Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties
Bron: The Inquirer

The Inquirer stuitte bij zijn dagelijkse rondreis over het web op een Chinese website die claimt dat de Xbox 2 van Microsoft gebaseerd zal zijn op een gemodificeerde versie van Intel's Pentium M. De Pentium M wordt onder andere gebruikt in de Centrino-strategie van Intel en biedt als belangrijkste voordeel een laag stroomverbruik en relatief hoge prestaties. De processor wordt dan ook met name gebruikt in notebooks, Tablet PC's en andere lichte, draagbare apparatuur. Wat de Xbox 2 met een Pentium M zou moeten is dan ook onduidelijk, aangezien een laag stroomverbruik niet direct belangrijke gevolgen heeft voor een console die toch op netspanning aangesloten wordt. Daar tegenover staan natuurlijk wel de goede prestaties van de chip, die ook al voor servers ingezet wordt.

ATi logo (klein, mooi met drop)Verder wisten de Chinezen nog enkele details te bemachtigen inzake de deal tussen ATi en Microsoft. ATi zal namelijk niet alleen de kosten van de geleverde videochips voor de Xbox 2 ontvangen, maar zal daarnaast elk kwartaal royalties ontvangen, welke niet direct afhankelijk zijn van de verkoop van de Xbox 2. De relatie tussen ATi en Microsoft lijkt dan ook hechter te zijn dan de verbroken deal tussen MS en nVidia. Er gaan ten slotte geruchten dat de toekomst van de deal tussen ATi en Nintendo onzeker is. ATi levert namelijk ook al de Flipper videochip die Nintendo in zijn GameCube's gebruikt. Een woordvoerder van ATi claimt echter dat de deal nog altijd loopt en dat ATi Nintendo's videochips zal blijven leveren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

een Pentium-M is niets meer of minder dan een "P3 Xeon". en de IPC van P3 ligt veel hoger dan de P4 die het uitsluitend van Clockcycles moet hebben. Als dit zo is dan verwacht ik dat ze gewoon de 'M' met een snellere memory gaan geven. Met 2MB aan cache kan dit beestje enorm snel gaan. En bovendien zou de die kleiner moeten zijn EN koeler (handig om een kleinere xbox te krijgen). Dus sneller, goedkoper, zalige cache en een super-radeon. Lijken me heel realistische specs voor een XBox2. (een Dothan aan 2GHZ is een PAK sneller dan een P4aan 3.5Ghz)... Ik vrees dat Sony met hun 'Cell' zichzelf een beetje in de voeten aan het schieten gaan (nogmaals een ander programmeer platform, PS2 development is nu al een nachtmerrie).

edit: op posten hieronder ( ;) ) - ik wou helemaal niet zeggen dat Sony daarom ineens niet meer gaat verkopen hoor. Lets face it: mensen kopen sony omdat het 'cool' is. Wou gewoon aanhalen dat

a) cell == experimenteel (kan dus geweldig zijn of flop)
b) onmogelijk moeilijk om te proggen. De gasten van de oude cray's en vector cpu's kunne alvast aan de slag
c) meeste van de 'cores' van de PS3 zullen opgaan in pixel-pushing. Het valt maar zeer te zien of een meer 'GPU' approach beter is als GPU+CPU.

Interesting times dus langs sony's kant :) Waarom gewoon geen PowerPC 970 in XBox2 :)

heb ook niet gezegd dat de P-M een P3 IS - het is echter wel een doorontwikkelde P3...

edit 3:
of de reply dat het toch niet zo moeilijk zou zijn:
-> niet moeilijk voor iemand met multiple cpu ervaring and loadbalancing. Euh ZEER weinig mensen die dat kunnen (nog). En Zeker weinig mensen die weten wat zowel een game als die cpu opzet moet doen. Het heeft HEEL lang geduurt voordat PS2 zijn potentieel haalde vanwege het opsplitsen en nu nog is het een hair-raising affaire. Oh en iemand haalde aan dat daar programmeer talen voor zijn : idd maar ga maar eens alle game devvers die sinds jaar en dag gewoon imperatief programmeren omzetten naar vector processing. Meeste mensen schrikken al terug van threads. Dit is VEEL erger. Idd valt het te hopen dat met help van IBM er een paar enorm high level libraries komen (read: OpenGL of iets DirectX achtig). Maar weer slaat Sony de devvers op de bek met begin maar van 0 jongetjes... de GC was daar subliem in en XBox daartussen.

Dan nog iemand die zei: het fijne is dat de programmeur kan bepalen ... heel fijn, maar trsut me die mensen hebben deadlines en die willen gewoon snel aan de gang. geen 2 jaar debuggen waarom alles nou zo traag gaat. Games == Money == No Time.

Iemand met 8FPU's enzovoorts. Als je denkt dat daar 16 cores komen op te ziiten - wakeup kost 1 PS3 2000 dollar+. Cell zit op 1 Die en die willen ze zo klein mogelijk houden. En zoals ik ga zei deze (4?) gaan bijna allemaal op aan niets dan pixel-pushing. Iemand die old-skool graphics heeft geprogrammeerd weet hoe ontzettend veel werk dat een GPU doet. de PS3 is dus eigenlijk een veel meer "CPU" dan een "GPU" en het is zeer de vraag of dat zo slim is. Om te zeggen dat een Cell sneller zou zijn op grafisch gebied is dus puur dreaming. Wel kunnen er dan eigen shader approaches worden toegepast alsook (mogelijk) real-time raytracing.

Dat sony hiermee progressive is: idd net zoals cray dat was - helaas hebben die laatste daar ook niet bijster veel success mee gehad. (denk hierbij alleen de allerduurste bedrijven konden zo'n ding aan, het oppoiet van de throwaway console). De developpers (ik ken er een hoop btw) gaan hiermee NIET lachen en het zijn uiteindelijk hen die de console make or brake.

Nou goed ik wou dus alleen zeggen: Microsoft speelt het erg safe (als het Pentium-M zou zijn maar ook PIV+) terwijl Sony het veel (erg) gewaagd gaat spelen. Uiteindelijk zullen jullie net als ik gewoon moeten afwachten.
Ik zou graag de vergelijking met de consumenten pc erbij betreken.
Namelijk dat de Xbox-2 waarneer die uitkomt gelijk is met een normale-pc en dat de snellere modelen er zwaar bovenuit steken.
En aan de ander kant heb je dan de PS3 die meer cpu-power heeft dan een consumenten-pc.

En dan krijg je een oude situaltie weer terug dat de console sneller is dan een pc. Dat hadden we vroeger ook toen de pc nog in EGA/VGA zat en de console in de console had je allemaal leuke vidchips met hardware matige sprites(+collision detection) en hardware matige layer's,etc.

En dat de PS3 moeilijker te programeren is dan de xbox2 is vrij duidelijk maar dit was bij de ps2 ook al zo, en verschillede oudere consoles ook al zo.
Maar omdat je nu op de PS3 meer power hebt dan op de pc is het zoizo voor een game-dev'er erg uitdagend omdat je meer kan.(hopelijk zetten ze er wel genoeg mem in)

Het kan zijn dat de weg die de PS3 volgt een beetje gaat lijken wat SGI op 3d gebied vroeger was.
Maar het lijkt me niet dat sony zich met de cell vergist.

offtopic edit:
Nou moet je geen slapende honden wakker maken..
Anders kunnen we binnenkort op een super design PPC multi-media console al onze mp3's binnen halen via i-tunes :P
Dat is dus niet waar, een P-M heeft *geen* p3 core. De P-M heeft een hele nieuwe core die een nog veel hogere IPC heeft dan de P3.
Men zei ook van de PS2 dat die veel te moeilijk om te proggen is, maar dat er tot op heden nog steeds games uitkomen die nauwelijks of zelfs niet onderdoen voor de nieuwe concurrentie terwijl de PS2 inmiddels zat topgames in huis heeft zegt dat het wel meevalt met dat slecht-programmeerbare. Het is net als de Amiga een van de weinige consoles waarbij je weet dat er nog vanalles inzit als coders zich uitleven en specialiseren. Zo krijgt de nieuwste JAKII game meer dan 15.000 poly's per character en spreekt men over de meest mooie platformer ooits. Een nieuw record, en dat voor zo'n 'achterhaald' stuk hardware. Net zoals GT4 weer nieuwe maatstaven gaat zetten en helaas op de PC ook geen enkele concurrentie kent.

Sony is geen groentje meer en verdiend enorm veel geld met hun PS. Men zou wel heel dom zijn om een PS3 te maken die niet programmeerbaar is. Geloof mij nou maar dat dit ding geleverd wordt met een uitermate uitgebreid OS en instructie/code pakket waarmee proggers meteen aan de slag kunnen. Men heeft geleerd van de vorige 2 generaties consoles en heeft IBM en Toshiba naast zich die een flink handje helpen.

En als ze ook maar de helft halen van hun theoretisch performanceclaims dan heeft de PC-architectuur voor de eerst zwaar het nakijken. Hulde voor Sony dat men blijft innoveren en zich los durft te maken van de PC-scene. Afwachten wat het gaat brengen.
Eerst kom je met een ontzettend speculatief pro-Xbox 2 verhaal, en dan edit je er nog een stuk bij waarin je het toch maar nuanceert. Hmm.
b) onmogelijk moeilijk om te proggen. De gasten van de oude cray's en vector cpu's kunne alvast aan de slag
Wat een onzin. Heb jij al een kijkje gehad in de programmeerkeuken van de Cell ofzo?

En dat verhaaltje van de "de PS2 is een ramp om te programmeren" is inmiddels net zo achterhaald als zeggen dat ATI slechte driversupport heeft. :z

Reactie op edit3 :z

Veel onwaarheden in je aanvullingen. Ik loop er een paar af :

Het heeft HEEL lang geduurt voordat PS2 zijn potentieel haalde vanwege het opsplitsen en nu nog is het een hair-raising affaire.

Wat noem jij lang? Is een jaar lang? GT3 heeft meteen de potentie laten zien van de PS2. Net zoals ontzettend veel andere games er vrij vlot bij waren. Bij de Amiga duurde het soms 3 jaar eer die echt op gang kwam qua potentie. De PS2 heeft nog steeds een lijst topgames (die een 9 opf meer scoren) die 3 keer zo lang is al de 2 concurrenten hoor...

Verderest vergelijk je teveel appels en peren. We leven niet in de Cray-tijd. Sony levert hun proggers kant en klare development-kits waarin een heel groot team reeds vantevoren libraries, instructies, schema's, OS, drivers etc etc voorgekauwd hebben. Het is afwachten hoe zich dit ontwikkeld, maar jij doet het voorkomen dat je reeds weet hoe moeilijk het in mekaar zit terwijl de console nog niet eens op de tekentafels klaar is. Oordeel nu maar niet over het verleden of jouw ervaring, want die kon wel eens niet van toepassing zijn hierop.

Om te zeggen dat een Cell sneller zou zijn op grafisch gebied is dus puur dreaming
Daar doe je het weer. Of je onderbouwt deze stelling even nauwkeurig technisch of je moet het achterwege laten.

Die 16 cores zullen ook niet allemaal op 3Ghz lopen en dus zal de PS3 ook niet 2000 dollar kosten. De kracht van deze approach is het parallel processen, niet de frequentie of de genialiteit van de individuele cores (en dus de prijs ervan). Je weet zelfs niet zeker of er wel of niet een GPU in zal zitten, dat staat ook nog niet vast. Misschien gooien ze wel een emotion 2 chip erbij.

En jij blijft vergeten dat zelfs als ze maar een fractie van een theoretische snelheid halen dat men dan nog potentieel gezien een grote voorsprong heeft op de concurrentie of PC architectuur.
Ja, en er zijn nog steeds mensen die denken dat MS 'cool' is.

De Cell is geen experiment. Daar zou IBM geen zin in hebben en Sony niet zijn toekomst vanaf laten hangen. Dat ding is gewoon massive parallel processing op een (bagger vette) chip. Het probleem daarbij is om all pipelines vol te houden. Maar dat is al vaker gedaan.

Oude cray's hadden ook vector cpu's en nog steeds worden er vector computers gebouwd. Maar voor zulke systemen zijn speciale libraries en er zijn zelfs speciale programmeertalen voor. En die nemen veel van dat "onmogelijke" programmeerwerk uit handen.

Het fijne van de Cell oplossing is dat je als programmeur kan bepalen waar de je cpu-power voor wilt benutten. Aan een GPU heb ik niks om bv een schaakprobleem op te lossen. Eén cell is al goed voor 64 Gflop. De Cell is geen GPU approach. De PS3 krijgt waarschijnlijk geen GPU meer omdat de Cellen sneller zijn dan een GPU. Geen GPU maakt het proggen ook weer makelijker ;)

Elke cell is opgebouwd uit een IBM Power core met 8 vector-fpu's en een inter-cell communicatie unit. Dus een PS3 krijgt eigenlijk 16 Power cores + 128 fpu's. Dus één PowerPC in een xbox2 zou MS ook niet helpen :)

Edit:
Even voor hobbit. Je zegt zelf al dat je proggers kent, en dat blijkt ook wel uit je verhaal. Shared memory multi-cpu programmeren (met threads) is niks nieuws. Ga maar eens kijken wat er op je pc gebeurd of wat er in een Java VM afspeeld. Een beetje programma is multithreaded en draait met zo makkelijk op een of meer cpu's. Veel threads worden binnen libraries aangemaakt zonder dat je daar maar iets voor hoeft te doen. En als je als game devver schrikt van threads kun je beter wat anders gaan doen.

Ik ben wakker. Maar heb je je al eens bedacht hoe ze aan die teraflop denken te komen? Als je eens wat meer zou lezen (en rekenen) en wat minder zou typen kom je er ook achter dat je daar met 1 (of 4) cellen nooit aan kan tippen. Reken jij maar eens voor hoe ze daar dan aankomen. En ik je alvast vertellen, die Cell draait niet op 400GHz.

Ja, die GPU doet ontzettend veel. Maar daar zijn ook software libraries voor die dat ook kunnen. (OpenGL, enz. zoals je zelf al zeg). En nee, als alle cellen alleen bezig waren met pixeltjes tekenen zou de hele bus vollopen. Dat moet je dan wel weer weten als je distributed wilt programeren :)

Maar voor je aan edit 4 begint: je hebt gelijk :)
De prijs van de Pentium-M is vrij hoog dus dat lijkt me op voorhand een afknapper voor een console die moet concurreren met de volgende generatie van Nintendo en voornamelijk Sony - die allebei wel weer ergens in de 200-400 dollar range gaan zitten lijkt me. Aan het begin zijn ze meestal erg duur maar op termijn moet je toch aan die prijsklasse denken.
Aangezien de Xbox pas over een hele tijd geintroduceerd zal worden, zal de Pentium-M een dan stuk goedkoper gemaakt kunnen worden o.a. doordat kleinere productieprocedé's worden gebuikt en de ontwikkelingskosten dan al terugverdiend zullen zijn. Daarnaast heeft Microsoft natuurlijk een speciale deal met Intel, waardoor ze bij lange niet de retailprijs hoeven te betalen.

Edit: Inderdaad whiteguy, Microsoft=Intel
Toch, de kans dat een Pentium-M op 1.xGHz voor pure gameperformance qua prijs en prestatie beter is dan iets in de richting van een P4 2,4GHz lijkt me erg klein. Maar wie weet, misschien zijn die dingen uberhaupt voor Intel al veel goedkoper om te produceren en is het feit dat ze uberhaupt in laptops duurder zijn 1 grote marketingtruuk om de prijzen omhoog te houden :)
Daarnaast heeft Microsoft natuurlijk een speciale deal met Microsoft, waardoor ze bij lange niet de retailprijs hoeven te betalen.
je zal ongetwijfeld intel bedoelen :+
zichzelf naaien ... neuh .. dat zie ik MS niet doen
Die prijs is niet zo hoog vanwege de hoge productiekosten, maar vanwege de grote winstmarge op die procs. M.a.w. daar kan nog heel wat af, bij een special e deal met Microsoft
Lijkt me ook een goede ontwikkeling... Maar een P3-1Ghz is ook niet mis... IPV. een celeron. De Pentium M heeft erg goede prestaties... Pentium 4 lijkt me ook geen optie al hoewel geheugen bandbreedte ook belangrijk is in consoles... Denk dat ze beter een P3-1Ghz uit de kast kunnen halen of een modificeerde Pentium M die niet afgesteld is op zuinig heid maar op power...
Microsoft gebaseerd zal zijn op een gemodificeerde versie van Intel's Pentium M
Wat denk je dat die modificaties inhouden? :)
Hehe, mischien net als de celeron, beetje geklooi met cache ofzo.. echt veel was het niet :)
Nou de celeron M 2.0 Ghz is wel een snelle cpu, ik was mucho impressed met m'n laptopje.. Ding clockt 3900 BogoMips..
Heb jij wel eens met zo'n Pentium M gewerkt?

Een P-M 1.4Ghz. fiets een 2.4GHz. eruit. Wordt VEEL minder warm en is dus ideaal voor in een kleine plastic console behuizing.
Plastic maakt natuurlijk niet zoveel uit, je kan ook easy peasy plastics in je magnetron douwen.
Herrie om het op elkaar gepropte zooitje te koelen, ik denk dat dat de overweging is van Microsoft.
Weet je wel wat een Pentium M is? Een pentium M 1,3 met ddr geheugen vermorzelt een 2ghz P4 met ddr en helemaal een P3 met sdr of wat dan ook voor geheugen. De geintergreerde besparing opties zijn alleen maar gunstig voor de geluidsproductie van die X-box (kan 't fannetje intern wat zachter).
wat had iedereen van ruimte, airflow, warmte productie en HERRIE gedacht.

Zo een P-M is allemaal wat minder heftig. Ander kun je met al die herrie alleen nog maar flightsimulators spelen.
inderdaad, de belangrijkste reden lijkt mij de lage warmteafgifte: weinig hitte, stille cooler
Ik hoor hier dingen over het in de voet schieten van Sony..... Lijkt me niet....


PS2 verkopen zijn nog altijd veruit het beste!
De P-M heeft ook nog heel andere draadloze voordelen. Allerlei (wireless) IO zoals wifi en bluetooth zijn ingebouwd. Dus minder onderdeeltjes maar de console goedkoper. En mensen hoduen niet van kabels en al helemaal niet in de woonkamer. Dus online gamen via wifi en toetsenbord, muis, joystick (en waarschijnlijk binnenkort ook een geripte EyeToy cloon) via bluetooth.

Maar willen ze de teraflop PS3 gaan bestreiden met een P M op een slordige 3 GHz? :) :)
Of ze hebben geen keus of ze vergissen zich behoorlijk in die cell architectuur. Maar dit is geen concurentie voor een PS3.

En al die discussies dat de Cell die teraflop performance niet haalt en dat die PS3 niet te programeren zal zijn valt allemaal nog te bezien.
Ze zijn al jaren met die Cell bezig, het ding is bijna klaar om te proefdraaien. En 16 cellen * 8 fpu's * 8 Gflop is toch echt een teraflop.
De cell krijgt ook een nieuw Cell OS. Ga er maar vanuit dat het OS veel lastig programmeerwerk uit handen zal nemen. Dus hoe ingewikkeld het proggen zal worden weten we pas als we het OS en de API's van IBM en Sony te zien krijgen.

De vraag is wel hoe duur een PS3 zal worden met al die supercomputer technologie? Ik denk dat MS een stuk minder verlies zal maken op de xbox2 dan Sony op de PS3.
De P4M chipset heeft al die zaken. Niet alleen de P4M processor. Een klein verschil. Dat misschien de P4M (een waarschijnlijk ook nog eens een gemodificeerde) gebruik gaat worden is nog geen garantie dat alle zaken die in een P4M Centrino laptop zitten ook in de XBOX II komen...
Lezen is ook een kunst:
Ik vrees dat Sony met hun 'Cell' zichzelf een beetje in de voeten aan het schieten gaan
Hierbij wordt bedoelt dat de Cell met 16 cores een belachelijk ingewikkelde processor is, dus een ramp om te programeren. Dat microsoft een pentium-M, desnoods ietwat gewijzigd, gebruikt voor hun nieuwe console betekend dat ze het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden.

En dat merken wij als consument in de vorm van een lagere prijs, snellere release, en waarschijnlijk compatabiliteit met 'oude' XboX spellen. Vooral dat laatste is een groot voordeel, aangezien een console altijd pas lekker loopt als er genoeg games voor zijn. En die games komen er meestal maar mondjesmaat, totdat de console lekker loopt. Beetje kip/ei verhaal altijd :)

[edit]Ik denk dat een 12V adapter voor in de auto zeker tot de mogelijkheden behoort voor de consule zelf, aangezien zo'n ding over het algemeen nog minder hardware heeft dan een laptop. Punt is dat je ook een schermpje moet hebben, wat welliswaar wel gebeurt in de wat luxere auto's achter de voorstoelen, maar bij zelf-knutselen erg lastig wordt.
De Cell lijkt mij een machtige architectuur alleen omwille van de scalar technology, het is inderdaad een beetje terug naar old school maar dat is leuk, weg van cycles en terug het gevecht aan met de wait-states. Ik heb altijd gevonden dat 0-wait-states het ultieme moment was voor een logische entiteit, wellicht is de Cell een stapje in die richting. En dat je er ook nog straks onwijs knappe games op kunt spelen is alleen maar megenomen... hehe.. Oh ja, deze item ging over Xbox.. L.B.. ik heb dat apparaat nooit begrepen, het is gewoon een pc'tj, koop dan een pc'tje en wat games erbij, veel scheelt dat niet.. Die mobile cpu's van Intel zijn wel mooi maar laten we niet overboord gaan... X-Box 2 zal wellicht ook een mobiele variant gaan krijgen in de vorm van een games-laptop, de meeste OEM's van laptops zijn het nu toch eens omtrent platform sharing waardoor productiekosten drastisch dalen so why not a portable console?
Microsoft haalt ATI steeds dichterbij totdat ATI moet kiezen tussen MS en Nintendo.
Ik weet niet of dat zo simpel ligt. Natuurlijk zou ATI gewoon aan allebij willen leveren en zo te zien hebben ze nu een goede deal met Microsoft voor de Xbox2 en waarschijnlijk ook nog wel aardig wat verdienen via de GameCube.

Dat Microsoft ATI waarschijnlijk wil laten kiezen tussen hen en Nintendo kan makkelijk, maar ATI heeft hier ook wat onderhandelingskracht, welke andere videochipfabrikant kan een concurrerend product leveren in grote hoeveelheden voor een eventuele Xbox3? Nvidia, maar ik denk niet dat MS nog geld en vertrouwen in die verstoorde relatie wil steken (al weet je het natuurlijk nooit).
Nintendo zou dan eventueel kunnen overstappen op Nvidia en dat zou ATI liever ook niet willen hebben. Of MS koopt ATI op, al zitten ze dan vast aan hun technologie (en ik denk niet dat het van de Europese Commissie mag) en kunnen ze niet de fabrikant met de beste prijs/kwaliteitverhouding selecteren.

Over die Pentium M, dat ding verbruikt toch minder energie en zal dus waarschijnlijk ook wat minder warmte produceren, waardoor de Xbox2 kleiner, zuiniger en misschien zelfs mobiel kan worden (klein LCD schermpje erbij zoals bij de PS en je hebt een leuke console zou ik zo zeggen)

btw: ik vind de reactie van raphidae niet overbodig, een ongenuanceerde niet beargumenteerde opmerking waar enige kern van waarheid in zou kunnen zitten kan natuurlijk nooit overbodig zijn (opgemod :))
Opzich niet verkeerd. De Pentium Mobile is in principe gelijk aan de nu gebruikte processor, maar dan uitgebreider en uitgevoerd met een aantal dingen (SSE2, extra cache, etc) om hem clock voor clock sneller te maken.

Compatibliteit is dus zo ongeveer 100% (ookal mag je ook niet minder verwachten als je een P4 erin zou zetten).

Ook zou het het allemaal een stuk makkelijker maken voor ATi. Ik weet niet of Intel of Ati de complete chipset mag maken voor de XBOX2, maar Ati heeft natuurlijk veel ervaring met de Pentium M en minder met de P4.
allereerst: het betreft hier een gerucht.

De keuze voor de Pentium-M kan ik me goed voorstellen, zie ook bovenstaande voordelen (snel, zuinig, niet te warm).

Daarnaast zou het me niets verbazen als de Pentium-M betere mogelijkheden biedt tot het maken van een anti-kopieer beveiliging.

Die modificatie? Palladium?
Komt er dan ook een mobile versie? Net zoals de PSP.
Die is er al:
Smart Phone 2002 ;)
Wat de Xbox 2 met een Pentium M zou moeten is dan ook onduidelijk, aangezien een laag stroomverbruik niet direct belangrijke gevolgen heeft voor een console die toch op netspanning aangesloten wordt.
En wat dacht je van geluids productie ??? Met een energie zuinige processor als de Pentium M kunnen ze een stil systeem bouwen. Het is namelijk niet de bedoeling dat die consoles ook nog eens bergen lawaai gaan produceren. En zeker in Microsofts ogen niet. Want ze hebben wel meer plannen voor de xBox als alleen een game console. Het zal wel de bedoeling zijn dat die xBox alle apparaten (Radio, Video, DVD, Game Console) in de woonkamer gaat vervangen. En dan wil een consument wel een stil systeempje daarvoor. Denk ik tenminste ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True