Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 149 reacties

Spelers mogen niet langer door Valve Anti-Cheat beschermde Steam-games in grote hoeveelheden kopen en op latere momenten doorgeven naar andere accounts. Valsspelers zouden dit gebruiken om gemakkelijk op een ander account door te kunnen spelen nadat ze betrapt zijn op valsspelen.

Valve zet de nieuwe regels voor giften op Steam uiteen op een support-pagina. Spelers kunnen bepaalde games nu alleen nog per direct voor hunzelf kopen of per direct voor een ander kopen; meerdere exemplaren opslaan in de inventaris is er niet meer bij. Daarnaast meldt het bedrijf dat als een consument een spel cadeau doet aan een ander en de ontvanger een ban krijgt, dat de afzender van de game daarna dat specifieke spel nooit meer cadeau kan doen.

De nieuwe regel geldt voor zowel VAC-games als spellen die Game Ban ondersteunen. Onder die laatste vallen multiplayergames waarvan de ontwikkelaar de autoriteit heeft gekregen om een valsspeler compleet uit een spel te verbannen. Op het moment ondersteunen 98 spellen VAC, waaronder CS:GO, DayZ en Rust. Het is niet bekend hoeveel Steam-spellen Game Ban ondersteunen.

SteamValve zegt te 'begrijpen dat de beperkingen op Steam-giften hinderlijk kunnen zijn voor spelers die geen kwaad in de zin hebben,' maar het bedrijf geeft in dit geval duidelijk de voorrang aan vals spel bestrijden. 'We geloven dat deze stappen ervoor zullen zorgen dat je online minder valsspelers tegenkomt.'

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (149)

Dit is natuurlijk een groot onzinverhaal van Valve. Ze weten dat ze dure spellen verkopen en mensen tegenwoordig dus vaker via andere websites als Kinguin, g2play en g2a kopen. Op deze manier proberen ze dat met een slinks smoesje aan banden te leggen, zodat mensen eerder geneigd zijn spellen voor een hogere prijs te kopen via Steam zelf.

[Reactie gewijzigd door Frozen op 5 augustus 2016 20:02]

Vroeger had Valve een mogelijkheid om via een API een game aan iemands account toe te voegen. Deze methode gebruikte humblebundle, en was echt een heel stuk prettiger.
Die API heeft Valve gestopt, en nu moet alles via keys. Keys die gemakkelijk verkocht kunnen worden aan sites zoals G2A.
Als Valve deze sites zou willen afremmen zouden ze gewoon die API weer kunnen invoeren.
Het is heel simpel. Zodra een speler cheat zou deze op heel steam gebanned moeten worden. Op flikkeren met die kut cheaters. Als je cheat dan ga je maar lekker ergens in je eentje spelen.

Ze mogen ze van mij helemaal bannen. Nutteloze simpele zielen die het plezier van andere lopen te vergallen
Vergeet alleen niet dat je in sommige spellen alleen al een ban krijgt omdat je te goed speelt (CoD), taalgebruik in chats of mensen die jouw haten en je massaal gaan reporten.
Bannen vanwege te goed spelen? Wat een ***spel dan. Een goede online game heeft, naar mijn mening, óf een soort ranking systeem (evt alleen op de achtergrond) waardoor je voornamelijk tegen spelers van gelijke sterkte speelt, óf een gameplay waarbij dat niet nodig is. Zo houd je je spel leuk, ook voor zwakkere spelers. Dan hoef je nooit te bannen voor cheaters, en als bijkomend voordeel zullen cheaters voornamelijk elkaar tegenkomen in de games
Bans voor taalgebruik of haat tegen jou? Goed idee. Zo wordt je gedwongen om je een beetje te gedragen en wat vriendelijkheid in te zetten. Dit zouden meer spellen moeten doen.
door sites als G2A kunnen de developers gewoon keiharde geldproblemen krijgen. denk maar niet dat je iets goed doet door bij G2A te kopen, de developers hebben nog liever dat je de game kraakt.

dit geldt natuurlijk niet voor elke site die steam-keys verkoopt, maar een groot deel van dit soort markten zit vol met steam-keys waar nooit voor betaald is.
Ik denk dat er wel voor betaald is, maar ze zijn gekocht in een land met lage lonen bijvoorbeeld. Je komt niet zomaar aan een key, of wel? Denk jij dat al die codes gewoon keihard zijn gebrute-forced op een bepaalde manier? Ik betwijfel het en denk dat ze gewoon gekocht zijn.
dit dacht ik eerst ook, maar dat is maar een deel van de keys bij dit soort winkels, het meeste is op basis van creditcard fraude.
er worden met gestolen creditcards keys gekocht, als de keys binnen zijn worden er met deze creditcards een refund of iets dergelijks gedaan. de kwaadwillende hebben de keys al en kunnen deze dus gewoon gaan verkopen.
de developers verliezen hier zelfs geld op vanwege een fee die de verkoper moet betalen als een klant een refund doet.
Ik lees vooral een hoop aannames en weinig bronnen.
Het lijkt me sterk dat keys op de genoemde sites al jaar en dag op illegale manier verkregen zijn en nu Steam pas bepaald er wat tegen te doen.
Ik denk dat 't vooral een kwestie is van in Land A kopen (waar de prijzen voor spellen ook een stuk lager liggen) en in Land B verkopen (waar de prijzen gestoord hoog zijn). Het is natuurlijk ook gewoon de keerzijde van een wereldwijd platform aanbieden.

Zo kocht ik vroeger ook AppleCare voor 50 euro op ebay. Ook wereldwijde dekking. Zal vast een licentie uit India geweest zijn. Lukt helaas niet meer (zo makkelijk). En dan kun je wel stellen dat ik een boefje bent (vast wel), maar dat neemt niet weg dat zij ook boefjes zijn en de randjes opzoeken als je jarenlang maar 1 jaar garantie biedt, tegen de Europese voorwaarden in en dus min of meer ook in een grijs gebied bezig bent.

Ik geloof ook niet dat het zo slecht gaat met de game industrie?

[Reactie gewijzigd door xs4me op 5 augustus 2016 21:24]

Maar laten we ook eerlijk zijn, de prijzen van bepaalde games zijn belachelijk hoog, ondanks dat G2A populair is, maken bedrijven als Blizzard, Steam nog steeds miljoenen en zo niet miljarden euros.
'De prijs is te hoog' is zo'n verschrikkelijk slecht excuus. Als je het geld er niet voor over hebt, kan je er ook voor kiezen om het gewoon niet te kopen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon wachten tot de game in de sale terecht komt; dan betaal je voor een overpriced nieuwe game van ¤59,99 ongeveer de acceptabele nieuwwaarde. Verder ben ik het er niet mee eens dat de hoge prijzen een 'slecht excuus' zijn om ergens anders te gaan shoppen. Mensen zullen altijd op zoek gaan naar de goedkoopste optie. Dit is 1 van de redenen waarom de Pricewatch hier op Tweakers zo populair is. Dit is gewoon human nature. Games worden nieuw letterlijk overal goedkoper aangeboden dan op Steam, dus je zou wel gek zijn als je dan braaf de absurde prijs van ¤59,99 gaat aftikken op Steam voor een nieuwe game. Het kan dan wel aan de europese regelgeving liggen dat Steam de games voor die belachelijk hoge prijzen moet aanbieden or whatever, en ook dat de Steam sales tegenwoordig totaal oninteressant zijn geworden, maar ja, jammer dan voor Steam.
bij G2A kopen is niet hetzelfde als kopen bij de goedkoopste winkel in de pricewatch.
je sponsort de grijze markt en creëert extra kosten voor de uitgever, dat is heel iets anders.
Ik had het ook helemaal niet over G2A, ik koop daar niks, maar dat haalt niet weg dat de prijzen gewoon echt te hoog zijn op Steam, en het dus geen slecht excuus is om elders te gaan kijken voor lagere prijzen.
het is natuurlijk geen probleem als je ergens anders gaat kijken voor lagere prijzen.
maar de hoge prijzen gebruiken als rede voor het sponsoren van de grijze markt is verkeerd.
'De prijs is te hoog' is zo'n verschrikkelijk slecht excuus. Als je het geld er niet voor over hebt, kan je er ook voor kiezen om het gewoon niet te kopen.
Als alternatief kun je ook in het vliegtuig springen naar een land waar de prijzen wel belachelijk laag zijn, daar de Steam Key kopen en die weer mee terug nemen naar Nederland. Waarom zou dat anders zijn dan iemand dat kunstje voor je láten doen?

Met het hanteren van prijsverschillen over de wereld lok je juist dit soort dingen uit.
Dit gaat niet om het gebruiken van prijsverschillen. Dit gaat om het verkopen van illegaal verkregen Keys.
Of in sales, die er regelmatig zijn, waarbij games vaak voor prijzen worden verkocht die op dat moment nog niet bij G2A en concorten kunnen
Tsja hoezo? Omdat de ontwikkelaars / uitgevers anders te weinig geld krijgen?

Als ik tegen mijn baas / opdrachtgever zeg dat ik te weinig geld verdien zeggen ze uiteindelijk dat ik maar ergens anders moet gaan werken. Wat is het verschil? Waarom is de ene wel zielig en de ander niet?
Als er allerlei vage constructies worden bedacht dan moet je ook niet raak opkijken dan mensen hier gebruik van maken.
Of eigenlijk, van elke regeling wordt misbruik gemaakt.
Haal er je voordeel uit zou ik zeggen.

Steam is destijds ook maar door de strot geduwd.
Dus je geeft $1-$6 uit aan een bundle, er verkoopt de keys van games die je al hebt door aan G2A voor meer.
Het mag natuurlijk, maar ethisch is het niet echt als met het argument komt dat games zo duur zijn.
niet als ik het in America goedkoper kan kopen icL; BTW en invoerkosten.
en nog erger als ik dan zie dat het eerst in europa verstuurd is naar de states en dan van daar weer verscheept is naar Europa.

Blijkbaar zijn er die vinden dat we gewoon meer moeten betalen omdat we in europa wonen.
Lees die link eens, dan zie je dat dat nu helemaal niet van toepassing is.

Daarbij praat het het nog steeds niet goed, de enige die er dan geld aan verdienen zijn criminelen en creditcardbedrijven.
pff dan download ze illigaal dan help je tenminste die criminelen niet.
Ik vind trouwens wel erg absurd, ik als consument ziet een mooie site en denkt goedkope spellen, en ik koop daar iets.
Ik ga echt niet half uur onderzoek doen of die keys wel helemaal legaal zijn verkregen.
Het is trouwens wel zo dat zoals hierboven ook al gezegt is dat gifts op steam geen keys zijn. Dus eigenlijk is dit allemaal helemaal niet relevant.

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 5 augustus 2016 23:29]

Met een beetje "kunde" kan je al flink bespraken door een VPN in bijvoorbeeld andere landen een game key aan te schaffen. Wie zegt dat bedrijven of websites, ze niet opkopen? Dat is ook zo met Origin en zelfs erg gemakkelijk.
Ik moet zeggen dat ik het wel raar vind van Tinybuild dat wanneer G2A vraagt om een lijst met de keys die via gestolen creditcards verkregen waren zodat ze actie konden ondernemen tegen de sellers die de illegale keys verkochten er ineens niet wordt meegewerkt door Tinybuild omdat het "teveel werk is". Meteen huilend en schreeuwend naar de media stappen is blijkbaar niet teveel werk...kom op zeg, als je het probleem echt wilt aanpakken moet je er ook wat voor over hebben. Tinybuild moet dan echt niet raar opkijken dat G2A niets doet tegen de sellers want je moet wel met keiharde bewijzen komen bij zulke beschuldigingen.
Blast to the past (nuja, een jaar of 2 terug? ik weet het niet exact) had Ubisoft ook een hele zooi AC keys gedeactiveerd aangezien ze gekocht waren met gestolen creditcards. Reactie van kopers? Haat jegens Ubisoft. Reactie van Ubisoft? Keys weer deblokkeren. Heb ook gelezen op reddit. Misschien gewoon de thread eens doornemen die linkt naar het artikel dat ik eerst postte. Deze vind je hier.

Dacht ook dat men elke key manueel moest deactiveren, had ergens gelezen wat het probleem was, don't really remember.

edit: hier ook de respons van g2a op de aantijgingen van tinybuild.

Final edit, als je echt de LAAGSTE prijzen wil van LEGALE bronnen gebruik dan een site als cheapshark :)

[Reactie gewijzigd door Ch3ckmate op 5 augustus 2016 23:57]

Waarom blokken ze die keys dan niet? Zo moeilijk hoeft het niet te zijn om een key te blocken als de betaling is ingetrokken. Alleen hierom al geloof ik niet dat g2a voornamelijk gestolen keys verkoopt.
Eerste deel van m'n reactie haalt dat aan.
Je bedoelt de tekst achter het linkje? Daarin staat vooral dat het niet simpel is om de keys in te trekken (als in, te moeilijk boor hun). Dat vind ik geen valide reden iig, hoog huilie huilie gehalte zo.
Blast to the past (nuja, een jaar of 2 terug? ik weet het niet exact) had Ubisoft ook een hele zooi AC keys gedeactiveerd aangezien ze gekocht waren met gestolen creditcards. Reactie van kopers? Haat jegens Ubisoft. Reactie van Ubisoft? Keys weer deblokkeren. Heb ook gelezen op reddit.
Thanks. En gelezen. Geeft wat meer context inderdaad. Maar vind t nog steeds een beetje een vreemd verhaal. En echt iets concreets behalve een hoop aannames lees ik helaas nog niet.

Keys worden zogezegd met valse CC's gekocht, maar vervolgens kunnen ze die niet blokkeren als blijkt dat die CC gegevens niet kloppen? Omdat ze ernaast namelijk ook veel keys weggeven of met bundle kortingen verkopen? En ze kunnen blijkbaar niet zien welke welke is ? Vreemd.

Maar eigenlijk is de bottom line dat ze minder keys weg moeten geven met acties en in bundles, want dan zouden ze t wel kunnen zien?
Als ze nou s stoppen met de markt zo te vervuilen met hun eigen weggeef acties, en dan gewoon die spellen gemiddeld wat goedkoper maken, dan lost het zich toch op?

Als je niet kunt tracken dat er bepaalde keys gekocht zijn met niet werkende of gestolen CCs wat dan later duidelijk wordt en je kunt dan niet die keys disablen lijkt me toch vooral iets voor hun om op te lossen.

Die key sites zijn dus een soort ebay waar mensen hun keys kunnen verkopen. Die kunnen zowel legaal via bundles of acties of gratis verkregen zijn en mag je gewoon verkopen natuurlijk. Daartussen zit dan een groep die ze op illegale wijze binnen haalt. En dat is het probleem van de consument?

[Reactie gewijzigd door xs4me op 6 augustus 2016 11:09]

De makers van Factorio hadden er laatst ook een blogpost over, hoe veel er via CC refunds aan kosten worden gemaakt.
Als je denkt dat het geweldig gaat met de game industrie, dan moet je de docu Indie Game: the movie (staat/stond op netflix). Deze documentaire gaat over indie game producenten en dat het helemaal niet zo goed gaat in de games industrie. De documentaire loopt mee met de ontwikkelaar van de game Fez.

Natuurlijk blokkeert steam deze methode vanwege sites als g2a, de games daar schelen ooit 30 tot 40 euro met de steam versie en dat schopt ze op het zere been. Of de sites illegaal zijn of dat ze het met gestolen creditcards hebben gekocht durf ik niet te zeggen (nergens een goede bron te vinden), maar ik ken ook maar weinig mensen die (veel) problemen hebben ondervonden met die sites, aangezien er reports van mensen zijn geweest dat ze een key hadden ontvangen die al gebruikt is etc. Ik denk dat ze een beetje in het zelfde gebied opereren als belsimpel.nl, oftewel het grijze gebied. Het gebied tussen illegaal en legaal. Een voorbeeld is dat ze de nieuwe iphones altijd al verkopen terwijl die in Nederland nog niet uitgebracht is (ze zijn ongeveer een maand eerder) al moet ik wel zeggen dat de prijs ietsje hoger ligt dan in wanneer hij wel in NL is gereleased, en je krijgt dan ook een UK iphone met een losse EU stekker.

Of steam er goed aan doet dit te doen weet ik niet, en in sommige gevallen begrijp ik het goed, maar in sommige gevallen ook niet (cod:mw3 nog steeds 60¤? Terwijl een game vinden in dat spel vrijwel onmogelijk is) en dan lijken de prijzen op g2a ineens schappelijk (10 euro voor black ops 2).
De gamesindustrie zet meer geld om dan de filmindustrie dus zo slecht gaat het niet ;)
De gamesindustrie zet meer geld om dan de filmindustrie dus zo slecht gaat het niet ;)
Een hoge omzet heeft niets te maken met winstgevendheid. Het gaat gewoon niet goed in de gamesindustrie.

De grote spelers hebben daar weinig last van omdat ze de kaskrakers hebben maar de ontwikkelstudios en kleine publishers zitten in de problemen omdat de prijzen en aantal verkopen stabiel zijn terwijl de kosten voor het ontwikkelen met 10% per jaar stijgen. Dat heeft tot gevolg dat de kwaliteit onder druk staat (iets wat we allemaal wel merken).

Als gamer kan je overigens wel iets doen, zoveel mogelijk direct bij de makers kopen en STEAM etc vermijden. Makkelijker gezegd dan gedaan maar voor onze producten is dat het verschil tussen $2 of $8 'winst'. Natuurlijk heb je bij eigen distributie kosten voor servers, betaling , marketing etc maar die kosten kan je manipuleren, Bij STEAM heb je de 30% maar te accepteren.

STEAM is voor games een zegen en een vloek. Wat duidelijk is dat alleen Valve echt goed verdient en voor de meeste gebruikers een geweldig platform is.
een van de newsposts van factorio:
The good deals that are not so good.
One of the problems we had in the past months were the credit card frauds, so let me explain how exactly it works.

* Someone obtains credit card numbers somehow.
* He buys Factorio keys (among other things) with these cards on our site
* Then these keys are transferred somehow to these "good deal" sites where they can be bought for cheaper price.
* Eventually, the card owner finds out and cancels all the transactions, we get a notice about every faulty transaction
* Not only we don't get the money paid, but we have to pay extra $20 fee per every transaction that was cancelled.
* As reaction to this, we have to deactivate all keys bought this way, which results in steam key deactivations as well.
So in the end, we are 20$ short and we lost time dealing with it and the buyer doesn't have the game he paid for.

Although it is a giant inconvenience for all parties involved, it is not currently a large financial burden for us, I don't want to guild trip anyone, just to get the message out. The conclusion is, that we strongly advice to buy Factorio, or any other game just from reliable sources. In our case, it is factorio.com, steam, gog, and humble store currently. Pirating the game hurts us less than using these sites
Ik heb nog nooit een g2a key gekocht die geblokkeerd is. Het zal vast gebeuren maar of het standaard is bij g2a betwijfel ik.
Slinks smoesje? Ze hebben keihard in hun voorwaarden staan dat keys niet via dergelijke stores gekocht mogen worden.
Dan moeten ze het gewoon in de store zelf blokkeren, dat je geen off-steam keys can redeemen. Dit is gewoon een geldkwestie om het via hun store te kopen.
En dat gaan ze juist niet doen, want als de consument keys koopt in de steam store gaat er 40%? in iedergeval een hele hoop naar valve.

Steam/Valve staat het echter toe om keys buiten steam te verkopen en dan gaat er geen geld naar valve voor die games.

Als ze die manier van keys verkopen verbieden gaan game developers hoogstwaarschijnlijk wel naar een andere grote game client die minder geld koste en bestaat steam hoogstwaarschijnlijk over een paar jaar niet meer.
Het gaat om VAC beschermde games, dat is 99% van hunzelf.
Inderdaad (zoals davydeking ook al impliceert), volgens mij praat je poep.
Wat er wel in staat is het volgende:
You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, Valve may terminate your access to your Account.
Met andere woorden, je moet geen russische keys of zo kopen die je alleen maar kunt activeren via een VPN, dan riskeer je je account en alles wat er in staat.

Verder staat dit er nog:
F. Steam Authorized Resellers

You may purchase a Subscription through an authorized reseller of Valve. The "Product Key" accompanying such purchase will be used to activate your Subscription. If you purchase a Subscription from an authorized reseller of Valve, you agree to direct all questions regarding the Product Key to that reseller.
Maar dat is nogal losjes gedefinieerd en het zegt zeker niet expliciet (of 'keihard') dat je géén keys mag kopen van niet authorized resellers (het wordt misschien enigszins geïmpliceerd, maar impliceren werkt niet in dit soort documenten, het moet er letterlijk staan).
Overigens definiëert Valve "subscriptions" eerder als alle content in Steam, dus ook games die je eenmalig 'koopt' of zelfs free to play games.
Idd, VPN gebruiken = Ban. Daarnaast is het niet toegestaan om Gifts te kopen.
Steamkeys zelf echter mag je gewoon kopen. Kan je ook niet tegenhouden, aangezien games in de winkel ook gewoon een steamkey bevatten (mits het niet ubi/origin/gog/rockstar game is, wellicht vergeet ik er nog 1 of 2..).
Waar staat dat dan?
uhh, dikke bullshit, er staat nergens dat jij niet keys via een andere site mag kopen.. anders zouden sites als humble bundle en bundlestars ook niet 'legaal' zijn in de ogen van valve..
Ik begrijp jouw hele redenatie niet. Wat hebben deze sites daarmee te maken? zoals jon.kiji aangeeft keys van deze sites zijn vaak illigaal.

Uitleg hoe steam keys worden gegenereerd en hoe ze bij stores komen:
http://www.pcgamer.com/pc...-retailers-and-resellers/

Daarnaast, dure spellen van Valve? CS:GO 14 euro duur? Want dat is nl een v/d spellen waar het om gaat. En deze is regelmatig in de aanbieding. Laagste prijs op steam ooit 2,99 euro.

Echt Valve is after you're money!
https://isthereanydeal.co...nterstrikeglobaloffensive

Inderdaad een onzin verhaal van Valve jou.

Grappig dat ik een -1 krijg terwijl anderen +jes

Dan moeten ze het gewoon in de store zelf blokkeren, dat je geen off-steam keys can redeemen. Dit is gewoon een geldkwestie om het via hun store te kopen.

Het gaat om games die je zelf hebt gekocht via steam en in je inventaris staan. Begrijpend lezen? en dan +2 HUH?

[Reactie gewijzigd door Sob B op 6 augustus 2016 00:21]

Gaat om games die je kan giften niet keys....
je hebt gelijk, aangepast
Het zorgt wel dat CSGO weer een stukje speelbaarder wordt. Soms moet je nu werkelijk in elk potje wel iemand reporten. Die wassen neus die ze hebben geïntroduceerd door je telefoon te koppelen aan je CSGO helpt ook voor geen meter.
Activeer je prime account :) . Sindsdien niet heel veel last meer gehad van cheaters
Alleen worden die spellen dan vaak met gestolen CC's e.d gekocht om zo veer verkocht te worden. Het komt vaak voor dat een gekocht spel van G2A van een account word verwijderd wanneer dit bekend is.
Bekijk dit filmpje over G2A eens...
Complete onzin, dit gaat duidelijk om het "giften" van een spel en niet om het invoeren van een serial!
Je hele verhaal slaat kant nog wal
De meeste keys op die sites zijn gewone keys, en geen steam gifts oid.
Op deze manier proberen ze dat met een slinks smoesje aan banden te leggen, zodat mensen eerder geneigd zijn spellen voor een hogere prijs te kopen via Steam zelf.
Onzin. Je kunt nog steeds keys redeemen. Dit gaat om giften. Je relaas slaat nergens op.

Bovendien zijn partijen zoals g2a behoorlijk shady. Ik koop een game om de developer te supporten. Niet om de uitbaters van een grijs handeltje te supporten, en al helemaal niet om de aanbieders van die keys te supporten. Persoonlijk zou ik er geen seconde rouwig om zijn (en de meeste game developers ook niet) als het redeemen van keys uit de grijze handel compleet aan banden wordt gelegd. Dat terzijde.
Niet zozeer een onzin verhaal. Cheaten is een groot probleem in Counter-strike Global Offensive. Er zijn cheaters die een schijtlading keys voor CS kopen, accountjes aanmaken en gaan lopen cheaten en zodra ze gebanned worden gewoon een nieuw accountje aan maken en zichzelf weer CS kado doen.

Nu zal een account dat een gift kopietje heeft gehad en gebanned word door Valve niet langer naar dat account met alle gift copies kunnen gaan om een nieuw kopietje kado te doen aan een nieuw account.

Je kan dus nog steeds gewoon keys kopen via G2A/Kinguin maar de verkoper moet oppassen hoe hij de kopietjes verspreid. Mogelijk moet hij de gifts telkens naar een nieuw account sluizen om te voorkomen dat hij gebanned word met het uitdelen van keys.

Ik snap je redenering over hoe Valve dit stiekem monetair voordelig voor zichzelf indeelt maar deze redenering met oog op al het gecheat op steam vind ik totaal geen onzinnige actie.
Wellicht een slap excuse voor een geld kwestie?
Mogelijk. Maar het is zeker plausible dat dit echt om cheaten tegen te gaan is. Dit is namelijk in de Counter Strike scene de afgelopen tijd een hottopic. Het lijkt erop dat er zelfs op het hoogste niveau massaal gecheat wordt. Zelfs op top toernooien waar het prijzengeld een miljoen USD of meer is.
die toptoernooien met zulke hoge prijzen worden toch neem ik aan allemaal lokaal in een LAN-omgeving gehouden? dan l;ijkt het me moeilijk om te cheaten.
Vaak gevallen geweest dat Pro spelers een muis uitkiezen die met drivers werkt, en daarin verstoppen ze dan cheats. Ook in een LAN-omgeving kan dit dus gewoon.
tja, dat zou heel simple op te lossen zijn, door alleen gecontroleerde drivers te gebruiken.. Iedereen netjes op identieke computers, met identieke controllers (of in iedergeval een keuze uit een beperkt aantal controllers), dat zou gewoon het eerlijkst zijn..
Je kan niet iemand zo maar even een andere muis laten gebruiken. Als je aan een muis gewend bent ga je flink slechter spelen als je opeens een andere moet gebruiken.
Ja, maar je kan het systeem waar de muis op inprikt wel een gereguleerd systeem maken. Alleen drivers toestaan die aan de voorwaarden voldoen (whitelisten, niet blacklisten), en verder geen andere applicaties laten draaien.
Zouden macro's dan ook verboden moeten worden volgens jou? Ik hoorde een professionele streamer en speler een keer zeggen dat veel van die spelers bijvoorbeeld een macro maken om op hetzelfde moment te springen en een granaat te gooien. Dat kan tijdswinst en betere accuraatheid van de granaat opleveren
ik vind van wel,.
Immers, jij doet de actie niet - je macro doet het, automatisch.

Dan moet of "iedereen" het doen, of iedereen "niet".
Een gelijkvoets arena zeg maar.

Betere hardware is 1 ding,. dat los je op met geld / betere sponsoring.
Scripts, macros, en cheats vallen wat mij betreft in 1 potje echter.
Dit soort maatregelen worden natuurlijk wel genomen. Het is dan nog niet op het niveau van een volwaardige sport. Maar ze staan ook zeker niet in de kinderschoenen.

We kunnen er erg lang over discusseren. Maar de conclusie is in ieder geval wel duidelijk. Zo makkelijk is het allemaal niet.
Net zoals bij andere sporten, moet je dan 'thuis' ook maar dat type muis gebruiken..
Dat niet alleen. Je kan heel makkelijk files verstoppen in de steam workshop, via telefoons of zelfs analoog valsspelen door iemand in het publiek te laten seinen.
doping gebruiken is ook cheaten
Alleen als je meedoet aan naturel wedstrijden ;)
Men heeft ontdekt dat bij game toernooien waar veel geld te verdienen valt er
amfetamine achtige producten worden gebruikt.
ESL controleert tegenwoordig op doping in dit soort toernooien.
Het is best wel triest hoeveel sommigen er voor over hebben om te winnen in een online game.
Als het echt om het cheaten ging dan hadden ze allang een betere anticheat voor CSGO ontwikkeld. Het is niet alsof Valve daar de mankracht en geld niet voor heeft.
Waarom zouden ze als mensen als jij het zo makkelijk wegschuiven als onzin? Zo denken de meeste mensen. Maar dat veranderd natuurlijk als er een flinke ban golf bij de pro's plaats vindt. En los daarvan gaat geen enkele potentiele nieuwe koper een spel kopen omdat het goede anti-cheat heeft.

En dan nog doe je alsof het makkelijk is. Anti-cheat loopt altijd een stap achter. En de pro's gebruiken exclusieve cheats die blijkbaar soms 5 tot 10k kosten.

Zoals ik zei zo makkelijk is het allemaal niet...
Ja, volgens mij werken die CD key websites zo, gewoon veel inkopen tijdens een sale en na de sale kunnen ze een mooie prijs geven.
Volgens mij niet hoor... je kunt niet een game op steam kopen en dan de key er van gewoon aan iemand anders geven (je krijgt helemaal geen key, tenzij je er een voor een externe service nodig hebt maar dan is het dus geen steam key). Je kunt alleen via de steam interface de game aan iemand anders giften (mits je de game als gift gekocht hebt), maar dat is niet wat er gebeurt bij die websites (daar krijg je echt een key).
Als je een steam gift kocht kreeg je ook een link die je kon verkopen. Je hoeft dan geen friends te zijn met de ontvanger. Zo werden ook keys verkocht op o.a. g2a.
Ah, op die manier... dan ben ik blijkbaar altijd weggebleven bij de echt shady hoekjes van key resellers :P
Sowieso geef ik de voorkeur aan Kinguin omdat zij voor een heel klein bedrag extra een garantie geven mocht de key niet werken.
Vandaar dat de meeste games zelfs tijdens een sale nog steeds goedkoper zijn bij andere verkopers dan bij steam...
Ja het lijkt me niet dat cheaters hier veel last van zullen hebben, maar vooral sites die games verkopen via steam gifts.
Websites als G2A verkopen ook gewoon retail keys voor meestal maar een paar cent meer, dus dat zal ook niet veel uitmaken.
Ik vind dit een slimme functie hebben. Mensen die gewoon het spel spelen zullen spelen hoeven hem maar één keer te kopen, terwijl mensen die hacken dit nu niet meer kunnen doen. Zelf vraag ik me af waarom je meerdere spellen in je inventory zou willen hebben?
Meerdere opkopen tijdens een sale en later wel uitvogelen wie van je vrienden hem cadeau krijgt van je.
3 accounts hebben (om thuis bijvoorbeeld te kunnen Lan-racen met vrienden) en al je aankopen over één account kunnen doen is ook wel zo prettig. Vind al die belemmeringen, ook met de market storend... Ik wil gewoon makkelijk zo snel mogelijk van die items af, en geen gezeur met een goedkeuringsslag.
In principe heb je alleen 1 steam account nodig voor spelen over lan. Je zet hooguit op een computer de steamclient online (en dit is ook gewoon legaal voor zover ik weet).
Je kan ook een spel delen (zit een familie functie in Steam), maar dan zal je ook de steamclient op offline moeten zetten als je gelijktijdig wilt lannen.

Let op; dit werkt (natuurlijk) niet voor het spelen over internet; wil je dat dan zal je meerdere keys moeten kopen om het legaal te houden. Mijns inziens prima opgelost zo.
De meeste race games zoals Project Cars en Assetto Corsa connecten via Steam dus officieel is het geen LAN. :) Ik vond het zelf ook netter om de games drie keer te kopen. Maar als meteen giften zoals MClaeys hier onder zegt blijft werken vind ik het prima. Eigenlijk wel grappig, ik probeer het juist op een nette manier te doen, terwijl het hebben van meerdere account bij Valve volgens mij allerlei wenkbrauwen laat fronsen
Dat kan nog steeds, alleen zal je bij die anti-cheat games meteen je andere 2 accounts moeten ingeven in plaats van ze achteraf te giften.
Ik vraag me af of het impact heeft op games die nog in een inventory zitten, want ik heb normaal nog Portal 2 dat ik eens wou traden (niet dat dat nu nog zo veel waard is), en hoe zie je of een game anti-cheat gebruikt?
Dan zou het dus goed moeten komen, want ik gift ze normaal meteen naar mijn andere accounts :)
Misschien wel zo handig even duidelijk aan te geven wat hacken is en wat modden is. In geen enkel geval is hier spraken van daadwerkelijk hacken.
Precies, dit heb ik vaker gedaan. Sommige kunnen het niet kopen tijdens de sale (vakantie, geen etc) en dan koop ik het alvast voor ze. Dan maken ze het geld over naar mij en geef ik ze de game.
Of tijdens een LAN een 4 pack kopen wat soms flink voordeliger is.
Heb zelf een enkele keer een spel gekocht om aan iemand anders te geven. Dit was dan meestal omdat er bijvoorbeeld een kortingsperiode was voor die game en die ander het spel graag wilde, maar even niet in staat was om hem zelf 1-2-3 te kopen. Als ik dat deed stuurde ik de game echter ook gelijk door naar die andere. Kan me dan ook weinig gevallen bedenken dat je zomaar een paar kopieën van een game aan je account hebt hangen. Enige wat me te binnen schiet is bijvoorbeeld voor clans of andere groepen spelers, dat mocht er iemand interesse hebben in een game dat een clan vanuit een gezamenlijk account (of een door iemand beheerde account) misschien soms spellen voorschiet aan een speler.

Kom het zelf nog wel vaak genoeg tegen dat ik spelers op oa CS:GO tegen kom die dan lopen te hacken en pas twee dagen een account of spel hebben enzo en waarbij dan soms in hun account ook al te zien is dat ze eerder al eens een ban hebben gehad. Denk dan ook dat deze regel toch met name die mensen zal raken inderdaad, want volgens mij zijn bijna alle andere gebruikers zoals jij ook zegt gewoon mensen die één kopie hebben en dan misschien soms nog eentje kopen voor familie/vrienden.
Omdat je soms gewoon games krijgt bij akties, als je hem dan al hebt, krijg je hem in je inventaris...
Doorverkopen op g2a.com
Prima maar waarom ook niet gewoon op den duur het systeem bannen waarop gespeeld wordt? Dan wordt het een duurdere hobby
Dat is zelfs te omzeilen, origin maakt hier gebruik van maar heeft de die hard cheaters niet kunnen tegen houden, alle id's zijn te spoofen.
Ze hebben zelfs een tijdje windows keys gebruikt als id maar is verdwenen uit de nieuwe origin.
Echter denk ik niet dat je neefje van 13 even z'n hardware id's gaat spoofen laat staan weet hoe dat moet?
Ik zou zeggen: onderschat het niet. Als men graag genoeg wil kan er een hoop (en er staan een hoop guides online tegenwoordig om je te helpen ermee). Daarnaast zijn er genoeg "neefjes van 13" die toch verbazend veel met een computer kunnen.
Planetside 2 heeft een tijd geleden de oorlog verklaart aan cheaters, de ceo van sony online entertainment daagde zelfs Artificial aiming uit via hun irc kanaal.
De hardware bans hielden een weekje stand totdat AA een tool uit bracht die de hardware
id's die sony verzamelde onbruikbaar maakte.

Wat ik bedoel te zeggen is dat een 13 jarige dit niet zelf oplost, er zijn genoeg coders die
dit voor hem doen en dat op cheat forums met tutorials uitleggen.
Er zijn public cheat websites waar ik veel informatie vind om te zien waar cheat ontwikkelaars mee bezig zijn, wat voor cheats zijn er bv mogelijk, het is verbazend hoe
goed ze kunnen programmeren en de taal kunnen lezen.
Lijkt me onmogelijk ivm proxy of niet?
Als Computers waarop word ingelogd een Unique ID krijgen op de servers, en als die machine dan inlogt op een ander account, dan word het al weer een stuk moeilijker
Als Computers waarop word ingelogd een Unique ID krijgen op de servers, en als die machine dan inlogt op een ander account, dan word het al weer een stuk moeilijker
Ook leuk als eigenaar van een gaming internetcafé waarbij je computers nutteloos worden gemaakt. Even los van hoe je je voorstelt dat zoiets werkt, misschien iets als fingerprinting van de hardware zoals bij de Windows 10 activatie, maar dat lijkt me een ingrijpende stap voor een gaming client.
Neem aan dat de pc gewoon beveiligd is, en je dus niet makkelijk een cheat kan installeren.
Is dit zo'n groot probleem dan? Ik bedoel, hoe veel mensen kopen een spel nou 10-20 keer zodat ze kunnen blijven cheaten met een nieuw account?
Ik geloof wel dat het een probleem is, aangezien Valve wil inleveren op hun winst om het tegen te gaan, maar ik vind het een vreemd verhaal.
Vooral CS:GO en Rust staan er bekend om dat hackers grote hoeveelheden accounts verslinden.

Er was een tijd geleden een screenshot van een hack forum waarop meerdere mensen aan het klagen waren dat ze al tientallen Rust accounts hadden verspild met een nieuwe hack die snel was gedetecteerd.

Daarnaast kosten de hacks zelf ook vaak tussen de 10 en 20 euro per maand dus al met al telt het snel op. Veel hackers worden binnen de eerste 100u wel gepakt als ze onvoorzichtig zijn en het kost ze dus mss 2 accounts per maand als ze gebruik maken van hacks die niet heel exclusief zijn.
Bizar zeg... Ik ben echt stomverbaasd, want wie doet nou zoiets. Tientallen euro's per maand uitgeven om het spel niet te spelen zoals het hoort en niet te ervaren hoe het is om op basis van skill beter te zijn. In een offline game een geld-cheat gebruiken snap ik, maar geld betalen om online eigenlijk de spanning uit een game te halen snap ik niet. CS:GO en Rust ken ik beide. Als je bijvoorbeeld onsterfelijk wilt zijn of door muren wilt kunnen kijken is er toch geen spanning meer? :P En voor resources in Rust start je gewoon een eigen server.

Nee, ik ben echt met stomheid geslagen :P En dan zegt NLsandman, onder je, dat er alleen bij 1 site bij 1 game met 1 inkoop al duizenden mensen voor zijn.
Apart.

Als er een ding toch wel vrij constant is in de wereld, en altijd zo is geweest, is dat er tig klootzakken rondlopen die voornamelijk hun plezier halen uit beter/sterker/rijker zijn dan anderen en/of het 'trollen' van anderen. Waarop denk je dat heel onze status cultuur berust is?

Je zou denken, gezien het feit dat op elke school (basis/middelbaar) nog altijd gepest word (wat nu in het digitale tijdperk vrij extreme vormen van 24/7 harassment aan kan nemen), het toch wel duidelijk is dat wij als mensheid een vrij agressief ras zijn.

Dit verbaast me dan ook echt totaal niks.
Hell, ik had zelfs vroeger toen ik jonger was nog een indirecte vriend (vriend van goeie vriend van mij) die ook CS (1.2 t/m 1.6 geloof ik) accounts verslond met cheaten.
Welke hackers? het zijn cheaters, dat is iets heel anders...
nee, want als het alleen semantics zou zijn dan zou het dus gelijk zijn...
Cheat website met abonnement kopen ook keys omdat ze een garantie afgeven indien je gepakt wordt je van hun een nieuwe key krijgt.
Kan mij nog herinneren dat AA.net 10000 bf3 keys kocht via amazone en trouwens hoe gaat valve dat dan in de gaten houden?
Valve verdient heel veel geld door mensen die continu nieuwe accounts kopen en cheaters die dure skins verliezen. Ik vind het zo'n zwakke manier om cheaters te bestrijden, ban gewoon het hele IP voor een maand en daarna een jaar, bijvoorbeeld.

Het aantal cheaters is echt verschrikkelijk en maakt het soms onspeelbaar
Dat gaat niet bij dynamic ip's ;)
Zo lang niet iedereen een vast ip heeft gaat dit natuurlijk nooit werken. Ik kan on demand mijn ip veranderen bij Ziggo bijvoorbeeld. En iemand die mijn oude ip krijgt is dan weer de beurt terwijl die niets heeft gedaan?
Ipv dat ze het systeem verbeteren.. Gnoeg public hacks op sites die al meer dan een jaar undetected zijn (Zoek maar op Puddin Poppin).. Ze geven echt niks om de speler wel om het geld!
Het probleem voor anti cheat is dat de kosten hiervan niet te verantwoorden zijn voor zo'n kleine groep, een team van 10 kan al rond de 700000 euro per jaar kosten alleen aan salaris.
Wat een goede aanvulling zou zijn is fairfight, maak een analyse van een verdachte speler, een
cheater vertoont afwijkend gedrag, bepaalde dingen zijn als mens niet mogelijk, met die gegevens kan men al veel cheaters pakken.
Dit kan automatisch zodat het geen hoge loonkosten met zich mee brengt.
Of gewoon goede spectator mode in bouwen, snap niet dat dit niet zit in sommige spellen (met name die van EA)
Net alsof ze willen voorkomen dat je door hebt hoeveel cheaters er nu zijn.
Of gewoon goede spectator mode in bouwen, snap niet dat dit niet zit in sommige spellen (met name die van EA)
Net alsof ze willen voorkomen dat je door hebt hoeveel cheaters er nu zijn.
Naja gaat me meer om hoe programma's gedetecteerd worden. Injecteer een cheat in een andere programma zoals Media player en je hebt al een undetected cheat. Je kan me niet vertellen dat een cheat die al meer dan een jaar undetected is en op elke site staat niet gepatcht kan worden.
Cheats in battlefield gebruiken offsets , dit zijn geheugen adressen die cheats gebruiken, bij elke patch verandert dice de offsets, helaas zijn er tools die naar de nieuwe offsets scannen in een geheugen dump en binnen enkele uren na patch release zijn de nieuwe offsets gevonden.

Je kunt wel steeds iets patchen maar als zo iets zinloos is moet men naar andere oplossingen zoeken, tegenwoordig gebruikt dice fairfight en dat werkt veel beter, het scant niet naar cheats, het scant naar het gedrag van een speler die cheat op een server.

https://www.gameblocks.com/products
Naja kijk je hebt offsets dumpers op elke sites.. Valve pakt die niet eens aan gebruik der een en je krijgt gegarandeerd geen ban. Games zoals Rust die Easy Anti Cheat hebben zijn perfect. Nu is Rust niet zo n grote game maar CSGO wel.. Met EAC zie ik nooit een public cheat die undetected is en private zijn peper duur (Circa 30-80 euro) en niet gegarandeerd ban vrij. Als je voor Battlefield een cheat uitbrengt zal die binnen enkele dagen ook Detected zijn. Bij Valve/VAC is dit niet het geval die hebben zo n zwakke beveiliging dat een cheat zoals van Puddin Poppin op Unknoencheats(punt).me al sinds februari 2015 Undetected is.. Leg nu maar eens uit waarom ze geen geld wolven zijn..
Dus jij wordt gestraft omdat een vriend van je zit te cheaten (terwijl jij dit misschien helemaal niet eens weet), te gek voor woorden..
Werkt super als sociale controle, kun je hem meteen de hersens inslaan (spreekwoordelijk natuurlijk). Dat flikt ie niet nog een keer.
Er zijn genoeg spellen waar volop valsgespeeld wordt. Reactie van de cheaters: Wat zeur je nou het spel heeft geen VAC. We worden niet gepakt. Ikzelf speel veel Payday the Heist. Dagelijks heb ik last van cheaters. Ik rapporteer ze wel bij Steam en verwijder ze uit de Server. Maar ik denk dat er weinig mee gedaan wordt aan de kant van Steam i.v.m. ontbreken V.A.C.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 6 augustus 2016 21:16]

Het cheaten is waarschijnlijk makkelijker dan de titel van dit artikel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True