Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo heeft in het tweede kwartaal 2,13 miljoen Switch-consoles verkocht

Nintendo heeft in het afgelopen kwartaal 2,13 miljoen Switch-consoles verkocht, maakt het bekend bij de kwartaalcijfers. Het pas uitgekomen Super Mario Maker 2 heeft volgens de Japanse spellenmaker met 2,42 miljoen verkochte exemplaren een goede start gemaakt.

2,13 miljoen verkochte Switch-consoles betekent een stijging van 13,2 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar, meldt Nintendo. In totaal zijn er 22,62 miljoen fysieke Switch-games over de toonbank gegaan, wat een toename van 25,9 procent inhoudt ten opzichte van een jaar terug. Nintendo noemt de onlineverkopen apart. Die zijn met 65,3 procent toegenomen, maar een absoluut getal noemt het hier niet bij. Wel stelt het bedrijf dat het omgerekend zo'n 250 miljoen euro aan deze downloadables heeft verdiend.

Nintendo is sinds eind 2015 ook actief op de markt voor smartphonegames. Daar is een toename van tien procent aan omzet te zien, goed voor ongeveer 83 miljoen euro. Nintendo's huidige smartphoneaanbod bestaat uit Super Mario Run, Dr. Mario World, Animal Crossing: Pocket Camp, Dragalia Lost en Fire Emblem Heroes. Via licenties komen daar nog verschillende Pokémon-games bij.

De uiteindelijke totale omzet bedraagt 1,42 miljard euro en de winst komt neer op 226 miljoen euro. Nintendo verwacht met de komende Nintendo Switch Lite, een kleinere, goedkopere variant zonder dockfunctie, in september de installed base van zijn console verder te vergroten.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

30-07-2019 • 15:39

101 Linkedin

Lees meer

Reacties (101)

Wijzig sortering
De Switch verkopen van het afgelopen kwartaal zijn goed te noemen als we er even rekening mee houden dat Nintendo amper first-party games heeft gereleased tussen april en juni. Super Mario Maker's verkopen tellen mee voor slechts drie dagen van het kwartaal, en heeft dus een sterke launch gehad.

Hardware verschepingen zijn year-on-year 13% gestegen, hierbij moet je ook rekening houden met het feit dat Nintendo expres weinig hardware heeft verscheept dit kwartaal om stock te ruimen voor hun Switch revisie.

Verder heeft N een hoop software cijfers geupdated (life-to-date):
  • MK8D: 17.89 miljoen
  • Super Mario Oyssey: 14.94 miljoen
  • Smash: 14.73 miljoen (heeft bijna Smash WiiU+3DS ingehaald)
  • BOTW: 13.61 miljoen (>800.000+ exemplaren meer dan eind maart)
  • Pokemon Let's Go: 10.98 miljoen
  • Splatoon 2: 9.02 miljoen
  • Super Mario Party: 6.99 miljoen.
  • New Super Mario Bros. U Deluxe: 4.1 miljoen
  • 1-2 Switch:3.01 miljoen
  • Mario Tennis Aces: 2.75 miljoen
  • Super Mario Maker 2: 2.42 miljoen (3 dagen aan verkopen)
Een hoop 'evergreens' van Nintendo die ook op termijn blijven verkopen zonder noemenswaardige prijsdalingen.

De volgende twee kwartalen worden interessanter, met een hoop nieuwe software, een nieuw product en een revisie (Switch Lite en de Switch met langere batterijduur) die lanceren. Nintendo's verkopen zijn sowieso vaak geconcentreerd rond de kerstperiode.

[Reactie gewijzigd door JackAvery op 31 juli 2019 08:35]

Hoeveel van die games is inbegrepen bij bundels? Of is dat flauw?
Dit kwartaal wordt matig, maar idd kerst zal wel weer goed komen.
MK8D is gebundeld geweest in een €299 actie rond kerst 2018. Deze bundle was beperkt in aantal, en het is moeilijk te schatten over hoeveel kopieën het gaat. Het is in ieder geval minder dan 3,3 miljoen stuks, want dat is ongeveer hoeveel MK8D dat kerstkwartaal heeft verkocht.

Splatoon, Pokémon, Smash en Mario Odyssey hebben limited bundles gehad bij launch, maar hier zat geen korting op. Het gros van deze software verkopen zijn dus niet afhankelijk van bundles of kortingen.

Dit kwartaal verwacht ik trouwens groei. Er lanceren een hoop first-party titels in combinatie met nieuwe hardware. Een aantal highlights uit de line-up voor juli-september:
- Switch Lite launch, Switch refresh
- Link's Awakening remake
- Fire Emblem Three Houses
- Marvel Ultimate Alliance 3
- Dragon Quest XI S
- Astral Chain
- Daemon EX Machina
- Witcher 3 port
- Pillars of Eternity port
- Spyro Reignited

Tijdens kerst zien we Luigi's Mansion 3, Pokémon, en het cumulatieve effect van de totale line-up. Wie weet heeft Nintendo ook nog een verrassing in petto voor december. Het eerste kwartaal van 2020 zal ook groeien dankzij die andere monsterfranchise Animal Crossing.
Luigi's Mansion 3 verschijnt op 31 oktober. Pokémon 15 november. Dat zullen wel flinke boosts zijn. Maar benieuwd of ze inderdaad ook nog wat voor december hebben. Dat Animal Corssing zo sterk vertraagd is is wel jammer.

[Reactie gewijzigd door n-evo op 1 augustus 2019 15:31]

Da's best leuk voor Nintendo. Mooie verkoop en stijging in omzet.
Hoop wel dat ze een klein deel van dat geld gaan gebruiken voor betere controllers.....
Hmm betere controllers? Wat is er mis met de huidige Pro Controller en de gevarieerde Joy Con?

Buiten het feit dat de Joy Con drift heeft en de Pro Controller's d-pad wat minder is, zijn het toch prima controllers?
Ik denk dat hij de bouwkwaliteit van de Joy cons bedoelt, die hebben veel problemen.
Geen goeie ervaring met de procontroller?

Ik wat mijn betreft wel een van de fijnste controllers op consolemarkt.
Misschien als het om ergonomie gaat, maar de duimsticks slijten een stuk sneller dan bij een PS4 controller.
mijn ervaring is juist andersom, de ps4 controller duimsticks waren binnen 6 maanden versleten.
Bij dit soort posts vraag ik me altijd af hoe men dit voor elkaar krijgt...
Gewoon er mee gamen. Was een bekend probleem bij Launch.
Mwah, geen analoge triggers is wel jammer vooral voor racegames. Zou hem graag op de PC voor forza willen gebruiken (omdat de batterij zo lang meegaat), maar je kan niet een beetje gas geven enkel wel of niet. :)
En een online service waar geen lag in je SMM2 games is, maar dat zullen wel dromen blijven
De Gamecube controller was legendarisch, hoor. Ze maken daar anno 2019 nog steeds replica's van voor de Switch, dat zegt genoeg.
Eens! De controller ziet er uniek en wellicht wat maf uit, maar heeft echt hele goede punten die het gebruik heel logisch maken:
  • De grote groene A-knop schreeuwde om ingedrukt te worden en wordt voor de meest belangrijke functies gebruikt (springen, inspecteren, bevestigen, praten ...)
  • De B-knop (rood) was logisch geplaatst en kleiner en voor secundaire functies gebruikt, waaronder negatief beantwoorden.
  • De X en Y-knoppen zaten keurig boven de A-knop en waren snel toegankelijk vanaf het middelpunt.
  • De twee triggers geven precies goede feedback waardoor je bijvoorbeeld in Mario Sunshine precies aan kunt geven hoeveel water je wilt spuiten. Veeeeel beter dan de Xbox en PS2 controllers deden
Enige puntje van kritiek is de D-Pad en het ontbreken van een tweede set triggers/bumpers (de Z-knop had weggemogen).

Die dingen zijn echt niet kapot te krijgen. Heb ze al bijna 20 jaar, niet zuinig mee omgegaan, werken nog perfect en heb ze nooit uit elkaar hoeven halen.

De huidige controllers (alle consoles) zien er strakker uit qua design, maar de knoppen zijn niet echt logisch. Leg je duim op de A-kop van de Gamecube controller en je zit exact in het midden waardoor alle overige knoppen snel bereikbaar zijn.

[Reactie gewijzigd door D3F op 30 juli 2019 16:17]

De Wii U pro controller is fantastisch.
Ik vond het juist allemaal onlogisch. Die zeshoek om de thumbs tov de Xbox thumbs waarmee je wel volledig rond kon draaien. Die gele vreemde c-thumb als niet goede vervanging voor de d-pad. Wat jij handig vindt met de plaatsing van de buttons vond ik echt niets, de Y knop was bijna niet in te drukken zonder de A-knop mee te drukken en de overige knoppen zaten weer te ver uit elkaar.
Achthoek bedoel je? Ik vind dat juist een voordeel, duidelijke referentiepunten. De c-stick zit aan de andere kant van de d-pad, is dus geen vervanger. Y bijna niet in te drukken zonder A mee te drukken? Hoezo dat dan? Ik vraag me af of je wel ooit een Gamecubecontroller hebt vastgehad ;)
Ach misschien is het mijn motoriek... Deze waren uiteraard wel flawless, hadden bij elke game gebruikt moeten worden :P
Ik ben het met je eens hoor, wat een k*t controller was dat zeg.
Dat kun jij vinden, de meerderheid is het duidelijk niet met je eens, want ze zijn dus duidelijk niet snel genoeg aan te slepen. Welke andere controller overleeft het 10+ jaar zonder enkele design change, en is zo populair? Ik zie mensen niet in miljoenen aantallen de PS1 controller of de SNES controller kopen, om vervolgens aan te sluiten op een nieuwere console.
Nou ja ps1 controller heeft het qua design ook sinds het begin (1995) tot 2013 (ps4) volgehouden met minimale veranderingen.
Gamecube sinds 2001 tot nu. Dus ook 18 jaar! Beide net zo legendarisch. Gamecube controllers worden met name door SSBU spelers ontarmd Btw.

Maar goed, Nintendo maakt nog steeds goede controllers. De huidige Pro is een stuk ergonomischer dan de PS4 controller imho.
De allereerste PS controller had volgens mij niet eens control sticks, dus dat vindt ik wel een ingrijpende wijziging.
Dat vind ik niet. Want ze hebben er alleen 2 sticks bij geplakt. De vorm van de controller is nagenoeg hetzelfde gebleven.

Maar stel datje gelijk hebt, dan is de eerste dual shock (voor de ps1) in 1997 gereleased: https://en.m.wikipedia.org/wiki/DualShock

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 31 juli 2019 08:48]

Ik vind de DS4 toch wel heel erg anders, eigenlijk. De eerste die enigszins ergonomisch is.
Klopt. Maar alsnog krijg ik kramp. Met name bij crash bandicoot racing.
nieuwere consoleS (zowel de wii (ingebouwd), wiiU (met adapter) en de switch (met adapter) ondersteunen de gamecube controllers)
Hoe is dit relevant voor mijn specifieke post?
Alleen maar een toevoeging op je laatste zin. Dat het niet enkel om 1 nieuwere generatie gaat, maar dat t al 3 generaties verder nog steeds gebruikt wordt
en zijn er geen custom controllers te vinden voor de nintendo switch? of zeg ik nu iets raars?
Ja omdat Smash voor die controller gemaakt is. Voor de meeste games is het een gedrocht.
Met de Gamecube had ik zelf geen problemen, en de wii was ook niet persee verkeerd, in spellen waar je niet persee gimmicky moest wagglen (mario kart in stick mode werkt prima, en de wii-mote/nunchuck combo maakt wat ontspannenere houdingen mogelijk)

Maar OMFG, de wii-u gamepad, alles DS-en die ik vast heb gehad, en de joy-cons zijn allemaal zo compleet k*t kwa ergonomie, laatst een keer met iemand een potje rocket league gespeeld, en had binnen 5 minuten last van mn klauwen, en als ik zo zie hoe de boel er verder uitziet kan ik me niet voorstellen dat het beter wordt als ik de hele switch vast heb.

En als we het over controllers en niet snappen hebben, die NES mini met controller-kabels van 60cm?
Joycons gebruiken om serieus te gamen voor langer dan een uurtje is idd echt niet te doen, ik beschouw ze dan ook puur als functioneel en doen het prima onderweg, maar thuis gebruik ik dan wel altijd de gamepad of hoe die switch controller ook mag heten.

Ik vergeet daarbij wel telkens weer dat die joycons het bizarre bedrag van 85 euro kosten. Voor dat geld kan het eigenlijk echt niet. Dat is hooguit een paar tientjes waard.

Concept van de joycons vind ik overigens wel prima. Ik snap dat dit de enige werkbare manier is om de switch portable te kunnen gebruiken, maar maak ze dan geen 85 euro..
Voor wat ze kunnen kan ik 85 euro wel begrijpen.

Je krijgt er 2, kleiner is meestal ook moeilijker om te maken (ook al is het niet fijner om te spelen)
de NFC, IR camera, (HD) rumble, extra triggers om in landscape en portret modus te spelen
Werken draadloos en aangesloten op Switch*, moeten ook kunnen chargen tijdens aansluiting (niet een apart kabeltje)

Fijn zijn ze niet, maar een controller met meer mgelijkheden zie ik zo snel niet

[Reactie gewijzigd door WORPspeed op 31 juli 2019 09:06]

Ha ja inderdaad, er zit NFC in en een ir camera, iets wat ik helemaal niet beself omdat ik daar zelf niets mee doe. Toegegeven, ze hebben veel in die kleine controllers weten te stoppen!
Ik snap werkelijk niets van geklaag op de gamecube controller. Die third party rotzooi was niet normaal en gingen niet lang mee. Maar het feit dat je op de switch nog steeds met gamecube controllers kan spelen en het feit dat er nieuwe versies van die controllers zijn uitgebracht tijdens de Wii U en o.a. smash 4. Deze kregen een ruwer oppervlak voor betere grip en een langere draad, maar verder was het precies hetzelfde.

Geeft toch een grote blijk van het succes van die controller?
Ja ik heb dat dus nooit begrepen. Die zeshoek om de thumb maakte het voor mij echt onnatuurlijk tov de 360 graden feel van de Xbox controllers. En wat was die gekke gele c-thumb voor een idee? Tevens vond ik het a-symmetrisch plaatsen van de buttons een slechte keuze. Werkte voor mij echt niet.
Die notches zijn voor games die diagonale precisie vereisen. De stick draait nog steeds gewoon 360 graden. En een secundaire stick is op heel veel controllers aanwezig. PS, Xbox, PC controllers...
ja maar wel als volwaardige thumb, niet dat gekke pookje.
De kwaliteit van het pookje van N64 was alles behalve goed. Ze gingen enorm snel stuk.
Ja daar heb je zeker een punt, maar los van de kwaliteit lag hij wel prima in de hand.
N64 een goede controller? 3 bananen terwijl je 2 handen hebt, een thumbstick die gegarandeerd stuk gaat :P
De Gamecube controller was geniaal, de triggers zijn ongeevenaard. Het missen van Z2 is een beetje gek en ja die vierpuntdruktoets was niet zo prettig... maar verder awesome.

De Joycons vind ik eigenlijk behoorlijk tof. Ja, ze zijn klein, maar in handheld mode is dat wel zo fijn. Nadeel vind ik vooral de prijs :P
Die drie handvaten gaven juist de flexibiliteit om zowel comfortabel de vierpuntstoets als de thumb te gebruiken. Vond ik top.
de Dual Shock van Sony komt ook van het land van de rijzende zon en die ligt prima in de handen, maar wie weet klagen de Japanners daar dat die veel te groot is? :?
Die bij de PS4 geleverd worden zijn volgens mij wat steviger en groter, kan me herinneren dat ik met name bij de PS2 de controller erg cheap en klein vond.
Je bedoelt de N64 controller die voor aliens met drie handen is bedoeld?

Succes met het vinden van controller met fatsoenlijk werkend pookje... :X

Ik vond de NGC en WiiU pro controllers wel weer goed en ergonomisch.
Ik vind het apart dat je de N64 controller een fantastisch geeft. Als er iets is wat Nintendo in al die jaren fout had gedaan dan was het wel de uiterst slechte analoge stick en de aparte vormgeving waardoor je nooit alle knoppen tegelijk binnen bereik kon hebben zonder vreemde manevoures.
Da's een fout van de software, niet van de hardware. De N64 controller is ontworpen met drie manieren om hem vast te houden in gedachten, het is aan de software om daar een keuze in te maken en dan daar ook de knoppen bij te gebruiken. Als jij dan als developer alsnog veelgebruikte functies op knoppen zet waarvan je weet dat de speler er niet makkelijk bij kan, dan kun je daar de consolebouwer moeilijk de schuld van geven.
Zo als Mariokart 64? 😅 Met mijn kinderhandjes van 8 jaar was dat een uitdagende speelervaring.
Pro controller voor switch is best oke. Jammer dat ze geen analoge triggers hebben, maar wel gyro voor het richten in bijvoorbeeld Splatoon2
Ik vind de Switch Pro controller wel erg fijn. Kost me wel €69... maar goed hij is fijn.
De controls voor de kleinere handhelds zoals de gba sp en de ds ben ik het mee eens en dat komt voornamelijk door onze grote handen denk ik(de xl versies waren een verademing) maar elke hoofd controller voor Nintendo homeconsoles zijn geweldig en stukken beter dan hun xbox en ps(sega controllers heb ik nooit gebruikt dus geen idee hoe goed die zijn) tegenhangers en ik heb grotere handen als vrijwel iedereen hier verwacht ik.

De joy-con drift problemen en de problemen met de stick op de N64 controllers even buiten beschouwing gelaten zijn de meeste controllers van Nintendo ook niet kapot te krijgen. En de batterij duur van de pro controllers is ook geweldig.

De joy-cons los zijn niet bepaald ergonomisch voor grote handen(zelf geen last van) maar als ze aan de console vast zitten of in de houder die je meegeleverd krijgt bij je switch dan is dat probleem ook weg.
Tja wat moet je hiermee. Het is hetzelfde als zeggen dat Apple werkelijk waar niets snapt van smartphones. Nintendo heeft de moderne console controller zo'n beetje uitgevonden. Sony and Microsoft hebben praktisch een Nintendo controller in de verpakking zitten. :D
Ben ik het niet helemaal mee eens.persoonlijk denk ik hoe we de controller vandaag de dag toch kennen van sony afkomt want ze lijken allemaal op de ps1 controller. En Nintendo had goede controllers maar er zatten ook wat tussen wat echt troep is.
Sony's controller is gekopieerd van de SNES controller, met enige verschil dat ze 2x2 knoppen hadden ipv 2x1. En toen Nintendo met de N64 controller kwam met analoge stick bracht Sony de eerste Dual Shock controller uit, deze is eigenlijk daarna nooit meer fundamenteel doorontwikkeld. Het draadloze was het meest innoverend, maar ook dat kwam nadat Nintendo een werkend model uitbracht. De Playstation was sowieso initieel bedoeld als een SNES CD systeem, het is allemaal Nintendo en daar valt weinig aan af te dingen, de bewijzen zijn daar, Sony maakt er ook helemaal geen geheim van.
Nintendo snap heel veel van games en gameplay. Maar ik vind die controllers dus eigenlijk gewoon ruk. MS heeft de thumbs op de beste plekken, Sony heeft de fijnste triggers. Bij Nintendo is het de laatste jaren vooral veel priegelwerk. imho dan ;)
Maar Nintendo heeft er flink wat gehad en continu worden ze gekopieerd. De Switch controllers zijn simpelweg zo omdat het niet anders kan, uiteraard zijn ze klein, dan moet je de Pro erbij kopen en is probleem opgelost.
haha ik dacht dat dat een third party controller was, nooit geweten dat die van Nintendo was. Ook nooit vastgehouden trouwens. Maar ook niet echt een sterk argument dat je een andere controller erbij moet kopen om iets beters te krijgen.

En ik ga gewoon in gesprek met de mensen die op mij reageren. In de meeste gevallen ben jij dat nu ;)
Ik zit al klaar met mijn €330,- om de Switch revisie met betere accuduur aan te schaffen! Duurt lang...
Ik kon niet wachten en heb er gister één gekocht. Het is nu nog mooi weer en dus heerlijk om 's avonds lekker buiten te zitten gamen. Maar de revisie sprak me ook wel erg aan om eerlijk te zijn.
Ik had er twee weken terug één besteld en toen kwam Nintendo met die aankondiging. Die heb ik dus gelijk retour gestuurd :9 Maar ik kan mij voorstellen dat je niet zou wachten, nu met dat 35 euro tegoed (in combinatie met die sale die nu weer voorbij is) was dat zeer aantrekkelijk.

Misschien zou ik voor 280,- nu nog overstag gaan voor de oude, maar niet voor 330.. Dan wacht ik wel even.

[Reactie gewijzigd door doobieters op 30 juli 2019 16:59]

Ik zit hier ook op te wachten. Echter wacht ik ook nadat het uit is nog 1/2 weken, want bij dit soort nieuwe revisies kunnen er zomaar nieuwe problemen opduiken waar ze pas achter komen wanneer het product massaal gebruikt wordt.
ja ik ook:) twijfel nog tussen lite of normale versie. Game alleen in handheld (tv bezet:p)
Nu nog ff wachten op BOTW 2!
Kan niet wachten tot die komt! Heb het eerste deel liggen en de nieuwe Links Awakening SE is ook besteld, maar de switch komt er pas in als de nieuwe versie (met nieuwere CPU) uit is.
Lol. Mensen zijn in mijn ogen echt onbegrijpelijk. Voor de prijs van een game had je er nu al lang en breed plezier van gehad. Waarom mensen zichzelf zo graag pijnigen is mij een raadsel.
Ik vermaakt mij prima met genoeg andere games (de paar uur per week dat ik überhaupt tijd voor heb). Ik wacht liever de switch af die net ff wat langer op de accu meegaat. Ook had de eerste paar batches best wel wat issues. Verder ben ik niet de enige hoor, ken toevallig meerdere mensen die hetzelfde doen.
Waarom mensen zichzelf zo graag pijnigen is mij een raadsel.
Over het niet hebben van een bepaalde console? Hoop dat je niet serieus bent ;)

[Reactie gewijzigd door vali op 30 juli 2019 16:21]

Mag je nog wel even wachten. :z
Desalniettemin wacht ik er graag op :D
En Sony heeft 3,2 miljoen consoles verkocht. Ik had om eerlijk te zijn gedacht dat Nintendo misschien wel de PS4 ging voorbijsteken dit kwartaal. Desalniettemin mooie cijfers voor Nintendo. Ik ben blij dat ze na de Wii U terug een deftige console hebben en niet de weg volgen die Sega heeft afgelegd.
Dat Sony nog steeds voorloopt met de PS4 ten opzichte van de PS2 (wat nog steeds de best verkochte console ooit is) is gewoon zeer uitzonderlijk. Ze hebben een uitstekende 'value proposition' voor consumenten. Ze zullen waarschijnlijk rond de 125m exemplaren verkocht hebben alvorens de PS5 op de markt komt.

Ik verwacht dat de Nintendo Switch ook wel rond de 100m zal verkopen wat gewoon uitstekende resultaten zijn. Of ze nog eens de cijfers gaan halen als de Nintendo DS (150m) is nog maar de vraag gezien de markt voor mobile gaming maar de switch weet toch veel harten te veroveren.
Dat record van de PS2 is nu verbroken. De PS4 is de best verkopende console ooit.

https://www.kitguru.net/t...out-ps2-and-nintendo-wii/
Het record van snelst verkopende is verbroken. Maar de PS2 verkocht in de 10 jaar dat het verkocht werd 155 miljoen exemplaren. De PS4 is nog maar 5 jaar en 7 maanden op de markt.
Verkeerd gelezen ;) Het record dat de PS4 heeft verbroken is dat er nog nooit zo snel een console 100 miljoen keer verkocht is, de PS4 heeft dat iets sneller gedaan dan de PS2. In totaal is de PS2 echter 158 miljoen keer verkocht (tussen 2000 en 2013, 13 jaar dus!). Afhankelijk van de launch date van de PS5 en de ondersteuning die Sony blijft geven aan de PS4 zodra die er is, kan de PS4 dit mogelijk ook halen, maar de bestverkopende is het vooralsnog niet ;)
Via licenties komen daar nog verschillende Pokémon-games bij.
En Mario Kart Tour!
Jammer dat de Switch Lite net na de vakantie uitkomt, leek me wel iets voor e.v.t regenachtige dagen. De normale Switch is dan net weer iets te duur hiervoor.
Scheelt met een beetje zoeken een euro of 50. Zou zeggen: koop lekker dat ding, als 50€ een probleem zou zijn zou ik Sowieso een andere hobby kiezen.
Geen idee hoe jij zoekt, maar het is een verschil van 100 euro. 330 (normaal) vs 230 (lite). Als je bijv Mario Party wil spelen dan moet je een extra set joy cons + oplader kopen.. Dan scheelt het precies niks meer.....
Hij is meestal voor 280 te krijgen en zelfs vaak dan met game.
Incl game zelfs? Toe maar. Mag ik een link? Je mag ook een link sturen zonder game. Of bedoel je alleen met black friday? En jij hebt het dan over de huidige Switch? Ik heb het over de revisie met nieuwe processor en daardoor betere accuduur. Die wordt €330.

[Reactie gewijzigd door doobieters op 30 juli 2019 16:56]

Ben eveneens benieuwd naar die link :)
Onzin. Hij is af en toe voor 280 te krijgen, zonder game, bij een aanbieding.
Ik heb liever een geintegreerde unit dan die losse joycons. Ik voorzie niet dat ik 't ding ooit aan de TV zal gebruiken dus dan is een enkele unit veel prettiger dan iets met losse onderdelen die kwijt kunnen raken.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja. Voor mij is de langere accuduur de doorslaggevende factor. Die van de revisie is nog langer dan de Lite. Volgens mij 4,5 tot 9 uur met de revisie ipv 2,5 tot 6,5 uur voor de lite.
Wanneer komt er een opvolger van 3DS en New 3DS. Daarmee bedoel ik niet Switch lite.
Maar een echte opvolger. Weet iemand hier meer over?
Die komt er niet. Dit moet de Switch opvangen.
Switch mini bedoel je?
Wanneer gaat Nintendo zich nou eens richten op de slechte online diensten. Een beetje competitive gamen met een Nintendo zit er gewoon niet in via het internet. Altijd is er wel iemand die lag veroorzaakt omdat ze op WiFi aan het gamen zijn.

Terwijl Nintendo echt goud in hun handen hebben als je het mij vraagt, de Smash scene zouden ze zo gigantisch groot kunnen maken. Het kijkt makkelijk weg en iedereen kent het wel.
Je Switch aan een ethernetkabel hangen is in handheld mode niet heel handig hè. Mijn ps4 is wel bedraad aangesloten maar ik merk weinig verschil. Maar misschien is dat omdat ik een goede router en AP heb en geen troep van de action.
Dit! Online services echt bagger. Geen parties geen chat(systemwide) geen degelijke spectate mode pff
Je reinste onzin. Het wifi-bereik op de Switch is beduidend slechter als op andere devices. Minstens een balkje onder mijn telefoon/laptop, ookal liggen ze allen op dezelfde locatie. Dit is bekend. En de lag, mede door slechte wifi (want hoe ga je de rest van de wereld overtuigen dat ze betere wifi-APs moeten aanschaffen om voor de Switch te compenseren?) verneukt gewoon een groot deel van online matches in peer2peer games zoals SSB.

https://www.polygon.com/2...tendo-switch-wi-fi-issues

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 30 juli 2019 22:24]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True