Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Epic betrapt valsspelers Fortnite World Cup via 'teaming-detectie-algoritme'

Epic heeft in de eerste week van de Fortnite World Cup Online Opens meer dan 1200 accounts betrapt op valsspelen. Meer dan 200 van deze valsspelers hadden prijzengeld gewonnen. Epic Games wist zelfs teamers in realtime te betrappen met een nieuw algoritme.

Bij teaming werken bijvoorbeeld spelers in een solo-match ongeoorloofd samen, wat een groot voordeel oplevert. Verder speelden er valsspelers in meerdere regio's en deelden ze hun account. Een enkeling is ook verbannen voor het gebruiken van cheat-software. Hij is de enige die een permanente ban heeft gekregen, de rest is twee weken lang niet welkom in de game.

Wanneer Epic precies het realtime-teaming-detectie-algoritme aan Fortnite heeft toegevoegd, is niet helemaal duidelijk. Epic stelt dat het 'recent' is geïntroduceerd, maar het komt niet terug in recente patch notes. Het zat er in ieder geval ten tijde van patch 8.40, de dato 17 april, al in, is op te maken uit de bekendmaking. De studio zegt al langer 'offline teaming-detectie' in de game te hebben.

Het is niet geheel verrassend dat de gamemaker niet veel informatie prijsgeeft over deze anti-cheat-methodes, aangezien dat mogelijk in het voordeel van valsspelers kan werken. Ook Kamu, de ontwikkelaar van Easy Anti-Cheat die vorig jaar door Epic is overgenomen, spreekt op zijn site niet van technologie voor teaming-detectie.

Epic verdeelt tien weken lang iedere week een miljoen dollar over de beste online spelers in de Battle Royale-game. Hoe die verdeling precies in elkaar zit en hoeveel geld de valsspelers hadden gewonnen, is niet bekendgemaakt. De World Cup bestaat uit de Online Open en finales voor de topspelers, in New York. Daar wordt in totaal dertig miljoen dollar verdeeld.

Uitleg over de Fortnite World Cup

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

21-04-2019 • 08:43

112 Linkedin Google+

Reacties (112)

Wijzig sortering
Ik heb deze game nog nooit gespeeld, maar waarom is samenwerken verboden? Lijkt mij toch juist handig??
Even zitten opzoeken en blijkbaar staat het effectief in hun code of conduct:
Don’t cheat, AFK, grief, exploit bugs or glitches, team up in groups larger than the game mode allows (e.g. in solo matches do not work with other players, respectfully kill them instead) or impersonate others.
https://www.epicgames.com...ng-fortnite-battle-royale

M.a.w. je moet een andere gamer afschieten zodra je die ziet, of in elk geval mag je niet gewoon leuk side-by-side samen andere spelers afschieten.
Oftewel de reden waarom dit competitief gewoon geen goed spel is voor eSports (en battle royale games in het algemeen) als ze dan toch al zulke regels gaan opstellen, dan kun je net zo goed team-based game modes gaan spelen ipv. solo modes.
Dan heb je dus als solo player geen bestaansrecht volgens jou.
Het punt van deze game in deze mode is juist een 100 man free for all.. als er dan mensen samenwerken dan valt dat onder cheaten ja.
Toch vind ik het raar, zeker als je het in het licht van 'the Hunger games' brengt. De moeder der battle royal films. Waarin ze juist gingen samenwerken om te overleven.
Maar goed...regels zijn regels niet?

Edit: Ik maak kennelijk wat los qua reacties hieronder. Ik begrijp heel goed dat cheaten vervelend is, als de strijd gaat om leven en dood gaat kan het ineens wel. Realisme in het spel en in de competitie is dus ver te zoeken...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen code-matig cheaten, maar menselijke samenwerking/rebellie moet wel kunnen in strijd van overleven, misschien niet in e-sports competitie, maar wel in evolutie van de gameplay van een spel.

[Reactie gewijzigd door FrankAlexander op 23 april 2019 10:12]

Battle royal was dat, Japanse film, ken uw klassiekers. Een aanrader
Dat is inderdaad in een meer casual game mode wel een optie, maar dit is competitive. In de film(s) waar dit soort games losjes op gebaseerd zijn zien ze het ook liever niet gebeuren. Immers, d'r kan maar 1 de winnaar zijn.
Begin je nu werkelijk een BR game te vergelijken met een Hollywood film?
The Hunger Games zijn een zwak aftreksel van een Japanse film.
Omdat ze in die films "samenwerken" vind jij het "vreemd" dat dit in een videospel "niet mag" ?
Blijkbaar heb je niet alle feiten en uitgangspunten op een rijtje wat betreft beide platformen.

eSports is een competitief gebeuren waarin de deelnemende spelers bovengemiddeld goed zijn. Als ze dan in solo games gaan samenwerken is dat echt zwaar OP en hebben de andere spelers direct een groot nadeel. Daarbij is het ook niet de modus daarvoor want je kan ook als teams het spel spelen.
Plus het feit dat er zoveel geld mee verdiend kan worden snap ik ook wel dat ze zo hard optreden.
Ik heb dezelfde associatie als @FrankAlexander met Fortnite toen ik het voor het eerst zag.

Persoonlijk vind ik het wel knap dat men in hetzelfde potje weet te komen.
Ik vindt dat je te veel probeert te verdedigen.

De regels van een Battle Royaal zijn simpel: 1 tegen de rest.
Samen werken is niet meer 1 tegen de rest, en dus tegen de regels.

Zo zag je in jou voorbeeld film ook op het eind dat ze met z'n tweën over bleven maar er toch eentje dood 'moest'. Tijdens dat moment werden de spelregels gewijzigd in het voordeel van de maker.
Dus het is niet omdat om leven en dood ging het opeens wel kan. Het kon niet, maar omdat de maker nou eenmaal on the fly de regels kan aanpassen, werd dat anders.

In het geval van Fortnite veranderen de regels niet. Dus 1 tegen rest is wat het ten all tijden zou moeten zijn volgens de makers.
Iedere single player game valt dan af op jouw redenatie. Dit kan net zo goed dan gezegd worden voor Deathmatches in UT of Star Craft indien je meer dan 2 spelers tegelijk op de map hebt. Zodra het gaat om last man standing is het niet de bedoeling dat je samen schaart met iemand om zo dichter bij een prijzenpot te komen in ieder geval. Wil je samen spelen dan zijn daar zat modi voor in waarschijnlijk 'alle' games. Zo heeft Fortnite een 2 player team modus (of was het 3) of een 50v50 modus.
Ja in Minecraft hungergames kon je ook gewoon teamen, was veel leuker.
Kan ook, maar niet als je in single/solo mode speelt.
Idd, maar was pas later toegevoegd, toen MCSG al een beetje dood was.
Dat werkt bij andere games ook zo in modes als free for all etc. Het is effectief vals spelen wanneer je samen een team vormt en elkaar helpt door samen op 'jacht' te gaan en elkaar niet te beschieten.
Inderdaad. In een van de eerste van de battle royale genre (gelijknamige film, gebaseerd op een boek) waren schoolkinderen ook samen aan het werken.

Het kan zeker voordelen bieden maar ook nadelen. Als 1 iemand een fout maakt kan de rest de gevolgen voelen. Daarnaast blijft er een solo winnaar dus wanneer verraad je iemand?
Ik vermoed dat er op het einde van de match het niet beperkt is tot 1 puntje voor de winnaar en de rest krijgt niets. Hoe hoger in het klassement hoe meer je zal krijgen, dus je hebt er baat bij om samen te werken, zelfs als je op het einde nog tussen elkaar moet opnemen.

Daarbij kan je een boek of film niet 1 op 1 vertalen naar een game en moet je als gamedevloper mechanism implementeren om een game gebalanceerd te houden.
Wat houd de andere mensen tegen om proberen een team te vormen en elkaar dekking te geven?
Eum, communicatie? Zoals reeds aangegeven door velen, we spreken van solo-matches waarbij mensen die buiten de game al in communicatie staan. Ze spreken gezamenlijk af om een solo match te spelen i.p.v. een team match omdat het nu een stuk makkelijker is om mensen die alleen spelen af te schieten als je met 2 of meer speelt.

Het is niet te vergelijken met DayZ waar het wel eens gebeurt dat je iemand tegenkomt en dan belooft hem niet af te schieten en samen een potje rond te rijden. In DayZ lukt dat omdat er ook niet echt een end-game is.
Ah dan heb ik niets gezegd.
Je verwacht het niet maar als je SOLO speelt. Speel je alleen tegen allemaal anderen die ook alleen spelen, als je dan samen werkt is dat dus niet eerlijk.
Maar elkaar MIJDEN mag al niet eens.
Dat geld al als samenwerken.
Spelers vermijden in de game mag best. En is een valide tactiek voor overleving. Wat niet mag is is dat heel consistent bij dezelfde spelers alleen doen.
Waarom niet steeds bij dezelfde spelers? Als ik weet dat iemand veel beter is dan ik en me constant tot een hoopje schroot schiet, waarom zou ik die speler dan niet consistent proberen te vermijden?
Het probleem is niet zo zeer dat je die speler vermijd, maar dat die speler jou buiten de game om vertelt waar hij is zodat je hem kunt vermijden. Het gaat om het afgesproken element.
De spel opzet is dat er 100 man het eiland in gedropt wordt die allemaal alleen zijn, voor zichzelf spelen en allemaal willen winnen. Zie jij een bepaalde speler aankomen en ren je de andere kant op, geen probleem. Zit je met die andere speler in comms en spreek je af dat jij de ene kant op gaat en hij de andere kant op, dat gaat tegen de hele opzet van het spel in.
Dat mag, maar waarom zou die goede speler jou dan vermijden?
Misschien om dezelfde reden al jij diegene mijd, aan elkaar gewaagd zijn ?
dat mag wel, maar niet bewust om het samen tot het einde uit te houden en eerst 98 anderen af te maken
Waarom niet? Dat is een valide tactiek in het 'echte leven' dus waarom niet in game?

Geloof me, ik ben helemaal voorstrander van anti-cheating en anti-cheating detectie.. maar 'teaming' is een inherente eigenschap aan menselijk zijn. Wij zijn zó absurd sociale wezens dat zélfs in een spel als fortnite waar je in theorie 1vsAll speelt je ook (onbedoeld en zonder voorbedachte rade te hebben!!!) wel eens een 'vriend' kunt maken.

Ik speel geen Fortnite maar ik heb vaak zat in 1vsAll of team vs team FPS spellen zulk soort situaties gehad waar je gewoon een 'band' opbouwd met iemand anders tijdens het spelen en gewoon een ongeschreven ongezegd 'non-agressie' pact sluit.

Maar, blijkbaar mag dat dus niet?.. laten we vooral mensen straffen voor menselijke kwaliteiten vertonen. :+
Om dat in game regels gemaakt zijn, daarom is het een game en niet het 'echte leven'. Je kan de regels schrappen, maar dan is het niet meer hetzelfde spel. Je kan bijv. ook beslissen om bij voetbal de bal op te pakken, dat is ook een valide tactiek in het 'echte leven'.
Omdat je daar andere game modes voor hebt? Ken Fortnite niet zo goed maar Solo is solo, als je in teams wilt heb je daar ook game modes voor in de meeste BR games.

Maar goed zoals jij t stelt zit zeker een kern van waarheid in.
Denk dat hij meer bedoelt dat mensen samen van tevoren een afspraak maken om elkaar te mijden en elkaar pas op het laatst af te maken.
Het gaat om veelvuldig teaming. Niet een eenmalig potje. Vandaar het algoritme.
Domme prietpraat, is gewoon cheaten, verder niks...
Hoe weet je uberhaupt waar de ander zit? :P
Dat kun je dus van tevoren afspreken, en met de hoeveelheid Skins die je kunt hebben, lijkt het me niet moeilijk om elkaar herkenbaar te maken
Wat een onzin regel is dat, als ik minder ben dan zal ik zeker zoveel mogelijk de goede spelers vermijden, zo blijf ik zelf langer leven ofwelhet doel van het spel. Dit soort 'achteraf' regels slaan gewoon nergens op, net zoals teamplay wel degelijk een goede tactiek kan zijn, uiteindelijk zul je toch elkaar moeten naaien.
Dat mag ook, zolang je dat niet met die sterkere spelers vooraf e/o tijdens het spelen afspreekt en coordineert
Waarom achteraf regels.. Heb jij de toelating regels en voorwaarden voor dit en vele andere toernooien dan gelezen ?

In een game die je in je eentje dient te spelen waarbij in potentie nog eens een smak geld te winnen valt is het natuurlijk niet toegestaan om samen te werken. Dan hadden die spelers zich moeten opgeven voor teamplay.

En hoewel het inderdaad een goede tactiek zou zijn en je inderdaad uiteindelijk elkaar de nek moet omdraaien zou jij het geen probleem vinden als de top10 spelers van dat toernooi allemaal op de een of andere manier samen zouden spelen waardoor jij als echte eerlijke nr 11 geen cent zou krijgen ?(fictief)

Snap je nou echt niet dat je je gewoon aan de regels van het toernooi moet houden als je er niet uit geschopt wil worden ?

Ga dan lekker unranked spelen en samen met je vriendjes blij staan doen als je gewonnen hebt nadat je elkaar de nek om draait..

Zodra het gaat om iemand die in een toernooi van 30 miljoen zit dien je je aan die regels te houden die diegene daarvoor stelt. Niet zo moeilijk toch..
Die spelers zijn ook niet gebanned van de game.. Ze zijn gebanned van dit toernooi.

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 23 april 2019 19:57]

Het doel is natuurlijk om als laatste over te blijven. Ieder voor zich dus. Als jij tijdens het spelen een 'team' tegenkomt dan liggen jouw kansen om het potje te winnen aanzienlijk lager. ;)

Edit:
@anandus , daar heb je een punt, ik speel het ook niet maar ging er teveel vanuit dat het bekend zou zijn. Dat had ik anders kunnen verwoorden :P

[Reactie gewijzigd door bazs2000 op 21 april 2019 09:54]

Het doel is natuurlijk om als laatste over te blijven. Ieder voor zich dus.
Voor mensen die het spel niet kennen (behalve van naam) is dat niet zo natuurlijk :)
Ik denk dat zoiets best aan de tekst toegevoegd kan worden.

Ik zat me ook af te vragen waarom je niet mocht samenwerken.
Ondanks als laatste over te blijven kan teamplay toch zeker een goede tactiek zijn, uiteindelijk komt er toch een moment dat de teamplay ophoudt juist vanwege dat er maar 1 kan overblijven.
Maar het is een slimme tactiek, samen iedereen afslachten en dan je "team" maatje in ze rug schieten.

Moreel gezien ook niet geheel slecht, want je "team" maatje was hetzelfde van plan.
Zij speelde de free for all mode.
Je gaat met een team van 10 man de battle in, en je spreekt af dat er eentje overblijft, die andere 9 helpen jou te overwinnen en je deelt de inkomsten.
Solo-match waar je geld mee kan winnen is dat je alleen speelt en niet dat een tegenstander ineens met je mee speelt om een match te winnen ( alleen voor het geld dus ) , daarom is het het ook solo-match en als ze een algoritme hebben gevonden om dat tegen te gaan dat er een team-up plaats vind in een solo-match is dat alleen maar goed en eerlijker voor de gene die zich wel aan de regels houden.
In de solo modus speelt iedereen solo, als je dan gaat samenwerken biedt dat teveel voordeel boven de anderen...
en gebeurd in de echte wereld ook, zie het probleem ook niet,
As de regels van het spel zijn dat je niet mag samenwerken dan lijkt het me eerlijk dat spelers die wel samenwerken niet mee mogen doen. In de echte wereld zijn overtredingen van de regels ook niet toegestaan.
met dat verschil dat het in bepaalde sporten wel mag en in anderen niet:
Wielrennen wordt nu als ploegsport aanzien, waar je mag samenwerken en dus in elkaars wiel rijden, terwijl triatlon als individuele sport aanzien wordt, waar die tactiek verboden is.
en gebeurd in de echte wereld ook, zie het probleem ook niet,
dit dus.
het is volledig logisch om samen te werken met een ongv even krachtige tegenstander om de concurrentie uit te schakelen en daarna je "team" te bedonderen..
dat zijn imho valide tactieken, het is zelfs beetje mens eigen om mensen te bedriegen

in de diverse battle royale films wordt dit ook als tactiek gebruikt, dat is vasr niet geheel toevallig zo
Het samenwerken met concurrenten is bijvoorbeeld één van de mooiste aspecten van een sport als wielrennen.
Afhankelijk van het verloop tijdens het spel kan het lonen om tijdelijk samen te werken, waarbij dat gemeenschappelijk doel ook weer kan verdwijnen en je opeens weer concurrenten bent. Dat geeft juist een enorme tactische diepgang.

Het kan het voor anderen wel enorm frustrerend maken omdat je als individu machteloos kan zijn, hoe goed je ook bent. In die zin snap ik wel dat ze er wat aan willen doen.
Die tactische diepgang is er dus niet bij teaming in games zoals Fortnite.

Om jouw analogie aan te houden met wielrennen: Nadat je concurrenten je gedragen hebben zeggen ze opeens 'ik kap ermee' en fietsen ze van de weg af vlak voor de finish zodat jij als enige zonder problemen kan finishen. De 'concurrenten' bleken al die tijd al van te voren te weten dat ze vlak voor het einde moesten stoppen. Het was afgesproken (of in het geval van gamen; ze waren door jou ook aangestuurd)

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 21 april 2019 09:58]

Klopt, dat maakt het zeker anders. Ik ken Fortnite niet goed genoeg om dat in te schatten. Hoe komen dat soort dummy accounts in aanmerking voor wedstrijden met prijzengeld?
Zoals ik hieronder ook zei: Bij een time trial mag je dus niet samenwerken bij wielrennen (niet draften) en wordt je dus gediskwalificeerd als je dat wel doet. Net zoiets toch?
Ja, maar in films (zoals hunger games) worden die banden in de match geschept zeg maar. Het gaat hier om accounts die vooraf al tegelijk als 'team' de match in gaan en al vooraf afspreken wie er gaat winnen. De andere accounts zijn bijvoorbeeld een soort dummy accounts, en het account wat gaat winnen is het account waar iemand prijzengeld mee hoopte krijgen. Dat wordt dan later wellicht gedeeld onder de rest.

Een beetje zoals dat ging/gaat in games waarin het aantal kills telt. Je hebt een tweede computer met een tweede account wat gewoon staat te staan, maar omdat jij op beide schermen kan kijken thuis weet je waar dat tweede dummy account steeds respawned, dus kan je gewoon gratis kills maken.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 21 april 2019 09:48]

Maar is dat echt zo?
Bij profwielrennen kent iedereen zo ongeveer wel iedereen, met een paar woorden hebben ze een tijdelijk team gemaakt en plannen ze een demarrage.

Ik ken het spel niet goed, maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat vele hoog-niveau fortnite spelers elkaar kennen van naam in de ranking of zelf van de chat.
Als je dan weet dat iemand zeer goed is, zou het toch logisch zijn om die zoveel als mogelijk te mijden: die andere speler kuist de rest op en wordt mogelijks verslagen.
Of is het spel totaal anoniem? (Lijkt mij onmogelijk bij een spel dat draait om skins.)
Het grote verschil is dat met wielrennen dit gebeurt zodat ze er beide op dat moment profijt van hebben in de wedstrijd. De teaming accounts hebben er in de wedstrijd niks aan en voor het einde stappen ze af.
Bij een time trial mag je dus niet samenwerken bij wielrennen (niet draften) en wordt je dus gediskwalificeerd als je dat wel doet. Net zoiets toch?
In the hunger games 2de film zoeken ze voor de games beginnen ook allies.
dus als de teams contact kunnen hebben zal het gebeuren
en gebeurd in de echte wereld ook, zie het probleem ook niet,
Kartelvorming?
In de echte wereld is niet alles leuk, als je een game wilt vekopen wil je dat het wel leuk is. Ze willen in dit blijkbaar een tactische game maken, geen gokspel.

Ik ben geen gamer, maar kunnen ze geen kleine aanpassingen in het spel doen in plaats van zo'n detectiesysteem? Ik hou niet zo van dat soort algoritmes die bepalen wat iemand doet, het doet me denken aan het automatischedemonitizen op Youtube, dat gaat ook niet altijd goed.

Je zou kunnen denken 'dat valt allemaal wel mee', die automatische systemen tegen mensen die de policy overtreden, maar het moet wel leuk blijven voor de consument.

[Reactie gewijzigd door necessaryevil op 21 april 2019 19:22]

Daarvoor heb je de duo en squad mode.....
En dan kan je niet meer aan teaming doen? ;)
Dan kan je legaal aan teaming doen... en ook nog illegaal ;-).
Als je dan 2 squads samen loopt is het weer niet volgens de regels?
Correct, want dan heeft jouw "squad" twee keer zoveel leden en firepower als de tegenstander.
is exact diezelfde reden dat mensen campers uitschelden, omdat ze het oneerlijk vinden dat jij als eerste dat goede camping plekje hebt gevonden waarmee je gemakkelijk iedere match kan winnen
In heel veel competities zijn er regels, ongeschreven of niet. Die zijn er om iedereen gelijke kansen te geven.
Zo ook met campers. Maps hebben vaak locaties waar je moeilijk te raken bent en gemakkelijk anderen kan afschieten. Daar blijven hangen geeft jou een oneerlijk voordeel.
Al sinds het begin van multiplayer fpssen wordt er neergekeken op campen.
waarom is dat dan de schuld van de speler, de Game dev zou er dan iets aan moeten doen door dit soort plekken in de map niet te maken.
zolang game devs plekken zoals dit maken zullen er altijd Campers blijven
Pff, datzelfde zou je voor elke misdaad kunnen zeggen. "Zolang het mogelijk is om iets uit de winkel te stelen, is het de schuld van de winkel dat er gestolen wordt".
Gelukkig denkt justitie daar anders over.
Precies: samenwerken is handig. Vier ogen zien meer dan twee bijvoorbeeld. Dus mensen die samenwerken hebben een voordeel ten opzichte van mensen die alleen zijn.
In een spel waarbij het ieder-voor-zich is en het draait om als enige over ter blijven, hebben mensen die samenwerken dus een oneerlijk voordeel. C.q. valsspelen
Een aimbot is ook handig, een radar hack wellicht ook, de moraal is ver zoek tegenwoordig...
Dat mag wel in duo of teamgames, maar niet in solo games, daar is het ieder voor zich
In Fortnite heb je Solo games (1 vs 99) of Duo’s (teams van 2 tegen andere teams van 2) of Squads (25 teams van 4 man).

Als je in teams wil spelen wordt je geacht de juiste modus te kiezen. Kies je voor Solo, speel dan solo.
Het is ieder voor zich.
Ik begrijp er niet zoveel van. Samenwerken kan op zoveel manieren (teamspeak, telefoon, naast elkaar gaan zitten). Kijkt dit algo dan naar bepaalde gameplay patronen?
Waarschijnlijk. Spelers die in elkaars buurt zitten maar elkaar niet aanvallen maar wel op dezelfde doelen afgaan.
Mischien kijkt het naar hoe vaak speler 1 naar speler2 kijkt, en zo ja hoe vaak speler 1 daarna overgaat op aanvallen/schieten

als die verhouding bij andere spelers anders is is er waarschijnlijk sprake van teams
Ja, dus als jij de hele tijd 1 bepaalde speler niet doorschiet, of pas aan het einde van de match dan is dat bv opvallend.
Je mag best samen spelen maar dan moet je in duo of squads. Je mag elkaar niet helpen (of iets in die richting) als je niet bij die persoon in het team zit.
Ja, het lijkt erop dat het algoritme kijkt naar bepaalde patronen waaruit blijkt dat er een vorm van samenwerking gaande is, op wat voor manier de communicatie vervolgens plaatsvindt is niet relevant.
Het zal waarschijnlijk een deep-learning algoritme zijn wat getrained wordt met spel-data van niet-cheaters, (of misschien heeft het al genoeg data om onderscheid te maken en wordt cheaters data ook mee genomen om de detectie te verfijnen) om zo te het verschil te kunnen zien in in-game acties.

Dus waarschijnlijk idd. een zelf-lerend patroonherkennings algoritme.
ik zelf speel het spel niet. heb drie rondes geprobeerd en daarna nooit meer. maar in de meeste games kan je mensen toevoegen als friend. misschien ziet het spel wel dat er een bepaalde groep vrienden in 1 solo match zitten. en als ze bij elkaar in de buurt zijn. en misschien op elkaar richten maar niet schieten. dan weet je al voldoende.
Wel goed dat ze de valsspelers aan pakken. Dat kan in mijn ogen niet genoeg gebeuren.
Ik heb het gevoel dat epic heel veel doet voor een paar pro spelers, en heel weinig voor de slechtere en console spelers. Iets simpels wat veel gevraagd wordt, bijvoorbeeld wapen keybinds voor console spelers. Is blijkbaar te veel gevraagd. Maar een heel IA systeem om voor pro wedstrijden is geen probleem.
Epic doet inderdaad veel voor pro players / betere spelers die de game vaak spelen er beter in zijn en vaak ook meer kopen in game. Mensen die weinig spelen en niks kopen leveren gewoon niks op voor epic games.
Maar zonder deze groep "verliezers" gaan ook anderen afhaken. Nog afgezien van het feit dat deze groep zoveel groter is, waardoor het minder uitmaakt dat ze minder besteden want overall is het nog steeds heftig.

Het is al duidelijk dat Epic het bouwen in huidige vorm wil laten bestaan waardoor mensen met wat minder ervaring tegenwoordig bijna niet meer kunnen winnen. Vrijwel elk seizoen is er weer wat seconden of milliseconden afgegaan om diverse bouw-acties te kunnen maken in een zo kort mogelijke tijd. Hierdoor krijg je hele bouwwerken maar die hebben verder ook totaal geen nut. Bouwen om het bouwen, niet om het met een vuurgevecht te winnen.

Je zag het al toen ze de update terug wilden draaien zodat je geen health-on-kill meer kreeg, veel geschreeuw door een handjevol mensen omdat daarmee hun speelstijl weer aangepast moest worden. Want oh oh oh ze winnen een potje per avond minder

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 21 april 2019 11:43]

Komische is alleen dat het 1 het gevolg van het ander is.
Daarom hebben shooters en alles met multiplayer wat mij betreft ook iets van ranking nodig zodat je met even goede spelers opgezadeld zit en niet mer pros die je het leven zuur maken.
Dit geeft je tijd om te groeien en het te leren. iets dat zeker met games als een battle royale heel belangrijk is anders worden het gewoon frustrerende potjes en haken mensen af.
Je ben immers eerst 5+ minuten aan het laden en preppen voordat je ook maar op zoek kan gaan naar de beste gear en als je die al vind moet je alweer op de vlucht voor een krimpende ring.
Het is gewoon erg frustrerend in dit soort games dat je werkelijke action time als beginner gewoon heel erg laag is omdat de kans dat je neergeschoten word en dus niet meer kan joinen gewoon erg hoog is.
En dat maakt het weer lastiger om beter te worden.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 21 april 2019 11:46]

Daar is arena voor. Dan speel je met mensen die gelijkwaardig zijn aan jou.
Het is een divisie systeem. 3 divisies voor de lol. Bereik je de 4de dan kun je voor rewards spelen divisie 7 is de championsdivisie en kun je grotere dingen of uitbnodigingen winnen.
Anti-cheat is toch nuttig voor iedereen? Lijkt me ook belangrijker dan wat keybinds...
Als het goed werkt en goed blijft werken.
Ik weet niet hoe oud je bent maar deze was wel grappig.

"a proof of concept exploit of PunkBuster's indiscriminate memory scanning. Because PunkBuster scans all of a machine's virtual memory, malicious users were able to cause mass false positives by transmitting text fragments from known cheat programs onto a high population IRC channel. When PunkBuster detected the text within user's IRC client text buffers, the users were banned."


En zo zijn er nog 1000'n.
Hilarisch, vraag me inderdaad wel af hoe ze het teamen detecteren en daarbij false positives voorkomen.

Ik heb punkbuster in mijn tijd volgens mij nog wel gebruikt bij eternal Wolfenstein oid?
Enemy Territory. Masterlijk spel.
startkeylogger

Dat was de meest hilarische ooit.
Alleen was dat een virusscanner.. dus telt niet echt :)
Zo ver ik weet zie ik (in de gewone potjes) nooit iemand dood gaan door teaming. Wel door in plaats van met een shotgun te schieten. Per ongeluk verband/schild/ballonnen gebruiken of een muur plaatsen of editen of pickaxen. Mensen raken soms totaal kwijt in welke mode ze zitten. Een vaste knop voor shotgun en AR zou dit makkelijk oplossen.
Grappig... Ik hoor mijn zoontje (playstation-speler) veel harder mopperen op mensen die teamen, dan dat hij moppert dat 'ie het verkeerde wapen heeft. Nu is het wel zo dat hij al heel lang de gewoonte heeft zijn wapens/potions op vaste plekken in zijn inventory te zetten.
Een derde partij zegt niet gelijk dat ze aan het team en zijn. Kijkt hij dan verder als hij dood is, om te kijken of ze het gevecht met elkaar aan gaan? Of gaat hij zo snel mogelijk terug naar de lobby?
Er is geen hogere wiskunde nodig om te zien of iemand aan het 'teamen' is of niet. Als twee tegenstanders op je af komen, je vervolgens neerschieten en samen loot oppakken, weet je genoeg.
Want wapen keybinds is ook echt zinvol op consoles zoveel buttons heb je niet.
Er kan met keyboard en mouse gespeeld worden op ps4. Misschien bedoelt ie dat

[Reactie gewijzigd door Dutch_CroniC op 22 april 2019 09:09]

Ah, ja, dan verklaart dat een hoop.. En zou sowieso maar weinig werk zijn voor Epic, immers hebben ze het al voor de PC, is een kwestie van de betreffende schermen activern op de console.
Volledig artikel : https://kotaku.com/epic-h...cup-cheaters-s-1834178682 met verwijzing naar het bericht dat hierboven ook staat ( https://www.epicgames.com...ompetitive-game-integrity )

[Reactie gewijzigd door MISTERAMD op 21 april 2019 18:03]

Wel zielige lui die cheats en exploits gebruiken.
Simpel, tijdens tournament random username en skin. Gemakkelijk toch?
Nee zo makkelijk is het niet. Algoritmen hebben meer informatie om op te matchen zoals IP adres, serial / account informatie etc. Zaken die voor andere spelers niet direct inzichtelijk zijn, zijn voor een anti cheat algoritme gewoon inzichtelijk.
Hij bedoeld waartschijnlijk een manier om teaming te voorkomen.
Ach, makkelijk te ontkomen, gewoon je Pcie lanes uitlezen

https://www.dexerto.com/c...n-during-esea-game-233722
Omdat er 1 iemand issues heeft, waarvan je niet eens weet hoe zorgvuldig die persoon is omgegaan met zijn informatie?
Gebruik al sinds dag 1 de launcher ivm UE4 tools. Nooit een login attempt gehad door al die jaren. Ik kan mensen ook bang maken met VPN log-ins, en ook is het legit dan zou je je email toch aanpassen?

[Reactie gewijzigd door Niotex op 21 april 2019 19:24]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True