Ubisoft stelt Assassin’s Creed Shadows uit naar volgend jaar

Ubisoft stelt Assassin's Creed Shadows uit naar volgend jaar. Het bedrijf zegt meer tijd nodig te hebben om de game af te ronden en 'de ervaring te verfijnen'. De game moet nu op 14 februari 2025 verschijnen.

Ubisoft bevestigt het uitstel in een statement op sociale media. "We realiseren ons dat we meer tijd nodig hebben om de ervaring op te poetsen en te verfijnen, door een aantal van onze belangrijkste functies verder te ontwikkelen", schrijft de studio. Het bedrijf heeft de release van het spel daarom drie maanden vooruitgeschoven. Het bedrijf heeft besloten om huidige preorders terug te betalen. Mensen die de game in de toekomst vooruitbestellen, krijgen gratis de eerste uitbreiding wanneer die uitkomt.

Assassin's Creed Shadows werd eerder dit jaar aangekondigd. De game speelt zich af in feodaal Japan en volgt de strijd tussen ninja's en samoerai. De game stond aanvankelijk op de planning voor 15 november 2024, maar is nu dus uitgesteld naar volgend jaar. Het spel verschijnt dan voor de pc, PS5, Xbox Series S en Xbox Series X.

Assassin's Creed Shadows

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

25-09-2024 • 19:17

240

Submitter: G_Dragon

Lees meer

Reacties (240)

240
216
101
3
0
68

Sorteer op:

Weergave:

Eerste AC game die ik niet ga kopen. Erg jammer. Originele geschiedenis besmeuren met je DEI idiologie ga ik in iedergeval niet financieren. Iedereen is natuurlijk vrij om dit wel te doen.

Enige manier van protest is door het niet te kopen.
Historische fictie is een genre waar een zekere balans moet gehouden worden tussen het historische en de fictie. Veel boeken, films en series zijn er al in voorgegaan en hebben met sterk variërend succes.

Wat wel heel vreemd is, is dat Ubisoft een succesformule voor historische fictie had en die hard wijzigt. De oude formule was ongeveer dit:
  • Authentieke nagebouwde wereld uit een periode waar de dingen zo goed mogelijk correct zijn. Als je bijvoorbeeld in het echt Delphi bezoekt en er reconstructie maquettes van archeologen van bekijkt en daarna he tin AC Odyssey ziet, merk je meteen dat ze echt wel heel goed hun best gedaan hebben om het uitstekend te doen.
  • Een laag fictie bovenop die wereld. Zowel ahistorische grote tombes als science fiction locaties. Maar meestal wel geslaagd respectvol voor de historische locaties. Ze vervangen ze niet.
  • Een compleet fictief hoofdpersonage die uit de afgebeelde cultuur komt zodat de speler er zich in kan verplaatsen. In de allereerste ben je een Arabier, in de tweede een Florentijn, later een Welsche zeiler/piraat, etc.
  • Historische personages en historische events waarrond de plot zich afspeelt. Meestal gaat men daar authentiek met een weergave van personages, maar soms met wat lyrische vrijheid waar men de versie van één geschiedschrijver of genre sterker volgt dan strikt correct te willen zijn.
Nu lijkt Ubisoft het in de eerste 3 anders te doen. De wereld kan een paar foutjes geweest zijn dat ze nog gaan fixen, te vroeg daar veel over te zeggen. Maar het helpt natuurlijk niet.
Het derde is een heel grote aanpassing aan de succesformule, en zal de hele balans van historische fictie veranderen. Te vroeg om er definitief oordeel over te vellen, maar ik kan er wel in komen dat velen het niet zien zitten. Dat er dan ook nog geruchten rond DEI en Sweet Baby Inc als bron van de verandering zijn, gaat ook niet helpen.
Wanneer je de kritische filmpjes bekijkt van Japanse mensen over trailers, en gameplay trailers over de manier waarop Ubisoft heeft huisgehouden met de Japanse cultuur is dat behoorlijk schrikken.

Er zit veel cultural apropriation in de trailers, waarbij zeker is dat zaken worden afgebeeld waar Ubisoft geen rechten voor heeft, zoals heraldische symbolen van Samurai families, tempels en religieuze beelden.

Daarbij zit er veel grafische fouten in deuren die niet tot de grond komen, paden die niet gelijk zijn met deuren, animaties van personages waarbij ze wapens in schedes stoppen en de gevechtscenes.

Dit spel blijkt uit de eerste analyses veel meer problemen te hebben dan enkel cultureel en historie te misbruiken voor een politieke agenda.
Waarom is het afbeelden van de Japanse cultuur zoals symbolen of emblemen in een setting die in Japan speelt cultural apropriation? Dat zou het zijn als het bijvoorbeeld een spel was over Amerikaanse bendes in New York die die Samurai symbolen zouden gebruiken. Dat ze er geen rechten voor zouden hebben heeft natuurlijk niets met cultural apropriation te maken.
Cultural Appropriation heeft niets met "rechten" te maken en wordt doorgaans ook alleen benoemd door mensen die sowieso niets met de betreffende cultuur te maken hebben. Jij zegt hier letterlijk dat Ubisoft geen symbolen mogen afbeelden van een bepaalde cultuur, in een spel waar die cultuur zich in bevindt. Je slaat echt volledig de plank mis.
Mee eens dat het woord "cultural apropriation" niet helemaal correct is.
Er zijn wel wat punten waarop het wel van toepassing is though.

Daarnaast is het ook van toepassing op de crests en andere culturele dingen die gebruikt zijn in de game maar vergroot of gesneden.
Japan is nogal gesteld op zijn geschiedenis en een voorbeeld is het logo van Nobonaga dat niet helemaal op een vlag staat.
Een japans youtube kanaal gaf al aan dat mensen daarvoor onthoofd werden in die tijd.
Dat Ubi dat nu doet en stelt in reclame materiaal, dat het autentiek is schaad natuurlijk de trots en history van Japan.

Als er 1 land is waarbij je echt niet met kloten met hun cultuur en geschiendenis , is het wel japan.
those who advocate for collective intellectual property rights of the originating cultures
Zullen we windmolens en klompen dan maar verklaren tot Nederlands collectief eigendom? Dan mag niks of niemand ze meer afbeelden zonder onze goedkeuring. Clown :+
wat is er DEI aan een historisch personage?
Yasuke is nooit geregistreerd geweest als samurai, ubisoft heeft eigen werknemers als "historici" aangemerkt.
En de paus was in het jaar 1400 ook geen bizarre god met een buitenaardse, technologische Apple of Eden, Leonardo da Vinci had bovendien geen toegang tot secret ancient knowledge. En een persoon zoals La Volpe bestond niet in Italië. Daarnaast waren er in het oude Griekenland geen Griekse goden zoals Cerberus. Evenmin was er ook geen Native American die het hele Britse rijk versloeg en tegen George Washington vocht.

Maar daar hoor je natuurlijk niemand over.

Oh, wee als er een getinte man, Samurai is hoor.. FAKE INCLUSIVITY FAKE INVLUSIVITY. :+
Alle inclusivity erbuiten, wees eerlijk:

een enorm lange zwarte man die in-the-open met een samurai zwaard Japanners loopt neer te maaien is niet echt de Assassin's Creed in Japan waar de fans op gehoopt hadden.

Ik hoorde wel geruchten dat ze een derde, Japans karakter met meer stealth toevoegen. Dat zou het wat interessanter maken.
De man is hak hak en de vrouw is stealth.
Dat is mijn punt niet, het punt is dat Ubisoft zich zelf door allerlei bochten wringt hoe accuraat het moet zijn en gooien allerlei mensen op een hoop dat er racistische motieven zouden zijn waarom mensen het verhaal achter Yasuke in discredit zouden willen brengen en dan dit soort acties uitvoeren.

Dat is dan ook direct een beetje het probleem, de dagelijkse gamer welke bijvoorbeeld Ghost of Tsushima geweldig vond omdat het nog enigzins authentiek aanvoelde dat terwijl die game ook niet helemaal historisch correct was, kan zonder bijbedoelingen het gepush van Ubisoft hier betreft de characters te geforceerd vinden puur omdat het zo overkomt. Geef je kritiek dan wordt je dus door Ubisoft een ontkenner van de geschiedenis genoemd en in sommige gevallen tussen neus en loppen door zelfs racistisch (terwijl diezelfde gamers, Jin Sakai, een niet caucasian character geweldig vonden). Maar nee hoor, het is allemaal een racistisch motief.

Dan blazen ze nog hoog van de toren betreft de focus op details, maar ze gebruiken letterlijk symbologie van een halve Tori gate welke symbool staat voor de atoombom op Nagasaki etc. Dus wi doet er nou afbraak aan de geschiedenis? Het is Ubisoft welke dit aansnijdt in hun communicatie.
zijn daar bronnen van van wat ik weet is wat ubisoft doet juist maar ik ben open voor correctie
Kazuma Hashimoto welke claimed dat het overtrokken is in het westen welke als historicus wordt neergezet als historisch consulant voor AC Shadows is geen geleerde in de geschiedenis maar een Sweet Baby Inc employee.

Hier wordt hij oa genoemd binnen een interview van de NY Times https://www.nytimes.com/2...yasuke-samurai-japan.html

Hier zijn CV https://thatparkplace.com...4/09/Kazuma-Hashimoto.png
"Kazuma Hashimoto welke claimed dat het overtrokken is in het westen welke als historicus wordt neergezet als historisch consulant voor AC Shadows is geen geleerde in de geschiedenis maar een Sweet Baby Inc employee."

Zou je je zin kunnen herbouwen? Of duidelijker zijn in je stellingname, en die bewijzen?

1. Wie beweert wat over wie?
2. Waar wordt die bewering gedaan? Graag een copy paste.

Voor wat ik voor nu lees beweert Ubisoft nergens dat Hashimoto een historicus is. Iedereen mag (historisch) consultant zijn. De term historicus/historian zie ik wel in het artikel maar geldt over andere mensen.

Laat ik vooropstellen dat ik niks heb SBI noch met Ubisoft, maar ook niks met claims die niet kloppen of niet goed onderbouwd worden (maar die het wel lijken te zijn door het gebruik van links).
interessant dank u wel
De naam Yasuke is aan hem gegeven door Nobunaga zelf. Dat er geen officiele samurai registratie was is een cope van heb ik jou daar.
Het is gebasseerd op een fictief boek van een westerling, er zijn afgezien van een aantal tekeningen dat er een zwart persoon in bijzijn van nobunaga na geen bewijzen dat er een zwarte samurai genaamd yasuke bestond. Dat terwijl de samurai bekend stonden om het vastleggen van alles. Wie is er hier nou aan het copen.
Dat boek is dan weer gebaseerd op een veel ouder (jaren 60) boek van een Japanner:
http://iiclo.or.jp/100books/1946/htm-e/frame050-e.htm

Via-via kom je dan hier terecht:
https://shiruban-over--bl...r_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp

Met een verwijzing naar dit werk uit de 17e eeuw(die de 16e eeuw beschrijft):
https://samurai-archives.com/w/index.php?title=Shinchoko-ki

Alleen kan ik niet zo gauw een vertaling van het werk vinden(behalve de stukjes in de tweede link), dus nalezen kan ik het niet.
Dat boek is dan weer gebaseerd op een veel ouder (jaren 60) boek van een Japanner:
http://iiclo.or.jp/100books/1946/htm-e/frame050-e.htm
Is een verhaal voor kinderen dit boek. Oftewel pure fictie.
Via-via kom je dan hier terecht:
https://shiruban-over--bl...r_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp
Benoemd yasuke heel kort, noemt het geen Samurai.
Met een verwijzing naar dit werk uit de 17e eeuw(die de 16e eeuw beschrijft):
https://samurai-archives.com/w/index.php?title=Shinchoko-ki
Ook hier blijkt het geen legitiem Samurai te zijn.

Overigens mijn vrouw erover gevraagd (Japans), Yasuke is geen bekend persoon in de historie van de Samurai. Iets wat je wel zou verwachten, want een persoon van Afrikaanse diaspora binnen de hoogste rangen van de Japanse maatschappij in dat tijdperk zou je fors meer bekendheid verwachten.
[...]

Is een verhaal voor kinderen dit boek. Oftewel pure fictie.


[...]

Benoemd yasuke heel kort, noemt het geen Samurai.


[...]

Ook hier blijkt het geen legitiem Samurai te zijn.

Overigens mijn vrouw erover gevraagd (Japans), Yasuke is geen bekend persoon in de historie van de Samurai. Iets wat je wel zou verwachten, want een persoon van Afrikaanse diaspora binnen de hoogste rangen van de Japanse maatschappij in dat tijdperk zou je fors meer bekendheid verwachten.
Ik heb het ook niet over of hij wel of niet Samurai was. Het gaat erom dat degene die hem in de jaren 60 desnoods uit zijn duim gezogen heeft een Japanner is. En dus niet die westerling. Hij lijkt dus ook niet volledig fictief, maar zoals gezegd ik kan die bron uit de 17e eeuw niet lezen. En als het dan uiteindelijk gaat om de vraag of hij de titel wel of niet zou mogen dragen... Het is AC, met apples of eden die je als wapen kan gebruiken, 'aliens', een Paus met god-powers, Griekse filosofen die niet tegelijkertijd op de aarde hebben rondgelopen en ga zo maar door.
Weinig ontkennen dat yasuke daadwerkelijk bestaan heeft. Het gaat er om dat hij onterecht een samurai werdt genoemd, dat ubisoft claimde (zijn ze op terug gekomen enigzins in hun laatste statement) dat hij dit wel was en dat mensen welke beweerden van niet verkeerde motieven hadden volgens de director.
Mee eens, claimen dat hij Samurai was is onterecht als daar geen bron voor is en daar gaat het mij ook niet om.

Maar als je dit draadje doorleest zijn mensen er zwaar van overtuigd dat een Afrikaan in Japan rond die tijd compleet onmogelijk was. Volgens mij komen wij tot de conclusie dat dat niet correct is en het alleen gaat om de eervolle titel(Samurai). En het onderscheid tussen wat er in werkelijkheid gebeurd is en welke vrijheden je daar vervolgens mee mag nemen in een fantasy game. En dat laatste is dan ook nog vooral een mening en geen feit. :)

Ik snap dat het gevoelig ligt hoor, maar een duivel-paus als eindbaas zal ook niet bij iedereen goed vallen. :)

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 26 september 2024 15:12]

Wat is DEI? En wat is er aan de hand?
Diversity, equity, and inclusion
Weer wat geleerd 👍🏻 Ben t er verder wel mee eens hoor. Een game maken die plaats vind in Japan en dan als mc geen Japanner gebruiken is echt olie dom.... Gaan we nu ineens doen alsof Japanners (en andere Aziaten) wel goed vertegenwoordigd zijn in Westerse games? Die mogen ook wel een boost hoor. Dat ze nu een import gebruiken vind ik echt raar. Je speelde in elke setting van AC iemand die die plek en tijd vertegenwoordigde, waarom nu ineens niet? Deze move kost ze echt knaken.
Ik had ook liever gewoon een Japanse MC gezien.
Maar in deze tijden kan het niet gek genoeg.
En dan klagen ze dat het niet goed verkoopt.
Shogun was ook echt een ruk serie, een Britse hoofdrolspeler in Japan kan echt niet. /s....

[Reactie gewijzigd door Gubbel op 26 september 2024 17:34]

Dit slaat ook echt nergens op, want de Britse speler was gebasseerd op een daadwerkelijk historisch persoon, die ook inderdaad Samurai is gemaakt samen met een Nederlander. De eerste Nederlander die in Japan is aangekomen en ook Samurai status hield.

Verdiep je anders in William Adams

[Reactie gewijzigd door PrometheusOW op 26 september 2024 10:54]

Shōgun is gebasseerd op een roman van James Clavell, wat weer losjes gebasseerd is op William Adams. De serie is historisch correcter dan AC: Shadows, maar alsnog vol met fictie.

Yasuke was ook een echt persoon, waar Ubisoft de game losjes op gebasseerd heeft en heeft aangevuld met fictie om een interessant verhaal (naar hun mening) aan te bieden.

Het enige verschil is, dat mensen het met de ene fictieve aanpassingen / toevoegen eens zijn en met de andere niet. Dat neemt niet weg, dat het principe van beide werken exact hetzelfde is en dat dit gezeik nergens over gaat. In Japan zelf was de ontvangst van AC: Shadows behoorlijk positief en zoals altijd met "Cultural Appropriation" zijn het de mensen die er niets mee te maken hebben die de claim maken en schreeuwen.

Als je het niets vind, dan is dat prima. Koop je het niet, speel je het niet en ga je verder met je leven.
Ghost of tsushima was goed ontvangen, AC shadows zijn ook in japan de meningen sterk over verdeeld.
Ghost of tsushima was goed ontvangen
Oké, niet relevant, ik had het niet over Ghost of Tsushima
AC shadows zijn ook in japan de meningen sterk over verdeeld.
De meningen over die meningen zijn sterk verdeeld, maar er zijn weinig daadwerkelijke bronnen.

Ik ga in dat geval in ieder geval uit van informatie die op zijn minst na te trekken is

Uit een artikel in The TImes
Kazuma Hashimoto, a Japanese consultant and translator in the video game industry, said the reception of Assassin’s Creed Shadows was mostly positive in Japan. “It was people in the West who were upset with seeing Yasuke as a samurai,”
En direct daaronder een historian
Yu Hirayama, a historian at the Japan University of Health Sciences who specializes in the Sengoku period, said that Yasuke’s samurai status was not in question. “There are very few historical documents about him, but there’s no doubt that he was a ‘samurai’ who served Nobunaga,”
Nogmaals, mijn hele punt is exact dat, het zijn voornamelijk de mensen die er niets mee te maken hebben die luid schreeuwen om iets waar ze vrij weinig verstand van hebben.

Daarnaast is Ubisoft altijd erg duidelijk dat de AC games fictieve werken zijn, losjes gebaseerd op historische gebeurtenissen en personen. Ik denk ook niet dat de Isu helemaal historisch correct neergezet zijn :)

[Reactie gewijzigd door Gubbel op 26 september 2024 17:32]

Dat kunt u vinden. Grotendeels van de kijkers niet. Daarom ook een record op de Emmy's misschien? Tevens zo goed ontvangen dat er toch besloten is om nog 2 seizoenen achteraan te plakken terwijl ze dat niet eens wilde.
Ik was sarcastisch.
Aaah goed dat je het in je post hebt aangepast haha
Shogun was gebasseerd op een waar verhaal nog.
Losjes ja, maar mijn commentaar was sarcastisch. Het enige verschil is dat mensen het ene aangepaste verhaal tof vinden en het andere niet. De scheidingslijn daartussen is voor iedereen verschillend.

Iedereen heeft recht op hun mening, maar het slaat simpelweg nergens op dat daar zo veel luid geschreeuw over moet zijn. Negeer de game en ga lekker verder :)
Bedankt, ik had niet gedacht dat dit zo’n stroom aan of topic reacties zou genereren.

Ik lig er niet wakker van wat er in fictie wel of niet klopt, met de meeste AC games heb ik me tot nu toe prima vermaakt. Ik hoop dat dat met deze ook lukt, ook al is het dan 3 maanden later ☺️
Vooral een stokpaardje voor mensen die zich geshockeerd voelen als een hoofdrolspeler niet een blanke hetero kerel is.
Daar gaat het mensen écht niet om hoor.
Kun jij je niet inbeelden dat, wanneer mensen al letterlijk jaren aan het wachten zijn op een authentieke Japanse ervaring, ze opeens een totaal onrealistisch iets voor krijgen geschoteld? In Japan? In die tijd? Serieus?

Is het mogelijk om nuances nóg platter te slaan dan jij dit doet?

Als ze dan per sé inclusiviteit willen forceren, hadden ze het ook zo kunnen maken dat je uit allerlei skins/models kon kiezen i.p.v. specifiek degenen die ze willen forceren. Ze hadden ook gewoon een customizer kunnen implementeren welke ze van vrijwel iedere andere game af hadden kunnen trekken. Op deze manier zou datgeen wat je uit het spel trekt tenminste een bewuste keuze zijn en ook veel meer opties bieden, waardoor iedereen er tevreden mee kan zijn.
een authentieke Japanse ervaring
Alsof de gemiddelde gamer ook maar een lik verstand heeft van authentiek Japan. Realisme is niet per se leuk, en de meeste gamers hebben dan ook liever een leuke game dan een realistische game.
Heel erg veel gamers zijn enorm fan van Japan.

Er zijn dan ook erg veel enorm succesvolle games gebaseerd op feudal Japan, zoals o.a. Sekiro, welke meer dan 10 miljoen keer verkocht is. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de anime nerds.

Het feit dat Ubisoft zich teruggetrokken heeft uit de Tokyo Game Show met dit spel zegt toch eigenlijk ook meer dan genoeg, no? Japan zelf zat behoorlijk met deze keuze en heeft dat ook laten weten. Weten Japanners ook niets van authentiek Japan? Of...? Over stokpaardjes gesproken.
Sekiro heeft 0 locaties of karakters die terug te vinden zijn in de historie van Japan, dus dan zou AC Shadows zelfs nog populairder worden, want dat heeft meer raakvlakken met authentiek Japan dan Sekiro.
Weten Japanners ook niets van authentiek Japan?
Als je alle Japanners pakt, zullen die gemiddeld genomen vast ook niet zoveel verstand ervan hebben nee, net zoals de gemiddelde Nederlander ook de details van de Nederlandse oorsprong niet weet.
Klopt, realisme is niet per se altijd leuk. Maar er bestaat ook nog zoiets als immersie. En als iets onrealistisch is, hoef het niet altijd te betekenen dat het dan ook niet meer immersie is.

Pak bijv. Resident Evil 5. Dat spel kreeg veel kritiek omdat alle zombies een donkere huidskleur hadden. Ondanks dat zombies fictief zijn, zorgde alle donkere zombies wel voor een goede immersie. Waarom? Omdat het ook in een midden-afrikaanse land afspeelde.

Als alle zombies wit waren, haalde dat het hele immersie eruit en kreeg je ook totaal geen gevoel dat het in Afrika afspeelde. En dan krijg je natuurlijk mensen die gaan klagen dat witte mensen een Afrikaanse land hebben overgenomen.

Hoe je het went of keert er is altijd een doelgroep die over alles blijft klagen.

Komt een ontwikkelaar waarbij je met een personage speelt uit een stam in Afrika, verwacht ik een hoofdpersoon met een donker huidskleur. Als ik een Samurai speel, verwacht ik een Japanse personage. Als er een zombie spel in een westerse stad afspeelt, verwacht ik dat de meeste zombies wit zijn. Speelt het af in een midden Afrikaanse land, verwacht ik dat zombies allemaal een donkere huidskleur hebben. Speelt het af in zuid-africa verwacht ik lichte en donkere huidskleur zombies. Speelt het af in Japan, dan wacht ik Japanse zombies. Speelt het af in China, verwacht ik Chinese zombies.

Dit heeft niks met realisme te maken want zombies zijn niet echt, maar het heeft zeker effect op immersion.

[Reactie gewijzigd door Toonen1988 op 25 september 2024 22:45]

Nou ja, een vrouwlijke shinobi hebben letterlijk nooit bestaan en zijn veel onrealistischer.

Wikipedia: Kunoichi

Maar daar hoor je niemand over in de context van ''historisch accuraat'' zijn.

Yasuke was een samurai (en voordat je over begint, een samurai en ''retainer'' (oftewel kashin) is hetzelfde, Een samurai was een Bushi kashin voor een daimyo. Maar je had ook non-bushi kashin die een daimo diende). en heeft dus echt bestaan. En dan opeens ontploft het internet over ''historisch accuraat'' zijn.

https://www.bbc.com/news/world-africa-48542673
Wikipedia: Kashindan
https://www.history.com/t...story/samurai-and-bushido

En ja Ubisoft doet dit om wat diversity points te scoren, maar laten we wel gewoon bij de feiten blijven. Yasuke als samurai is historisch gezien accuraat. Daarover zeiken is gewoon onzin. Bovendien is Assasins creed toch historische fantasie (b.v Davinci die met de illuminatie samenwerkte, Washington die een tyrant was, ect).

Maar ja uiteindelijk is het weer zo'n zinlose culture war (die voornamelijk in het westen gestreden word, maar in Japan ook wel een beetje) extreem Links (in Japan Sayoku) vind het prachtig en denkt hiermee ''diversity naar Japan te kunnen exporteren'' (of zoiets), extreem rechts (in Japan Uyoku) vind het woke gezeik waarmee ''de edele geschiedenis van Japan word vertrapt (of zoiets), De gemiddelde Japanner haalt zijn schouders er ook voor op en zien wel of de game leuk is, of totale bagger vol met westerse normen/waarde.

Dat laatste is tevens ook mijn positie.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 26 september 2024 19:17]

Dat laatste heb je uit de hoge hoed getoverd:

Een populair gaming kanaal in Japan met een liedje waarin dit spel belachelijk wordt gemaakt met 3 miljoen views:
YouTube: 『弥助やないかい』Music Video feat.アサシンクリードシャドウズ 【非公式ソング】Assassin’s Creed Sha...

De trailer van het spel op het Japanse kanaal van Ubisoft:
YouTube: 『アサシン クリード シャドウズ』ワールドトレーラー

330 likes, 12k dislikes.

Plus de negatieve comments op zowel YouTube als Twitter van Japanners.

Dan nog de clownshow als dit:
https://www.thegamer.com/...aming-copyrights-ubisoft/

Dat geeft toch echt een ander beeld weer dan jij hier schetst.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 26 september 2024 04:33]

Dat laatste heb je uit de hoge hoed getoverd:

Een populair gaming kanaal in Japan met een liedje waarin dit spel belachelijk wordt gemaakt met 3 miljoen views:
"Een populair gaming kanaal" hahaha met "maar" 360K subs met video's die normaal gesproken rond de 200K trekken. Een comment sectie die vol staat met niet-Japanners (met wat google translate Japans ertussen) en een libery met je typische clickbait anti-woke video's. Nee hoor dit is gewoon een typisch anti-woke gamingkanaal waarbij een video toevallig viraal is gegaan. Voor context heeft de Nederlandse Game meneer 1mil subs. Dus zo populair is deze gozer niet.

Wel een geinig liedje overgens.
De trailer van het spel op het Japanse kanaal van Ubisoft:

De trailer van het spel op het Japanse kanaal van Ubisoft:
Een like/dislike ratio is over het algemeen nou niet de beste graadmeter voor publieke opinie. In Nederland werden b.v populaire corona video's massaal gedislike-bombed. Er zijn mensen met te veel vrije tijd en skils om dislike bots op te zetten.

Tevens had de annoucement trailer meer dislikes. Alhoewel ik wel benieuwd ben of de Japanse like/dislike ratio groter is dan die van de westerse trailer.
Plus de negatieve comments op zowel YouTube als Twitter van Japanners.
Als we Twitter en Youtube comments als waarheid zouden aanemen zou FvD in Nederland 80 zetels hebben, zou iedereen in America Trump stemmen en zou elke Indier een hekel hebben aan het westen.

De realiteit is simpelweg anders, en dit word ook wel het vocal minority effect genoemd. De silent majority zal de drama rond de game niet heel veel boeien en gaan de moeite niet nemen om een commentje te typen. De meeste mensen zien wel of het leuk is of bagger.

En Ubisoft is zeker in staat om deze game totaal te vernaggelen. Het linkje over die copyright situatie zal b.v veel meer schade aanrichten dan een Afrikaanse samurai.

Ik denk persoonlijk dat Ubisoft het gaat verkloten. Niet zo zeer om de Afrikaanse samurai, maar omdat ik vermoed dat ze hem gaan neerzetten als een legendarische samurai die net zo belangrijk was voor Japan als b.v Miyamoto Musashi of Tokugawa Ieyashu, terwijl Yasuke maar een laag geplaatste samurai was die alleen bijzonder was vanwege het feit dat hij uit Afrika kwam. En als ze Yasuke verhevelen naar een plek waar hij niet hoort dan zal dat pas echt kwaad bloed zetten.

Tevens vermoed ook dat ze de game vol gaan proppen met westerse normen en waarde die in de Japanse context nergens op slaan. Voeg daar een sausje activisme aan toe en je hebt het perfecte zinkend ship.

Maar we zullen zien, ik ga nog niet oordelen tot de game is uitgekomen.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 26 september 2024 10:02]

een samurai en ''retainer'' (oftewel kashin) is hetzelfde,
Nee dat was het niet.
Er waren samurai met status en verantwoordelijkheid als landheren/politici. Zelfs samurai families. En er waren ingehuurde samurai ,sommigen met een bepaalde status, maar ook gewoon kanonnenvoer omdat meer samurai in dienst hebben een bepaald aanzien verschafte en imponeerde.

Het is absoluut niet onmogelijk dat Yasuke een samurai was maar het is, gezien de periode en cultuur van Japan niet geloofwaardig als gezegd zou worden dat een uit Afrika afkomstige 'bediende' van een Italiaanse priester een hoge status zou hebben gehad.
En ja Ubisoft doet dit om wat diversity points te scoren, maar laten we wel gewoon bij de feiten blijven. Yasuke als samurai is historisch gezien accuraat. Daarover zeiken is gewoon onzin.
De game gaat niet over het leven van Yasuke. Het verhaal van de game is niet historisch accuraat.
Yasuke historisch accuraat noemen voor een game die verder op veel fronten niet historisch accuraat is is hypocriet en simpelweg een excuus van de studio om de kritiek weg te wuiven.
Het gaat niet per se over historisch accuraat. Dat zijn Odyssey en Valhalla ook niet, met een mix van historische herkenbaarheid en mythologie en bovendien fictieve hoofdpersonen die broer en zus zijn.
Dat ze daar met Shadows vanaf willen stappen moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk, maar dan moet men niet gaan zeuren als fans iets anders verwachtten en het zien als een overduidelijke injectie van 'diversity points'.
De gemiddelde Japanner haalt zijn schouders er ook voor op en zien wel of de game leuk is, of totale bagger vol met westerse normen/waarde.
Japanners zijn redelijk stug wat hun geschiedenis en cultuur betreft. Zeker als het over families gaat die nu nog steeds een bepaalde status hebben.
Ubisoft heeft de release niet voor niets opgeschoven. Wat het artikel vreemd genoeg niet vermeldt is dat er voor vandaag een event gepland stond op de Tokyo Game Show (in Japan dus) maar dat dat volledig gecanceld is.
Lijkt me redelijk relevant.

Het gaat niet eens meer specifiek over Yasuke. Het is meer een opeenhoping van alle frustraties over langverwachte games waarbij men steeds constateert dat er veel tijd, geld en moeite besteed is om maar vooral inclusief te zijn maar de game op zich onbevredigend uit valt.
Er is meer nieuws over Ubisoft, wat hier op Tweakers genegeerd lijkt te worden. O.a. dat er door aandeelhouders grote druk is uitgeoefend om de boel te verkopen omdat de aandelen kelderen en Ubisoft blijkbaar niet meer weet hoe ze games moeten maken die ook daadwerkelijk goed verkopen.
Het gaat ook niet alleen maar over Ubisoft. Je ziet de weerzin richting het continue geconfronteerd worden met alles dat voornamelijk witte mannen volgens activisten fout zouden doen alleen maar groeien. En dat zie je terug in verkopen van games, films, enz..
De Japanner zit er gewoon als speelbaar personage in
Zo totaal onrealistisch, poeh! Echt wat een overtrokken gezeik weer.
Het was nochtans nooit een probleem in AC III (Conner), AC Liberation (Aveline), AC Origins (Bayek) etc etc. Genoeg characters die niet blank en vrouw waren die gewoon pasten in de setting van de game.
idd grappig dat sommige dat zo erg vinden, het is duidelijk dat ze makkelijk op te winden zijn met wat fake outrage.
Zal mij echt een kut zorg zijn. Maar als een karakter niet aantrekkelijk is om naar te kijken in ontwerp en beweging en stemgeluid niet goed in de oren klinkt dan wil ik de game niet spelen. Dat is waarom ik echt een mmorpg ben, "vroeger" waren vrouwelijke karakters gewoon veel beter ontworpen. En als ik 30-50-100-30000 uur naar een stel billen moet kijken, dan wel goed gevormde billen.
Vroeger werden vrouwelijke personages dan ook voornamelijk ontworpen om geile mannetjes aan te trekken.

Nu worden vrouwelijke personages vaak ook gemaakt voor vrouwen om mee te spelen.

Het boeit jou niet hoe knap het mannelijke personage is neem ik aan. Je wil je er vooral mee kunnen identificeren of in kunnen leven.
geile mannetjes
Of je overdrijft niet en accepteert dat mensen (zowel mannen als vrouwen) graag naar aantrekkelijke mensen kijken.
Nu worden vrouwelijke personages vaak ook gemaakt voor vrouwen om mee te spelen.
En jouw redenatie is dan dat vrouwen liever met onaantrekkelijke karakters spelen? Of niet graag naar aantrekkelijke karaktes kijken?
Het is een feit dat games gemaakt werden en voornamelijk gespeeld werden door jongens//mannen. Dat is langzaamaan wel veranderd maar nog steeds zijn vrouwelijke gamers zwaar ondervertegenwoordigd in bepaalde genres. Het is maar de vraag of dat verkeerd is of zou moeten veranderen.
Mannen en vrouwen zijn tenslotte niet hetzelfde.

De hele film- en gamesindustrie heeft te maken met een soort hetze tegen alles dat ook maar enigszins bedoelt lijkt voor mannen. Alles moet 'inclusief' gemaakt worden voor vrouwen, vrouwen moeten zelfs mannenrollen invullen en mannen worden steeds vaker neergezet als simpende slappelingen, maar wel met een knappe kop en een six-pack.
Het niet per definitie hoeven/willen seksualiseren van vrouwen om een mannelijk publiek te plezieren is bij sommige studio's omgeslagen naar anti-seksualisering, het overduidelijk bewust onaantrekkelijk maken van vrouwelijke karakters.
Maar dat is niet het soort games waar Genosha op doelt en je gaat er bovendien blind vanuit dat die games zich alleen richten op mannen, wat pertinent niet zo is.
MMO's en RPG's zijn juist de genres die de afgelopen jaren de meeste vrouwelijke spelers erbij gekregen hebben.

Afgezien daarvan; Wat boeit het als een game ontworpen is om specifiek in te spelen op mannen met een aantrekkelijk vrouwelijk karakter? Doelgroepen zijn niet nieuw. Reclame, films, series met aantrekkelijke mannen en vrouwen zijn niet nieuw. De reden waarom we iets of iemand 'attractief', 'aantrekkelijk' noemen is omdat het aantrekkingskracht heeft.
Mensen doen al eeuwenlang onderzoek om te begrijpen wat en waarom we dingen precies aantrekkelijk vinden.
Die indoctrinatie, dat het 'slecht' is een karakter of persoon aantrekkelijk te vinden, iemands uiterlijk te beoordelen, heeft al dusdanig vergevorderde consequenties dat personen als jijzelf niet eens in de gaten hebben dat het als fout gezien wordt als je simpelweg toegeeft menselijk te zijn en dat je bij voorkeur aantrekkelijke karakters ziet in media die bedoelt is ter ontspanning en afleiding.

Ik benadruk nog even dat er een verschil is tussen het gebruik maken van aantrekkelijke karakters en games voor "geile mannetjes". Die laatste categorie krijgt normaal ook een rating voor 17+ en hoger.
Het boeit jou niet hoe knap het mannelijke personage is neem ik aan. Je wil je er vooral mee kunnen identificeren of in kunnen leven.
Mensen hoeven zich helemaal niet te kunnen identificeren met de hoofdpersoon in een verhaal dat vast staat met een karakter dat niet te wijzigen is. Wat belangrijk is is dat de situaties en beslissingen geloofwaardig, logisch en te relativeren zijn.
In een game waar de hoofdpersoon te kiezen of creëren is zou iedereen, met het oogpunt op inclusiviteit, moeten kunnen spelen met eender hoe men wil dat het karakter er uit ziet.
Iets zegt me dat er geen reuring was als de hoofdrolspeler gewoon een Japanse man was geweest......Gek is dat hé?...... In Japan......

Nee, Ubisoft heeft hemel en aarde verzet om de enige aberration te vinden in de geschiedenis om uit te lichten. Almost alsof ze het met opzet doen.
Overgewaaide amerikaanse nonsense mbt racisme.
Kleine google zoektocht leert mij dat je schijnbaar in deze game kunt kiezen tussen een Japans meisje of donkere man als character. Ja, de AC games zijn gebaseerd op echte plaatsen en geschiedenis, het is niet alsof ze de echte geschiedenis proberen te vatten in een game. Blijkbaar willen veel klanten toch gewoon met een mannelijk Japans personage de samurai gaan uithangen, voelt toch wat authentieker. We zullen wel zien wat de reviews en verkoopcijfers gaan doen zeker :) ?
Ik denk dat het hele issue dat 'het internet' heeft is dat Ubisoft de hoofdpersoon gebaseerd heeft op een meer een hulp/knecht/assistent van een samoerai c.q. warlord en deze ten onrechte aan de werkelijkheid heeft omgetoverd tot 'de eerste en enige samoerai van Afrikaanse afkomst'.
Ik kan me niet herinneren dat er vroeger ook zoveel te doen was om Afro Samurai: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Afro_Samurai . Daar was ook een game van. Wikipedia: Afro Samurai (video game)

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 25 september 2024 20:46]

Oh, toen was er inderdaad ook een hele berg haat. Maar vervaagde toen mensen er achter kwamen dat het geen animatie team was van Cartoon Network die met het idee waren gekomen, maar gewoon een Japanse artiest die dacht dat het wel een tof idee kon zijn. En het is een hele goede colab tussen Japanse en Amerikaanse artiesten.

Maar terwijl Afro Samurai en AC;Shadow geïnspireerd zijn door hetzelfde historische verhaal volgt de tekenaar van Afro Samurai dit op met een totaal uniek verhaal en interpretatie, terwijl de schrijvers bij Ubisoft de historie rondom de persoon negeren en herschrijven.
Wat ook hielp is dat het gewoon een leuke serie was. Men loopt hier nu ook ver vooruit op de feiten door te reageren op wat de game kan zijn, ipv te wachten wat het daadwerkelijk is.
Het is een Assassin's Creed game. Er kan weinig mis mee zijn. De gameplay is altijd redelijk tot zeer goed, storytelling is vaak weinig mis mee. Het is de setting die je wel of niet trekt. Ik vond Valhalla bijvoorbeeld niet door te komen.
"Het is een Assassin's Creed game. Er kan weinig mis mee zijn."

Huh, heb je wel eens een Ubisoft/Assassins Creed spel gespeeld?????????
Helaas moet ik toegeven dat ik ze allemaal, behalve Unity en Mirage, gespeeld hebt.
:P Ik bedoel ik vind het leuke games, maar er is genoeg mis mee :P
Dat had ik ook bij Valhalla, ik vond de raids zo eentonig worden en de wereld ook.
Ben er dan ook nog voordat ik halverwege was al mee gestopt.
Helemaal eens, setting is alles. Valhalla is een van de weinige AC die ik helemaal tot 100% uitgespeeld heb, met DLC en al :D Origins ging wel goed, Odyssey niet, Black Flag wel, Unity niet, Syndicate wel. Allemaal persoonlijke voorkeuren op basis van bijvoorbeeld waar je ooit al op vakantie bent geweest of juist niet. Ghost of Tsushima ging geweldig, ben er bang voor dat AC Shadow teveel van het goede gaat worden.
Dat is gebaseerd op een manga. Ubisoft pretendeert zich op historische personages en waargebeurde gebeurtenissen te baseren.

Feudaal Japan heeft een rijke historie met een sloot aan interessante personages, daarnaast heeft Ubisoft nog nooit een historisch persoon gebruikt als speelbaar hoofdpersonage. Maar toch heeft men somehow voor deze historische persoon met een discutabele achtergrond gekozen.
Ja, want alle "echte" vrouwen zijn mooi, en alle transvrouwen zien er niet uit... Sommige mensen zien ook echt overal een reden om hun haat te verspreiden he :)
lol altijd grappig hoe sommige zich zo laten meeslepen met zo een onzin.
LMAO ik zal toch echt een meer op social media moeten zitten als men zo'n grappige onzin daarop verspreiden.
Ik heb het idee, dat als ze Yusuke's verhaal als een DLC hadden toegevoegd, o.a. dus via de season pass die altijd bij Ubi spellen zit, waren de reacties wel wat milder geweest.
Denk persoonlijk dus niet dat het goed bedacht was om hem 1 van de hoodfpersonages te laten zijn.
Hoop dat het er grafisch beter uitziet dan Star Wars Outlaws wat Ubisoft gemaakt heeft. De assassins games waren altijd grafisch goed, maar sinds origins is de kwaliteit achteruit gegaan. Ik weet dat het niet dezelfde engine is, maar hoop dus dat ze geleerd hebben van de comments en hier nu dus ook aan grafisch flink gaan oppoetsen.
Heb je Outlaws gespeeld? Grafisch één van de sterkere games van dit jaar, ook volgens Digital Foundry.
Mja ik vond het er ook prachtig uit zien. Soms vraag ik mij wel af wat mensen verwachten van een game en waar ze naar kijken. Elke game kun je afkraken als je wilt, maar voor sommigen is het echt een sport aan het worden, volgens mij.
Klopt het is nu echt om te zieken op Ubisoft. Misschien was de gameplay niet altijd van het hoogste niveau en waren er andere issues, maar waar het echt helemaal snor zit is het grafische gedeelte. Mensen moeten nou echt eens even normaal gaan doen.
Of iets grafisch mooi is is erg subjectief. De Outlaws wereld ziet er prima uit, maar persoonlijk vind ik de karakters niet mooi , nog los ervan of je de hoofdrolspeelster knap vindt ja/nee. Das een heel ander gesprek waar mensen het ook nog eens over hebben.

Voornamelijk de gameplay, uitgemolken open wereld van ubisoft, vele bugs en glitches, AI... of het gebrek daaraan is wat het spel gewoon geen leuke ervaring maakt.

En ja, je hebt altijd groepen mensen die ergens op haten om maar te kunnen haten en het spel al afschrijven voor het uit is. Echter deze game is gewoon niet goed. Wellicht word het beter over een tijdje als (misschien) de issues eruit worden gehaald maar ik denk dat het te laat is om deze game te redden.
Dit hadden ze moeten uitstellen om de ervaring beter te maken.
Uitgemolken open wereld van Ubisoft? Waar heb je het dan in hemelsnaam over?
Ik bedoel hiermee dat niet elk spel zich leent tot een open wereld. Ubisoft heeft al genoeg open wereld games. Ik ben van mening dat het voor dit spel geen goed idee was. Het klinkt leuk op papier maar is gewoon slecht uitgevoerd.

Veel wat je in de "open" wereld kon doen was gewoon niet interessant. Quests om uiteindelijk een nieuw verfje te krijgen voor je cruizer voegt gewoon niets toe. Ik was daar heel snel klaar mee.
Er is geen reet te doen, je moet lang reizen, repitieve quests, weinig leuke interacties in de wereld zelf.

Ze hadden beter een meer linear stealth spel kunnen maken. Splinter Cell met Star Wars karakters.
Sign me in.
Zolang je niet naar de character models kijkt. Want dat zijn echt thunderbirds. Assets, lighting, etc, ja daar heb je gelijk in.
Ik ben hem zeker aan het spelen, maar na Horizon Forbidden West is dit grafisch echt wel een paar stappen terug. Met name de characters en textures. Dat is dan wel van een andere studio, maar Ubisoft gaat al veel langer mee, dus verwacht veel meer van ze. En de houterige bewegingen, crashes en gliphs nog buiten beschouwing gelaten (ben buiten de map gevallen in de eerste paar uur)
Achteruit gegaan sinds Origins?
Ik heb pas Origins en Odyssey nogmaals gespeeld en ik vind ze er prachtig uitzien. Een stuk beter dan de oude engine.
En in tegenstelling tot Unity lopen die games wel gewoon prima. Toevallig gisteren Unity even opgestart en holy shit wat draait dat anno 2024 nog steeds matig haha.
jep 3090 en ryzen 5800X en 4K ultra net rond de 30 FPS in unity

het is jammer dat de game verder ook matig is combat vond ik wel lekker zij het ietwat clunky

voor de story hoef je het echt niet te doen of zo leads nowhere
Ja, Unity is een drama. Heb recent nog weer eens Syndicate gespeeld, en was vergeten hoe leuk ik die eigenlijk vond.
syndicate is stukken beter inderdaad
Ik heb hier een 3700x en een 5700xt en ik moet alles aardig downscalen om het nog een beetje werkbaar te maken. Ik was onder de indruk dat ie ook wel een quality buff had gehad op xbox series, maar blijkbaar moet Ubisoft er nog een remaster van afleveren. Vooral de lage resolutie is daar wel irritant. Maar toen ik hem vervolgens even op PC probeerde, zag ik meteen de reden dat die er nog niet was. Want mijn PC (wat qua performance wel in de buurt zit van nieuwe consoles) kan het ook niet aan. Vooral het geheugen van de GPU zit constant vol. CPU valt op zich nog wel mee en ik heb genoeg RAM om dat geen probleem te maken, maar GPU is gewoon te traag en te krap om de game goed te draaien, dus dan is het logisch dat next-gen dat ook niet doet. Maar het blijft jammer dat die game niet nog een paar verbeteringen heeft gekregen om de performance toch wat stabieler te krijgen en wellicht wat meer settings te wijzigen zodat je nog wat meer FPS krijgt. Iets minder mensen op straat of iets minder objecten in beeld zou bv al helpen. Maar het zijn van die alles of niets settings waardoor je gewoon niet echt een goede keuze kunt maken.
zeer balen inderdaad het was veel ambitieus ook voor de last gen consoles en de beroerde optimalisatie helpt niet
er zijn wat mods die het beter maken op de nexus. Maar het is idd niet echt tijdloos en de moeite waard meer imo.
Ik heb laatst even Odyssey op mijn nieuwe gamepc getest op max graphics 4k en het ziet er echt mooi uit.
En het verhaal en de vermelde historische informatie erbij ook. De eerste keer uitgespeeld in 2018, enkele jaren later nog een 2de keer toen alle DLC was uitgekomen. Beide keren in 4K gegamed met een RTX2080Ti 11GB .. prachtige game, maar wel zeer verslavend.
Ben ik het volledig mee eens, daarnaast vind ik persoonlijk de eerste AC, Liberation en Odyssey de leukste om te spelen.
Liberation heb ik nog in mijn steam account.

Maar ik ben sowieso moeilijk wanneer het om games gaat, hoe dan ook blijft het ook een kwestie van smaak.
Maar Odyssey ziet er nog prima uit op nieuwere PC hardware, op de XSX trouwens ook.
Dat is echt zo'n engine. Starwars Outlaws is schitterend. Jij bent net als die andere roeptoeters op internet die het leuk vinden maar wat te roepen. Tis notabene dezelfde engine als Avatar Frontiers en die was zo'n mooie game volgens iedereen. Sommige assets zijn notabene 1 op 1 overgenomen. Je kletst echt uit je nek
Zo zou ik het niet verwoorden, maar ik ben het wel met je eens. Massive Entertainment is een van de weinige studio's die graphics keihard doet pushen. Avatar: Frontiers of Pandora en Star Wars: Outlaws hebben alle toeters en bellen die je kunt bedenken, waaronder een ultra RT graphics preset voor future hardware die je alleen kunt unlocken via commands.

Misschien dat Denniz03 het onderwerp verward met art direction? Geen idee. Bovengenoemde spellen zien er prachtig uit, maar tegelijkertijd zijn ze ook wel een beetje... bland? Er mist absoluut iets in de presentatie, maar ik kan niet goed benoemen wat.
Is gewoon weer meer van exact hetzelfde in een andere setting. En dan helpt het niet dat ik inmiddels 4 recente games verder ben met samoerais en ninja's. En een hele zwik assasins games met freerunnen op daken en npc's neersteken met een verborgen mes. Deze laat ik aan me voorbij gaan. De hele gaming industrie moet eens goed in elkaar storten, zodat we weer meer originele, bijzondere, unieke spelervaringen krijgen. De industrie is te groot geworden met teveel handjes in die industrie die daar niets te zoeken hebben. Goede games zijn kunstwerkjes. En die zijn nog nooit door managers en of bestuurders ontwikkeld. Kunstwerken worden gemaakt door kunstenaars.
Ik heb ook nooit een kunstwerk op tijd en binnen het budget geleverd zien worden. Ik vind het juist fijn dat de games niet veel afwijken van de voorgangers qua mechanics. In de paar uur die ik van mijn tijd nog over heb na het werk en andere verplichtingen heb ik liever oud en vertrouwd in een nieuw jasje.
Idd dit snap ik nooit. Je speelt toch een game van een bepaalde franchise omdat het juist vertrouwd aanvoelt. Stiekem durft niemand toe te geven dat GoT ook veel lijkt op assassins creed en helemaal niet veel anders is. Omdat het een andere uitgever is het in eens een masterpiece.
Het is niet een masterpiece omdat het een andere uitgever is. GoT was letterlijk de AC waar naar gevraagd werd en nooit is geleverd door Ubisoft. Er zijn heel veel mensen die toegeven dat het veel lijkt op AC.

Ubisoft weet zelf gewoon geen goede games meer te maken. Alles recent van hun hangt eigenlijk allemaal rond de 6/10 voor mij. En ik zag ergens een comment over "The Ubisoft Feeling" en ik kon me daar wel in vinden. "The constant feeling of, 'it would be so awesome if you could do this/this was possible.'.
Het vervult dus constant net niet de verwachting/fantasie.
GoT is idd verder een geweldige game. Maar idd goed omschreven een assassins creed waar fans om vroegen maar nooit kregen.
Vrijwel ieder kunstwerk is binnen budget en binnen een gestelde periode opgeleverd. Een kunstenaar is een vakman of vrouw. Die weet hoe lang iets duurt, en kan goed inschatten hoeveel het gaat kosten. Het zijn juist de bestuurders die geen flauw benul hebben wat ze doen. En die stellen daarmee onrealistische budgetten en tijdlijnen. Oud en vertrouwd vindt ik saai. Ik hou meer van uitdaging, verwondering en nieuwe ervaringen. De leukste games die mij bijgebleven zijn, en die ik het best vond, waren niet deel 5 uit de far cry serie of assassins creed 8. Nee dat waren juist de aller eerste delen die echt iets nieuws en innovatiefs brachten. Dat zijn de titels die het een succes gemaakt hebben. De rest is puur uitmelken. Ik speel liever 1 game in een jaar die uitmuntend is, dan een honderdtal vervolgen op goede games.
Exact hetzelfde als wat? Ac origins, Odyssey en Valhalla? Of Mirage? Want Mirage was weer meer terug naar de vorige formule voor de RPG versies zoals AC 1,2,3 Unity etc.
Klaarblijkelijk ben je niet heel bekend met Ubisoft want ze staan erom bekend iedere keer weer dezelfde formule in elke game die ze uitbrengen toe te passen. Het is alsof je ieder jaar weer hetzelfde orginele spel zit te spelen met een andere skin. En Ubisoft is daar redelijk uniek in dat ze die formule niet alleen herhalen binnen één game reeks, maar dat doen over de breedte van al hun games. Torentjes beklimmen om gebieden te unlocken. 8 dezelfde items verzamelen om een deel van je uitrusting te kunnen upgraden. Overal tonnetjes met explosieven die je kunt laten ontploffen om de aandacht te trekken of om npc's uit te schakelen. De gehate quicktime events. Geen vernieuwing, geen verassing, geen uitdaging.
ehm ik heb bijna alle AC games gespeeld hoor. Alleen Unity Syndicate en Mirage niet. Daarom weet ik niet welke stijl Shadows krijgt. Die van De grote open wereld RPG zoals origins odyssey en valhalla of weer die van mirage die weer meer terug naar de roots ging met veel minder bloat.
Seth, volgens mij heb je al jaren geen Asssassins Creed spel gespeeld, als ik het zo lees.
Begin van het jaar heb ik Valhallah gespeeld. Nouja gespeeld. Ik heb het drie hele avonden een kans gegeven en toen heb ik besloten iets leukers te gaan spelen.
Het is een goede zaak om een game uit te stellen om het beter te maken naar mijn mening.
Ik keek er naar uit maar vind het prima om te wachten.
Idem! Vond de vorige game niet supergoed, maar heb me prima vermaakt. Tot Ghost of Yotei er is ga ik me met deze ook prima vermaken. Ook nog even Shogun afkijken... Het is één groot Japans feest thuis :D

[Reactie gewijzigd door G33r op 25 september 2024 19:40]

We hebben het hier over Ubisoft he...
Net als GTA6 :) Tegen die tijd is mijn reactiesnelheid alweer lager geworden. Merk het al met COD ;)
Uitstellen is goed, hoe zuur ik het ook vind en erg ik net ook even heb lopen vloeken. Het terugbetalen van de pre-orders is ook een goede zaak, alleen niet voor mij nu Microsoft de voorwaarden veranderd heeft. Aangezien ik dit spel goedkoop via Japan had besteld en dat geld nooit meer kan gebruiken door hun wijziging, dit is voor mij een extra zure appel.

Hopelijk maken ze er met deze extra tijd een geweldig spel van en luisteren ze naar de kritiek die fans hebben.
"A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad"
Dit is de eerste AC game waar ik geen interesse in heb
Ik had het om eerlijk te zijn niet van Ubisoft verwacht, tenminste niet bij een Assassin's Creed, persoonlijk vind ik het niet heel erg want ik heb liever een game die gewoon goed is en niet vol bugs zit. Meestal is januari en februari een wat rustiger periode, dus iets om naar uit te kijken, zeker gezien mijn persoonlijke focus meer op Indiana Jones ligt :P
Gaat dat iets veranderen dat jaar uittel?

Ik speel Ubisoft Skull and Bones, wat 10 jaar in ontwikkeling is geweest en nog steeds bijzonder slecht geprogrammeerd is en vol met bugs zit (elke update meer bugs ipv minder)

Het is triest dat een studio als Ubisoft is afgezakt naar waar ze nu staan!
Ik wil helemaal geen terugbetaling, ik wil gewoon mijn pre order laten staan...
Ze wijzigen hun season pass strategie. Iedereen kan op dezelfde dag spelen. En als je pre-ordered krijg je de eerste uitbreiding gratis..
Laat ze die strategie maar wijzigen, ik wil mijn pre-order laten staan. Ik krijg die keuze nu niet eens...
Ik zie niet in welke verandering er voor ons als klant moet zijn?
Welke info krijg ik nu persoonlijk ter info gestuurd tgv deze wijziging?
Enkel een publiekelijk persbericht dat ik mss kan gemist hebben? Met alle gevolg vandien?
En wie zegt dat de prijs nu niet verhoogd gaat worden?
Je krijgt de eerste uitbreiding gratis.

Waarom wil je je pre-order laten staan? Daar is 0,0 voordeel in voor jou.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.