Fitbit neemt opnieuw concurrent op smartwatchmarkt over

Fitbit heeft opnieuw een concurrerende smartwatchmaker overgenomen. Het half-Engelse, half-Roemeense Vector wordt voor een onbekend bedrag ingelijfd door Fitbit, dat in Amerika gevestigd is.

Per direct stoppen alle werkzaamheden aan nieuwe hard- en software van Vector. De ontwikkelaars van het bedrijf worden opgenomen in Fitbit. De slimme horloges van het bedrijf zullen nog wel blijven werken en de nodige ondersteuning ontvangen. Datzelfde lot onderging smartwatchmaker Pebble nog geen maand geleden ook. Die werd volgens geruchten voor 37 miljoen euro overgenomen door Fitbit.

Het is nu net geen twee jaar geleden dat Vector zijn eerste modellen van de Vector Watch aan de wereld toonde. Daarvoor bestond het bedrijf al wel twee jaar, maar werkte het nog in alle stilte aan zijn producten. Dat schrijft TechCrunch. Vector heeft zijn hoofdkantoor in Londen zitten, onder andere bemand door oud-topmannen van Fossil en Timex, en ontwikkelde de smartwatches in Roemenië.

De smartwatches van Vector trokken veel bekijks omdat ze dankzij het e-ink-display 30 dagen op een enkele acculading konden meegaan. Daarnaast zette het bedrijf hoog in op een luxueus ontwerp zonder dat hiervoor een hoge prijs betaald hoefde te worden. De horloges werken op iOS, Android en Windows Phone. Vector ontwikkelde zelfs een eigen OS voor de horloges en gaf een api vrij voor ontwikkelaars. Fitbit maakt wearables met een nadruk op fitnesstracking. Het bedrijf zegt met deze zet niet de markt voor luxe smartwatches te willen betreden.

Vector Luna BMW i Limited EditionVector Luna BMW i Limited Edition

Door Mark Hendrikman

Redacteur

10-01-2017 • 16:44

61

Submitter: Liger

Lees meer

Reacties (61)

61
61
52
3
0
7
Wijzig sortering
If you can't beat them, buy them? Of wat is hier de insteek achter? Het valt me op dat tegenwoordig steeds meer bedrijven gewoon hun concurrenten opkopen in plaats van ermee te concurreren.
Facebook, E-bay en Google begonnen allemaal als kleine, nietszeggende bedrijven die in een paar jaar een sector veroverden. Preventief opkopen is inderdaad niet ongehoord.
Het kan ook zijn dat er patenten in het spel zijn en dat bedrijven daarvoor worden opgekocht.

Gezonde concurrentie is prima, maar het is gebleken dat je als bedrijf snel achterop kan raken zoals met Nokia is gebeurd. Daarom zijn ze (bedrijven en hun investeerders) bereid om flink te 'investeren' (lees: opkopen) om hun positie veilig te stellen. Het is relatief normaal dat tech bedrijven eerst veel geld kwijt zijn en dat dat later dik wordt terugverdient. Soms gaat dat goed op (Google, Facebook etc), soms niet (Uber, Twitter). Het opkopen van concurrenten kan onder 'aanloopkosten' gezet worden en investeerders kunnen hier groen licht voor geven.

[Reactie gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 24 juli 2024 05:18]

Precies, je monopolie positie voorbereiden is een hele mooie manier om als bedrijf 'aan te lopen'.
Je geeft zelf toe: omdat de bedrijven te zwak zijn in innoveren gebruiken ze hun langste financiële adem om de rest te verstikken. Als iedereen dan opgekocht is kunnen ze rustig herstellen. Een zeer kwalijke praktijk die slechts één doel dient...
hoho, even advocaat van de duivel spelen: het kan natuurlijk ook zijn dat bedrijven opgekocht worden om op die manier het personeel in te kunnen lijven. Beter gezegd: de know-how op te kopen die niet in patenten vast is gelegd.
Alleen moet je dan wel hopen dat het personeel niet wegloopt na de overname (bijvoorbeeld omdat ze kunnen gaan rentenieren van de overname som :) ).
En zo verdwijnt de keuze uit de markt.
Vector, ik kende het niet, vooral omdat ik me nog niet voor smartwatches interesseer, had juist een interesant concept. Dankzij e-ink dertig dagen op een acculading in plaats van iedere dag opladen. Als je naast je telefoon ook je smartwatch (en misschien nog andere apparatuur) dagelijks moet opladen is dat niet handig. Je vergeet er al gauw een.

Een gewoon horloge gaat een jaar of meerdere jaren mee voordat het batterijtje leeg is. Vijf jaar is prima haalbaar.
De Vector smartwatches stonden bij mij al tijdje op het verlanglijstje en afgelopen week stond ik bijna op het punt om 1 te kopen. Voornamelijk om een smartwatch naast mijn Band 2 te hebben. Het uiterlijk en zeer lange accuduur spraken mij gelijk aan. Ben echt onwijs blij dat ik het niet gedaan heb, want ook al loopt het support door, er komen geen nieuwe toevoegen aan het OS en/of software en er komen geen nieuwe modellen meer uit.

Voor mij betekend dat genoeg. Fitbit wilt gewoon de kennis en mankracht in huis halen.
Find further details in the below FAQ:
1: Will my Vector Watch still work?
Yes, your Vector Watch will continue to function, and our product’s user experience, features and functionalities for the mobile platforms: iOS, Android and Windows Phone will remain unchanged.
2: Can I still purchase a Vector Watch smartwatch?
Our Vector Watch products, charging cables and screen protectors are available for purchase through our worldwide retailers’ network. More details regarding our official commercial partners can be found in our dedicated page: http://vectorwatch.com/retailers.
3: Will there be new software updates to the Vector Watch platform?
The 2.0 Vector Watch release is our latest software update. This release works across all mobile platforms: iOS, Android and Windows Phone. In the future, we will work to provide the same level of functionality. Please review the full list of compatible devices at our dedicated page: http://vectorwatch.com/compatibility.
4: In the future, will you add new features to the Vector Watch product (software and hardware)?
New product features (software and hardware) will not be added. Our support technical team will continue to offer assistance for Vector Watch customers through our traditional contact channels: Help page and support@vectorwatch.com.
5: Will the Vector Watch product continue to offer a two years’ warranty?
Yes, warranty and support will be provided for all Vector Watch products sold worldwide. Our customers continue to be extremely important to us. Please also review our Terms and Conditions mentioned in our Vector Watch Warranty Certificate page.
6: What happens with my personal information used in creating the Vector Watch account?
Your information (email, phone number, date of birth) remains private and will not be shared with any third party. You will access your account by using the same login credentials (email address, password). You will also be able to export your past activity data by following this URL: https://developer.vectorwatch.com/platform/export/activity.
7: How can I return a Vector Watch I have recently bought?
The return policy for Vector Watch products remains unchanged. Vector Watch products purchased from a retailer may be returned or exchanged based on each retailer’s return policy. Please consult the retailer’s official website and available information.
8: Will I still be able to contact Vector Watch support team?
We will continue to offer support for Vector Watch customers worldwide. You may contact our team through our Help Page and support@vectorwatch.com.
9: If my Vector Watch product is out of warranty, will I still be able to service it?
For all software and hardware queries please contact our customer support team and they will direct you to an authorized Vector Watch service partner. You may contact our team through our Help Page and support@vectorwatch.com.
10: Will I still be able to create and submit new watch faces for the Vector Watch smartwatch?
Yes, you will be able to create and submit for approval new watch faces both for Vector Luna and Meridian. Our platform can be accessed at http://developer.vectorwatch.com/ and acceptance policy stays the same.
11: Will I still be able to create and submit new streams for the Vector Watch smartwatch?
Creating and submitting new streams for the Vector Watch platform will not be available any more. Our technical department will continue to offer assistance and respond to your technical inquiries if needed.
12: If I have created and submitted a watch-face and stream, will I still be able to up update them through my existing developer account?
Yes, registered developers will be able to update and publish existing watch faces and streams. The approval process stays the same.
13: Are Vector Watch chargers and screen protectors still available for purchase?
Yes, Vector Watch chargers and screen protectors can be purchased from selected retailers. Please visit our page to find the retailer closest to you: http://vectorwatch.com/retailers.
14: In the future, will you be launching a new Vector Watch product?
Future hardware updates will not be included. Vector Watch products with the Luna, Meridian and BMW i Limited Edition collections can still be purchased at selected retailers in our worldwide list. Please visit our page to find the retailer closest to you: http://vectorwatch.com/retailers.

[Reactie gewijzigd door vali op 24 juli 2024 05:18]

Zelf heb ik begin december de Vector Luna gekocht, nadat mijn Pebble Time2 via Kickstarter gecancelled was. Zo'n anderhalf jaar heb ik een Apple Watch gehad en was daar tevreden mee, maar omdat deze dagelijks opgeladen moest worden en niet onder water kon, was ik naar iets nieuws op zoek. Een horloge met een lange accuduur en waterdicht. Zo ben ik bij Vector uitgekomen. Uiteraard heeft ie dan geen GPS, touch screen, een prachtig kleurenscherm enzo, maar ik ben erachter gekomen dat voor mij de vele apps weinig toevoegen. Notificaties zijn een must, een step counter, en de watch face moet je aan kunnen passen. Dat is allemaal mogelijk bij de Vector, en ik vind hem er nog prima uitzien ook (maar dat is persoonlijk).
Ik gebruik 'm nu precies vier weken, en de accu staat nu op 24%. Nadeel is dan wel dat je het oplaadkabeltje goed moet opbergen, anders weet je niet meer waar je 'm gelaten hebt :)
Verder zijn er een aantal 'stream' die erg generiek en bruikbaar zijn; je kunt een via een URL naar een tekstfile, de eerste regel uit die file tonen op je horloge. Wat je in die tekst file zet bepaal je natuurlijk zelf. Het updaten gebeurd niet in seconden, maar in minuten (denk aan die lange accuduur). Al met al ben ik nog steeds blij met mijn Vector en de huidige functionaliteit is voor mij prima. Wat me wel opgevallen is, is dat de prijzen op amazon.de erg uiteen lopen. Zelf heb ik 313 euro betaald voor een model die nu 450 euro kost. Misschien collectorsitem aan het worden? ;)
Hier van 't zelfde. Ik had eerst een Fitbit Blaze gekocht omdat ik las dat je dan notificaties van calls en sms kon krijgen. Niet volledige smartwatch functionaliteit maar het leek een toffe sportband/smartwatch combo. Blijken die functies niet te werken op Windows Phone. En precies ook niet meteen plannen.
Dan was ik naar Vector aan het kijken omdat deze wel degelijke Windows ondersteuning hebben, maar deze zijn nu overgenomen door Fitbit. Ze zeggen wel dat de ondersteuning blijft maar de vraag is hoe lang. Voor de band ben ik nooit gegaan omdat ik teveel klachten las van scheurende bandjes (en aangezien Microsoft daar nu ook de stekker uit getrokken heeft misschien maar goed).
Klopt inderdaad dat W10m nog niet werkt qua notificaties met een fitbit, maar dit komt omdat op dit moment MS niet compatible is met de techniek die Fitbit gebruikt om notificaties naar een smartphone te sturen.

In de fast ring is het techniek toegevoegd en die update komt officieel in maart/april uit. Aangezien support van Fitbit wel snor zit zal het mij niks verbazen dat ze het vrij snel toevoegen.
Beetje omgekeerde wereld? Waarom zou een telefoon afgesteld moeten worden op de accessoires? Lijkt me toch dat Durbuy gewoon ondersteuning in hoort te bouwen om push berichten van w10m binnen te kunnen krijgen?
Beetje omgekeerde wereld?
Vind het ook raar, maar zo is het jammer genoeg wel.
The current generation of Fitbit devices have the ability to offer similar support but for some reason the notification feature has yet to be extended to Windows Phone users. The problem appears to be that the Windows platform does not provide a GATT server. According to Tristan Rice, a Fitbit Product Manager for Windows Apps,

Fitbit leverages this technology to provide notifications on our hardware. Microsoft and Fitbit are working together to bring a solution to our shared consumers."
Microsoft is al hard bezig om dit toe te voegen, dus straks kan je ook notificaties ontvangen op je fitbit i.c.m. W10M en W10.

[Reactie gewijzigd door vali op 24 juli 2024 05:18]

Ik heb dus begin december mijn Band2 vervangen door een Vector Luna.
Baal hier wel behoorlijk van. Nou zal die niet zomaar stoppen met werken, maar FitBit neemt het ene naar het andere bedrijf over om daarna de producten in de prullenbak te gooien, mensen de deur uit te doen en alleen de patenten te behouden. Maar wat gaan ze er mee doen als ze telkens zeggen niet in de normale smartwatch te geloven en bij hun fitness bandjes te blijven.
Ja ik begrijp er ook helemaal niks van. Zit nu alweer te kijken naar de Misfit Vapor. Ziet er ook zeer mooi uit en ondersteund ook IOs, Android en W10M.
Anoniem: 785125 @SunnieNL11 januari 2017 06:48
Pebble is ook al verdwenen dankzij Fitbit, en ecosysteem gaat binnenkort offline. Ik zou zeggen houdt het scherp in de gaten, en verkoop hem weer op tijd.
Pebble is verdwenen dankzij Pebble. De enige reden dat er nog enige ondersteuning is, is vanwege de buyout van Fitbit.
Het zou handiger zijn wanneer een smartwatch langer mee gaat, maar om nu te zeggen dat ik ooit mijn smartwatch vergeten ben op te laden.
Het zit zo in mijn systeem dat ik mijn telefoon iedere nacht op laad, de smartwatch ernaast is eigenlijk dezelfde handeling.
Het zou handiger zijn wanneer een smartwatch langer mee gaat, maar om nu te zeggen dat ik ooit mijn smartwatch vergeten ben op te laden.
Tja, ik heb meerdere horloges. Één, een digitaal model citizen (zoiets maken ze al jaren niet meer) is al ruim 30 jaar oud. Als je er de goede batterij in doet (lithium) gaat hij zeker 5 jaar mee (al hebben ze niet overal de goede batterij, dan is hij na hooguit 3 maanden leeg). De andere doen gemiddeld 2 jaar met een batterij.

Het citizen-model is niet zo mooi meer, dus die draag ik bij buitenactiviteiten zoals zeilen (is al weer lang geleden) en andere sporten en naar het strand gaan.
Dan heb ik o.a. een dagelijks horloge met wijzerplaat en digitaal gedeelte, een horloge voor feestelijke gelegenheden en een die via radiosignalen synchroniseert met de atoomklok in Frankfurt.

Als je die allemaal dagelijks moet gaan opladen is dat dus echt niet meer handig.
Het zit zo in mijn systeem dat ik mijn telefoon iedere nacht op laad, de smartwatch ernaast is eigenlijk dezelfde handeling.
Vroeger hield ik mijn horloge altijd aan. Tegenwoordig doe ik hem af omdat mijn vrouw last heeft van de scherpe randen. In principe kan ik iedere ochtend kiezen welk horloge ik draag, uiteraard mits ze allemaal nog geen lege batterij hebben.
Misschien is Fitbit geinteresseerd in het OS en de eInk aanstuur-knowhow dat Vector heeft ontwikkeld. Iets anders kan ik ook niet bedenken, aangezien Fitbit en Vector totaal verschillende markten bedien(d)en.
Wel jammer zo, dat innovatieve bedrijfjes zo 'verdwijnen'.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 24 juli 2024 05:18]

Tja, maar ga er maar vanuit dat de breinen achter dat innovatieve bedrijf er flink rijk van zijn geworden :) .

Het blijft een vreemde (doch begrijpelijke) manier van concurrentie laten verdwijnen, ook al was Vector geen directe concurrent van Fitbit
De zwakte van marktwerking is dat groot zijn meer voordelen oplevert dan klein zijn. Er is geen negatieve feedback waardoor we naar een situatie gaan waarin een handje vol bedrijven het grootste deel van de economie beheert.
Alle voordelen van klein zijn worden ongedaan gemaakt door de mogelijkheid de boel eenvoudig op te kopen.

[Reactie gewijzigd door unglaublich op 24 juli 2024 05:18]

Eens, al hoop ik echt dat er binnenkort wel een halt op komt vanuit regeringen, want het verliezen van die kleinere ondernemingen is, mijn inziens, geen vooruitgang voor de consumenten
De zwakte van marktwerking is dat groot zijn meer voordelen oplevert dan klein zijn.
In een markt zoals we die van de economieboekjes kennen is er volledige concurrentie en volledige transparantie. Als er winst gemaakt wordt stappen anderen in en als de winst te klein is stappen er deelnemers uit, bv om iets anders te gaan doen. Dit is het soort markt dat overheden voor staan als ze privatiseringen doorvoeren.

De praktijk is anders.
* Zelfs bij een massaproduct zoals graan of aardappelen proberen verkopers marktdifferentiatie aan te brengen door het product te verpakken en er een merknaam op te plakken waarmee zij zich kunnen onderscheiden van de concurrent en dus een hogere prijs vragen.
* In de praktijk is de markt nooit volledig transparant, zeker niet voor de kleine consument en de gewone werknemer (de arbeidsmarkt is dat nog minder als de andere markten)
* Patenten/octrooien, merkrecht en auteursrecht creëren een monopoliepositie voor de innoverende partijen.
* schaalvoordelen bij productie creëren oligopolie, duopolie en monopolieposities, zeker naarmate deze langer blijven bestaan.
* schaalvoordelen bij verkoop en inkoop creëren marktmacht en daarmee op den duur monopolieposities.
* Met het kapitaal verdient in de ene markt kun je via diversificatie in een andere markt binnenkomen (bv door een partij daar over te nemen) en met voldoende kapitaal kun je ook die markt overnemen.

Op den duur ontstaan zo in alle branches monopolieposities en mogelijks zelfs één groot wereld-monopolie. Stel je eens voor dat de hele wereld verdeeld is tussen Apple, Google, Microsoft en Bayer (monsanto). Landsregeringen hebben dan niets meer te vertellen.
Het zou goed kunnen dat Fitbit will uitbreiden richten een 'echte' smartwatch. Ze hebben zelf een hoop know-how in wearables, maar kiezen er voor om een paar ervaren bedrijven en bijbehorende patenten op te kopen om zo de ontwikkeling te versnellen.
Dat is niet iets van deze tijd.

Kijk naar de grote jongen op software gebied als Microsoft/VMWare/Citrix, die kopen om de haverklap bedrijven die een mooie aanvulling lijken te zijn op hun eigen portfolio en vervolgens wordt het geïntegreerd. Soms pakt het minder goed uit en stoten ze het vervolgens weer af.
Je koopt de boel op en je flikkert het direct weg. Dat is wat anders dan wat de meeste doen.

De meeste andere bedrijven doen nog eerst een integratie stap en blijven de boel verkopen tot dat zie iets anders hebben.

Zowel Vector als Pebble zijn van de ene op de andere dag van de markt verdwenen.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 24 juli 2024 05:18]

Het behouden van die productportfolios zal alleen maar geld kosten en veel te weinig waarde toevoegen. Beter is om met de gecombineerde kennis nieuwe, betere producten te bouwen.
Dit is weer een gevalletje Talent Acquisition, net als de Pebble overname. Hierbij gaat het een bedrijf niet om de producten, maar om de mensen die bij het overgenomen bedrijf werken (en eventuele assets zoals patenten). Facebook heeft dat ook veel gedaan. Die hebben onder andere het Amsterdamse 'madebysofa' overgenomen, wat Mac software maakte. De medewerkers zijn verkast naar Silicon Valley en toegevoegd aan het Facebook team.

Neemt niet weg dat er weer twee mooie merken van de markt zijn verdwenen door deze overnames. Veel mensen kiezen voor deze smartwatches omdat het aanbod van Apple en Android watches ze niet aanspreekt, mij incluus.
De medewerkers zijn verkast naar Silicon Valley en toegevoegd aan het Facebook team.
Maar als je een bedrijf overneemt met dat doel heb je een goede kans dat de mensen waar het je om te doen is zeggen "Nee, daaraan doe ik niet mee". Bijvoorbeeld als je familie hier woont of je kinderen hier op school zitten. Ik heb geen enkele moeite met in het buitenland werken en houd ook wel van een prettig klimaat. Maar Silicon Valley is wel een dure plaats om te wonen ook nog een aardbevingszone en dan weet je nog niet hoe gewenst je daar bent onder President Trump. Daar zou dus een flinke som tegen over moeten staan.
Dat heet gewoon een Buy and Grow strategy. Doen veel bedrijven, alleen valt het niet altijd op. Bedrijven als Apple en Facebook kopen met enige regelmaat kleine of noodlijdende bedrijven op puur voor de techniek. Dat is een stuk goedkoper dan zelf ontwikkelen namelijk.
Krijg een beetje dat idee van die steeds groter wordende vissen die elkaar opeten.. Fitbit koopt alles op en liquideert, en uiteindelijk pakt Apple fitbit.
Anoniem: 855731 @mark-k10 januari 2017 16:48
Dat is van alle tijden al komt het nu meer in de publiciteit.
Mmh, wat hebben Pebble en Vector gemeen? Een prima accu duur.......
E-Inkt display.
Pebble heeft geen e-inkt, die heeft een lcd.
Pebble was translucent LCD. Geen e-ink.
Geen Android wear + E-ink zoals JAVE al aangaf. Mede daardoor is de accuduur erg goed te noemen. Beide boden ondersteuning voor Android en iOS en beide konden (bij Pebble met een workaround), werken op Windows Phone.
oftewel een e-ink scherm
Verdorie net nu ik er aan zat te denken een vector watch te kopen als nieuwe smartwatch. Ik hoop dat fitbit ook met leuke horloges gaat komen dan ze maken anders de hele markt stuk zo..
Ik zou geen fibit smartwatch willen hebben al zouden ze me geld toegeven. Nee bedrijven als dit moet je niet steunen.
...bedrijven als dit...
Als wat?
Zoals eerder genoemd in de thread is dit volstrekt normaal, Apple, Google, Facebook en Microsoft doen precies hetzelfde (i.e. kleine bedrijven opkopen voordat ze groot worden). Nu kun je je afvragen of je die bedrijven wel moet steunen...
De slimme horloges van het bedrijf zullen nog wel blijven werken en de nodige ondersteuning ontvangen. Datzelfde lot onderging smartwatchmaker Pebble nog geen maand geleden ook.
Volgens mij krijgen de Pebble eigenaren geen ondersteuning meer hoor. En tjah, ze blijven werken, maar voor hoe lang? Stel dat er dadelijk opeens een bug naar boven komt die apparaten brickt? Ik denk dat er dan geen officiële fix meer komt.
Anoniem: 414214 @lepel10 januari 2017 19:01
De community achter Pebble is vrij groot.
De App store voor Watchfaces enz word nu al nagemaakt zoek maar eens op project Rebble.
Dus als het klaar is werkt de Pebble precies als daarvoor met zelfs updates bugfixes enz.
Hoe het met vector zit weet ik niet
Dat is misschien leuk voor tweakers, maar ik denk dat het voor veel consumenten gewoon "kut, kapot" is.

Kickstarter is tegenwoordig zo groot dat daar genoeg backers tussen zullen hebben gezeten die niet even nieuwe firmware naar hun pebble kunnen flashen, mocht de community een fix maken.

Laat staan dat ze te weten zouden komen dat het mogelijk is om dat te doen als ze geen tech sites volgen.

PS: Excuses voor het late antwoord :)

[Reactie gewijzigd door lepel op 24 juli 2024 05:18]

Anoniem: 414214 @lepel13 januari 2017 01:17
Nee dat klopt en het is jammer dat pebble niet meer is.
Kan me ook nog herinneren dat voodoo 3d kaarten overgekocht werd door nvidia om vervolgens een heel goed product te laten verdwijnen.
Dacht dat die kaarten beter waren dan de kaarten van nvidia zelf
Ik vraag mij af wat de bedoeling hierachter is van fitbit, vector en zijn projecten passen niet echt binnen de stijl van fitbit. Ook maak ik uit dit artikel op dat fitbit geen intentie heeft om opgedaane ontwikkelingen te gebruiken.
Dit lijkt verdacht veel op het opkopen om een mogelijke concurrent uit de weg te ruimen, beetje sneu fitbit :|
dat is het hem nou net.. het is geen concurrent. De Vector watches doen niets met bewegingen en fitness. Het enige wat die goed kunnen doen is mooi klassiek ontwerp, een display dat er niet onaardig uitziet en notificaties bij een accuduur van 15-30 dagen (en oplaadtijd van 30 minuten).
Nee toch! Dat was de enige potentiële vervanger voor mijn Pebble als deze uiteindelijk de geest geeft D:
Exact wat ik dacht maar ik koos uiteindelijk voor een Gear S3 omdat ik de Vector niet voldoende snel zag ontwikkelen.

Maar bottom line: dit is slecht voor de markt en ik denk ook voor Fitbit. Ik zal iig nooit een cent aan deze piranha's uitgeven die, wat mij betreft, innovatie killen. Diversiteit in de markt is om allerlei redenen belangrijk. May the best one win, maar niet door alles op te kopen en vervolgens de nek om te draaien. Walgelijk!
Hoop dat er vanuit Fitbit ook daadwerkelijk snel een meer traditioneel ogende smartwatch komt, want hun huidige smartwatch vind ik niet om aan te zien eigenlijk.
Smartwatch bedrijven overnemen maar geen smartwatches willen maken???
Ik snap het niet. Kan me niet voorstellen dat deze bedrijfjes een geweldig patentenportfolio hebben.
Ik hoop dat ze er snel eentje gaan uitbrengen zoals de time steel 2 die op Kickstarter stond.
Aangezien beide merken met een e-ink scherm werken, hoop ik dat Fitbit een smartwatch op de markt brengt met dezelfde schermtechniek. Dat zou betekenen dat er een smartwatch te koop zal zijn met 7 dan gebruikstijd of meer (zoals 30 dagen van de Vector).

Ik ben benieuwd naar de toekomstvisie van Fitbit en of ze iets met de ontwerpen zullen doen van de 2 overgenomen bedrijven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.