Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Respawn verbant Apex Legends-spelers wegens 'meeliften'

Respawn zegt spelers te willen verbannen die meeliften op het succes van de rest van het team. Spelers die teamgenoten al het werk laten doen en zelf niet meedoen aan de game zullen een tijdelijke of in extreme gevallen zelfs een permanente ban krijgen.

Dat gaf de ontwikkelaar van de populaire battle-royalegame op Reddit aan. De maatregel is nog niet doorgevoerd, maar het bedrijf wilde spelers al van tevoren waarschuwen. Spelers die aan gamesessies meedoen en vervolgens geen actie ondernemen, kunnen een tijdelijk of, in uitzonderlijke gevallen, permanent verbod krijgen. Wanneer dit mechanisme wordt toegevoegd aan het spel is nog niet bekend.

Verder geeft Respawn in de blogpost aan de problemen met de registratie van hits te willen oplossen. Ook zijn de speelbare personages Caustic en Gibraltar aangepast maar wat deze aanpassingen inhouden meldt Respawn nog niet. Tevens verbetert het bedrijf zijn servers om trage beelden aan het begin van de game te voorkomen en algemene problemen met betrekking tot de systemen op te lossen.

Ook wordt er nog gewerkt aan algemene audioverbeteringen en beter klinkende voetstappen. De nieuwe 'Pick Me Up'-banner die afgelopen update aan de PS4-versie van de game werd toegevoegd, bezorgde een aantal gebruikers crashes. Respawn heeft momenteel de banner uitgezet en zal het probleem met de volgende patch oplossen.

Door Valentijn Demandt

Stagiair nieuwsredactie

13-05-2019 • 13:52

111 Linkedin Google+

Reacties (111)

Wijzig sortering
Is dat zo een groot probleem? Heb hier nog nooit van gehoord in andere games.
Omdat meeste games het niet moeten hebben van hoe vaak of hoe lang je een spel speelt. Bij Apex wat free 2 play is wel. Door veel matches te spelen en er gewoon op gokken dat je lang overleefd (door bijvoorbeeld afk in een hoekje te gaan zitten in de ring) kun je makkelijk points verzamelen om een nieuwe character te kopen. Dit verpest echter wel de game voor de overige 2 die in je team zitten.

[Reactie gewijzigd door Santoryu op 13 mei 2019 13:57]

Waarom is stil staan/zitten dan niet gewoon verboden? In Overwatch wordt je gewoon gekickt als je idle bent.
Dat was in Destiny ook zo (waar ik hier veel ervaring mee heb), maar daar is best makkelijk omheen te fietsen.
Van bots die regelmatig wat random input geven, tot simpelweg een knop ingedrukt houden (iets tussen je controller stick stoppen, of een gewicht op je tobo) waardoor je tegen een muur aan blijft rennen, afhankelijk wat er wel en niet als idle gedetecteerd wordt, natuurlijk.

Bovendien kan je ook legitiem campen natuurlijk, zoiets moet ook niet te veel false positives geven.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 13 mei 2019 14:36]

bij WOW had je volgensmij een soort time out timer voor idle zijn meen ik te herinneren, je kreeg een aftellende minuut in je scherm en als je niet beweegt word je gekickt...
In WoW krijg je de aftellende debuff (van 60 sec.) als je gerapporteerd bent door andere spelers of langer dan een minuuut stilstaat in een graveyard. Deelnemen aan combat haalde de debuff weer weg. Op andere plekken (lees: alles behalve respawn punten) kan je 5 minuten niets doen tot de AFK tag verschijnt en je automatisch gekickt wordt.

Aardig soepele regels in ieder geval - en daardoor nog steeds met regelmaat misbruikt en te misbruiken.

[Reactie gewijzigd door DeathMaster op 13 mei 2019 16:16]

die is met een keyboard macro ook te omzeilen, als je em gewoon elke N seconde bijvoorbeeld laat springen op zijn plek.
Je kan dan nog steeds gerapporteerd worden. Dat is dan ook vaak gebeurd.
Haa, die goeie ouwe "Type /afk for free gold" in WSG.
In Overwatch wordt er niet alleen gecheckt of je stil staat, maar ook of je damage/healing hebt gedaan(al duurt een kick daarvoor wel langer). Ik speel het al ongeveer een jaar en heb tot nu toe nog nooit een teammate gehad die de hele match idle was zonder dat die gekickt werd(al is trolling/throwing een ander verhaal). Nu is Apex natuurlijk een compleet ander spel, waar bijvoorbeeld campen een prima tactiek zou kunnen zijn AFAIK, maar er is vast een soortgelijke idle check te verzinnen voor Apex.
Verder zou je het natuurlijk ook kunnen doen op basis van reports van je team, ik zie zelf iig genoeg mogelijkheden voor een idle check die weinig false positives heeft.
Maar bannen? Soms als je gebeld wordt of afgeleid en je moet iets anders gaan doen dan vergeet je dat je in een game zit. Dan kom je thuis en ben je gekicked en gebanned omdat je een verstrooide sukkel bent. 8)7

Maar gelukkig specificeren ze expliciet "uitzonderlijke gevallen, permanent". Ik hoop alleen dat het geen optelsom wordt waar je na vijf keer een permaban krijgt. Dat wanneer je in 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 het 1x vergeet en je in 2023 een ban krijgt. Zou met sliding window moeten werken, werkt het waarschijnlijk ook wel verwacht ik. 8-)

Wie zonder verstrooide sukkelheid is werpe de eerste steen..
Ik verwacht inderdaad dat er wordt gekeken naar hoe vaak je idle bent in een bepaalde periode, of per gespeelde match. Als iemand 6 games speelt op een dag en in alle 6 AFK is zou ik het persoonlijk geen issue vinden om die persoon een korte ban te geven. Ik denk niet dat ze ooit een permaban zullen geven hiervoor, tenzij het blijkt dat een van die accounts een bot is o.i.d.
In deze game kan stilstaan op een plek ook een tactiek zijn.
Precies. Ik was een keer alleen over omdat mijn teamlid meteen stopte in het begin omdat we waren gestart met zijn tweeen. Toen waren er 3 squads over waarvan ik er een was. Ik zat te wachten tot die 2 squads gingen vechten zodat ik daarna kon aanvallen, hop, werd ik eruit gekickt. Nou lekker dan.
daarom haat ik MMO's ze reporten elke camper omdat ze het "oneerlijk" vinden,

het moet gewoon verboden worden om mensen te bannen die deze strategie gebruiken
het is namelijk de beste strategie in een last man standing match.
In Fortnite heb je de 'storm' die kleiner wordt en je gaat uiteindelijk gewoon dood tenzij je je actief verplaatst.

Maar ook daarin is niks doen / je verstoppen gewoon een tactiek, omdat het spel je er niet voor straft.
In mijn eerste pubg matches had ik zo'n schrik van vroeg dood te gaan dat ik me ook verstopte. Zo ben ik een paar keer in de top 10 geraakt zonder kills. Actief vijanden opzoeken was minder succesvol
In apex heb je die ring ook gewoon hoor.

Daarom begrijp ik dit allemaal niet zo goed. Ik heb menig potje gewonnen door gewoon zoveel mogelijk van alles uit de buurt te blijven en pas aan het einde te engagen.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 13 mei 2019 19:55]

Inderdaad, maar in Fortnite staat het letterlijk ook als tip dat je mag kempen. Ze geven aan dat je zoveel mogelijk schuil moet houden en weg van het gevaar moet gaan.
Dan nog vind ik bannen wel erg rigoreus. Ze kunnen ook dezelfde tactiek doen die bijvoorbeeld Rocket League doet, waarbij je alleen punten krijgt als je actief dingen doet, al is het alleen al op de tegenstander schieten (en raken natuurlijk).
Wat een onzin laten ze maar eerst zorgen dat spel goed doet

[Reactie gewijzigd door Remond34 op 13 mei 2019 15:48]

Want miljoenen mensen spelen een spel dat niet goed werkt? Zonder argumenten is dit een beetje een loze kreet ;-).
Want miljoenen mensen spelen een spel dat niet goed werkt?
*kuch* PUBG *kuch* . Ja dus.
Dat er wat bugs in het spel zitten klopt, maar het spel verder doet het prima qua performance, crashes etc . Altans hier, waar ik begin van het spel om de paar games een crash had.
Ik vind wel leuk spel hoor
Fair enough, maar als het hele team die strategie gebruikt is dat volledig valide en zou er, imo, niemand gekicked moeten worden.
ik wil dan wel gewoon een solo sessie kunnen joinen waar ik moet content dan kan schieten.

dan hoef ik andere mensen niet tot last te zitten ;)
En mede hierom moeten gewoon alle chars beschikbaar zijn. Hiermee wordt zelfs zeer bewust de skillgap vergroot en is een doorn in het oog voor game-balance; op deze manier motiveer je mensen eerder om koste-wat-kost munten te krijgen dus dit is (m.i.) nogal een logisch gevolg... dat het vervolgens ook nog unique picks moeten zijn versterkt dit effect; een beginner heeft mogelijk zo weinig opties dat de keuzes van het team een character opleggen; en dat roept zelfs op tot volledige disengagement...
Ik denk dat het hier wat overdreven geschetst wordt dan werkelijk bedoelt wordt door Respawn.

Heb het zelf laatst ook meegemaakt, hetgeen wat deze maatregel oplost. Een teamgenoot springt solo en gaat vervolgens ergens in de map staan. Iedere 10seconden beweegt hij heeel minimaal, maar genoeg om niet een timeout te krijgen. Hierdoor kan hij zonder iets te doen heel veel XP krijgen omdat je die per seconde dat je leeft krijgt. Met deze maatregel is dat probleem waarschijnlijk opgelost.

Dus ik verwacht niet dat wanneer je in 10min tijd nul damage hebt gedaan, je dan een ban krijgt als je teamgenoten wel kills hebben en het enige wat jij hebt gedaan is meerennen en spullen looten.
Dit inderdaad, ik heb het ook een aantal keer gehad dat een teammate de hele game op 1 plek staat.
De reden dat dit überhaupt gebeurt is dat je voor het "overleven" gemiddeld enorm veel xp krijgt.
Stel ik maak een potje af en kom op de tweede plek te staan. Ik heb 10 kills, daar krijg ik slechts 500 XP voor, voor de 1000 damage nog eens 500 XP. Uiteindelijk krijg ik voor alle kills dus maar 1000 XP en voor het feit dat ik het heb overleefd tot de tweede plek ontvang ik wel 6000 XP!. Uiteindelijk is dus levend blijven het meest efficiënte voor XP, zelfs al doe je niets.
Dat is dan ook ergens het principe van een BR. Het worden van de Champion. Ik kijk zelf een beetje mee in de 'pro' scene van Apex, waar in de leagues die ze daar spelen alleen je rank aan het einde punten oplevert. Kills leveren vaak geen punten op (hangt af van de comp regels). Je zult hier dan ook zien dat in de laatste cirkels (5 en 6) er nog goed 20 tot 30 man staande kunnen zijn. Alles om zo lang mogelijk te overleven met een paar limieten zoals niet buiten de cirkels mogen healen met bijv. Lifeline. Mij spreekt deze speelstijl niet echt aan, maar het is wel waar de game om draait.
Om het dan te doen om XP en daarmee Apex packs te farmen is natuurlijk een ander verhaal. Dit is ongezond voor de game. Ik zou het zelf geen meeliften noemen, maar "farming bots" of iets dergelijks.
Makkelijk op te lossen via straf XP voor gebrek aan activity. Hoef je ook niemend te bannen.
Behalve als gebrek aan activity je tactiek is.

Kills beter belonen is wellicht slimmer, dan pakken ze je vanzelf wel.

Bannen moet je eigenlijk alleen bij bots of constant-afk'ers doen.
de meeste BR-games hebben daar al een straf voor, namelijk de cirkel die steeds kleinder wordt.
Behalve als gebrek aan activity je tactiek is.
Dat is gewoon onsportief en daar hoor je IMO geen XP voor te krijgen.
Het verschil zit hem in:

- wachten op de juiste momenten om toe te slaan, risk vs reward afwegen.

Of

- Een game joinen met vooraf al de intentie om niet ’te spelen’.

In dit artikel wordt ook het meeliften op je team bedoelt, wanneer jij dus probeert om alle fights te ontwijken en dus niet bij te springen als je team je nodig heeft.
Dit is ook erg moeilijk want soms heb je een teammate die in een gevecht duikt en al dood is voordat je überhaupt ter plaatse bent.
Ik heb dat ooit bij Halo 5 gedaan. Was met vrienden aan het spelen en wij zijn allemaal best goed. Eentje uit ons team was ver uit de beste waardoor we een challange hadden opgezet. Wij zouden niks doen en hij maakt alle kills. Vond hij prima dus wij lekker giegelen over de microfoon over de gang van zaken gedurende de wedstrijd en de volgende dag hadden we een tijdelijke ban gekregen door die ronde niks te hebben gedaan (0 kills, 0 damage ect). Het is natuurlijk irritant als een random dat doet maar het kan dus best gebeuren dat je het voor de lol met een eigen team doet...
Inderdaad, lijkt mij kleine moeite om op zijn minst te controleren of het een zelf gemaakt team of matchmade is.
Indien het eerste, lijkt mij dat het team het zelf prima kan oplossen (in veel games heb je dan ook een teamleider die party members kan kicken).
Lijkt me ook niet. Meer XP voor kills lost dit gewoon op. Ik heb al meerdere potjes gehad waarbij we steeds achter iemand aan moesten rennen die werkelijk het ene squad na het andere uitschakelde voordat ik was aangekomen. Zou natuurlijk een cheater kunnen zijn, maar toen heb ik ook alleen maar gerend en wat geloot. Ik heb meer moeite met het matchmaking systeem. Ik wordt regelmatig met mijn squad ingedeeld bij squads die werkelijk duizenden kills hebben staan, gemiddeld 50x meer kills dan mijn squad. Zou fijn zijn als ze daar wat meer naar kunnen kijken.
Het is een probleem omdat je bij deze game veel teveel XP verdient met niets doen/overleven in verhouding tot 'iets doen' dat tot resultaten leidt.

Wat Respawn zou moeten doen is de waarde van kills omhoog gooien in XP. De balans is momenteel compleet zoek. Als je de hele match geen schot afvuurt en wint kun je zo 5000 XP binnenharken. Als je datzelfde doet en als een rambo om je heen hebt lopen knallen en tien kills pakte, dan is het misschien 6500 XP. Staat totaal niet in verhouding.

Een andere optie is dat ze die XP / tijd formule anders inrichten: namelijk zó dat je exponentieel meer XP verdient naarmate je langer overleeft. Dus de eerste vijf minuten verdien je dan bijna niets, en de laatste 10-15 steeds meer XP/minuut. Probleem opgelost, want die cirkel gaat je toch een keer nekken en dus is je enige optie dan maar gewoon meedoen. Nu is het gewoon een lineair verband.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 13 mei 2019 14:17]

Exact, je moet niet zo veel beloning krijgen voor het makkelijkste deel van het spel (begin van de match).

Ik denk ook dat die kills meer waard moeten worden naar mate er minder spelers over zijn / cirkel kleiner is geworden. Anders ga je juist van die idioten krijgen die een match joinen, even rambo uithangen en hopen 2 a 3 kills te maken voordat ze zelf het loodje leggen en hop naar de volgende game.

Dus inderdaad, een algemene XP-scaler, die op het begin erg weinig uitkeert. Zo wordt je gestimuleerd zo lang mogelijk in leven te blijven, maar toch actief mee te doen.
In World of Warcraft stond standaard de helft van de spelers niets te doen in Alterac Valley.
Naja, ik ging in MMORPGs ook wel eens mee met hoog level vrienden zodat ze mij konden power-levelen. Dat was toen helemaal normaal.

Edit: Daarmee bedoel ik dus dat dit bij een shooter als Apex niet echt normaal is. Niet helemaal goed verwoord door mij.

[Reactie gewijzigd door s1h4d0w op 13 mei 2019 15:39]

Mja dat is bewust afgesproken.
Hier gaat het volgens mij om mensen die joinen en vervolgens ergens in een hoekje niets gaan doen en dan wel de XP van het overleven binnen harken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling in een teamgame als de rest wel actief speelt.
Ja ik heb het een beetje slecht verwoord, maar mijn opmerking was bedoeld als "in zulke games is dat normaal, niet in iets als een team-based shooter". In iets als Apex legends ben je gewoon kreupel als je één teammate hebt die beetje niks doet.
Er is een verschil tussen powerlevelen (waar niemand last van heeft) en in een PVP battleground niets staan te doen (waar je iedereen's spelplezier mee bederft)
Mee eens, anders zou je niet eens met vrienden kunnen samenspelen als die een hoger level hebben. Overwatch doet dat wel netjes trouwens, om competitive te kunnen spelen moet je binnen X levels van elkaar zitten IIRC.
Dat hebben ze bij WoW ondertussen ook gedaan; alle gebieden schalen vanzelf naar je eigen level, binnen bepaalde beperkingen. Daardoor is het geen probleem meer om een paar levels verschil te hebben.
Wat een waardeloos systeem , hoe kan je dan nog dungeons solo-en?
Er zit een plafond aan, lager level dungeons kun je dus nog prima doen op hoger level
Wat een waardeloos systeem , hoe kan je dan nog dungeons solo-en?
urrrrr....
Ten eerste: Dat is niet het doel van het spelletje.
Ten tweede: Door gewoon goed te zijn?
Zoiets als GW2? Dat klinkt echt ruk.
Komt omdat Blizzard het levelen in WoW zo ontzettend saai heeft gemaakt, dat mensen keer op keer AV moeten spelen, waar ook na een tijdje geen diepgang in zit, zeker wanneer je nog geen max level bent.
Battlegrounds en levellen hebben helemaal niets met elkaar te maken. Als je diepgang wilt, ga je het verhaal spelen, niet in een PVP battleground stil staan (wat overigens ook nagenoeg geen XP oplevert!)
Grinden dan, want daar deed je het voor. Currency om gear te kopen. Tenminste, in 'mijn' WoW tijd...
ik was gewoon aan het kijken naar de rest hoor!
Bijna alle games met een team element?

Team Fortress, overwatch, dota, LoL, battlefield, etc.

Ze allemaal op een of andere manier elementen toegevoegd om dit soort gedrag te bestraffen / moeilijker te maken. kickvotes, afk detectors, activity monitors etc.
In ArmA KotH ook veel gedaan, maar ik deed het meestal op lege servers dus dan heeft niemand er (direct) last van. Gewoon iets zwaars op je toetsenbord en af en toe kijken of je nog leeft. In dat spel speel je met grote teams dus hebben anderen er weinig last van. Maar ik deed het trouwens meestal op lege servers, ideaal om toch wat geld bij elkaar te sprokkelen als je verder weinig tijd hebt om te gamen.
Ik zie het inderdaad ook niet als een probleem en waarschijnlijk de andere game ontwikkelaars ook niet. Je wordt namelijk gematched met een behulp van een bepaalde ranking. Bij CSGO zijn ook mensen die een hoog rank hebben. Hier wordt niets aan gedaan, omdat de speler zelf de dupe is. Hij gaat namelijk op een niveau spelen die hij/zij/het helemaal niet aan kan. Dus ik snap net als jou niet waarom ze hier iets aan doen. Ze zullen wel niets te doen hebben.
Het is precies wat Matchmaking zo ellendig maakt. Zeer zeker als je samen hoort te spelen.
Toen ik nog Destiny1 speelde, kwam ik regelmatig tegen dat bij Strikes en dergelijke gasten niks deden, en je het in je eentje kon doen (geen probleem ze te clearen in mn eentje, maar vind dat freeloaden zo aso).

Kan natuurlijk gewoon afwezig zijn, maar je ziet ze heel vaak aan het begin wel een veilig plekje opzoeken om te "campen" en vervolgens niks meer te doen.

Dat was dan een game waar je samen tegen AI speelt. Als je samen speelt tegen andere spelers, lijkt me dit des te irritanter. Je bent gewoon gehandicapt als je zo'n freeloader erbij hebt. Kan je nog beter een of andere noob hebben. Lullige is dat dankzij hoge scores / winst percentage / weinig deaths (want, speelt heel erg safe, laat anderen het werk doen) etc zo'n freeloader wel gepaired wordt in hogere tiers, waar je die extra speler missen nog harder merkt.

In een game als Destiny (of andere pve games, zeker de meer rpg-achtige games als WoW) is het nog enigszins te begrijpen, want je dient dat soort activiteiten keer op keer te grinden, dat kan vervelend worden, en vaak wilt men dan gewoon de reward, de game ervaring is niet veel meer waard (tijd om te stoppen met die game, zou ik dan denken). In een puur pvp game is dit gewoon schofterig. Waarom zou je dit doen als je toch niet van plan bent te spelen? Enkel voor de puntjes? Dat is wel triest ....
In andere games zie je dat ook alleen meer in ow dit gaan we niet winnen dus ik doe niks meer terwijl je nog makkelijk kunt winnen.

Paragon had daar ook een redelijk systeem voor 24h ban bij 3 keer issue in 24 uur. Ook slechte verbinding telde hier op mee. Nadeel was crash ook mee telde
In Smite was dit een issue. Daar had je ooit 5man queue's, later 2, toen weer 3 en nu weer 2.

En dat is elke keer teruggeschroeft i.v.m. het dragen van je teamgenoten, wat heel snel de ELO ratings vervuild, wat matchmaking weer een puinhoop maakt.

Er wordt bij de MOBA's wel tegen opgetreden.
Tuurlijk. In elke online game die werkt met xp, currency en unlocks zullen er altijd mensen zijn die zoveel mogelijk willen verdienen met zo weinig mogelijk doen. Zulke systemen halen daarom per definitie het slechtste in mensen naar voren.

In het echt wordt zulk gedrag meestal wel snel afgestraft binnen de sociale context waarin het gedrag zich afspeelt, maar in games is de sociale context dan weer zo losjes dat je spelers niet teveel macht kunt geven over andere spelers omdat dat nog meer ongewenst gedrag oplevert.

En daarmee heb je ook in feite de kern gevonden van het hele probleem: een game heeft simpelweg niet de sociale context zoals die in de echte wereld, maar gebruikt wel rewardsystemen zoals die in de echte wereld gebruikt worden. Dat is gewoon gedoemd om (uiteindelijk) te mislukken.
Ik zou eerder een mechanic introduceren, dat als 1 speler niet mee doet, de rest meer xp krijgt. En dus een voordeel over het andere team heeft (Althans, zo deden ze het altijd in HoN & LoL).

Daarbij was het dus, als er 1 afk was, nog lang geen gedane zaak (rest van het team word gewoon sterker).
Ik ga er vanuit dat dit om extreme gevallen gaat? Ik hoop niet dat minder goede spelers hier niet de dupe van worden.
Ter verduidelijking, het gaat om het zogenoemde Piggy-backing:

"meaning they never collect a weapon, fire a shot, don’t deal any damage, etc".

Dus ja, dit lijkt me redelijk makkelijk te detecteren, en zal geen spelers treffen die niet goed zijn of die 'afk' zijn. Als je namelijk niet beweegt, wordt je er uit gekickt.
Dankjewel voor deze extra uitleg, ben zelf meer van het afwachten en weten waar alle drie de members zijn terwijl teamgenoten vaak hersenloos naar voren stormen zodra ze iemand zien terwijl de andere twee members nog niet gespot zijn. was even bang dat ze dat al verkeerd gingen aanmerken.
Thanks, da's een geruststelling. Geen probleem mee dat ze piggy-backers aanpakken.
Tenzij de speel stijl van die minder goede spelers is dat ze ergens de hele match gaan niets doen in een hoekje denk ik het niet.
En als je als heel team in survivalmodus gaat? :p (Wat soms goed uit kan komen, bij het laatste gevecht.)
Ligt eraan of je inventory hebt opgepakt.
In CSGO is dit ook een redelijk ding. "Getting carried". Mensen die niets kunnen en dan maar met hoog gerankte spelers gaan spelen om snel up te ranken. Tegelijk vinden die hogere ranks dat ook prima want op die manier kunnen ze zichzelf een God amongst men voelen aangezien ze tegen (gemiddeld) lagere ranks uitkomen. Er zijn zelfs weer dodgy 3rd party websites waarbij je tegen betaling jezelf naar een hogere rank kan laten liften door met extreem goede spelers maar nog vaker cheaters in een lobby te komen. Zou daarom mooi zijn als ze dit ook bij CSGO doorvoeren
Dit wordt ook verkocht (ja serieus). Je betaald dan 1 of 2 spelers om je door bepaalde content heen te carrien, of je win/loss ratio op te krikken etc.
In Destiny (wat meer PVE is) veel gezien. Zijn vaak dan nog streamers ook.
Ook in PVP (trials of osiris met name) hebben we meermaals van die betaalde carriers gezien, geeft zoveel voldoening om daar van te winnen :P
En wanneer komt er nu het volgende:

-Ping (MS) weergave van ALLE spelers, dus ook een lijst van spelers welke in de match zitten
-Een goede report functie

Wanneer gaan ze cheaters aanpakken ? Ik kom ze bijna elke match tegen op de PC.
Cheaters pakken ze aan in golven, en niet individueel. Dit ook om te voorkomen dat cheaters door krijgen waarop ze gedecteerd worden. Aan andere kant wel naar dat het blijkbaar zo makkelijk is om te cheaten in de game. Wat voor cheaters merk je met name op? Aimbotters ofzo? Ik neem aan dat ze geen items/currency/xp lopen te cheaten want dat valt sneller op, lijkt me.

Ik vind het ook een ruk systeem, geef mij maar de self-hosted servers van vroeger, waar vrijwel altijd een admin te vinden was die cheaters actief aanpakt.
Ik ben zelf een actieve speler (nu lvl 57) maar moet zeggen dat ik bij lange na niet zoveel cheaters tegenkom als dat mensen mij het idee geven dat er zijn. Toevallig net nog eentje tegengekomen (letterlijk elke kogel raakte, ondanks dat de speler eerst met zijn rug naar me toe stond), maar dat is de tweede aimbotter die ik ben tegengekomen sinds begin van het spel.
Juist, Aimbotters, zelf af en toe in mijn eigen team (als ik dood ben kan ik meekijken en dan is het vrij snel te zien)
Dit is de basis van APEX.

Als je niet 2 vrienden meebrengt ben je gedoemd om met 2 random spelers te spelen. Wat mij opviel is dat in begin iedereen wel het beste voor heeft met z'n teamgenoten maar zodra je wat verder komt veranderd dat en is het meer ieder voor zich.

Het komt ook regelmatig voor dat iemand hyper agressief gaat spelen en niet omkijkt wat zijn team doet. Hij rent er in z'n eentje in en gaat kansloos ten onder. Dan sta je daar met z'n tweeën tegen allemaal teams van 3's. Je kan die gast uiteraard wel weer tot-leven-wekken maar tot ander speelgedrag leidt dit in veel gevallen niet.

Dat mensen online gaan gamen en dan in een shooter passief te werk gaan en hun 2 randoms al het werk te laten doen is gewoon lame maar om dit nu strafbaar te maken... Blijkbaar zitten er een boel 12 jarige kleuters zo te spelen en liever in APEX dan elders!
Hoe vaak ik dat zelf niet meegemaakt heb in de WoW Dungeons :P, daar deden we gewoon de "vote to kick " optie in en voila !! kan dat gewoon niet geimplementeerd worden in deze lootbox shooter ?
Zou een beetje raar zijn als je je enemies gwn kunt vote-kicken, nietwaar?
Volgens mij is het meer het idee dat je idle teammates eruit gooit, zodat ze hier niets aan hebben. Lijkt het mij ook weer mooi om dan een 5m tijdstraf eraan te hangen. Maar dat betekent natuurlijk ook dat duo's die van hun "derde been" af willen iemand een straf op kunnen leggen wat niet helemaal eerlijk is... Andere mogeljikheid is om kicken alleen mogelijk te maken indien speler X minstens Y meter verwijderd is van zijn squadmates.

[Reactie gewijzigd door Xirt op 13 mei 2019 16:27]

Ook wordt er nog gewerkt aan algemene audioverbeteringen en beter klinkende voetstappen.
Voor die laatste zou ik even hulp vragen aan DICE en hun Battlefield 5 :+
Ik ben geen Apex Legends speler, maar zo'n maatregel komt voor mij over als mosterd na de maaltijd? Als zoiets als dit nodig is, dan heb je toch feitelijk qua game design een fout gemaakt? Het lijkt mij dat dergelijk passief gedrag in-game al niets zou moeten opleveren. Dan is er ook geen motivatie om het te doen.
Ik snap het wel, een tijdje geleden op een forum een link gezien, betaal mensen die je meeliften naar een hogere rank. Dit valt natuurlijk niet onder de regels. Je hebt ook mensen die 2 accounts hebben, 1 liften ze dan omhoog en verkopen die vervolgens aan andere mensen.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True