Rockstar stelt fysieke release Definitive Edition GTA-trilogie uit

Rockstar heeft bekendgemaakt de fysieke release van de GTA-remasters uit te stellen. De fysieke release staat nu gepland op 17 december. De Switch moet zelfs nog iets langer wachten en krijgt in 2022 een fysieke release.

Op Twitter maakt Rockstar bekend dat de fysieke release voor de GTA-trilogie is uitgesteld naar 17 december voor Xbox Series X/S en Xbox One. De Switch-versie wordt verzet naar volgend jaar. Er is geen aparte versie voor de PlayStation 5 aangekondigd. Voor deze console kunnen spelers de digitale editie kopen of de PlayStation 4-versie als deze uitkomt. De PlayStation 4-versie werkt namelijk ook op de nieuwe console van Sony.

De games waren al digitaal te koop sinds 11 november, maar hadden veel problemen. De games zitten vol met bugs en grafische oneffenheden. Inmiddels zijn er verschillende patches uitgebracht om een deel van deze problemen te verhelpen.

De release van de fysieke versie van de game was aangekondigd voor 7 december, maar gaat nu op 17 december plaatsvinden. De Switch-versie moet volgens Rockstar 'begin 2022' verschijnen. Een reden voor het uitstellen van de fysieke release wordt niet genoemd, maar vermoedelijk hebben de problemen met de game met het uitstel te maken.

Na de release op 11 november verdwenen de originele versies van de drie games uit de online winkel van Rockstar en konden alleen de nieuwe remasters gekocht worden. Deze beslissing leverde Rockstar veel kritiek op, helemaal omdat de nieuwe versies veel fouten bevatten. Inmiddels heeft Rockstar dit teruggedraaid en de originele versies weer beschikbaar gemaakt.

Rockstar zag zich genoodzaakt excuses aan te bieden voor de staat waarin de games zijn uitgebracht. Zowel de remaster van GTA San Andreas, GTA Vice City en GTA 3 bevatte bugs bij release. Rockstar heeft verbeteringen beloofd voor de games.

Door Robert Zomers

Redacteur

01-12-2021 • 13:47

83 Linkedin

Submitter: marc574

Lees meer

Reacties (83)

83
79
31
5
1
39
Wijzig sortering
Ik vind Rockstar toch echt behoorlijk achteruit gegaan, Bethesda kreeg op een gegeven moment de bijnaam "Bugthesda" als Rockstar zo door gaat word het in de toekomst nog Bugstar genoemd...
Van Rockstar naar Rock Bottom, van Take 2 naar Take Down. Aan de ene kant is het 'goed' dat men de fouten er nu alsnog uit gaat halen, maar dit is het bedrijf dat vorig jaar Cyberpunk door het slijk haalde en claimde dat ze nooit een wankel of onafgemaakt product uit zouden brengen. En een jaar later zijn we hier. Een succesvolle serie van vijftien á twintig jaar geleden opnieuw uitbrengen, er 60 EUR voor vragen, het uitbesteden aan een bedrijf dat al een rommelige reputatie heeft, allerlei mods offline laten halen, de oorspronkelijke editie van het net halen, het geheel koppelen aan hun geweldige launcher en in een excuusbrief het hebben over hoge standaarden. Niet het Rockstar van vroeger, that's for sure.
Even een GIGA voetnoot hier: Dit heeft niets te maken met R*. Overal heeft iedereen het over Rockstar, maar de publisher (TakeTwo) heeft bepaald dat er een heruitgave kwam. TakeTwo heeft alles offline gehaald, TakeTwo heeft het B-bedrijf ingehuurd etc, etc. Rockstar zelf is nu de zooi aan het opruimen, maar zijn zo goed als niet betrokken geweest bij het creëren van de remaster.
Niets te maken met Rockstar? Wie is dan de uitgever? Waar het uiteindelijk om gaat is de testfase, hier is blijkbaar niet genoeg tijd in gestoken.
rockster is de developer van de oorspronkelijke reeks, dus niet de uitgever, take 2, dat is officieel een andere bedrijf dansel een andere tak van een holding ofzo. enfin, het is T2 die alle blaam hierin treft niet rockstar, want naar 20 jaar is het gros van het oorspronkelijke GTA team bij rockstar ook al weer gevlogen, dus zelfs als rockstar zelf de remaster gedaan had ipv dat externe bedrijf, dan was er waarschijnlijk ook van alles mis gegaan
Rockstar was voor mij het enige bedrijf nog dat echt kwaliteit leverde. Na deze release heb ik zo mijn twijvels gekregen mede door cyberpunk in mijn achterhoofd. Ik ben benieuwd naar GTA 6 en Red dead redemption 3.. hopelijk worden dat wel releases die 110% kwalitief goed is.
Het is dat we niet meer aan slaapzakken voor een winkeldeur doen, maar ondanks al het gekloot en boe-geroep, had ik voor GTA6 dat wel weer gedaan.. blindelings.. :')

[Reactie gewijzigd door poor Leno op 1 december 2021 17:41]

Er 20 euro voor vragen*.

Voor 60 euro heb je 3 games.
haha man hoe erg kan je in die marketing trappen, zag laatst nog een filmpje voorbij komen die precies dit als parodie deed... We vragen er 60 eu voor maar omdat je 3 games krijgt denken mensen oh het is maar 20 euro en kopen ze het

Het is niet dat je de spellen los voor 20 euro kan kopen, dus dat is gewoon onzin

[Reactie gewijzigd door Sinester op 1 december 2021 16:25]

Dat heeft niks te maken met 'in marketing trappen'. Leek mij voornamelijk leuk om ze alledrie te spelen.
Voor 20 euro per stuk.
Als je er 1 speelt betaal je 60
als je er 2 speelt betaal je 60
als je er 3 speelt betaal je 60


nergens is het 20
Dat verschilt per persoon. Als je maar één of twee spellen wilt heb je niks aan deze bundel gezien de hoge prijs. Dit geldt voor mij. Als je wel alle drie de spellen wilt spelen heb je 3 spellen voor 60 euro. Als je vervolgens de prijs afweegt tegen wat je krijgt kan je stellen dat je 'maar' 20 euro per spel kwijt bent.
Zo zie ik dat dus ook, ik vind de comment van @al__in__gebruik ook nergens op slaan. Ik bepaal zelf waarom ik wel/niet een spel koop en ik laat me niet vertellen hoe ik het moet zien of niet.

Ik vind voor 60 euro 3 games krijgen die ik lekker kan spelen op m'n Switch waar ik ook ben gewoon een goede deal. Daar kan men vanalles van vinden, behalve voor mij bepalen wat ik vind.

Ik snap dat het voor andere mensen anders is en dat dit mijn eigen mening is die wellicht niet door iedereen gedeeld wordt.
We hebben het hier dan ook over alle 3 de games.
Exact, helemaal mee eens.
Rockstar heeft niet voor de ontwikkeling van dit spel gestaan, maar een studio die Grove Street Games heet.

Dat weet de leek niet, natuurlijk, maar wilde het toch even duidelijk hebben, gezien de spullen die Rockstar zelf ontwikkelt wel echt van hoog niveau zijn.

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 1 december 2021 15:33]

Dat Rockstar zelf de ontwikkeling niet gedaan heeft, betekend niet dat ze er niet aan gewerkt hebben. Uiteindelijk gaat het om hun imago, en dit heeft 100% hun eigen naam er op staan. Het is niet uitgebracht door Grove Street Games, maar het is uitgebracht door Rockstar, en zij hebben nog altijd de touwtjes in handen. Als ze echt altijd hoogwaardige kwaliteit zouden willen uitbrengen, dan hadden hun eigen QA hier natuurlijk al lang naar gekeken, en hadden ze Grove Street op het matje geroepen om hun shit te fixen.

In plaats daarvan heeft Rockstar gezegt, "jup, dit is goed genoeg om onze naam aan te verbinden, release maar" en dat is kortzichtig en slecht geweest. Ik hoop voor ze dat dit een leermoment is en ze dit niet nog eens doen, want dit is pure imagoschade van Rockstar.
De Q&A van Rockstar had dit 100% moeten stoppen en uitstellen, daar ben ik het mee eens, maar zeggen dat "Rockstar achteruitgaat" door dit misbaksel dat niet door hen gemaakt is, is gewoon fout.
Waarom is dat "gewoon fout".

Als jouw naam erop staat, dan ben jij verantwoordelijk. Ze zagen het gewoon als makkelijke cash grab, die ze wel konden uitbesteden. En nu geeft dat een flinke backlash.

Jammer dat ze zo met een ijzersterke serie omgaan.
Uiteindelijk is Rockstar de opdrachtgever, degene die verantwoordelijk is voor de kwaliteit van het eindproduct, en degene die zijn naam erop zet. Dus ja, het zegt weldegelijk iets over de kwaliteit die Rockstar levert.

En Rockstar bekend voor hun hoog niveau? GTA 4 was in het begin super buggy op de PC, en zelfs na vele patches nog niet 100% stabiel, deze heb ik zelf nooit uitgespeeld wegens de vele crashes en missies meerdere keren opnieuw moeten doen...
En ook de release van GTA 5 en GTA Online waren niet zonder problemen, met een hoop crashes en bugs in het begin. Sterker nog, de extreme laadtijd van GTA Online is destijds door een fan/speler gefixed, omdat Rockstar blijkbaar zelf het probleem niet kon vinden, of niet belangrijk genoeg vond.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 1 december 2021 15:42]

Ik weet het, en het hoge niveau geldt meer voor de single player, toch komen ze veel beloftes niet na zoals uitbreidingen, ook niet wanneer het gaat om single player.
Hebben ze uitbreidingen beloofd voor RDR2 of GTA V? Serieuze vraag, want er staat mij niets van bij.
Voor GTA V zeker. In 2013 werden er in een blogpost meerdere GTA V (single-player) uitbreidingen beloofd.
GTAV Story Mode Updates. For those ready to jump back into the story of Grand Theft Auto V, we have big plans for substantial additions in 2014 continuing Michael, Franklin and Trevor's action, mayhem and unexpected adventures in Southern San Andreas.

Plus much more still to be announced
En opnieuw in een blogpost uit 2014:
And later this year, look for [...] some very exciting Story Mode DLC and much more.
Ok, natuurlijk zijn "big plans" en "look for" geen keiharde beloftes, maar Rockstar heeft wel degelijk verwachtingen gewekt m.b.t. single-player-uitbreidingen. Men heeft er alleen voor gekozen om single-player te negeren ten faveure van Online.

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 1 december 2021 15:06]

Zijn dat beloftes?

Toevoeging: goeie update van bericht.

[Reactie gewijzigd door unreal0 op 1 december 2021 16:43]

Ben even verder op zoek gegaan naar iets wat meer lijkt op een daadwerkelijke belofte en heb mijn post daarop aangepast.

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 1 december 2021 14:57]

Ja heel in het begin hebben ze dat wel gezegd voor RDR2, maar dan moet ik wel even heel hard gaan zoeken naar het artikel.
TLDR:
Naar mijn weten nooit officiële berichten.

Lang en mogelijk niet boeiend:
Ik vind het persoonlijk wel problematisch dat veel mensen "hear say" zien als bewijs voor iets.
Net zoals W10 laatste versie ooit, een uit verband getrokken uitspraak met eigen leven is geworden.

Voorbeeld het kan best zijn dat Rockstar heeft gewerkt aan DLC voor single player, de voice acteur zegt dat eraan wordt gewerkt. Dan is het niet zo dat die DLC er echt komt en is beloofd dat die er komt.

Ik werk zelf ook als Developper (Hardware/Software/IT), Sommige producten waar ik aan werk zien nooit het daglicht. Ik kan zeggen dat het mogelijk komt, maar is geen belofte, reflecteer dit dan een aan Rockstar. Het kan dus zijn dat Rockstar destijds er geen business case in zag of dat er mogelijk te veel development werk aan zat om het door te zetten.
Ik werk zelf ook als Developper (Hardware/Software/IT), Sommige producten waar ik aan werk zien nooit het daglicht. Ik kan zeggen dat het mogelijk komt, maar is geen belofte, reflecteer dit dan een aan Rockstar. Het kan dus zijn dat Rockstar destijds er geen business case in zag of dat er mogelijk te veel development werk aan zat om het door te zetten.
Ik ben wel gewend dat je een nda moet tekenen of iig het dringende verzoek dat we nergens over praten tot het officiële persbericht
Ik werk in mijn geval niet in zo'n organisatie, maar ook mij zijn NDA's niet onbekend.

Des te meer reden om geen ruchtbaarheid aan dit soort berichten te nemen.
Rockstar staat natuurlijk wel voor de ontwikkeling want ze hebben het spel onder hun naam gepubliceerd.
Ze zijn wellicht niet verantwoordelijk, maar wel aansprakelijk.

Ook mogen er vraagtekens gezet worden bij de keuze om met deze ontwikkelaar in zee te gaan, een bedrijf dat voornamelijk ports naar mobile maakt.

[Reactie gewijzigd door Dauthi op 1 december 2021 15:35]

Uiteindelijk is het toch R* dat verantwoordelijk gehouden moet worden want het is hún eigendom, hun assets en hun zouden het moeten controleren. Dat is dus niet gebeurd en is de Trollogy Defective Edition gewoon zo uitgebracht letterlijk zonder enige vorm van quality/crash control.
De studie is duidelijk niet afgemaakt :9
Rockstar heeft niet voor de ontwikkeling van dit spel gestaan, maar een studio die Grove Street Games heet.

Dat weet de leek niet, natuurlijk, maar wilde het toch even duidelijk hebben, gezien de spullen die Rockstar zelf ontwikkelt wel echt van hoog niveau zijn.
Dat kan de speler natuurlijk aan zijn anus oxyderen. Er staat Rockstar op dat doosje, Rockstar geeft de derde partij de opdracht dat te gaan doen, dus is Rockstar ook verantwoordelijk voor een stukje kwaliteitsbewaking. Als ze dat niet doen is de reputatieschade ook voor hun rekening.
Ik vind het voornamelijk slowrockstar worden. Totaal geen uitbreidingen op de huidige games, mochten ze er wel zijn dan is het echt matig. En dan nog niet te spreken over GTA6, waarom moet dat zo lang duren? Ja ja ja cashcow gta5... maar ik ben gestopt met gta 5 (offline/online) dus ze verdienen iig niks meer aan mij. Zonde want ik heb zo geld voorover voor uitbreidingen. En als ik dan kijk naar vrienden, dan zie ik die ook nooit meer op gta5... Dus ze missen wel inkomsten zo. Net als RDR2, prachtig spel maar geen uitbreidingen...
Ben het helemaal met je eens, ik was (en nog) een enorme fan van RDR1 en dus ook van RDR2 (single player), de multiplayer van RDR1 was ook erg leuk en goed en word zelfs nog steeds gespeeld, maar wat ze met RDO hebben gedaan en doen vind ik ook belachelijk, het is meer GTAO on Horses.

RDR2 geen uitbreidingen die RDR1 nog wel had, wel van alles beloven maar niet uitvoeren, ook bij GTAV werden uitbreidingen beloofd maar zijn geschrapt.
Maar helaas gebeuren dit soort zaken niet alleen bij Rockstar maar bij velen tegenwoordig.
Als Rockstar echt hun best doen kunnen ze echt nog wel hoogwaardige games opleveren (kijk naar Red Dead Redemption 2). Je merkt alleen met alles rond GTA dat ze erg lui zijn geworden. GTA V (Online)
wordt tot in den treure uitgemolken omdat mensen er nog steeds voor betalen en daardoor denken ze volgens mij dat alles rond GTA makkelijk verkoopt. Daardoor is ook wellicht te makkelijk over deze port nagedacht dat ze er wel mee weg konden komen.

Ik hoop dat GTA VI uiteindelijk weer van de kwaliteit wordt wat we van Rockstar gewend zijn.

[Reactie gewijzigd door Nardon op 1 december 2021 14:02]

Ja hoop doet leven, maar we hopen al zo lang...
Al die grote bedrijven doen dat toch? Ubisoft met hun Far Cry 35 en Assassin's Creed 94? Valve die gestopt is met actieve ontwikkeling (behalve een beetje Alyx) en vooral aan het cashen is op Steam. Software ontwikkeling bij Apple gaat ook tergend langzaam vergeleken met veel concurrenten. Alle grote bedrijven die weinig van concurrentie te vrezen hebben kakken op die manier in, in alle markten.
Al die grote bedrijven doen dat toch?
Klopt, maar wat wil je daar precies mee zeggen? dat als iedereen het doet het niet erg is?

Vind zulk soort opmerkingen altijd maar raar, net of je niet meer mag klagen omdat toch iedereen het doet en je er maar genoegen mee moet nemen
Ik vind jouw interpretatie maar raar, niemand praat 't goed, ik ook niet, ik constateer het alleen. Als je dat leest als goedpraten is dat je eigen verzinsel.

Vind zulke conclusies trekken op basis van dingen die er niet staan altijd maar raar.

Je kunt namelijk als consument ook besluiten eerder te vertrekken bij een rockstar. Dat is wat ik doe. Ik ben geen klant van de door mij genoemde bedrijven.
Wat wou je dan precies met je verhaal zeggen? want daar geef je geen antwoord op, en in je hele verhaal is het ook niet duidelijk behalve dat je het lijkt goed te praten omdat andere het ook doen, ik zie dat wellicht fout, maar je maakt het niet makkelijk om je punt te begrijpen
Vind zulke conclusies trekken op basis van dingen die er niet staan altijd maar raar.
Iedereen zal proberen een conclussie uit een verhaal te halen waar niet duidelijk is wat precies je punt is, heel mensenlijk volgens mij
Je kunt namelijk als consument ook besluiten eerder te vertrekken bij een rockstar. Dat is wat ik doe. Ik ben geen klant van de door mij genoemde bedrijven.
huh? wellicht meer koffie nodig maar geen flauw idee wat je hier nou probeert te zeggen, dus ik trek wederom een conclussie die wellicht niet klopt

[Reactie gewijzigd door Sinester op 2 december 2021 10:10]

Rockstar is typisch zo'n bedrijf wat op haar naam en goede herinneringen drijft. De output is ondermaats qua hoeveelheid en deze laatste release maakt het duidelijk dat er geen enkele passie (of historisch besef) in het bedrijf zit.
Sinds het succes van Gta online zijn ze vreselijk lui geworden (RD2 was al toen vol in ontwikkeling).
Rockstar zelf maakt nog prima games. Alleen het is hun samenwerking met GSG die de naam van Rockstar om zeep helpt.

Ja GTA 6 laat lang op zich wachten. En ja GTA Online is een grote melk koe. En ze hadden een hoop DLC ook in SP kunnen verwerken. Maar ze kozen er niet voor. Maar gelukkig is de GTA remaster alleen uitgeven door Rockstar en niet door Rockstar ontwikkeld.
Kun je echt nog van meervoud, games, praten? Je moet 8 jaar terug om 2 ontwikkelde games te vinden (rdr2 en gta5). De rest zijn alleen remasters of aanpassingen aan bestaande games geweest.
En de aanpassingen die ze in GTA online toe voegen vermaak ik mij prima mee.

En ik bedoelde meer games in het algemeen. zelf aangepast of vanaf begin gemaakt.
Waarvan zover ik even kan lezen alleen door externe partijen de boel slecht afleveren.
Rockstar maakt zelf nog prima games ? Ja toch worden beloftes niet nagekomen en is de frequentie ook afgenomen.
Daarnaast hebben ze met patches bij RDO ook de single player aangetast in negatieve zin, dat niet alleen maar veelgevraagde dingen vanuit de RDO playerbase wel uitgebracht in GTAO, ga maar eens lezen op het RDO frorum hoe Rockstar tegenwoordig met hun games en fans omgaat.
Hun "goede" naam besmeuren ze zelf met de manier waarop ze bezig zijn, is echt niet meer het Rockstar van weleer.
Buckstar is catchier en heeft een dubbele betekenis.
Nou, ze worden vaak wel, eh.. C* genoemd. Maar het ironische is, in GTAV/O is er een ongediertebedrijf met de naam Bugstar.
Ondanks dat ik nog steeds bijna dagelijks GTA Online speel, en nu ViceCity-Definitive en SanAndreas-Definitive ook regelmatig om alles te herbeleven, gebruik ik wel al heel lang de term Bugstars :) want ja, bugs genoeg, daar kunnen we niet omheen.
Rockstar heeft hier niet goed gehandeld. Ze hebben op elk vlak er te makkelijk over gedacht. Vanaf het moment om de remaster te baseren op de mobiele varianten, slecht testen, het heel vroeg laten uitbrengen en de oude varianten uit de stores te halen.
Jammer, want ik zelf was heel enthousiast over het feit dat er remasters aan zaten te komen. Ben hierdoor maar opnieuw begonnen met de orginele trilogie.
Ze hebben het uitbesteedt dus wat Rockstar hier echt te verwijten is, is dat ze echt belabberde kwaliteitscontrole hebben gedaan.

Wat ik echt denk dat er fout is gegaan is dat de pieven bij Rockstar dit niet als een AAA release hebben behandeld, gewoon een kleine release waar ze wat spaargeld mee hopen te verdienen. Ze hebben het niet eens op Steam en Epic gereleased, alleen maar kleinschalig via hun eigen store.

En dat zijn ze echt totaal de binding kwijt met hun fanbase. Iets wat alle grote studio's uiteindelijk overkomt, lijkt het. Voor de rest van de wereld was dit echt wel een historisch moment, eentje die nu erg zuur is.
De andere versies worden in rap tempo voorzien van patches met veel verbeteringen. De switch-versie lijkt echter een beetje aan z'n lot overgelaten. Daar was de technische staat dan ook heel erg erbarmelijk en Ik vraag me af of ze die überhaupt nog gefixed krijgen.

Dat de fysieke release zover naar achter wordt geschoven zegt voldoende...
Zover is het ook niet, originele releasedatum was 7 december, nu 17 december, 10 dagen is imo niet erg veel voor iets dat zo opgeleverd is.
Ik verwacht dat @MazeWing doelt op de Switch versie, welke nu voor 'begin 2022' staat.
MazeWing heeft het volgens mij over de fysieke release van de Switch versie - die is immers verschoven naar 2022.
Ach, dat zijn ze bij Nintendo wel gewend.
Wat vroeger een beta was noemen ze nu een digital release..

[Reactie gewijzigd door Deltos op 1 december 2021 14:35]

Leve de vele mods & emulators, deze laat ik aan mij voorbij gaan.
Waarvan de helft door intimidatie is stopgezet, privé detectives aan je deur aan toe.
En andere helft gaat vrolijk door. Er is dus altijd wel wat te spelen. :)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 1 december 2021 16:16]

In plaats van een hoop energie te steken in het verbeteren van een geflopte Remastered Edition, kunnen ze zich beter gaan richten op Grand Theft Auto VI.

Natuurlijk was het een nobel project en de games zijn schitterend door de nostalgie die hangt aan de 'oude' versies van San Andreas, Vice City en GTA3, maar dit kost onzinnig veel tijd en geld. Daarnaast is deze hele Trilogy al geflopt en zullen er weinig echte versies gekocht worden. Dit voelt een beetje als trekken aan een dood paard.

EDIT: Ik kwam er net pas achter dat de Definitive Edition niet door Rockstar is ontwikkeld, maar door Grove Street Games.

[Reactie gewijzigd door KevinvdBerg__ op 1 december 2021 14:08]

In plaats van een hoop energie te steken in het verbeteren van een geflopte Remastered Edition, kunnen ze zich beter gaan richten op Grand Theft Auto VI.
De port van de mobiele versies van de spellen naar nieuwe platformen is door een externe studio gedaan, van wat ik had begrepen.

Naar mijn mening hadden ze niet veel hoeven doen om de originele (PS2/Xbox/PC) spellen opnieuw uit te brengen. Goede breedbeeldondersteuning en ondersteuning voor moderne resoluties (dus goede GUI scaling), geen koppeling van gameplay aan het aantal FPS, wat meer grafische opties (klassieke fog, verdere fog, fog uit, ...), zorgen dat alle muziek er weer in zit en erin blijft zitten (of dat je het kan importeren uit een ouder spel dat je bezit), en dan was het eigenlijk al goed genoeg geweest.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 1 december 2021 14:39]

Het hele probleem is dat de Remastered Editie niet door Rockstar gemaakt is, maar door een externe partij.
Dus er is geen reden waarom het 1 het ander zou uitsluiten.
Mijn mening is dat het probleem hebzucht is, geld.
Ze hadden inderdaad beter niet kunnen uitbrengen(dan wel flink stuk later). Maar vrij mij af of de GTA remaster echt zo veel geld heeft opgeleverd.
Dat was natuurlijk wel de bedoeling dat het nog even flink geld ging opleveren, ik snap ook niet waarom de bestaande losse versies ook direct moesten verdwijnen uit de winkels, en nu snel maar weer terug gezet...

Maar het is het "remake" tijdperk, ff snel cashen...
Ik geloof niet dat Remasters/remakes je echt zoveel geld opleveren. Zal vast genoeg zijn om het te doen. Maar als ik zie wat Rockstar met GTA:O binnen haalt zie ik dit niet als flink geld binnenhalen voor hoeveel tijd het kost.

En we zitten ook in het zeuren zeuren en nog eens zeuren tijdperk. Want de meeste mensen gaan niet op een forum hun mening geven. Die gaan of stilletjes weg. Of spelen gewoon door.
Dus om nu af te gaan op dingen die op een forum staan nee dank je.

En minder snel updates/content uitbrengen dat kan prima. Grote kans dat ze allemaal aan andere games werken. We willen toch een keer GTA 6
Ja zo kunnen we wel eeuwig doorgaan, we zitten ook in het alles kapot rationaliseren tijdperk en het niemand is meer ergens verantwoordelijk voor tijdperk.
En wat betreft het af gaan op dingen die op een forum staan, gebruikerservaringen zijn wel degelijk een goede graadmeter.

En ik wil helemaal geen GTA6 liever een RDR3...
We kunnen ook nog eeuwen door gaan. En ik vind gebruikerservaring tot een bepaalde hoogte belangrijk. Maar ik heb mij bv totaal niet vermaakt met TW3. Maar CP2077 na enkele patches(bij release niet gespeeld) best een leuke game. Net zoals Marvel Avengers ondanks de overduidelijke mening van sommige mensen.

Het is een stuk lastiger om daadwerkelijk eens de tijd de nemen om te vertellen dat een bedrijf of game iets goeds heeft gedaan. Het is veel makkelijker en gebruikelijker om een negatieve(soms wat overdreven) ervaring van je af te schrijven.

En ook RDR3 zal eens in ontwikkeling moeten gaan en eventueel content/tijd van RDR2 devs in beslag moeten nemen.
Tussen RDR1 en 2 zat 8 jaar dus dat word nog wel even wachten denk ik, daarnaast heeft Rockstar verschillende studio's, ik dacht gelezen te hebben dat RDO is uitbesteed aan Rockstar India...

TW3 en CP2077 vond ik beide leuk maar bij Rockstar en RDO worden bepaalde dingen gewoon niet gepatched al heel lang niet behalve wanneer het te maken heeft met de gold bar store of wanneer spelers er fun mee kunnen hebben, zoals kilometers de lucht geschoten worden in via een houten loopbrug glitch.

Ik speel RDO al vanaf dag 1 beta en alles waar de community om vraagt doen ze gewoon niet, maar sommige van die dingen brengen ze dan wel naar GTAO, echt belachelijk.

Net als invite only kan wel in GTAO maar in RDO willen ze dat niet brengen ondanks dat daar enorm veel om gevraagd word al 1,5 jaar.
Gta VI is al lang in active development.
Deze remaster werd door een andere studio gedaan, dus neem aan dat de updates ook door dezelfde studio worden gedaan.
Alsof die niet in development is.
Daarnaast is het qua opbrengst helemaal geen dood paard, mensen kopen het, bevalt het niet, refunden? Nee hoor. Net als Cyberpunk. Eigenlijk een flop, maar iedereen kocht het omdat de dev beter beloofde door patches.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 1 december 2021 14:06]

Meh. Alles de grond in trappen is de regel tegenwoordigg.

Ik heb het een paar maanden later gekocht voor 35E, en wat mijn betreft was het die prima waard.
Heb me er iig prima mee vermaakt.
De regen in die trailer is dus lang zo slecht niet als het uiteindelijk geworden is. Kan ik daaruit opmaken dat al die andere verbeteringen die je in de split-screens van de trailer ziet ook meer een concept is dan de uiteindelijke realiteit?
Ik heb de Switch versie gekocht, en heb ook wel wat bugs ervaren (tot nu toe 1 die de gameplay blokkeerde) maar ik heb toch heel veel lol met deze games. Eindelijk GTA op de switch! Heerlijk op een handheld even een snelle missie spelen terwijl vrouwlief iets op tv kijkt. Dus bij deze een positief tegengeluid, het is voor mij leuk entertainment.
Rockstar steekt al jaren een middelvinger op naar (SP) gamers. Geen seconde aan SP content in GTA5 bijgekomen sinds 2013 (ondanks dat het gross van de MP content prima voor SP geschikt gemaakt zou kunnen worden), wel vrolijk volgend jaar wéér met een re-re-release komen. Same me RDR2.

Als het geen sharkcards geld oplevert doen ze er geen moeite meer voor. Ik vraag me dan ook serieus af of er nog een degelijke GTA6 komt, of dat het net zoals COD enkel een slap vehikel wordt om de multiplayer te verkopen.

De verschillende GTAs zijn al meerdere keren volledig vervangen door inferieure versies. San Andreas enkele jaren geleden nog met de "HD" versie wat gewoon een iOS port was met uiteraard eveneens missende liedjes.

Deze non-effort puinhoop in een poging om geld te harken is dan ook niks verrassends.
Ik heb er ook echt spijt van dat ik dit gekocht heb.
Dacht ooh cool old memories.
Maar man o man het speelt zo niet lekker.
Laatst wou ik met GTA3 bij 'Eightball' door het hek heen rijden, maar kwam er niet doorheen.
Niks was zichtbaar, maar knalde tegen een doorzichtige muur. Alles is buggy en laggy en rijdt voor geen meter. Autos komen letterlijk voor je neus zichtbaar.

Misschien toch een refund gaan aanvragen.