Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Incidenten met cheaters in Apex Legends zijn in de afgelopen maand gehalveerd'

Respawn Entertainment, de maker van de populaire Battle Royale Apex Legends, meldt dat incidenten met cheaters en spammers in de afgelopen maand zijn gehalveerd. Inmiddels heeft de studio 770.000 accounts verbannen. Ook zijn er 300.000 accountregistraties vooraf geblokkeerd.

Begin maart, ongeveer een maand na de release van Apex Legends, meldden de makers nog dat ze meer dan 355.000 accounts hadden verbannen. Nu, twee maanden verder, staat de teller dus op iets meer dan het dubbele daarvan, maar als de blokkades van de aanmaak van nieuwe accounts worden meegeteld, dan hebben er sinds de release iedere maand gemiddeld zo'n 350.000 bans plaatsgevonden.

Respawn Entertainment geeft zelf niet veel informatie prijs over zijn strijd tegen cheaters; die lezen immers mee. Het vertelt dus niet hoe die blokkades van accountregistraties werken, maar het ziet ernaar uit dat Respawn gebruikmaakt van hardware id bans, waarbij zaken als serienummers en mac-adressen verzameld worden om een speler te identificeren.

Valsspelers in Apex Legends kunnen hun bewegingssnelheid extreem ver opvoeren, items als shields en health zeer snel consumeren, door muren heen kijken en een aimbot gebruiken. Naar verluidt is de markt om cheats te ontwikkelen en verkopen behoorlijk lucratief.

Wegens de verrassende populariteit van Apex Legends worden toekomstige Titanfall-games, die van dezelfde studio komen, uitgesteld. Tweakers heeft na de release van de gratis game een recensie uitgebracht.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

04-05-2019 • 13:41

75 Linkedin Google+

Reacties (75)

Wijzig sortering
Ikzelf speel zo nu en dan samen met vrienden, maar het spel is zeker niet meer zo intressent als toen het eerst uitkwam

Cheaters hebben we niet zoveel last van gehad, zo nu en dan wel een match maar deze persoon gelijk gemeld(reported), op de EU servers heb je daar waarschijnlijk minder last van dan andere servers
Hardware ID bans mogen ze wat mij betreft in elke game die een anti-cheat systeem heeft wel integreren

Shotguns zijn RNG based, jij schiet bijvoorbeeld maar 20 damage, terwijl de enemy ineens plotseling 60 damage geeft
Gold perks(zoals Armor, helmet, backpack en Knockdown schield) zijn niet zo heel intressent en helpen niet zoveel met het overleven, de Fast heal Backpack heeft dan echter wel zijn nut, zelfde geldt voor de Gold Stabilizer

de Battle pass is en blijft ondermaats, is echter ook toegegeven door Respawn, het event dat je een volledige battle pass level kon krijgen duurde ook maar 2 dagen of zelfs 1, dit was namelijk wel leuk om als doel te hebben.

Updates zijn nou ook niet echt van ''High quality'' als Respawn doet denken, fixes voor hit reg/box zijn ook nog niet opgelost, vecht jij maar eens tegen een Pathfinder, kans dat jijzelf eerder dood gaat dan hij gezien pathfinder hitreg problemen heeft

Server problemen duren ook nog voort, slo-mo als je net spring, soms wat langer dan normaal
tsja het aantal spelers zal ook wel zijn gehalveerd :)
Dat is ook het eerste wat mij te binnen schoot, dat klinkt natuurlijk wel heel erg snarky, maar je wordt helemaal achterdochtig als ze geen totale spelers aantallen meegeven om het in context te plaatsen.
Ik was helemaal enthousiast toen het uitkwam, 3 weken gespeeld. Nooit meer aangeraakt.
Ik ook, speel het dan wel zo nu en dan, maar je raakt inderdaad snel uitgekeken, best jammer.
Heb het er gister afgeknikkerd samen met origin.

Weer een paar potten PUBG gedaan, is me toch iets spannender. TTK vond ik echt te in Apex maar goed ik zal wel een vd weinigen zijn haha.
PUBG vind ik dan weer helemaal niks net als bf5 firestorm.

Het is veel te sloom en geeft de kans aan campers om het potje te winnen ipv iemand die echt voor de strijd gaat.

Dit is in Apex juist anders, ga je geen strijdt aan? dan is de kans dat je wint een heel stuk kleiner dan bij PUBG en dat maakt Apex juist zo leuk. Ik houdt niet van de campers die in een hutje of bosjes zitten en die je dan overhoop knallen. Ik wil actie en als enige overblijven, lukt dat niet? next match, maar wil het gevoel hebben dat ik wat in de game heb gedaan.

alleen de lage tickrate is wel heel vervelend in apex :( waardoor shots gewoon niet goed registreren. Ook de servers in het algemeen zijn gewoon crap. Het starten van een potje is echt een gamble of je op de juiste servers terecht komt of niet... Soms heb je gwn een slomemotion server xD
Komt volgens mij niet door de lage tickrate, maar ik kan het mis hebben. De game heeft ook bullet travel waardoor kogels op langere afstanden een vertraging kunnen hebben.
Als iemand bijna voor je staat? Xd

Tickrate heeft er zeker wel mee te maken. H1z1 had er geen last van. Tickrate van 120 ;)
Ah 120 ticks? Dat is idd wel 6 keer zoveel als apex, heb t even opgezocht: https://www.google.nl/amp...p/apex-legends-tick-rate/

20 ticks..

Moet er wel bij zeggen dat ik h1z1 dan weer onspeelbaar vind vanwege de framerate.. 😬
je moet ook altijd wanneer je geland bent deze toets gebruiken [

en wanneer je gaat landen deze toets gebruiken ]

om je render distance van 1500 naar 500 te brengen. scheelt enorm veel fps en dan is het ineens heel goed speelbaar. maarja h1z1 is helaas dood gebloed :( dus had mijn hoop gevestigd op apex ^^
Speel het de laatste tijd nauwelijks. Heb de battle pas maar dat voelt te veel als een pure grind.

Komt nog bij de mensen die gewoon leaven omdat ze niet hun character konden krijgen of omdat je niet land waar hun wilden landen.
Uuhm, met vrienden spelen?

Ik heb door met vrienden te spelen de battle pass er na 1 maand uit op lvl 110. Een vriend van mij die vaak solo speelt en alleen Wraith zat pas op lvl 60 ofzo.

Met randoms heb ik nu een stuk minder problemen. Veel noobs die er rondlopen, maar ik vind 1vs3 leuk dus daar stoor ik me niet zo aan als ik solo speel.
Zo te horen kan je me carryen :D
Wel meer dan dat denk ik.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 4 mei 2019 14:28]

Ik wou echt precies hetzelfde zeggen. De game is behoorlijk saai en ze voegen amper nieuwe dingen toe. Die hele hype is toen gewoon gekocht oa door bekende streamers te betalen, Ninja is naar verluid meer dan een miljoen betaald om op de release dag te doen alsof de game heel leuk is, maar zo leuk is die game dus niet. Ik was er na 3 dagen spelen wel weer klaar mee. Heb het daarna niet meer aangeraakt.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 4 mei 2019 20:18]

Zijn er minder cheaters of worden de cheats beter en moeilijker te detecteren?
Ik kom ze bijna niet meer tegen. Betekent niet dat ze er niet zijn, maar een paar weken terug was het iedere dag ten minste 1x raak met een cheater, vaak ook nog eens in mijn squad. Ik heb er iig veel minder last van.
Lijkt me toch makkelijk op te lossen ? O-)

Enable random MAC address in Windows 10 for Wi-Fi adapter

In Windows 10, there is a new feature available for certain Wi-Fi adapters if they support this feature. Every time you connect to a Wi-Fi network, Windows 10 can randomize your adapter's MAC address! This ability is interesting for those who want to avoid location tracking based on the device's MAC (physical) address. Here is how you can enable it.

https://winaero.com/blog/...ows-10-for-wi-fi-adapter/

of je gebruikt
https://parsecgaming.com/cloud-gaming

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 14:02]

Je weet hoop ik dat je mac-adres verdwenen is zodra je buiten je subnet gaat? Wat moet dit helpen?
Ik ben het met je eens maar de cliënt zou ook lokaal het mac adres kunnen checken, die info doorsturen naar de server, en op basis daarvan beslissen of een account mag verbinden.

Als ze alleen server side checken dan maakt het idd geen verschil.
Ik ben het met je eens maar de cliënt zou ook lokaal het mac adres kunnen checken, die info doorsturen naar de server, en op basis daarvan beslissen of een account mag verbinden.

Als ze alleen server side checken dan maakt het idd geen verschil.
ik vraag me nog steeds af wat men dan wél controleert om een hardware ID " ban te kunnen implementeren.
MAC+Serienummer van moederbord bijvoorbeeld? Dan krijg je al een redelijk unieke hash. Misschien nog een deel van je windows licentie?

Dat kan allemaal via de client.
Ene zegt mobo, andere lukte het ban te omzeilen met externe HDD en de interne te verwijderen via DM
Maar dus via een stukje soft dan wel reg key?

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 15:28]

Kan ook ja.

Probleem blijft dat het altijd wel te omzeilen is, zeker door dit soort mensen die kennis van zaken hebben.
omzeilen wil ik niet, ik speel al sedert Arcade geen spelletjes meer ;)
Vind wel raar dat die info naar buiten kan ....zonder admin rechten
https://docs.microsoft.co.../desktop/wmisdk/about-wmi
Op wat slaat die "hardware ID" ban dan ?

However, if you are using IPv6 it might be possible that your IP Address can be generated using parts of your computers MAC address.

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 14:31]

In principe kan dit vanalles zijn. Serienummer moederbord? Of een hash ervan, bijvoorbeeld.
is meestal ook een combinatie van meerdere componenten

vroeger was het vaak zo dat als 1 factor veranderde dat de hele som ander is maar ze kunnen ook de unieke identifiers los houden natuurlijk en alsnog inschatten dat het waarachijnlijknom het zelfde systeem gaat..

als bijvoorbeeld alleen het MAC adres anders is maar je windows identifier en 99% andere zaken gelijk zijn dam wist ik het wel

krijg je dan weer mensen die je functies in je app gaan patchen...
moet je dan weer zorgen dat de integriteit van je memory onaangepast is... vervolgens wordt dat weer gevonden en gehacked, enz.

het blijft een enorm probleem...
misschien gaan we ooit zwaar inefficiente obscure sandboxed apps en games krijgen totdat die ook niet meer obscuur genoeg blijken en gehacked worden.

uiteindelijk komen er hardware en software oplossingen die alles dicht timmeren en dan gaan mensen weer zeuren dat ze geen baas over eigen systeem zijn... het is altijd wat maar stiekem gewoon 1 ding:
misbruik van vrijheid voor eigen gewin ten koste van anderen en als er geen vrijheid is dan voelt men zich verslagen en boos, want 1 boven een ander, dat mag niet hè, alleen als je het zelf bent

weg met de utopie, vergooide moeite om achteraf te zeggen, oeps dat was stom, back to 0

[Reactie gewijzigd door Stealthy op 4 mei 2019 16:03]

ja , dat werd me al tig keer gezegd maar niemand kan me blijkbaar vertellen HOE ?!
Respawn Entertainment geeft zelf niet veel informatie prijs over zijn strijd tegen cheaters; die lezen immers mee.
Dat gaan ze uiteraard niet even haarfijn uitleggen zodat jij er vervolgens omheen kunt werken...
Komaan eh, we zitten hier op Tweakers :X
Ik ben geen gamer mr ik vind het wel interessant te weten wat men over mij te weten kan komen (interesse in forensics)

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 15:35]

(interesse in forensics)
Maar er dan niet in slagen zelf wat onderzoek te doen hoe dit technisch mogelijk zou kunnen zijn. Zoals in mijn andere comment al aangegeven, WMI is daar een van (althans op Windows), er is ook zoiets als de SMBIOS table die het OS kan uitlezen.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 4 mei 2019 15:39]

[...]
Maar er dan niet in slagen zelf wat onderzoek te doen hoe dit technisch mogelijk zou kunnen zijn. Zoals in mijn andere comment al aangegeven, WMI is daar een van (althans op Windows), er is ook zoiets als de SMBIOS table die het OS kan uitlezen.
Dan ken je me niet. Ben via MAC naar IPV6 tot bij HWID geraakt :Y)
Maar goed, het BIOS is de client ...

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 15:54]

Met WMI kan je perfect zo'n serienummer uitlezen...

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 4 mei 2019 15:36]

Met WMI kan je perfect zo'n serienummer uitlezen...
Absoluut maar dan zit de pc wel in een domein en heb ik admin rechten. Correct?
Bij mij weten heeft zo'n spel toch geen admin rechten op je PC?

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 16:19]

De meeste spellen hebben admin rechten nodig tijdens installatie. Zo kunnen ze gelijk even alles uitlezen wat nodig is.

Daarnaast kun je ook veel informatie zonder admin rechten benaderen.
ja , dat werd me al tig keer gezegd maar niemand kan me blijkbaar vertellen HOE ?!
Ik snap niet goed wat je wil weten?

Windows gebruikt al jaren je hardware om te bepalen of je (OEM) licentie nog geldig is. Bij lancering van Win10 hebben ze een keer ergens gepost hoeveel strafpunten je van alles krijgt. Een cpu was geloof ik 2 punten, moederbord 3 punten, hdd 1 punt, enz. Software op je pc, dus ook Apex legends, kan dit ook gewoon uitlezen welke componenten jij in je systeem hebt zitten. Sterker nog jij zelf kan ook van alles achterhalen; https://www.cpuid.com/softwares.html

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 4 mei 2019 20:29]

Ik dacht dat met mac adress je modem werd gebanned.
Ben je niets mee, 1 routertje verder en je MAC address is weg.
Software kijkt naar je hardware waaronder de mac adres van je netwerkkaart en stuurt deze info naar de server zonder dat je het door hebt. Vervolgens blokkeer je deze dit adres op de server :P
MAC adressen werken "alleen" in private netwerken, als je het public domein betreed heb je daar niks meer aan.
Op wat slaat die "hardware ID" ban dan ?

However, if you are using IPv6 it might be possible that your IP Address can be generated using parts of your computers MAC address.

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 14:31]

Hardware ID ban kan cpu,moederbord en gpu zijn alles heeft wel een hardware ID.
ik heb ook een ID(naam) maar daarom ken jij dat nog niet behalve als ik het geef of jij bepaalde volmachten zou hebben (politie)
Dus hoe?
Als je Fortnite of Apex op je PC draait kan hij toch gewoon de data opsturen naar hun?
Voorbeeld van wat data:

Wifi kaart:
*-network
description: Wireless interface
product: Wireless 8260
vendor: Intel Corporation
physical id: 0
bus info: pci@0000:02:00.0
logical name: wlp2s0
version: 3a
serial: 8a:af:b0*
width: 64 bits
clock: 33MHz
Logitech Muis:
*-usb:1
description: Mouse
product: Gaming Mouse G502
vendor: Logitech
physical id: 4
bus info: usb@1:1.4
version: 3.02
serial: 177837*
capabilities: usb-2.00
configuration: driver=usbhid maxpower=300mA speed=12Mbit/s

DDR4 slot:
*-bank:0
description: SODIMM DDR4 Synchronous 2133 MHz (0.5 ns)
product: CT16G4SFD8213.M16FA
vendor: Conexant (Rockwell)
physical id: 0
serial: 12161*
slot: DIMM A
size: 16GiB
width: 64 bits
clock: 2133MHz (0.5ns)
CPU:
*-cpu
description: CPU
product: Intel(R) Core(TM) i7-6820HQ CPU @ 2.70GHz
vendor: Intel Corp.
physical id: 3c
bus info: cpu@0
version: Intel(R) Core(TM) i7-6820HQ CPU @ 2.70GHz
serial: To Be Filled By O.E.M.
slot: U3E1
size: 2763MHz
capacity: 3600MHz

Er is genoeg informatie op te halen om het uniek te maken. Ook als je ook nog eens van slots gaat swappen etc. Maar daar zullen ze het niet op baseren denk ik.
Ik kan je helaas niet plussen en ik weet hoe ik die info uit mijn pc kan vissen maar dat een spelletje dit zo maar kan, kan toch niet de bedoeling zijn , zonder mijn toestemming?
Waarschijnlijk heb je hier gewoon toestemming voor gegeven voordat je het spel geïnstalleerd hebt.
Dat is naar mijn weten dat de software kan kijken naar de samenstelling van de PC, elk stuk hardware draagt een ID - daar kan eventueel ook een combinatie van gemaakt worden. Het is dacht ik een beetje te vergelijken hoe OEM licenties zich vast binden aan de hardware van de PC. Dus ik denk dat dan een game of software dat mee neemt en vorvolgens het gekoppelde account bant.
Dat is dus geen MAC adres.
Daar ben ik ondertussen zelf achter gekomen, ja ... |:(

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 15:29]

Dat kan ook op basis van ids van andere hardware. Dan is je pc configuratie gewoon gebanned
Klopt, maar zelfs Microsoft werkt op die manier(en) en desondanks is een Windows licentie makkelijk te faken, en het systeem als legaal te markeren waardoor updates ook binnen te halen zijn. 😉🙃
Meerdere mogelijkheden.
Je kan van bepaalde systeem componenten unieke gegevens opvragen en op basis hiervan een ban doorvoeren.
De Mac adres waar hier naar gerefereerd wordt is die het systeem kent, niet die meegezonden wordt.
Meerdere mogelijkheden.
Je kan van bepaalde systeem componenten unieke gegevens opvragen en op basis hiervan een ban doorvoeren.
De Mac adres waar hier naar gerefereerd wordt is die het systeem kent, niet die meegezonden wordt.
Dmv stukje software dus? Soms een linkje of concreet vb hiervan ?
*Gevonden* HWID
https://www.reddit.com/r/...o_replace_to_remove_hwid/

[Reactie gewijzigd door OxWax op 4 mei 2019 14:43]

Aangaande je bovenste deel.
Klopt, maar zelfs Microsoft werkt op die manier(en) en desondanks is een Windows licentie makkelijk te faken, en het systeem als legaal te markeren waardoor updates ook binnen te halen zijn. 😉🙃
Als je via WiFi aan het gamen bent ben je toch al geen bedreiging }> Maar ook daar maakt het niet uit: het MAC-adres wordt niet via het netwerk opgevraagd, die game client vraagt het rechtstreeks aan de hardware, daar gaat een softspoof niks aan veranderen.

En wat cloud-gaming betreft: daar werken die hacks niet want die moeten lokaal draaien, bijvoorbeeld om netwerkverkeer of geheugen te tappen.
Dynamic MAC address gaat niet werken. Net zoals MAC address spoofen in je driver. Want ondanks dat heb je nog gewoon het Physical MAC address wat in je kaart gebrand zit. Deze is gewoon uit te lezen, maar niet te veranderen. Dat er voor een verbinding een ander MAC gebruikt kan worden is niks anders dan het OS+Driver die in plaats van het Physical MAC address een eigen gegenereerd MAC address gebruikt.
Er zijn er nog genoeg... Ik krijg het spel maar niet goed lopen op GTX980ti... fps drops af en aan op low. Njah het gaat van 144 naar 80
Bij mij ook. Heb wel niet dezelfde grafische kaart als jij, maar heb ook moeite om de 144 te halen. De oplossing die ik momenteel gebruik is de 'adaptive resolution target fps' op 144 te zetten. De resolutie dropt soms wel heel laag in intensieve scenes, maar ik heb nu wel permanent 144fps. (behalve tijdens het droppen uit het schip). Maarja fps is voor mij wel veel belangrijker dan resolutie.
Snap nooit wat er in het hoofd van cheaters omgaat om eerlijk te zijn. Faam hoeft al niet want je bedonderd eigenlijk jezelf gewoon.

Plezier hebben met cheaten kan ik persoonlijk ook niet in komen.
Snel een waardevol personage creëren en dit doorverkopen? (of because you can }>
Blijkt dat er nog steeds geen game tegen Fortnite op kan.. Benieuwd wat daar voor nodig is. Er waren mensen heilig van overtuigd dat Apex een Fortnite killer zou zijn. Denk dat het toch vooral met jeugd te maken heeft, daar slaat Fortnite gewoon beter aan plus dat mensen al een hoop hebben geïnvesteerd.

[Reactie gewijzigd door Justevo op 4 mei 2019 13:48]

Blijkt dat er nog steeds geen game tegen Fortnite op kan.. Benieuwd wat daar voor nodig is.
Er was voor Fortnite ook geen game die tegen PUBG op kon... Fortnite kwam uit een hoek die niemand had verwacht, dat zal vast ook gebeuren met de Fortnite 'killer'.

Maar je moet je afvragen of dat interessant is. Voor het hele BR gebeuren hadden we het MOBA gebeuren, LoL is daar de grootste uit geworden. Maar hoe vaak zie je het nog in het nieuws? Dit jaar 1x, over e-sports, vorig jaar 4x (waarvan 1x over e-sports, 1x over een comic, 1x over een blooddrive, 1x over een hack). De nummers zeggen daar helemaal niets meer. Hoe vaak hoor je nog wat in het nieuws over World of Tanks?
Er waren mensen heilig van overtuigd dat Apex een Fortnite killer zou zijn. Denk dat het toch vooral met jeugd te maken heeft, daar slaat Fortnite gewoon beter aan plus dat mensen al een hoop hebben geïnvesteerd.
Nee, dat heeft puur te maken met de game modes. In Fortnite is het 1 tegen iedereen, waar je zelf de mogelijkheid heb om teams te maken. Bij Apex Legends moet je in teams van 3 werken. Omdat bij launch de informatie bijzonder karig was en plannen niet helemaal waren uitgekauwd gingen er een hoop mensen vanuit dat de team optie een van de opties zou worden, niet de enige optie...

Iedereen die een beetje na kan denken had direct gerealiseerd dat dit nooit Fornite van de troon kon stoten. Maar ook hier is weer de vraag, wat is die troon? Het totaal aantal spelers? Iedereen die een van de twee een keertje heeft gespeeld? Das een hele vage maatstaaf, zeker voor een F2P game. Concurrent players? Unique player per month? Imho is de enige goede maatstaaf, hoeveel geld wordt ermee verdient, niet omzet, maar winst. Dat bepaald hoe veel support er voor is en zal komen en hoe lang het in de lucht blijft.

Fortnite was ik zelf snel op uitgekeken. En hoewel Apex meer mijn stijl is, ben ik niet happy dat ik in een team van 3 moet zitten in een BR. Het hele BR ding en daarvoor (team) deathmatch is nooit echt mijn ding geweest. Ik ga teveel dood, maar objectives spelen vind ik veel leuker. Doe mij maar een Planetside 2, Tribes of een Enemy Territory Quake Wars... Of gewoon Titanfall...
Er zijn idd (of iig waren, ook al tijdje niet meer gespeeld) veel spelers die denken dat ze de nieuwe Shroud zijn en het team volledig negeren en zelfs tegenwerken. Het was heel duidelijk dat veel mensen een solo mode nodig hadden omdat ze niet in team willen spelen, beetje jammer dat dat er nog niet gekomen is, verpest het voor de mensen die solo willen spelen en voor de mensen die in team (ook met randoms) willen spelen.