Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties
Bron: CDR-Info

Om gebruik van illegaal gekopieerde games te voorkomen, wil Microsoft mogelijk een proprietaire optische schijf gaan gebruiken voor de Xbox 2. Dit concludeert CDR-Info op basis van een vacature op de site van Microsoft. Het gebruik van een eigen optische disc zou, net als bij de Gamecube van concurrent Nintendo, het gebruik van illegale games tegen moeten gaan. De kans is echter groot dat Microsoft niet voor het mini-DVD-formaat gaat, maar voor een schijf die even groot is als de huidige dvd. Het moet namelijk mogelijk worden de Xbox 2 tevens als dvd-speler te gebruiken. Illegaal kopieren van discs is niet het enige obstakel dat Microsoft is tegengekomen. Ook de ingebouwde harde schijf wordt vaak gebruikt om via een illegale weg toch games te kunnen spelen:

Xbox2Many mod chips for the current generation of Xbox allow users to copy games to their hard drives and then play them without the original game disc, or simply download copies off the Internet directly onto their console - a new avenue for piracy which has potential to be hugely damaging if it becomes popular.

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Als de Xbox 2 compatible moet zijn met de Xbox 1 (en dat moet natuurlijk, anders is het einde verhaal), dan is het per definitie niet meer mogelijk een sluitende protectie aan te brengen.
Niet per se.

Als alle nieuwe spellen aankomen met het nieuwe formaat, kan je alleen nog maar oude gekopieerde spellen spelen. Dit laatste natuurlijk op voorwaarde dat ze ondersteining blijven geven voor het oude formaat.

En wie wil nu oude spellen spelen? :)
En wie wil nu oude spellen spelen?
Retro-gamers? Ik speel zelfs nog op de Sega Saturn! :P

Maar zonder gekheid: ik zou wel zeker mn oude games ook nog willen spelen (maar of ie backwards compatible is is nog niet zeker!). En dan vooral omdat ik ze mischien wel heb gekocht?

Beetje zonde om dan weg te mieteren of te laten rotten in een kast niet? :?

Ik snap zoieso niet meer wat nou de lol is om gekopieerde games te spelen. Maar ik geef toe dat ik het zelf ook heb gedaan (stoute klojo) in de tijd van de Dreamcast. Maar op een gegeven moment had ik het gewoon gehad, ik zat verdulleme meer games te downloaden dan ik zelf aankon qua spelen.

1. Spel downloaden
2. Branden
3. 5 minuten spelen
4. Shit, volgende game is al weer uit
5. Ga terug naar stap 1.

Nee, geef mij nu maar originele games (zeg nou zelf xbox-fans onder ons: PGR2, R63, TopSpin :D). Speelt toch wat lekkerder op de 1 of andere manier :)
Nee, geef mij nu maar originele games (zeg nou zelf xbox-fans onder ons: PGR2, R63, TopSpin :D). Speelt toch wat lekkerder op de 1 of andere manier :)
Lekker offtopic: Maar dat komt denk ik deels doordat je kritischer bent als je 60-70 euro aan een game uitgeeft, dan wanneer je ze download. En dat speelt onbewust natuurlijk ook mee als je zit te gamen (en als het dan een klotespel is voel je je extra genaaid :D).
Als de Xbox 2 compatible moet zijn met de Xbox 1 (en dat moet natuurlijk, anders is het einde verhaal), dan is het per definitie niet meer mogelijk een sluitende protectie aan te brengen.
zie het voordeel van compatibiliteit voor de consolemarkt niet zo.

a) mensen die veel oude spelsoftware hebben beschikken over een bijpassende oude console.

b) oude spelsoftware benut de features van de nieuwe consolehardware niet optimaal

c) echte klassiekers van vorige console kunnen eenvoudig geport worden

d) echte klassiekers krijgen een vervolg dat wel de hardware van de nieuwe console volledig benut
a) ik heb geen zin om 2 of 3 of nog meer consoles tegelijk aan te sluiten, is veel makkelijker als er 1 alle spellen aan kan

b) nou en? dan kan het toch nog steeds een goed spel zijn?

c) en nog een keer betalen voor een spel dat je al hebt?

d) een vervolg is niet per definitie beter, daarbij kan het orgineel ook nog steeds leuk zijn

als de Xbox2 uit komt, zullen spellen voor Xbox1 ook goedkoper worden, wat het weer interessant maakt om ze te kopen als je ze gewoon op Xbox2 af kunt spelen
a) dus minder potentiŽle klanten
b) wie zegt dat de huidige games de kracht van een console 100% benutten ??
c) hier hebben ze wel winst op, maar mensen die het spel al hebben op de vorige console-versie gaan het echt geen tweede keer kopen. En hoe zouden ze dat porten aanpakken, als ze backwards compatibility overboord moeten gooien (dat komt op hetzelfde neer als Windowsprogjes porten naar Linux [ik heb het nu niet over Wine, maar wel over native windows naar native linux] )
d)
- bedoel je daarmee dat een vervolg op eenzelfde platform minderwaardig is ?
- bedoel je misschien dat het vervolg een totaal andere engine moet hebben, zodat de spelers het gevoel uit de voorganger niet eens meer herkennen ?
Het voordeel is dat je maar 1 console aangesloten hoeft te hebben op je TV
edit:
dubbelpost...
nou hoezo zou de Xbox Next backwards compatible MOETEN zijn?

(Xbox Next = voorlopige naam xbox 2 zoals iedereen hem hier noemt)

het probleem zit hem namelijk in de processor

de xbox = x86 (pentium III)
de xbox next = ibm (non x86)

games zouden dan alleen werken als x86 geemuleerd wordt, maar da's dus niet te doen, zou een veel krachtigere processor eisen dan momenteel mogelijk is
Er zijn verschillende geruchten dat ze connexix (bedrijf dat ooit een ps1 emulator maakte) hebben gevraagd voor een emulator.

En er zijn ook geruchten dat er een xbox 1 processor inkomt om de xbox 1 spellen te spelen, dus een aparte processor voor de xbox 1 spellen, die dingen kosten toch niks meer.
Hmm als ik me niet vergis maakte connexix ook Virueel PC voor de MAC. en dat bedrijf is over gekocht door microsoft.. Dus vragen zullen ze het niet :)
De gamecube heeft ook een eigen schijf, en daarmee kan je nu gekraakte games vanaf een gewone pc spelen (moet je wel de netwerk adapter hebben natuurlijk).

Dus de vraag is of dit gaat werken :)
Nah heb die zut voor de GameCube hier.. en is toch bestwel irritant... 10mbit is het netwerk maar.. en maar 20% van de spellen werkt...

nintendo heeft gewoon het loopwerk omgedraaid van de dvd ... spint de dvd in je dvdspeler/brander rechtsom... in de gamecube spint die dus linksom.. met een ingreep in je dvdbrander (+ en - omdraaien) kun je ook gamecube iso's branden op mini-dvd's... die wel werken in de cube...

als het concept daadwerkelijk zo is voor de xbox.. dat het wel dvd's moet kunnen afspelen.. dan zal de xbox dus gewoon dvd's kunnen gaan lezen.. maar waarschijnlijk kan je niet zomaar een xbox game in je pc duwen en kopieren (wat nu wel kan).. maar waarschijnlijk kun je tegen die tijd ook de dashboard vervangen en tools installeren via FTP.. en die tools kunnen gewoon met behulp van de xbox dvd-unit zelf een dvdtje kopieren naar de xbox harde-schijf en vanaf de harde-schijf runnen.. of downloaden naar je computer en daar branden op dvd en het runnen vanaf dvd (de xbox gaat immers gewoon dvd-tjes kunnen afspelen)...

ohwell.. we will see... :) komt pas in 2005
Hoe ver moet je gaan om een spel gekopierd te krijgen, ik zou voor geen goud mijn dvd fikker modden om een Nintendo diskje te kopieren. Dan kan je het spel beter kopen. (als het beschikbaar is in NL)
Het hangt er maar vanaf hoe achterlijk duur ze de games maken hier in Nederland. In andere landen (Japan,USA) zijn ze aanmerkelijk goedkoper, zeker in relatie tot andere produkten en inkomens.
een dvd brander kost rond de 120 euro, daar heb je 2 GC games voor.
maar waarschijnlijk kan je niet zomaar een xbox game in je pc duwen en kopieren (wat nu wel kan)
Dit kan nu helemaal niet. Op dit moment kan een Xbox spel alleen gekopieŽrd worden door de hele DVD via FTP naar de Xbox harde schijf te kopieŽren en weer terug naar de PC. Pas dan kan ie gefikt worden.
Onzin, er zijn tooltjes waarmee je ze op je pc kunt uitlezen. Wat jij nu stelt klopt niet eens, want om een spel te kunnen FTP-en moet je het toch eerst op je pc zien te krijgen.

Ben trouwens benieuwd of het gaat lukken, maar ik verwacht niet dat Microsoft gaat slagen in de anti-kopieer actie. Zeker niet met die harde schijf. De X-Box zelf werd ook met veel bombarie over het niet kunnen kopiŽren aangekondigd. De beste optie om goed te kunnen verkopen lijkt me een nog betere ondersteuning voor Live. Hiermee kun je controleren of de box gemod is en daarmee kom je naar mijn idee veel verder...
... dacht het niet... :) gewoon zeggen "build iso".. en daarna "Burn iso"... en KLAAR!

als je de inhoud van de dvd wilt zien (die in xfs is gebrand) kun je tools gebruiken zoals xiso.. die kun je gewoon downloaden bij www.xbox-scene.com xiso tools
* 786562 NiGHtrAidEr
Gamecube CD draait gewoon dezelfde kant op als een gewone CD....
Dat fabeltje wordt hier elke keer als het over de gamecube gaat weer naar voren gehaald...
Met "andersom" draaien bedoelen ze niet "met de klok mee" maar "van binnen naar buiten" en andersom. Bij een normale CD begint audio aan de binnenkant (als ik mij goed herinner) en data aan de buitenkant, vandaar dat een apparaat onderscheidt kan maken tussen de data en de audio. Bij Nintendo hebben ze dit gewoon omgewisseld.

Overigens; als MS de schijfjes ťcht willen beveiligen zullen ze ook een fysiek ander formaat moeten kiezen (liefst iets groter); dan kan het niet meer in (gehackte) branders/lezers worden geplaatst.
Bij audio begint de brander ook gewoon in het midden hoor. Kun je zien aan je gefikte cd -> de buitenkant glanst nog omdat dat stuk nog niet gefikt is...
Bij een normale CD begint audio aan de binnenkant (als ik mij goed herinner) en data aan de buitenkant,...
Alles begint aan de binnenkant. Audio EN data. Ze staan gewoon naast elkaar, in willekeurige volgorde. Op moderne "mixed" discs staat de data in een tweede sessie, op ouderwetse CDs gewoon op de eerste track (vonden sommige CD spelers errug leuk om door je speakers te douwen).
nee , via www.Xbconnect.com kan je ook live met een backupgame!

:z
nintendo heeft gewoon het loopwerk omgedraaid van de dvd ... spint de dvd in je dvdspeler/brander rechtsom... in de gamecube spint die dus linksom..
Dat is dus echt b*llsh*t. Jij hebt een Cube?
Doe het klepje eens open terwijl de cube aanstaat...

Die cd'tjes draaien net zoals de cd's in de PS2/X-Box
Het gaat er nog niet eens om of het mogelijk is of niet. Het gaat erom dat het niet zo gemakkelijk wordt dat iedere Jan-met-de-pet illegale spellen kan verkrijgen en spelen.

Net zoals AMD het ook niet zoveel uitmaakt dat zijn processoren toch nog wel ge-unlocked kunnen worden. Ze hebben er alleen wel voor gezorgd dat je toch wel even kennis van zaken moet hebben en een handig moet zijn, wil je 'm unlocken.

Dit is nu precies waar Microsoft op uit gaat komen: een systeem waarbij het mogelijk is om illegale spellen op te draaien, maar wat vrij lastig is om dat voor elkaar te krijgen, hetzij dat het lang duurt voordat men er achter is hoe het mogelijk is (zoals het met Nintendo het geval was), hetzij dat je er heel wat voor moet gaan knutselen. Want dan valt het gros van de mensen al af, die gaan niet knutselen aan hun dure kerstcadeautje..
Zo'n plan had Sega ook mijn zijn DreamCast...

Ze maakten de GD-Rom een schijf waar 1.2 GB op past en dus niet zo 1 op 1 te branden was... Binnen no time hadden de bekendere groepen echter al uitgevogeld welke info weggelaten kon worden of wat eventueel zelfs gecomprimeerd kon worden waardoor het opeens heel gemakkelijk werd om een spel op een gewone cd te fikken... En lang leve P2P programma's die de geripte versies goed beschikbaar maken

Ik zie nu dat dit een beetje een dubbelpost is :S
De Dreamcast kan zowel GD-Roms als CD-roms lezen. En door een foutje in de opstartroutines was het mogelijk om data van een CDR (waar op gewoon de files van de GD-Rom stonden) te booten.
Een van de meest knullige vergissingen die een bedrijf gemaakt heeft. Net als de eerste Playstation swap truuks via het audio-menu. :)
Het zijn geen eigen schijfjes. Het zijn gewone min-dvd's die je in de winkel kunt kopen. Ze worden alleen anders gebrand.
Ben benieuwd of dit wel zo verstandig is van Microsoft. Misschien dat er zo minder illegale spellen worden gecopieerd voor de Xbox, maar ik denk ook dat een heleboel potentiele klanten hierdoor liever de Playstation kiezen. En die potentiele klanten kopen dan zeker geen enkel Xbox spel meer.
De console-producenten moeten hun winst hebben van de verkoop van spellen. Dus het gaat hun meer om het aantal verkochten spellen dan om de consoles zelfs.
Maar de ontwikkelaars kijken naar het aantal verkochte consoles.

Minder consoles == minder spellen op de markt == minder mensen kopen console en spellen == minder winst.

Dus zo heel zwartwit is het niet.
Die ontwikkelaars kijken niet naar het aantal verkochte consoles maar naar het aantal verkochte spellen per console. Als er maar voldoende mensen spellen blijven kopen, blijf je ontwikkelaars houden. Zodra het ontwikkelen van een spel niet meer rendabel is, houden ze het meteen voor gezien.
Het gaat hier ook niet direct om de koop van Xbox of PS, maar om de keuze van het platform.
Mensen die geen spellen kopen leveren niks op voor MS. Per Xbox die ze verkopen maken ze $50 verlies, dus mensen die alleen kopieŽren willen ze alleen maar weg.

[edit] tesamen
Het kost weer wat extra.. Zal de consument wel in de kostprijs doorberekend zien..
Maar wel een smart idee
Dit hadden ze ook bij de Dreamcast, werkte ook niet omdat mensen die een beetje technisch verstand hadden de GD ( dreamcast GigaDiscs ) ripte en ze vervolgens op CD's propte. Als ik nu lees dat die Xbox DVD's kan afspelen dan wordt het geen probleem om een copy van een spel te maken zonder dat er zoals bij de dreamcast video's ge-recompressed moeten worden. Nee dit plan van microsoft zal niet werken.
Tja, hoe moeilijk is het een kernel zo aan te passen dat wel de normale DVD menu's werken maar geen spellen? Technisch lijkt het me geen probleem.

Je zou een soort explorer krijgen voor DVD's en verder kun je alleen programma's uitvoeren vanaf de proprietary disc. Onder Linux lijkt me een dergelijk geintje niet al te moeilijk, alleen de beveiliging foolproof maken kost tijd.

Het enige probleem is dat je breekt met compatibiliteit. Biedt de mensen een ruil-actie aan voor oude spellen dan ben je daar ook af. Een paar extra features om het op te leuken en de massa is verkocht.

Bij wijze van spreken dan.
Je vergeet dat die kernel (of bios) dan ook weer gekraakt zal worden, net zoals dat nu gedaan is bij de X-Box, om dan toch spellen van DVD op te laten starten.

Geloof me, alles is mogelijk. De HDD in de X-Box is nooit bedoeld geweest om spellen vanaf op te starten, maar toch hebben slimme mensen een bios (en dashboard) weten te maken waarmee dat wel kan.

Eerst was ik niet zo'n voorstander van X-Box, maar dit soort dingen maken het een toch wel HEEL interessant apparaat :)

Microsoft denkt toch met ons mee, zo zie je maar :)
@ILUsion
maar spijtiggenoeg zijn er enkel XBox-hacks gekomen voor DivX
volgens deze link wel :)
http://www.gamevillage.nl/index.php?act=ST&f=31&t=5799&
Sinds ik de specs van de X-box gezien had (die waren toen iets hoger dan mijn toenmalige grijze bakje), dacht ik: over een jaartje komen er emulatoren uit voor XBox zodat hij GC en PS2 games kan spelen, maar spijtiggenoeg zijn er enkel XBox-hacks gekomen voor DivX etc. :(

Het voordeel van de X-Box is nog altijd dat het een pc is, die weliswaar een klein beetje aangepast is.
Tenzij ze een echt geniaal persoon weten te vinden om deze kopieerbeveiliging in elkaar te zetten is dit dus een totaal zinloze actie.

Nintendo hield namelijk bij hoog en bij laag vol dat de games van de GameCube door het speciale formaat niet te kraken waren. Dit hield in dat deze games geperst werden op een speciaal DVD formaat (Mini DVD) en via een speciale manier in de Cube worden afgespeeld (van achteren naar voren).
Zodoende zijn normaal gefikte Mini DVD's (ja ze zijn inderdaad los te koop) niet speelbaar in een Cube.

Toch hebben een aantal slimme jongens een softwarematige loader in elkaar weten te knutselen die images van Cube games kan laden en afspelen. Ook de bijpassende images van GameCube games zijn al enige tijd te vinden op het net.

Met andere woorden: het illegaal spelen van GameCube games is even normaal geworden als het spelen van XBox, PSX of PS2 games.

Dus daarom wens ik Microsoft veel succes, want er zijn nogal wat mensen actief op het internet die het een uitdaging vinden en er alles aan zullen doen om de nieuwe Anti Piracy technologie van de XBox 2 te kraken :Y)
Toch hebben een aantal slimme jongens een softwarematige loader in elkaar weten te knutselen<knip>Met andere woorden: het illegaal spelen van GameCube games is even normaal geworden als het spelen van XBox, PSX of PS2 games.
Toch betwijfel ik dat. Het zal best mogelijk zijn om toch gekopieerde spellen te spelen, maar zo te horen moet je er toch nog een behoorlijk (technische) zang en dans voor doen. In de eerste plaats moet je het weten te vinden en dan moet het nog allemaal werken. Als ik al zie hoe 'gewone' cracks voor software vaak wisselende resultaten geven, zie ik het niet gebeuren dat mijn broer (n00b) dit zelf allemaal voor elkaar krijgt. Dus illegaal spelen ja, maar niet op die grote schaal als PC games enzo. Door het technisch lastig te maken is het alleen weggelegd voor de tweakers. Blijft een redelijk grote groep over die niet eens weet dat het kan of het niet wil.

Uiteindelijk denk ik dat MS hier wel wat $$$ terug kan verdienen. Zoals gezegd leggen ze toe op elke Xbox, dus moet het uit de software komen.
Dit gaat niet lukken want als het apparaat namelijk maar 1 format kan lezen wat illegaal gedupliceerd kan worden gaat het niet lukken. De xbox 2 kan dan nogsteeds dvd's lezen dus kun je spellen uiteindelijk hierop branden denk ik.

Zelfde gaat op voor de gamecube van samsung die dvd's kon lezen daarop konden ze ook heel makkelijk illegale copies spelen.

De beste copie protectie is gewoon elk spel automatisch naar xbox live connecten en als de modchip aanstaat gewoon het ding plat leggen. Dan moeten mensen dus de internet connectie eruit halen om te spelen waardoor je ook geen gebruik kan maken van xbconnect. Dus dan haal in je in principe de online multiplayer functies uit een spel en dat maakt het al minder aantrekkelijk.

Ik heb op dit moment een modchip in me xbox maar kan die gewoon uitzetten als ik op live ga. Ze hadden gewoon moeten maken dat de xbox elke keer als die aangaat kijkt of hij op internet kan, zoja hoppa meteen een bioscheck eroverheen en dan word je xbox plat gelegd.

Edit: Enigste goede copie protectie is gewoon een dvd uitvinden die 10 gb aan kan en dan bij elk spel die 10gb vol pleuren zonder dat er iets van geript kan worden. Dan kan je alleen nog maar games spelen vanaf de hd is al een zorg minder.
Waarom gieten ze niet een blok elektrisch-isolerend maar warmte-geleidend kunstof om het hele mainboard heen. Met een paar ingebouwde boobytraps die er voor zorgen dat als je er met een dremel in gaat snijden meteen je hele mainboard fubar (en uit de garantie). Dan is meteen het hele "probleem" met die modchips opgelost.
Elektrisch isoleren EN warmte geleidend? Das nogal duur denk ik :P (als het al bestaat...)
Deze oplossing is zeer handig als je je xbox niet aan het inet wilt hangen... not
Internet gaming komt er steeds meer, dus op gegeven moment zullen die dingen automatisch geleverd worden dat je alleen maar kan multiplayen.

En ik zeg niet dat dit een definitieve oplossing is maar zo heb je iniedergeval wel weer een groep te pakken die hem niet zou ombouwen.
Sommige mensen rijden met een vrachtwagen en hebben daar geen inet en willen toch met hun xbox spelen.

Anderen hebben dailup en willen niet nog geld uitgeven als we willen spelen aan een domme check (want dat is in hun ogen dom, ze kopen een spel en telkens ze willen spelen moet dat nog es gecontroleerd worden, terwijl het hun geld kost)

En der zullen nog wel genoeg plaatsen zijn waar je met je xbox wilt spelen zonder dat je inet ter beschikking hebt
WiXX,
Zelfde gaat op voor de gamecube van samsung die dvd's kon lezen daarop konden ze ook heel makkelijk illegale copies spelen
Je praat alsof je een autoriteit bent op dit gebied. Maar dat ben je dus duidelijk niet. Je kunt helemaal geen backups draaien op een Samsung Cube! Was het maar zo'n feest.

Ok, je kunt met de PSO hack en de loader backups streamen naar je Cube maar dat werkt niet feiloos. Sommige games haperen en sommige hebben een savegame optie die niet werkt.

Als MS goed heeft opgelet bij het hacken van de XBOX kan het nog wel eens heel erg lastig worden als ze deze propriety disc's gaan gebruiken. Ok, als de BIOS en/of kernel eenmaal gekopieerd en gehacked is dan ligt de weg weer open. Maar zoals iemand al opmerkte gaan ze geen x86 architectuur gebruiken en dan word het al een stuk lastiger.

Alles is te kraken dan ben ik zonder meer met iedereen eens. Maar er is maar een 'kleine' elite die daar de kennis voor heeft en de vraag is of ze daar de tijd en energie in gaan steken en het public maken (DCMA). Hoogstwaarchijnlijk wel want er valt een hoop geld te verdienen in de modchip bussiness.

Maar kijk eens naar de satelliet 'scene'. SECA2 is nog 'steeds' niet gekraakt. Dat het kan ongetwijfeld.. maar wanneer?
Liksang verkocht ze gewoon hoor, gehacked en alles. Toen werden ze aangeklaagd en was het over met het feest.
Zolang de Xbox2 met een "off the shell" harddisk uitgevoerd zal worden, zullen er illegale spellen op gespeeld kunnen worden.

Misschien dat een andere harddisk aansluiting, of een hardware matige belemmering die de grote van de harddisk bepaald, illegale kopieŽn tijdelijk kan tegen houden....

Want op een harddisk van 8 GB zet je niet erg veel illegale spellen neer, wat het minder aantrekkelijk maakt om het te doen. :)

@smidge
Nog niet iedereen heeft een DVD brander. Tevens zit je dan ook met het probleem welke standaard je moet gebruiken... (+R / -R / RAM) :)
Ik ben wel benieuwd naar : in hoeverre illegale games, en de mogelijkheid om deze (thuis) te kopiŽen van invloed is op de verkoop van XboX e.d.

Illegaal thuisgebruik van office werd in de begin jaren om de gebruker gewend te laten raken aan MS Office.... Op die manier verover je marktaandeel en daarmee ook de proffesionele markt...

Illegaliteit is mede oorzaak van een deel van de populariteit denk ik... niet geod te praten, maar het speelt mee denk ik.....
Als er meer spellen voor de Xbox2 worden verkocht, zullen ook meer spellen voor dit platform worden ontwikkeld.

Goede keus van Microsoft dus.... Iets wat ze trouwens al met Live gelukt is. Xbox live kan je wel vergeten met een gemodde xbox en een illegaal spel

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True