Apex Legends krijgt dinsdag eerste Battle Pass

Apex Legends, de populaire battle royale-shooter van Respawn Entertainment, krijgt dinsdag de eerste Battle Pass. Ook gaat dan het eerste seizoen van start. Het was al duidelijk dat de introductie hiervan aanstaande was, maar de exacte releasedatum was eerder nog onbekend.

De maker van het spel meldt op Twitter dat Season 1: Wild Frontier dinsdag vanaf 18:00 uur Nederlandse tijd beschikbaar is. Met deze voor 10 euro of 950 Apex Coins aan te schaffen Battle Pass kunnen spelers meer dan honderd cosmetische items vrijspelen, zoals skins. Geïnteresseerden kunnen overigens ook voor 28 dollar een Battle Pass-bundel aanschaffen, waarin 2800 Apex Coins zitten en spelers meteen level 25 zijn. Spelers die geen Battle Pass aanschaffen kunnen ook de content vrijspelen, al gaat het dan een stuk langzamer.

Projectmanager Lee Horn benadrukt dat deze Battle Pass van seizoen 1 erop gericht is om spelers veel beloningen te laten verdienen met een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Zo krijgen spelers de kosten voor de basisversie van de Battle Pass terug zodra ze level 97 worden. Alle beloningen van de eerste Battle Pass zijn uniek van seizoen 1 en komen nooit meer terug nadat het seizoen is afgelopen. Spelers kunnen gedurende dit seizoen tot duizend Apex Coins verdienen door te spelen, wat waarschijnlijk genoeg in-game currency is om de toekomstige tweede Battle Pass te kunnen betalen.

Horn wil dat spelers blijven experimenteren met de core-gameplay van Apex Legends. Daardoor is er geen complex systeem van queesten in het spel waarbij spelers niet met '720 salto's van de Watchtower Artemis hoeven te springen en twee Wingman-headshots moeten uitvoeren voordat ze op de grond komen'. Queesten en uitdagingen volgen waarschijnlijk wel in latere Battle Pass-versies. Bij de opening van het nieuwe seizoen is ook een nieuw, eerder aangekondigd personage beschikbaar, genaamd Octane.

Apex Legends

Door Joris Jansen

Redacteur

18-03-2019 • 19:36

60

Submitter: RubenSaurus

Reacties (60)

60
52
25
0
0
16
Wijzig sortering
Jammer dat het spel constant crashed bij mij (en vele anderen) dus ik houd mijn geld nog even bij me.
Gemiste kans want ik ben was behoorlijk blij met dit spel en zou er waarschijnlijk wel een zooi centjes tegenaan gooien. Maar het is nu met een crash minstens ieder half uur niet speelbaar.
Windows 7? Memory errors worden grotendeels gefixed met win 10
Ik zit hier ook op Win7, en als hij crashed dan is het inderdaad meestal met een 'memory exception 0x0000000 could not be read' of iets in die richting. Maar iemand forceren te upgraden naar Win10 is geen oplossing.

En dat type crash is er maar 1 van verschillende. Voor zo ver ik weet heeft de nVidia 2000 serie kaarten veel directx crashes, en wat daar voor kan helpen is oudere drivers gebruiken (even googlen welke dat zijn) maar ook dit werkt maar voor een deel. En dan zijn er nog de crashes naar desktop zonder enige informatie.

Maar, hopelijk zal de patch morgen dit verhelpen.
Een keertje upgraden 8 jaar na de laatste release mag ook wel eens.
Dat ben ik ook van plan zodra AMD hun 3600x op de markt zetten dit jaar.

Verder is iemand zeggen dat het hun eigen probleem is dat ze een oud (maar ondersteund OS) draaien de grootste onzin. Respawn geeft een lijst Operating Systems waar Apex op kan draaien, en als het dan op 1 OS van dat lijstje niet of slecht werkt, dan is het aan Respawn om daar iets aan te doen, niet de klanten.
Ik ging er vanuit dat Windows 7 niet ondersteund zou worden door de game, maar het staat inderdaad op de website. Dan heb je helemaal gelijk. :)
Verwachten dat alles draait op een OS van 10 jaar oud, waar de actieve support al 4 jaar niet meer op van toepassing is, waar de opvolger al 7 jaar geleden uit gekomen is... dat ik vind ik pas een rare eis.

Aan de andere kant is het wel raar dat EA en Apex Legends zelf beweren dat Windows 7 minimum en recommended spec is (https://www.ea.com/en-gb/...ut/pc-system-requirements)
Correct, echter zijn er ook veel crashes onder Windows 10, iets onder het mom van 'Bad_module_info' wat verminderd kan worden door bij de game options de +fps_XXX te limiteren. Helaas nog steeds niet gefixed, wat best kwalijk is voor een game die nu al een tijdje uit is en zo populair is.

[Reactie gewijzigd door Junia op 23 juli 2024 02:43]

Sterker nog, ik had enkel die memory crashes die jij beschrijft met Windows 7, ben toen geupgrade naar Windows 10, en terwijl de memory crashes stopte deden de beruchte bad_module errors hun intrede.
Ik heb in de afgelopen 4 uur wel zeker 10-15 crashes gehad en dat was op win10 ! dus denk niet dat het aan het besturingssysteem lig
Ik geloof dat het weinig uitmaakt welk besturingssysteem je draait.
Bij windows 7 of oudere windows 10 versies krijg je dacht ik een 'out of memory error' of 'memory exception 0x0000000 could not be read' en met de laatste update voor windows 10 krijg ik alleen nog maar 'bad_module_info has stopped working'.

Ik betwijfel of het echt een ander probleem is of dat het gewoon puur een andere error report geeft.

[Reactie gewijzigd door Sergelwd op 23 juli 2024 02:43]

Ik speel het op een W10 en heb het zelfde probleem. Ongecontroleerde crashen zonder ergens foutcodes te vinden. geen error van de game of origin, nog een error melding in mijn logboeken.

Ook vind ik soms dat het spel best harde lag heeft die vrij storend kan zijn bij een hot drop.

edit
Het is ook niet dat het door bepaalde handelingen in het spel is. Soms is het in het begin van de game andere momenten als je een ping doet dan weer eens als je een wapen ofzo op prebeerd te rapen. Er is geen structuur in te vinden.

[Reactie gewijzigd door Jannigf op 23 juli 2024 02:43]

Ik zit op windows 10 verschillende amd drivers geprobeerd al.
Maar blijft crashen, zonder error.
Draai je nog Windows 7? Staat bekend om
Apex legends stutter/crash-fest.

Waarom geen idee, gewoon een DX11 game dus lijkt de fout van Apex.

Op W8.1/10 geen last meer hiervan.
Draai je nog Windows 7? Staat bekend om Apex legends stutter/crash-fest.
Das vreemd... Volgens de EA site zijn dat de recommended specs: "64-bits Windows 7", ook al is die met 11 maanden EOL...
Nja, het is een wel bekend probleem. Zou kunnen icm. specifieke hardware/drivers maar toch.
Ze hebben intentioneel gewacht met de Battle Pass, zodat ze hem tegelijk met een grote patch kunnen uitbrengen. Daarmee neem ik aan dat er een aantal belangrijke fixes in zitten, oa de verschillende game crashes. Of dit morgen ook werkelijk het geval zal zijn, wie weet.
Crashes lijken bij mij in waves te komen, dan speel ik een week probleemloos en dan krijg ik meerdere crashes back to back zonder enig verschil in wat in op mijn PC draai. Er valt dus ook weinig te testen zodra de patch morgen uit komt, misschien crashed de game alsnog een week later :P

Verder lijkt de BattlePass een beetje mager te zijn. Maar, tegelijkertijd is Apex de eerste shooter in de laatste ~5 jaar waar ik een beetje interesse in hebt, en wil de devs daarom wel een tientje geven.

[Reactie gewijzigd door kevz op 23 juli 2024 02:43]

ik heb er 187 uur in zitten. Zou ze wel willen steunen maar ik ben niet voor de gehele pay for cosmetics trend. Het is een gratis spel, cosmetics doen mij weinig.

Maar ik vind het toch raar omdat er paar crashes in zitten ( oke misschien 1 in de 10 ) om ze niet te steunen ondanks dat je blij met het product bent.
Ach, het is nu ook de frustratie die spreekt. Wellicht zijn de crashes strakjes opgelost en ga ik het vrolijk weer spelen. Maar of ik dan dit seizoen nog de battle pas koop?

Ben nu de Division 2 aan het downloaden en die had ik niet gekocht als Apex lekker draaide, dus nu heb ik wat minder tijd voor Apex :)
Er zitten ook nieuwe legends in de battlepass die heb je dan sneller, dat ik eigenlijk de enige reden om ze te halen + de skins als je die wilt. Heb je daar geen belang bij dan voegt het niet zoveel toe nee.
Ik heb echt verschrikkelijk veel last van 'bad_module_info' crashes. Hierbij freezed de game voor een seconde om daarna zonder error melding te crashen. In de event log lees je hierna altijd een error terug met de info: "bad module info". Ik kan letterlijk niet een potje spelen zonder te crashen. Ook een verse windows 10 installatie heeft niks geholpen. Vreemd genoeg werkt het spel foutloos op mijn laptop.

Ik ga ook zeker niet de battlepas kopen als de crashes niet gefixed zijn.

[Reactie gewijzigd door Vale vista op 23 juli 2024 02:43]

Sinds de updates heb ik ook steeds vaker last van crashes, maar ik ben erachter dat wanneer ik alleen de game opstart dat ik geen enkele problemen heb. Zodra ik op de achtergrond andere programma's draai gaat het helemaal fout. Ik kan geen reden vinden waarom hij dan crasht, maar probeer het eens zou ik zeggen...
Heel erg jammer.. Ik kan jouw ervaringen niet delen tho - ben nu lvl 81 en nog geen enkele crash ervaren...
Op de ps4 totaal geen crashes, lekker snel verbinden, vrij stabiele fps. Heel af en toe lag, maar dan loopt alles in het begin heel langzaam, soort slowmotion modus voor een minuut of twee.
Mijn ps4 crasht wel eens helaas. Zonder iets gewoon gelijk naar het ps4 home menu gestuurd.
Heel af en toe een irritante crash, maargoed 100 fps 3440x1440 is wat anders dan 30 fps op een console, ik hou het lekker bij mijn Audi i.p.v. een trage bak :p
Kan iemand mij (die na 8 jaar niet gegamed te hebben, niks snapt van die season passes etc) uitleggen wat dit nou inhoudt? Wat veranderd er straks voor de niet betalende speler?

[Reactie gewijzigd door Jlip op 23 juli 2024 02:43]

Niks. Het blijft voor de niet betalende speler hetzelfde als het nu is. Ben je daar tevreden mee, lekker door blijven spelen :-)
Niets, maar voor de junk zoals ik die al lvl 100 zijn, en niets meer hebben om als "progressie/doel" te hebben kunnen we weer naar lvl 100 toe spelen, en cosmetics vrijspelen.

Ik geloof dat ook voor gratis spelende mensen er bepaalde dingen zijn die je vrij kunt spelen, door gewoon het spel te blijven spelen en te lvlen.

Kortom, er veranderd niets (door de battlepass), er komt alleen een legend bij welke je gratis kunt vrijspelen net als de eerste twee, en er zijn wat extra cosmetics.

Er komt overigens ook nog een Balance patch tegelijk, wat daar in veranderd weet ik niet, alleen dat de hitbox van Gibraltar veranderd.
Oke ik moet een rectificatie doen denk ik.

In het vorige "gerucht" topic heb ik het dan toch fout gehad. Je betaald niet per maand, maar het is een eenmalige aanschaf.

Volgens het bericht hierboven is Octane ineens geen onderdeel van de Pass maar door iedereen vrij te spelen.

"Bij de opening van het nieuwe seizoen is ook een nieuw, eerder aangekondigd personage beschikbaar, genaamd Octane."

Je koopt dus munten en geeft die uit aan Skins, of character.

Tot nu toe vind ik het prijs model van Apex dan toch wel tof uitpakken. Je kunt niet enkel skins kopen maar ook characters. Hoe lang ze daar op kunnen teren is maar de vraag. Gaan er 1 of 2 of 6 per jaar extra bijkomen? (gezien ik geen skins koop.. want.. 8)7. )

Erg interessant om te zien hoe ze bij deze game niet de traditionele valkuilen inlopen. Je kunt zeggen dat het kopen van characters PayToWin is, maar gezien je ze altijd vrij kunt spelen binnen niet al te bizar gekke lange tijd naar mijn mening.... vind ik het niet zo erg.

Goed bezig whoever daar aan het roer is!

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 23 juli 2024 02:43]

Mij lijkt het verdienmodel vooral erg veel op Rainbow Six Siege. Skins en characters unlocken, en de rest is voor iedereen beschikbaar.
"Horn wil dat spelers blijven experimenteren met de core-gameplay van Apex Legends. Daardoor is er geen complex systeem van queesten in het spel waarbij spelers niet met '720 salto's van de Watchtower Artemis hoeven te springen en twee Wingman-headshots moeten uitvoeren voordat ze op de grond komen'. Queesten en uitdagingen volgen waarschijnlijk wel in latere Battle Pass-versies."

Houd dit aub ver weg van Apex..
Grootste ergernis bij Fortnite was wel dat teamgenoten puur van plek naar plek gaan om idiote questjes te voltooien om maar een skinnetje te krijgen ipv zich met de core-gameplay bezig te houden.
Ik lees hier best veel dat dit hetzelfde principe heeft als Fortnite wat betreft het terug verdienen van je battle pass. Hier ben ik het niet mee eens, want:

- Bij een battle pass van Fortnite krijg je vaak 1600 V-Bucks terug en heb je 950 V-bucks nodig om een nieuwe pass aan te kunnen schaffen. Dit lukt je al bij het voltooien van alleen je weekly en daily challenges.

- Bij Apex moet je dus lvl 97 halen. Ik weet niet hoelang je daarvoor moet spelen, maar in essentie is het bij Fortnite dus 'beter' geregeld.

Verder is deze reactie niet bedoeld om de games te gaan vergelijken, er moet alleen wel duidelijk zijn dat er wezenlijke verschillen zitten tussen het spelen voor het terug verdienen van je battle pass. Niet dat mensen die lezen "hetzelfde als fortnite" denken: dat doe ik wel even..

Verder klinkt het in ieder geval schappelijk. Ik vind het al mooi dat je überhaupt je battle pass terug kan verdienen!
Klinkt allemaal best schappelijk,

Dit klinkt goed als ik het goed begrijp:
''These rewards are all in addition the 1,000 Apex Coins you can earn through the Battle Pass, which you can put towards unlocking the next Battle Pass''

Weet niet of die lvl97 hierin dan fixed is, want dat zou lastig kunnen worden voor sommigen.
Denk het wel, dus dat het behalen van level 97 voor de laatste 100 coins zorgt (o.i.d.)
Ik sluit me hier bij aan.

Ten eerste, we hebben het over enkel cosmetische items dus dát krijgt sowieso al een thumbs up van mijzelf.

Ten tweede, ze zijn duidelijk in wat je krijgt, waarom en waardoor en wat je er mee kan, allemaal vrij schappelijk. :+

Ten derde, het is een gratis spel, en dat verdient ze ook lof ook al hebben ze dit soort 'seizoenspass' praktijken. (in tegenstelling tot bijv. Overwatch of zo, waar je voor de core game ook moet dokken).

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 23 juli 2024 02:43]

Volgens mij moet je een aantal legends met echte doekoes vrijspelen. Toen ik het spel in de eerste x weken van release probeerde, waren er 2 characters locked, en ik had geen coins, en kreeg ook geen coins van dat type om ze vrij te spelen. Dus niet enkel cosmetisch, de unlocks in deze game. Kreeg bij mij wel een eng pay-to-win smaakje, legends achter een betaalmuur gooien.
Doel jij op de Caustic en Mirage characters? Deze kan je unlocken door te levelen (of echt te betalen ofcourse)l. Bij een level up krijg je legend tokens en volgens mij bij 12500 tokens kan je dan een character vrijspelen. Je krijgt er 600 per level dus bij level 21 kan je dan je eerste unlocken.
De 2 legends die je bedoelt kan je wel vrij spelen met andere munten die je verdient met levelen. Dus gewoon gratis te unlocken. :)
dat is dus wel 'fixed' omdat de beloningen per level al vast staan en je pas bij 97 genoeg coins hebt voor de volgende pass.
Je moet toch ergens motivatie vandaan halen om door te gaan? :P

overigens werkt dit bij fortnite precies hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door RubenSaurus op 23 juli 2024 02:43]

Ik gok dat je elk seizoen gewoon op 0 begint net zoals in Fortnite bijvoorbeeld ;)
Je zal op 0 beginnen met het nieuwe seizoen.. Anders zouden mensen die nu al 100 zijn niks te doen hebben :P vandaar dat je ook speciale emblems krijgt met de levels.. dat zijn gewoon season 1 level/tier emblems.
And so it begins.
Toevoegen van een battle-pass waarvan je de items maar één keer kunt verkrijgen en vanaf het volgende seizoen nooit meer, is denk ik een goede zet zodat ze op die manier eigenlijk mensen indekken om uiteindelijk de battle-pass te kopen.....

Off topic:
Man man man, wat zijn die crashes vervelend....
Ik weet niet of ik de enige ben maar het ene moment loopt het spel vast voor zo'n 4-5 seconden en het andere moment ben je lekker bezig en pats boem, zit je ineens op je bureaublad zonder enige error melding o.i.d.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik enkel op het begin een keer een crash heb gehad.
GTX 970 (laatste drivers niet geïnstalleerd)
I7 920...
8GB DDR3
Windows 10 (niet geactiveerd) geen idee welke update ik momenteel op draai.
Al met al zou dit een vrij instabiel systeem moeten zijn naar mijn gevoel maar Apex draait lekker.

Het terug schieten naar het bureaublad heb ik sowieso nog nooit gehad en lees dat dit een veel voorkomende klacht is.
Ik draai op dit moment met een:
AMD FX-6300
GTX 980
32 GB DDR3
Windows 10
Enigste bottleneck die ik me kan bedenken is mijn CPU aangezien deze al aan de oude kant is..

Laat ik het zeggen dat als ik 3 uur lang speel, daarvan minstens 7x het spel vastloopt en ik 2-3x terug naar het bureaublad word gegooid....
Ik zie veel reactie's over crashes maar ik heb er denk ik 5 totaal gehad in 150uur. Ik zal wel mazzel hebben dan.

Hopelijk fixen ze het, teamgenoten crashen ook met enige regelmaat
M`n zoontje speelt Fortnite en dat klinkt precies hetzelfde.
Mensen serieus, ga een echt spel installeren (RTS/moba). Ga HoN installen en "get good" or "Sit down son".
Dit soort noobgames zijn nu de standaard dus alle kinderen gaan dit als de standaard zien. Laten we allemaal W3 TFT weer installen en screw al die noobgames.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.