Nintendo Switch ondersteunt geen streamingdiensten bij release

De Nintendo Switch ondersteunt geen streamingdiensten voor films en series als hij uitkomt over anderhalve maand. Dat heeft de hardwaremaker bekendgemaakt. De fabrikant wil nog niets zeggen over het spelen van games voor oudere consoles op de Switch.

Nintendo heeft wel in overweging om streamingdiensten toe te laten op het platform, blijkt uit de antwoorden van vragen die gamesite Kotaku heeft gesteld. Ondersteuning voor diensten als Netflix moet daarmee bij een toekomstige update komen.

De Japanse fabrikant overweegt ook om de Switch in de toekomst compatibel maken met controllers voor oudere consoles, net zoals dat gebruikers van een Wii U nu hun oude Wii-controllers kunnen gebruiken. Het is onbekend voor welke controllers Nintendo ondersteuning overweegt in te bouwen.

De spelletjesmaker bevestigt dat de Switch voor opslag van onder meer dlc gebruik kan maken van micro-sdxc-kaartjes tot 2TB. Als er een kaartje is, gebruikt het systeem dat voor het opslaan van patches en dlc voor games. Saved games staan wel op de interne 32GB-opslag.

Nintendo demonstreerde vorige week de Switch voor het eerst. De kruising tussen console en handheld komt over anderhalve maand wereldwijd uit. De belangrijkste game bij de release is Zelda: Breath of the Wild. De console gaat in Nederland vanaf 309 euro kosten.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

20-01-2017 • 07:35

190

Reacties (190)

190
183
109
10
0
26
Wijzig sortering
Dus
  • beperkte online multiplayer bij launch (en het eerste half jaar)
  • lage batterijduur
  • mwa prestaties (slechter dan de €100,- goedkopere Nvidia Shield)
  • dure accessoires
  • beperkt triple-a games aanbod eerste jaar
  • geen streaming
  • geen browser
  • beperkt aantal apps
  • even duur/duurder dan een nieuwe ps4/xbone
Geloof dat ze beter een half jaar hadden kunnen wachten met het launchen...

[Reactie gewijzigd door acst op 23 juli 2024 18:27]

Doelde meer op de ondersteuning van 4k en hdr op de Shield (voor de rest lopen ze inderdaad beide tegen dezelfde problemen van de chipset aan ;) ).
Vergeet niet de redelijk hoge prijs voor de console, en de belachelijk hoge prijzen voor de accessoires. Nintendo had veel krediet bij gamers welke echt zaten te wachten op een vervanger voor de Wii U. Maar door deze zeer matige aanstaande launch is het wederom afwachten of de Switch enig succes mag verwachten.
Anoniem: 181786 @MenN20 januari 2017 09:57
Voor de beste handheld ooit vind ik de prijs behoorlijk schappelijk. Lager is altijd beter natuurlijk, maar 330 euro voor een nieuwe hybride console vind ik niet zo buitenproportioneel dat ik er een week lang over moet huilen op internet.
Tjah, maar ps4 gingen een tijdje geleden over de bank voor 250 (oude modellen) Oké, het is geen hybride, maar met 2,5 uur beloofde mobile time vind ik de hybdride ook niet super geslaagd ... De PSP bijvoorbeeld koste rond de 150 euro ...

[Reactie gewijzigd door svennd op 23 juli 2024 18:27]

Anoniem: 181786 @svennd20 januari 2017 10:16
Heel leuk voor die PS4, maar zoals je al aangeeft een heel ander apparaat. Ik ga die console toch ook niet afkraken omdat er geen accu inzit en geen scherm wat ervoor zorgt dat ik een generator mee moet slepen en een los scherm en dan nog niet lekker portable kan gamen? Laten we niet constant appels met peren vergelijken.
Agree. Maar als ik vergelijk met tablets dan ga je over de games beginnen, als ik over de PSP begin, dan wel, zijn we bezig over een 10 jaar oud toestel. We zullen toch moeten afwachten, gezien de kritiek die ik overal lees vermoed ik dat Nintendo toch wel iets zal moeten goed doen in de volgende maanden. Zelfs de investors waren "not amused"...
Tjah, maar ps4 gingen een tijdje geleden over de bank voor 250 (oude modellen) Oké, het is geen hybride, maar met 2,5 uur beloofde mobile time vind ik de hybdride ook niet super geslaagd ... De PSP bijvoorbeeld koste rond de 150 euro ...
Hoewel 2,5 uur niet lang is heb je het dan wel over de minimaal beloofde duur. Nintendo heeft namelijk 2,5 tot 6 uur aangekondigd wat betekend dat hij veel langer mee zou kunnen. Daarnaast is de keuze om voor USB-C te gaan ipv proprietary kabel ook een grote, je kunt nu immers de Switch in een redelijk aantal treinen en vliegtuigen opladen door de aanwezigheid van sockets daarin. Opladen aan een powerbank kan dan ook vrij gemakkelijk waarmee je voor de veel langere rijs ook nog kunt opladen ongeacht van waar je bent.
Agree, de USB-C is zeker een win, vandaar dat ik ook ga wachten op de feesten om een goeie switch combo te scoren :)
Je kan de PSP niet vergelijken met de Switch. Je kan eigenlijk quasi niets vergelijken met de Switch. De Switch is vanzelf duurder omdat de joycons aparte batterijen hebben en sensoren (hoewel sensoren tegenwoordig goedkoop zijn). Heeft een groter scherm denk ik (niet zeker). De Switch moet interageren met de joycons indien vast en niet vast (allemaal extra hardware en software die een PSP of een 3DS niet heeft).

Eerlijk gezegd verwacht ik een pricedrop relatief snel na de release. Je hebt sowieso de hype rond de switch en zelda waardoor veel mensen hem zullen kopen. Als de verkoop daalt, zal de prijs wel volgen. Het is nog even koffiedik kijken hoe de verkoop zal lopen. Er zal wel een winstmarge inzitten die naar beneden kan indien de verkoop erg goed is. Mogelijk kunnen ze dan zelf opteren om minimale winst te maken op de console zelf. Zelf zou ik de prijs beter vinden indien er een extra controller bij zit of een pack in game.
Volgens mij is de makkelijkste stap om in één keer een stuk goedkoper te maken is een versie zonder de dock te kopen. Valt de prijs in één keer een stuk lager uit en volgens mij zijn er genoeg mensen die sowieso amper of totaal niet gebruik zullen maken van de dock mogelijkheid.
Nouja, de dock zal de kosten niet zijn. Het is een laadstation en een verloopje voor de hdmi-aansluiting. Uitgewerkt in plastic. Dat zal echt niet meer dan 10 euro kosten, er zit geen enkele electronica in voor zover ik kan zien.
De beste handheld ooit dat moeten we nog maar afwachten. Zo heel portable vind ik de switch namelijk helemaal niet. Waar een 3DS/DS/GBA SP echt super portables waren met een ontwerp dat je gemakkelijk mee kon nemen vind ik de Switch in dat opzicht een stap terug.

Je kunt niet simpelweg even je switch in je rugzak stoppen zoals bij de voorgaande Nintendo handhelds, maar je moet nu veel meer oppassen dat je geen krassen maakt op het scherm, je pookjes niet ergens achter blijven haken. Natuurlijk is er een officiële Nintendo tas en mag je weer lekker 30 euro afrekenen, maar het blijft gewoon een fragieler systeem dan de DS reeks.
Die staan in het lijstje (zal er even een echt lijstje van maken ipv een opsomming). Vooral de prijs van de controller is natuurlijk lachwekkend.
Moet eerlijk zeggen, netflix kijk ik via mn xbox of smart tv, browsen doe ik op mn telefoon of laptop, apps heb ik ook mn telefoon voor. Blijft over de lage betterijduur en dure accesoires, dat is inderdaad wel jammer. Game aanbod van tripple-a games is net zo hoog als bij de launch van xbox one en ps4, elke console heeft bij launch maar 1 of 2 ECHT goeie games, die zullen nog wel komen in de toekomst.

De switch moet je ook meer zien als console en niet als volledige multimedia machine zoals microsoft de xbox one in de markt zet.
De Switch heeft niet 1 of 2 echt goeie games bij launch, De switch heeft überhaupt maar 2 games bij launch en mij gaat het niet om het nut van de dingen die er niet op zitten, maar het feit dat ze er (nog) niet opzitten en bij de concurrentie wel.

Vooral het feit dat ze al die dingen er in de toekomst wel op willen zetten stoort mij, breng het apparaat dan nog niet uit als de software (nog) niet op orde is. Je laatste zin klopt wat dat betreft ook niet, ze willen er zeker wel een multimedia machine van maken want al die dingen zeggen ze dat ze die in de toekomst er wel op willen hebben. Het is gewoon armoe troef dat ze met apparaat op de markt komen waarvan de software pas voor de helft af is.

Gelukkig is het merendeel van de problemen softwarematig op te lossen en is de kans groot dat we over een jaar een heel leuke console hebben, maar het feit dat we een half-jaar tot een jaar moeten wachten tot de software helemaal uitgekristalliseerd is vind ik niet kunnen bij een bedrijf als Nintendo.

[Reactie gewijzigd door acst op 23 juli 2024 18:27]

"De Switch heeft niet 1 of 2 echt goeie games bij launch"

Ben daar dan ook gestopt met lezen. Als je met zo'n onzin een post begint. Er zijn nu al genoeg mensen die een Switch willen kopen enkel en alleen om Zelda te spelen. Zelda prijkt op talloze lijstjes bovenaan als game waar het meest naar wordt uitgekeken (en dat al twee jaar op rij eigenlijk). De hype rond Zelda is immens. De systemseller die de Wii U nooit heeft gehad komt uit BIJ LAUNCH voor de Switch. Wat hadden de PS4 of de XBO dat zoveel beter was dan bij launch? Zover ik weet keek ik enkel uit naar Forza bij de bxo. Bij de ps4 was er helemaal niets dat mij boeide op een 20 tal games.
Er zijn nu al genoeg mensen die een Switch willen kopen enkel en alleen om Zelda te spelen.
Dat zullen dan vooral mensen zijn die geen Wii U hebben. Zelda Breath of Wild verschijnt ook voor de Wii U. Bij de lancering van Twilight Princess voor de Wii werd ook geklaagd dat het gewoon een port van een Game Cube spel was, en dus niet als reden gezien kon worden om een Wii aan te schaffen.
Als je nou de zin daarna had gelezen "De switch heeft überhaupt maar 2 games bij launch", het ging me erom dat de Switch niet maar twee goede games heeft, maar uberhaupt maar 2 games (geen idee of die goed gaan zijn, ook al is Zelda uiteraard de killergame).

Niet zo fanboyen en gewoon iemands post lezen, want nu mis je de context. Ik zeg namelijk helemaal niet dat er geen goede games zijn bij de launch, alleen dat het er maar 2 zijn en dat is weinig of ze nou beide fantastisch zijn of niet.

[Reactie gewijzigd door acst op 23 juli 2024 18:27]

Als je nou de zin daarna had gelezen "De switch heeft überhaupt maar 2 games bij launch", het ging me erom dat de Switch niet maar twee goede games heeft, maar uberhaupt maar 2 games (geen idee of die goed gaan zijn, ook al is Zelda uiteraard de killergame).
Behalve dat de Switch 5 titels heeft op de eerste dag. Als je ook nog wilt importeren (immers, de Switch is regiovrij) kun je er nog eens 7 titels bij optellen.
2, 1-2-switch en Zelda de andere drie zijn alledrie geupdate Wii U games dat zijn geen launchgames dat is gewoon oude bestaande meuk, ik ga ook niet een nieuwe console van Sony of Microsoft beoordelen op het aantal oude games dat je erop kan spelen bij de launch.
Ah, juist... Plus dat je je vergist in minstens 1 van de andere drie titels als het gaat om "oude bestaande meuk".

[Reactie gewijzigd door RayNbow op 23 juli 2024 18:27]

Kijk, je mag me gerust een Nintendo fan noemen. Neemt niet weg dat zowel je eerste als je tweede zin feitelijk foutief zijn.

De vooropstelling dat ze het een multimedia machine van willen maken, waarvan de software nog niet af is, geloof ik eigenlijk niet echt. Nintendo heeft daar nooit aan mee gedaan. Ok ze "beloven" wel netflix maar eerst zien dan geloven.

Probleem is natuurlijk dat het nooit voor niemand goed is om het met een boutade te zeggen. De xbo ging full multimedia en werd afgeschoten. Zou je effectief kunnen verwachten dat dit voor veel mensen ondergeschikt is bij launch. Spijtig maar niet deal brekend. Multiplayer is VEEL belangrijker. Dus ik geef je effectief wel gelijk, maar die eerste zinnen van jou blijven gewoon larie.
De Switch heeft niet 1 of 2 echt goeie games bij launch,
Uhh, Zelda is geen echt goeie game? Zelda is zo ongeveer de grootste system seller die je kan verzinnen!
Ik ga geen Switch kopen, ik game voornamelijk op de pc. Ik ben het met je eens dat het aanbod van games erg karig is, maar om te zeggen dat er geen enkele goeie game is bij release is echt onzin.
Ik zeg helemaal niet dat er geen goede games zijn bij de launch, alleen dat het er maar 2 zijn. Of ze goed zijn of niet geen idee (Zelda zal wel fantastisch zijn).
Waarbij de xbox one weer helemaal afgekraakt werd juist omdat de focus ook op media lag. De PS4 kon in het begin ook vrij weinig met media. Ik vind het helemaal geen rare stap van Nintendo dat ze geen streaming diensten hebben bij launch.
Opgepast van de Nintendo fans ... :)

Ik deel je mening volledig, voor mij is het de ene ontgoocheling na de andere, al moet ik zeggen dat ik niet Netflix bij launch had verwacht ... Ik vermoed dat veel mensen ook een half jaar gaan wachten tot de kerst periode om dan een goeie deal te doen (combo / game / controllers)
Ik was ook ooit een redelijke fanboy van Nintendo met meerdere gameboys and een wii, maar het is wat jij zegt de ene ontgoocheling naar de andere.
Alleen het feit dat het hele multiplayer gebeuren nog niet op orde is (waardoor er tot eind 2017 ook nog geen geld over betaald hoeft te worden) vind ik al van de gekke en nu dan weer geen Netflix bij launch, de nare verrassingen blijven ook maar komen.
Eerlijk: ik had nog niet gedacht aan netflix op de switch. Typisch doet nintendo niet mee aan heel dat gedoe (apps of blueray speler edm.). Voor mij is het eerder een gemis nu dat ze verteld hebben dat ze het er wel op willen maar niet bij launch...

Ik krijg ook de indruk dat er nog wel een aantal dingen niet af zijn of op punt staan. Je kan je inderdaad beginnen afvragen ofdat de Switch niet de deur uit gerushed is wat normaal toch niet nintendo hun stijl is (hoewel de Wii u ook wel dat probleem had). Waarom niet even wachten en ervoor zorgen dat alles in orde is. Dan uitbrengen samen met Zelda, Splatoon 2 en Mario Kart. Wanneer eindigt het fiscaal jaar in Japan? Heeft het daar wat mee te maken?
Ja, maar Zelda...
Dat blijft het grote selling point van Nintendo.
Zelda, Mario en Pokemon, alleen jammer als ze teveel gaan luinen op het feit dat je een Nintendo device moet hebben om die games te kunnen spelen, in plaats van een device dat op zichzelf al een koop waard is (wat het misschien een de toekomst wel wordt, maar bij release nog niet is).
> beperkte online multiplayer bij launch (en het eerste half jaar)
Ik snap niet wat je bedoelt met 'beperkt'. Het ging om Free vs non-free vanaf Herfst

> lage batterijduur
Same as 3DS.

> mwa prestaties (slechter dan de €100,- goedkopere Nvidia Shield)
Volledig onbekend. Nvidia heeft aangegeven dat het om een custom chip ging.

> dure accessoires
Oh well :)

> beperkt triple-a games aanbod eerste jaar
Because triple-a makes or breaks a gaming platform - really?

> geen streaming
Zoals in het bericht staat, *voorlopig* geen streaming

> geen browser
Nergens op gebaseerd.

> beperkt aantal apps
Hebben we het nu over een gaming console of iets anders?

> even duur/duurder dan een nieuwe ps4/xbone
Heel ander apparaat. Als een tablet is die best goedkoop (met die controllers).
Kunnen we ophouden met fanboyen?
Multiplayer grouping / voice chat verloopt via een app op je smartphone. Nintendo is altijd ruk geweest met hun online service en durft er nu geld voor te vragen. Het is nog niet eens af, en ALS het uiteindelijk af is, mag je voor je geld een ROM HUREN voor 1 maand. De overige platformen zijn robuuster en geven games weg.

Batterijduur is teleurstellend, ongeacht of de 3DS hetzelfde is.

JA, triple-a breaks a platform. Third party op Nintendo is nooit groot geweest. Ze moeten het hebben van de Marios en Zeldas. Haal die weg en je hebt niets. De launch lineup is om te huilen en eerste jaar niet veel beter. Dit is 1 van de grote fouten van de WiiU

Voorlopig geen streaming is eveneens triest. Had de WiiU dit niet al jaren?

Als een tablet is hij best goedkoop? Je noemt in je vorige argument dat het een gaming console is. Je plukt je argument links en rechts weg en haalt je eigen verhaal onderuit.

Ze lanceren nu een console met een te hoge prijs, te dure accesoires, verouderde hardware, een beperkte featureset, gebrekkige online die niet af is, geld kost en een smartphone app vereist, te weinig games en een te groot device met een te lage accuduur als je hem meeneemt als handheld.


Nintendo games zijn fantastisch maar dit is gewoon gedoemd om te falen.
* Groter scherm dan elke andere handheld
* Batterijduur minstens vergelijkbaar met de 3DS
* Custom CPU die prima meekan met andere handheld consoles (Skyrim!)

De voordelen wegen ruimschoots op tegen die paar nadelen :) er zijn aardig wat héle toffe games in de maak voor 2017 (ja, meer had best gemogen, dat klopt).

Ben benieuwd wanneer Sony en Microsoft het licht óók zien en halfslachtig gaan proberen om hun games ook streambaar te maken op tablets. Want ja, anders blijven ze wéér hopeloos achter..

Ik heb de Switch sinds afgelopen weekend in de pre-order in elk geval. Past prima naast m'n Xbox One en PS4 :) (hoewel ik me serieus afvraag hoe vaak ik die Xbox One ga gebruiken... tot nu toe eigenlijk nog geen reden voor gevonden).

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 18:27]

Ik heb het gevoel dat het een flop gaat worden. Ze proberen het zeker wel, maar ze lopen achter de feiten aan. Dat begon destijds al met de Wii U. Het concept was leuk, maar de hardware wat in de Wii U was goed te vergelijken met die in de Xbox 360 en PS4. Dus voor de meeste mensen geen reden om nog is een Wii U te kopen als je al een andere console had, of een Wii. De games die zijn uitgebracht waren ook "leuk", maar niet echt een trigger voor mij om daarvoor speciaal een nieuwe console te kopen.

Het is grappig dat ik in meerdere YouTube filmpjes hetzelfde naar voren zie komen. Bijvoorbeeld van iJustine waar ze aangeeft dat de Nintendo Switch zo innovatief is, en dat je eindelijk met elkaar Mario Kart kan spelen. Natuurlijk konden we dit al bij één van de eerste generaties Nintendo DSen.

Redenen waarom ik de Nintendo Switch niet zo snel zou willen halen
  • In het begin krijgen we ook weinig games. Waarschijnlijk dat de meeste games een port zijn van de Wii of Wii U, en dat er maar enkele nieuwe games bij zitten zoals de nieuwe Zelda game. En waarom zou je speciaal voor Zelda een Switch halen wanneer je deze ook kan kopen op de Wii U?
  • De Switch heeft standaard maar 32GB ingebouwd. Ik geloof best dat een 2TB sdxc-kaartjes prijzig gaat worden. Tegenwoordig heeft een nieuwe console al standaard 500GB of zelfs 1TB aan opslag.
  • De resolutie van het gamen. Ik snap best dat de meeste mensen er genoegen mee nemen, en 720p is misschien ook wel voldoende op een tablet, maar als je echte games zoals Skyrim gaat spelen dan is het verschil tijdens het gamen wel te zien in vergelijking met 1080p. Het mooie is wel dat je op het grote scherm wel de mogelijkheid hebt voor 1080p gaming. Maar dan is het de vraag welke games dit gaan ondersteunen. De nieuwe Zelda game bijvoorbeeld draait helemaal niet op 1080p, maar op maximaal 900P.
Ik weet dus eigenlijk al zeker dat ik deze console niet ga halen bij de Launch. En ik wil zeker afwachten hoe het verder gaat uitpakken. Zelf zit ik te weinig (eigenlijk nooit meer) in de trein, en als ik bij vrienden ben zou ik ook niet gauw de Nintendo Switch meenemen. Als ik thuis ben is het wel fijn om op een groter scherm te gamen, maar daarvoor heb ik al mijn Xbox One. Zelda is zeker een leuk spel, maar zeker niet voor mij de moeite om de Switch te halen (net zoals games zoals Bomberman en Splatoon). Ook zie ik mijn neefjes of nichtjes ook niet veel doen met de Switch. Een Nintendo DS was goedkoper, en 2e hands was deze ook makkelijk te krijgen. Hier hebben we er een paar van. Maar ik weet nu al dat de meeste neefjes en nichtjes liever op de iPad zitten dan op de Switch.
Ik denk dat je je flink vergist. De Wii U had het probleem een vreemde eend in de bijt te zijn, geen goede launch titles, geen krachtige hardware en een vreemd concept - wat moet je immers met een scherm in je handen en op de TV.

De Switch bied iets waar mensen wel iets mee kunnen aanvangen, een portable. Wil je niet dat de kids de TV in beslag nemen, switch uit het dock en klaar ben je. Op zoek naar de meest krachtige handheld? -> Switch. Ook het feit dat je de controller los kunt gebruiken etc zijn toch allemaal een stuk nuttiger dan de Wii U ooit geweest is.
Daarnaast is de hardware net krachtig genoeg om in ieder geval wat oudere games naar het platform te halen (zoals Skyrim) en staat er bij de Launch een dijk van een game in de vorm van Zelda klaar. Ik denk dat de grafiek in het artikel de Switch ver boven de Wii U zal laten uitprijken in een jaar tijd.
Het zegt mij allemaal niet zo veel.

De xbox one zou bij launch altijd online drm hebben, geen backwards compatibility, een beroerd aanbod van launch titles en moet je eens kijken hoe het er nu voor staat... Een grote bibliotheek met oude xbox 360 titles, geen online drm en veel ondersteuning qua apps (zelfs vlc werkt sinds kort).

De Switch staat er nu een beetje hetzelfde voor maar misschien is het apparaat een paar updates verder (en wat maandjes later) best wel goed. En het is ook geen rechtstreekse concurrent van de xbox one en PS4.
Wellicht wel. Aan de pre-orders te zien gaat het niet zo goed. Hij is nog steeds vrijwel overal leverbaar en op 3-3 geleverd. Toch niet zo een hype.
Hm.... Wordt toch een lastig verhaal vrees ik. In tegenstelling tot velen ga ik geen inhoudelijk vergelijk maken met PS4 of Xbox, want inderdaad: appels en peren!
Maar bezien vanuit de portemonnee.... Een draagbare game console die tevens bruikbaar is als (beperkt) mediacenter / tablet: Dat is financieel zeer interessant! Echter.... Zo het nu lijkt is de Switch echt niet bruikbaar voor media, noch als tablet (met beperkte functionaliteit). Dan is het ineens veel geld voor enkel de mogelijkheid om spelletjes te spelen! Waar speel ik dan mijn media mee af? Moet er dus andere apparaten bij gaan kopen wanneer ik straks een keer mijn PS3 moet gaan vervangen (die gaat niet lang meer mee :/ ) en ik zou de Switch nemen. Tel daar de hoge prijs bij op van accessoires en het wordt ineens financieel een erg lastig verhaal. Ondanks dat ik al járen met smart uitkijk naar de nieuwe Zelda...
Het wachten is dan ook op Valve dat zij een handheld uitbrengen waar je je steam games op kunt spelen. Begrijp niet dat dat er nog niet is.
Hoe langer ik na denk over het product, hoe meer redenen vindt om het niet te kopen. De accu heeft maaar capiciteit voor 3 uurtjes zonder draad te spelen. Wening games het eerste jaar beschikbaar. De grafisch/kracht valt behoorlijk tegen, waardoor games zoals battlefield nooit verkrijgbaar worden voor de Nintendo Switch. En als laatste de prijs. Voor dat geld heb je al PlayStation lite model die beter scoort qua grafisch/kracht en heeft meer games tot hun beschikking. Doe je daarop 100 meer dan heb PlayStation 4 Pro dat 4K kan afspelen. Persoonlijk heeft Nintendo weer de boot gemist.
Anoniem: 420148 @Xieoxer20 januari 2017 10:11
De accu heeft maaar capiciteit voor 3 uurtjes zonder draad te spelen.
Valt nog prima op te rekken met een powerbank. Het is wat dat betreft al beter dan een telefoon. Blijkbaar is dat wat je er momenteel uit kan halen met de technologie. Mooi gamen op 720p op een tablet die nog enigzins handzaam is, dat kan 3-6 uur lang zonder power source. Dat zie ik een ander device nog niet doen. Met een goede powerbank kun je dat makkelijk meer dan verdubbelen, en dan kom je menig trein/bus/auto/vliegtuigrit al door.
Wening games het eerste jaar beschikbaar.
We hebben enkel dingen van Nintendo zelf gehoord, dus we kunnen weinig bevestigen. Er werd ook eindeloos gejankt over de eerste periode van de PS4 qua games.
waardoor games zoals battlefield nooit verkrijgbaar worden voor de Nintendo Switch.
Dat publiek gamers en dat soort low-effort games gaat niemand boven de 16 missen. EA Games :')
En als laatste de prijs. Voor dat geld heb je al PlayStation lite model die beter scoort qua grafisch/kracht en heeft meer games tot hun beschikking. Doe je daarop 100 meer dan heb PlayStation 4 Pro dat 4K kan afspelen. Persoonlijk heeft Nintendo weer de boot gemist.
En Sony marketing heeft hun werk goed gedaan, want dat ding speelt helemaal geen 4K af, het is een fake, opgerekte 1800p variant die bij games de 30FPS niet stabiel draait in "4K modus". Maar goed, blijf fijn in het sprookje geloven dat de PS4 een wonderbaarlijk apparaat is waarbij je voor een dubbeltje op de voorste rij kunt zitten.

En voor die prijs heb je geen portable gaming/home console hybrid. Het is niet hetzelfde product en heeft ook niet geheel dezelfde doelgroep.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 420148 op 23 juli 2024 18:27]

Correctie: 2,5 tot 6 uur batterij

De indruk dat de eerste jaar weinig games zouden komen komt door de release event - daar kondigden ze niet alles aan. Iedere dag komt er weer nieuws van een nieuwe game die naar de switch komt (veelal indies).

[Reactie gewijzigd door wvl0 op 23 juli 2024 18:27]

Maar komen die indies ook niet naar de andere platformen (pc, xbox, ps4), dus da's ook niet echt een verkoopargument. Ik ben nu ook een van die consumenten die eerst heel enthousiast was naar: eeh ik wacht denk ik nog maar een half jaar tot misschien zelf tot een jaar voordat ik tot aanschaf ga.
Het argument voor sommige is: portable
Mijn favoriete feature is dat portable aspect plus local multiplay met 1 switch. Ik kijk er nu al naar uit om met 2 player op 1 switch in de trein indie games te spelen :D
Ja dat is natuurlijk wel erg tof. Ik ben zo'n uitstervend ras die nog zo'n PS Vita heeft (waar ook nog wat indie meuk op uitkomt). :'(
Grappig, ik had nagenoeg exact hetzelfde gepost in een eerder artikel.

Eerder vandaag las ik op de site van Stuff een vergelijking met de 1 - 1,5 jaar oude Nvidia Shield K1 tablet. Misschien niet helemaal de juiste conclusies, maar toch apart om te zien dat de Switch zoveel later én duurder is én hardware-technisch niet heel veel meer biedt. 300 euro is een flinke investering voor een extra apparaat om die paar Nintendo games te kunnen spelen.
Anoniem: 420148 @C-BAS3320 januari 2017 10:57
Kwalitatief is de K1 volgens mij niveau Trust-randapparatuur en je zit vast aan mobiele "games" als library, aka "werp een muntje in om door te spelen/voor extra powerups"
Eens wat de games betreft, erg jammer. Nvidia had initieel wel wat aardige games er op (the witcher, crysis), maar dit is blijven steken. Als we de Switch ook als tablet kunnen gebruiken dan zijn we een heel eind.
Ik ken toch al 5 mensen uit mijn vriendenkring die hem al gepreorderd hebben dus zeggen dat ze de boot gemist hebben is nog te vroeg. Ik heb een Xbox One S en als extra console zou ik hem wel overwegen.
Anoniem: 420148 @kozue20 januari 2017 10:59
Dat is toch hetzelfde met de PS4 geweest? Ik wed dat er miljoenen pre-orders waren van mensen die dat ding nooit geprobeerd hebben. Net als alle consoles ervoor. Je maakt nu niet echt het punt wat je denkt te maken.
Of de Switch Netflix ondersteuning krijgt hangt 99% af van Netflix, zij moeten er een App voor maken. De overige 1% is voor Nintendo, zij moeten de app in de eShop zetten :)

[Reactie gewijzigd door 90710 op 23 juli 2024 18:27]

Zo werkt het niet bij dit soort dingen. Een dienst als Netflix heeft daarover contact met Nintendo. Netflix is niet een of andere willekeurige appbouwer.
Zo werkt het niet bij dit soort dingen. Een dienst als Netflix heeft daarover contact met Nintendo. Netflix is niet een of andere willekeurige appbouwer.
Zo werkt dit juist op dit soort dingen. Nintendo heeft de SDK voor de Switch feitelijk helemaal open gegooid. Iedereen kan er voor ontwikkelen. Kijk maar eens op https://developer.nintendo.com/ :)

Het enige wat verder er aan toe te voegen is dat Nintendo Netflix kan gaan aanmoedigen (lees met een zak geld over de tafel komen) om de Switch te ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 23 juli 2024 18:27]

Ja dat laatste bedoel ik dus. Netflix gaat echt niet uit zichzelf ontwikkelen voor de Switch (tenzij het plotseling een smash hit wordt maar dat lijkt op dit moment niet echt realistisch). Maar al dat gaat in overleg en samenwerking. Netflix doorloopt echt niet de normale stappen voor verificatie in een app store.
Waarom zou Netflix dat niet doen? Een zo breed mogelijke doelgroep is in hun eigen voordeel toch? Als ze 6 miljard kunnen investeren in het maken van content kan een miljoentje voor een extra platform om die content op aan te bieden er toch wel vanaf?
Omdat alles een overweging is van investering versus winst.

Je kunt je geld maar één keer uitgeven. De vraag is dus: Een miljoen investeren in een app voor de switch, of een miljoen investeren in iets anders. Wat levert het meeste op?
Als de Switch een daverend succes wordt dan is het het wellicht waard.

Aan de andere kant: Wat levert het Nintendo op om die investering te doen? Als Nintendo dezelfde overweging maakt tussen een Netflix app of iets anders doen, is het voor Nintendo wellicht wél interessant om die app te maken......
Daar heb je gelijk in, maar hoeveel het oplevert weet niemand hier. Dat kan alleen Netflix beoordelen. En daarom ben ik het niet eens met opmerkingen als "Netflix gaat toch geen app maken want dat kost geld". Kan best zijn dat ze dat wel doen omdat het meer op kan leveren dan het kost.
Netflix maakt echt wel een app, je kan tegenwoordig al bijna netflix kijken op je koelkast.
Waarom zou het geen smash hit kunnen worden? Ik voorspel namelijk van wel. Heb nu al een aantal non gamers (het wii publiek) gesproken die hem wel erg cool vinden. De reacties bij de WiiU waren wel anders. Ik heb toch al een Wii etc was het toen. Ik denk dat de Switch zeker wel een broad audience appeal heeft. Het is alleen de hoop dat Nintendo dat deze keer wel beter weet uit te buiten ala Apple. Dus een app store met goedkope en gratis games etc. Echter ben ik bang dat ze gewoon weer hun oude model gaan proberen te forceren, games in hun online store zetten even of zelfs duurder dan de fysieke kopieen etc. Dan krijg je weer dezelfde korte vlaag als bij de Wii, dat er heel veel apparaten over de toonbank vliegen, maar de software verkopen daarna compleet uit blijven. Niemand wil 59,95 betalen voor enkel een virtuele copy. Als ze dat nou uit hun hoofd kunnen zetten en mee gaan met de massa zou de Switch nog heel groot kunnen worden.
Er is nog geen apparaat welke de casual en hardcore gamers tegelijk bedient, Nintendo kan perfect dit gat nu opvullen.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 23 juli 2024 18:27]

Ik denk dat het geen smash hit gaat worden omdat het een slecht apparaat is (bij launch iig). De eerste reviews van alle grote sites gaan dus vrij negatief worden (multiplayer nog niet op orde (want geen chat, geen lobbies etc), weinig games, weinig apps, matige batterij, software die nog moet uitbouwen, vrij duur in vergelijking met concurrentie). Dus je krijgt als Nintendo meteen al een bak kritiek over je heen waar je niet meer overheen komt. Ik bedoel bijna niemand gaat de Switch na een jaar weer reviewen om te kijken of het dan wel een goed apparaat is.

[Reactie gewijzigd door acst op 23 juli 2024 18:27]

Tja, aan de andere kant, geeft het potentieel Netflix ook meer klanten, omdat ze ook op de Switch zitten. Dus an sich kunnen ze dus al meer klanten tot zich binden of overhalen om lid te worden. :)
"Netflix gaat echt niet uit zichzelf ontwikkelen voor de Switch"

Dat denk ik dus wel. Netflix wil overal beschikbaar zijn. Dat is nu juist de kracht van Netflix. De dienst staat geïnstalleerd op je smartphone, op je tablet, op je xbox, als Windows 10-app en op je tv. Het is makkelijk om Netflix te starten, waar je ook mee bezig bent/was.

Een console die je overal mee naar toe kunt nemen is juist interessant voor Netflix.
Het enige wat verder er aan toe te voegen is dat Nintendo Netflix kan gaan aanmoedigen
Netflix wil dat mensen hun series bekijken, en maakt dus apps voor eender welk populair platform, daarvoor hebben ze geen aanmoediging nodig. In de praktijk ligt de bal dus wel 100% in het kamp van Nintendo.
Heb je de pre-orders van de Switch gezien? :+ De Switch ís een populair platform. Levering één is bijna volledig uitverkocht, levering twee begint ook al goed te lopen. Dus als het er puur aan ligt of de Switch een populair platform wordt dan hebben we binnen 2 maanden na de release Netflix op de Switch.
Zoals de nintendo mini classic een verkoophit was, maar bijna niemand hem kon kopen. Als je er maar een paar produceert, is hij gemakkelijk uitverkocht.
Nintendo heeft toegegeven de vraag naar de NES Mini onderschat te hebben. Ook weet ik dat er drie miljoen Switches voor de launch zijn. Dat is ongeveer 1/4 van het totaal verkochte Wii Us (13 miljoen) en ik heb ook gelezen dat ze er in jaar 1 in totaal 10 miljoen willen produceren.
Nintendo is bar slecht in het voorspellen van verkopen. Van de Wii U dachten ze in 2013-14 9 miljoen exemplaren te verkopen. Die inschatting moesten ze gedurende dat financiele boekjaar naar 2.8 miljoen exemplaren terugschroeven.
Pre-orders worden gestuurd door Nintendo i.e. zij bepalen hoeveel de eerste levering is, deze laat je per definitie dus uitverkopen (net zoals ze bij de NES hebben gedaan). Dat zegt helemaal niets over of de verkoop goed loopt. Exacte cijfers geven aan of de Switch goed loopt, niet subjectieve 'leveringen'.
2 miljoen met release is toch echt het minimale, dat halen alle grote consolebouwers makkelijk. Die early adopters gaan de Switch niet maken of breken en dat weet je zelf ook heus wel. Zelfs de geflopte Wii U werd 2.5 miljoen keer verkocht bij de launch en de Dreamcast 1.5 miljoen.

Maar waar het hier echt om gaat is de algemene perceptie dat Nintendo moet werken aan 3rd party support. En of dat nu 3rd party app support of 3rd party game support is, dat maakt niet uit. Neem bijvoorbeeld Borderlands 3:
I do not see that as happening. We were talking to Nintendo, but that stopped for some reason. They have other priorities.
Nintendo moet er bovenop zitten. Waarom niet gelijk een Tweetje van Nintendo na dit bericht dat ze samen met Netflix gaan zitten?

Nintendo heeft de luxe niet (meer) om achterover te leunen en te wachten tot 3rd party's zich melden.
Dat zegt niet zo veel. De Wii U verkocht ook heel goed in de eerste weken. De grootste Nintendo-fans kopen nieuwe consoles blind. Maar de grote verkoopaantallen worden alleen bereikt als massa wordt bereikt en of de Switch daarvoor genoeg mensen aanspreekt weet op dit niemand.
Nee hoor, dat is een deal die er gesloten kan worden. Als Nintendo het wil en Netflix ziet er brood in dan komt er een app.
Super jammer! De Wii, WiiU en DS hebben ook Netflix ondersteuning.
Deze semi-tablet is juist perfect om streaming diensten op af te kunnen spelen, zeker voor onderweg: films en spellen op 1 device.
Streaming over public wifi...? Of mobiel als AP? Beetje onhandig.
Had voorlopig geen modem in zijn specs volgens mij.
In het geval van Netflix kan je tegenwoordig ook denken aan de offline streaming, een gedeelte van het aanbod kan je namelijk offline beschikbaar maken.
Ondanks dat het mij persoonlijk niet echt boeit of het er wel of niet op zit lijkt het mij wel een gemiste kans omdat genoeg mensen dit juist wel zouden willen.
Offline streaming? Je bedoeld downloaden. 8)7
Wanneer je het offline beschikbaar maakt download hij inderdaad de film op je apparaat, echter moet de netflix app dan nog steeds gebruikt worden voor het kijken.
Je kan niet opeens vanuit de file explorer of iets dergelijks de content gaan kijken.

Aangezien er een tussenstation tussen zit (de netflix app) omschrijf ik het nog steeds als streaming.
Als jij je beter voelt bij de term downloaden moet je dat lekker zelf weten.
Denk persoonlijk dat iedereen wel weet wat ik bedoel met de omschrijving offline beschikbaar.
Wat dacht je van de functie lokaal bewaren van Netflix. Kun je dus thuis je programma's downloaden die je onderweg wilt bekijken
Lees even correct de tekst.

Nintendo heeft wel in overweging om streamingdiensten toe te laten op het platform, blijkt uit de antwoorden van vragen die gamesite Kotaku heeft gesteld. Ondersteuning voor diensten als Netflix moet daarmee bij een toekomstige update komen.
Ondersteuning voor diensten als Netflix moet daarmee bij een toekomstige update komen.
Dat is niet wat er in de tekst staat, er staat dat het zou kunnen, niet dat het sowieso gebeurd.
verkeerd gelezen bla

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 23 juli 2024 18:27]

Nintendo is al ruim 2 jaar amper actief op haar eigen platforms. Dan zou je denken dat het bedrijf volledig bezig is om de NX... uhm Switch de aandacht te geven die nodig is. Het is immers de vervanging van twee core producten van Nintendo (WiiU en 3DS).

De WiiU had Netflix support bij launch.

De Switch heeft amper support; amper third party, lege releaselijsten en nu ook al geen streaming apps.

Je kan je echt afvragen wat ze bij Nintendo hebben gedaan de afgelopen twee jaar. Het is uitermate vreemd.
Netflix op de WiiU is sowieso het bekijken niet waard door het ontbreken van de dolby licentie, tenzij je stereo geluid genoeg vindt.
90% of meer zal het dus prima vinden.
Bij de wii vond ik het jammer dat ze geen dvd-s kon afspelen. De hardware kon de schijfjes aan maar de software blokkeerde het. Ook jammer dat het geen digitale video output (HDMI) heeft, maar dat hoeft voor DVD, de video kwaliteit van toen ook niet.

Bij de WiiU vind ik het nog steeds jammer dat ze geen BlueRay disks aan kan. Of de hardware dat aan kan weet ik niet, maar had ze het wel gekund, dan had ik er wel 1 gekocht. Ook weet ik niet of ze een beetje met streaming audio en video overweg kan.

En dit zou weer een nieuwe console bij de TV moeten worden. Daarbij verwacht ik op dit moment minimaal HD-TV, liefst 4K resolutie. Daarnaast de mogelijkheid om de diverse audio en video streaming diensten te verwerken, al zou het allen maar door een ingebouwde chromecast of zo iets. Of iets zoals Kodi zou mooi zijn.

Voor de goede orde, ik zie mezelf als casual-gamer, ik hoef niet de state-of-the-art game-console maar ik wil wel dat de console die ik aanschaf meerwaarde heeft. Voorlopig ga ik komend weekend eens met retropie (https://retropie.org.uk/) aan de slag.
Dat komt omdat je voor het afspelen van DVD en Blu-Ray codecs voor nodig hebt, die codecs zijn eigendom van een bepaald bedrijf en daar dient dus een licentie voor afgenomen te worden zodat je apparaat DVD films of Blu-Ray films kan afspelen.

Blu-Ray is bijvoorbeeld eigendom van Sony, daarnaast gebruikt de Wii U gewoon Blu-Rays voor games maar heeft de codecs niet voor de films.

Even ter duidelijkheid, voor het uitlezen van een Blu-Ray of DVD voor een game zijn geen codecs nodig en dus ook geen licenties, op het moment dat je daarmee media zoals films wilt afspelen zijn die codecs en dus licenties nodig.

Sony zit betreffende dat is een luxe positie, Blu-Ray is hun eigendom.
De Japanse fabrikant overweegt ook om de Switch in de toekomst compatibel maken met controllers voor oudere consoles, net zoals dat gebruikers van een Wii U nu hun oude Wii-controllers kunnen gebruiken. Het is onbekend voor welke controllers Nintendo ondersteuning overweegt in te bouwen

Dit doet mij deugd om dit te lezen.

Zo hoeven we toch geen Nintendo Pro controller te kopen als ze toch compatible gemaakt worden

En de prijs kan ook aangepast worden naar 329 aangezien ze bijna allemaal waar ze aangeboden worden ook die prijs hebben

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 23 juli 2024 18:27]

De Japanse fabrikant overweegt ook om de Switch in de toekomst compatibel maken met controllers voor oudere consoles, net zoals dat gebruikers van een Wii U nu hun oude Wii-controllers kunnen gebruiken. Het is onbekend voor welke controllers Nintendo ondersteuning overweegt in te bouwen

Dit doet mij deugd om dit te lezen.

Zo hoeven we toch geen Nintendo Pro controller te kopen als ze toch compatible gemaakt worden.
Hopelijk komt daar inderdaad snel een update voor, dan hoef ik geen nieuwe Pro controller te kopen. De Pro Controller voor de Wii U lijkt mij namelijk veel prettiger in de hand te liggen dan de nieuwe Pro Controller voor de Switch en ik heb de Pro Controller voor de Wii U reeds in bezit. :)
En de prijs kan ook aangepast worden naar 329 aangezien ze bijna allemaal waar ze aangeboden worden ook die prijs hebben
Dat komt denk ik ook door de vraag en aanbod. Overal zijn de pre-orders allang en breed op, de vraag is dus hoog. Ik heb namelijk 309 euro betaald voor de Switch bij mijn pre-order.
controleer die pre-order nog een keer.. bol.com heeft er bij staan dat de prijs nog kan dalen of stijgen omdat de prijs nog niet bekend was bij het plaatsen op de website
Dat heeft elke webshop ook in de (algemene) voorwaarden staan en is verder geen probleem, ook voor de wet zelfs niet. ;) Ik snap wat je zegt, maar mijn factuur zegt momenteel anders en heb ik echt 309 euro betaald, dat is mijn punt meer. :) Dat de shop later eventueel een extra factuur kan sturen vind ik verder geen probleem.

Aan de andere kant is het verschil niet dusdanig groot, dat ik niet had kunnen weten dat 309 geen normale prijs is voor de Switch. Het is an sich dus wel verdedigbaar, dus ik denk dat om gedoe te voorkomen shops het laten voor wat het is. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 18:27]

Goed om te horen! Heb je ook een link met nieuws hierover?
Helaas heb ik geen link met nieuws over de prijs, maar als je naar winkels gaat zoals bol.com / intertoys & bartsmit / nedgame / gamemania / Gameshop twente kom je prijzen tegen van 329, en bij coolblue kom je zelfs een prijs tegen waar die voor 349 te koop staat.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ze de prijzen naderhand alsnog omlaag gooien.
Ik had het over je post dat oude controllers ook ondersteund gaan worden. Heb je daar een link van?
Helaas niet, het enige wat ik weet is wat er in het artikel staat.
Het bedrag van 330 komt doordat er bij die 300$ geen btw en importheffing is berekend.
en het bedrag van 349 bij Coolblue?

Want als iedereen dezelfde prijs moet hanteren doen ze toch iets verkeerd.
In Europa mocht iedereen zelf bepalen welke prijs er gehanteerd word. Helaas
en het bedrag van 349 bij Coolblue?

Want als iedereen dezelfde prijs moet hanteren doen ze toch iets verkeerd.
Dat zijn prijsafspraken en die zijn door de Europese wet verboden. ;) Hierom zijn in Eruopa de prijzen door de retailers bepaald.
Mooi, geen moeite doen om er iets van te maken waar het niet voor bedoeld is
lol, zijn gewoon standaard features op iedere andere console/portable device.

Een gaming device is allang niet meer alleen dat en moet gewoon kunnen werken als streaming device (niemand heeft zin of de HDMI poorten voor weer een extra apparaat). Dat dat hier niet het geval is, is gewoon armoe troef en dat weet Nintendo ook.
lol, zijn gewoon standaard features op iedere andere console/portable device.
Een Nintendo (3)DS en PS Vita zijn portable devices/portable consoles (a.k.a handhelds) en daar kan je ook niet op Netflixen. Dus laten we niet alles over 1 kam scheren a.u.b.

Het lijkt heel duidelijk dat iedereen die al niet geintreseerd was in de Switch voor welke reden dan ook, altijd bij dit soort kleine puntjes van een mug een olifant maken. Iedereen die nu een Netflix account heeft en vaak daarop kijkt, heeft heus wel al meer dan 1 apperaat in bezit om die dienst te gebruiken. Of het nou je telefoon, tablet, Smart TV of laptop/desktop etc. is.

Laten we niet doen alsof de Switch voor DE doorbraak moet zorgen in Netflix-land, zoals de PS2 dat deed voor DVD bij de mainstream massa, en PS3 voor de Blu-ray.

Ik heb er vaker over nagedacht de laatste tijd toen het kwam op topics als audio en video opname. En wat mij betreft mogen wij weer richting specialisme gaan in apperaten . Iets dat 1x ding doet, maar dan ook verdomt goed en niet 10 features waar alle 10 " net niet" zijn.

De Switch zoals hij er nu voor mij uitziet is puur voor gaming in vele vormen. Of het nou thuis op je HDTV is of on the go. En toch geniaal dat je je controller kan opsplitsen in 2 stuks voor wat leuke kleine MP titels of niet ? Ik vind het geweldig. Laat maar komen. Ik reis ontiegelijk veel voor mijn werk, 55% van het jaar, dus mij spreekt het concept wel.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 23 juli 2024 18:27]

Een Nintendo (3)DS en PS Vita zijn portable devices/portable consoles (a.k.a handhelds) en daar kan je ook niet op Netflixen. Dus laten we niet alles over 1 kam scheren a.u.b.

Niet in Europa, in Amerika is Netflix wel degelijk beschikbaar voor beide devices.
en mij gaat het niet om het nut van de dingen die er niet op zitten, maar het feit dat ze er (nog) niet opzitten en bij de concurrentie (inclusief nieuwe Nvidia Shield met dezelfde internals) wel.

En ik was zeker wel geïnteresseerd in de Switch (niet gaan fanboyen om je gelijk proberen te halen...), maar ik ga geen device kopen waarvan de software voor de helft pas af is en die nog meer irritatiepuntjes heeft. 1 klein dingetje is uiteraard geen probleem, maar er zijn op dit moment 10-20 kleine dingetjes die me irriteren aan de Switch en dan wordt het toch wel een hoop.

Ik hoop in ieder geval dat ik over een jaar (met een beetje korting), een leuke complete Switch kan kopen waarvan de software af is en de probleempjes van zijn opgelost.
uhh, op de PS vita zijn wel degelijk meer services beschikbaar dan alleen gaming. Als ik nu een 'gaming'console oid ga kopen dan verwacht ik op zijn minst dat deze ook multimedia mogelijkheden heeft, zo niet, dan komt die er niet in. Ik wil 1 apparaat aan mn 'tv' hebben hangen, en niet voor elke scheet een apart apparaat.
Als Vita gebruiker kan ik je zeggen dat op YouTube app na (voordat deze ermee kapte) niemand andere apps op de Vita gebruikt, Facebook was traag, skype was beperkt, Twitch werkt meh en de rest is niet interessant.

(Netflix tel ik niet mee, is US only)

Voor films gebruikt vrijwel niemand het, qua muziek gebruiken de meesten het om eigen muziek op de achtergrond af te spelen als een spel die functie toestaat, de browser wordt meestal voor YouTube gebruikt sinds dat de app weg is.

Waar gebruiken mensen het dan wel voor? Gamen.

PS4 of Xbo hebben een vaste plek in huis dus is de kans groter dat mensen die 2 voor media gebruiken, wij gebruiken onze PS4 bijvoorbeeld ook als Blu-Ray speler en dat was met de PS3 ook het geval, met een handheld doen mensen dat vrijwel nooit, de PSP was alleen een uitzondering omdat je destijds geen smartphones had.
De PS3 kocht ik juist primair als bluray speler en vanwege OtherOS, spelletjes was een leuke bijkomstigheid (inmiddels wel meer dan 160 discbased games).
Nou kochten wij de PS3 niet voor Blu-Ray maar voor de games, echter hebben wij wel besloten daardoor geen Blu-Ray speler te gaan kopen juist omdat de PS3 eentje had.
Ik snap je uitspraak, maar toch ben ik erg blij met netflix op mijn ps4. De versie op mijn LG smart-tv is zo traag als dikke stront door een dunne trechter en loopt nog regelmatig eens vast ook!
Hear Hear, het is een gaming console, geen videoplayer. Ik heb 10 andere apparaten die dat wel kunnen en als ik ergens een hekel aan heb is het de trent dat alles social moet zijn op gaming consoles. Kijkt naar Sony & Microsoft.
Ik gebruik netflix op de xbox best actief.
Zolang ik niet na iedere game of video de vraag krijg of ik het ook even op facebook of twitter wil rondvertellen kan ik me niet aan meer features storen.
Ik gebruik mijn chromecast voor netflix/youtube/whatever, dus voor mij hoeft het ook niet. Voor vele mensen is hun spelconsole echter WEL de allesdoener onder hun tv.
Belachelijk! Gemiste kans!
Nou moet ik Netflix kijken op mijn HTC one , Iphone 6 plus, Ipad mini TV, TV decoder of op mijn playstation!
Dat kan toch niet! :+
Als er een goede pokemon game op uit komt dan ga ik de switch zeker kopen. De stijl van Zelda bevalt me ook wel.

[Reactie gewijzigd door jeka op 23 juli 2024 18:27]

De meeste mensen willen 1 apparaat wat alles kan in de woonkamer en hebben meestal maar 1 console, ik snap dan dat je niet daarnaast ook nog iets anders wilt aanschaffen om Netflix op te kijken.

en met al je voorbeelden geef je maar weer aan dat je Netflix op zo'n apparaat gewoon mag verwachten aangezien Netflix wel op alle andere devices in ons huis beschikbaar is.

[Reactie gewijzigd door acst op 23 juli 2024 18:27]

De meeste mensen kunnen al Netflix kijken en hebben dat niet nodig op de Switch.

Switch is om op te gamen dus daar hoef je geen Netflix op te verwachten. Het is wel handig maar niet iets waar je het apparaat voor koopt (imho).
Noem mij 1 ander recent game-apparaat waar ik geen Netflix op kan kijken.
Maakt dat wat uit? Noem mij een recente streamingdevice waar je goed op kan gamen :P
Anoniem: 181786 @jeka20 januari 2017 09:47
De komende Panasonic GH5 kan wel een game draaien (pac-man). Is het daarmee een gamedevice? Indien ja; daar kan geen Netflix op draaien. ;)
Geen Netflix op je fototoestel? Schandalig! :+
Nieuwe Shield.
Kan Netflix niet ook al op zo'n nieuwe smart-koelkast van lg? Heeft een display in de deur en kan via internet laten weten of de melk op is. Zo niet Is het een gemiste kans voor Netflix! :o

K, dit was een grapje (soort van) maar Netflix kan wel op zo'n beetje alle recente apparaten die enigsinds met entertainment en internet te maken hebben. Komt wel dus, maar mensen hebben dan meestal ook al een optie in huis, toch?

Wel jammer dat Nintendo van alles uitstelt naar het einde van het jaar, maar iig hebben we nu in maart al zelda :*)
Ik wil echt heel erg graag de Switch. Nieuwe Zelda ziet er goed uit en ik heb zin in de nieuwe Mario game. Maar Mario komt pas in december uit...
Geruchten waren eerst 250 tot 300 euro, wat een nette prijs zou zijn.
Het schijnt dat ie even op Bol.com te pre-orderen was voor 309 euro, maar hij verdween al snel weer voor die prijs. Bij Gamemania stond eerst een prijs genoemd van 329 euro, maar die prijs is nu niet meer op de site te vinden. Ondertussen kan je hem op de meeste plekken pre-orderen voor 349 euro. Nintendo is ook niet van plan om er in het begin een gamebundle aanbieding in te gooien, dus dan komt er ook nog eens 59 tot 69 euro bij voor Zelda, ligt eraan waar je hem koopt. En na Zelda uitgespeeld te hebben ligt ie te verstoffen tot Mario uitkomt in december... Ik ben nog steeds van plan om de Switch te kopen, maar ik ga echt wachten op een gamebundle aanbieding voor maximaal 350 euro inclusief Nintendo topgame als Zelda, Mario of Metroid ofzoiets. Jammere is wel dat vast meer mensen zo denken. En als er in het begin niet genoeg mensen zo'n ding kopen gaan third party ontwikkelaars hun games die ze nu aan het maken zijn of aan het porten zijn naar Switch waarschijnlijk niet eens uitbrengen. En geen third party games, weinig verkochte consoles. Weinig verkochte consoles, ook weinig nieuwe first party games. Wii heeft een 2D Mario gekregen, 2x 3D Mario, 2x nieuwe Zelda avonturen, Metroid, Kirby, etc, etc. Wii U, veel slechter verkocht, 1 2D Mario, 1 3D Mario, pas met de release van de Switch eindelijk de Zelda, en voor de rest heb ik het niet echt meer bij gehouden, want ik had hem al verkocht, omdat de beloofde Zelda nog steeds niet uit ging komen....
Je moet nooit iets kopen op basis van toekomstbeloftes. Altijd uitgaan van what you see is what you get. Dus als je de Switch alleen wilt wanneer er een Zelda voor is, gewoon wachten tot die uit is.
Er was even een bundel op MediaMarkt's site beschikbaar, die heb ik ook besteld, dan heb je iets korting. Wellicht verschijnt ie later weer. De prijs is nu enkel hoger omdat de pre-orders oplopen. Ik zou lekker wachten tot na release of even in de gaten houden wanneer ze de lagere prijsrange weer opengooien.
Ik stoor mij wat aan woorden als 'zal, toekomst, updates'.
Waarom niet alles inbouwen vanaf launch?
Ik ga me geen switch aanschaffen omdat ik ooit misschien in een update functies als backwards compatibility kan gebruiken.
De switch lijkt me voorlopig echt niet interessant om bij launch in huis te halen.
Tijd. Ontwikkeling van functies (en ze implementeren) kost tijd. Beter nu een product op de markt brengen wat in de basis prima doet wat het moet doen en later uitbouwen, dan afwachten en afwachten totdat alle secundaire functies ook hebt ingebouwd maar commerciële kansen hebt misgelopen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.