mening.
Lijkt mij ook wel logisch dat ze op dít moment nog niet het álleruiterste uit de Xbox 360 kunnen halen. Ik denk dat GoW heeft geprobeerd op dít moment het uiterste uit de Xbox 360 te halen op het gebied van de technieken. Uiteindelijk zullen ze toch weer met dingen en technieken komen die goed blijken te draaien op de Xbox 360. Op die manier zal geen één spel het maximale uit de Xbox 360 kunnen halen, aangezien ze altijd weer iets nieuws verzinnen. Wat mij betreft heeft GoW op dit moment genoeg nieuwe dingetjes gebruikt die er te krijgen zijn "binnen de Xbox 360 " :P.
Ik kan anders niet zeggen dat de laatste generatie spelen voor de XBOX er zoveel mooier uitzagen dan de eerste (HALO). Met Halo lieten ze al meteen zien wat de XBOX kon, en echt nieuwe dingen hebben we daarna nooit meer gezien.

Terwijl er tussen de eerste generatie PS2 en de laatste generatie PS2 games een behoorlijk verschil zit. En zo zal het met de PS3 waarschijnlijk ook wel gaan.

Het zal me niks verbazen als de XBOX360 vandaag al laat zien waar het toe instaat is, en niet aanzienlijk meer trucjes in petto heeft.

Ik ben gister bij de Gamplay 2006 geweest, waar ik 5 minuten naar de PS3 mocht kijken (k*t sony), en wat ik zag was zwaar teleurstellend (op grafisch gebied). Maar hopelijk is de PS3 over een jaar tot veel meer in staat.
Waar haal je deze onzin nou weer vandaan.
Zelf zegt Epic dat ze het onderste uit de mogelijkheden van de 360 hardware hebben gehaald. (Voornamelijk omdat er zo makkelijk voor te programmeren is)
Grappig dat ze positief zijn over dat er kopieën zijn verkocht. :+
Jah duh.. Of denk je dat iedere DVD het origineel bevat en iedereen een eigen unieke versie heeft??? :+
De installatie bron mag zijn wat je wil (een kopie) maar na activatie is iedere geinstalleerde versie uniek.
Altijd leuk als dingen letterlijk vertaald worden uit het Engels :)
Hoeveel masters heb jij thuis liggen? CD's en DVD's zijn altijd kopieën van 1 master, hetzij geperst hetzij (bij goedkope meuk) gefikt in duplicatiesystemen. Tussen een kopie en een illegale kopie zit nogal wat verschil. ;)
Ik heb toevallig vandaag een Xbox 360 met deze game gekocht. Heel erg wennen want ik speel altijd op de PC maar hij is wel mooi. Echter blijft de PC mooier. Of de AA op de xbox werkt niet. Ik heb em op me dell 24" aangesloten en op 1080i gezet maar toch blijf je kartel randjes zien. En soms gaat het spel ook wat stroever lopen. Dus de Console heeft het er heel zwaar mee. De Xbox 360 zit dus nu al op zijn max. De PC gaat er over een half jaar met gemak overheen.
De PC gaat er nu al overheen. :+

Alleen zijn er geen games die zo mooi en "next gen" zijn als Gears of War. Helaas. Daarvoor moeten we nog even wachten op Crysis en bijvoorbeeld Alan Wake.

Maar ach, een console is ook wat toegankelijker he? Dat moet je niet vergeten. Een dikke PC kost 16 a 1800 euro, en een console met game 435. En met een console kan je lekker vanuit je luie stoel spelen, en bij een PC ben je veroordeeld tot het zitten achter een bureau over het algemeen.

:)
Voor mij was GOW de eerste game die echt 100% over de pc heenging (toegegeven, mss niet de nieuwste van de nieuwste, maar de games met dit graphicsniveau zijn nog niet te koop). Ik speelde op een 720P HD-ready tv bij een vriend van me, en die kartels kon ik niet vinden eigenlijk, maar mss komt dat ook omdat ik te druk was mijn vijanden in 2en te zagen :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True