Multiscope: 40 procent Nederlanders met Netflix deelt account buiten huishouden

Volgens onderzoek van Multiscope deelt 40 procent van de Nederlanders met een Netflix-abonnement dat account ook buiten het eigen huishouden. Vooral 18- tot 34-jarigen doen dat. Samen kijken Nederlanders dagelijks bijna een half miljard minuten Netflix.

Volgens de Smart Media Monitor 2017 van Multiscope heeft Netflix in Nederland een aandeel van 32 procent als het om kijktijd van on-demanddiensten gaat en daarmee is het de grootste in Nederland. Ongeveer 5,6 miljoen Nederlanders kijken gemiddeld 84 minuten per dag naar Netflix.

In Nederland zijn er volgens het onderzoek ongeveer 2,8 miljoen huishoudens die betalen voor een abonnement en per huishouden zijn er gemiddeld 1,43 kijkers. Om een account te delen moeten gebruikers hun wachtwoord delen. Afhankelijk van het abonnement is het mogelijk om met twee tot vier personen tegelijk naar Netflix te kijken.

Het delen van een abonnement mag officieel alleen binnen een huishouden, maar Netflix treedt niet op tegen gebruikers die een Netflix-account delen op een andere manier. Volgens het onderzoek van Multiscope zijn er 1,12 miljoen huishoudens in Nederland die 'meeliften' op een gedeeld account.

YouTube is met een 18 procent van de kijktijd de tweede grootste aanbieder van on-demandvideo in Nederland. NPO start staat met 9 procent op de derde plek. Inmiddels besteden Nederlanders meer tijd aan het bekijken van on-demandvideo dan aan het kijken naar lineaire televisie. Alle cijfers volgen uit onderzoek dat is uitgevoerd door Multiscope onder 6700 Nederlanders.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

21-12-2017 • 08:05

270 Linkedin

Reacties (270)

270
259
138
13
0
72
Wijzig sortering
"Het delen van een abonnement mag officieel alleen binnen een huishouden"
-> Is dat een relatief recente maatregel dan? Ik heb destijds toen Netflix hier beschikbaar werd contact opgenomen met de helpdesk om te vragen of het toegelaten was om je account te delen met derden buiten je huishouden, en dat was geen enkel probleem. Ik heb het ze toen zelfs op mail laten zetten om er helemaal zeker van te zijn.
Kan iemand een link delen naar een pagina van Netflix waar dit staat? Ik vind het bijvoorbeeld niet meteen terug in de terms of use?

[Reactie gewijzigd door Sethie op 21 december 2017 08:22]

Snel wat gegoogled en blijkbaar is het inderdaad toegestaan door Netflix omdat ze uitgaan van een aankoop op gezinsniveau:
We expect that Netflix is a household level purchase, and that sharing with members of the household is a reasonable thing to do," he said.
Bron

Desondanks is het delen van accountgegevens in Amerika strafbaar in bepaalde omstandigheden. Er is blijkbaar een rechtszaak geweest, (United States v. Nosal) waaruit verschillende media concludeerde dat het verboden was om accounts te delen, maar in de betreffende zaak ging het wel om accountgegevens zonder toestemming van een bedrijf.

http://time.com/money/440...rd-sharing-federal-crime/
Ja, delen op huishoudniveau is dus toegestaan, maar met derden dus niet.
En binnen familie op verachillende locaties (IPs)?
Familie is niet gelijk aan een huishouden. Je moet het zien als een groep mensen die achter de zelfde voordeur woont.
Verschillende locaties kan nog steeds hetzelfde huishouden zijn.
Ik kijk regelmatig buiten de deur netflix op mijn mobiele telefoon (ander ip).

Ook zijn er vrachtwagen chauffeurs, Piloten, Schippers etc... die best een vast adres hebben, maar grotendeels niet op hetzelfde adres zullen zijn als de rest van hun huishouden.
nld1st zegt ook niks over kijklocatie toch? Het gaat om het adress waar je staat ingeschreven en welke andere personen op dat adress staan ingeschreven.

[Reactie gewijzigd door t link op 21 december 2017 11:26]

Hoewel ik je punt snap en het ermee eens ben (gezien bij een huishouden de wet spreekt over een gezamenlijk hoofdverblijf), heb ik bij mijn account nergens mijn adres hoeven invullen.

Netflix weet dus niet direct je woonadres. Hooguit indirect via je bankrekening en IP-adres, maar voor ze dit weten moeten eerst acties worden ondernomen.
Dat is dan ook totaal irrelevant. Huishouden is een definitie met een uitleg, het gaat over personen achter dezelfde deur als de accounthouder in dit geval. Daarvoor heb je geen adresgegevens nodig bij Netflix, jij weet tenslotte heel goed wie er wel en niet op jouw adres woont en jij bent dan ook diegene die beslist om het account te delen.
Het is totaal wel relevant als de post/reactie gaat over het al dan niet gebruik van 1 account achter meerdere deuren (1abonnement, meerdere huishoudens in gebruik). Plus, hoe dit mogelijk strafbaar is.

[Reactie gewijzigd door TripleTech op 21 december 2017 16:28]

Bij Spotify Family mag dat, zolang die mensen maar staan ingeschreven op hetzelfde adres. Hoe ze dat gaan achterhalen is mij een raadsel, maar als oma altijd vanuit een publiek IPv4 in Groningen luistert terwijl de rest van de familie in Amsterdam zit dan is dat wel verdacht.

Als je eromheen wilt werken, is dat vrij eenvoudig: je download de data en slaat die lokaal op. Vervolgens ga je offline (of je blokkeert de app met bijv een layer-7 firewall). Spotify moet je 1x per maand verifieren; dat doe je dan over LTE. Dat zit achter grootschalig NAT zonder accurate geo location, dus kan iedereen zijn. Bij Netflix werkt dat denk ik iets lastiger. Want de datainhoud is groter.

Ook kun je gebruik maken van VPNs en SDNs. Vooral dat laatste is interessant omdat je dan bijv Netflix kunt laten routen over een bepaald familielid's netwerk.
daar wordt hier (nog) geen onderscheid in gemaakt.
Uit de bron:
"When the kids go off to college, are they going to use that login?

"Well, that's probably OK, but when the kids go off and form their own household, they want the control of having their own account, so eventually that turns into a new revenue stream for us there as well."
Maar wat weerhoud je ervan om bijvoorbeeld te zeggen dat dat je broer is die bij een vriend zit te kijken ipv dat het de vriend zelfe is?
Niets. Sterker nog, ze zullen het niet eens vragen.

[Reactie gewijzigd door Coffee op 21 december 2017 10:29]

Niets. Sterker nog, ze zullen het niet eens vragen.
Ze komen het ook niet vragen. Bij elke Netflixstreamer langs gaan om te checken of degene die kijkt ook degene is die het abonnement heeft... Ha.
Dat zou abonnees kosten en letselslachtoffers maken.
Precies wat ik bedoelde inderdaad.
De verwijzing waar de quote op is gebaseerd lijkt imo op een Engelse site. En Engelse wetgeving is hier toch niet geldig (zeker nu niet meer met de Brexit :D). Iemand enig idee wat de Nederlandse wet hiervan vindt?

Daarnaast verwijs je naar een site van een derde en niet van Netflix zelf. En in de quote die je aanhaalt daar staat 'expect'. En expect is te vertalen als te verwachten oftewel aannemen en laten we nou niet meteen oordelen o.b.v. verwachtingen of aannames die een derde partij doet over de algemene voorwaarden van Netflix.
De quote is afkomstig van de CEO van Netflix vanop de Consumer Electronics Show 2016 in Las Vegas en heeft niets met wetgeving te maken, maar hun positie tegenover het delen van account.

Edit: uit een andere bron:
As for the leader in the field, Netflix doesn’t specify in its terms of service who can share access, though it says that account owners shouldn’t share their log-in information with anyone. Four people can stream content simultaneously under the $12-per-month premium plan. However, company CEO Reed Hastings clarified his perspective during a 2013 earnings call. “We usually like to think that a husband and wife can share an account and that that’s perfectly appropriate and acceptable,” he said. “If you mean, ‘Hey, I got my password from my boyfriend’s uncle,’ then that’s not what we would consider appropriate.”
https://www.consumerrepor...eaming-services/index.htm

[Reactie gewijzigd door IStealYourGun op 22 december 2017 06:44]

We leven alleen niet in USA. Hoe zit dat in NL?
Ongeveer hetzelfde. al verwacht ik dat het voor Netflix een deur te ver is om iemand daarvoor aan te klagen. Ze cancelen gewoon je account en maken het je moeilijk om via een andere weg nog een abonnement te kunnen nemen.
Dat het zonder registratie van adres problematisch wordt is wel duidelijk. Ze zullen ook niet zomaar je NAW gegevens krijgen op basis van een vermoeden en zonder een serieuze inbreuk ergens op.

Ieder kind weet verder best wel dat het niet mag en dat dat logisch is.
De beperking van het aantal inlog zal voor netflix voldoende zijn als waarborg dat er geen overmatige misbruik van gemaakt gaat worden.

Zoals in veel gevallen... als iedereen het niet gaat doen (delen van de accounts) of er openlijk een eigen winkel mee begint ( 1 netflix login voor 2 euro p/m e.d) zal de noodzaak voor NF er ook niet zijn om moeilijke en ingewikkelde stappen te nemen.
Ik geloof dat ze er gewoon niet zo kritisch op gingen letten. Dus het wordt volgens mij gedoogd
Klopt, dit staat ook in het artikel.
ow, lol, wat stom. Sorry, ik heb geskimt over het artikel vanwege drukte met werk en een snelle reactie is dan niet slim om te doen.

Ik doe ook delen met familieleden op deze manier.

[Reactie gewijzigd door Boy op 21 december 2017 10:47]

VPNs werden ook gedoogd...
Totdat de contentbedrijven druk op Netflix uitoefenden om hier wat aan te doen. Netflix zelf vond het allang best. Maar de contentbedrijven hoor je nauwelijks hierover (alleen wellicht nu wel, 40% is best hoog)

Overigens kan ik nog steeds prima via VPN kijken (prive VPN algo instantie op een kleine VPS van een paar euro per maand). Niet speciaal voor Netflix trouwens, maar het werkt er wel prima overheen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 21 december 2017 16:34]

Technisch gezien zou het niet moeilijk moeten zijn alles behalve 1 ip (tegelijk) te blocken.

Volgens mij hebben ze het oogluikend altijd toegestaan om de gebruikersbase groot te maken én zo mensen met de dienst bekend te maken.
Tja maar dan zit je met het probleem dat je dus niet via mobiel en thuis tegelijk kan kijken terwijl dat wel mag als ik bijvoorbeeld onderweg ben en mijn vrouw thuis is.

Daarnaast zou dat ook weer te omzeilen zijn met een VPN verbinding naar huis.... ( Al is dat wel een extra hindernis die niet iedereen makkelijk neemt)
Kan je die mail niet delen?
Ik zou vooral combi abo willen.
Beetje zoals tripple play van de telecom providers.
- Netflix Y/N
- Spotify Y/N
- Tweakers abo Y/N
- ...

En maar 1 totaal betaling moeten doen per maand. ev met een kortingkje omdat je meerder producten afneemt.
Dan ben ik aan boord.
Dat klinkt eigenlijk een beetje als het tegengestelde als wat we met netneutraliteit willen bereiken.
Ik zie ook niet een echt voordeel er aan om maar aan 1 partij te betalen.
Ik bedoel dat enkel om mijn facturatie / maand te vergemakkelijken. (overzichteljjker te maken)
En korting te scoren :)
In Amerika is netneutraliteit net afgeschaft.
Ach dat is America, een land dat niet langer als voorbeeld mag gelden.
Nou nee. Alles is tegenwoordig al tripple- of quad-play. Als je (zoals mij) enkel een los internetabonnement wil zonder allerhande toeters en bellen ben je best beperkt in je keuze omdat er zowel op coax als glas amper opties zijn voor "internet-only".
Niet zo gek aangezien het zo makkelijk is. Mijn zus heeft een account en daar zit ik op en mijn vader en moeder. Scheelt je toch weer aardig wat. Raadt ook iedereen aan om dit te doen.
Klopt, doen wij ook met vrienden. Netflix is gewoon te duur voor de content die wij kunnen zien. Ook loopt het erg achter..
Te duur?
Basic: €7,99
Standaard: €10,99
Premium: €13,99

Dit zijn bedragen per maand en duur is het zeker niet, plus je deelt met vrienden 7(8)7

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 21 december 2017 08:32]

“Je deelt het met vrienden” schrijf je... hoezo deel je het? Is het anders te duur??? :P
Want hoewel dat qua IP kan is dat niet de opzet/insteek van Netflix.

Kijk één tientje is ‘te overzien’ idd, maar... there is a big But! Er zijn namelijk steeds meer abonnements-vormpjes dezer dagen.

Qua interesse zou ik bijv. graag Netflix, Spotify en een Adobe-Lightroom abonnementje willen. Allemaal ongeveer een tientje.

Dan krijg je dus 3 x 10 x 12 = € 360 per jaar. En dat vind ik toch wel serieus geld!
Dat is (uiteraard) subjectief, en om meteen maar een tegengeluid te laten horen: €360,- per jaar voor een flinke berg aan films, muziek en een semi-prof fotobewerkingspakket vind ik zeker niet duur. Probeer voor dat geld maar eens films, albums, en software los te kopen; ik denk dat je er op die manier toch een stuk minder voor terug krijgt.
Helemaal mee eens.
Als je dat optelt, dan is dat best 'waar voor je geld' en ieder moet voor zich natuurlijk afwegen of je dit geld erin wilt stoppen. En dat doe ik niet, dus ik heb geen van de 3 diensten :)

Voor de streamingsdiensten ben ik een heel licht gebruiker. Spotify een paar keer zo'n cheap abbo gehad 1 maand voor een 1 euro ofzo.. maar ik merk dat ik het alsnog niet vaak genoeg gebruik. Ik denk dat wij Netflix vaker zouden gebruiken, maar dan alsnog denk ik geen 'heavy user'. En in zo'n situatie is € 10 per maand 'duur'.

Qua software.. dat is een iets ander verhaal. Beetje off-topic en een eigen hekel-dingetje richting Adobe :)
Ik gebruik Lightroom al een jaar of 9. Upgrades kostten altijd een euro'tje of 80. Daar deed ik 2 of 3 jaar mee en kocht dan weer een upgrade, dus = € 30 per jaar (ongeveer). Je moet nu een abbonement nemen als je de nieuwste versie wilt kunnen blijven draaien à € 120 per jaar.

Het punt wat ik eigenlijk wilde maken, er komen steeds meer diensten die "slechts € xx kosten" maar als je al die diensten bij elkaar optelt dan gaat het uiteindelijk om serieus geld. Dus het gaat inderdaad om prioriteiten stellen en zelf afwegen wat 'duur' is en wat niet.
Met Spotify heb je tenminste nog de gratis mogelijkheid op de desktop en tablet (en als je als het nummer bijna is afgelopen snel op een andere klikt krijg je bijna nooit reclame). Ik heb mijn abonnement daar ook opgezegd, ik luister er bijna nooit naar.

Maar Netflix heeft zoiets helaas niet.

Software abonnementen vind ik ook heel vervelende geldklopperij. Ik gebruik zoveel mogelijk open source maar een echt goed fotobeheerpakket is er inderdaad niet.
Mee eens, maar dan heb je het dus wel over 1 abonnement per categorie.

Het gaat er steeds meer naar toe dat je voor films / series meerdere abonnementen af moet sluiten, als je verschillende dingen wilt zien. En als je Netflix / HBO / Disney / Amazon nodig hebt, om dingen te kijken, lopen die kosten ineens 4x zo hoog op....

Gelukkig kan je per maand een abo nemen, en zo bijvoorbeeld rouleren, maar niets houdt ze tegen om ook dat soort voorwaarden aan te scherpen.

En fysieke media is ook aan het verdwijnen, dus het alternatief van een serie dan maar fysiek aankopen zal ook ooit tot het verleden behoren. Dan maar hopen dat je het digitaal dan nog kan aanschaffen, i.p.v. alleen streamen via abonnement...
De grap is dat veel mensen abotjes hebben die ze vervolgens helemaal niet of nauwelijks gebruiken. Daar verdienen ze aan. Zo werkt dat bij een sportschool ook.
In een tijd dat je voor nog geen drie tientjes per maand een Alles-in-1 pakket met een 100 Mbit/s lijntje en opname/pauze functie kunt krijgen, is een tientje per maand voor een additionele dienst als Netflix voor sommige mensen inderdaad veel geld. Maar ik denk dat het ook te maken heeft met de grenzen van het toelaatbare veilig te kunnen/willen opzoeken. Iedereen weet inmiddels ook dat downloaden van illegale content niet mag, maar zolang er niet daadwerkelijk een financiële sanctie volgt, blijven we dit soort burgerlijke ongehoorzaamheid leuk vinden. Ondanks loze dreigementen vanuit de industrie.
Het nadeel aan abonnementen is dat je er aan vast zit.. je blijft maar betalen.. voor je het weet zit je vast aan 50 verschillende abonnementen en werk je de halve maand om ze maar te betalen.. Ik koop liever iets in 1 keer.
Had het over dat GiovanniK deelt met vrienden!
Stel je deelt met 4 vrienden en je hebt premium, dan betaal je maar €3,50 pp per maand.
Ga mij niet vertellen dat €3,50 per maand duur is, zo ja dan moet je geen abbo nemen!
:) oh ja, je reageerde op GiovanniK. You’re right.

En nee, €3,50 per maand vind ik niet duur, maar dan gebruik je het niet ‘binnen een huishouden.

En nee, ik heb ook geen abbo.. op geen van de drie diensten die ik noemde :)
Ach we moeten blij zijn dat ze (delen) toe laten.
Voor je het weet kan het niet meer, net als je toen content van andere landen kon zien.
Toen keek ik alleen naar de Amerikaanse en Canadese Netflix :P
Als het kan en niet expliciet verboden is dan doen we het toch gewoon? Doen de 'grote bedrijven' ook als het om belasting betalen aankomt.
O-) zucht.. daar gaat mijn wereldbeeld. "Als zij het doen mag ik het ook" :-)
Maar ik snap je punt.
Ik weet niet of Netflix dit doet. Alleen dan vind ik het gerechtvaardigd.
Jij "wil" al die diensten gebruiken en vervolgens klaag je dat je ervoor moet betalen?

Wat is het alternatief? illegaal downloaden dan maar en er door jouw gierigheid voor zorgen dat mensen die alles wel legaal willen doen nóg meer moeten gaan betalen?
Volgens mij heeft hij het nergens over illegaal gebruik, noch dat hij dat overweegt of zelf doet. En dat is natuurlijk een goede insteek. Maar je hebt een punt voor degene die dit doen zoals jij beschrijft. De vraag is wel: worden producten gegarandeerd goedkoper als meer mensen het afnemen of zeggen deze bedrijven dan weer dat ze zoveel moeten investeren in servers of update, andere services, etc.? dat laatste reële kans op, ondanks dat wel goedkoper kan misschien. Wij zijn misschien gierige mensen, maar die bedrijven zijn dat ook. ;)

Kijk maar naar de prijzen. Ondanks dat er meer nieuwe gebruikers bijkomen bij zowel Netflix en waarschijnlijk ook Adobe (zie ik in mijn omgeving) worden de prijzen niet lager. Het alternatief is keuzes maken. Andere diensten afnemen of nergens een dienst afnemen.
Maarja, aan de andere kant, adobe lightroom is sowieso voor je hobbie, en een hobbie mag best wat kosten. En anders kun je altijd nog gratis opensource alternatieven gebruiken.
Ja, dingen kosten nu eenmaal geld, je auto kost waarschijnlijk 300 per maand. de sportschool 50 euro, kabel tv en internet 60 euro's. je telefoon abo 30 euro. je mobiel zelf ?? ik zal het maar niet gaan optellen.
Maar goed als je dus iets wilt kost dat geld. Als echte Nederlander moet het natuurlijk allemaal gratis zijn en niet willen betalen voor de service die je gebruikt. maar als we zelf niet betaald worden voor onze services is het land te klein.
Maar je kunt natuurlijk nooit in de portemonnee kijken van iemand anders.€14x12= €168 per jaar naar mijn menig is dat toch een aardig bedrag.
Vanaf € 7,99!

Die € 13,99 betaal je voor het premium abonnement, waarbij je zowel (een soort van) 4k-kwaliteit kunt bekijken als met 4 personen tegelijk kan kijken.

Als je een Premium abbonnement hebt, dan heb je ook al een redelijke internetverbinding liggen, een redelijk nieuwe 4K tv of computer die het ondersteunt en kun je dus met 4 man tegelijk kijken. Dan is die € 13,99 ineens een relatief laag bedrag..
Voor die €8 krijg je alleen SD. Dat wil toch niemand meer? Snap niet eens dat ze dat aanbieden. Zelfs op een telefoon ziet dat er blurry uit.
Maar ik snap degenen die Netflix duur vinden ook helemaal niet. Een abo op lineaire TV kost je al gauw €20 per maand (dus bijna 2 keer zo veel als de gewone HD Netflix van €11) en krijg je veel minder voor (TV zenders hebben ook geen bioscoopfilms of recente bluray releases, maar wel bergen reclame).
Ja, bergen irritante reclames :( :( :o
tja, maar 7,99 is alleen SD en maar 1 device... En premium heb je dus nodig als je met meerdere (4 devices) wilt kijken (in op zijn minst HD).

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 21 december 2017 17:42]

ja en die kan je niet delen met een ander :-(
Je kan em wel delen met een ander, maar dan is het estafette kijken ;)
8×12=96 klinkt niet zo mooi als 14×12=168 natuurlijk. ;)
Goedkoper dan televisie waar je 50%** van de tijd reclame voorgeschoteld krijgt, en dus effectief nog eens 2x zo duur is.

** Serieus getimed bij een film op RTL nix.
Mag niet, maximaal 20% van de tijd, 12 minuten per uur, al heb ik zelf het gevoel dat het 3 keer 6,5 a 7 minuten zijn (ongeveer 20 minuten per uur)
Volgens mij telt reclame voor ‘jezelf’ (trailers, promo’s en programma aankondigingen) niet mee.

O.a. http://www.totaaltv.nl/ni...tv-door-europees-besluit/
Dat klopt helemaal en met al die promo's e.d.zit je zo op 16 à 19 minuten. Veronica heeft al een keer een boete gekregen toen ze die 12 minuten per uur hadden overschreden.
Het scheelt wat per zender en per moment (in deze tijd, december, zijn de reclameblokken vaak tot de rand toe gevuld. In de zomer is dat wat minder, ook 's avond laat is de reclame korter).

Echter dat linkje van @Burgertrut is wel zorgwekkend, 20% van de tijd tussen 7:00-23:00. Dat zou betekenen overdag weinig tot geen reclame en 's avonds belachelijk veel. Ze kunnen er beter tussen 17:00-23:00 van maken.
Dan kun je ook de standaard variant nemen, dan ben je 112 euro per jaar kwijt. Als je dan die 168 te duur vind ben je 56euro goedkoper uit. Kun je wel maar 1 stream kijken maar is voor de meeste mensen best voldoende (of je maakt wat content offline beschikbaar voor de kinderen op het tablet, kun je alsnog 2 dingen tegelijk kijken.

Maar het nieuwsbericht gaat erom dat veel mensen het account delen. Als je dat met 2 anderen doet betaal je dus 168/3 = 56 per jaar, of delen met z'n 4-en: 42 euro per jaar.

In mijn familie hebben wij Videoland, schoonbroer Netflix en schoonouders liften gewoon mee. Dit acount hebben we bij de dienst zelf aangemaakt (dus geen facebook of google account) en een generiek wachtwoord op staan.
Heb je natuurlijk gelijk in maar omdat je iets niet kunt betalen betekend dat niet dat je meteen maar misbruik van iets kan gaan maken. Het is en keuze waar je je geld heen laat gaan.
Nee, dat klopt.

Maar sorry, dat is niet alleen met Netflix zo.
En het is nu niet direct een eerste levensbehoefte.
14/30=€0,46 per dag.
Dan is het weer heel weinig. Kern is dat je niet zo groot of klein kan maken als je wil maar aangezien alles per maand gaat je dat het beste kan aanhouden. Als je aan abonnementen 50% van je salaris kwijt bent moet je eens gaan nadenken wat niet noodzakelijk is.
En dan kan of delen of opzeggen :)
De grotere series, vikings, game of thrones, blacklist e.d. staan er niet op of lopen flink achter. Dát is waarom ik het duur noem.
In plaats van die series staan er weer andere goede series op. In plaats van eerst een serie uit te zoeken en dan te kijken op welke service het staat kun je natuurlijk ook gewoon eerst de service uitzoeken die je het meest aanspreekt en dan daar kijken welke serie je leuk vindt ;)

Ik heb sowieso al besloten om niet te betalen voor 5 verschillende VOD services. Ik heb alleen Netflix, dus HBO en Disney kunnen lekker de boom in met hun content. Enige uitzondering is Game of Thrones, die ik al vanaf het begin volg toen Netflix nog niet eens beschikbaar was in NL en we hier nog legaal mochten downloaden. Die blijf ik gewoon lekker downloaden tot het afgelopen is, ik ga niet nog eens €10 p/m betalen voor 1 serie.

De eerste 3 seizoenen van Blacklist staan trouwens gewoon op Netflix. Als je geduld hebt komt de rest vanzelf :) Over een jaar is het nog steeds dezelfde serie, dus waarom zo'n haast?
Helaas kan Netflix niet voor alle content een deal maken, zoals de kijkers het graag zouden zien. Sommige series worden eerst uitgemolken (Amerikaanse networks, verkocht aan buitenlandse zenders, uitgebracht op Bluray en/of betaalde download) en dan pas op (een) streamingdienst.
Staat tegenover dat Netflix ook eigen content heeft.
En met bepaalde VPN's kan je dus een veel groter aanbod krijgen, zonder Ned. Ontertiteling, dat wel.
“Te duur voor de content” is wel wat achterhaald ondertussen. Er staat zoveel op Netflix, van eigen series tot redelijke nieuwe films (Er Ist Wieder Da! stond bij de blu-ray release op Netflix) tot klassieke series en kinder tv.

Dat niet het nieuwste op Netflix staat is jammer, maar er is zoveel te zien, dat jouw argument echt niet meer accuraat is.
Ik heb het niet over de prijs maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in het aanbod. Voor serie liefhebbers is er veel te zien, daarnaast wordt je als serie-kijker langdurig vermaakt (meerdere seizoenen). Maar veel iets oudere speelfilms staan er gewoon niet op. Heb je weer eens zin in The Matrix trilogie, nergens te vinden, Forrest Gump, The shawshank Redemption idem. En zo kom ik vaak speelfilms tegen die ik niet kan vinden, of incomplete trilogieën.

Dan wil ik nog en kleine frustratie uiten over de licenties in verschillende landen. Ik was laatst langs Frankrijk via Zwitserland naar Italië gereden voor werk. Onderweg overnacht in Frankrijk en begonnen aan de film Inception. Uiteindelijk niet afgekeken. De volgende dag in Italië wilde ik hem afkijken, helaas is de film nergens meer te vinden....... Balen...
Dan wil ik nog en kleine frustratie uiten over de licenties in verschillende landen. Ik was laatst langs Frankrijk via Zwitserland naar Italië gereden voor werk. Onderweg overnacht in Frankrijk en begonnen aan de film Inception. Uiteindelijk niet afgekeken. De volgende dag in Italië wilde ik hem afkijken, helaas is de film nergens meer te vinden....... Balen...
He dat mag niet meer.... Je hebt echt een recht dat je in Italie Inception mag kijken, omdat je Nederlandse Netflix abonnement hebt. Laatst was er regels afgesproken dat de licenties voortaan voor hele Europa geldt. Dus ik weet niet of het al ingevoerd is of volgende jaar???

Gevonden!!! nieuws: 'EU maakt uitzondering voor online video bij inperken geoblocking'

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 21 december 2017 10:25]

Goed dat de regels veranderen. Helaas was hij toch echt niet te vinden op Netflix in italie circa 1,5 maand geleden.
Helaas is dat een probleem wat niet bij Netflix ligt maar bij de eigenaren van de content in elke land. In elk land heeft een andere partij rechten op een film of serie. Vandaar dat sommige films in andere landen te zien zijn en hier in Nederland niet. Zo was ik op vakantie begonnen aan Dokter House in Italie maar die was helaas niet te zien in Nederland :(.

Volgens mij is was het wel zo dat ze vanuit de EU wilden dat er op Netflix 1 aanbod komt in heel Europa dat zou de content als het goed is moeten vergrootten.
Ik kan helaas geen afbeelding plaatsen, ik kan (hier) gewoon Matrix trilogie kijken met Netflix.
Daarentegen mis ik bepaalde seizoenen van series die in Nederland wel te zien zijn.

Dat is wat inderdaad storend is, het is immers één EU?
Overal is een ander aanbod. Ik geloof dat ze dat in zomer 2018 in de EU moeten gaan gelijk trekken, heb ik ergens gelezen, dan is de EU één grote markt. Dus nog even geduld, en anders een goede VPN nemen. Kan je via PLEX(gratis) ook kanalen instellen en kan je ook in goede kwaliteit recente Amerikaanse series via het web bekijken. Maar inderdaad, voor oude films en series moet je illegaal gaan. KODI enzo (zet dan dus zeker de VPN aan) want andere mogelijkheden zijn er niet, hun eigen schuld dus. Ik geniet nu van Kung Fu waar ik heel vroeger dus wat afleveringen gemist heb, en nu in kleur.😂
Ik snap je gevoel, maar meer nog dan dat ik films mis, vind ik het jammer dat je binnen de categorien : 'comedy', 'drama', 'thriller, enz. niet kunt kunt filteren op alleen films of alleen series. Soms heb ik gewoon zin in een film, maar met bladeren is dat niet fijn. Je moet dan exact weten wat je wil kijken om het te vinden. Maar net als vroeger bij de videotheek in het rek kijken wat er is kan dus niet. Zitten er allemaal series tussen.
Inderdaad. Het stoort mij ook dat ik niet kan filteren op films en series. Voor mij is het altijd best een commitment Als ik aan een serie begin. Ik kijk soms liever gewoon een filmpje waar je geen weken aan vast zit.
Ik vind het zwaar irritant dat sommige content alleen in andere landen is.. Laatst The hunger games aan het kijken, laatste deel kan je niet in nederland kijken.
Netflix werkt aan wereldwijde releases tegelijk.
Als een serie of film (nog) niet beschikbaar is heeft dit te maken met licenties van de des betreffende land.
Iets wat Netflix niet veel aan kan doen, of ze moeten met veel geld gaan smijten.
De EU wordt te pas en onpas gebruikt voor vele onzin zaken naar mijn mening, maar zouden toch eens moeten kijken om zaken wat rechten voor muziek, film, sport etc. centraal te regelen zodat dit gelijk is voor alle EU landen. Dit zou voordeel bieden en voor de consument en voor de content aanbieders/leveranciers die niet met de verschillende instantiens in deze landen apart de zaken te moeten regelen.
En dat heeft ze dus al gedaan: https://www.nrc.nl/nieuws...-europese-regels-a1545002. Duurt natuurlijk weer even voor het effect heeft.

Edit: Dat is niet exact wat jij aangeeft, het regelt niet de rechten. Maar streaming heeft dus de aandacht van de EU.

[Reactie gewijzigd door Paulus73 op 21 december 2017 09:35]

En soms heb je in Nederland weer meer dan elders. De serie the good place, staat hier al in seizoen twee, terwijl in Amerika deze nogsteeds op seizoen 1 staat.
Ja, toevallig helemaal gekeken. Op het laatst raakt het concept behoorlijk uitgekauwd en hoewel er geen duidelijk 'eind' of cliff-hanger of wat dan ook is wat een seizoen-overgang of einde aan zou kunnen geven, lijkt het me niet dat hier nog een seizoen 3 van komt.
Ik kan niet voor @GiovanniK spreken, maar ik kijk 1 tot 2 keer per maand iets, dan wordt het al gauw 'duur'. Als het niet meer mogelijk zou zijn zou ik er ook weer mee stoppen. Maar ik heb niet het idee dat ik de gemiddelde Netflix gebruiker ben :P
"Te duur voor de content" en "Achterhaald" zijn meningen. Dat er steeds meer content op Netflix komt wil ik wel geloven maar er gaat ook geregeld content af.

Of je de content die erop komt te staan leuk vind... is een smaak
Nou, ik vind juist dat er steeds MINDER op staat. die eigen series is juist waar ik helemaal niet zo op zit te wachten, ik zit juist meer te wachten op complete oude series (zoals origineel het idee was), maar de meeste miniseries die er eerst op stonden die ik nog wilde zien, staan er inmiddels al niet meer op.
Ze zijn aan het shiften naar meer geld te steken in nieuwe eigen producties en minder in aan te kopen series, en daardoor wordt het dus voor mij minder en minder interessant (ik kijk series sowieso pas als ze 'klaar' zijn zodat ik het gezeik niet hebt van cliffhangers (en soms dat je nooit het einde te zien krijgt)..
Netflix is gewoon te duur
Wat zou jij dan redelijk vinden? En neem wel even in je vergelijking mee dat je waarschijnlijk ook een tientje of 5 aan je internet abo betaald, een film huren bij een online aanbieder €3 - €5 kost, je telefoon abo ook een tientje of 2 (wellicht meer) kost en zo kan ik wel even doorgaan
voor de content die wij kunnen zien
Op dit vlak zijn wij (als in; de maatschappij) waarschijnlijk te erg verwend. Ik vind het aanbod al best aardig, maar we willen steeds meer. Ik vind het aanbod prima, natuurlijk zou ik ook graag de nieuwe seizoenen zien van de series die ik volg, maar ach, ik vind het ook niet erg om te wachten
Ik wil best 50 euro of meer neerleggen, maar dan moeten er geen verschillende streamingdiensten zijn die een ander aanbod hebben. Dat is nou juist het probleem. Je moet overal abonnementjes afnemen of downloaden voordat je alles kan zien. Dan heb je nog het probleem dat content in bepaalde landen niet beschikbaar is, toch betalen wij hetzelfde bedrag waar ze elders wel die content kunnen zien.
Maar dat is een algemeen probleem wat je beschrijft... Je hebt altijd exclusives, dat heb je ook bij andere dingen... Daar ben ik ook niet blij mee, ik heb er ook geen zin in om een XBox + Playstation + Switch + ... te moeten kopen, maar als ik alle spellen wil kunnen spelen zal ik wel moeten. Maar dat lijkt me geen geldige reden om te zeggen, ik neem geen Netflix want het is te duur.

Het probleem is dat jij alles wilt kunnen kijken, maar dat is een kwestie van keuzes maken. Als jij alles wilt kunnen kijken, dan zal je daarvoor moeten betalen en verschillende abos moeten afnemen, zo werkt het nou eenmaal. En die andere regio's zullen bepaalde dingen niet kunnen zien wat wij wel kunnen zien...

In mijn ogen stel je gewoon onrealistische eisen en je bent niet de enige. Ik zie vaker dat onrealistische eisen gebruikt worden om goed te praten dat er regels omgebogen of zelfs gebroken worden. Waar het meestal op neerkomt is dat mensen alles willen hebben maar er geen geld voor over hebben. Die content waar mensen denken recht op te hebben moet worden gemaakt, daar staan kosten tegenover, die moeten worden terugverdient... Tja, zo werkt het nou eenmaal in de wereld.
Netflix is gewoon te duur voor de content die wij kunnen zien.
Tja, het hangt maar van je profiel af zeker? Ik ben sinds de introductie hier in België klant, ik beperk me enkel tot series en mijn watchlist is sinds het begin alleen maar gegroeid. Ik krijg gewoon niet alles bekeken wat ik zou willen bekijken.

Dus zelfs indien een aantal series wat achterlopen of ronduit ontbreken maakt het voor mij nog weinig uit - ik betaal voor onbeperkt kijken wanneer ik wil naar dingen die ik goed vind. Dan is Netflix het geld meer dan waard.
Te duur?! Er staat voor duizenden uren aan entertainment op. Als je 1x in de maand naar de film gaat ben je al duurder uit. 2x pakjes sigaretten zijn al duurder dan een maand Netflix.

Is er eindelijk een betaalbaar alternatief voor het downloaden van films gaan mensen nog zeiken. Mogelijk als meer mensen niet te cheap zijn om 10 euro per maand te betalen dat er nog meer content beschikbaar komt.
Ik kwam er een maand geleden achter dat van 4 superhero series die ik normaal download (Supergirl, Flash, Legends of Tomorrow en Arrow), de eerste 3 van die 4 de dag nadat het in de US op TV was geweest op de nederlandse netflix stond. Alleen Arrow liep helaas enkele jaren achter, maar terwijl ik dit type is die ook ineens up to date!

Je kan echt niet meer claimen dat ze er niks aan doen.
Raadt ook iedereen aan om dit te doen.
Iedereen doet het, maar echt netjes en eerlijk is het niet, toch?
Waarom niet, met het duurste abbo kàn en màg je via maximaal 4 verschillende IP addresses tegelijkertijd naar Netflix kijken. Staat in hun voorwaarden.
Het toont aan dat de prijs iets te hoog ligt
Door te delen overwegen meer mensen om netflix te gebruiken.
In De praktijk bekend het grotere inkomsten .
Nee, het toont aan dat mensen gierig zijn... :) En delen wil wat anders zeggen dat zelf een abo nemen. Dus het zijn geen extra inkomsten voor Netflix, eerder misgelopen inkomsten.

Ga eens naar de film, ben je zo €8 kwijt voor één film. En dan gaan mensen zeuren over een Netflix abonnement voor €12 waarbij je duizenden films en series krijgt.
Ik heb mijn account geupgrade naar 4 schermen zodat mijn schoonmoeder ook Netflix kan kijken. Zij zou zelf nooit een abonnement hebben genomen. Is voor Netflix dus €3,- per maand extra die ze anders waren misgelopen. ;)
Exact, opa en oma zouden nooit zelf Netflix nemen maar liften nu mee.
In eerste instantie omdat ze af en toe op de kinderen passen maar nu kijken ze zelf af en toe ook.
Het moment dat dat niet meer op een normale manier kan verdwijnt het bij hen en schroef ik mijn abo terug. Ze zouden dan zelf ook geen Netflix nemen, dan vallen ze gewoon weer terug op reguliere tv.
De mensen bij Netflix zijn slim genoeg om niet opeens rigoreus hun werkwijze aan te passen en meelifters weg te jagen. Er is nog een hele generatie mensen die liever hun tv gids abo aanhouden dan zelf voor netflix te betalen.
Bij welke bios ga je voor 8,- naar de film dan?
Was maar een bedrag om een statement te maken ;) Maar volgens mij zit het rond die koers...
Bij de euroscoop is het 8,50 en 7,50 voor studenten dus kan opzich wel ;)

Maakt voor de context voor zijn opmerking ook niet veel uit of het nu 8 of 12 euro is per film :P

[Reactie gewijzigd door !mark op 21 december 2017 09:40]

Nee, het toont aan dat mensen gierig zijn... :) En delen wil wat anders zeggen dat zelf een abo nemen. Dus het zijn geen extra inkomsten voor Netflix, eerder misgelopen inkomsten.
gelukkig is niet iedereen gierig

Een gedeelde account is nog steeds een stuk beter dan geen account hebben en de serie's piraten
Als iedereen piraat dan worden ook geen goede series gemaakt zoals Stranger Things
Ongeacht dat je soms series eerder kan zien als je het piraat heeft Netflix geluk gehad
Andere streaming services worden helemaal onderbroken door piraten praktijken

(ik raad het niet aan om een account te delen / piraten)

[Reactie gewijzigd door sownheard op 21 december 2017 09:26]

Ik heb ziggo movies en series XL Netflix maar kijk ook via Kodi en Plex. Dus ik betaal echt wel, maar sommige content kan je niet anders krijgen dan via de illegale kanalen.
Dus voor sommige series/films betaal ik vijf dubbel, en voor de andere niet. Maar aangezien ze vaak uit dezelfde maatschappijen komen, verrekenen ze dat maar.😂
Dus als ik echt gierig was had ik alles via de illegale kanalen kunnen bekijken.
'Iets te hoog' ?
Mensen willen het zo goedkoop mogelijk. Liefst gratis.

Al zou er 3 euro euro van de prijs afgaan, dan nog zou er gedeeld worden.
Al zou er 3 euro euro van de prijs afgaan, dan nog zou er gedeeld worden.
Omdat het mag. Waarom zou je meer betalen als het niet hoeft en je er geen wetten mee overtreedt ?
Je reageert op mijn reactie zonder te lezen waar dat over ging.

Ik weet dat je Netflix mag delen.
Omdat het niet mag buiten een hetzelfde huishouden, staat ook in de voorwaarden en daar gaat het om.

Dat het gedoogd wordt door NF geeft je geen vrijgeleide, dat men dat zo neemt is een andere discussie.
En wat is de definitie van een huishouden? Als ik op reis ben, val ik er dan nog wel of niet in?
Hoe zit het met de casus gedeelde woning zoals bijv. een studentenhuis?

Het is gewoon lastig te controleren en zoals al vaker gezegd staat dit in de voorwaarde zodat er bij zwaar misbruik actie op ondernomen kan worden.

Netflix zelf draagt uit dat ze zoeken naar een zo groot mogelijk marktaandeel en dat delen (met wat voorbeelden) geen probleem is in hun ogen. Zie bron: https://techcrunch.com/20...ys-account-sharing-is-ok/
En met het goedkoopste abo? ;)
Zijn er verder geen beperkingen?
Die kun je ook delen. Alleen mag er maar 1 stream tegelijk gestart worden, dan loop je snel tegen beperkingen aan.
Net zeggen. Ze verdienen er dik aan.
Hoezo niet? Het gaat natuurlijk wel om een familie account maar als een vriend een account gebruikt in plaats van bijvoorbeeld je broer. Dat maakt voor Netflix toch absoluut niks uit? Zolang er maar betaald wordt. Ik zie hier nou absoluut het probleem niet van in.

Het is dat, of geen Netflix meer voor mij. Simpele keuze. En ik denk voor menig andere die hier hetzelfde over denkt.

edit: Typo

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 21 december 2017 09:03]

Hoezo niet?

Als de gene toestemming geeft om gebruik van te maken waarom niet. Dan is het toch netjes en eerlijk. Het zou erg zijn als je de email+wachtwoord steelt en dan er gebruik van maakt. Dat is niet netjes.
Het gaat wel tegen de voorwaarden van Netflix in maar ze kunnen er niet tegen optreden omdat veel mensen Netflix ook buitenshuis bekijken.
Inderdaad, Netflix kan moeilijk aantonen dat jij niet diegene was die via het IP van jouw ouders een film aan het kijken was.

Iig niet zonder flink wat privacy regels te schenden.

Daarbij zie ik in de toekomst ook populaire Youtube kanalen naar platforms als Netflix verhuizen.
Misschien als een soort sub-platform (net als het Kids-account) waar semi-professionele content op geplaatst wordt en de gebruiker dus ook op Netflix zijn of haar wekelijkse vlog of ander item kan kijken. Door Netflix geselecteerd en gemodereerd zodat de kwaliteit wel goed blijft.

[Reactie gewijzigd door BenVenNL op 21 december 2017 09:05]

Iig niet zonder flink wat privacy regels te schenden.
Sowieso niet want er komt niemand in persoon kijken wie er naar de content kijkt. Je kan wel op het huis of de hond passen ergens. Je hoeft toch geen alibi te hebben ? Er is betaald.
Niet expliciet, enkel bij Amazon Prime is het gelimiteerd tot 2 volwassenen en 4 kinderen, bij alle andere (grote) Amerikaanse steaming providers is het gelimiteerd tot het aantal streams.

http://time.com/money/404...e-share-account-password/
Ja, het is netjes en eerlijk tegenover diegene. Maar dat was het punt niet: het is niet netjes tegenover Netflix.
Hoezo niet? Het is betaald. Het is net zo dat je steelt.
En hoezo niet?

ik bedoel maar, het is een bedrijf met de bedoeling winst te maken, zij zullen er alles aan doen en om regels heen gaan om zoveel mogelijk winst te maken. En waarom zou jij dan niet in diezelfde spirit van hun 4 streams tegelijk gebruik maken door het account te delen zodat er precies dat gebeurd. Dat is toch de definitie van een bedrijf? kosten minimaliseren en zoveel mogelijk product eruit halen.

Ik snap mensen niet dat het ineens moreel gezien iets totaal anders is als consumenten het doen, maar als een bedrijf het doet dan is alles OK en dat is toch wat bedrijven doen?

Als netflix niet genoeg zou verdienen gaat hun prijs omhoog totdat ze dat wel doen. laten we vooral niet bedrijven op hun lauweren laten rrusten en het geld binnen harken zonder dat wij de beste prijs krijgen.
Hulde Olaf. Ben het helemaal met je eens
Dit dus. Heb het zelf met 4 vrienden geregeld. 1 betaald, de andere 3 hebben elke maand een automatische overboeking. Ik hoef geen 4 streams tegelijkertijd te bekijken maar wil wel graag 4K kunnen checken.
tja leuk, maar het aanbod op Netflix is gewoon slecht...er zijn maar een paar eigen producties echt het geld waard....de rest is of oud..of verdwijnt te snel weer uit het aanbod!
een paar eigen productie ?? aanbod te klein dat is gewoon niet waar. ja qua films kan het wat beter, maar qua series kan je niet zeggen dat het aanbod klein is.
ouwe meuk die je al lang ergens anders gezien kan hebben niet meetellen he!
Jij leeft in een grot met alleen je eigen levens behoeften en gevoelens als muren.
Netflix maakt veel eigen series. Daar inversteren ze heel veel geld in. zo 8 miljard dollar. dat was vooral in series te zien in 2017, daarbij komen er nu ook veel nieuwe netflix film in 2018. Dus blijven volhouden dat het alleen maar oude troep is, is gewoon niet waar.
Ze gaan binnenkort teen wolf online zetten, das een mtv serie van 5 jaar oud!? Nieuwe series die ze maken zijn gewoon niet allemaal goed, het merendeel is gewoon zwakjes! Maar smaken verschillen en dat mag ook....maar Netflix is absoluut voor sommige mensen voldoende, voor mij niet
niet je mening en opmerking aanpassen he.
Wij namens OmO roepen u op om te frauderen...? |:(
Fraude vind ik wel wat ver gaan. Zolang Netflix er niets tegen doen wordt het gedoogd wat mij betreft.
Tegen downloaden wordt actief opgetreden. Tegen het delen van een account met familie niet.
Zoals ik hierboven al aangeef, Netflix kan hier niet echt tegen optreden omdat mensen vaak op mobiele apparaten buitenshuis kijken. Aan de andere kant, ik denk dat ze netto best klanten zouden kunnen verliezen als ze ertegen optreden (of in ieder geval inkomsten omdat veel mensen hun abbo naar beneden zullen bijstellen) dus ze kiezen waarschijnlijk gewoon eieren voor hun geld en laten het voor wat het is.
Kunnen ze wel wanneer ze overschakelen naar apparaten in plaats van ip adressen :) Er zijn niet zoveel mensen die meer dan 4 apparaten bezitten waarop ze zelf gebruik van Netflix zullen maken. Dus heel simpel, op het duurste abonnement kan je 4 apparaten aanmelden, daarna is het pech gehad, dan zal je eerst een apparaat af moeten melden.

Zodra Netflix merkt dat ze teveel inkomsten gaan mislopen doordat mensen denken dat het oke is om een abo te delen (terwijl ze weten dat het eigenlijk niet mag) dan gaan ze naar andere constructies kijken en gaan ze het gewoon onmogelijk maken...
Dan kan ik nog steeds 4 willekeurige apparaten registreren die bij verschillende mensen in huis staan, maakt dus niet echt een verschil
Het feit dat men er niet tegen optreed, betekend niet dat je het ook mag doen en dat het legaal is wat je doet. je weet donders goed dat het gewoon niet de bedoeling is dat je dat doet. Daar is gewoon geen discussie over mogelijk. ook juridisch niet.
Hmm, wist niet dat het locatie gebonden was. Is ook een beetje vreemd. Ben je aan het forenzen, even ontspannen met Netflix want je hebt een fam abbo. En dat zou dan niet mogen?

Wat mij tegenvalt is dat er weer enorm misbruik gemaakt wordt blijkbaar (hoe bewijs je zoiets) door tweakers en andere "slimme" mensen. Is er eindelijk een alternatief (seriues) tegen downloaden etc.
(niet 100% perfect maar toch een zeer goede poging) en dan wordt het grasland weer kaalgevreten door zuunige schapen... jammer.

Net als Tele2, sim in routertje sms service etc . En voila, men wordt afgesloten omdat je niet naar de regeltjes kunt leven.

Ik vindt dat niet echt een HOERA, KIJK MIJ NOU EVEN SLIM ZIJN dingetje. Meer van een integriteit stukje.

Dit onderzoekje is natuurlijk een prelude op een abbonements wijziging qua voorwaardes en prijs.
Jammer dat alles echt altijd 100% dichtgespijkerd moet worden om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt. Het zal wel van alle dagen zijn...

2C's
Ik kijk op mijn iPad via tethering als ik in de auto zit enzo, dat is al een IP. vaak genoeg zit ik thuis gewoon op VPN omdat ik niet altijd online wilt zijn met mijn thuis IP, das alweer een andere. Soms ben ik weekendje bij mijn ouders of zus en heb netflix op hun tv, das alweer 3 .. en mijn gewone ip thuis. Das alweer 4.. Ik gebruik het gewoon netjes, ik deel het niet met vreemden of whatever.. als iemand van mijn familie iets wilt zien mag mijn zus er best gebruik van maken. Ik betaal tenslotte voor familie 4 screen account, .. ookal woont ze stuk verderop.

Als dat al niet normaal gebruik is dan zeg ik het wel gewoon op.. want ik vind dat zoiets echt niet misbruik is.
Ik vermoed dat het meer om structureel misbruik gaat. Zoiets als 4 buren die elke 1 login gebruiken van een familie pakket.

Als jou ouders het abonnement afsluiten, dan zijn jij en je zus hierarchies onderdeel van de familie. Dus een omgekeerde volgorde ... tja zou moeten kunnen. Vermoedelijk gaan zit dit nog wel scherper definiëren.
En sluiten straks alle Opa's en Oma's van Nederland alleen nog maar Netflix abbo's af. :+
Van mij mag structureel misbruik ook aangepakt worden. Maar vier schermen is gewoon vier schermen tegelijk, je kiest er als tier package toch voor.
Ik denk dat Netflix prima in de gaten heeft dat dit gebeurt en er bewust voor kiest niet te veel tijd/moeite in te steken. Ze kunnen het moeilijker maken door het te delen, idd door IP blokkade, of gezichtherkenning (oid) te gebruiken. Toch wilt netflix vooral een makkelijk platform zijn, daar horen dergelijke fratsen niet bij.
Ze zijn echter niet gemakkelijk als het aankomt op het kijken van HD/Full hd/4K materiaal op ieder willekeurig device die het hardware matig gewoon aankan. Bij netflix moet ieder fabrikant zijn apparatuur laten certificeren door netflix en uiteraard tegen betaling van licentiekosten. De meeste tablets, smartphones, android tv boxjes moeten het gewoon doen met een resolutie van 480p en dat is wel jammer.
4 buren kunnen dit juist zeer eenvoudig gebruiken dmv WiFi sharing. Netflix zal daar nooit achterkomen. Die denken dat er 4 mensen wonen. Het is juist veel makkelijker om er achter te komen wanneer het geen buren zijn. Zoals bijvoorbeeld familieleden die niet op dezelfde lokatie wonen (je hebt soms wel dat families naast elkaar wonen maar da's tegenwoordig zeldzaam).
Hmm, wist niet dat het locatie gebonden was. Is ook een beetje vreemd. Ben je aan het forenzen, even ontspannen met Netflix want je hebt een fam abbo. En dat zou dan niet mogen?
Nee, zo werkt het niet. Je mag prima in de trein een filmpje kijken op Netflix. Echter, degenen die op hetzelfde abonnement gebruik maken van Netflix, moeten op hetzelfde adres wonen. Waar die mensen vervolgens van dat abonnement gebruik maken, doet er niet toe.
Toch apart dat 7000 mensen hier eerlijk over antwoorden. Dat had ik dan niet verwacht.
is toch een onafhankelijk bureau en waarschijnlijk anoniem. Waarom zou je niet eerlijk antwoorden?
waarschijnlijk anoniem. Waarom zou je niet eerlijk antwoorden?
Anoniem, waarom zou je dan niet eerlijk antwoorden. Bedoel je.
Indien niet anoniem moet je er rekening mee houden dat wat je zegt tegen je gebruikt kan gaan worden.
Men roept nu eenmaal niet met vermelding van namen en rugnummers hoe en van wie men content betrekt als dat op een manier is die tegen voorwaarden in gaat.
Overigens zou ik, als blijkt dat ik tegen de voorwaarden in ga, het abonnement per omgaande opheffen.
Benepen handelen kan ik ook.
Het is gewoon anoniem, dat doen onafhankelijke onderzoekbureaus zoals Multiscop altijd. Dus leuk pseudo-intellectueel verhaaltje maar totaal nutteloos omdat dat hier niet opgaat. Volgende keer als je de slimme jongen wilt uithangen misschien even afvragen of het iets van toegevoegde waarde bevat.
O sorry, er stond 'waarschijnlijk anoniem'. Dus dan kan het wel eerlijk.
Overigens doe ik niet aan enquetes. Ik heb meer te doen dan mijn gedrag aan een wildvreemde onderzoeker te melden.
Waarbij komt dat mijn telefoon alleen rinkelt bij bekende nummers
Ja jij houdt je voornamelijk bezig met anderen op hun grammatica wijzen op internet fora. En probeert slim te doen over zaken waar je achteraf blijkbaar geen verstand van hebt.
Op mijn Netflix account liften ook twee anderen mee. Kritische noot: zij zouden anders nooit een abonnement afsluiten en kijken hooguit één film per maand. Zou ook anders zelf in de knel komen omdat we hier in huis al met regelmaat twee keer Netflix gebruiken simultaan.

/edit

Ik zie Netflix dit in de toekomst nog wel wijzigen (als in verbieden). Dan zijn alle meelifters ineens zonder Netflix en een (groot?) deel ervan wil dan niet meer zonder, en sluit een eigen abonnement af.

[Reactie gewijzigd door Exorcist op 21 december 2017 08:34]

Ze zouden dit heel makkelijk kunnen aanpakken door mensen een bedrag per scherm te laten betalen. Maar ik denk dat ze uiteindelijk voordeel aan het delen hebben. Die mee lifters zouden anders geen Netflix kijken en op concurrerende platformen aanhaken. Nu domineert Netflix de markt wat weer een aanzuigende werking heeft. Iedereen heeft het over de Netflix series en iedereen weet wat het is en hoe het werkt. Een beetje het zelfde als hoe Windows de concurrentie het gras voor de voeten weg maaide. De extra kosten kunnen ze als reclame kosten rekenen.
Maar dat is toch al zo? Er zijn drie abo niveau's, met 1, 2 of 4 toegestane gelijktijdige schermen.

Verder eens met de voordelen voor Netflix, maar ik acht de kans reëel dat er op een gegeven moment wel degelijk maatregelen genomen kunnen worden, zodra iedereen 'verslaafd / gewend' is aan Netflix.

Goedkoop laten tot het moment dat men niet meer zonder kan, en dan de prijs opschroeven of de voorwaarden aanpassen.
1 scherm = 8 euro, 2 schermen is 5 euro per scherm, 4 schermen is 3 euro per scherm.
Iedereen heeft het over de Netflix series en iedereen weet wat het is en hoe het werkt.
Niet generaliseren. In mijn naaste omgeving heeft niemand het en betwijfel ik ze weten wat en hoe.
Zelf zou ik me er ook in moeten verdiepen; mocht ik het willen. Maar hun aanbod staat me niet aan dus is het nog niet nodig.
Vind het jammer dat je delen van een account meteen als misbruik bestempeld, ook hier word er een account gedeeld met vrienden en heb dat eerst keurig nagevraagd bij Netflix. Was geen enkel probleem dus is er ook geen sprake van misbruik.
Moraal en ethiek past beter bij collectieve culturen waarbij mensen worden gestuurd en gemotiveerd door sociale regels en idealen, al dan niet religieus. Het capitalisme stuurt aan op individualisme en persoonlijk gewin (versus collectief belang) en derhalve wordt deze enkel gestuurd door regel en wet en in de VS nog een beetje door het geloof (maar het geloof wordt steeds meer gebruikt voor economisch en politiek gewin door de kapitalisten).
Ik ben sinds 2 dagen lid van netflix. De ellenlange en vele reclames op televisie waren voor mij de motivatie om netflix te proberen. Wat een genot niet elke uur wel 24 minuten reclame. Ik kan nu kijken wat mij interesseert, in ongeveer de helft van de tijd. Ik ben niet iemand die de televisie gids nakijkt of er wat interessants op komt en dit dan opneemt.

Het bevalt mij prima tot nu, maar ben me er wel bewust van dat het niet een 10/10 krijgt, ik was eerdaags een gebruiker van popcorntime, als men me daar nou een 10tje voor in de maand had gerekend en legaal was geweest, was dat denk ik wel de kers op de taart haha, de missing link van het on demand televisie kijken.

Netflix is goed voor de series die ze aanbieden en ik kijk er documentaires maar het zou geweldig zijn als er gewoon een legale betaalde popcorntime/netflix kwam.
Dat gaat niet gebeuren. Die rechten zijn namelijk versnippert. Zeker voor films: eerst Bioscoop, dan DVD en Pay per view (zoals via Pathé) en dan pas op Netflix, videoland, amazon, disney, HBO etc. en dan hebben we ook nog te maken met TV rechten voor series waardoor het later op diensten komt.

Natuurlijk wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij maar de inkomsten moeten ook ergens vandaan komen.
Natuurlijk wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij maar de inkomsten moeten ook ergens vandaan komen.
Hun inkomsten boeien niet echt. Er is nog geen enkele belangrijke speler failliet gegaan
En gebeurt dat wel dan is hij zelf mede schuldig en heeft zn klanten niet begrepen.
Gaat wel gebeuren in de zomer van 2018, dan wordt de EU één afzetgebied.
Wat maakt dat uit voor mijn reactie of dat op NL of EU niveau gebeurd?
Ik doe het ook, maar niet zozeer in het kader van kostenbesparing. Het is zo gegroeid nadat de kids, de grootste gebruikers van Netflix hier in huis, een keer bij opa en oma zijn gaan logeren. Op een regenachtige dag een filmpje kijken is dan een stukje makkelijker als ook opa en oma gebruik kunnen maken van Netflix.

Dat opa er zelf ondertussen ook gretig gebruik van maakt scharen we maar onder collateral damage :)
Edit: dit moest @V77 zijn

Het komt neer op ongeveer 85-90min per persoon. Dit zijn ongeveer 2 afleveringen van een gemiddelde serie, zo gek is dat toch niet?

Als ik ergens voor betaal wil ik dat ook gebruiken, savonds even 1,5uur Netflix kijken is zo gek dan nog niet. Als ik op tv een film kijk ben ik ook 3uur kwijt door de reclame erbij.

[Reactie gewijzigd door tekken4111 op 21 december 2017 08:15]

Tja anders had ik geen netflix.
Zelfde hier, kijk zelden dus is mij ook niet meer dan een paar euro in de maand waard.
Wij hebben Netflix alleen voor eigen gebruik, dus zonder account sharing, duur is een relatief begrip, je kan kijken wat je wilt kijken (weliswaar op een beperkt aanbod), en daartegenover hebben we geen tv abonnement, wat ik persoonlijk dan weer vrij duur vind voor de bagger die er word uitgezonden, de dingen die we wel leuk vinden kijken we rustig terug via NPO Gemist. Het zijn ook keuzes die je maakt, de 1 geeft zijn voorkeur voor bijvoorbeeld Fox Sports of een uitgebreid zenderpakket de ander voor Netflix. Ze zouden alleen wel een rem op sharing moeten zetten om of de kosten te drukken of meer content te plaatsen.
Er wordt juist door het aanbieden van 4 streams sharing in de hand gewerkt.

Daarnaast, wie zegt dat er dan meer content komt of de kosten omlaag gaan als dit wordt verboden/tegen gewerkt? Kan ook zo zijn dat mensen juist door het sharen samen een Netflix account hebben.
Ik mis Dumpert.nl in dit onderzoek. Ik kan me niet voorstellen dat deze minder minuten kijktijd heeft dan NPO Start, want daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik kan me niet voorstellen dat deze minder minuten kijktijd heeft dan NPO Start, want daar heb ik nog nooit van gehoord.
Dan moet je wat vaker hier komen lezen. Het is de voormalige uitzendinggemist.

[Reactie gewijzigd door stresstak op 21 december 2017 13:46]

Gelukkig kun je ook VPN abonnementen delen zodat je alle content kan zien :) thuisfront lift mee op mijn VPN account, ik op hun Netflix account. Gaat fantastisch!
Mag ik vragen welke vpn jij gebruikt? Meeste zijn namelijk geblokkeerd door Netflix.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee