Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 113 reacties

Valve heeft een update voor zijn free-to-play-shooter Team Fortress 2 aangekondigd die een competitieve spelmodus toevoegt. In de Competitive Mode nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op en worden prestaties bijgehouden op een ranglijst.

De competitieve spelmodus vindt zijn weg naar Team Fortress 2 in de Meet your Match-update. Alleen spelers met een premium-upgrade van de game kunnen meedoen aan Competitive Mode. Alle gamers die ooit voor TF2 betaald hebben, of iets in de game gekocht hebben, worden aangemerkt als premium-spelers.

Ook dienen spelers een geldig telefoonnummer in te vullen op hun Steam-account. Volgens Valve verkleint dat de kans op cheaten en misbruik. Wie geen nummer kan of wil invullen, kan eenmalig een Competitive Access Pass kopen. Die krijgt een introductieprijs van 10 dollar, niet bekend is hoeveel Valve later gaat vragen voor de toegangspas.

In de Competitive Mode kunnen alle negen klassen gebruikt worden en er zijn in totaal 18 ranks te verdienen volgens de faq. Door het winnen van wedstrijden stijgen spelers in rang en het is de bedoeling dat gamers met een gelijke rang aan elkaar in wedstrijden gekoppeld worden. Het is niet mogelijk om deel te nemen aan een wedstrijd die al begonnen is.

De Meet your Match-update voegt ook een Casual Play-modus toe. De resultaten van deze 12v12-gamemodus tellen niet mee voor de rang van de speler. Verder worden er een aantal community maps toegevoegd aan de game en komt de Pass Mode uit beta. Valve heeft nog niet gezegd wanneer de update beschikbaar komt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (113)

Je moet je telefoonnummer toevoegen zodat er minder cheaters komen maar wil je toch cheaten kost je dat eenmaal 10 dollar. Welkom bij Valve aka Volvo.
Je leest het helemaal verkeerd. Je moet óf je gegevens invullen óf 10 euro betalen voor toegantg tot de competitive mode.
En de reden voor het toevoegen van je gegevens is zodat het cheaters zal weerhouden van cheaten, want tja, dan zijn je gegevens bekend. Wil je toch kunnen spelen zonder gegevens te leveren, koop dan een kaart voor 10 euro. Ergo, de conclusie van ThaJens is volgens mij niet helemaal verkeerd :P
Hij zegt dat als je wil cheaten, je 10 euro moet betalen. Dat slaat nergens op.
Het gaat erom dat als je cheat en je wordt verbannen dat je niet makkelijk een ander account kan maken en verder gaan
Jawel. Want je maakt gewoon een nieuw Steam account. Koopt daar de 10 euro pas en je kan weer competative spelen

Het is dat je of je gegevens geeft. Of 10 euro betaald.

10 euro is natuurlijk niet voor de gemiddelde hacker. Ze kopen ook constant CS:GO opnieuw. Dat spel is in de sale net onder de 10 euro.
Meestal zijn bij een transactie van 10 euro meer gegevens bekend bij Valve dan alleen je telefoonnummer, toch?
ja, je gebruikersnaam en wachtwoord hash :+
En hoe komt er geld in je steamwallet...
niet, je betaald direct met paysafecard (te koop bij diverse tabakszaken en tankstations, soms ook supermarkten)
Oftewel ze implementeren een systeem om cheaters tegen te gaan maar laten mensen alsnog makkelijk cheaten zodra ze meer betalen. Je interpreteert mijn reactie volgens mij verkeerd. Bedoelde het namelijk zo. :)

[Reactie gewijzigd door ThaJens op 7 juli 2016 13:48]

Hoe haal je uit dit stuk op dat als je 10 euro betaald, je makkelijk cheat?
Haal ik hier niet uit. Neem een voorbeeld aan CS:GO. Genoeg cheaters en Valve doet er lang niet alles aan aangezien cheaters goedkoop weer een nieuw account aan kunnen maken, de game kopen en verder gaan. Valve anti-cheat kan velen malen beter gemaakt worden door het implementeren van bijvoorbeeld de detectie als ESEA (Competitive matchmaking buiten de officiële matchmaking) dat doet maar dat willen ze niet aangezien cheaters dan te snel verbannen worden en het niet meer kopen. Dus die cheaters gaan echt wel komen. Een beetje offtopic en correct me if im wrong. (dubbele reactie)

[Reactie gewijzigd door ThaJens op 7 juli 2016 09:16]

Haal ik hier niet uit. Neem een voorbeeld aan CS:GO. Genoeg cheaters en Valve doet er lang niet alles aan aangezien cheaters goedkoop weer een nieuw account aan kunnen maken, de game kopen en verder gaan. Valve anti-cheat kan velen malen beter gemaakt worden door het implementeren van bijvoorbeeld de detectie als ESEA (Competetive matchmaking buiten de officiële matchmaking) dat doet maar dat willen ze niet aangezien cheaters dan te snel verbannen worden en het niet meer kopen. Een beetje offtopic en correct me if im wrong.
Als je het zo bekijkt, heb je inderdaad helemaal gelijk: mijn excuses! Ik ben niet zo bekend met competitieve games en de dingen erom heen. Misschien moet ik volgende keer maar een bak koffie drinken alvorens ik reageer....
Inmiddels heb je bij CS:GO "Prime Accounts". Dat zijn accounts waar je eenmalig je telefoonnummer aan koppelt, en die je moet levelen naar level 26 voordat je in Prime Competitive mag spelen.

Dit systeem werkt aardig goed want cheaters moeten dan dus een burner telefoon kopen en een account levelen naar 26 willen ze tegen prime accounts kunnen cheaten. Dat terwijl ze ook gewoon kunnen cheaten in non-Prime games.

Gevolg is dat er in Prime Competitive dus merkbaar veel minder cheaters zijn. Het systeem werkt wat dat betreft aardig goed.
ESEA en zijn mooie bitcoin miner :P
Die tijd is al over. Tenminste, dat het bekend is dan. :)
Ik denk dat je prime matchmaking vergeet hetzelfde als bij tf2 telefoonnummer nodig weet alleen niet of je er ook voor kan betalen.
Volgens mij gaan ze het Prime systeem van CS:GO toepassen. Anders is het idd zinloos.
Cheaters volledig tegen houden is moeilijk, de drempel hoog leggen om te cheaten is dus een stap de juiste richting op. Vooral voor een gratis game waar het niet veel uit maakt als je account verbannen wordt is de drempel erg laag.

Die 10 euro is een drempel die de meeste al tegenhoudt omdat ze niet willen dat hun account geblokt wordt, want een nieuwe op zetten is niet meer zo makkelijk.
Sommige zullen nog steeds gaan cheaten, maar na de eerste ban al geen $10 over hebben voor een nieuw account op een gratis game.
Ook zullen extreme cheaters het zat worden na de zoveelste keer betalen.
De enkele cheaters die het blijven proberen zullen direct het meeste betalen aan de game wat geïnvesteerd kan worden in betere controle op cheaters of het dichten van de gaten in de game.

Ik zou er niet blij van worden om mijn telefoonnummer op te moeten geven. Maar ik zie zeker in dat dit een effectieve manier is om cheaters af te schrikken op een gratis game.
Cheats in tf2 zijn alleen nuttig voor pro-spelers, als je een noob bent en cheat wordt je nog afgemaakt.
En waar baseer jij dat op?
Alsof er geen aimbot bestaat?
Omdat zelfs een hacker niet tegen een beetje teamplay kan.
En uit ervaring heb ik nog nooit last gehad in goede servers van cheaters. deze eindige nooit boven aan. Dat waren altijd de goede spelers.
Echter als je al goed bent en gaat cheaten dan wordt je alleen maar beter.... Dus dat is wel link.
Gelukkig denkt iemand die goed is in tf2 wel 2 keer na voordat ie zichzelf voor lul gaat zetten.
Al bewijst dat incident in de CS:GO scene anders...
Voor casual play worden er waarschijnlijk weinig / goede cheats gemaakt. Ze gaan nu juist opkomen aangezien de competitive scene op komt. Dus het kan zijn dat cheaters alsnog flink hard boven aan kunnen staan door hun betaalde aimbot en wallhack.
Snap de referentie naar Volvo niet helemaal....
Het is een meme om Valve Volvo te noemen op het moment dat ze iets doen waar je het niet mee eens bent. Deze meme heeft zijn bekendheid voornamelijk verkregen toen Valve eind 2013 aankondigde dat Diretide, een speciaal evenement in Dota 2 met een speciale game modus, niet door zou gaan. Dota 2 spelers die het hier niet mee eens waren hebben toen massaal de social media pagina's van automerk Volvo gespamd met oproepen om het evenement alsnog door te laten gaan. Uiteindelijk heeft Volvo toen publiekelijk Valve gevraagd om Diretide alsnog te houden.

http://knowyourmeme.com/memes/events/diretide

edit: de meme lijkt overigens zijn roots te hebben in de Chinese Dota 2 scene, waar sommige Chinezen "Dota" uitspreken als "Doto", waarschijnlijk niet express maar als gevolg van hun tongval.

[Reactie gewijzigd door rbr320 op 7 juli 2016 12:53]

It comes from the Chinese scene where they refer to Dota as Doto in their broken english. It sparked a meme and people started doing the same with valve, initially it was called Valvo then changed to Volvo. Volvo is generally used when valve does something wrong. So people would say 'Why is volvo breaking the game' and then they would use Valve when something is done right like so: "Valve buffed Anti-Mage".
Je kunt een simkaart voor 5 euro kopen. Voor hetzelfde geld als de access pass kun je dus op 2 accounts cheaten mocht je dit willen. Zeker in Oostblok landen zijn SIMs nog goedkoper.

Ik zie het als een alternatief voor mensen die hun gegevens (tel nr) niet met Valve willen delen in plaats van pay2cheat.
Is ook waar ja. Je kan simkaarten tegenwoordig ook overal op internet gratis krijgen. Dus dan kan je net zo goed een nieuwe simkaart kopen om je gegevens niet te delen. Compleet nutteloos dus. Ik heb stiekem ook in een lade 10 sim kaarten liggen voor het geval dat. :)

[Reactie gewijzigd door ThaJens op 7 juli 2016 09:24]

Dit was wel te verwachten toen Overwatch de competitieve modus aankondigde. Ik ben wel blij dat het toegevoegd wordt bij TF2, dit zou zomaar eens mijn terugkeer kunnen worden naar the playing field :)
The TF2 competitive modus was al minstens een half jaar in de planning hoor? Heeft niks met Overwatch competitive te maken.

Er was gewoon veel vraag naar dit, en eindelijk geven ze gehoor.
Niet alleen was competitive in de planning, het was al maandenlang in beta. Alle geïnteresseerden konden al competitive spelen als je een beta access pass had, deze kon je krijgen van andere spelers die al toegang hadden.
Ik heb TF2 jaren gespeeld en sinds het spel uit is waren er al ladders waar teams tegen elkaar speelde. Ik denk dat nu Overwatch concurrentie vormt er wel meer reden is gekomen om dit toch door te voeren.
Dat denk ik niet, wat zoals anderen al aangeven stond dat al heel lang in de planning.
En jij denkt dat omdat Overwatch ineens heel veel spelers van dit genre aantrekt. TF2 developers niet even iets harder pushen om toch asap die speelmodus te lanceren. In tegenstelling tot als er geen grote concurrent zou zijn?
Dat zou je verwachten, maar de competitive mode in TF2 is al bijna een half jaar in beta, en in die tijd is er bijna niks aan verandert.

We wachten nog steeds op "Highlander" mode ("There can be only one!") waar teams van negen spelers met 1 van elke klasse het tegen elkaar opnemen. De optie voor Highlander staat ook al maanden in een dropdown in de beta, maar die is al de gehele tijd niet beschikbaar. Ook nu competitive officieel aangekondigd is zit deze optie er nog steeds niet in.

Een ander groot gemis zijn limieten op het aantal spelers die een bepaalde klasse kiezen, of op bepaalde wapens die wel goed werken in "pubs" (normale rondes zonder ranking), maar die ongebalanceerd zouden zijn in kleine teams. De onofficiele competitive rankings hebben daarom "ban-lists" om problemen daarmee op te vangen, maar ook daar is na maanden van hierom vragen nog geen sprake van.

De algemene opinie onder competitive TF2 spelers is dan ook: "too little, too late".
Ik heb mij nooit kunnen porren voor TF2. Dus bedankt voor deze inside info om het maar even zo te noemen.

Dan is het helemaal een soort laatste move, "snel lanceer deze vorm van competitive en buy us time voor alle andere wensen, zodat ze niet naar Overwatch overstappen".

Aan de andere kant voor echte TF2 fans is dit wel een schrale troost. Hopelijk dat voor die groep, dit nu eindelijk de motivatie is voor de makers om die plannen echt door te zetten. Want tja, ze kunnen nu niet echt diezelfde mentaliteit behouden.
Het rare is, de echt fanatieke TF2 spelers hadden helemaal niet zoveel haast hiermee. De community heeft al jaren geleden ladders gemaakt waar je in verschillende formaten kan spelen (6v6, 9v9, ultiduo), en ook "unranked" competitive bestaat allang in de vorm van lobbies die je nu op TF2center vindt.

Dit is bijna exclusief een poging van Valve om de drempel lager te maken om competitive te gaan spelen. En dat is op zich goed en zeer welkom, maar de fanatiekelingen hebben daar niet zoveel baat bij, afgezien dat het wat sneller gaat om een potje te spelen.
Is die scene nog steeds aanzienlijk? Ik hoor eigenlijk alleen maar de "hat trading simulator" grap als het over TF2 gaat.

(Ben persoonlijk heel snel uitgekeken op Overwatch, kan echt een paar potjes spelen en ben ik het wel zat. "Vroegah" kon ik uren per dag Halo 2/3 spelen. Heb meer dan 3000 uur in die spellen. Misschien omdat ik ouder ben who knows. Maar echt competitive is niet meer mijn ding.)
Er zijn zeker nog duizenden mensen die TF2 competitive spelen; het probleem is (was) een beetje dat het een moeilijke scene is om in te komen. De spelers daar hebben veelal duizenden uren in TF2 gestopt, en als je lobbies speelt zit je toch in een andere omgeving dan echt competitive. Heel veel spelers haken af voordat ze op het niveau komen waarop de veteranen spelen.

Trading, handelen, is juist enorm ingezakt sinds Valve moeilijk is gaan lopen doen met wachttijden en authenticators. Er wordt enorm veel gebruik gemaakt van de Steam Community Market, ook voor bijvoorbeeld dure hoeden die je vroeger alleen op trade-servers kon krijgen.

Het blijft nochtans wel de beste war-themed hat simulator to date ;)
Ik en m'n zoon speelden het ook zeer regelmatig. Op mijn account staat inderdaad zo'n 2000 uur :) En toen kwam Overwatch...
In mijn opinie is dat een hele zware concurrent voor Tf2, voelt sneller aan en is mijn ogen uitdagender, meer classes, beter op elkaar afgestemd, iets meer diepgang. "Easy to play, hard to master"...klopt voor deze game. Wat je wel weer mist is de skins, die zijn beter in tf2, maar da's alleen maar cosmetisch.
Hoezo to late?
Te laat voor wat?
Kost toch niks om er even een gooi naar te doen?
Dat wel, maar deze modus is al sinds 5 maanden in beta. De beta test verliep zeer voorspoedig (ook in mijn ervaring) en dit is niet meer dan een natuurlijk proces in mijn optiek.
Wel opvallend dat Overwatch hun competitive speelmodus net heeft gelanceerd. Ze moeten nu wel. Ik gok dat de beta al zo goed als rond was en ready for launch. En dat ze het juiste moment hebben afgewacht om het te implementeren.
Dat is goed mogelijk inderdaad. :) Concurrentie is in veel gevallen goed, dit is daar een van.
De eerste beta en plannen van overwatch waren er toen ook al. Hoe je het ook wendt of keert, overwatch zorgt wel degelijk voor extra druk op het TF2 team.
Overwatch was het al langer bekent dat het competative zou hebben. In alpha was het al in het spel. Het was er alleen niet bij release omdat ze nog wat aanpassingen wouden maken.
Ja, of nu TF2 het wel of niet op de planning heeft staan, het lijkt gewoon bijna hetzelfde als de competitive mode van Overwatch. Zowel in TF2 als in Overwatch speel je 6 vs 6. Daarnaast wordt op de website nog de nadruk gelegd op het join-in-progress verhaal. Dat dit niet mogelijk is wanneer de match eenmaal is begonnen.

Persoonlijk heb ik jarenlang TF2 gespeeld, maar voor mij is dit over. Ik zal in ieder geval geen competitive meer gaan spelen. Dit komt vooral omdat de game al behoorlijk oud is, en ik zelf toe ben aan wat nieuws zoals Overwatch. Helaas heb je nog een premium-upgrade nodig om ranked te kunnen spelen in TF2, misschien dat Valve hier het verschil had kunnen maken om nieuwe spelers naar de game te lokken.

Misschien off-topic maar persoonlijk vindt ik dat Valve een beetje matig is geworden de laatste jaren. Zoals het uitbrengen van games laat zich achterwege. Zoals de verwachting van de Source Engine 2 was behoorlijk hoog, maar ik heb nog geen nieuwe Half Life (of die ooit komt), Left 4 Dead of Portal gezien. Het uitmelken van een game (TF2) van 10 jaar oud spreekt mij ook niet echt meer aan. Aan de andere kant snap ik Valve ook wel, waarom iets veranderen als het goed loopt. Maar voor veel mensen is Valve alleen de eigenaar van Steam, en niet meer de ontwikkelaar van zulke prachtige games.
Inderdaad al die miljarden die valve verdient en we krijgen er niks voor terug, ze zijn al een hele tijd alleen dota, cs en tf2 aan het uitmelken tot de laatste uier. Ben toch bang dat hun volgende games alleen maar vr titels worden.
en we krijgen er niks voor terug
Euh, Steam?
Ja daar verdienen ze al die miljarden mee. Zo heilig vind ik steam niet hoor.
Vergeleken met de concurrentie...
De game afdeling van Valve is al jaren ondergeschikt aan steam/VR. Het ziet er niet naar uit dat er voorlopig iets nieuws uit de stal komt. Idd lekker makkelijk oude games uitmelken.
Nu was er iets uitgelekt over een nieuwe left 4 dead. Maar ik denk niet dat de gamer community dat gaat pikken, als een nieuwe half-life uitblijft.
Grappig, voor mij was het eerste wat me tegenviel bij dit bericht het feit dat je juist wel erbij kan zonder Premium te zijn.

Elk hackertje met scripts, bots en andere meuk kan dus zo meedoen en wisselt naar een nieuw account als hij gepakt wordt. Jaagt er een pass bij en klaar.

Nee, dan waren de matches met ESL een stuk leuker en ook al tig jaar geleden... Ach, als ze TF2 lekker actief houden blijven die items meer geld waard worden... Levert leuk nieuwe games op (met of zonder trage releases).
Ik ben het met een groot deel van je verhaal eens, maar ik wil je toch even op een klein puntje corrigeren. Er is namelijk inmiddels genoeg informatie gelekt om voor heel erg hardnekkige geruchten te zorgen dat er een Left 4 Dead 3 in de maak is, zoals dit screenshot van de desktop van een Valve developer. Een nieuwe Half-life of Portal, dat is natuurlijk een ander verhaal...
Ik meende zelfs enkele jaren geleden al soortgelijke hints te hebben gezien. Dat mensen die een rondleiding hadden bij Valve enkele foto's hadden gemaakt met onder andere van de Source 2 engine met L4D3 verwijzingen. Maar goed, dat is ook al weer een tijd geleden. Helaas duurt wachten altijd zo lang :(, vooral omdat sommige leaks al enkele jaren oud zijn.

Ik ben er ook wel van overtuigd dat er nog iets gaat komen. We zullen zien :D.
Tsja, Valve Time 8)7

[Reactie gewijzigd door rbr320 op 7 juli 2016 15:32]

Tja het geld komt daar toch wel binnen dus zolang ze geen goed verdienmodel rond een Half life 3 en Portal 3 verzinnen komen die er waarschijnlijk ook niet. Natuurlijk verdien je geld met normale games, maar het staat niet meer in verhouding met de rest wat ze binnen harken.

Vind het op zich wel jammer, maar ondertussen speel ik nog steeds liever TF2 als Overwatch al ben ik misschien één van de weinige. Overwatch is mij teveel gericht op teamplay (de individu doet er te weinig toe) en met randoms is het voor mij een frustrerend spelletje terwijl ik in TF2 met randoms dikke lol heb.
Daarmee moet ik instemmen. Dat is het enige nadeel in Overwatch, als je niet met een team/vrienden speelt dan verlies je sowieso meer games. Je eigen teammates luisteren totaal niet, en als je iets netjes vraagt, dan krijg je geen reactie. In TF2 heb ik dat gevoel totaal niet. Zit het tegen dan ga je lekker Spy of Demoman en je charged gewoon lekker de enemies. Altijd plezierig om te spelen :D.

Gelukkig ziet Blizzard ook in dat het Ranking systeem niet helemaal werkt in Overwatch. Een voorbeeld is wanneer je Support of Carry speelt. Je moet namelijk 10 pre-matches spelen in Overwatch voordat je een rank krijgt. Team Cloud 9 speelde gezamenlijk 10 pre-matches waarbij de carries rank 77+ kregen, en de support 67. Wat natuurlijk niet heel erg eerlijk is. En daarnaast vindt ik dat de minimale level om ranked te mogen spelen te laag.

Ik ben benieuwd hoe dit straks allemaal gaat werken in Team Fortress 2. Valve heeft natuurlijk al ervaring met de match making in Dota 2, dus misschien gebruiken ze hetzelfde systeem.
Mode, hype...
Ik ben gestopt met competitieve matches in Overwatch. Wat een stel idioten daar zeg.. Vertellen hoe je moet spellen, wat je moet spelen, verlaten de match als ze het er niet mee eens zijn of halen alle ziektes en aandoeningen erbij die je niemand gunt. In 3 expansions van Warcraft nog nooit iemand gereport maar nu tijdens overwatch-comp al diverse keren voor mensen die echt doorslaan en wat mij betreft ook gewoon voor langere tijd gebanned mogen worden. bah. Wat een achterlijke scene... :r

Quickmatch daarentegen is een genot - mensen daar spelen voor hun plezier en kunnen normaal communiceren.

Maar goed - ging over TF2...

[Reactie gewijzigd door shades op 7 juli 2016 11:00]

Jammer dat ze zo laat zijn. Hier is nou al zo lang discussie over, en pas nadat Overwatch is gereleased en zelfs ook al een competitive mode heeft, komt TF2 nog een keer aankakken met deze modus. Tja, damage control denk ik dan.
Wat is daar mis mee? Valve ziet dat er vraag naar is, iedereen is er blij mee. U vraagt wij draaien principe. Alle shooters hebben tegenwoordig Seasons qua ranking, zoals zoveel games. Het werkt, promoot replay en in sommige gevallen zelfs meer cash-shop verkoop. Welke developer/publisher wil dat nu niet?
Mijn punt was dat Valve hier al een tijdje mee bezig is en maanden heeft gewacht om er daadwerkelijk werk van te gaan maken. Zij hadden hier veel spelers mee kunnen behouden, die nu mogelijk al zijn overgestapt naar Overwatch. Die zullen niet zo snel meer terug gaan naar TF2 om daar de competitive mode te gaan spelen.
Waarom niet? Persoonlijk vind ik 45+ euro nogal grof voor een game als Overwatch, zeker wanneer alternatieven zoveel cheaper zijn.
Probeer je nou te zeggen dat een game wat al bijna 9 jaar oud is beter is uitgewerkt dan een game die net 1,5 maand uit is? Blizzard geeft ook altijd erg slechte support aan hun games dus ik heb er volledig geen vertrouwen in dat ze competive mode niet gaan optimaliseren... ( /sarcasm mode off )

Tuurlijk is het keiharde damage controll van valve, en ze mogen het proberen maar Team Fortress 2 is gewoon te oud, het zal altijd een plekje hebben maar de meeste zullen over gaan naar Overwatch en daar ook blijven. Onder andere door Starcraft en Hearthstone heeft blizzard gewoon een hele grote aanhang voor E-sports en daar plukt overwatch ook de vruchten van.
Overwatch kwam oorspronkelijk van project 'titan' van Blizzard waar ze al jaren aan bezig waren. Dus het is niet alsof Overwatch zomaar een nieuwe game is

[Reactie gewijzigd door Kvuivbribumok op 7 juli 2016 15:07]

Yup - blizz heeft met overwatch "damagecontole" naar een nieuw level gebracht hier.. Uit een gedoemd project genaamd "titan" hebben ze overwatch gecreëerd met wat mij betreft maximale score..
Je hebt wellicht wel eens gehoord van DOTA2? The International? Grootste prijzenpot in E-sports ooit? Valve heeft echt wel wat ervaring met E-sports ;)
Dat liet alleen maar zien dat prijzen ook niet alles zeggen. LOL trekt al jaar en dag meer viewers.
Wordt een nieuwe trend. Insurgency is het ook aan het implementeren. Zelf speelde ik vaak TF2 en nu soms nog. En eerlijk gezegd ben ik er niet slecht in dus dit spreekt me wel aan }>

PS: Vind het goed dat ze dit doen, zo komt er een nieuwe wind in TF2. Leuk dat valve dit spel zolang (gratis) ondersteund en update !

[Reactie gewijzigd door Wux op 7 juli 2016 11:10]

Ik vind 6 vs 6 nog al pover, de meeste mappen worden pas leuk vanaf 10 vs 10 en zelfs dat is soms te weinig. Misschien dat het bij competitieve gameplay wel lukt, gezien dat toch wat anders is dan een pub server.

'Het is niet mogelijk om deel te nemen aan een wedstrijd die al begonnen is.'

Vraag me dan af wat er gebeurt als een speler weg gaat tijdens het spel. Gezien deze niet vervangen kan worden, wordt het dus gewoon een oneerlijk gevecht (5 vs 6, 4 vs 6, ...). Mogelijks wordt er dan gebalanceerd bij een even getal, maar bij een oneven getal wordt dat moeilijk.
6v6 is al lang het standaard competetieve format voor TF2, plus wat class-restricties. Maargoed, dus wb. aantal spelers niet heel raar.

De casual mode met 12v12 is een goede zet vind ik. Kan je tenminste potjes van begin tot eind spelen zonder ineens ge-autobalanced te worden. :p

En wb. leavers... geen idee hoe precies, maar het zal zeker je rank negatief beinvloeden.
Als een speler disconnect, is het mogelijk dat dit komt doordat hij of zij problemen heeft met zijn internetverbinding of computer. Je krijgt daarom anderhalve minuut lang de tijd om te "re-connecten". Gedurende deze periode loopt de match gewoon door (wat, helaas, erg oneerlijk is voor het team met een speler minder, maar soit).

Als na deze tijd de speler niet terug is, of als deze speler bewust kiest om niet te re-connecten, wordt de match geannuleerd, verlies / win je geen ranking, en krijgt de speler in kwestie een time-out periode waarin hij geen matchmaking kan spelen. Deze time-out periode wordt langer naarmate je vaker matches abandoned, dus mensen die rage-quitten zijn niet een enorm probleem.

Aangaande 6v6: het verschilt enorm per map. Kleine KOTH mappen zijn in Highlander (9v9, met 1 speler van elke klasse) soms wat te druk, maar een payload map als Badwater of Swiftwater voelen goed aan in 9v9. De meeste competitive spelers beschouwen 12v12 pubs ook als "gigantic clusterf*cks" ;)

[Reactie gewijzigd door FragFrog op 7 juli 2016 10:29]

Baal er gruwelijk van dat ik de joystick (voor lopen) niet fatsoenlijk native aan de praat kan krijgen (wat me bv in CS:GO wel lukt), anders zou ik het zeker wel spelen, vind het best een geinige shooter.. Maargoed, er zijn genoeg andere shooters zoals Dirty Bomb..
Ik ben even geinteresseerd in je joystick verhaal. Jaren geleden kreeg ik op een gegeven moment last van beginnende RSI verschijnselen. Om dat op te vangen, muizen te vermijden, en een verschillende belasting op het werk en thuis te creeeren, ben ik toen op het werk rechts een trackball gaan gebruiken, en thuis gamend met links een trackball, en rechts een joystick.
Is het bij jou vergelijkbaar, of heb je bijvoorbeeld rechts een muis, en links een joystick? Een setup waar ik wel eens aan heb zitten denken omdat een joystick toch bepaalde voordelen heeft tov een keyboard.

Oeps. Ter verduidelijking, ik speel al weer jaren gewoon met M+K

[Reactie gewijzigd door Tripledad65 op 7 juli 2016 14:59]

Ik zou je eigenlijk een steam controller aanbevelen. Je kunt er heel veel games mee spelen en er valt heel erg veel in te stellen etc. Shooters gaan nog steeds niet helemaal optimaal maar het is echt een verbetering t.o.v. de xbox360 controller in TF2. Plus je kunt dan ook alle games zonder controller support spelen met controller.
Bedankt. Maar ter verduidelijking, ik speel tegenwoordig weer prima met m+k (heb mijn post hierboven even geedit).
Ik vind de steam controller wel een interessant ding, en zit er aan te denken te kopen (bij de volgende steam sale dan maar). Voor shooters houd ik toch wel m+k aan
(k is eigenlijk een orbweaver, details details)
Ah sorry! :) Als je het wilt gaan gebruiken om pc games (die geen controller support hebben) op de televisie (in de woonkamer) te spelen dan is het echt een nobrainer! Action rpg's zoals bijv. Grim Dawn of zelfs Diablo 3 met wat getweaked zijn erg goed te doen.
Altijd goed om een alternatieve control methode te hebben. Variatie is het beste medicijn om RSI te voorkomen
Yep, voor op de bank is het zeker een goede optie, maar kost wel even tijd om er aan te wennen..
Steamcontroller zat de afgelopen keren niet in de steamsale, en voor Nederland mag je ook nog zeker even 8-10 euro verzendkosten aftikken (dat was in iedergeval bij mij, rechtstreeks besteld via de steamstore)..
Heb ook nog steeds een steamcontroller liggen, maar vind hem toch niet zo fijn, joystick/muis is gewoon fijner omdat ze verder uit elkaar staan en dus minder stress op de armen/schouders..
Joystick krijg ik als ik echt wil ook wel bij elk spel aan de praat middels joycur (of vergelijkbare programmas die dus joystickmovements omzetten in toetsenbord aanslagen).
Ik meen me te herinneren dat destijds veel games gewoon analoge input accepteerden. Dat is blijkbaar niet meer zo. Volgens mij kan je overwatch dan weer wel ook met controller spelen.
De meeste games ondersteunen het zeker niet meer via menu, maar als de game bv de unrealengine gebruikt (in iedergeval t/m 3), dan is het redelijk simpel, source-engine is al wat lastiger (cs:go heb ik wel aan de praat, je moet wel bij beginnen can spelen even iets typen, maar heb nog niet verder gekeken of dat niet automatisch kan. tf2 nog niet helemaal)

En anders als het niet native kan, dan dus met programmaatjes als joycur welke joystick commando's om zet in toetsaanslagen, dat gebruikte ik bv bij battlefield heroes.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 8 juli 2016 19:28]

Yep, ik speel al sinds UT99 met joystick links en muis rechts (lange tijd ook trackerball gehad, maar die van nu zijn gewoon te klein/klote)..

Voordeel van joystick vind ik dat ik dan zoveel knoppen makkelijker kan bedienen, want op het toetsenbord krijg ik dus enorme krampen in mijn handen en het lukt mij niet om bv te lopen en te bukken en dan ook nog iets anders te doen, maar met joystick is dat allemaal geen problem.. heb alle wapen en bewegings opties op de joystick zitten, primary/secondary fire op de muis, en het toetsenbord gebruik ik echt eigenlijk alleen nog voor die chats..
Het speelt voor mij zoveel relaxter, lekker achterover zittend ipv hangend over het toetsenbord..
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben :) (of was). UT heb it trouwens ook flink gespeeld.
Ik heb nu een razer orbweaver ipv kb. Die bevalt me ook goed omdat de toetsen groter zijn dan die van een toetsenbord. Het is allemaal net wat handiger. Maar nu ik je zo lees denk ik inderdaad dat je met een joystick alles nog meer direct onder bereikt hebt. Ik denk er serieus over het eens te proberen. Welke stick kan je aanraden?
Happy gaming !
Dat is dus wel een probleem, joysticks zijn er bijna niet meer te krijgen, zeker niet met een hoop knoppen op de bovenkant (ik gebruik dus de hud bovenop ook nog voor elke richting is een functie). Heb er een zwik getest, en ben uiteindelijk weer terug beland bij de logitech extreme3dpro.
Bedankt. Ik er eens serieus naar kijken. Ik heb nog wel 2 sticks staan, maar die zijn allebei rechts.
Ja, de Logitech is in principe ook rechts, maar de handle zelf is niet zo gevormd dat die niet links te gebruiken is.. alleen de duimknop is even wennen om te bedienen, ik doe dat dus met het bal/kootje onder de wijsvinger of de duim, en de knoppen op de base bedien ik met mn pink, maar daar zitten dus functies die ik amper gebruik. Als je hulp nodig hebt bij instellen bij bepaalde games, dan laat maar eens weten..
Beetje laat dit, hoe oud is TF2 al niet...

Ik speelde in de begin dagen al met een GoT team competitive TF2 in de ETF2L enz. Valve heeft zich nooit ingezet voor de competitive TF2 scene. Dus beetje apart dat ze dat nu ineens wel doen. Op zich goed, maar wel erg opvallend.
Ik weet niet of TF2 nou wel het juiste competitive spel is, maar goed, we zullen zien wat het gaat brengen.
Je weet echt niet waar je het over hebt, of wel? Je koopt geen kistjes, die krijg je gedropt, het zijn juist de sleutels die je moet kopen als je zo'n kist open wilt maken. En je kan prima spelen zonder ooit een kist open te maken, want alle wapens zijn gewoon verkrijgbaar voor gratis spelers.

Maar je hebt er zeker geen moeite mee om een tientje per maand richting Microsoft / Sony / Blizzard te schuiven om hun online games te mogen spelen, maar af en toe optioneel een sleutel van 2,50 kopen als je een hip item wilt, dat is om te kotsen?

En ja, ik heb een aantal virtuele hoedjes die verder compleet nutteloos zijn. Zou ik in totaal zomaar meer dan honderd euro aan uitgegeven kunnen hebben. Maar voor een spel waar ik inmiddels ruim tweeduizend uur in gestoken heb (en dan ben ik nog een vrij casual speler, er zijn genoeg mensen met tienduizend uur) is dat het geld dubbel en dwars waard.
Je kritiek lijkt gebaseerd op onwetenheid. Ja, Valve heeft microtransacties ingevoerd. Maar die microtransacties hebben nul komma nul effect op hoe effectief je in het spel bent, in tegenstelling tot zowat alle andere microtransacties.

Je lijkt het idee in je hoofd te hebben dat alle microtransacties slecht zijn, en dat Valve dus slecht bezig is geweest door ze in te voeren. Maar juist de manier waarop Valve microtransacties heeft ingevoerd is fantastisch: geen voordeel in het spel, wel kenbaar voor andere spelers. Als je dat teleurstellend vindt, heb je nog steeds duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Er is wel degelijk uitrusting die je aan kunt schaffen, die je niet zozeer beter maken maar wel meer builds bieden. Toen ik het laatst weer een keer installeerden, liepen er spies rond die mensen one-shotten het hele potje lang. Je hebt een mes die je aan kunt schaffen die een one-hit-kill van achter garandeert.
Met een vlammenwerper is een spie aanzienlijk minder frustrerend uiteraard.

Maar daar kom ik ook bij een argument uit, die je prima had kunnen gebruiken. Veel van de items die het spel beïnvloeden zijn ook vrij te spelen. En daarmee heeft de speler die veel euro's spendeert, inderdaad géén voordeel tegenover andere spelers. Stop er genoeg uren in, en je kunt ook de gekke builds proberen.

Ik geef ook nergens aan dat het "oneerlijk" is.. ik VIND het "onredelijk". En nogmaals vooral omdat het JUIST van Valve afkomt. De heren die de rest lieten zien dat het helemaal niet nodig is je game vol te stoppen met skins en micro-transacties.
"Als je dat teleurstellend vindt, heb je nog steeds duidelijk geen idee waar je het over hebt."
Nou nou, nu stel jij jezelf echt enorm bot op. Dit is MIJN MENING, neem het niet zo persoonlijk op.

En ik quote mezelf maar even:
"En ja als je 2k uur in een game hebt gestopt, dan is die ¤100 een nietszeggend bedrag. Komt neer op 5 cent per uur, dat is niks natuurlijk."

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 7 juli 2016 11:34]

De competitieve scene heeft een hele zooi wapens verbannen om gebruikt te mogen te worden. Er zijn maar een aantal wapens die gebruikt mogen worden afgezien van de stock wapens.

Zelfs als dat niet het geval was zijn de standaard wapens bijna altijd beter dan wapens die je eventueel zou kunnen kopen.
Ik zei ook niet dat ze beter waren of je een oneerlijk voordeel geven. Behalve de spy dan :D Maar dank je wel, voor een normale reactie. Fijn om te zien dat 't nog kan :P
Haha geen probleem, de spy kan zoiezo altijd iedereen oneshotten met een backstab. Er zijn zelfs technieken die goede spies gebruiken waardoor je kans van een backstab vergroot wordt als je niet achter ze staat. ( bijv springen en naar rechts boven aimen zodat je misschien nog de achterkant van de hitbox raakt )
En nog steeds heb je geen idee waar je het over hebt. Alle spies hebben een mes wat van achteren een one-hit-kill garandeert, er zit letterlijk geen enkel verschil in damage van alle spy messen. Geen enkele spy heeft een revolver die standaard mensen kan one-shotten (met uitzondering van spies die de kunai gebruiken waarmee ze hun health halveren). De Ambassador kan critten op een headshot, maar doet niet genoeg damage om iemand op full health dood te maken, ongeacht de klasse.

En die items hoef je niet "vrij te spelen". Die items krijg je als je speelt, gratis, zonder er iets voor te hoeven doen. Er zijn een handvol items die je bovendien altijd krijgt bij het behalen van vijf of tien class-achievements, maar die krijg je evengoed door random drops. Krijg je een dubbel item, kun je die (online) ruilen voor items die je nog niet hebt.

Dat je wellicht twee keer TF2 gespeeld hebt en een raar idee in je hoofd hebt over hoe het werkt is prima, maar waarom ga je dat hier op een openbare plek lopen verkondigen als waarheid? Met elke post weer laat je zien dat je geen idee hebt waar je over praat, zeg dan niks?
"En die items hoef je niet "vrij te spelen". Die items krijg je als je speelt, gratis,"

Dat is precies wat ik zei, je formuleert het alleen anders?!

Je bent een TF2 speler die zich beledigt voelt door wat kritiek op een openbaar forum. Doe niet zo zielig man. Ik ben klaar met deze debiele discussie.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt, of wel?

Alle messen van de spy hebben 100% bij een backstab.

Praktisch alle wapens kun je gewoon ruilen met andere wapens die je zelf niet gebruikt. Vooral hoedjes en andere cosmetische items zijn zeldzaam en dus moeilijk te ruilen, waardoor mensen die deze toch willen hebben er geld voor betalen.
Ja dat is me al uitgelegd. Ik heb die game echt jaren geleden gespeeld, ligt niet echt vers in het geheugen. Een paar potjes recent, en ik zag spies echt moeilijke killstreaks maken en continue re-stealthen. Hele teams ontregelt.. kan natuurlijk ook dat de betreffende spelers gewoon dikke skills hadden.

Van dat ruilen en dergelijke is me ook uitgelegd. Ik snap 'm, en gaf zelf ook al aan dat ik begrijp dat je items vrijspeelt/unlocked/verzamelt of hoe je het ook wil noemen (kreeg hier nogal commentaar op, vrijspelen klopt toch gewoon?)
Maar ik blijf van mening dat IK het enorme onzin vind. Zo geef ik mijn geld weer aan dingen uit, waar andere (TF2 spelers :P ) weer met argusogen naar kijken. Het is niet dat ik iemand veroordeel ofzo, iedereen zijn ding. Ik was niet uit op discussies, had niet verwacht dat TF2 spelers zo fanatiek hun favoriete game zouden verdedigen :X
Snap niet dat je het aantrekt. Je krijgt een drop. Care. Spaar het op en verkopen maar. Je krijgt dus zelf nog geld om je te amuseren...
edit: Ahja dat kan bij team fortress 2 natuurlijk ook, DOH. Dan vind ik het nog steeds belachelijk. Maar goed, dat is mijn mening. En die word echt véél te zwaar opgenomen door een aantal TF2 spelers op tweakers.
Dan ben ik niet degene die het "zich aantrekt".

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 7 juli 2016 11:32]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True