Nintendo komt eind 2017 met openwereldgame Super Mario Odyssey

Nintendo heeft tijdens zijn Switch-evenement bekendgemaakt dat er eind 2017 een Mario-game uitkomt met een open wereld. Super Mario Odyssey is een sandbox-game, die zich deels afspeelt in New York. Het spel komt alleen uit voor de Switch.

Nintendo toont een uitgebreide trailer van Super Mario Odyssey en daarin is te zien dat het spel zich afspeelt in de Amerikaanse stad, maar ook in fantasielevels die meer doen denken aan een traditionele Mario-wereld en wat gameplay betreft lijken op de grote open platformomgevingen van games als Super Mario 64 en Super Mario Galaxy.

In de stad kan Mario rondlopen tussen auto's en mensen en de rioolbuizen lijken een rol te gaan spelen. Ook kan Mario springen tussen gebouwen. Een nieuw gameplayelement is dat Mario zijn pet voor zich uit kan gooien en die vervolgens kan gebruiken als springplankje. Hoeveel vrijheid spelers krijgen in het spel is nog niet duidelijk.

Onder andere Bowser en Princess Peach krijgen een rol in het spel. Ook lijken er eindbaasgevechten in voor te komen. Een releasedatum heeft Nintendo nog niet bekendgemaakt, maar de Japanse gamemaker zegt dat Super Mario Odyssey in het najaar van 2017 verschijnt. Het spel komt alleen uit voor de Nintendo Switch.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

De Mario Kart-game voor de Switch is een uitgebreidere versie van het huidige Mario Kart 8 voor de Wii U onder de naam Mario Kart 8 DeLuxe. Deze bevat naast alle tracks en dlc-tracks ook nieuwe content, modussen voor ballongevechten en Bob-omb Blast. Onder andere zijn er nieuwe personages, zoals Inklings uit Splatoon, King Boo, Dry Bones en Bowser Jr.. Ook kunnen tot acht spelers tegen elkaar strijden in een lokale multiplayer. Mario Kart 8 Deluxe verschijnt op 28 april.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

13-01-2017 • 09:11

106

Reacties (106)

106
105
64
1
0
26
Wijzig sortering
Een interessante stap om na Zelda nu ook Mario in een open wereld setting te zien.
Ik ben benieuwd of het het absurd hoge niveau van Mario 64 kan evenaren echter, die indruk heb ik nog niet echt na het zien van de trailer. Er bekruipt mij een gevoel van eenheidsworst bij Nintendo, in de zin dat ze me erg doen denken aan het moderne Disney. Al deze nieuwe spellen doen vrij conservatief en bijna Amerikaans aan.

Vroeger in de jaren 80 en ook nog in de jaren 90 waren het de Japanse spelontwikkelaars die de markt bepaalden en de meest uiteenlopende en fantastische werelden op je scherm wisten te toveren. Tegenwoordig lijken de Amerikaanse en Japanse spellen steeds meer op elkaar. Begrijp me niet verkeerd, er worden nog steeds geweldige games gemaakt maar ik mis soms die periode waarin Nintendo, SEGA, SNK en anderen om de beurt met ongelooflijk originele en vernieuwende spellen je betoverden.

Een groot pluspunt van de Switch is in dit licht dat hij regiovrij is. Misschien zijn zo toch af en toe wat Japanse pareltjes te importeren :)
Super Mario Galaxy is een ongelooflijk mooie en originele game, met een fantascihe gameplay. M.i. een waardig opvolger voor Mario 64. En ik verwacht dat Super Mario Odyssey weer een waardig opvolger wordt van Galaxy. We hebben lang genoeg moeten wachten ...

Overigens inderdaad wel jammer dat er (voorlopig) geen nieuwe Mario Kart komt.
Helemaal mee eens, Galaxy en ook Galaxy 2 waren fantastische games. Mooie setting, soepel speelbaar, heb me er uren mee vermaakt. Misschien komend weekend maar weer eens aanslingeren.
Super Mario Galaxy is overigens echt zo'n game die het verdiend om op de dolphin emulator gespeeld te worden. Grafisch dan ineens veel mooier en met 360 controller 100% goed speelbaar.
En de wii remote movements dan?
Anoniem: 498327 @Sam10013 januari 2017 15:39
Mario Galaxy was een verademing. Tuurlijk Mario 64 was destijds een bijzondere stap, maar het spel houd zich erg slecht in de tijd. Kan er nu weinig meer van maken. Links en rechts ingehaald door oudere en nieuwere Mario games.
Draait op mijn sony tv met ps4 controller. Heb al weer 72 sterren verzameld, en met veel plezier. De grafisch misschien verouderd, maar de gameplay van M64 kan nog steeds. Alleen de camerastandpunten hebben games tegenwoordig wel wat beter voor elkaar.
Mario is van oudsher een loodgieter uit Brooklyn.
De keuze om New York in het spel te betrekken, nu de technologie zo ver is, vind ik dan ook niet meer dan een logische stap.
Bovendien leuk om eens afwisseling te zien sinds ze van de 2d-platform style zijn afgestapt - welke ik nog altijd het leukste vind om te spelen overigens: doe mij maar Super Mario Bros 3 en Super Mario World (tja, '80s-baby hhahahahaha)
Anyway, goed dat Nintendo innoveert en hopelijk word dit een zeer succesvolle titel voor ze, dat kunnen ze wel weer eens gebruiken..
Mario is van oudsher een loodgieter uit Brooklyn.
De keuze om New York in het spel te betrekken, nu de technologie zo ver is, vind ik dan ook niet meer dan een logische stap.
Dat was alleen in de cartoons/speelfilm zo en ik heb dat eigenlijk nooit echt in de spellen teruggezien (behalve misschien de educatieve titels zoals Mario in Time die volgens mij door de Amerikaanse tak van Nintendo gemaakt werden). Daarnaast was Mario van oorsprong een timmerman die met grote hamers achter gorilla's aanzat om zijn toenmalige vriendin te redden ;)
De versie met hamers was nog niet mario maar jumpman.

In Mario is Missing staat het ook, al is deze ook niet door Nintendo zelf gemaakt (Mindscape).
..the brave brothers from Brooklyn..
Nintendo zelf heeft er nooit uitspraken over gedaan maar in Joshi's island worden ze 'geboren' op dat eiland tijdens de intro.
Ik vind het heel leuk verzonnen. Ik ben reuze benieuwd. Ik weet eigenlijk nu al zeker dat het een goede game gaat zijn. Nintendo zorgt er altijd voor dat de Mario game super is, vast omdat hun reputatie er zo sterk aan verbonden is.

Er zijn eigenlijk best veel vernieuwingen in Mario games geweest in de loop der tijd. Dit is voor mij ook weer verrassend. Ik denk dat ze aan het begin van het ontwikkel traject bij elkaar hebben gezeten om te bepalen wat nu eigenlijk de essentie is van een Mario game. Van daaruit out-of-the-box opnieuw uitvinden. Volgens mij moet dat ook, anders hadden we nu Super Mario Bros 23 gehad, en waren we er allang op uitgekeken.
Genoeg 2D marios voor de Wii/ WiiU / 3DS
Persoonlijk vind ik New York er wat saai uitzien in de eerste beelden, maar de rest ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd naar de volledige game.
Alleen spijtig van het feit dat Mario er in vergelijking met iedereen nu uitziet als een misvormde dwerg. New York is één ding, maar laat het dan echt een Mario-New York zijn waar hij in past als persoon.
Ik begrijp dat je hoopt op meer Dudebro, maar de stijlen kloppen gewoon niet. Ze hadden de mensen en autos tenminste dan een Mario style moeten geven, nu past hij er niet tussen.

Maar goed.. paid online was voor mij een dealbreaker. SteamBigPicture mode here i COME! Tenzij GOG ook een leuke Big Picture mode maakt, maar ik wijger gewoon om voor P2P te betalen omdat mensen in de VS denken dat betaalt online automatisch beter is.
Misschien in een wereld waar 'Italian' betekent dat je waarschijnlijk uit New York komt. Mario is feitelijk een karikaturale weergave van een Italiaan. Ik vind de keus dan ook vreemd om hem in de 'gewone mensen'-wereld te laten rondlopen. Hij moet zelf immers ook een mens voorstellen.

In Sonic Adventure vond ik het al vreemd, en dat waren nog altijd cartooneske mensen.

Dat dit een succesvolle titel zal zijn, hoeft niemand bang voor te zijn. De vraag is hoe het met derest van het aanbod zit. Ik denk dat bij de WiiU redelijk bewezen is dat het doordrijven op basis van die oude IP's die we al sinds de jaren '80 kennen, wel grotendeels over is.
Dat doen ze uiteindelijk allemaal als core-business. Overal heb je wel iets nieuws, ook bij Nintendo, en de ene keer slaat dat enorm aan (Splatoon) en de andere keer wat minder.
Ik denk dat er inmiddels wel meer COD en Fifa titels zijn dan Mario.

Maar goed, je hebt gelijk: om de zoveel jaar komt er een nieuwe console en begint het hele verhaal van voor af aan. Dit geldt voor vrijwel alle ontwikkel studios. Maar vaak zij de games toch anders, dan hun voorganger. Zeker bij Nintendo kwa gameplay.
Ik zie Microsoft en Sony anders niet met een tablet die je in een Console kan veranderen op de markt komen. Die brengen ook x jaar nieuwe hardware uit om jawel de nieuwste games te laten draaien.
Ondanks dat het steeds dezelfde personages zijn, zijn het heel vaak wel compleet andere games. Tuurlijk is er nu New Super Mario Bros etc, maar dat is simpelweg voldoen aan de vraag.

Nintendo heeft hen franchices al zoveel malen opnieuw uitgevonden, met succes, daar kan bijna elke andere developer nog wat van leren.
Ze brengen inderdaad vaak dezelfde IP's, maar je kan binnen die kaders ook innoveren en leuke gameplay brengen in interessante verhalen. Daarnaast heeft de Switch natuurlijk een ander concept dat we eerder gezien hebben.

De vraag is of het publiek ervoor warm loopt. Gaat dit concept aanspreken? Ik denk dat uiteindelijk het toch gaat om het aanbod van de games. En de reguliere consument kijkt wel degelijk naar de IP's en of ze aanspreken, en in dat verband is je opmerking wel degelijk terecht. Als de IP's niet veranderen, verandert er ook niets in hoeverre het aanspreekt. Het is niet zo dat een openwereld Mario opeens veel meer aanspreekt dan iets als AllStars. Met Zelda ligt het wat anders omdat je daar meer verhaal verwacht en als de beelden een idee geven van een mooi verhaal, spreekt het altijd wel aan. Maar dan nog moet je wel into Zelda zijn. Veel Nintendofans zijn dat, maar je wil de aantrekkingskracht niet alleen op je fans richten.

Hoe dan ook, de vraag is in hoeverre we iets gezien hebben dat anders is dan bij de aankondiging van de WiiU en de generale consument hiervoor warm loopt. Een nieuwe console is natuurlijk altijd spannend. Maar over een paar weken, als we alles gezien hebben, gaan we het dan massaal kopen? Ik heb qua presentatie iig niets gezien dat de Switch meer doet aanspreken dan de WiiU destijds, en de laatste was een mislukking.
Anoniem: 636203 13 januari 2017 09:17
Ik vind dit echt heel erg slecht. Het element van de fictiieve Mario wereld is natuurlijk belangrijk in de Mario spelletjes.

Het lijkt wel of Nintendo een beetje 'uitgespeeld' is met Mario.
Het lijkt wel of Nintendo een beetje 'uitgespeeld' is met Mario.
Ik denk het ook het voegt niks aan innovatie en gameplay had liever classic's gezien.
Misschien dat een nieuwe generatie Mario kunnen maken met nieuwe personages en een compleet andere verhaal en thema zonder Mario en Luigi.

Mario Kart blijft gewoon tijdloos wat je kunt spelen met je familie en vrienden.
Ook de Switch versie ziet er interessant uit :)
Ik denk het ook het voegt niks aan innovatie en gameplay had liever classic's gezien.
Dat kan je onmogelijk nu roepen zonder eerst het spel gezien / gespeeld te hebben
Anoniem: 477666 @Sinester13 januari 2017 18:29
Doet me denken aan Call of Duty infinity war ik hoef het niet spelen om weten dat Mario word uitgemolken en verkracht in de loop van de jaren.

Terwijl je ouderen ziet dat snikken naar oude classic's die ze graag willen spelen maar dat niet echt kunnen.
Nintendo heeft een kleine stap gemaakt met classic maar dat is nog lang niet genoeg.

We kunnen ons herinneren dat een project Mario browser game was stop gezet door Nintendo
Het lijkt wel of Nintendo een beetje 'uitgespeeld' is met Mario.
Juist niet, ze proberen een keer iets nieuws. Als ze een Mario game hadden uitgebracht zoals eerdere dan was het voor sommige ook niet goed geweest denk ik.
Welkom in 2017, niets is goed. Er is altijd wel iemand niet tevreden.
Niet de OP, maar ik snap hem wel een beetje, alhoewel ik iets minder cynisch ben. Ik snap niet zo goed waarom ze voor een echte stad zijn gegaan en niet voor een Mario stad. Toad town of Toad city ofzo. Ik vind de mensen in de trailer niet echt bij mario passen, of misschien beter gezegd, mario niet zo tussen de mensen passen.

Maargoed, als de gameplay solide is boeit het me niet zoveel.
Exact, hier sluit ik me dus volledig bij aan. De mix van 'normale' mensen met de cartoon-figuren zoals Mario, staat echt ontzettend dom. Sonic heeft dat ook een keer gedaan, en dat sloeg ook nergens op.

Prima dat ze new york willen bouwen ed, kan best tof zijn, zeker. Maar waarom zien de mensen daar er niet hetzelfde uit als mens-achtige personages uit de mario games? Waarom zijn dit ineens 'realistische' mensen? Het lijkt haast alsof ze assets over hadden van een GTA achtige game en dan Mario er maar in hebben geknikkerd.

Ik had zo'n stijlbreuk echt niet verwacht van Nintendo
Ik kan me hier wel een beetje bij aansluiten.

Op zich niets mis met een nieuwe setting voor een mario game, maar de stijlen clashen wel een beetje. Het ziet er echt bizar uit en voelt een beetje vreemd aan.

Maar goed, laten we niet bij voorbaat de game al afbranden. Misschien is het een hele goede en leuke game, afwachten maar.
Het lijkt in het filmpje er op dat de echte stad een soort HUB is naar de meer Mario-achtige werelden. lijkt me niks mis mee
ik vond dit eerst ook, maar na een paar keer de trailer te bekijken valt het wel mee hoor. It grows on you... je wordt het gewend, en misschien zal het wel reuze goed zijn. Ze gaan ook niet voor echt realistisch, het is toch ook een gestileerd realisme. De animatie van de mensen kan misschien wel wat beter.

Edit:

We weten in feite ook nog heel weinig over de game. In de realistische werelde vielen de donkey kong billboards me al op... maar er is meer aan de hand, zoals deze reddit suggereert.

[Reactie gewijzigd door Frederick D op 26 juli 2024 12:08]

Mario stad is toch al geweest, Mario 64?
Anoniem: 857639 @T_elic13 januari 2017 16:01
Omdat zij dat al hebben gedaan in enkele DS games van Mario.
Maar als ze dan een Toad town maken is het weer niet volwassen genoeg, dan is het een spel voor kinderen. Ach zolang ze Sonic 06 niet nadoen en Mario een romance aansmeren met een realistisch uitziende vrouw die 2x zo groot is, dan is het goed. Beetje raar maar wel interessant om eens te zien. Hadden eigenlijk Mario beter realistisch gemaakt zolang hij in de stad rond loopt. Zou wel lachen zijn :-)
Anoniem: 20901 @T_elic13 januari 2017 13:27
Ik snap niet zo goed waarom ze voor een echte stad zijn gegaan
New Donk City is geen echte stad.
Ik ken je vertellen da was in 1990 ook al. Niks nieuws.
En dan reageren mensen op jouw post, met nog meer gezeur 8)7

Laten we hopen dat 2017 het jaar word van 'acceptatie'.
Filmpje gekeken? Hoewel ik betwijfel dat Nintendo het dit goed kan (zo'n game goed maken is heel erg duur en de markt is nou eenmaal kleiner voor ze) lijkt het met de fictieve wereld wel snor te zitten.
Ik vind dit juist heel tof! Iets volledig nieuws maken met een bestaande franchise!
Aangezien ik denk dat er vast een oude Mario game uit komt of via de virtuele console te spelen is vind ik het juist heel gaaf en gedurfd van Nintendo om een van de meest inconische game reeksen zo te vernieuwen.
Maar ik snap wel dat mensen hier hun vraagtekens bij hebben.
Ben wel blij dat je het filmpje niet gekeken hebt, Mario heeft altijd al verschillende werelden gehad en ze voegen er nu een "realistische" wereld bij naast de standaard extreme kleurenpallet werelden.
Mee eens, de 'realistisch' geproportioneerde mensen mixxen met personages zoals Mario met overdreven features zoals zn grote neus ed. (willen ze hiermee dan ook aangeven dat Mario geen mens is ofzo?) Het past gewoon echt niet bij elkaar. Er is ook zo'n vreselijk slechte Sonic game die hetzelfde deed.

De levels die ze dan buiten de stad laten zien, zien er weer als echte Mario levels uit. Maar als ie rondloopt in die 'gta'-wereld, wat ziet dat er nep en ongeïnspireerd uit zeg ... jammer

[Reactie gewijzigd door Zoop op 26 juli 2024 12:08]

Als je de trailer had gekeken had je kunnen zien dat er allerlei fantasiewerelden voorkomen in de game.
Dit wordt echt zo'n flop. Echt dom van nintendo dit. Blij dat ik mijn pc heb geupgrade en steam heb. Vele malen beter ook voor mijn portemonnee. In het begin was ik nog wel enthousiast maar nee, deze gaat het voor mij niet worden.
doet me sterk denken aan een oude (3d) sonic titel
Doet mij inderdaad ook erg denken aan Station Square uit Sonic Adventure voor de DreamCast.
Wat niet inhoudt dat ik niet enthousiast ben. Het is goed dat Mario weer eens in een andere omgeving gaat rondspringen. Toen Mario naar de ruimte ging met Super Mario Galaxy, resulteerde dat ook in een fantastische game.

[Reactie gewijzigd door beste-spellen op 26 juli 2024 12:08]

Inderdaad en ergens in het filmpje doet hij nog een spindash ook :+

Maargoed ik ben zeer benieuwd naar deze game, ondanks dat ik voorlopig nog niet van plan ben een switch te kopen
Kijk eens naar 0:32 in de video. Ik hoop dat dit gewoon een vroege versie is want er verdwijnen mensen in de achtergrond terwijl Mario naar ze toe loopt, en uit verschillende stukjes zie je dat de animaties van personen die wat verder weg staan houterig zijn.

Ziet er verder wel leuk uit! Jammer dat het alleen op de Switch uit komt, maarja dat is nu natuurlijk Nintendo.
Tja, ik snap er ook niets van, ergens hebben ze nu dus technisch vrij veel voor elkaar gekregen, mooie filters, redelijke textures met redelijk wat details op b.v. Mario zelf, maar ondertussen lijken ze de textures van de gebouwe in het begin 1:1 uit GTA 3 te hebben gekopieerd.

Wat mij daarnaast opvalt is hoe korrelig het beeld is, alsof het op 720p draait zonder AA ofzo. Dat vind ik toch voor 2017 ook vrij bizar, zelfs mobile games zien er regelmatig strakker uit dan dit. (Maar goed zal wel verwend zijn als PC gamer denk ik)

Kwa gameplay is het misschien een leuke titel, waarschijnlijk zoals gebruikelijk met wat meer polijstwerk en diepgang zoals we van Nintendo gewend zijn. Maar verder komt het toch allemaal wel haast "Indie" op mij over. Er veel lege stukken, net-niet-animaties enzo. Dan zagen vorige Mario 3D delen er (voor de tijd) wat beter gevuld uit. Wellicht natuurlijk om niet teveel te spoilen, wat eigenlijk hebben ze nu best al veel omgevingen laten zien.

Als dit op een ander platform uit kwam, had ik het waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid wel aangeschaft. De console mag dan wel goedkoop zijn, vandaar waarschijnlijk ook deze grafische kwaliteit, maar het is ook weer niet zo goedkoop dat je het voor deze twee games alleen al zou aanschaffen.
Met de Wii en DS consoles heeft Nintendo toch ook wel laten zien dat er vooral veel van hetzelfde uitkomt...
Je ziet nog wat meer clitches, zoals op 1:00 wanneer hij door het gras loopt: er komt een raster patroon op het gras als Mario er net achter staat. Ook heel goed te zien rond 1:37 wanneer hij die groeiende plant vastpakt. Lijkt een soort fout op plekken waar de Mario mesh door andere objecten heen gaat?
had je het filmpje op1080? ik vond m er erg strak uitzien namelijk
En het is afwachten tot de volledige release, grote kans dat foutjes zoals boven aangegeven weggepoetst worden. Het is en blijft nintendo.
Ik ga zwz een switch halen. ben al geld apart aan het leggen ;)
Jazeker, maar dat is wellicht ook het probleem, ik heb al een tijd geen 1080p scherm meer buiten m'n telefoon.

En zoals ik al aangaf, af en toe zagen details er wél goed uit, maar daarom het is zo'n contrast met de aliasing en ouderwetse effecten die hier en daar nog ingezet worden. Ik vond het daarmee verre van strak eruit zien, maar goed, filmpje vs 3440x1440 met alle filtering max gerenderd wat ik normaal gewend ben. Snap ook wel dat voor €299 (of meer?) voor een tablet convertable, je geen 4K mag verwachten. Dat lukt Sony immers ook nog niet echt met de PS4 nieuwe versies, die tweemaal (ofzo? geen idee) zo duur zijn. En tuurlijk m'n videokaart + scherm zijn ook 8x duurden dan deze hele console!

Maar strak 1080 of eigenlijk gezien tablet 2560x1440 had toch wel leuk geweest. Maar dit riekt dus naar allerlei dynamische scaling... Hoe kan zelfs Nintendo daar nog mee wegkomen?
Ik vind het goed wat ze doen. Als product is het de kunst om jezelf steeds opnieuw uit te vinden en te vernieuwen, anders ben je minder interessant en wordt je niet meer gekocht en bestaat de kans om vergeten te worden. Mario stamt al uit de jaren 80 en wat ze tot nu toe gedaan hebben is inderdaad steeds kritisch gekeken naar de voorgaande games en het concept opnieuw uitgevonden door er totaal nieuwe invulling aan te geven.

Mario 1, 2, 3 2D platforms met meer en meer features, zoals kaarten, dynamischere levels, etc. SNES kregen we Mario kart en kwam Joshi. N64 complete 3D levels waar vrij rondgelopen kon worden. GC beetje uit het oog verloren ;), maar op de Wii wederom een nieuwe impuls door Mario Galaxy en Paper Mario. Wii U gemist, maar nu op de Switch in een stad waar vrij rondgelopen kan worden en je pet die je helpt? Durf, lef en vernieuwend! (Tuurlijk vergeet ik wat games).

Kortom; Nintendo vindt de Mario franchise steeds opnieuw uit en daarom blijft het al zo lang leuk en een sterk concept.
GameCube had Super Mario Sunshine. Kon je mensen natspuiten met een waterpistool :p
Daarnaast kwam Paper Mario al op de N64 uit, en was er ook een variant voor de GameCube.
Ok de eerste system seller is bij deze aangekondigd. Ziet er wel leuk uit hoor :)
Heb je Zelda gemist?
Denk t. Dan is dit een goede nummer 2 en deluxe wellicht 3 ;)
Dit ziet er wel heel gaaf uit ! Hoop op meer mooie releases voor de switch.
Dit soort games trekken mij over de streep om de switch te kopen (naast Zelda).

[Reactie gewijzigd door sonox op 26 juli 2024 12:08]

De niet vastgelegde betekenissen van open world en sandbox maken het niet handiger. Voor mij moet er in een Sandbox game gebouwd / gesloopt kunnen worden. A la Minecraft. Dat zie ik hier in de trailert niet terug.

Volgens mij is Super Mario Odyssey juist een Open World game. Ik zie Mario rondlopen en dingen ontdekken / doen, niet lineair. Maar een sandbox game vind ik wel een stretch.

edit: zinsopbouw wat aangepast

[Reactie gewijzigd door MarvinJames op 26 juli 2024 12:08]

Sandbox is een hele brede en soms nutteloze term inderdaad.
Lijkt me super gaaf om de wereld te gaan ontdekken. Ben heel erg benieuwd. Ziet er prachtig uit :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.