Netflix meldt recordaantal nieuwe abonnees in laatste kwartaal

Netflix heeft bij de publicatie van zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt dat het in het laatste kwartaal van 2017 het hoogste aantal nieuwe abonnees heeft toegevoegd in zijn geschiedenis. De groei zat voornamelijk in het aantal leden buiten de VS.

Dat aantal nam toe met 6,36 miljoen abonnees, het hoogste aantal tot nu toe. Een jaar eerder lag de aanwas in hetzelfde kwartaal rond de 5 miljoen en in de daarop volgende kwartalen rond de 4 miljoen. Netflix meldt in zijn kwartaalcijfers dat er in totaal, samen met de bijna 2 miljoen nieuwe Amerikaanse abonnees, 8,33 miljoen nieuwe abonnementen zijn afgesloten. Daarmee komt de som van alle abonnementen uit op 117,58 miljoen.

De streamingdienst zegt dat series als Stranger Things, Black Mirror en The Crown nieuwe afleveringen toevoegden in het laatste kwartaal van vorig jaar. De toevoeging van de film Bright aan het aanbod zou bovendien voor aanwas van nieuwe leden hebben gezorgd. Volgens Netflix was deze zelf geproduceerde film in zijn eerste maand een van de best bekeken originals tot nu toe. Ook internationale producties zoals het Duitse Dark en het Italiaanse Suburra deden het goed. Netflix wil dan ook meer dan 30 nieuwe internationale producties toevoegen gedurende dit jaar, onder meer uit Frankrijk, Korea en Japan.

Het bedrijf zegt dat het sneller groeit dan verwacht en dat het meer aan content gaat uitgeven dan was gepland. Daarbij gaat het om een bedrag tussen de 7,5 en 8 miljard dollar. Daarbij wil het op basis van testresultaten ook meer geld besteden aan marketing. De omzet van Netflix kwam neer op ongeveer 3,3 miljard dollar, wat een groei van 32,6 procent betekent vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder. De winst kwam uit op 186 miljoen dollar, ten opzichte van een winst van 67 miljoen dollar in datzelfde kwartaal.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

23-01-2018 • 07:42

164 Linkedin

Submitter: traibergen

Lees meer

Reacties (165)

165
161
90
12
0
58
Wijzig sortering
Ook ik ben fan er staan buitengewoon veel series op. Jammer alleen van het relatief magere film aanbod, daar moeten ze aan werken desnoods met een Netflix+ abbo tegen zeg 5 euro toeslag.
Het magere filmaanbond komt voornamelijk door de rechthouders, zoals DFW, die hun content niet beschikbaar willen stellen.
Ik denk dat DFW maar al te graag hun films op netflix wil zien, maar wel voor een prijs waar ze het mee eens zijn. En Netflix is voor mijn gevoel steeds minder bereid te betalen voor content van derden, omdat ze meer verdienen aan zelf produceren. Ik zie niet in waarom DFW hierin de boeman is.

Is Netflix niet net zo erg omdat hun Originals ook niet op andere kanalen te bekijken zijn? Netflix is ook gewoon rechthouder.

[Reactie gewijzigd door Ultimus XI op 23 januari 2018 08:54]

Wel mocht DFW ook hun diensten aanbieden voor 10 euro per maand voor ongelimiteerde content, is het een compleet ander verhaal niet ?

Mensen kiezen duidelijk voor de Netflix formule, eerder dan 50 euro per film (ik zou niet weten waarom 8-) )

Wil je inkomsten dan moet je de producten verkopen die mensen willen, op een manier dat ze prettig vinden.
Ze hebben waarschijnlijk ook al bestaande contracten met Film1, die ook een streaming dienst aanbied. Daar komen ze niet zo snel onderuit.
Vervolgens willen ze de downloaders gaan vervolgen omdat ze het niet kopen. Idioten.

Ze hebben hunzelf ermee. Streaming diensten zoals Netfix krijgen meer macht omdat hun eigen series een succes zijn, hierdoor hebben ze meer leverage in onderhandelingen.

Daarnaast gaan de goede filmmakers met visie naar Netflix e.d. Visie en talent gaan vaak hand in hand. Gelukkig is het einde nabij voor die oude op geld beluste starre ratten met hun gedateerde filmindustrie formule.

[Reactie gewijzigd door AndromedaM31 op 23 januari 2018 08:29]

Juist niet, de trend is dat ze hun content van Netflix af halen en een eigen platform opzetten. Dat is immers lucratiever zo is de gedachte. Maar de consument zit niet te wachten op zoveel versplintering.
Het is vele malen goedkoper.

1ste jaar(jaren) of maand(en) Netflix, kijk alle series Netflix.

2de jaar(jaren) of maand(en) HBO, kijk alle series van HBO.

Daarnaast, als ik een exclusive serie kijk kan ik 1 maand abbo nemen, wat goedkoper is dan een hele dvd box. Hetzelfde kan ik bij HBO e.d. doen.


Ik ga toch niet niet alle Netflix en HBO series en films in 1x kijken. Kan ik net zo goed afwisselen tussen streamingdiensten en het kost niet meer en na bv 10 jaar heb ik net zoveel gekeken dan als ik beide abbo's zou hebben.
Dat lijkt me echt de hell. Je wilt toch gewoon 's avonds op de bank lekker bladeren door één bibliotheek en dan iets aanzetten. Ik ga echt geen jaar wachten omdat ik nu mijn Netflix jaar heb. Dan gaat toch echt sabnabd weer aan.
Precies, het is een heel gedoe om steeds te switchen enzo. Ik vind het zelfs gedoe om HBO op de Horizon op te starten ipv Netflix native op de TV. Om nog maar te zwijgen wat waar staat. Dit zou gewoon transparent moeten kunnen, zelfs linken van content/DBs/apps zou moeten kunnen.

Met zo'n Usenet setup trek je zo alles leeg en het kost minder dan Netflix. Als je al 1080p op Netflix wilt ben je zo 11 EUR kwijt. Een payserver + indexes is dan al snel goedkoper. Neem er een VPN bij voor BitTorrent en klaar is Klaartje.
Het gaat me niet eens zo zeer om het geld. Usenet, nas, infuse, etc kost ook allemaal geld. Geld dat ik liever ook aan de contentmakers betaal. Maar 3 parallelle abonnementen betalen vind ik ook wel ver gaan. Zeker als het gaat om afsplitsen, Disney zit eerst grotendeels bij Netflix en die gaan nu zelf wat beginnen. Ik heb er dan iets tegen om 2x zo'n standaard bedrag te betalen. Zeker als je ook nog eens voor 1 of 2 series daarvoor een abonnement moet afsluiten.
Dat zal alleen lukken als je zelf veel content hebt. (Of veel vriendjes bij andere content leveranciers.) Disney's dienst heeft bijvoorbeeld nog wel kans van slagen, maar een eventuele dienst van een paar Nederlandse filmmakers echt niet.
Ze kunnen niet zo maar bestaande contracten met andere partijen negeren.
Hun keuze om akkoord te gaan met die contracten.
Klopt en ze krijgen er blijkbaar genoeg geld voor, dus waarom zouden ze niet? Als DFW gewoon winst maakt, is het toch prima voor ze?
Volgens mij kijken ze naar snel geld verdienen ipv continuiteit
Visie, het gaat hun dood worden.
Daarnaast gaan de goede filmmakers met visie naar Netflix e.d. Visie en talent gaan vaak hand in hand. Gelukkig is het einde nabij voor die oude op geld beluste starre ratten met hun gedateerde filmindustrie formule.
Ik wil niet vervelend doen maar de (gedateerde) filmindustrie zo als Walt Disney Studios, Fox Entertainment Group (21st Century Fox) nu van Walt Disney Studios, Warner Bros. Entertainment (Time Warner), NBCUniversal (Comcast), Sony Pictures (Sony), Paramount Motion Pictures Group (Viacom).

De 5 grote filmstudio hebben ALLES voor te zeggen, en sorry Netflix heb niks te zeggen, de 5 grote filmstudio's zeggen hoe of wat en schakelen Netflix zo uit als zij dat willen, dus nee er komt geen einde nabij voor die oude op geld beluste starre ratten met hun gedateerde filmindustrie formule (zo als jij dat zegt), want ze hebben zo veel geld dat ze hun eigen landen kunnen kopen, en zolang wij hun films kopen en zien in de bioscopen zal het NOOIT gaan veranderen, waarom zouden ze de bioscopen hebben het nog nooit zo goed gedaan .

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 januari 2018 14:14]

Dit klinkt wel heel eng.
Ja maar zo zit jammer genoeg deze wereld in elkaar, wie macht heeft heeft geld, en wie geld heeft heeft macht.
Dát is dus de consument zelf. Netflix voor de leuke series, de bios voor als de films echt interessant zijn.

Er komen steeds meer alternatieve producties op Netflix beschikbaar die regelmatig briljant zijn, maar nooit op main stream TV zullen komen. Ik hoor nu al om mij heen dat JUIST door de houding van de grote film wereld er meer gekeken wordt naar die alternatieve producties.

uiteindelijk zien we het wel. ik heb nu al nauwelijks tijd voor buishangen
Ik kijk énorm veel netflix ... ook de buitenlandse producties .. Koreaans, Japans.. enorm veel goed materiaal tussen te vinden... ook duits spul (kan je nog kiezen engels gedubt of origineel)

tegenwoordig ook redelijk wat animé reeksen op NF ... nope, ik kijk al lang geen standaard tv meer, en voor mij is netflix m'n vaste stek .. enkel het nieuws volg ik nog en dat kan gratis ...
Nee de houding van de de grote film wereld verandert niks aan de gedrag van mensen, want iedere jaar gaan er meer en meer mensen naar de bioscoop.

2016 was het het hoogt van allemaal 11.4 miljard Amerikaanse dollars, en dat was alleen in Amerika, ze zitten nu al 3 jaar achterelkaar op 11+ Miljard dollar.

https://www.statista.com/...gross-revenue-since-1980/

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 januari 2018 17:26]

Netflix heeft niet genoeg films en series. En ik moet alles KUNNEN zien wat ik wil zien. Dat ALS ik het allemaal kan zien, ik er niet de tijd voor heb doet daar niets aan af.

Ik vind het nogal verwende kinderen eisen, alsof je rechten geschonden worden.
Vooral als je het vergelijkt met een aantal jaren geleden. Je lijkt nu een maand lang voor minder geld dan waarvoor je vroeger een paar dvd's kon kopen. En dan nog kijken op 4 verschillende apparaten ook.
Ik ben bang dat dat ook steeds minder wordt; Disney (of, het Disney imperium) is bezig met een eigen streamingplatform, dus reken maar dat alle Disney, Marvel, 20th Century Fox, etc films van Netflix af gaan en daarop komen.
Iedereen wil een graantje meepikken, Amazon, HBO, Disney en zelfs lokaal al met bijv Videoland Unlimited. Zo krijg je een enorme versplintering van het aanbod. Je hebt straks 4-5 of meer abonnementen nodig wil je alles kunnen zien. Ik kijk bijv graag naar de Grand Tour maar de rest op Amazon boeit me niet dus dan moet je Prime nemen voor die ene show en dan wordt het wel erg kostbaar.

Ik ben een bioscoopfan, wij gaan zeker 2-3x per maand naar de cinema dus de rest download ik gewoon en ik voel me dan ook niet schuldig. Het kan gewoon niet anders ik heb maar een xx budget voor entertainment (over) en dat geldt voor veel mensen maar blijkbaar verwachten die filmmaatschappijen dat je van alles maar de bluray koopt en daar ook op wacht.
Dus omdat je je 2-3x per maand naar de bioscoop praat dat je vrij om zomaar alle andere films gratis te downloaden?

4-5 losse abonnementen is inderdaad nooit houdbaar. Tenzij alle diensten bij elkaar opgeteld op het kostenniveau van een traditioneel tv abonnement. Anders kom je al snel op een distributiepartij die de combinatie van diensten faciliteert. Deze rol leek door Netflix opgeëist. echter willen de content leveranciers Netflix er alweer tussenuit hebben. Misschien is daar nu een rol weg gelegd voor KPN, Ziggo en andere tv aanbieders om deze rol op zich te nemen. Om zo 1 app en 1 factuur te hebben. Want juist het gebrek van gemak drijft men naar download platformen.
De meeste films zijn het niet waard om voor te betalen, die het wel zijn ga ik voor naar de bios.

En inderdaad zolang downloaden makkelijker en uitgebreider is dan legaal aanbod zal ik dat blijven doen. Ik ben best bereid 50 of 60 euro pm te betalen voor het aanbod wat ik nu met downloaden binnenhaal.
Niemand die je tegenhoud om 1 maand Amazone Prime Video te nemen om alle afleveringen te kijken van de Grand Tour en het daarna weer stop te zetten. Dan ben je toch voor 2,99euro klaar (als je langer wilt de eerste 6 maanden 2,99 en daarna voor 5,99 per maand). ga je 1 avond minder naar de bios en kun je 2 tot 4 maanden Amazone Prime Video kijken...
Maar wie heeft er nu zin in die administratie. Je bent alleen maar bezig abonnementjes af te sluiten en op te zeggen. Daar heb ik zo geen zin in. Dan zet ik sabnzbd wel weer aan...
Ja dat was erg veel werk bij Videoland ja..... Zucht. 1x gegevens invullen, wat net zoveel werk is als 2 zoekopdrachten in je downloader tikken. En toen ik op wilde zeggen, kon ik inloggen, instellingen, afmelden, klik klaar.

Je (en vele anderen) verzinnen weer een excuus om gewoon te downloaden,

Ja, versplintering is vervelend, vind ik ook, maar we zijn gewoon gruwelijk verwend 'allemaal'. Ik heb terabytes aan films gedowload, maar kijk ik die nog? Nope, Netflix en dingen die ik leuk vind opnemen met de Horizon box. En ik kijk heel vele naar dat vierkante scherm... Oh ja, toen we iets wilden kijken dat niet op Netflix was, maar wel op Videoland... Binnen een reclameblok en plaspauze zat ik die serie te kijken. (en binnen 2 minuten nadat ik er genoeg van had, was ik weer van het abonnement af)
Om "alles te zien" wordt hier keer op keer als minimum eis neergezet, maar dat is het niet. Het is een maximum eis. Als je hoge eisen hebt, neem meerdere diensten af, en wissel ze slim af.

We mogen verder blij zijn dat er deze versnippering is, het alternatief van een enkel platform zou heel wat meer nadelen hebben.
hmmz .. blij zijn met de versnippering???

ik was altijd blij dat netflix een superaanbod had, en bij elke splinter wordt dat aanbod minder... Netflix had van de meet af meteen een uitgebreid aanbod en combineerde een hele hoop verschillende producenten onder 1 dag... Nu Disney ook afsplintert verdwijnen oa de star wars films van het platform, een hele hoop van de superhero stuff (marvel) zal verdwijnen, het tekenfilmaanbod zal verminderen (oa pixar) enz enz ..

als echt iedereen z'n eigen platform opstart, dan eindigen we met netflix die enkel nog originals in z'n aanbod heeft en verder niets te bieden heeft, en wij als consument betalen dan niet meer 1x 11€ voor een superaanbod maar zullen dan per leverancier kunnen gaan betalen; en wellicht komen ze dan ineens weer met pay per view op de proppen waarbij je bv 3€ betaalt om een enkel filmpje of een reeks te kunnen zien omdat ze op die manier mensen toegang kunnen geven tot hun content zonder er een abonnement aan te plakken; maar wat het wel weer een pak duurder gaat maken.

Om eerlijk te zijn hoop ik gewoon dat de versplintering van de markt tot gevolg heeft dat niemand nog iets koopt van al die abo's en gewoon enkel bij netflix blijft, met gevolg dat die streamingdiensten 1 voor 1 er de brui aan moeten geven en ze met hangende pootjes naar netflix terugkeren om weer winst op hun content te maken.. DAAR zouden wij als consument beter van worden... niet dat we 11€ hier, 10€ daar, 9€ ginder en nog eens 11 daar moeten betalen om onze favoriete reeksen te kunnen blijven volgen en af en toe een filmpje mee te pakken. Bij mijn weten is 1x 11€ nog steeds veel voordeleiger dan 40€ verdeeld over 4 diensten, zeker als het om dezelfde content gaat.
Je dramatiseerd de boel nogal, waardoor het erg ver van de werkelijkheid af komt te staan.

Netflix heeft nog nooit een "super aanbod" gehad. Het is altijd een beperkt aanbod geweest, een "goed genoeg voor het geld" aanbod. De meeste series en films die je zou opzoeken, zijn er simpelweg niet.

Netflix is voor casual users gemaakt, zoals ik. Mensen die hooguit 10 uur per week kijken en bepalen of ze in die 10 uur vermaakt kunnen worden met wat er WEL is.

Iedere streamingdienst richt zich op deze massa, deze casual markt. Omdat de binge watcher die alles los en vast zit wil kijken, niet te bedienen is. Die wil voor een tientje per maand alles, en dat gaat er gewoon niet komen.

Je overdrijft ook als je denkt dat iedereen zijn platform gaat beginnen. Er zullen waarschijnlijk 3-5 grote spelers overblijven, waar je vrijelijk tussen kunt switchen.

Verder, 3 euro betalen voor een enkele on-demand titel is een volstrekt normale prijs, erg laag zelfs. Dat je dit duur vind verraad dat je waarschijnlijk nog steeds de "download" insteek hebt: toegang tot alles, voor noppes.
je betaalt 11€ en kijkt 1x per week een on demand film en af en toe nog wat docu's en hier en daar een reeks (en als je kinderen hebt.. die kijken naar de tekenfilmpjes)
OF

je betaalt 4x3 euro per week voor een film, af en toe nog wat docu's aan 2€ per stuk en hier en daar een reeks aan 25-50ct/aflevering, je kids kijken dan nog elke woensdag middag en in het weekend 's morgens naar netflix op de kids account en kosten je daar ook nog een seen vijfje per week extra..
hmmz .. ff tellen... da's 12 (films) + 6 (docus) + 3 (reeks) + 20 = 41€ per maand ... voor dezelfde content die je nu aan 11 euro hebt. yup, het is mijn downloadmentaliteit... het enige dat ik download met gigabytes zijn games, letterlijk van steam... ik heb 3000+ games in m'n library staan en die halen elke dag wel een gig binnen aan updates/patches (soms wel 5-6 gb op een dag of meer, naargelang de content...)

netflix heeft wel degelijk een super aanbod voor het geld dat je er maar voor betaald ... er zit meer in netflix dan de gemiddelde videotheek vroeger had (want nubestaan ze praktisch niet meer). En 't is te hopen dat niet iedereen zijn streamingdienst start .. maar als zelfs een kleine garnaal als videoland denkt er eentje te moeten starten, wat denken dan al die andere bedrijven die momenteel nog op netflix zitten en *tig keer groter zijn dan videoland?

we hebben ondertusen al netflix, amazon, hbo, TW/Disney straks komt er nog SONY/MGM bij en daarna wellicht nog een paar andere grote studio's en dan verzamelen de indie's zich wellicht onder 'the sundance collective' ofzo ... we zien wel hoe het gaat, maar ik ben ervan overtuigd dat TimeWarner/Disney niet de laatste is die er eentje opstart...
Er staat toch al niet zo veel van Marvel op.

https://www.infogrades.co...ine-Movie-Infographic.jpg

De Iron Mans staan er niet op, Hulk, de Thor films, Captain America's. Zelfs 1 van de Avenger films is er niet te vinden. En de films van 2017 en 2018 zullen er zeer waarschijnlijk nooit op komen.

Dus de bende als 1 grote serie kijken kan niet op Netflix, echt jammer. Heb bijna alles moeten downloaden en dan ontbreekt de helft aan Marvel series ook nog eens op Netflix. (Het is echt gaaf en uniek opgezet, zie plaatje voor de connecties e.d, de Spider-Man Homecoming film doet het bv ook prachtig hoe dat aansluit op Captain America Civil War)
Heb bijna alles moeten downloaden ...
Moraalriddermodus aan..
Nee, dat moet helemaal niet. Je kiest er moedwillig voor die bepaalde serie of film te downloaden zonder er voor te betalen. Mag je helemaal zelf weten, maar er moet helemaal niets.
Moraalriddermodus uit..

[Reactie gewijzigd door JanusJaap op 24 januari 2018 10:38]

Neem een vpn abbo bijv expressvpn.com stel ander land in en kijk het netflix aanbod van dat land.
Zo zag ik bijv Roemenië serie die in Nederland alleen tot seizoen 2 liep, daar al seizoen 3 met iedere week nieuwe afleveringen.

In Canada zie je dan ook vrij recente films 1/2 jaar oud. zo kun je met vpn van een groter aanbod genieten.
Vreemd, ik heb standaard Express VPN draaien, maar dan wil Netflix niet meer draaien. Zelfs als VPN op Nederland staat ingesteld.
Klopt niet alle landen werken met netflix samen, je moet de dacht ik 4 verschillende nederlandse ip's proberen.

Voor duitsland neem je bijv Darmstad, dat geeft je dan echter toegang tot roemeense netflix.
Schakel je over naar ander ip eerst netflix afsluiten dan opstarten.
soms moet je eerst uitloggen uit netflix, ip veranderen dan weer inloggen.

Engeland werkt ook, canada.
Het is soms wel even kijken welk land/plaats in express vpn werkt. Netflix blokkeerd soms ook weer ip's en dan moet je wachten tot expressvpn weer ander ip heeft dat werkt. Beetje kat en muis soms.
Ze willen misschien wel maar in de meeste gevallen hebben ze al contracten met andere distibutiekanalen.
Er staan zeker wel titels van DFW op Netflix.
Nasty.

Kunnen ze niet een wekelijks wisselende selectie maken? Een beetje net als films op tv, soms moet je net ff mazzel hebben. Bovendien spoort het mensen aan om wekelijks netflix in de gaten te houden.
Netflix kan als grote speler daar wel iets aan doen lijkt mij.
Wij staan op het punt om Netflix op te gaan zeggen, vooral ook omdat alles te versplintert raakt met bijv. Disney die een eigen dienst gaat aanbieden :(

Dingen zoals een plusdienst... Laat dat maar over aan de VVD en pretparken
Als je niet wil dat alles versplinterd raakt, is het wellicht juist verstandig gewoon bij Netflix te blijven. Hoe groter ze worden, hoe minder andere partijen om ze heen kunnen. En laten we vooral hopen dat Disneys eigen dienst flopt...
Welnee. Concurentie is goed. Twee of drie diensten die hard moeten strijden voor elke abbonee is helemaal prima. Ik wil best op 2 diensten een abbo nemen. Tv eruit, dat scheelt dan weer.
Exactly. Liever 3 x 10 euro naar 3 concurrerende diensten dan 1 x 19 naar Netflix.

Zo heb ik naast Netflix tegenwoordig ook Amazon Prime. Bepaald nog geen Netflix niveau, maar het zit in de lift en voorlopig is de prijs ook een stuk lager.
amazon prime ... ook is geprobeerd ...

wat een bullshit is me dat ... er staan honderden reeksen op ... en elke reeks die je aanklikt komt erbij: "deze is niet toegestaan in uw regio" ... ik heb letterlijk maar een paar dingen kunnen kijken..

Ik snap zelfs niet dat ze niet gewoon de content die voor jou niet beschikbaar is weglaten uit het overzicht ... nu wordt je heel de tijd verlekkerd en telkens opnieuw krijg je de boodschap dat het niet kan worden afgespeeld. Bij netflix heb je die zever niet hoor; als je het niet kan zien komt het ook niet in je overzicht terecht. (zoals het hoort btw)..
stel je maar eens voor; een tv-gids vol met leuke dingen die ze adverteren, maar als je dan de zender opzet krijg je zwart beeld, ondanks dat je er wel voor betaald hebt... (amazon prime video)
Kijk je wel in Prime Video van Nederland? En niet in de video winkel van amazon.com ofzo? Ik zie geen enkele film/serie die ik niet kan bekijken.
ik had me aangemeld op amazon voor een prime account en daar zat prime video mee bij in..

ik ging dan zoals het hoorde naar primevideo.com ... daar stond het standaard meteen in het frans ingesteld (dank u ... weeral wordt de taal van de minderheid (40% waals) als standaard gezet ipv de taal van de meerderheid (60% vlaams)... 't is ni omdat wallonie groter is in oppervlakte dat er ook meer mensen wonen...)

dus ik zet prime dan op engels want NL staat er niet eens tussen.. en letterlijk alles wat ik kies kan ik niet afspelen op de reeks die ik echt wilde zien na (gelukkig) ... ik wou dus 'you are wanted' zien.. maar dingen als Grand Tour bv, iets wat europese kost is, kon ik niet zien, kreeg steevast melding dat het niet beschikbaar is voor mijn regio. En in mijn profiel stond duidelijk dat ik belg ben..
volgens mij is 'you are wanted' gewoon regiovrij gezet en kan ik alleen die dingen zien, en heeft amazon voor belgie gewoon geen content... maar ipv ons dan te verlekkeren moeten ze dat gewoon aangeven met "Prime Video is not available in your country" want mensen in't zak zetten doe je maar 1x, eerlijk geld eraan verdienen kan je lang blijven doen.. daarom, geen amazon meer hier, ik blijv lekker bij netflix wat ik al sinds dag 1 dat het hier was heb... en van mij mag netfix in de toekomst nog de prijs omhoog doen, zolang het redelijk blijft en er iets voor in de plaats komt (goede eigen content bvb)... van de eerste twee prijsstijgingen heb ik ook niet echt te klagen... vooral de tweede prijsstijging werd gevolgd door enorm veel nieuwe eigen content.
Hmmm, is inderdaag ook een goede optie. Merk wel dat in het digitale tijdperk 'je' steeds meer gewend raakt aan allerlei 'kleine' maandelijkse bedragen, die tellen uiteindelijk ook op.

Ziggo: 70,-
Spotify: 10,-
Netfilx: 12,-
iCloud fam: 3,-
G.Drive: 2,-
Afgerond 100,- per maand.

Wat heb je dan niet nodig? mijn ooit gekochtte 8 hdd's van 120,- ps. 960/27=36maanden films.muziek/opslag abbo's ipv zelf downlaoden en opslaan.
In de 3 jaar dat ik Netflix heb zie ik nauwelijks interessante uitbreidingen, vooral veel eigen series. Die zijn wel heel goed, maar kosten wel buiten proportioneel veel vergeleken met rechten op een goede oude film. Ik heb er dus een beetje moeite mee om al de series te bekostigen als ze nauwelijks een goed filmaanbod hebben.
Het blijft nog steeds de meest volledige dienst (behalve als je gewoon weer gaat downloaden).

Disney is er nog steeds niet.
Disney is er nog steeds niet.
Disney is groot, zodra hun dienst online is verbleekt Netflix 1000 tegen 1 tov. Disney ;) Helemaal nu ze ook FOX aan het inlijven zijn..

Zelfde is als de lokale PC boer het tegen Apple op denkt te nemen. Ik zie Disney trouwens nog wel Netflix overnemen en dan dat om te bouwen tot hun eigen dienst. (Mocht de dienst waar ze mee bezig zijn falen)

[Reactie gewijzigd door 90710 op 23 januari 2018 08:38]

Ik denk dat je Netflix dan te klein inschat
Ik denk dat @90710 het heeft over content en niet beurswaarde. Het is lastig om een vergelijking te vinden maar zeker is dat Disney (zeker na aankopen van Lucas Films, Marvel en Fox) een enorme collectie aan sterke properties heeft. En ik denk dat veel ouders met mij eens zijn dat Disney bij kinderen extreem veel macht heeft omdat voor deze groep dezelfde content bekijken nog interessant is.
Bij Netflix lopen echter langzaam 3e partijen weg. De partij grote properties die Netflix dan nu zelf bezit is niet bepaald indrukwekkend en ik denk dat de verhouding 1000:1 dan nog te klein is. Hoewel dit wel het aspect is waar Netflix volop in investeert en hier dus mogelijk verandering in komt.

Als we dan naar monetaire aspecten kijken is het misschien ook noemenswaardig dat Disney jaren in de miljarden aan winst maakt wat erg veel goed doet voor de geldpot. Als we naar 2016 kijken dan zit Disney met 9,4 miljard winst op ongeveer een verhouding van 50:1 ten opzichten van de 187 miljoen van Netflix.

Natuurlijk is de 1000:1 gewoon uit de lucht gegrepen en is het gewoon een indicatie om aan te geven dat Disney bij eng groot is.
Ik denk het niet. Je moet weten dat Disney zo ongeveer het grootste bedrijf binnen Hollywood is ;) Netflix, hoe groot ze ook zijn, komt daar niet bij in de buurt.
Even mijn edit van een andere reactie: de huidige beurswaarde van Disney is 167.8 mld en die van Netflix 98.48 mld.
Tuurlijk, je hebt gelijk dat Disney veel groter is, maar ik denk dat je de verschillen wel overdrijft.
Netflix heeft dus 117,58 miljoen betalande klanten, dat is 1,17 miljard dollar wat er elke maand aan omzet binnenkomt, dan heb je het dus niet meer over een klein bedrijfje. En zoals hieronder wordt vermeld heeft het een 'waarde' van bijna 100 miljard $. Dan heb je het dus echt over 1 van de grootste media bedrijven ter wereld. Ok, nog niet zo groot als disney, maar wel plek 2 of 3 (of 4 :D)
Denk eraan dat Disney net Fox heeft ingelijfd voor 52 miljard $. Ik denk niet dat Netflix ondertussen groter is geworden dan Fox...
Ik las ergens dat Netflix een waarde had van $100 miljard. Ik geloof best dat Disney groter is, maar 1000 tegen 1 vind ik wat overdreven.

Edit: de huidige beurswaarde van Disney is 167.8 mld en die van Netflix 98.48 mld. Nu zegt beurswaarde niet alles, maar het zegt iig dat het verschil niet zo loeigroot is als wordt beweerd.

[Reactie gewijzigd door Sjurm op 23 januari 2018 09:58]

Netflix is klein, relatief gezien. Maar ze staan niet per se alleen. Mogelijk dat andere studio's een Disney-monopolie vrezen en daarom sneller zaken gaan doen met Netflix en Amazon.

YouTube en Apple zijn denk ik ook nog niet uitgespeeld op dit vlak. Er kan nog een hoop verschuiven en veranderen de komende jaren.
Netflix heeft een groot voordeel tov Disney. Ze hebben namelijk binding met hun klant. Door middel van een abonnement, met bijbehorende app op alle apparaten thuis en onderweg. En bijbehorend inzicht in wat hun klanten interesseert. De tijd dat iedereen alles van Disney klakkeloos goed vond is voorbij, dus Disney moet met elke productie weer opnieuw de klanten voor zich winnen.
Daarom willen ze zo graag een eigen platform, maar ze krijgen niet meer zomaar die eerste positie. Ze moeten achteraan in de rij aansluiten bij de andere grote streamingdiensten.
Daarom is Netflix aan een malle aan het investeren in Originals terwijl Disney alleen maar bestaand spul op koopt wat weer wordt uitgemolken.
Persoonlijk zit ik meer te wachten op ‘the same old’ series, maar voornamelijk films.

Die Netflix originals kunnen mij echt gestolen worden, ik heb daar gewoon weinig interesse in.

Aan de andere kant laat Netflix dus een behoorlijk gat vallen als het op film aanbod aankomt. Ik denk dat Disney de middelen heeft en de content om klanten van Netflix zoals ik weg te snoepen.

En ik kan niet wachten eerlijk gezegd :)
Ik snap niet dat je +2 krijgt. Volgens mij heeft Disney bedrijven opgekocht als Fox, Marvel en Lucas Films die inderdaad bestaande franchise hebben die nog steeds succesvol zijn, maar wordt er ook genoeg nieuwe content gegenereerd door die bedrijven.
De vraag is überhaupt of disney netflix zou mogen overnemen. Grote kans dat daar door politiek een stokje voorgestoken gaat worden. Te weinig concurrentie.
Netfix moet eerst maar eens aanbieden in NL wat ze ook in de US aanbieden.... Als het goed is, is dat 1/3e nu.

Daarnaast, ook afwachten of Disney wereldwijd alles beschikbaar stelt...
2020 is nog even af, laten we dan maar terug eens kijken.
Ja inderdaat, jammer dat het niet zoals Bij CruncyRoll is het zl dat elke anime show (behalve de zeer slechte shows) de volgende dag na het in Japan is uitgezonden online staat. Hierdoor pirate ik anime al jaren niet meer. Het kan dus wel degelijk met een beetje minder hebberigheid.

Maar helaas, voor de Amerikaanse shows zal ik achter mijn VPN zeilen moeten duiken en mijn piratenhoedje moeten opzetten. Gelukkig spreek ik vloeiend Engels dus dat sheelt al weer.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 23 januari 2018 07:52]

Hoe zit het eigenlijk met het aanbod van CrunchyRoll in Nederland? Moet je nog rare VPN fratsen uithalen om bepaalde series te kunnen kijken?

Ik zag dat b.v. Fullmetal Alchemist Brotherhood op Netflix staat, maar dit is de Dybex versie (dus met NL/FR ondertitels), is deze serie bijvoorbeeld ook beschikbaar op CR?

edit: ik zie nu dat CR in tegenstelling tot Netflix wel duidelijk op hun site heeft staan wat het aanbod zoal is, eens kijken of het wat is.

[Reactie gewijzigd door Neko Koneko op 23 januari 2018 07:59]

Nee ik gebruik ook nog een VPN gezien sommige content geregioblocked is maar dit wordt wel steeds minder en meestal zijn de ''grote'' shows al niet meer geregioblocked.

Dat is helaas wel een minpuntje. Maar via een PVN op Cruncyroll heb ik nog nooit problemen gehad tov Netflix.
Is One Piece nou is een keer beschikbaar?
jammer dat het niet zoals Bij CruncyRoll is het zl dat elke anime show (behalve de zeer slechte shows) de volgende dag na het in Japan is uitgezonden online staat.

Dit bracht mij in verwarring :'(
We weten inmiddels ook wel dat Netflix bezig is om content wereldwijd beschikbaar te stellen. We weten echter ook dat partijen dit proberen tegen te houden.. Dat is dan ook de reden dat Netflix steeds voller staat met eigen series i.p.v normale tv series en films.
Dat is mi. ook het grote nadeel van Netflix. En bv de reden waarom Disney er weg wil, nu zijn ze feitelijk concurrent geworden voor de (andere) grote aanbieders. Verder wordt het abonnement steeds duurder en verdwijnen er steeds meer series en films en worden vervangen door Netflix' eigen spul.
Netflix is niet percé duurder geworden als je inflatie meerekent, een tientje per maand is nog steeds gebleven.
Ik denk niet dat andere partijen het willen tegenhouden maar dat ze het zakelijk niet eens kunnen worden.

Daarnaast zijn veel uitgevers zijn bang dat als Netflix echt de grootste is en ze winst moeten gaan maken (en dat kan alleen door de prijs te verhogen) ze in een platform zitten dat een moeilijke tijd gaat doormaken.
Inderdaad vele films die populair zijn staan er niet op:
- Harry Potter (alle afleveringen)
- The Dark Knight (alle batman afleveringen)
- The Matrix
- The Lord of the Rings , etc..
en nog van die oude nostalgie films zoals The Lion King
Niet dat ik ze mis, maar als er miljarden binnenkomen zou je zulke titels wel mogen verwachten toch ?
En gaan meer miljarden uit dan er in gaan. Daar zit nu werkelijk het probleem. Netflix kan niet genoegen betalen om dat soort blockbusters aan te bieden. Met hun eigen producties hebben ze alle kosten maar ook alle baten, blijkbaar werkt dat model veel beter voor ze.

Er zal nooit een service komen die je alles kan aanbieden voor $10. Economisch gezien gewoon absoluut onmogelijk.
Wellicht niet voor die $10 maar ze zouden wel een Premium abonnement kunnen maken of Cinema-sectie en dat je om die films $10 extra betaald per film, het gaat niet om de prijs maar de oplossing.

Enigste wat we kunnen hopen is dat NetFlix dus goede films en series gaat maken :P
Ga er maar vanuit dat het nog minder gaat worden.

Partijen als Google, Amazon en mogelijk Apple willen ook een markt aandeel.

En nu partij als Disney die eigen streamingdienst is begonnen en titels bij Netflix heeft terug getrokken.

https://www.google.nl/amp...n-streaming-services.html

Het enige wat Netflix kan doen is meer investeren in eigen titels en statistieken gebruiken om te zien welke titels ze moeten handhaven.

In mijn optiek doen ze het heel slecht.

Interface werkt voor geen meter en nieuwe content is sporadisch.

De versplintering die aankomend is, is voor iedereen slecht.

De vraag is wat overige grote maatschappijen gaan doen.

Zeker nu er consolidatie slag is gestart en je gaat kijken wat Disney aan assets heeft na aankoop van Fox.

https://en.m.wikipedia.or...1st_Century_Fox_by_Disney
Kan iemand mij uitleggen hoe Netflix 8 miljard kan investeren in nieuwe content als hun omzet "maar" 3,3 miljard is?
Ik gok dat dit iets te maken heeft investeerders, maar wat zit er voor hun in?
Die omzet is per kwartaal, de investering in nieuwe content is per jaar, al staat dat er in het tweakers artikel niet specifiek bij.
Investeren nu om marktaandeel te krijgen, meer abonees; winst maken is een lange termijndoel. Of zelfs dat hoeft niet eens, zolang er maar een stijgende lijn in blijft zitten. Zie ook: Uber, AMD, Tesla, etc - bedrijven die op investeringsgeld leven om te groeien en hun product door te ontwikkelen en concurrentie uit de markt te drukken.
Volkomen terecht! Het is ongekend wat voor een gigantisch positieve invloed heeft op series in het algemeen. Dankzij hun Netflix originals krijgen we gewaagde vernieuwende series waar voorheen geen enkele zender/studio zich aan wilde wagen.

Qua filmaanbod is het inderdaad behoorlijk magertjes (zeker in Nederland). De gigantische kwaliteit en kwantiteit van series maken dit voor mij ruimschoots goed!
Netflix Originals zijn in veel (meeste?) gevallen ook ingekochte of gelicenseerde series. Ze plakken daar gewoon het labeltje "Netflix Orignal" op.
Ik heb het over de echte originals die van Netflix zelf zijn. Stranger Things, House of Cards, Mindhunter, etc. Stuk voor stuk een ongekend hoog niveau.
House of Cards is gemaakt door MRC en heeft het vervolgens verkocht aan Netflix. Het is dus niet zo dat Netflix een concept uitdenkt en dit door een studio laat maken. Netflix koopt het op de beurs waar anderen ook series inkopen.
Exact. Uit het heilige boek (Wikipedia):

MRC approached different networks about the series, including HBO, Showtime and AMC, but Netflix, hoping to launch its own original programming, outbid the other networks.[
Black Mirror is ook van het Engelse Channel 4, ook al staat daar het Netflix Original logo op.

D'r was een tijdje terug ook een artikel over de naaigeinen die Netflix wel uithaalt om er het Original plakkaat op te hangen; ik kan hem helaas niet vinden maar het was een apart verhaal.
Beetje off topic, maar ben u wel benieuwd welk artikel dat is :)
Tijd om Videoland op te heffen en alle films en series die daar in zitten over te hevelen naar Netflix. Het is nutteloos om aan een dood paard te trekken.
Daar zal de eigenaar anders over denken ben ik bang... ;)
Wat is er mis met wat concurrentie? Kun je straks klagen dat Netflix de prijzen verhoogt en er geen alternatief is.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 23 januari 2018 08:30]

Concurrentie kan je het bijna niet meer noemen. Als de dood van videoland er voor zorgt dat DFW alle films gewoon op Netflix beschikbaar stelt is dat een zeer mooie aanvulling. Concurrentie is niet altijd een goed iets.
Concurrentie is altijd goed. Kunnen we ook zeggen dat we mobiele telefonie door 1 aanbieder laten aanbieden, veel efficiënter. Kijk dan eens naar België, daar zitten ze nog met datalimieten omdat er weinig concurrentie is. In de luchtvaart ook lang weinig concurrentie geweest, de prijzen zijn sinds easyjet en consorten nooit zo laag geweest.
Aan de ene kant ben ik het wel met je eens, maar je vergeet even dat bij telefonie en meerdere aanbieders er geen segregatie is van de mogelijkheden voor de klant. Het is niet zo dat je als je in Friesland wilt bellen dat je naar een andere aanbieder moet.

Bij verschillende serie / film aanbieders segregeert het aanbod en ben je dus genoodzaakt meerdere abonnementen te nemen om alles te kunnen zien. Het zou misschien beter zijn als je bij sommige aanbieders de primeur hebt om specifieke series films te kunnen bekijken en pas later bij een andere aanbieder.
Gelukkig ben je niet genoodzaakt om ALLES te zien.
Concurrentie is goed, maar exclusieve deals zijn dat zeer zeker niet. Ik wil niet 100 abonnementen afsluiten om 100 series te kunnen kijken. Ik wil 1 abonnement voor 100 series, maar door exclusieve deals zoals we die nu hebben gaat dat nooit gebeuren. En dan krijgen we onnodige versplinteringen als Amazon Video of Videoland.
Zoals de Netflix “originals” (ingekocht) die alleen op Netflix te zien zijn? Ze gaan hard HBO en co achterna ;
Streaming diensten concurreren op aanbod, aangezien iedere idioot bytes kan verplaatsen. Dus als je concurrentie wil, moet je niet ook zeggen dat je een dienst wil voor 100 series, want dan wil je dus geen concurrentie.
Muziekstreaming diensten bieden dezelfde muzieknummers aan (voor een heel groot deel) en toch concurreren ze met elkaar.
De muziekindustrie is fundamenteel anders dan die van films- en series.
Dat is geen goed argument. De muziekindustrie was voor Spotify ook fundamenteel anders. Zij zijn wel volledig getransformeerd. Ik zie geen reden waarom de rechten van een film niet aan meer partijen verkocht kan worden of een vergoeding per stream. In plaats dat ze dan veel geld van een bron krijgen, krijgen ze dat verspreid over verschillende bronnen. Consumenten blij, stoppen met downloaden, industrie ook blij.
Het is wel een goed argument, maar ik had hem wel beter kunnen uitleggen :)

De muziekindustrie is niet echt veel veranderd: 90% van de rechten zijn in handen van 3 partijen. Dat is nog steeds zo. Maar goed, waarom de film/serie industrie anders is dan de muziekindustrie:

- Extreem veel hogere produktiekosten, waar vaak duizenden mensen en rechthebbenden bij komen kijken
- Een omzetmodel waarbij je fases kent: bioscoop, fysiek, TV, streamen

Dat is een fundamenteel andere business. Dat neemt niet weg dat men geen cross platform streams zouden kunnen bieden, voor een deel doet men dat ook, sommige series zijn op meerdere platforms te kijken.

Streamen is echter een veel groter gevaar voor deze industrie. Het zou namelijk zowat alle andere inkomsten om zeep helpen (bioscoop, TV rechten, fysieke sales). Men is er dus niet happig op.
Kunnen we ook zeggen dat we mobiele telefonie door 1 aanbieder laten aanbieden, veel efficiënter.
Die vergelijking klopt niet. Het zou dan moeten zijn dat ik mobiele telefonie van alle aanbieders in 1 toko kan vinden - en hee, dat is ook zo. Er zijn verschillende shops waarbij je van alle aanbieders hun produkten kunt kopen. Maar er is niet 1 toko waar ik alle films van alle aanbieders kan vinden. Dat is net zoiets als wanneer elke telecomprovider zijn produkten alleen maar in zijn eigen winkeltje zou hebben, en dan ook nog dat de ene provider de enige is die mobiel internet biedt (anderen mogen dat niet doen want auteursrecht) maar geen telefonie, want dat auteursrecht ligt bij een andere provider. En natuurlijk kun je dan zeggen 'joh, neem je toch de ene maand een mobiel internet-abonnement en de maand daarna een telefonie-abo', maar lekker praktisch is dat niet echt.

Het auteursrecht breekt concurrentie juist af. Daarom kunnen filmproducenten tegen de consument zeggen 'weet je wat, fuck you'. Het zou al een boel helpen als die exclusieve deals de deur uit gaan en iedere streaming-provider het recht heeft om alle content in zijn catalogus op te nemen. Hoe het nu werkt is dat een rechthebbende tegen aanbieders kan zeggen 'ja, jij wel, maar jij niet'. Je zou dat kunnen veranderen naar 'als je een aanbieder het recht geeft jouw produkt in zijn catalogus op te nemen, of je doet dat in je eigen catalogus, moet dat produkt onder dezelfde of soepeler voorwaarden ook voor andere aanbieders beschikbaar zijn'.

[Reactie gewijzigd door Iknik op 23 januari 2018 10:56]

Ach jij hebt liever een Amerikaanse multinational als alleenheerser qua entertainment in huis? Netflix wordt gevaarlijk groot en verstoord daarmee de lokale markt. Daarbij valt het filmaanbod van Netflix wel tegen hedendaags. Was paar jaar terug beter. Nu vooral focus op “eigen” series.
Dat het filmaanbod op Netflix tegen valt kan Netflix niks aan doen. Dat ligt bij de lokale distributeurs, zoals een DFW. Als die een deal hebben met Videoland heeft Netflix en daarmee het grootste deel van Nederland pech. Dat is krom. Het gehele rechten systeem per land is outdated en moet serieus op de schop wil je piracy effectief tegen gaan.
Een mooi voorbeeld is de serie Almost Human. Is drie/vier jaar geleden al uitgezonden in Amerika en word nu pas uitgezonden in Nederland.... Nu pas.
Daarmee dwing je mensen om via illegale wegen series te volgen.
Als er een spotify versie komt van Netflix, dus waar 90% op staat van alle series zal de halve wereld er een abo op nemen, mits de prijs uiteraard acceptabel is.
En na 1 seizoen al weer de stekker er uit van wegen onduidelijke reden.. (Ik vond de serie erg goed)

Maar dat zeggen ze er niet bij op TV NL waar de serie als nieuw gepresenteerd word..
Ik vind het persoonlijk ook zeer jammer dat ze er mee gestopt zijn. Heb nog een berichtje naar Netflix gestuurd of zij 'm niet konden overnemen. Helaas. ;(
En wat is nu eigenlijk de impact van streamingdiensten als Netflix en Amazon op de normale televisie? Wat betekent dit voor de RTLs en SBS-en van deze wereld?
normale TV vermijd ik, want veel teveel reclame tussendoor...Dat kijkt niet lekker.
En als er dus veel mensen zijn zoals jij en ik, dan is dat toch de doodsteek voor de gewone omroepen? Of mis ik iets? En zien we dat nu ook gebeuren via dalende omzet cijfers?
Als de gewone omroepen niets te bieden hebben dat klanten willen...ja dan wordt het de doodsteek voor ze.. De tijden van wat rechten inkopen en volgooien met reclame is niet meer van deze tijd. Tis toch van de zotte dat een 1,5 uur durende film op TV bijna 2 uur duurt? 30 minuten reclame tussendoor pffff. En dan nog wel hele oude films ook. Soms komt er nog wel eens een leuke film op TV, maar dan pak ik de DVD wel om te kijken, dus nee TV is niet mijn medium meer.
Ik ben ook een fan. Series zijn op tv gewoon niet volgen. 5x reclame in het uur, ik vraag me soms echt af wat ik nou alweer aan het kijken was. Of door andere verplichtingen wordt je kijk-streak onderbroken. Verder zijn het toch allemaal verbouw,verhuis,kook en talent programma’s die de klok slaan met een enkele uitzondering. Voor kwaliteit moet je tegenwoordig gewoon bij een on-demand dienst zijn aangesloten.

Het was lang geleden, maar ik kan weer oprecht blij worden als Netflix een mailtje stuurt met bijvoorbeeld: ‘Stranger Things seizoen 2 is nu beschikbaar’. Tuurlijk wordt er ook veel gehyped door Netflix en er staan ook nog veel oudere content op maar dat vind ik best ok. Zo kan ik eigenlijk wanneer ik wil gewoon Robocop 1 aan mijn zoon laten zien zonder dat ik weer het illegale pad hoef te bewandelen. Het nadeel is natuurlijk wel dat je geen invloed hebt, als Netflix besluit om (terecht in dit geval ;) ) robocop deel 3 te verwijderen dan kan ik daar niets aan doen. Maar voorlopig: Netflix, TAKE MY MONEY!
Na inderdaad zeg, ik kreeg ook een email van Netflix: Hi Game, El Chapo seizoen 2 dtaat online! Hoppa, dat is toch super!
Helaas is robocop de gesensureerde versie.. moest ik toch weer de blu-ray erin stoppen. Daarintegen is Gladiator dat weer niet.

[Reactie gewijzigd door Sniffels op 23 januari 2018 10:23]

Datgene waarop tv-zenders wél punten binnenhalen, is de ondertiteling. Die is bij films en series op tv altijd goed bij te benen. De ondertiteling van Netflix-films en -series vliegt soms echt aan je voorbij.

Ik zal niet in details treden, maar op technisch vlak is de ondertiteling van Netflix de laatste tijd zwaar ondermaats. Ze werken met Engelse sjablonen die door onderbetaalde freelancers blindelings worden vertaald, zonder rekening te houden met de tijd die nodig is om die vertaling te lezen. Ook zijn die sjablonen ingedeeld op een manier die in het Nederlands vaak niet logisch/natuurlijk is. Begin vorig jaar ben ik daar wat dieper op ingegaan: Flitskikker in 'nieuws: Netflix gaat gebruikers betalen om ondertitels te sch...

De tv-zenders dragen tenminste nog zorg dat de ondertiteling in ieder geval op technisch vlak in orde is.

Zo zonde dat Netflix zo veel geld in series en films investeert, maar het kijkplezier verpest door maximaal te bezuinigen op de ondertiteling. Dat terwijl ondertiteling maar een paar procent van de totale productiekosten zijn.

Ben ik de enige die zich hieraan stoort? Ik hoor er verder nooit iemand over. Dat terwijl sommige dingen gewoon écht niet te volgen zijn (bijvoorbeeld Lucifer seizoen 3).
Engelse ondertiteling kan ik bijna nooit kiezen; meestal alleen closed captions waarin geluiden ook zijn ondertiteld. In een horrorfilm opeens "(loud scream)" in beeld haalt de spanning er natuurlijk wel uit. Zonder ondertiteling gaat weer net wat te ver.
Is het nou niet mogelijk om een (1) dienst te maken, waar je bijvoorbeeld €20 per maand voor betaald, waar ALLE content op staat en dat op de achtergrond de geldstroom bepaald word?

Dus, je kijkt op die dienst een film en de rechten zijn van Netflix, dan krijgt netflix een deel vh geld. Kijk je op diezelfde dienst een serie van een andere rechthebbende, dan kan je die alsnog gewoon kijken, maar dan gaat een deel vh geld naar die andere aanbieder.

Zo heeft de klant geen gezeur met verschillende partijen en hebben de verschillende partijen gewoon hun geld.

Dat dit lastig te realiseren is, dat geloof ik best, maar er zijn vast genoeg slimme mensen die hiervoor een algoritme kunnen maken? Of zie ik dit verkeerd?
Is het nou niet mogelijk om een (1) dienst te maken, waar je bijvoorbeeld €20 per maand voor betaald, waar ALLE content op staat en dat op de achtergrond de geldstroom bepaald word?

Dus, je kijkt op die dienst een film en de rechten zijn van Netflix, dan krijgt netflix een deel vh geld. Kijk je op diezelfde dienst een serie van een andere rechthebbende, dan kan je die alsnog gewoon kijken, maar dan gaat een deel vh geld naar die andere aanbieder.
En volgens mij zit daar een deel van het probleem. Waarom je content bij een andere partij onderbrengen en een deel van de inkomsten krijgen als je ook op eigen voeten kan blijven staan en 100% van je eigen inkomsten mag houden? ;)
Voor de huidige aanbieder is er geen meerwaarde om alles te bundelen tot 1 dienst, alleen de overkoepelende dienst/organisatie heeft hier belang bij (inkomen). Dit gaat er volgens mij dan ook niet komen.
Ik ben het totaal met je eens en zou ook het liefst mijn tv (nou ja, tv abonnement) de deur uit doen als er 1 bron was waar ik alles vandaan kan halen (internet uitgesloten -> want illegaal). Voor de eindgebruiker is dit makkelijk, overzichtelijk en het meest wenselijk. Maar voor de individuele partijen natuurlijk niet.

Daarnaast gaat de geschetste 20 euro natuurlijk te weinig zijn als je daarmee alle content kan bekijken. Zeker als je een soort van tv on demand dienst wilt, waarbij ook de reguliere programma's gestreamed kunnen worden op ieder moment van tijd. Sowieso is dat wel waar het heen moet denk ik; Wie kijkt er anno 2018 nog meerdere uren tv per week naar vaste programma's die uitgezonden worden?

[Reactie gewijzigd door enira op 23 januari 2018 09:12]

Daarnaast gaat de geschetste 20 euro natuurlijk te weinig zijn als je daarmee alle content kan bekijken.
Dat hoeft helemaal niet. Ik ga niet alle content in 1 x bekijken, dus ik hoef ook niet alle content in 1 x te betalen. Ik kan nu uit een beperkte catalogus alle content kijken die ik wil, voor een tientje. Dat kun je natuurlijk ook omdraaien, beperkt kijken uit een onbeperkte catalogus: je betaalt 15 Euro en dan mag je 100 uur aan films en series kijken, zoiets.
Goed nieuws!
Betekent meer omzet, dus meer capaciteit voor licentierechten en dus uploaden van up-to-date seizoenen van series nieuwe films!!!

Ik zeg: Go Netflix!
De vraag is of het de aanbieders die niet op Netflix zitten gaat om het geld / wat Netflix biedt; immers, als ze hun eigen streaming platform hebben wat potentieel meer waard is...
Klopt, echter dan nog geldt natuurlijk dat wanneer Netflix meer klanten krijgt het platform blijft groeien, dat de ontwikkeling best kan zijn over een paar jaar dat de andere aanbieders alsnog ombuigen.
Sinds dag 1 al lid en hier gebruiken we het zelf dagelijks. Persoonlijk voor de Marvelseries 😜😜😜 en voor de stand-up Comedy's. Kids balen er wel van dat Disney hun favo films eraf haalt en later erweer op gooit. Tot heden nog steeds een tevreden NF fan.
Een goede ontwikkeling, als zijnde tegengeluid (qua nieuwe series) naar de gevestigde orde. Echter vraag ik me af wat gaat gebeuren als Disney zijn/haar streamingsdienst in de markt gaat zetten. De kaskrakerfilms zullen daar mogelijk veel leden aantrekken. Voor mij geen probleem om dan Netflix ernaast aan te houden maar dat zal niet voor iedereen een optie zijn.
Waarschijnlijk gaan de meeste mensen 2 abonnementen afsluiten. Netflix voor hun series en wat oudere films en Disney voor al hun content (inclusief 21th century fox).

Disney heeft gezien hun absurd grote hoeveelheid vanaf dag 1 een ijzersterke positie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee