Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Pixel Watch en Pixel 7-smartphones van Google komen deze herfst uit

Google heeft zijn Pixel Watch officieel aangekondigd tijdens zijn I/O-ontwikkelaarsconferentie. Deze smartwatch krijgt onder meer een Fitbit-integratie en komt deze herfst. Tegelijkertijd verschijnt de Pixel 7-serie met een nieuwe generatie Tensor-soc.

Zoals al werd verwacht, krijgt deze Pixel Watch een rond ontwerp met een draaiende kroon en een zijknop voor de bediening. Volgens Google is de Pixel Watch gemaakt van gerecycled roestvast staal en krijgt de smartwatch verwisselbare bandjes.

De nieuwe smartwatch draait verder op een verbeterde versie van Wear OS 3, dat het bedrijf vorig jaar introduceerde in samenwerking met Samsung. Daarmee krijgt de smartwatch onder meer ondersteuning voor Google-diensten als Maps, Wallet en Home. Dit smartwatch-OS krijgt daarnaast een SOS-functie, waarmee gebruikers nooddiensten of bepaalde familieleden of vrienden kunnen contacteren bij een noodgeval.

De fabrikant belooft daarnaast een integratie met Fitbit, dat vorig jaar door Google werd overgenomen. De Pixel Watch biedt daarmee 'de gezondheids- en fitness-tools' van Fitbit-producten. De smartwatch kan onder andere hartslag meten en krijgt een functie voor slaaptracking. Gebruikers kunnen ook hun gezondheidsgegevens synchroniseren met hun Fitbit-account. Volgens Google blijft die data onder beheer van Fitbit.

Verder deelt Google nog weinig concrete details over zijn smartwatch, los van dat de smartwatch in de herfst uitkomt. Het is nog niet bekend wat deze gaat kosten.

De Google Pixel Watch. Klik voor een gif.

Google Pixel 7 met nieuwe Tensor-soc

Google toont ook een glimps van zijn komende Pixel 7-telefoons. De Pixel 7-serie lijkt wat uiterlijk betreft op de voorgaande Pixel 6-serie, met een glazen achterkant en een 'camerastrook'. Nieuw is dat de achterkant ditmaal een enkele kleur krijgt, hoewel de camerastrook ditmaal een accentkleur krijgt.

Net als voorheen krijgt de Pixel 7 twee camera's aan de achterkant, terwijl de Pro-variant een derde sensor krijgt. Google meldt niet wat voor lenzen de toestellen krijgen. De huidige Pixel 6 heeft een primaire camera en een camera met ultragroothoeklens. De Pixel 6 Pro voegt daar een camera met telelens aan toe.

Beide Pixel 7-toestellen krijgen verder een tweede generatie Tensor-soc van Google. Volgens de techgigant moet deze chip bepaalde features verbeteren, zoals spraakherkenning, foto's en video's. De Pixel 7-serie komt dit najaar beschikbaar, tegelijkertijd met de Pixel Watch. De toestellen worden bij release geleverd met Android 13.

De Google Pixel 7-serie

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

11-05-2022 • 21:24

44 Linkedin

Reacties (44)

Wijzig sortering
Ik vind persoonlijk het design er erg op achteruit gegaan. De vorige vond ik erg strak, beetje Daft Punk achtige visor, dit vind ik gewoon lelijk. Hoop wel dat ze er een betere ultrawide lens in hebben gestopt.
Reageer
Laat ze eerst de basis functies werkend krijgen. Gewoon een goede fingerprint in display sensor en geen connectibity issues meer.
Een normale coding van de auto brightness zou ook fijn zijn.
Reageer
Beide de fingerprint en connectivity werken uitstekend bij mij, de scsnner had ietsje sneller gekunt, maar hij werkt verder prima.
Reageer
Nogmnaals, velen vinden van niet en ervaren issues of vinden het beneden de maat.
Het heeft natuurlijk ook te maken met je refentie.

Mijn vader vind de fingerprint scanner van zijn S7 ook prima terwijl het een waardeloze scanner is naar de standaard van vandaag en zelfs destijds vergeleken met de eerste TouchID iphones.
De legio threads op fora (ook in het Pixel6 ervaringen en gebruikers forum hier op Tweakers) en reddit zeggen genoeg.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 12 mei 2022 09:52]

Reageer
Daarin moet je dan ook niet vergeten dat juiste mensen met een negatieve ervaring een veelvaker een review achterlaten dan mensen met een goede ervaring, wat een vertekend beeld van de werkelijkheid kan geven.
Reageer
Natuurlijk is dat zo ... Helemaal waar.
Maar laat mij eens een grote reviewer zien, waarvan de meesten toch echt altijd Pro Pixel waren, die in hun review(s) de fingerprint scanner als goed hebben ervaren ...
Alle reviews kom je het tegen en als je het gebruikers forum volgt dan zie je een trend van erg veel mensen die klagen over oa dat specifieke onderdeel.

Dat er mensen zijn die het niet zo ervaren en het als prima ervaren is goed, die moeten daar happy mee zijn, maar dat wilt niet zeggen dat er geen issues zijn.
Zelfs een defecte analoge klok geeft 2x per dag de juiste tijd aan .....
Reageer
Lees dit maar eens door.

nieuws: Pixel 6a komt in 14 landen uit en krijgt andere vingerafdrukscanner

Geeft maar weer eens aan dat het issue groter is dan jij dacht. Dit gaf ik al meerdere keren aan.
Reageer
Nou, niet echt. Het geeft aan dat hij inderdaad wat trager is, iets wat ik zelf ook al merkte. Mij hij werkt verder wel.
Reageer
Het grappige is dat heel veel van de "Pixel 6 bugs" eigenlijk helemaal geen Pixel 6 bugs zijn. De meest voorkomende klachten die ik zie op het internet van Pixel 6 gebruikers ervaar ik ook op mijn OnePlus 7 Pro die een Android 12 custom rom heeft, en dan app ik met de devs van die ROM en die leggen dan meestal uit dat het een AOSP bug is.
Reageer
Het zal best maar ondertussen hebben gebruikers issues met basis functies.
Te triest voor woorden anno 2022 en dan praat je over een software powerhouse zoals Google.
Reageer
Google pixel 6 sinds het begin en hiervoor een 4 en 5 gehad, ik merk niks van deze bugs.
Reageer
Zal best, maar er zijn zat mensen die er wel last van hebben.
Google erkent de issues ook en zijn ermee aan de slag gegaan en er zijn fixes geweest (soms tevergeefs of een beperkte verbetering).
Reageer
Meer mensen die online zullen gaan klagen dan mensen die online zullen complimenteren, zoals altijd :)
Reageer
Dat is waar, maar het heeft genoeg aandacht gekregen. Er is geen enkele review van een grote techsite of Youtuber die dit niet erkende.
Vergeet niet dat mensen die veel andere devices gebruiken dit soort dingen veel sneller merken dan mensen die eens in de 3 jaar een ander toestel vasthouden.
Reageer
Grappig, ik vind deze juist mooier.
Reageer
Dat is het probleem juist. Bij de huidige generatie leek op een vizier; niet op een camera module. Google heeft altijd een rare kinderlijke smaak gehad van hardware to software. De camera module van deze Pixel 7 ziet er weer wat volwassener en meer op zijn plaats uit. Lenzen van camera's horen er immers rond uit te zien; niet een rechthoekige glazen zwarte strip.
Reageer
Komt de Pixel 7 ook naar Nederland of wil Google nog steeds geen geld verdienen?
Reageer
Vast niet, maar meestal te bestellen bij belsimpel.
Reageer
Als ik voor de 6 zou kiezen, dan zou ik even wachten totdat 7 er is, dan wordt ie vast al snel goedkoper dan het nu is.
Reageer
Mijn punt was dat een behoorlijk aantal winkels de Pixel-lijn voert, dus dat zal voor de 7 vast niet anders zijn.
Reageer
Of Fnac uit Frankrijk voor de standaard prijs in plaats van de meerwaardering van Nederlandse resellers.
Reageer
Nog onbekend, maar er staat ook geen lekkermaker op de NL site.
Opvallend: In I/O geen woord over nieuwe Nest Home hardware. Alleen een sneakpeak naar de nieuwe Pixel tablet voor 2023, maar niets over de 3e gen Hub met afneembaar scherm. Iets voor het najaar bij de Pixel 7 en de rest van de zooi?
Reageer
Pixels komen al jaren naar Nederland, naar Waalwijk.. waarvandaan ze allemaal naar Duitsland worden verzonden.
Reageer
Het gaat erom dat mensen ze gewoon kunnen kopen. Niet via scalpers, niet via grijze import maar gewoon bij hun provider, gewoon in de stad bij de vodafone of natuurlijk gewoon bij de MM net zoals vrijwel alle andere toestellen.
Dat is nu niet het geval.

Met Oneplus en Xiaomi hadden we dat jaren geleden ook, tot en met EU ROMS flashen aan toe maar ook dat is al jaren niet meer.
Het is gewoon raar voor zo'n groot bedrijf dat dit niet zo is terwijl ze de markt wel volgooien met chromecasts, chromebooks, en tientallen Google nest serie producten.
Dat is waarom niemand het snapt want ze verkopen al vele jaren gewoon hardware hier in NL en beschikken ook over een platform en tientallen retailers die dat doen.
Reageer
Nee, gaat echt niet komen. Let op mijn woorden.
Is al jaren zo en daar is een reden voor (wellicht kosten/baat) en dat is nu niet anders omdat wat tweakers een toestel in de Duitsland of via de post hebben gekocht.
Reageer
Extraxyz heeft wel gelijk.

Als je via de Duitse google store een Pixel besteld dan wordt deze vanuit Nederland (Waalwijk) naar Duitsland gestuurd.
De reden ervan snap ik niet zo. En wat ook grappig is, als je dan die telefoon via de Duitse google store besteld kunnen ze het alleen in Duitsland afleveren... als je later een garantie gevalletje hebt dan sturen ze het vervangend toestel wel gewoon naar Nederland...

Dat de kans heeeeeeel klein is dat ze die in Nederland gaan verkopen klopt ook.
Reageer
De logica ontgaat iedereen, dit is niks nieuws, dit is al jaren zo.
We kunnen allemaal redenen verzinnen maar we weten het niet.
Het is een gemiste kans dat een Tech site zoals Tweakers dat nooit heeft uitgezocht, ik neem aan dat hun de contacts hebben om iemand om de reden te vragen die erover gaat binnen Google.
Dat zou een Plus waardig artikel zijn.
Reageer
Jammer dat het van die enorm lompe telefoons zijn, het zou beter zijn als ze iPhone/S22 formaat aanhouden.
Reageer
Vooral hopen dat de Pixel watch een betere accuduur heeft dan 24-30 uur van de Apple watch. De Fitbit van nu gaat 4-5 dagen en dat bevalt me goed, wil niet nog een apparaat iedere dag aan de lader moeten hangen. Gezien de features zal meerdere dagen niet gaan lukken.
Reageer
Hier hetzelfde. Erg blij met mijn bip s. Als ik geen GPS gebruik, gaat die zelfs 2-3 weken mee.
Reageer
Ben ik de enige die hem te vrouwelijk vind ogen? En ook de manier waarom het bandje word vastgemaakt... Kun je zo te zien geen normale bandjes op zetten helaas. I'll pass :)
Reageer
Niet de enige. De Galaxy Watch 4 Classic is nog wat mij betreft hoe een alledaagse smartwatch eruit hoort te zien.
Reageer
Toevallig momenteel om het polsje en bevalt meer dan prima ;)
Reageer
Op de Duitse google store site staat een lekkermaker. Echter geen specs of prijzen.https://store.google.com/de/category/fitbit?hl=de
Reageer
Nu heb ik een Apple Watch, fijn ding hoor maar qua design nou ook niet echt een pareltje. Geen enkele smartwatch is dat volgens mij. Wil je iets met ‘bezieling’ dan kan je beter een analoog horloge kopen.
Reageer
De Apple watch is idd ook van een hoog kermis gehalte, zeker de eerste versies.
Maar er zijn ook echt knappe Smartwatches hoor. De Samsung S3 Frontier was een stoere klok, ook mode merken hadden mooie versies qua uiterlijk maar niet persee qua functionaliteit.

99% van alle analoge horloges hebben ook 0 bezieling en zijn 13 in een dozijn.
Er zijn wel mooie klokken maar in de oceaan van horloges spreken de meesten niet aan.
Maar zoals met alles draait het ook om smaak en daar valt niet over te twisten.

Iedereen moet lekker doen wat ze zelf mooi vinden.
Reageer
De Samsung S3 Frontier was een stoere klok. Maar zoals met alles draait het ook om smaak en daar valt niet over te twisten. Iedereen moet lekker doen wat ze zelf mooi vinden.
Dat dus.

als je geen Tom Hardy armen hebt en een normale 80 kilo kantoorpik bent, dan is een stoer klokkie het ook niet. Moet wel een beetje bij een overhemd passen. Ik heb van de week de Withings Steel HR voor een habbekrats gescoord, maar dat is uiteraard omdat hij een beetje EOL is.

Ik neig ook naar een Apple Watch wanneer ik weer terugkeer naar iOS, maar mooi vind ik hem allesbehalve...
Reageer
Ik heb een Huawei GT2 die ik soms draag als ik behoefte heb aan het bereikbaar zijn en de smartphone op stil staat (enorm irritant in besprekingen).
Maar ik heb zeker niet dagelijks een smartwatch nodig en draag dus 90% een analoge klok.
Reageer
De Apple watch is idd ook van een hoog kermis gehalte, zeker de eerste versies.
Ik dacht dat het design van de Apple watch gebaseerd was op het snoephorloge.

https://snoepstore.nl/kin...oephorloges-11-stuks.html
Reageer
Goeie !
Ja het was qua design een fail en de meeste Apple fans gaven dat ook toe.
Handig ding en functioneel maar in de regel bleven de 2 pijnpunten altijd naar boven komen:

- design (waar de gebruiker uiteindelijk aan went)
- De matige accuduur
Reageer