Gerucht: Pebble-horloges verdwijnen van de markt

Wearables-maker Fitbit zou op het punt staan om smartwatchfabrikant Pebble over te nemen en vervolgens van plan zijn de Pebble-horloges van de markt te halen. Fitbit zou rond veertig miljoen dollar betalen voor de Amerikaanse smartwatchmaker.

Fitbit zou Pebble vooral willen hebben vanwege de software en het intellectueel eigendom van het bedrijf, maar de maker van wearables zou op termijn geen interesse hebben in het op de markt houden van de Pebble-horloges, meldt Techcrunch in aanvulling op een eerder artikel van The Information. Ook zakenkrant The Financial Times heeft dat gehoord. Vermoedelijk zou een overname geen gevolgen hebben voor de levering van Pebble Time 2-horloges, die klanten gekocht hebben met de Kickstarter-actie deze zomer. Die levering zou begin volgend jaar plaatsvinden.

Het zou niet de eerste keer zijn dat Pebble in gesprek is over een overname, meldt Techcrunch. Intel wilde in een eerder stadium zeventig miljoen dollar betalen, terwijl horlogemaker Citizen in 2015 740 miljoen dollar over zou hebben gehad voor Pebble. In beide gevallen weigerde directeur Eric Michigovsky de aanbiedingen.

Pebble bracht dit najaar al wel de Pebble 2 uit, de opvolger van zijn originele horloge dat in 2013 op de markt kwam. Daarnaast komen in januari de Pebble Time 2 en het kleine computertje Core uit. Het Amerikaanse bedrijf zou in problemen verkeren en nauwelijks zijn schulden kunnen betalen, wat een overname nodig maakt.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

01-12-2016 • 07:24

121 Linkedin

Reacties (121)

121
114
89
6
0
12
Wijzig sortering
Het is dus maar hoe je het nieuws interpreteert.

"a deal would see Fitbit taking Pebble's intellectual property, such as its operating system, but would see the Pebble brand phased out"

Wanneer ik dit lees, concludeer ik dat het MERK Pebble van de markt verdwijnt, maar niet het PRODUCT Pebble. Dus wordt de Pebble Time 2 de Fitbit Time 2 ofzo. Lijkt me wel zo logisch dat Fitbit eerder 40 miljoen betaalt om "Fitbit by Pebble" horloges op de markt te brengen, dan om alles in de de prullenbak te "ditchen"

Mischien dat Arnoud de titel iets kan aanpassen?
Zo las ik het ook.

Juist omdat de Pebble watches vele malen leuker zijn dan al die standaard lijkende horloges van alle andere merken.

Ik heb er 3 en hoopte op de Pebble Time 2, nu maar even afwachten wat het gaat worden.
Als ik de oorspronkelijke artikelen lees, is FitBit vooral geïnteresseerd in het OS en een aantal patenten. De huidige Pebble's blijven voorlopig nog te koop, maar over de ontwikkeling van nieuwe Pebble-achtge producten wordt niets vermeld. De producten van Pebble en Fitbit laten zich wel goed samenvoegen. Voor de Pebble fans is er dus nog hoop.
Mwa ik weet niet, ik interpreteer het zo dat Fitbit gewoon hun OS en patenten wil toepassen om hun EIGEN producten te verbeteren en niet door zal zetten met het ontwikkelen/verkopen van nieuwe 'pebble' smartwatches.

Zeer jammer vind ik dit. Hoewel ik zelf geen Pebble gekocht heb (omdat ik tot op heden een smartwatch nog niet voldoende meerwaarde vind bieden boven mijn huidige mobiele telefoon + normaal horloge combinatie) vond ik de Pebble smartwatches wél de beste smartwatches die op elk willekeurig moment verkrijgbaar waren omdat ze hun prioriteiten op orde hadden (accuduur, primaire functie is horloge dus tijd moet altijd afleesbaar zijn, e-ink scherm etc etc)
Er is een enorme fan & user -base te winnen door FitBit.

Voor FitBit is het een "kleine moeite" om hier rekening mee te houden in un modellen.

Bedenk dat de meeste Pebble gebruikers niet zitten te wachten op een saai en voorspelbare "sportswatch" look-a-like.
Ik denk dat je het marktaandeel van Pebble enorm overschat in vergelijking met het marktaandeel van Fitbit.

Ik ken letterlijk niemand met een Pebble maar ik ken meerdere mensen met een Fitbit en zie best vaak in de stad mensen lopen met een fitbit om.
Heel erg jammer. Ik ben een tevreden pebble gebruiker van het eerste uur en ik zat met smacht te wachten op de Pebble 2 SE. Zonder Pebble zou ik in mijn werk echt een gemis hebben en dan vooral voor de notificaties en de navigatie. Wat een genot is dat zeg. Daarnaast heeft de Pebble een Eink scherm wat continue aan staat en in felle zon perfect leesbaar is met een 7 daagse batterijlading. Ik denk niet dat er op dit moment een goed alternatief is qua hardware,

Qua software is er nu wel een leuk nieuwe app: https://github.com/Freeyourgadget/Gadgetbridge
Dit zorgt ervoor dat je geen vendor lock hebt op je Pebble, mocht de pebble app niet meer werken.
Al eens gekeken naar Garmin? Garmin VivoActive HR bijvoorbeeld. Deze heb ik zelf, kleuren touchscreen, 10-14dagen accutijd. App platform, cross platform support. (Android, iOS, Windows 10 (Mobile)).
De Garmin zien er alleen wat minder sleek uit, en de luxere zijn veel duurder.
Ik heb zelf de Pebble Time en wat ik juist als één van de grote voordelen van Pebble vind, is dat het niet alleen een veel subtieler ontwerp heeft, maar je ook kunt kiezen om een standaard 22mm polsband kunt gebruiken. Als ik een paar dagen aaneengesloten rondloop met een standaard meegeleverde rubber band, begint mijn huid te irriteren. Mijn PT heb ik versierd met een lederen polsbandje en het probleem is als sneeuw vertrokken. Wat ik er zo van kan zien, is de polsband van de Garmin alles behalve standaard.

En zo zijn er nog wel meer persoonlijke redenen waarom ik het bijzonder jammer zou vinden als de Pebble van de markt zou verdwijnen.
Top, bedankt voor de tip. Weet jij toevallig of de apps in de Pebble Store ook werken met Gadgetbridge?
Serieus? 7 dagen? Dan is er met die van mij dus iets mis. Twee dagen haal ik al niet meer...
Soms iets meer als ik geen notificaties krijg. Ik begin overigens niet de enige. 🙂
Heb de originele Pebble en wat mij betreft de beste smartwatch tot op heden. Misschien niet allerlei fancy apps maar wel een batterijduur van een week en simpele apps waar ik mijn muziek kan bedienen, als 2-factor authenticatie middel kan gebruiken, even snel agendapunten kan bekijken, even snel de treintijden kan controleren, even snel de koers van Bitcoin kan checken etc etc. Wat mij betreft de ideale combinatie tussen een traditionele horloge (simpel in gebruik, niet elke dag hoeven opladen etc) en een smartwatch (verbonden met het internet, informatie kunnen opvragen etc).
Het zou sierend zijn als ze hier niet op in gaan, Pebble voelt als zo'n vrijgevochten aanbieder die eigenwijs is en zijn eigen ding doet. Leuk om te zien waar crowd funding al niet goed voor kan zijn!
Het zou sierend zijn als ze hier niet op in gaan, Pebble voelt als zo'n vrijgevochten aanbieder die eigenwijs is en zijn eigen ding doet. Leuk om te zien waar crowd funding al niet goed voor kan zijn!
Eigenwijs is leuk, maar winst is essentieel. Als je nauwelijks je schulden kan betalen, dan is de huidige weg niet de weg.
terwijl horlogemaker Citizen in 2015 740 miljoen dollar hebben over zou hebben gehad voor Pebble.
Intel had in een eerder stadium zeventig miljoen dollar willen betalen,
Fitbit zou rond veertig miljoen dollar betalen voor de Amerikaanse smartwatchmaker.
Ik zie een trend hierin. Net als getoond door de Apple Watch gaan smartwatches het niet halen. Waarbij een smartphone voor velen vandaag de dag essentieel is, is een smartwatch meer 'leuk voor erbij'. De meeste horlogedragers (sowieso een krimpende groep) dragen er één om snel de tijd te kunnen zien en/of als sieraad. Smartwatches bieden meer functies, maar de niche is te klein.

Overigens zijn de meeste smartwatches helemaal niet 'smart' zonder smartphone...

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 1 december 2016 07:43]

Ik weet dat dit geen bewijs is maar een persoonlijke anecdote.

Via amazon fr een moto 360 kunnen halen voor onder de 100 euro (daar krijg ik nog geen leuke Swatch voor). Gewoon om te proberen en desnoods word het een veredeld klokje. Ik vind het heerlijk al die extra functionaliteit zonder dat je steeds je telefoon uit de zak hoeft te halen.
Klein trilfunctie op de pols, even kijken wat er in een chat gebeurt. Op de fiets en de volgende podcast opzetten met een ander volume zonder de telefoon uit de zak te halen. Ik maak graag wat foto's op een statiefje en dan klik ik nu op mijn horloge. Kan niet wachten op android wear 2.0 en dan ook uitvogelen of Android Pay een beetje op de watch gaat werken.

Hier in huis, regel ik er de muziek mee als de telefoon niet in dezelfde kamer is.

Met andere woorden ik zou hem heel erg missen. Maar had voorheen ook niet verwacht dat ik hem zo zou waarderen. Echter zou ik er als initiële stap nooit 300 euro zoveel voor hebben betaald. Gaat deze over een lange tijd kapot dan zie ik toch graag weer een smartwatch om mijn pols.
Ligt er maar net aan of je veel waarde hecht aan al die bliepjes en statusmeldingen. Het doet je goed daar niet zoveel op te focussen, er zijn zoveel spannendere en interessantere dingen direct om je heen ;) Die laatste melding kan wel even wachten en is waarschijnlijk totaal niet belangrijk en de aandacht focussen op het hier en nu wordt ook weer stuk makkelijker.

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 1 december 2016 08:22]

Dit maakt een smartwatch juist ideaal. Ik krijg regelmatig berichten die wel even kunnen wachten, maar soms zijn de berichten wat belangrijker. Een smartwatch helpt me juist om deze berichten te filteren zonder teveel concentratie te eisen.

Verder mag het wel een tikje minder belerend :)

[Reactie gewijzigd door PatrickH89 op 1 december 2016 08:34]

Net daar vind ik een smartwatch zalig...

Een klein percentage van de statusmeldingen komt aan op mijn smartwatch (potentieel belangrijke e-mails, SMSsen, rookalarm thuis, deurbel en enkele andere dingen), maar het merendeel van de notificaties blijft gewoon op mijn smartphone (die volledig stil staat en zelfs niet trilt) tot ik die eens uithaal en bekijk.

Het resultaat is minder afleiding door niet-dringende dingen, wat inderdaaad het focussen op het 'hier en nu' zoals je zegt vergemakkelijkt. Verder is het wel aangenaam om bij het uur ook ineens de weersvoorspelling voor de nabije toekomst mee te hebben.

Het controleren van de muziek op mijn telefoon, zonder die uit te halen is ook iets wat ik dagelijks gebruik. De andere bijkomende functionaliteiten zijn leuk, maar minder essentieel voor mij, ook al maak ik er geregeld gebruik van.
Klopt maar, ik kijk liever in een pols draai daar dan dat ik sta te friemelen met mijn broekzak en telefoon.

Heb trouwens mijn telefoon permanent op stil, dus dat eene vibratie tikje werkt beter dan een geluid van mijn telefoon.

Dat is persoonlijk uiteraard maar voor mij werkt het.

Voor het hier en nu komt er binnenkort een hond.
Telefoon helemaal op stil en alle notificaties via je pols is voormij de motivatie om een Smartwatch te dragen. Helaas zijn mijn Meta watches hun accu's nu echt stuk. Dus was ik nog aan het kijken naar een pebble maar als ik dit zo lees... Ik wacht wel tot begin volgend jaar.
Wat een onzinnige aannames zeg... alsof het om je heen zo interessant is ...

Bovendien maak ik zelf wel uit of die notificatie kan wachten of niet. Ik heb een Vivofit HR die dat ook doet en ben er super tevreden over. Ik kan zelf bepalen of een berichtje dringend is of niet en als mijn omgeving saai genoeg is heb ik altijd wel een excuus om er tussenuit te knijpen
You just need some love ❤️❤️❤️
maar de moto 360 kost 200+ euro :?
Het was een aanbieding de moto 2e gen Sport 360 was voor 100 euro bij amazon.FR. En toen kon ik geen nee zeggen.

Zwak ik weet het.

Heb net nog even gekeken staat er nu op voor 129,- euro

[Reactie gewijzigd door Basilange op 1 december 2016 09:32]

Heb net de Zenwatch 3 gekocht. Wat een prachtig apparaat en wat een heerlijke funcionaliteit.
Gewoon via OK google whatsappjes versturen, of zelf Watchfaces maken.

Wel middels een Sony Smartwatch 2 geprobeerd of ik het wat vond, maar ben inmiddels verkocht :-)
Fossil is imo de enige die het voorlopig goed doet met zijn fossil q horloges. Simpel, niet te veel poespas en giga veel batterij. Alleen letterlijk 0 marketing ....
Matthewk, over welke Fossil Q heb je het? Ik zit op 't werk en kan dus niet alle reviews nalezen, maar ik zie staan dat ze gewoon Android Wear gebruiken, dus hoe kan de batterij het langer uithouden dan bijvoorbeeld een Pebble?
Je hebt een fossil q met enkel een trilfunctie en een stappenteller. Voor de rest ziet t eruit als een normaal horloge. IDEAAL
thanks. Dat lijkt me net iets te weinig smart (het leuke aan mijn Pebble is dat ik zie wie me belt, en dat ik berichten/notificaties op de telefoon kan zien).
Ik denk dat horloges meer op horloges moeten lijken willen ze populair worden. Projectie op het horlogeglas lijkt mij enige optie die ECHT gaat aanslaan.
Vind je niet dat de originele pebble time steel erg lijkt op de digitale horloges die in de jaren 80-90 erg populair waren (casio etc)

Ik wel alleszins.
Ja maar dat was heel even een rage. Tegenwoordig draagt niemand dat nog (gelukkig :P)
Fossil heeft wat mij betreft hetzelfde manco als Pebble, waar het gaat om dat ze nergens echt goed in zijn. Nou ja, op één ding na dan: ze zien er een stuk beter uit.
Waar haal jij het bewijs voor deze stelling vandaan: 'Net als getoond door de Apple Watch gaan smartwatches het niet halen.'

Uit alle cijfers blijkt dat deze sinds zijn korte bestaan beter verkoopt dan de iPhone en iPad ten tijde van hun eerste generaties...

Onderbuikgevoel zegt mij ook dat ze dit niet volhouden, maar vooralsnog zijn de feiten niet zo...
Slaat nergens op die vergelijking de afzetmarkt voor de eerste iphone was een heel stuk kleiner en die was toen echt nieuw en duur, mensen keken echt de kat uit de boom, de Apple watch werd vaak blind gekocht.

Maargoed ik ken niemand met een smartwatch, ik ken er zeker wel genoeg die er eentje hebben (gehad) maar hem nooit meer dragen. Meestal ligt hij in de la.

Bovendien zijn de Apple Watch verkopen ook ingestort.

Ik heb zelf trouwens wel een smartwatch, een TomTom Runner 3 geweldig ding ;) En als ik niet ren heb ik gewoon een Seiko.
Dat je niemand kent met een smartwatch bewijst alleen dat je niemand kent met een smartwatch.

Ik ken zelf bijzonder veel mensen met een smartwatch.
Je eerste regel slaat pas nergens op. Ook met de Apple Watch wordt de kat uit de boom gekeken, het is een nieuwe productcategorie waarbij men nog afwacht wat er mee kan/moet. En net als de originele iPhone zijn de eerste versies best karig in features, zeker in retrospect.

Laten we verder even het komende kwartaal afwachten, verkoopcijfers zakken bij Apple altijd in als er een nieuw model wordt aangekondigd. Bij de komende cijfers zullen we zien of ze inderdaad structureel zijn ingestort.

En tenslotte; je kent niemand met een smartwatch, behalve jezelf?! ;-)
Alhoewel, het is natuurlijk meer een sporthorloge dan een smartwatch. Wel een prima sporthorloge, dat zeker.
Mwah de Apple watch kwam uit in een tijd dat mensen al het nieuwe van Apple blind bestelden. Want Apple. Heel anders als toen met de iPhone 1 toen was die overdreven hype er nog totaal niet.

Hoe dan ook Apple geeft geen verkoopcijfers over de watch dus het is moeilijk te zeggen.

En idd sporthorloges is het enige waar ik een smartwatch nuttig vindt, maar het is puur de batterij voor een uur sporten of voor een marathon oid zijn ze prima :)
Feiten van http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41875116
Apple shipped 1.1 million Apple Watches last quarter, which is down 71.6% from the year-ago period, according to an estimate from IDC.

Ja, je leest het goed: 71.6% down !!
Goed argument: dat is net het kwartaal dat iedereen zat te wachten op (in het Apple) de nieuwe versie .....
Je redeneert vooral vanuit jezelf. De combinatie van een functioneel horloge en een goede fitnesstracker is wat mij betreft een fantastisch concept, er is dus ruimte voor verschillende meningen in deze discussie. Ik zeg daar meteen bij dat ik momenteel de eigenaar ben van een Pebble Time en dat dit apparaat nog lang niet voldoet aan mijn wensen hieromtrent. Maar het is wel, voor mij op dit moment, op de markt de beste keuze.

Ik heb jaren geen horloge gedragen, tot ik mijn Pebble kocht. En die gebruik ik zeker niet als sieraad, want echt mooi vind ik hem niet. Wel mooier dan de gemiddelde fitnesstracker, overigens.

Wat mij betreft, en dat roep ik al jaren, zit de echte volgende stap hem in horloges met volledige smartphone-functionaliteit. En dat werkt pas op het moment dat het lukt om een groter scherm (opvouwbaar bijvoorbeeld) te integreren in een horloge, met een fatsoenlijke accuduur.

En niet 'smart' zonder smartphone is natuurlijk relatief. Mijn Pebble Time kan zonder connectie nog altijd veel meer dan de gemiddelde Casio.
Helaas zijn de stand alone smat watches nog niet zo bekend maar er komen er wel steeds meer van de zelfs een telefoon kunnen vervangen heb zelf een INIDIG S7 pricewatch: Indigi S7 Oranje (Zwart)
werkt volledig alleen en met 3G wifi bellen en app store dus wellicht te toekomst voor smartwatches naar mijn hoop.
Ja dat klopt met die trend.Zou het een mode worden of blijft het een trend ,dat is altijd de vraag met dat soort dingen.
Als je het zeker weet dat dat ding wat je gekocht hebt langer meegaat dan een trend dan zou je zoiets kunnen kopen.En zal je langer support krijgen en programma's voor dat horloge.Maar koop je iets wat niet lang de mode blijft dan zit je opgescheept met een trend
en dus niet lang meegaat.De vraag is dan ook of ze software matig dat ding blijven ondersteunen voor langere tijd.
Welke weareble zal langer meegaan?
Die vraag weet je niet,de toekomst zal het leren.
Inderdaad. Ik denk dat iedereen zich verkeken heeft op de smartwatch markt, zowel Apple/Samsung als Pebble. Het grote verschil is natuurlijk dat Apple en Samsung tegen een stootje kunnen en Pebble niet.

De waarde vermindering van het bedrijf is toch wel spectaculair te noemen, alsmede ook de ingestorte markt van smartwatches in het algemeen.

Dat is allemaal wijsheid achteraf, maar waar ik me wel over blijf verbazen zijn startups die enorme organisaties en een kostenbasis opbouwen zonder dat er direct zicht is de enorme cash flow die daar tegenover moet staan.

Bij een software startup gaat die strategie misschien 1 keer op de 100 goed. Bij een hardware bedrijf eigenlijk helemaal nooit. Als startend hardware bedrijf heb je een kleine window of opportunity. Na 2 jaar kan iedereen je concept namaken en veel goedkoper aanbieden.
[...]
Net als getoond door de Apple Watch gaan smartwatches het niet halen. Waarbij een smartphone voor velen vandaag de dag essentieel is, is een smartwatch meer 'leuk voor erbij'. De meeste horlogedragers (sowieso een krimpende groep) dragen er één om snel de tijd te kunnen zien en/of als sieraad.
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens en ik zeg dit ook al jaren. Je ziet een paar Apple fanboys rondlopen met een Apple watch en hier en daar een verdwaalde Galaxy smartwatch. Maar het is echt een nichemarkt.
Claims dat Apple inmiddels de grootste horloge maker is, zijn natuurlijk ook belachelijk...

Het zal een nichemarkt blijven, maar ik ben wel benieuwd hoeveel verder deze markt zich kan ontwikkelen, wanneer de electronica en batterijen nog kleiner zijn en er fatsoenlijke hybride smartwatches zijn. Maar ik geloof niet dat de markt ooit in de buurt van de smartphone markt komt.
Ik zie anders to best veel smartwatches om me heen. Goed zal ook wel aan de werkomgeving liggen, maar zeker hogerop in de organisatie loopt bijna de helft ermee.

Eén van de belangrijkste redenen, het zijn allemaal mensen die een behoorlijk mail volume te verwerken krijgen en diverse meetings per dag hebben.

Ik heb er zelf ook een. Heel fijn om de telefoon niet continue uit de zak hoeven te halen. Gewoon op de pols zien waar de volgende vergader locatie is en met een snelle blik kunnen zien of een telefoontje of mail dringend is.

En het is besmettelijk, als er één in een groep een smartwatch heeft, volgen er geheid meer.
Tja en als je sommige tweaker threads mag geloven dan heeft 1 op 2 een Windows phone. Realiteit? Verkopen vallen in de "others" category die moet delen met niet Android/iOS telefoons.

Ook gaat die redenatie als er 1 eentje heeft volgt de rest. Anders zouden Windows Phones wel beter verkopen.

Je persoonljke werk omgeving kan enorm vertekenend zijn. Als ik even om me heen kijk dan is Nederland 100% blank, man en onnodig lelijk. Gaat niemand met het OV of de fiets naar het werk. Heeft niemand een Windows PC. Is niemand getrouwd.

Is wat ik om me heen zie. Maar het is totaal niet hoe de echte wereld er uit ziet.

Kijk eens op straat om je heen. Ze zijn er wel maar echt heel weinig. Horloges in het algemeen zijn er gewoon steeds minder.
Zo te horen werk je in de IT? ;)
en 640K is ook genoeg voor iedereen. O-)

ik zie een duidelijk stijgende trend in het aantal smartwatches.
Het gaat heel traag, maar het komt wel.
Ik moet toe geven ik zie het iets ruimer dan het enge 2" uurwerkje.
Maar als een wearable rond de arm in de ruime context.
Dit zal het uiteindelijk wel maken, maar ik ik het nog zal mee maken is de vraag.

Het moet niet zo'n succes te zijn als de eerst iphone of ipad om het uiteindelijk te kunnen maken.
Nee de trend is er al jaaaaren, en start in de jaren 80, is steeds blijven aanmodderen, maar nooit weg geweest.
in alle jaren bij elke IT/gadget design contest was er wel een voorstel dat in een of andere manier het idee van de smartwatch / slimme armband heeft. ik denk dan bvb aan de Nokia braclet uit de jaren 90, dit was een armband dat dienst deed als uurwerk, maar je kon afdoen en uitplooien tot een gsm. (was wel design-concept hé)
Ook in de film wereld speet dit regelmatig een rol, denk maar aan Predator.
Dat is het he die batterij, het is dat je je gsm echt nodig hebt anders zou ik die ook nooit opladen en een smartwatch is niet echt nodig.
Anoniem: 382732
@Abom1 december 2016 10:11
Op zich is er niets mis met een niche-markt product. Dat zijn vaak goed winstgevende producten.
Er is helemaal niets mis met een niche-markt. Het ding is alleen dat je alle grote techbedrijven massaal op de wearables markt duiken, bang om de laatste hype-train te missen.
Als het echt zo slecht gaat met Pebble als in het artikel staat dan hebben ze binnenkort niets te willen, dan wordt vrijgevochten al snel gewoon koppig en eigenwijs.

Bovendien, als de toko failliet gaat staat iedereen op straat. Een overname levert de eigenaren veel meer geld op en een goede kans dat (in ieder geval een deel van) het personeel bij het overnemende bedrijf aan de slag kan.
Mee eens maar veel entrepreneurs willen na het daadwerkelijk uitvoeren van het idee bezig met het volgende idee. Dit geld kan daar bij helpen en veel mensen willen graag GELD!! Hoe meer hoe beter. Beetje jammer als je je baby daarvoor moet slachten maar we zullen het meemaken.
Anoniem: 167912
@4145241 december 2016 09:40
Het zou sierend zijn als ze hier niet op in gaan, Pebble voelt als zo'n vrijgevochten aanbieder die eigenwijs is en zijn eigen ding doet.
voor de schuldeisers zou het vooral leuk zijn als ze er wel op ingaan
Leuk om te zien waar crowd funding al niet goed voor kan zijn!
niet voor winst te maken en een bloeiend bedrijf uit de grond te stampen blijkbaar
Erg jammer, het gaat niet altijd om de meest blitse amoled schermen en de meeste functies, de batterijduur van bijna 10 dagen voor de Time 2 zou voor mij een stuk belangrijker zijn.
Helemaal mee eens. De vinding om met e-paper te werken is geniaal gebleken. Het geeft het apparaat een wat Geeky-uiterlijk, maar met het juiste bandje en een goede wrap is hij prima als dagelijks horloge te dragen. Fantastische uitvinding.

Aan de andere kant laten ze bij Pebble ook wel echt een enorme markt liggen op dit moment. Als fitnesstracker is de Pebble namelijk nog lang niet volwassen. Het blijft een apparaat dat alles een beetje kan, maar niets echt goed.

Het enige echt uitzonderlijk goede is de werkelijk fantastische Ventoo-app voor het tracken van fietstochten in combinatie met Strava, maar goed dat is dan weer het werk van derden.

En natuurlijk had daar ook de kracht kunnen/moeten liggen, de ontwikkeling van apps door derden. Maar de sensoren in de Pebbles zijn niet goed genoeg om bijvoorbeeld fitnessoefeningen (krachttraining) goed te tracken en de afzetmarkt is niet groot genoeg voor grote bedrijven (Runkeeper, Strava) om dedicated apps te maken. Zelfs een goede integratie met Google Fit ontbreekt.

Dat maakt dat het een leuk gadgetgehalte heeft, maar dat het als all-in-one oplossing toch echt te kort schiet. Laten we hopen dat fitbit en Pebble best of both worlds gaan combineren.
Het is een fantastisch horloge idd.

Als je eerlijk bent hebben ze ook nog niet de tijd gehad om de fitnesstracker verder te ontwikkelen. De Pebble 2 is pas sinds oktober uit en de Pebble Time 2, die waarschijnlijk een breder publiek heeft, moet in december (of ws januari) nog uitkomen. Ze hebben als kleiner bedrijf waarschijnlijk niet de financiën om veel in de ontwikkeling te stoppen om gelijk een goed of zelfs fantastisch product uit te brengen...

Mijn ervaringen bij de Classic en de PT zijn dat na de KS uitleveringen de software nog uitermate verbeterd wordt met allerlei nieuwe features. Bij de Classic hebben ze later pas de stappenteller functie ook later pas toegevoegd. Zo zal het hopelijk ook met de HRM gaan dat ze die verder ontwikkelen, als ze daar nu nog de kans voor krijgen.

Wachten vol spanning de officiële berichten af!
Hopelijk geeft fitbit dan op de een of andere manier het idee en concept van de Pebble onder zijn eigen label uit. Gewoon een goed werkende smartwatch met een degelijke batterijduur. Wel met een groot scherm. Wat dat betreft zou imho de Pebble Time 2 een perfecte combinatie zijn mocht die normaal te verkrijgen zijn. Groot scherm + batterijduur. Tevens nette looks. Niemand valt het op dat je een smartwatch draagt wn dat is perfect hiervoor
Fitbit zou Pebble vooral willen hebben vanwege de software en het intellectueel eigendom van het bedrijf, maar de maker van wearables zou op termijn geen interesse hebben in het op de markt houden van de Pebble-horloges
Als dit waar is zou dat het einde van de Pebble betekenen. Maar als het om de software gaan, dan zouden ze deze gaan integreren in hun Fitbit horloges?

En de Pebble Time 2 ontvang je nog wel, maar verdere productontwikkeling zal er wel bij inschieten. De vorige Pebbles kreeg je toch regelmatig software updates met nieuwe handigheden en uitbreidingen (zoals nu de iOS reminders)...
Ik heb geen Pebble Time 2 besteld bij de kickstarter omdat uit het verleden is gebleken dat de retailversie op hetzelfde moment zou uitkomen.

Boy was I wrong :+
Ik zit in hetzelfde schuitje, zodra hij gewoon verkrijgbaar was zou ik er een bestellen, bijzonder sneu dit.
Zit nog te wachten op mijn Pebble Time 2 kickstarter editie.. Lekker dan weg ondersteuning |:(

Heb btw meerdere Pebbles gehad en ook nu een Huawei Watch. De Pebble is vooral lekker vanwege zijn lange accuduur! Pebble beviel mij absoluut wel!

[Reactie gewijzigd door ThaDude op 1 december 2016 08:07]

Je kunt altijd nog proberen je geld terug te krijgen, van de kickstarter campaign page:
At anytime up until your watch has shipped, you may request a full refund by emailing support@pebble.com.
Ja zag het al. Maar of dat nog gaat werken vraag ik mij af.. Daarnaast maken we de problemen voor Pebble dan alleen maar groter volgens mij.

Ze komen wat ik begreep snel met nieuws. Wat dit ook mag betekenen...
De "problemen" voor pebble zijn dat de horloges sneller verkopen dan ze ze kunnen maken.
De kickstarter editions zijn vertraagd omdat grote retailers een bepaalde voorraad eisen voor het kerst inkoop seizoen. Die orders waren zo groot dat ze niet alle kickstarter bestellingen konden voldoen en ook nog eens amazon enzo van genoeg voorraad voorzien.

Dat is dus vervelend voor de backers. Maar voor Pebble zelf is het een luxe probleem.
Ja, dat zal wel balen zijn als die nog moet komen. Nu heb ik de Pebble Steel dus ondersteuning was sowieso al minimaal, maar als dit door zou gaan zie ik zomaar alle ondersteuning verdwijnen en worden bugs niet meer opgelost, iets wat bij de Pebble Time 2 toch nodig zal zijn (denk ik).
Ik zit in het zelfde schuitje.
Voor het sporten gebruik ik een Garmin 920, voor dagelijks gebruik vind ik deze te groot.
Een enkele smart watch hoeft niet alles functionaliteit te hebben wat mij betreft, beetje differentiëren kan geen kwaad en komt misschien het ontwerp en de bediening ten goede, evenals accuduur
Dit zou ik erg vervelend vinden. Geen enkele smartwatch heeft dezelfde functionaliteit als de Pebble, en dan doel ik vooral op de accu duur en gebruik van knoppen. Een smartwatch is voor mij alleen nuttig als ik hem kan bedienen met bijvoorbeeld handschoenen aan en snel dingen kan doen zonder überhaupt naar het apparaat te kijken. De pebble is tot nog toe de enige die dit bied
Vector komt ook aardig in de buurt. Ik heb de Vector Luna nu 14 dagen en heb hem nog niet opgeladen.
Bedankt voor het achterlaten van deze reactie, de vector had ik zelf nog nooit van gehoord en het ziet er heel aantrekkelijk uit! Mooie replacement als mijn pebble dood gaat :)
De functionaliteit laat wel wat te wensen over, als ik de reviews zo lees. Lijkt me wel minder dan de Pebble Time.
He dat ziet er goed uit, nooit van gehoord maar lijkt idd alsof ze de Pebble filisofie hebben. 30 dagen bat tijd is bizar! Ik ga eens uitgebreid reviews lezen. Helaas leveren ze trouwens niet in NL.

[Reactie gewijzigd door teek2 op 1 december 2016 11:17]

Ik heb hem via amazon.de, die levert gewoon in NL
Voorlopig doet hij gewoon wat hij hoort te doen bij me. Enige probleem wat ik heb is dat de bluetooth range een beetje kort is. De telefoon moet wel in de buurt blijven voor de notificaties. (heb hem gekoppeld aan een Lumia 950XL)

De App had onder windows phone wel wat problemen. Maar na het installeren van de laatste beta en het instellen kom je er toch niet meer aan.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 1 december 2016 12:46]

wauw dat ziet er best mooi uit..
Wow die ziet er niet slecht uit. Zal nog even moeten kijken naar de functionaliteit, maar dit ziet er uit als een waardige opvolger voor mijn Pebble Steel
Pebble zal in ieder geval niet overgenomen worden vanwege hun industriële ontwerpers. Als er 1 smartwatch goedkoop uit ziet is het wel de Pebble.

Hopelijk weet Fitbit er goede/leuke dingen mee te doen en hun eigen portfolio uit te breiden met (nog) betere activity trackers en smartwatches.
Ik heb zelf de Pebble Time Round, moet je maar eens opzoeken. Is qua design echt niets mis mee ;)
Mee eens. Iedereen is enthousiast over mijn PTR. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het ook 1 van de mooiste smartwatches die er nu is.

Jammer dat er wellicht nooit een PTR 2 zal komen..
Ik ben meer digitaal cheap horloge gebruiker dus voornamelijk €25 tot €50 casio gehad. Had ook iets duurders geen idee wat is me ooit eens aangesmeerd en gebruikte ik voor bezondere gelegen heden.

Dus mijn peble is kwa horloge stuk duurder dan wat ik normaal heb. Maar wel een van de goedkopere smartwatches.
En belangrijkste vind ik de accuduur van ruim week en enorme grote digitale weergave.
Vind het dus wel jammer.

Gezien ik iPhone gebruiker ben zal mijn volgende mogelijk iets van apple worden.

Ik vind mijn zwarte pepble met heel grote witte digits weergave juist cool uitzien.
Ff 700 miljoen dollar zakken in de prijs die bedrijven voor je neer willen tellen... Dan baal je toch wel een beetje lijkt me.

Ik heb zelf nooit wat met Pebble's producten gehad. Vond het niet prettig werken, maar de mensen die er veelvuldig gebruik van maakten waren stuk voor stuk erg enthousiast en tevreden. Zonde dat zo'n merk dan ophoudt te bestaan.
Iedereen doet hier alsof het een zekerheid is.

Er is een gerucht dat er een mogelijk bod van 40 miljoen komt.
Dat bod moet er dus eerst komen.
En dan moet Pebble het ook nog accepteren. Wat me onwaarschijnlijk lijkt gezien de eerdere afgewezen aanbiedingen. Helemaal als je bedenkt dat het een concurrent is die je wil kopen om je product te killen.
Op eerdere momenten dachten ze blijkbaar meer waard te (kunnen) zijn, wellicht is de hand overspeeld - realiseren ze zich dat en gaan ze nu maar akkoord met zo'n bod.
Een aanbod van 740 miljoen!! Door citizen? Dat ze dat niet hebben aangenomen snap ik niet. Ik ken de details natuurlijk niet, maar citizen zou de horloges een mooiere look kunnen geven (dat missen ze nu vind ik) en het bedrijf groter maken!
Dan is dit maar een grijpstuiver inderdaad.

Overigens al jarenlang een tevreden drager van de eerste pebble horloge 'kickstarter edition' :) :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee