Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 171 reacties
Submitter: Primuszoon

Telenet heeft aangekondigd zijn prijzen per 19 februari te zullen verhogen. Het gaat daarbij om een kleine aanpassing, die geldt voor de meeste producten. Klanten krijgen ook nog persoonlijk bericht om de tariefwijziging toe te lichten.

Whoppa van TelenetDe nieuwe prijzen staan op de site van de Belgische provider. Als reden voor de wijziging wordt gesteld dat de hogere prijzen nodig zijn om de investeringen in het netwerk op te vangen. De wijzigingen gelden onder andere voor de Whoppa-pakketten, maar ook voor losse internet- en televisieabonnementen.

Volgens Telenet gaan de nieuwe prijzen per 19 februari in. Voor de meeste abonnementen geldt een kleine prijswijziging, die inhoudt dat er tot ongeveer een euro extra per maand moet worden betaald.

Klanten die producten afnemen van Telenet krijgen nog een persoonlijk bericht, waarin wordt uitgelegd wat de wijzigingen voor hen persoonlijk inhouden. Overigens gaan niet alle prijzen omhoog: zo worden de abonnementen voor mobiele telefonie niet aangepast, en ook de Wigo-all-in-one-dienst en extra zenderpakketten behouden hun prijs.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (171)

Dit is de derde prijsstijging met de investeringen in hun netwerk als excuus. Ik wil stilaan ook wel eens resultaat zien van al die 'investeringen'!
Tjah, sinds 2015 (wanneer de eerste prijsstijging met dit excuus kwam) en nu is er toch wel al een grote aanpassing gebeurt aan hun netwerk.

Beloofde downloadsnelheid werd verhoogd naar 200Mbps, meer klanten die dit nu ook effectief halen (zeker in bevolkte gebieden), en de uploadsnelheden werden ook sterk verhoogd.
Indien je de DOCSIS standaard niet zo goed kent, dit geeft aan dat hun bandbreedte algemeen wel sterk verhoogd is.

Sinds 2016 heb je nu ook de nieuwe modem, die hogere snelheden aankan dan de oude all in ones.

Ik durf te wedden dat we in 2017 opnieuw een snelheidsverhoging zullen terugzien naar 240 of 250Mbps voor de "standaard" abo's, zoals whoppa, en 300 of 350Mbps voor de Business Plus abo's.
Klopt je hebt hun nieuwe modems die de nieuwste Wifi standaard ondersteunen.
Er is er pas 1 geplaatst bij mij en ik haal in een apartemensgebouw nu 180 mbps.
Side note wel is dat dit op een 2012 cMBP is.

Verder is volgens de technieker op het duurste abonnement (met de 200 mbps) de download ook verhoogd naar 700 gb per maand eer je als grootgebruiker bekeken wordt.
>Verder is volgens de technieker op het duurste abonnement (met de 200 mbps) de download ook verhoogd naar 700 gb per maand eer je als grootgebruiker bekeken wordt.

Zelfs straffer: het is 750GB per maand, en enkel tijdens de "piekuren" wordt meegeteld.
Buiten de piekuren telt dit niet mee voor deze limiet.
Indien je toch als grootverbruiker gemarkeerd wordt, kan je nu ook met 10/1 verdersurfen tijdens de piekuren, ipv een 10e daarvan vroeger. Buiten de piekuren krijg je nog je volle snelheid, waar dit vroeger ook nog gelimiteerd werd.
Wacht, Telenet biedt dus 200mbp/s verbingen welke wel nog onderdanig zijn aan een datacap?
200 - 240Mbps, ofwel fair usage policy bij de whoppa abo's, ofwel Fluo Home met een 3TB vaste cap.
200 - 240Mbps, ofwel fair usage policy bij de whoppa abo's
Nope, gewoon hetzelfde model als vroeger: vaste limiet binnen de piekuren en 'goedkoper' downloadtarief buiten de piekuren. Indien je over de vaste limiet ging, ging je naar lagere bandbreedte.

Vroeger had je 10GB binnen de piekuren en 50% van de kost buiten de piekuren met 128kbps als lagere bandbreedte, nu is het 750GB binnen de piekuren en 0% tarief buiten de piekuren en 10M/1M als lagere bandbreedte.

Het ťnige verschil met vroeger (buiten de veranderde waarden) is dat je buiten de piekuren ALTIJD de volledige bandbreedte krijgt, ook al zit je boven de limiet. Dat is natuurlijk wel leuk.
Ben deze maand voor de allereerste keer sinds hun FUP intrad tegen de downloadlimiet van 750gb gebotst. Snelheid wordt gereduceerd tot 10 MBps. Dat is nog ruim voldoende om naar Netflix in full HD te kijken. En is nog de volledige snelheid na middernacht.

Wat een verschil met vroeger waar je op smallband nog nauwelijks je mails kon checken.
Ik moet zeggen dat ik vroeger heel vaak tegen de datalimiet aanbotste maar nu niet meer. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij iedereen zo is, maar ik merk wel een verbetering in gebruikerservaring.
Daarnaast is de "nieuwere" lagere bandbreedte ook van die aard, dat je er nog best veel mee kan.
Dit past meer bij de definitie "fair usage" dan enkele jaren geleden.
anderzijds hadden ze vroeger bij Belgacom de oplossing om na x verbruik telkens gratis een extra datablok aan te schaffen (ik dacht per GB). Op die manier rem je de stevige downloaders maar had iedereen toch praktisch onbeperkt internet.

Maar uiteraard vind ik prijsverhogingen ook niet leuk. Zeker omdat we nog in de waan van "alles wordt beter en goedkoper" leven. Hoewel dat de laatste jaren ook niet meer opgaat.
De downloadsnelheid gaat ook enkel maar omhoog voor wie ook nog een duurder abonnement neemt, de mijne is al jaren 60mbps. En ik krijg die prijsverhoging (van §4.24, wat ik al niet meer klein noem) ook gewoon te slikken.
abo eens opnieuw laten bekijken (online zelf bvb) en checken of je voor zelfde prijs (of minder) geen abo van 100 hebt nu (midden abo)
Voor minder geld zou ik inderdaad Fiber 100 hebben, maar dat heb ik al eens gehad (hadden ze mij aangepraat omdat ik verhuisde) en dan botste ik te snel tegen de limiet van 200 GB :(
Fibernet 200 kost dan weer evenveel dan ik nu voor de combinatie van 60 Mbps, "onbeperkt" internet en digitale televisie betaal. Na deze prijsaanpassing kost mijn bestaande pakket 77 euro, wat nog maar iets minder is dan het whoppa pakket van 79.5...
Ik vermoed dat ik naar Orange ga, gezien ik daar voor 64 euro quasi even goed internet + tv heb, en er nog een mobiel abonnement van 15 euro per maand "gratis" bij heb.
Koop u een aandeel en ge gaat het resultaat zien ;-)

Dit is een economisch model dat ze al jaren gebruiken.
Slechts kleine verhoging zodat je er niet echt wakker van ligt.
Dit dan gemengd met de beperkte mogelijkheid om echt te switchen zonder extra kosten en andere ongemakken.

Dit met de nodige reclame en andere "Promo" toestanden en er is geen kat die er wat aan doet, op een enkeling na.

Zo doen ze het ondertussen al jaren en gaan ze nog jaren proberen te doen.
Tot er echte(buitenlandse) concurrentie komt gaat daar niets aan veranderen.
"Koop u een aandeel en ge gaat het resultaat zien ;-)"

Helaas... Sinds April 2015 heeft het nooit meer de 55.50 aangeraakt. Het is recent redelijk dichtbij gekomen, maar ondertussen staat het toch weer aan 51.
Je zou nog kunnen stellen: "ja, maar dividenden dan?". Wederom, helaas. Sinds 2012 heeft Telenet geen dividenden meer uitgekeerd.

Weet je waar dat geld naar toe gaat? Zullen we de boekhouding er eens moeten bijnemen, maar ik ga mijn tijd daar niet in steken. Waarschijnlijk effectief wel in infrastructuur, maar zeker ook genoeg naar de CEO. Uiteraard mogen we het aloude zeer in BelgiŽ niet vergeten, de geweldige loonkosten.

[Reactie gewijzigd door reaper_unique op 10 januari 2017 22:23]

Ik reageerde op zijn statement om te kopen. Ik zou nu ook niet meteen short gaan bij Telenet althans toch niet voor lange termijn. Een short CFD (weliswaar niet meer mogelijk in BelgiŽ) zou ik nog overwegen.
Inderdaad, aansluit en activeringskosten zijn zodanig hoog dat je ondanks die kleine prijsstijging gewoon blijft.
Daarbij komt nog eens het gebrek aan een, afhankelijk van je locatie en dus ook DSL technologie, deftig alternatief voor sommigen...
Ik ben overgeschakeld naar proximus, ook voor de reden van die jaarlijkse prijsverhogingen. Daarbij zijn hun pakketten niet flexibel: tel+internet+tv is goedkoper dan internet+tv. Bij Proximus is dat eerlijker geregeld. En de software van de settopbox is moderner en zuiniger in verbruik bij proximus.+ netflix geintegreerd. Ik heb er geen spijt van.
Proximus verhoogt ook zo goed als jaarlijks de prijzen van zijn abonnementen hoor. Voor 2017 is het ongeveer hetzelfde als bij Telenet: nieuws: Proximus verhoogt prijzen van Pack-abonnementen vanaf 1 januari
Kleine nuance. De prijzen bij Proximus zijn de afgelopen 5 jaar met 5% gestegen. Bij Telenet zijn de prijzen over diezelfde periode met maar liefst 14% gestegen. Gelukkig stijgen ze deze keer niet meer dan de inflatie, want dit is al anders geweest in de afgelopen jaren...

Bron: TV journaal van gisteren (19u)

We zitten hier reeds sedert 1999 bij Telenet en hebben er omwille van het snelheidsverschil nooit aan gedacht om te switchen. Met de recente aanpassingen van wijkcentrales in de nabije omgeving heeft de snelheid van Proximus een serieuze boost gekregen. Met dit in het achterhoofd en de wilde prijsstijgingen van Telenet sluiten we in de toekomst niet uit om over te stappen naar Proximus. Daar ben ik trouwens al mobiele klant sinds 1998.
Ik ben hier ook over aan het nadenken. Heb je geen last van te veel snelheidsverlies omdat je mogelijk ver van de centrale zit? :)
Op volgende pagina kan je zien wat haalbaar is op uw thuis adres :

https://www.proximus.be/n...net-connectie.html#/input

[IMG]http://www.speedtest.net/result/5959173850.png[/IMG]

[Reactie gewijzigd door Redsfan op 12 januari 2017 00:29]

of orange (op de telenet kabel)
Inderdaad, dat heb ik wat over het hoofd gezien.
Is Orange inmiddels overal beschikbaar? Ik dacht dat dat in het begin niet in elke stad beschikbaar was? Maar bij hen ben je dan ook weer verplicht ook een (relatief high end/duur?) mobiel abonnement af te sluiten...
Maandag begint Proximus met de uitrol van FTTH over heel Vlaanderen. Het grote Proximus project. En laat ze nu net in mijn gemeente beginnen. :)

Dus binnenkort hier alles op fiber :)
Verwacht maar niet al te snel een glasvezellijntje in je huis. Dat zal wel nog even duren: nieuws: Proximus gaat alle dichtbevolkte gebieden in BelgiŽ van glasvezel voo...
Het bedrijf begint in 2017 met stapsgewijze uitrol in Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent, Namen en Roeselare. Het doel is om alle dichtbevolkte stedelijke gebieden volledig aan te kunnen sluiten op het glasvezelnetwerk. Het richt zich voornamelijk op zakelijke klanten omdat deze financieel aantrekkelijker zijn. Het is op basis daarvan relatief goedkoop om het netwerk uit te breiden naar particuliere klanten.
Ik heb hier iemand over de vloer gehad. Maandag beginnen ze in onze straat, Normaal worden hier geen problemen voorzien, alle juiste wachtbuizen liggen hier, kwestie van fiber doorblazen. Aansluiten zou dan volgens planning mogelijk zijn vanaf woensdag.

Ik heb het op papier hier :-)
Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal :)
Hier op de boerenbuiten verwacht ik de eerste 5 jaar geen FTTH |:(
Heb je daar een bron van? Laatste dat ik ervan hoorde of erover las gingen ze beginnen met ťťn stad (Roeselare) wat zelfs nog niet eens zo'n grote is.
Bel Proximus en vraag informatie of hun FTTH project. Ze zijn er heel open over nu ze eraan beginnen.
VDSL installateur zei me vorige maand nog dat het testproject voor FTTH in Leuven was, (vandaar dat Leuven niet in de lijst steden stond waar het in 2017 wordt uitgerold vermoed ik, het ligt er al) maar dat FTTH niet bestaande aansluitingen ging vervangen, maar uitsluitend in nieuwbouw.werd aangelegd.
Ook zou FTTH welliswaar sneller kunnen, het zou slechts een downsnelheid van 240mbit bieden (ben zo dom geweest niet naar up snelheden te vragen), wat 'toevallig' even snel is als de snelste telenet lijn die je kan nemen.
(Als ik proximus was geweest ik had er 250 van gemaakt, dan kon telenet niet meer adverteren met 'het snelste netwerk').

'binnenkort hier alles op fibre' zal denk ik dus nog een tijdje duren, als ze inderdaad alleen nieuwbouw woningen aansluiten.
.
(Als ik proximus was geweest ik had er 250 van gemaakt, dan kon telenet niet meer adverteren met 'het snelste netwerk').
Dan trekken ze gewoon hun snelheid op naar 300Mbps zoals Ziggo in Nederland als maanden aanbied aan consumenten.
Ik dacht dat upload 'slechts' iets van een 20 Mbps is aangezien ze GPON gebruiken...
Neen, ze beginnen met ALLES van fiber te voorzien. Ze beginnen hier (onderandere neem ik aan) en heel Vlaanderen gaat onder handen genomen worden.

Ik heb heb het geluk dat ze maandag hier een van de eerste fibers van het globale project onder de straat komen blazen. Benieuwd wanneer ik kan aansluiten. Het is me beloofd dat het technisch tegen het einde van volgende week zou kunnen. Als dat klopt eerst eens een mooi contract uit de bus slepen :-)
Ik krijg de aansluiting gratis, evenals een mooie pack prijs, en ik heb ze op de hoogte gesteld dat ik niet exact weet waar hun kabel momenteel ligt. Er is ooit een aansluiting geweest, maar heb nog niet uitgezocht WAAR ze binnenkomt.

Ook dat was geen probleem, er zou (gratis) uitgezocht worden waar hij lag en vervangen of omgeleid worden indien nodig.

Ik weet niet wie je gesproken hebt, maar mij tegen mij hebben ze gezegd dat aansluiten zondermeer kan vanaf de vezel in de straat actief is.
Alleen is het geen evidente overstap.
Buiten het feit dat wij hier geen deftige DSL verbinding hadden, vind ik persoonlijk de TV voorziening van telenet ook leuker.
Ik heb zelf nog 2 TV's gewoon op de kabel zitten (meestal stream ik wat van de NAS op die TV's maar ik kijk er ook wel eens naar het nieuws of dergelijke).

Maar als proximus inderdaad de nodige snelheden kan bieden en daardoor ook mensen kan aanbieden op meerdere TV's te kijken zonder dat hun internet snelheid omlaag gaat, dan heb je weer een middel voor een concurrentiestrijd.
Ik zit te wachten tot de roamingkosten voor 4G echt voorbij zijn. Dan is het slechts een kwestie van tijd totdat je in een ander land een 4G voor thuis abonnement af kan sluiten in bijvoorbeeld Nederland, zonder datacap. Ik had even goede hoop met het T-Mobile abonnement dat was uitgebracht van de week, helaas zit hier buiten wel een datacap aan.

Ik ga binnenkort zelf emigreren naar Belgie en ik vind de prijzen voor Telenet, zonder datacap gewoonweg belachelijk. Voor zowel mobiel internet als een vaste lijn. Een echt goed alternatief vind ik helaas niet. Proximus heeft ook niet wat ik zoek. Ik snap ook niet dat de politiek hier niet op ingrijpt.
Ik zit te wachten tot de roamingkosten voor 4G echt voorbij zijn. Dan is het slechts een kwestie van tijd totdat je in een ander land een 4G voor thuis abonnement af kan sluiten in bijvoorbeeld Nederland, zonder datacap. Ik had even goede hoop met het T-Mobile abonnement dat was uitgebracht van de week, helaas zit hier buiten wel een datacap aan.
Nee, dat zal niet zomaar mogen om zomaar in andere landen te gaan beginnen shoppen voor de goedkoopste telefoonabonnementen. Cf. ook nieuws: Europese Commissie ziet af van limieten bij roaming in nieuw voorstel
Ansip noemt enkele voorbeelden die als misbruik gezien kunnen worden. Zo kan een provider een gebruiker aanspreken als hij een significant hoger gebruik in het buitenland vaststelt dan het thuisgebruik. Ook een simkaart die lange tijd inactief is en alleen gebruikt wordt voor roaming is verdacht, aldus het gepubliceerde persbericht. Bovendien kunnen meerdere simkaarten op naam van dezelfde gebruiker, die achter elkaar worden gebruikt tijdens het roamen, leiden tot actie door de provider. Een ander voorbeeld is het kopen van simkaarten in het ene land en gebruik daarvan in een ander land.
Gezien ze het nog steeds nodig vinden zelfs het duurste abonnement te beperken via een datalimiet (en het dan "vrij downloaden" durven noemen, terwijl er gewoon een limiet is) geloof ik niks van die investeringen.
Als je buiten de piekuren download telt die helemaal niet mee, hoor :)
Dus als er een nieuwe game is, welke tegenwoordig al snel 50gig is, vaak meer, kan ik deze niet downloaden als ik niet snel aan mijn limiet wil zitten. Deze is 750 gig bij telenet. Tel daarbij op dat ik veel Netflix stream op 4K, mijn vriendin ook, op een andere TV, dan gaat dat heel snel oplopen. Er is niets belachelijker dan een datalimiet in deze tijd. Puur uitmelken. Maar helaas gaat die South Park aflevering hier prima op, oh wil je een alternatief? Dat is er niet, Proximus biedt ook niet wat ik wil. Jammer joh.

Een politiek ingrijpen zou gewaardeerd worden.
Gelukkig heb je dan Orange, welke ook over de distributie kabel levert. Alleen is die nog niet overal beschikbaar, dus het zou kunnen dat dit voor jou ook geen alternatief is.
Indien je wil, kan je gerust overschakelen naar hun Fluo / Fluo home abo, weinig verschil in prijs en een 3TB vast volume per maand. Indien je enkel internet+telefonie wil, kost Fluo §61 (of straks net ietsje meer),
Dan download je die in de daluren (middernacht tot 12u) en telt die 50GB niet mee.
Daarnaast is 50GB op 750GB nog beperkt en valt de smalband nu ook ook beter mee.
Nog steeds niet waardig om "onbeperkt" te noemen, maar wel om "fair usage" te noemen mijns inziens.

Politiek ingrijpen zou ik juist niet willen. Dan gaat voor mensen zoals jou de kost omlaag en zal dat verlies bij alle andere mensen teruggehaald worden.
Aanwakkeren van concurrentie is een beter alternatief.
Dit is de derde prijsstijging met de investeringen in hun netwerk als excuus. Ik wil stilaan ook wel eens resultaat zien van al die 'investeringen'!
Ik ga ze binnenkort zien en ben er zeer blij mee. Als inwonder van Sint-Lambrechts-Woluwe had ik Telenet. Mijn gemeente heeft toen beslist om haar kabelnetwerk te verkopen aan de hoogste bieder. Op zich goed nieuws, want ik moest twee maal voor kabel betalen, 1 keer analoog aan mijn gemeente en 1 keer aan Telenet om hun decoder te mogen gebruiken.

Helaas werd het bod gewonnen door Numericable en kon Telenet inpakken. Numericable had 18 miljoen geboden en Telenet 14 miljoen voor een klantenbestand van ongeveer 10.000 mensen in mijn gemeente. Deze cijfers werden bekend gemaakt door de gemeente op een infovergadering. Leuk detail, sociale tarieven werden door Numericable niet meer aangeboden en de tarieven waar ook lichtjes hoger voor alle andere paketten.

De omschakeling zou voor mij gebeuren op 24 januari 2016 en de installateur zou langskomen op 17 februari. Eerst zouden ze mij contacteren om een afspraak te maken, maar ze hadden een probleem met de mensen die een contract in het Nederlands hadden. Uiteindelijk ben ik het materiaal zelf gaan ophalen en heb de omschakeling zelf gedaan

Ik durf wel eens een potje World of Tanks te spelen. Ineens was 1 van de 2 servers min of meer onspeelbaar geworden. De andere server viel mee, maar was toch al 10ms slechter dan de andere servers bij Telenet. De TV decoder is huilen met de pet op. EPG kan je ongeveer 24u op voorhand gebruiken in het beste geval, maar vaak is die niet beschikbaar of staat ie op verschillende uren naargelang de zender. Op 8 jaar Telenet kon ik de downtime op 1 hand tellen, iets wat hier minder het geval was.

Twee maanden na de omschakeling werd Numericable opgekocht door SFR. De tarieven op hun site gingen naar beneden, maar onze speciale voorwaarden die we voor 1 jaar kregen bij de omschakeling naar Numericable werden behouden. Nederdland 3 was ik trouwens ineens kwijt en daarvoor moest ik gaan bijbetalen.

Nu heeft Telenet 400 miljoen geboden om SFR op te kopen en ik hoop dat de overheid geen bezwaar heeft. Ze hebben ook Base opgekocht en dus gaan de prijzen waarschijnlijk voor iedereen de lucht in. Dus bedankt Vlaanderen dat jullie allemaal wat meer gaan betalen om mij te verlossen van SFR.

We moeten er geen doekjes om winden. Op de kabel heb je 1 operator en liever een goede die wat duurder is dan hetgeen ik nu heb.
Je woont dan ook rederlijk afgelegen aan het inwoners aantal af te leiden... Op zich niets verkeerd mee, maar dat soort zaken heb je in alle landen.

Woon je redelijk bevolkt gebied, dan dien je gewoon keuze te hebben!


Ow brussel, dat verklaart alles. Daar loopt alles mank...

[Reactie gewijzigd door dieter87 op 10 januari 2017 23:30]

Ik denk dat hun overname van SFR hiermee ook wel gaan financiŽren: nieuws: Telenet neemt kabelaar SFR in BelgiŽ en Luxemburg over voor 400 miljo...

Ook hun uitbouw van meer zendmasten op het Base-netwerk zal wel wat geld kosten:
nieuws: Telenet wil bereik Base-netwerk verbeteren met bouw van duizend zendm...
Maar aan het tempo dat goedkeuringen voor zendmasten snel in orde zijn, zal dat wel nog even duren...
Klopt ik kriig om de 2 weken een sms dat er werken gaan plaatsvinden, die mensen moeten uiteraard ook betaald worden en niet te vergeten de aandeelhouders hebben graag paar grote wagens in de garage.
Ik vraag me eigenlijk nog af wanneer de volume's worden afgeschaft. Dat is echt niet meer van deze tijd, en dan zit je meteen met een abonnement van §43,81 (met korting het 1e jaar, daarna §72,15) aan vast.

edit:
prijscorrectie

[Reactie gewijzigd door TeamTechSupport op 10 januari 2017 18:30]

Ik heb een limiet van 1TB met dagelijks van 0:00 tot 12:00 onbeperkt. Als dit nog steeds niet als limiet-loos kan gezien worden moet je gewoon je kijk veranderen of een duurder abonnement nemen. Onmogelijk dat je meer zou nodig hebben voor persoonlijk gebruik imo.
Volumes zijn vrij normaal. Infrastructuur en bandbreedte zijn immers niet onbeperkt en gratis. Het probleem is dat de aangeboden volumes vaak niet echt representatief zijn voor wat een klant betaalt.
Als Nederlander vindt ik het echt vreemd. Bundels hebben we op mobiel internet.
De prijs wil ik liever niet over beginnen, maar voor §43 (zonder aanbieding) kan ik precies dezelfde snelheid (200/20) halen. En of ik nou een langzamer of middelmatig abbo afsluit, mijn data blijft onbeperkt in hoeveelheid.

Zeker wel fijn als je bijvoorbeeld in een weekendje even GTA5, Witcher en ElderScrolls Online wil downloaden, want dan zou ik al ruim 170GB er doorheen gejaagd hebben.
Ik heb hier in Nederland op het moment onbeperkt internet 200Mb/s fiber(symmetrisch)+telefonie+basis TV interactief voor 52.50 euro per maand zonder aanbieding, en dat nog bij een over het algemeen dure provider Caiway(alleenrecht op fiber in mijn gebied)

Telefonie is dan wel niet onbeperkt "gratis" maar ik heb een onbeperkt mobiel abonnement dus ik gebruik het toch niet en zit er dus ook geen telefoon aan de telefoonlijn bij mijn modem.

Upload over 200Mbps is dan ook wel een beetje onstabiel en bij volledige snelheid springt het nog wel eens heen en weer tussen 250Mbps en 150Mbps, dus ja over het limiet 8)7

Het hoogste wat ik ooit aan bandwidth gevreten heb is 15TB in een maand(Laat nooit je torrent client aanstaan met 200Mbps upload :+ ) en ik heb er nog nooit gezeur of hogere rekeningen van gekregen.

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 10 januari 2017 18:46]

Haha, dan zou je eerder gezeur krijgen met Brein :)

Maar glasvezel kan theoretisch ook veel hogere snelheden aan, dus de impact van een persoon die volle upload zit, zal minder relevant zijn.
onbeperkt zou ik het zeker niet noemen, zet eens een leuke video netwerk op op je lijntje, en laat hem nonstop 20mbit uploaden dag en nacht, en tegelijk een 100-200mbit downloaden en trashen. Kijken hoe snel je een mooie brief van ziggo (ga ik even vanuit) krijgt dat dat niet helemaal de bedoeling is. We noemen dat een F.U.P. -> Fair use policy. Zolang je niet meer gebruikt dan het gemiddelde (lees niet opvalt) is er niets aan de hand, dit groeit dus automatisch mee met de stand van zaken ipv een vast volume rekenen.

Als iedereen op hetzelfde moment ineens die bundel er doorheen gaat branden gaat het netwerk bij telenet het ook erg zwaar krijgen, dus dat gaat echt niet helpen dat tegen te houden. Het is puur ongemak voor de gebruikers. En je krijgt vanuit het noorden dus scheve gezichten en misschien enkele flauwe grappen :+
Toen ik nog bij Vodafone zat heeft mijn Synology eens een week lang met 70 MB/s zitten uploaden zonder dat ik het door had, dit kwam omdat er ongeveer 2-5 gebruikers op zitten die torrents downloaden en dus laten uploaden.
Het download gedrag is/was meer variŽrend maar heb ook wel de nodige weekendjes gehad waarin hij gerust op 60-70 MB/s stond.

En nee heb nooit wat van Vodafone er ook maar iets over gehoord.
Zeker er bestaat zoiets als een FUP maar ze zullen hier niet zo snel op komen zolang je geen zware server hebt staan die bij een botnet behoord en continue hun netwerk volpompt.
een weekendje is wat anders als 2-3 maanden lang nonstop :+

Daarnaast, als je 70MB (bedoel je niet Mb?) upload heb je toch behoorlijk populaire torrents te pakken :X

[Reactie gewijzigd door aadje93 op 11 januari 2017 10:31]

Tja 2/3 maanden kon ik niet uit je tekst halen :)
Dat vind Vodafone misschien iets minder fijn inderdaad.

Nee MB, dus rond de 500/560 Mbit, als je nog 30/40 torrents open hebt staan dan kom je daar wel hoor. Als ik sneller internet had gehad was die hoger gekomen.
het was inderdaad niet geheel duidelijk, maar ik bedoelde dus voor langere tijd het maximale over de lijn pompen word meestal niet gewaardeerd door je provider. Weet niet hoe het bij andere providers zit, maar bij caiway zijn alle poorten gelukkig wel gewoon open (dus thuis een webserver draaien is gewoon mogelijk). Voor torrents maakt dat uiteraard weinig uit gezien je toch elke poort kunt gebruiken die je wilt, zelfs 80 is mogelijk :+
We noemen dat een F.U.P. -> Fair use policy. Zolang je niet meer gebruikt dan het gemiddelde (lees niet opvalt) is er niets aan de hand, dit groeit dus automatisch mee met de stand van zaken ipv een vast volume rekenen.
De meeste unlimited zijn idd FUP, maar FUP is heeel gevaarlijk.
Zeker in BelgiŽ als ze het strikt zouden toepassen. 87% van de gebruikers verzetten namelijk niet zo veel. wat wil zeggen dat je snel over het gemiddelde heen komt.
Telenet heeft het een paar jaar geleden ook eens ingevoerd (om snel te kunnen afvoeren op verzoek).
en mensen met een FUP werden soms al afgesloten aan 60GB (op 1 dag). het gemiddelde was toen maar 20 GB dus hij zat er 3 keer over.
ik had toen zelf een limiet van 200GB en kun dus wel gewoon verder doen. tot aan die 200 natuurlijk.
Infrastructuur en bandbreedte zijn immers niet onbeperkt en gratis.
Dus je overboekt de handel maar dan?
Als oplossing pas je dan traffic shapping toe op nodes die het niet trekken?
Overboeking is ook niet perfect. Het is een keuze van providers om dit toe te passen en het kŠn werken als mensen niet continue de volle capaciteit van hun verbinding gaan verbruiken.
Dat is ook de reden waarom gegarandeerde verbindingen (qua snelheid) relatief duur zijn.

Voor zo lang ik in Nederland woon (van ADSL naar Fiber) heeft overboeken voor mij altijd gewerkt en is het mij nooit opgevallen dat dit impact had op de snelheid van mijn verbinding.

Ik vind overboeken dus ok, maar ook limieten vind ik ok zolang ze redelijk zijn.
Overboeking werkt inderdaad zeer goed voor de aandeelhouders voor de klant iets minder.
Hier kan ik met mijn abonement wel inkomen...

Ik ben 1 van de weinige uitschieters die een internet ONLY abonnement heeft, en nog ťťn uit 2013 of 2014 dat nooit is aangepast.
http://i.imgur.com/jMlc71W.png
Ik zit dus momenteel bij het linkse product. Waarom upgrade ik niet naar de rechter? Bij de linkse heb ik nog een FUP download/upload limiet en kan ik zonder probleem meer dan 200gb per maand erdoor halen (waar ik gemiddeld toch over zit). Als ik naar het rechtse zou switchen heb ik ineens een maximum limiet van 200gb per maand.

Ik vind het gewoon rot dat tenzij je een pack of internet van 60 of 70+ euro gaat, je gewoonweg niet kunt internetten zonder download limiet. Maar 60Mbps in plaats van 100Mbps hebben is eigenlijk wel het minste van mijn zorgen.
Het is nu zelfs nog maar § 43,81 p/m voor een jaar en § -20 euro voor de eerste maand gratis installatieservice+gratis activering ;) dus uiteindelijk(alles doorberekend) § 42,14 per maand over 12 maanden.

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 10 januari 2017 18:34]

Sorry, mijn fout 8)7 , ik heb de dubbele promo niet gerekend (waarom dubbel en niet gewoon 1 eigenlijk)
Het is zelfs een viervoudige promo :+ Maar ja in landen als AustraliŽ zijn volumes nog heel normaal hoor.

- 100 euro korting over 12 maanden
- Gratis installatieservice+activering(als je het allemaal zelf kan scheelt het 50 euro, zo niet scheelt het 135 euro)
- 20 euro korting per maand over 12 maanden.
- 20 euro korting op de eerste maand bij online bestelling.

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 10 januari 2017 18:35]

dus moraal van het verhaal:

elk jaar hoppen van de ene naar de andere. dan krijg je kortingen....
Ja, maar het moet het dan wel tussen verschillende partijen, omdat er meestal in de kleine lettertjes staat dat iemand die al klant is geweest binnen 12 maanden niet opnieuw kortingen kan krijgen.

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 10 januari 2017 20:26]

Een ex leerkracht.doet.dat van mij. Maar ook met.ziekteverzekering.en met aardgas.electriciteit.en water.

Kost.wat meer moeite en tijd maar bespaaart geld

Excuses voor de punten.

[Reactie gewijzigd door boonpwnz op 10 januari 2017 19:25]

Ik zag van de week toevallig 1 van hun promoties. Gedurende het eerste jaar 35 per maand voor hun goedkoopste internet en dan heb je een 100/10 met 200GB. Voor datzelfde bedrag heb ik bij de concurentie een 100/20 profiel zonder limiet inclusief telefonie.

Zelfs met promo blijft TN duur, maar ja ze mogen zichzelf wel de snelste noemen.
Tjha in BelgiŽ helaas duopolie telenet / proximus(belgacom) waarbij de overheid nog grootaandeelhouder is van belgacom.

Vul dan zelf maar in welk belang de overheid heeft om de prijzen in de markt naar een redelijk niveau te brengen.

De prijzen in BelgiŽ liggen sowieso een heel stuk hoger dan andere eu landen.

Heelm aal moest ik trouwens lachen over deze zin:
Overigens gaan niet alle prijzen omhoog: zo worden de abonnementen voor mobiele telefonie niet aangepast,
In de meeste landen gaan de prijzen van mobiel namelijk alleen maar omlaag. In BelgiŽ mag je dus blij zijn dat ze niet omhoog gaan maar gelijk blijven.
Sowieso niet correct. Zowel op de kabel als op DSL is er concurentie. Dat mensen trouw blijven zitten doet geen afbreuk aan het feit dat er echt wel keuze is.
Tja concurrentie die het dan niet goed genoeg doet om genoeg klanten te trekken.

Orange op de kabel, extra tv box 9 euro i.p.v 6 bij telenet.
Minder zenders. 10 euro extra voor 200 mb download.

Uiteindelijk niet veel goedkoper.
Op Kabel is er geen keuze. Orange is de enige keuze, en die worden gewoon prijs-gewijs gepakt door Telenet, waardoor het enkel nog interessant word als ze ook mobiel kunnen verkopen.

Enkel via de telefoonlijn is er keuze, maar als je die niet binnenhebt liggen ben je geschareld.
Op papier is er keuze ja, maar in de praktijk niet altijd.

Orange beperkt zelf die keuze door GSM te eisen in hun pakket, en de telefoonverbinding zorgt er soms ook voro dat alls xDSL-providers als praktische keuze afvallen.

In mijn eigen geval:
* mijn GSM-nummer zit in het abonnement van mijn werkgever (bij Orange, grappig genoeg) dus ik kom niet in aanmerking.
* er ligt geen telefoonaansluiting in mijn huis, en *als* ik hem laat aanleggen is de max. snelheid waar ik op mag rekenen 12mbit. De max. theroretische snelheid is dus minder dan de min. theroretische snelheid die ik bij Telenet krijg.

Ja, ik heb dus keuze. Realistisch gezien heb ik echter geen keuze.


En uiteraard ben ik niet de enige in dit geval.
Als jij zegt dat volumes niet meer van deze tijd zijn , wel spijtig genoeg is het omgekeerde soms waar. In Amerika is de trend bijvoorbeeld datacaps/volumes in te voeren. En om eerlijk te zijn, met alle video diensten en rendabiliteitsmodellen van ISP's zullen we nog altijd met datacaps/volume blijven werken.

Persoonlijk altijd bij proximus gezetten en die lopen 10jaar achter meestal met hun datacaps om dan ineens in een veelvoud van x6 te vehogen voor de volgende 5-10jaar , zit nu eindelijk aan 3TB voordien 500GB.

EDIT:was bedoeld als reply @Vich

[Reactie gewijzigd door soulieke op 10 januari 2017 19:36]

Als jij zegt dat volumes niet meer van deze tijd zijn , wel spijtig genoeg is het omgekeerde soms waar. In Amerika is de trend bijvoorbeeld datacaps/volumes in te voeren. En om eerlijk te zijn, met alle video diensten en rendabiliteitsmodellen van ISP's zullen we nog altijd met datacaps/volume blijven werken.
Exact. Comcast is sinds een paar jaar datacaps op meerdere plaatsen (of heel de VS?) gaan uitrollen, maar ondertussen wel TWC bijna overgekocht (de reden dat het was afgelast was dan ook dat Department of Justice een anti-trust zaak wilden beginnen tegen Comcast).

Het is een kwestie van prioriteiten I guess. Liever beknibbelen op je dienst, zodat je concurrenten kan overkopen (een koers dat Telenet overigens ook prefereert).

Maar in de VS is het bijna altijd een kwestie van corruptie. Op veel plaatsen is het bijvoorbeeld zelfs illegaal om een buurt initiatief te ondernemen om eigen FTTH aan te leggen. Kabelaars zoals Comcast lobbyen lokale bestuurders om een lokale monopolie (of duopolie) te mogen verkrijgen. Daarom kunnen ze er simpelweg mee wegkomen om slechtere service te bieden.

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 10 januari 2017 18:59]

Niet alleen in de VS.
Hier in Nederland (Venray) is een collectief gestart, maar omdat deze (te) veel steun kreeg van de gemeente, zijn er providers gaan klagen... Nu zitten we waarschijnlijk met een flinke vertraging en misschien zelfs een geweldig plan dat niet door gaat.

Of bij een bedrijf ligt een glasvezel kabel van het vorige bedrijf, gelegd in samenwerking met de provider.
Nu willen ze dat we de volle MEP betalen (abonnement a 600§/maand) voordat ze 'm aan willen sluiten...

Dit soort mafiapraktijken moet verboden worden.
Iets meer marktwerking zou fijn zijn. Laat de gemeente+burgers het glasvezel aanleggen, dan mag de goedkoopste/naar keuze ISP daar zijn diensten over regelen.
72,15 euro is als je ENKEL en alleen internet neemt (wie doet dat nu?) .. een pakket met kabel abonnement en digitale tv (en vaste telefoon) kost maar een beetje meer. Je krijgt dan namelijk bundelkortingen tot goed 40euro..
Euh, ... vele mensen. De bundel bij TN is verdomd duur. De enige reden dat mensen die bundels nemen is omdat het zo eenvoudig is en ook meestal werkt.
En omdat er geen alternatief is.
Belgacom => geen stabiele verbinding en een snelheid <10 mbit
Mobistar => zelfde snelheid als telenet maar geen vaste telefonie (probleem voor ouders)
<10mbit?? Dan zit je wel zťťr ver van de kast hoor... Wij hebben 100 tal POS locaties in het beheer, waarvan enkele afgelegen en lintbebouwing. Laagste dat ik ben tegengekomen op die 120 is 20mbit. Dus waar ergens haal jij maar 10?
Maar die mensen betalen wel voor een 120-verbinding maar krijgen die niet... Bij Telenet is de kans sowieso ontzettend veel hoger dat je ook de snelheid krijgt waarvoor je betaalt.
Zelf zitten we hier nu al een paar jaar bij Telenet.
De buren (2 huizen verder) halen ~8 mbit.

Toen we hier nog Belgacom hadden haalde we een snelheid van ongeveer 4mbit en viel het internet elke dag een 10tal keer uit, hier zijn denk ik 5 techniekers voor langs gekomen die het probleem niet konden vinden. Hierna zijn we naar telenet gegaan en toen hadden we opeens 40mbit (nu 200mbit zonder een duurder pakket te nemen) en is het internet in al die jaren in totaal misschien 10 keer uit gevallen.

Nog een slechte ervaring met Belgacom:
Een kennis van me heeft Belgacom internet en haalt ~30 mbit, maar als deze iets download begint het beeld van de TV te schokken en artifacts te vertonen.
1 getuige is natuurlijk niet representatief maar ik ken dan weer iemand waarbij de internetsnelheid terugvalt als ze VOD gebruiken bij proximus.
Misschien is het wel mijn buurman.
Voor mij is de theoretische max. 12mbit
Hoeveel daar in de praktijk van overschiet, daar wou zelfs niemand naar schatten.
Belgacom kon mij maar maximaal 2 Mbits garanderen.
Ze gaven zelfs toe dat digitale tv eigenlijk niet haalbaar was in combinatie internet.
Ik neem zelf enkel internet af, zonder TV of telefonie (omdat ik geen vaste telefoon of TV heb)
Dan ben je een uitzondering. Weet dat voor geen 10euro extra je digitale tv inclusief hebt (incl digirecorder)
Hier nog zo'n uitzondering met enkel internet (telefonie via voip etc.) maar voor mijn oude BasicNet gaat de prijs liefst 8% omhoog → da's bijna 2 euro extra per maand.
Per jaar is dat zowat een heel maandbedrag extra t.o.v. nu, dus een dertiende maand te betalen ;(

Digitale TV erbij zou voor mij sowieso ruim een verdubbeling van de prijs betekenen (zeker 25 euro extra).

[Reactie gewijzigd door mousio op 10 januari 2017 20:12]

Ik denk dat ze proberen mensen van dat oude abbo af te krijgen en nieuw abbo te nemen...
Ik heb Basic Internet en dat gaat van 27,5§ naar 27,8§ maw stijging van 1%.
En als je alleen internet nodig hebt? Telefoon? Heb ik mobiel voor, tv? Heb ik Netflix voor en nieuws haal ik wel via deredactie.be... Gelukkig woon ik alleen en Is het goedkoopste abonnement genoeg kwa up en download en de limiet heb ik ook geen last van. Die bundelpraktijken mogen ze van mij gerust eens aanklagen (in de bundel Is het vaak niet alleen goedkoper maar vervalt de limiet ook etc...
Telenet vraagt alweer aan hun klanten om de investeringen in het netwerk te betalen. Welke investeringen dienen wij nu te betalen en kan Telenet ons eens duidelijk vertellen welke return we straks krijgen voor al onze extra bijdrages ? Krijgen straks de Whop, Whoppa en andere abonnementen en fikse snelheidsupgrade voor dezelfde prijs ? Krijgen we ruimere downloadlimieten
of misschien een pakket 4K zenders ? Wanneer zijn de investeringen afgelopen en welke prijsdalingen
zijn er voorzien zodra de investeringen afgelopen zijn ? Het zou mij niet verbazen dat er straks,
na deze upgrades, nieuwe 'superstraffe' abonnementsvormen komen. Uiteraard duurder
dan de huidige abonnementen want Telenet heeft wel serieuze kosten moeten doen om dit te
kunnen aanbieden ...
Eind 2017 zou er de 4K digicorder komen. (4k kwaliteit = hogere doorvoorsnelheden nodig).

Telenet is bezig met de grote netwerf, wat wil zeggen dat ze overal alles aan het aanpassen zijn in de straten, nodes,.... zodat de kabel breder gebruikt kan worden wat weer hogere internetsnelheden met zich kan meebrengen, de huidige modems (die witte) kunnen al snelheden aan tot 1gb/sec, maar hiervoor moet eerst heel het netwerk in orde zijn. Verder zijn er al docsis 3.1 modems in testfase die snelheden aankunnen tot 3gb/sec.

zie daar de reden van de prijsverhoging.

bronnen:

Grote netwerf: https://corporate.telenet.be/nl/de-grote-netwerf-0
Witte modem: http://www.zdnet.be/nieuws/173628/telenet-rolt-snellere-modem-uit-naar-eerste-klanten/
oh en toevallig afgelopen week: https://tweakers.net/nieuws/119755/ziggo-start-binnenkort-met-installatie-eerste-docsis-31-modems.html

ziggo gebruikt dezelfde modems als telenet (liberty group).
Dus die 4K digicorder gaat niet meer kosten dan de huidige digicorder?
Die hogere internetsnelheden gaat niet meer kosten dan de huidige abonnementen?

Natuurlijk gaan die allemaal meer kosten: je krijgt meer dus je betaalt meer. Wil je die hogere snelheid of 4K echter niet (betalen), krijg je nog altijd deze prijsverhoging te slikken... Ze laten hun klanten gewoon twee keer betalen met hetzelfde excuus.
Vraag me toch eens af wanneer er eens een provider de prijzen omlaag doet..
Als de kosten dalen? Een groot deel van de kosten voor een bedrijf zijn de loonkosten en in Belgie ben je als werkgever verplicht inflatiecorrectie toe te passen. En dat werkt door de hele keten heen. En de kosten van de netwerkapparatuur worden ook niet minder. Prijs per capaciteit wordt weliswaar lager, maar de benodigde capaciteit stijgt sneller dan dat de prijzen van apparatuur dalen.

[Reactie gewijzigd door ReneWouters op 10 januari 2017 18:28]

Mijn Telenet rekening stijgt met 6%. Zo snel stijgt mijn loon niet. Mijn capaciteit is ook al jaren niet meer gestegen.
Het enige dat zo snel stijgt, is waarschijnlijk het loon van het Telenet management...
Zever in pakskes ť.
Ze rekenen meer door dan de looninflatie en hun kosten bestaan niet enkel uit lonen.
Aandeelhouders moeten gespekt worden, niets meer, niets minder.
Dat verhaal is niet van toepassing. Het is een economische wetmatigheid dat produkten duur in de markt gezet worden en na verloop van tijd relatief goedkoper worden. Men ziet dit ook voor internetabonnementen over heel Europa, met uitzondering van BelgiŽ. De reden is eenvoudig: de markt is niet open, er zijn maar 2 infrastructuurspelers die de prijzen kunnen bepalen. Hoewel ik staatsbedrijven in principe een slecht idee vindt zijn er zeer goede argumenten om de voor het land dusdanig belangrijke infrastructuur in overheidshanden te houden. Men had Belgacom en Telenet moeten verkopen zonder infrastructuur. Alle commerciŽle spelers hadden dan elk infrastructuur kunnen huren van de staat en op gelijke voet met elkaar kunnen concurreren.
Als alternatief zou men kunnen beargumenteren dat een derde speler het recht moet krijgen om infrastructuur te leggen, maar dat is gewoon niet meer haalbaar/betaalbaar
Ook de telecomprijzen zijn een pak hoger dan in de buurlanden. Ze stegen met 4 procent in 2016, terwijl ze in onze buurlanden daalden. De afgelopen negen jaar zakten ze wel met 6 procent, maar in Frankrijk, Duitsland en Nederland was de daling veel groter. De concurrentie in die landen is dan ook groter. In Vlaanderen is er de facto een duopolie van Proximus en Telenet.

http://moneytalk.knack.be...rticle-normal-789159.html

Ze dalen al! 6% over 9 jaar.
Waarom zou dat moeten? Je verdient ook niet minder.
Was weer te verwachten zoals elk jaar...
->>> Orange is een goed alternatief en ze verhogen hun prijzen NIET.
nope, is GEEN goed alternatief. Vereiste is nog altijd een gsm abonnement van MINIMUM 8§ per maand.

Dus §49+ 8 = §57 al per maand, dus goedkoper dan telenet zijn ze niet echt (whoppa is 52§ zie ik hier boven) en als je dan effectief 200mbit wil zul je nog eens extra moeten dokken: +10§

EN dan heb je nog niet alle zenders die standaard in een pakket zitten.

Lees eerst goed de kleine letters zou ik zo zeggen.
Whoppa 52, op welke planeet is dat.
Whoppa kost 77,93 op dit moment (na de prijsstijging 79,39)
Dat is dus een slordige 22 euro in de maand verschil alsik naar Orange ga. En dan heb ik er nog een mobiel abonnementje bij. Ik heb dan wel geen 200mbit meer maar ik ben wel van men limiet af.

Lees dus eerst eens de gewone informatie alvorens dit soort onzin te posten.
meh t'is whop ipv whoppa, maar kon je zelf ook wel verzonnen hebben wss ;-)
Whop kost 67, geen 52
eerste 6maanden is aan 39euro, scheelt weer 6*10 = 60euro.
Met 100mbit kom je er ook wel ;)

Iedereen heeft de keuze hoeveel je "wilt' betalen ( keuze provider).

Als je het echt slim wilt spelen neem dan je mobiel abbo ook bij hen.
Zit al +5jaar bij hen en krijg elk jaar leuke kortingen,leuke acties tickets voor .. en nog een hoop. Kon zelfs meteen mee testen voor hun internet.( volledig gratis )

Dankzij 1 punt kan ik niet overstappen maar dat gaat er wel komen :D
Ik zit voor triple packet bij scarlet maar voor mobiel sinds kort bij orange en ben zeer tevreden over orange. Icm gsm een abbo genomen en hun dekking etc is goed in orde.
Eerste 6 maanden is 39 euro in combinatie met mobiel abbonnement van minstens 35 euro in de maand. (je moet hierbij een mobiel abbo nemen, anders is het automatisch 65 euro voor tv + internet)

Goedkoopste mobiel abbonnement is 8 euro, maar dan begin je bij 49 euro in de maand, dus Scareh had gelijk..

[Reactie gewijzigd door jay123 op 11 januari 2017 08:49]

Dit moet natuurlijk wel betaald kunnen worden........ nieuws: Telenet neemt kabelaar SFR in BelgiŽ en Luxemburg over voor 400 miljo...
Niks voordeel voor de klant..... maar alleen voor de aandeelhouders.
Grote kans dat je via je pensioen ook aandeelhouder bent van zo'n bedrijf. Dus wees blij zou ik zeggen.
De pensioenen dalen anders alleen maar... in ieder geval in Nederland.
ReneWouters bedoelde waarschijnlijk pensioensparen
Dat heeft lang geduurd die prijs stijging :r
De klant mag nogmaals opdraaien voor de investeringen van Telenet... eigenlijk zou je daar aandelen voor moeten krijgen, normale bedrijven doen dit namelijk met hun winst of doen een kapitaal verhoging. Bij Telenet draaien de klanten er dubbel voor op :(
Je kunt gewoon aandelen kopen van Liberty Global. Dan profiteer je gewoon mee.
Kan je jezelf nog in de spiegel aankijken als je 2x geld neerlegt voor policies waar je niet achter staat?
Je gaat best veel aandelen moeten kopen voordat je stem echt iets betekent.
Gelukkig voor de Vlaamse consument is er sinds kort eindelijk een alternatief voor de kabel: Orange biedt ook internet + digitale TV aan. Enige dat mij nog tegenhoudt, is dat je ook klant voor mobiele telefonie moet zijn bij Orange. En dat wil ik niet, ik ben perfect gelukkig bij Mobile Vikings (prepaid).
Orange zal vroeg of laat ook volgen. TN kan niet zijn consumentenprijzen verhogen terwijl de wholesale prijs jaar na jaar gelijk blijft. Op een dag zal ook Orange de prijs omhoog moeten doen. Bijkomend heeft Orange dan wel een lagere prijs, maar ook weer zijn beperkingen.
Na de prijsstijging van Telenet betaal ik voor Whop net geen 69 euro.
Voor Orange inclusief een 8 euro gsm abbo 57.
Ze hebben dus nog wat marge t.o.v. Telenet.
Dat probleem heb ik dus ook. Tijd dat ze daarvan afstappen bij Orange.
Neem gewoon een Kolibrie mobiel abonnement voor 8euro per maand en leg die simkaart aan de kant. Dan kan je internet en televisie nemen en ben je nog steeds goedkoper af dan bij de concurrentie.

Die simkaart hoeft niet in gebruik te zijn om internet en tv te krijgen.
Zojuist nagekeken. Als je een Kolibri er bij pakt is de pack 49 euro ipv 39.
Dus dan zit je al direct aan 57 euro.

https://www.orange.be/sit...s/internettvprijsnl_0.pdf
Toch nog steeds heel wat minder dan Whop en je krijgt meer. ("ongelimiteerd" internet en 1 jaar gratis porno bijvoorbeeld, hehehe)

[Reactie gewijzigd door FreVDP op 11 januari 2017 10:25]

Tja aandeelhouders moeten verdienen,daar draait het om.
Inderdaad de hoofdreden, zeker als je weet dat Liberty Global een Amerikaanse groep is.
Al weet ik niet of Ziggo/UPC zoveel en grote prijsverhogingen heeft doorgevoerd de laatste jaren.
Moet ik eens opzoeken.
EDIT: even opgezocht, Ziggo voert ook vaak jaarlijks een prijsverhoging, maar dat is soms ook maar voor 1 product en niet voor zo goed als alle producten zoals Telenet.

[Reactie gewijzigd door abusimbal op 10 januari 2017 20:47]

Bijna elk jaar een prijsverhoging bij Telenet en nog steeds geen deftige alternatieven op deze concurrentieloze markt... Orange zit nu op het kabelnetwerk van Telenet, maar die verplicht je om een mobiel abonnement te nemen als je klant wil worden. Als je dat niet wil, stopt het al bij hen.

Laatst nog telefoon gehad van Telenet om mij extra producten aan te smeren (WIGO) maar heb hun vriendelijk bedankt. Heb gezegd dat ik hun (bijna) jaarlijkse prijsverhogingen beu ben en er alleen aan denk om producten op te zeggen. Vraag me trouwens af waarom de prijs elk jaar omhoog moet voor zogezegde 'investeringen' in hun netwerk, ik merk daar weinig van om eerlijk te zijn. Lijkt eerder op investeringen in hun aandeelhouders...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*