Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties

Sony denkt de magic wand, de bewegingsgevoelige controller voor de PlayStation 3, in het voorjaar van 2010 op de markt te kunnen brengen. Daarmee is Sony wellicht eerder dan Microsoft met het vergelijkbare Project Natal.

PS3 Motion controllerIn een interview met The Times laat Kazuo Hirai, directeur van Sony Computer Entertainment, los dat de bewegingsgevoelige controller voor de PlayStation 3 al voor de zomer van 2010 op de markt verschijnt. Hirai geeft verder prijs dat Sony de controller, die nog geen naam heeft en daarom doorgaans wordt aangeduid als de 'magic wand,' pas op de markt zal brengen als er software is om de lancering ervan voldoende te ondersteunen. Zonder details te noemen, laat de Sony-topman in het interview weten dat het ontwikkelen van die software de meeste tijd in beslag neemt. Het ligt voor de hand dat Sony aan een game werkt die met de magic wand werkt, maar Hirai laat hierover dus niets los.

De nieuwe controller van Sony moet gaan concurreren met Project Natal van Microsoft. Beide controllers werden onthuld op de E3 van dit jaar. Hoewel Microsoft heeft aangegeven dat Natal 'bijna klaar' is, heeft het bedrijf nog niet bekendgemaakt wanneer het systeem op de markt zal verschijnen. Opmerkelijk is dat Brian Farrell, directeur van uitgeverij THQ, denkt te weten dat Project Natal pas eind 2010 op de markt verschijnt: dat vertelde hij in juli zijn aandeelhouders althans. Als de bewering van Farrell juist is, zou het systeem van Sony eerder op de markt verschijnen dan Project Natal.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Het kan aan mij liggen maar ik vind de 'Magic Wand' meer een Wii mote clone. Project Natal lijkt me juist een vervolgstap, doordat je geheel geen controller nodig hebt.
Zie ook de Tweakers review: reviews: Gamescom: Project Natal
wat betreft heeft functionaliteit heeft sony's oplossing echter meer weg van Natal dan van de wiimote; het werkt ook met een camera en neemt net als natal de bewegingen van het hele lichaam mee, het enige verschil is dat je ook nog wat in handen hebt en knoppen kan gebruiken.

Bij shooters moest je bij natal je hand open en dicht doen (werd als voorbeeld genoemd), terwijl je hierbij een trigger/knop kan gebruiken wat dan toch precieser werkt.

volgend jaar zullen we zien wie de beste oplossing heeft en waarvoor de leukste toepassingen voor komen.
Ik heb zelf nog geen demo gezien waarbij de Magic Wand (de naam zegt het eigenlijk al) het hele lichaam volgt net als dat Natal doet.
De DEMO shooter van Natal is niet voor niets een demo. Het team dat aan het systeem werkt is niet bezig met het bedenken van goede toepassingen ervoor, en dat je in dit geval je hand open en dicht moest doen is bedoeld als voorbeeld. De gamedevelopers gaan uiteindelijk nadenken hoe een spel het beste kan werken met nieuwe controllers.
Met dat van de PS3 kan je ook zonder iets in je hand te hebben. Het feit is alleen dat elke ontwikkelaar en ook gamers liever iets fysieks in hun hand hebben, en daardoor betere controlle hebben in games.

Veel dingen gaan gewoon niet lekker werken bij Project Natal!
Niemand houdt je bij Natal tegen om een echt tennisracket, een simpele afstandsbediening of wat dan ook in je hand te nemen. Verder werkt Natal ook visueel net als Magic Wand, echer is het veeeel uitgebreider. Ik weet bijna zeker dat Natal desnoods zelfs samen kan werken met de Magic Wand van de PS3... gewoon door hem visueel te herkennen, in te scannen en te volgen. Uiteindelijk zal Natal veel flexibeler blijken te zijn en een grote(re) stap voorwaards. Magic Wand is gewoon een doorontwikkeling van de Wii-mote. En ik moet nog zien of het daar aan kan tippen, nu ook zeker met de Motion-plus.

Ik verwacht overigens wel dat je (eenvoudige) controllers kunt gebruiken icm Natal. Maar controllers heb je absoluut niet altijd nodig. Kijk naar multitouch,.. vroeger dachten we ook van "ja... maar hoe kan je dan scrollen, een pagina terug/vooruit, of hoe kun je iets vergroten/draaien". Dat kan allemaal als je maar nadenkt dan vind je wel een intuitieve oplossing.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 25 augustus 2009 13:00]

Een echt tennisracket? Ik denk dat er dan nog wel meer gaat sneuvelen dan bij de vliegende wiimotes :S
Alsof een tennisracket vasthouden terwijl je ermee slaat een onmogelijke opgave is (was dat dingetje daar niet voor gemaakt en doen mensen dat niet altijd al?)
op een tennisbaan ja, niet in een huiskamer. :)
Heb jij wel eens getennist dan? Want dan weet je dat je beter niet binnenshuis met zo'n ding moet gaan zwaaien. Met een wiimote is het al leip genoeg (met of zonder loslaten).
Je vergeet alleen dat de controller van sony niet alleen een simpel stukje plastic is.. een (infrarood)camera kan nooit de bewegingen zo secuur detecteren (of juist als die dus achter jouw rug zit). De dingen die jij opnoemt zoals scrollen etc kunnen in principe al met de Eyetoy van sony..
Maar je hebt wel gelijk dat microsofts natal + sonys wand samen wel de beste resultaten geven, je hebt namelijk dan alle positieve punten van beide controllers samen.

Overigens is de wiimote verre VERRE van nauwkeurig..
Veel dingen gaan gewoon niet lekker werken bij Project Natal!
dat is altijd nog maar afwachten he, lijkt me een beetje voorbarig om dat nu al zo af te kraken.

het maakt in mijn optiek verder ook niet uit wie nou als eerste is. het gaat mij er meer om wie het meest innovatief bezig is.
Dus als ik een vierkante kurk uitvind dan vind jij dat innovatief? Innovatie is imho verbetering van toepassing. Denk niet dat we al uitgekeken zijn op de huidige genre games die niet zonder fysieke controllers kunnen. Maar misschien dat olifantjes verven met gestures uiteindelijk Gears of War van de troon zal stoten.

De wiimote heeft laten zien dat bepaalde games er leuker en meer immersive door worden, maar ook dat bepaalde games niets aan de wiimote hebben of slecht door de developer wordt geimplementeerd. Zonder fysieke knoppen & feedback zal gesture-only-control eerder een vloek dan een zegen zijn.

@SuperDre: denk niet dat het nauwkeurig tracken van beweging een game speelbaarder maakt omdat je het toch niet 1:1 kan mappen. De characters op het scherm die we moeten besturen horen juist fysiek veel beter te zijn dan wij ooit kunnen zijn. Beweging imho, kan hooguit extra informatie zijn waarmee we de gameplay op subtiel niveau kunnen beinvloeden. Zou nml niet handig zijn als ik me in-game moet omdraaien en vervolgens de rest van het level over m'n schouder naar het scherm moet proberen te kijken.
ik denk dat project natal uiteindelijk veelmeer toepassing heeft dan een wiimote of ''magic wand'' je hebt veelmeer input, die ook niet beperkt is aan het stokje in je hand, kijk naar dat voorbeeld van burnout paradise, ik kan me ook voorstellen dat je het kan gebruiken bij vechtgames, en eigenlijk een heel breed scala aan games.
De 'magic wand' werkt ook met een camera en Sony heeft al de nodige ervaring met de eyetoy. Daarnaast hebben ze via de fotodivisie ook de nodige kennis in huis voor het herkennen van gezichten en bijv. een glimlach.

Je moet de "magic wand" niet exclusief zien als de manier om input te geven, maar in combinatie met de camera. Zo is er ook al iemand die headtracking heeft gemaakt mbv de PS3 en PS EYE. Hierdoor kan je als het ware in het beeld kan kijken. http://www.youtube.com/watch?v=8SDGG9HhbgQ)

Natal is op papier het meest geavanceerd met volledige persoonherkenning, maar ik denk dat de manier van Sony veel flexibeler is. Verder voegen ze diepteherkenning toe met de lampjes, wat bij de Wii duidelijk mist. (constant calibreren van je sensor gaat op den duur toch wel vervelen)
wow impressive dat filmpje!
Ik meen me idd te herinneren dat MS zoiets voor ogen heeft. Niet alleen voor games, maar algehele besturing van een pc.
Inderdaad, om bijvoorbeeld je media center te besturen door met je hand door je assortiment te bladen, en door te praten start de film. (Zie de diverse promo trailers)
Jammer dat je een controller hebt bij de PS3, zou mooier zijn als je dat niet hoefde net als bij de 360.
Tja, maar een echte controller heeft fysiek een betere werking, en dat natal zal wel leuk zijn, maar kan nooit zo nauwkeurig zijn (in iedergeval niet met de huidige technologie voor die prijs)..
Persoonlijk vindt ik dus het beter dat er juist een controller bij zit..
Laten we eerst maar eens kijken wat er nu eigenlijk op de markt komt, een "Magic wand" roept bij mij toch andere associaties op dan een controller of een gun maar dat zal aan mijn zieke geest liggen ;)

Als ik kijk naar de besturing van de Wii (met motionplus) en dat vergelijk met wat ik tot noch toe heb gelezen over Natal dan denk ik toch dat de controller bij de Wii niet heel veel toevoegt anders dan een plastic ding in je handen...
Natuurlijk is de Sony console heel veel krachtiger dan de Wii dus in theorie zou deze een veel grotere datastroom van de controller moeten kunnen verwerken zonder dat de games er onder hoeven te lijden. Maar ik vraag me af of dat financieel haalbaar is, zulke dingen zeker als de registratie met hardware moet gebeuren kosten geld hoe meer precisie hoe meer geld. Waar Microsoft's oplossing helemaal niets extra kost, gewoon een relatief simpele camera of twee camera's en de rest gebeurt volledig in software waardoor je dus bijvoorbeeld zou kunnen kiezen om meer aandacht te besteden aan de precisie dan aan de snelheid van registratie door simpel weg het algoritme aan te passen in plaats van de hardware te veranderen. Natuurlijk zit er ook een hardware deel aan de camera heeft immers maar een beperkte resolutie dus preciezer dan de resolutie toe laat zal niet mogelijk zijn maar toch je hebt een stuk meer vrijheid dan met de Nintendo en Sony oplossingen.

Ik ben absoluut geen Microsoft fan boy en zal waarschijnlijk eerder een PS3 dan een Xbox kopen maar project Natal is mijns in ziens een technisch veel betere oplossing dan een controller. En als je echt graag iets vast houd tijdens het spelen kun je natuurlijk tijd zelf een speelgoed pistool vast houden en die trekker overhalen zo lang als de camera je vingers kan zien zou dat gewoon moeten werken...
Project natal kan bewegingen waarnemen van 4 cm.
Het project van Sony kan bewegingen van "sub mm" waarnemen. Ik weet niet precies wat sub betekend maar ik gok dat het kleiner dan een mm betekend. Daarmee zou het project van Sony dus 40 keer nauwkeuriger zijn. Wat opzich ook niet vreemd is omdat je ook hardware in je handen hebt waar nog extra meetapparatuur in zit.

Verder denk ik dat er voor beide projecten hele leuke dingen gedaan kunnen worden en de fanboys van iedere console verlangend gaan kijken naar de mogelijkheden op de andere console. Dus rest er nog maar één conclusie.

WII laten staan Xbox 360 en PS3 kopen.
"Een speelgoedpistool vasthouden"?! Dat maakt mijn game-ervaring zeer aangenaam... not.

Los van het verlies van gecontroleerde tactile feedback waar Sony zelfs te lichtzinnig over dacht (PS3 controller zonder rumble bij release = fail), lijkt het mij niet dat geen camera kan detecteren dat jij de trekker overhaalt (1 knop is al onmogelijk visueel te detecteren laat staan meerdere of een D pad). Dus dat wordt weer "pang" roepen zoals in onze jeugd en "choose MP5" en dusdanig luid dat ie het snapt met alle joelende vrienden om je heen.

Om project prenatal een zinnige toepassing te geven zullen ze divers infrarood cq wireless speelgoed met rumble moeten meeleveren met de games.
Jammer dat je een controller hebt bij de PS3, zou mooier zijn als je dat niet hoefde net als bij de 360.
Persoonlijk denk ik juist dat dat de grootste handicap gaat worden voor Project Natal.

om te beginnen vind ik het concept heel spannend, en ik neem voor de verandering eens m'n petje af voor Microsoft hierom, maar zonder iets in je handen als orientatie, force feedback, denk ik dat het een erg frusterende manier van spelen wordt, omdat je geen orientatie punt hebt (de controller).

In sommige situaties zal het JUIST werken, maar in bijvoorbeeld racegames, schietspellen (en da's toch een beetje de markt van de 360 en PS3) zal dat best een nadeel zijn.

De Wii heeft het goed, gebruik 't ding als tennisracket, en je voelt de schok (zacht, en onrealistisch, maar duidelijk voelbaar) als je de bal slaat. Een hobbel in de weg als je met een auto rondscheurt, en noem zo maar op.

Puur uit een punt van User Interaction Design denk ik dat de Wii en PS3 oplossingen meer kans maken dan Project Natal, omdat aanraking en contact behoorlijk primaire zintuigen zijn bij ons als mensen.
nochtans hebben de mensen van tweakers natal kunnen uittesten in Burnout Paradise. Als je het artikel ervan las, dan waren ze vrij tevreden van de accuratie! :)
jaja, ik zie me zelf al staan met een denkbeeldig pistool in mijn handen. :X
Doet u mij maar toch lekker een plastic gun met een echte trekker eraan.
ik vind Sony's 'wand' juist meer een combo van Wii en project natal.
Het lijkt me gewoon totaal niet leuk om zonder controller te gamen constant, met controller heb je een betere feeling imo.
De meerwaarde van zo'n wand boven full-body is het gebruik van 'input knoppen'

denk aan switchen van gun, of de boost gebruiken met racegame
vraag me af hoe ze dit bij natan gaan oplossen
inderdaad, vraag mij ook af hoe Natal dit gaat oplossen. Plus het lijkt mij sowieso ook leuker mochten ze er iets als force feedback in toevoegen. Dat je de impact van een zwaardslag voelt, of de recoil van een geweerschot. Zo een dingen maakt de geheel ervaring een pak aangenamer, wat men bij de Natal oplossing toch gaat missen als ze compleet zonder controllers willen gaan werken. Het aantal implementatie mogelijkheden liggen bij de oplossing van Sony volgens mij veel hoger dan die van Microsoft.
Ze hebben al controllers, welke wireless zijn een 'simpele' vormfactor en voila. Dat is dus zeker het probleem niet. Maar in het spel maak je normaal de bewegingen door de knoppen in te drukken, nu maak je de beweging.. door de beweging te maken... :)
Het lijkt mij ook erg vreemd gamen zonder knoppen. Zo'n magic wand lijkt mij toch wat sneller, en je hebt meer feedback. Persoonlijk lijkt me dit fijner.

Maar het allerliefst heb ik toch gewoon een controller tbh, en niets van die motionzooi.
Vroeger vond ik het ook vreemd om te gamen met een controller (shooters en RTS werken naar mijn mening nog niet lekker) toen ik gewend was om met mijn Arcade Joystick spellen te spelen. Ik greep in het begin op de pc ook vaak terug... tot de MS SideWinder uitkwam. Het zal gewoon wennen zijn en daarna wil je niet meer terug.

Mensen staan altijd sceptisch tegenover veranderingen. Veel ouderen pakken nog steeds liever pen en papier (voor wat dan ook) dan dat ze een computer gebruiken.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 25 augustus 2009 12:56]

Sony heeft (volgens mensen uit de industrie) de beste first en second party developers in huis. Ik twijfel er dan ook niet aan dat zij het aanvankelijk gimmick-ogende controller concept toch van interessante, volwassen en volwaardige games zullen voorzien (naast de nodige party achtige simpele games).

Wat de natal betreft: het is op hype.
Stel je hebt een gezin met 5 xboxende mensen (ik zou van huis weglopen maargoed, just kidding :P ). Het 'innovatieve' is dus dat je voor de camera gaat staan en dan logt hij mij in!
Wonderbaarlijk, inderdaad. Maar uit een lijstje namen met een controller maximaal 4 keer op naar beneden drukken en dan op x is uiteraard vele malen sneller.

En voor games? Ik zal een voorbeeld schetsen. Een hele succesvolle serie call of duty..
ook al kan je richten met je hand. Hoe ga je schieten? "piew" roepen. Wauw voice recognition, super zeg!. Dus je zit het te spelen. Dan moet je crouchen. Ga je de hele tijd gehurkt zitten? Nee, dus voicecommando. "kruip!! piew piew piew! herlaad! piew piew!! sta op!!! spring!! gooi granaat terug!! piew piew! herlaad!!" En hoe ga je in hemelsnaam vooruit lopen of achteruit?
Dit simpele voorbeeld illustreert dat knoppen gewoon niet weg te denken zijn uit populaire spelconcepten vandaag.

De 'party games' blijven dan nog over, zoals het door MS gedemonstreerde 'trap de bal weg!' of wat te denken van het geniale 'teken met je handen!'. Reden te meer dat de natal slechts een geavanceerdere eyetoy kopie is imo. Die spellen kon je gewoon al in 2003 spelen.
Iets minder nauwkeurig misschien. Maar die eyetoy-spellen werden niet saai omdat het niet super nauwkeurig was. Het hele idee is gewoon een gimmick.
Dat Peter Molyneux spel (was allemaal fake trouwens) "speel met een jongetje in het bos" is al helemaal een gimmick.

Conclusie: de 'magic wand' heeft de potentie om een waardevolle aanvulling te worden op je console, de natal imo niet. :)
Je maakt het me wel heel makkelijk...gimmick blijft het zeker, voor alle motion controllers. Natal heeft zich echter op deze GamesCom al bewezen weer een stuk preciezer te zijn dan tijdens de E3. 48 verschillende 3D vectoren zijn ruim genoeg voor het lichaam en zeer veel verschillende functie maps, zelfs de individuele vingers.

Een voorbeeld voor jouw shooter controls:
  • Vooruit: rechter voet vooruit. (minder dan 1 graad is al genoeg voor detectie, sneller lopen is verder naar voren met het been)
  • Achteruit: vanuit stand linker voet achteruit
  • Springen: één been omhoog (links:achteruit/rechts: vooruit)
  • Schieten: terugslag beweging
  • Herladen: mik buiten het scherm en schiet (als Virtua Cop) of een herlaad beweging als bij een shotgun maken
  • Wapen switchen: icoon bovenaan/onderaan het scherm aanwijzen
  • Bukken: hurken, je kan gewoon weer gaan staan, nog een keer hurken heft het op
  • Granaat gooien: Gooi beweging maken met de rechter arm
  • Deur openen: duwen/grijpen richting het scherm met de linker arm
De reticle is in principe gewoon centraal en met je hoofd kan je gewoon kijken waar je wilt, zelfs om een hoekje, tevens kan je ook met je armen mikken. Niks voice commando's nodig dus en bij party games hoeft het echt niet te blijven, getuige Burnout Paradise. En je kan dan alledaagse objecten gaan gebruiken als hulp. Voice commando's zoals jij die aangeeft zijn wel mogelijk, maar denk ik niet de essentie waarvoor Natal bedoeld is.

Natuurlijk moet je bij het maken van de game rekening houden met het menselijke reactie vermogen en natuurlijk is een controller nog altijd sneller (Natal heeft tot 50ms vertraging), maar Natal is gewoon duidelijk een stap verder dan deze geevolueerde controller. Ik denk juist dat de gecombineerde motion controls van Sony voor veel verwarring gaan zorgen. Welke de meeste potentie heeft is degene die het meeste verkoopt en de "hype" en userbase volgend is dat zeer waarschijnlijk Natal.

PS
Milo & Kate is trouwens niet fake en het is geen "spel". Het is een Virtual Intelligence met veel voorgeprogrammeerde interacties, grotendeels gebasserd op gezichtsherkenning en stem tonaliteit herkenning (beide processoren in de Natal hardware ingebouwd). Veel mensen dachten in eerste instantie gewoon aan een echte Articfical Intelligence, maar dat kan in deze tijd gewoon nog niet. Daar zal je ook een heel andere hardware architectuur combinatie voor nodig hebben om dat ooit te realiseren.

[Reactie gewijzigd door Thief op 25 augustus 2009 15:59]

oke. schuin naar voren schietend circle-strafend terwijl je bukt en vanuit bukken de andere kant op springen, herladend terwijl je spint naar dekking, ondertussen bukkend en springend voor inkomend vuur.

Nogmaals, call of duty, met jouw controls dan, zou enkel mogelijk zijn als ze het spel helemaal vertragen, en de ai uitschakelen of op een zeer lage, traag bewegend en reagerende stand zetten.
Burnout hetzelfde, dat houd je nooit langer dan een paar minuten vol. En in burnout kon je enkel gas geven, remmen en sturen. Als je ooit burnout gespeeld hebt (paradise) dan weet je dat er heel wat meer 'knoppen' nodig zijn.
Ik snap niet dat iedere keer als Natal besproken wordt dat er dan weer het voorbeeld van een fps erbij gehaald wordt.
Iedere idioot kan toch bedenken dat Natal nooit en te nimmer en controller kan vervangen bij een fps. Er heeft bij mijn weten ook nog nooit iemand beweerd dat Natal ervoor gaat zorgen dat je je controller het raam uit kan gooien.

Het gaat hierbij voornamelijk om de potentie die Natal heeft als uitbreiding op de gameplay van een fps.
Denk bijvoorbeeld aan head tracking
www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

En zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer mooie toepassingen te bedenken die de gameplay kunnen aanvullen.
Dat Peter Molyneux spel (was allemaal fake trouwens) "speel met een jongetje in het bos" is al helemaal een gimmick.
Waren delen gescript? Absoluut! Was het allemaal fake? Nope.
http://www.eurogamer.net/...lyneux-and-milo-interview
LOL sony magic wand vergelijkbaar met Natal? Heeft de Magic Wand ook controllerloze besturing, face recognition, speech recognition etc?

Project Natal wordt met dit artikel gedegradeerd tot een wii-kloon, terwijl het iets vele maler innovatiever is.

Zie Tweakers preview van Natal. De nauwkeurigheid van Natal zit op het niveau van een Wii-Mote Plus ;)
Blijkbaar heeft de PSeye al speech recognition, heeft Sony zelf gezegd. De magic wand is zelf een controller dus je eerste reden slaat nergens op ....

Niemand kan of de "Magic wand" belachelijk maken of Natal. Naja Natal mag nog wel met hun *BANG!! :D *
We zien allemaal wel hoe ze zijn als ze uitkomen.
Kunnen die spellen die ontwikkeld worden voor die "magic wand", wii-mote en Natal ook gespeeld worden met een gewone controller?
Ik heb geen zin om mijn woonkamer er anders voor in te richten of om iedere keer als een malloot te zwaaien of springen voor de t.v..
Een spelletje spelen hoort ontspannend te zijn.

Ik heb niet het idee dat de hele multimediabeleving echt veel intenser wordt en ik ben bang dat dit nu alleen een hype is omdat het nieuw en anders is.
Het is een zoveelste poging van de gamesindustrie om een soort van virtual reality te verkopen zoals de virtual-boy en glove (Nintendo) van 15 jaar geleden.
De eerste spellen voor deze systemen van microsoft en sony zullen voornamelijk veredelde techdemo's worden lijkt me, die sowieso geen reet aan zijn om te spelen zonder de motion controls :D
Ik zie het nog niet gebeuren dat dit deze generatie nog aan gaat slaan op de Playstation en Xbox. Zoiets moet je vanaf het begin toevoegen (zoals bij de Wii) om het succesvol te laten zijn. Nu is het slechts een accessoire wat bij een enkele game gebruikt zal gaan worden.

Wel een leuke proef voor de volgende generatie natuurlijk.
Overigens is Project Natal helemaal niet anders dan wat Sony eigenlijk al jaren lang doet! Dus echt een vooruitgang is het in mijn ogen ook weer niet. Wie het laatste filmpje heeft gezien van 'magic wand' zit toch dat Sony wel goed weet waarvoor ze het gaan toepassen.

http://www.gametrailers.com/video/gc-09-playstation-3/54366
Weet iemand eigenlijk al hoe dit systeem, en Natal, werkt op een kleinere tv? Mij lijkt het dan erg vervelend, en ook kleinere huiskamers zullen niet alles uit deze systemen kunnen halen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True