Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties

Valve heeft aangekondigd te werken aan een manier om non-vr-games te kunnen spelen met een virtualreality-headset op. Binnen virtual reality creŽert Valve een ruimte met een tweedimensionaal scherm, waarop de games te zien zijn.

De functie is nu in de bètafase, zo schrijft onder andere Road to VR. Valve is van plan om in de komende week bij de Game Developers Conference in San Fransisco meer over de nieuwe functionaliteit te onthullen. Desktop Theater Mode moet werken met Valves eigen Vive-headset en met alle andere virtualreality-headsets die compatibel zijn met SteamVR.

Hoewel er nog geen beelden van Desktop Theater Mode beschikbaar zijn, doet de omschrijving van de oplossing sterk denken aan de Cardboard-functionaliteit in de YouTube-app. Daarin wordt een driedimensionale ruimte gecreëerd waarin een tweedimensionaal scherm te zien is met een YouTube-filmpje erop. Met behulp van bijvoorbeeld een Google Cardboard kunnen gebruikers het stereoscopische beeld fatsoenlijk zien en wordt voor zover mogelijk van 2d-content virtualreality-content gemaakt.

HTC Vive Consumer EditionHoewel Desktop Theater Mode een spel dus niet echt kan veranderen in een vr-game, biedt het wel het gemak aan gebruikers dat ze niet hun virtualreality-headset hoeven te verwijderen wanneer ze van een vr- game naar een non-vr-game gaan. Bovendien kan de door Desktop Theater Mode-gecreëerde omgeving mogelijk aangepast worden aan de wensen van de gebruiker. Dat wil zeggen dat deze vrij van afleidingen kan zijn en dat het 2d-scherm binnen de 3d-wereld waarschijnlijk ook in grootte aangepast kan worden, afhankelijk van de voorkeur van de drager. Tot slot is dankzij deze functie een monitor theoretisch overbodig.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Als dit voor alle type applicaties mogelijk zou zijn dan kan dit ervoor zorgen dat je geen monitor meer nodig hebt toch? Je zou zelfs een triple monitor setup kunnen draaien in de virtuele wereld bijvoorbeeld.
Ik snap eigenlijk niet waarvoor daar een speciale "theater mode" voor nodig is. Je kunt toch prima een normaal beeld op beide VR schermen tegelijk projecteren...

Het valt me ook tegen dat steam geen soort van "hack" biedt voor oude (lees: non-VR) games waarbij er een tweede camera naast de standaard camera wordt aangemaakt voor stereoscopisch 3D. Dan heb je gewoon VR. Eventueel met wat instellingen die in de community gedeeld kunnen worden zodat het diepteeffect getuned kan worden.
De reden waarom dit niet gedaan word is dat, zodra je je gezichtsveld gaat vervangen door pixels gaat je binnenoor lastig doen.
Wat Theatre mode doet is het projecteert je 2D (of stereoscopic?) game op een plat vlak, waarna het tracking systeem van de vive er voor zorgt dat zodra je je hoofd weg draait, of verplaatst dat deze bewegingen vertaald worden naar het virtuele beeld.

Ook al is de game alleen voor je of zelfs alleen 2D of zit je stil achter je monitor dan is het nog steeds belangrijk om de tracking informatie te verwerken in het beeld wat je voor je ziet.

Als dit niet het geval is dan word je snel misselijk, zelfs als je een sterke maag hebt krijg je dan nog steeds een oncomfortabel gevoel. Omdat de bewegingen die je nek maakt, de g-krachten voor rotatie/translatie die je binnenoor voelt niet meer matchen met wat je ogen zien. Zodra dit het geval is denkt je lichaam dat het vergiftigd is, waarna het leegmaken van de maag (ondanks dat er niks aan de hand is) een hoge prioriteit word....
" je gezichtsveld gaat vervangen door pixels" gebeurd zowiezo bij VR. Zoals je zegt is het belangrijk het gezicht te tracken.
Bij oude games hoeft alleen maar de virtuele camera worden bewogen precies zoals dat bij moderne VR games gebeurd. Die bewegingen werden grotendeels al gedaan via keyboard en muis dus het is slechts een kwestie van het matchen van de VR tracking input met de game-camera.
voor moderne VR games is dit id standaard het geval, en voor "traditionele" games zoals FPS shooters, strategy games of 2D arcade games is die optie er niet, 4 uur lang een shooter spelen door met je nek te richten is niet comfortabel om te doen.
Wat dit systeem doet is het "emuleren" van een grote TV, hierdoor kan het spel gewoon blijven functioneren zoals op een traditionele monitor, maar heb je wel de mogelijkheid om om je heen te kijken (wat voorkomt dat je misselijk word) Ook zal waarschijnlijk voor de omgeving buiten de monitor het camera beeld van de vive gebruikt om de omgeving op te vullen. hierdoor heb je een soort augmented reality/hololens style ervaring.
Nadeel is dan dat je niet je hoofd kunt bewegen om naar verschillende plekken op het scherm te kijken, en met alleen je ogen is het misschien lastig om de hoeken te zien. Met deze "Virtual Theater" is het net alsof je voor een echt scherm zit.
hmja, dat moet de software in kwestie dan maar net ondersteunen :) ieder spel heeft weer z'n eigen cameraimplementatie.
Je kan ook niet even zomaar je scherm dupliceren, een van de beelden moet een beetje verschoven zijn, anders zie je het beeld 2 keer (scheelkijken)
Misschien komt dat nog wel, dat je het stereoscopisch 3d van Nvidia kunt gebruiken voor VR.

Wat handig zou zijn icm de Vive zou zijn dat wanneer je je hoofd wegdraait van het scherm, of wanneer je het scherm de rug toekeert, dat de camera op je Vive ingeschakeld wordt, zodat je toch nog in je eigen kamer kunt kijken als je dat belangrijk vindt, zonder dat ding van je hoofd te halen.

Kan persoonlijk niet wachten totdat VR betaalbaar en verder ontwikkeld en gebruikt wordt. Het concept bestaat al heel erg lang. Maar het is nog altijd de rekenkracht die de ontwikkeling heeft gestagneerd. Over 5 jaar zijn we alweer dichter bij fotorealisme en hoge resoluties.
hmm.. het ziet er realistisch uit omdat het eigenlijk een foto is, maar dan in 3d. Alles is statisch, het is niet zo dat elk onderdeel individueel gerenderd is. Dit zijn gewoon textures die direct van de gefotografeerde ruimte komen. Volledig statisch. Dat is handig als je in VR een museum wilt bezoeken of een huis bezichtigen dat te koop staat, maar het is nog steeds een opgewaardeerde foto.
Wel leuk om te zien.
Helemaal correct. Mijn reactie was even snel vanaf een iPad maar ik wou aangeven dat foto realistische VR al mogelijk is. De wereld is inderdaad niet interactief maar de mogelijkheden zijn zeer interessant. Omdat er niets gerenderd hoeft te worden is het ook nog eens zeer eenvoudig te doen (geen dynamic lighting,etc). Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=_nLGoqqDc0w

Als je nog niet overtuigt bent: Denk aan iemand in de stad die vanuit zijn flat even relaxed met dit: https://youtu.be/gGbLKkWZCgY?t=104
erg mooi ja. Ik doelde alleen op games eigenlijk. En het duurt nog wel even voordat we op echte realistische resoluties kunnen kijken. Dus ik wacht met geduld af om tegen die tijd omvergeblazen te worden.
Stereoscopisch 3d en VR zijn niet hetzelfde.
VR = steroscopisch 3D met bewegingstracken. Niet zoo verschillend.
Ben ik het niet mee eensch. Dat is hetzelfde als zeggen dat volleybal en tennis hetzelfde zijn omdat je een balletje over een net heen slaat.

Als je VR enkel gebruikt om een film mee te bekijken of iets dergelijks, dan ja. Dan komt het al snel neer op stereoscopisch 3d met tracking idd.
Maar als jij om objecten heen kunt bewegen, dan vind ik de vergelijking met stereoscopisch 3d niet meer opgaan. Stereoscopisch 3d is 3d effecten toevoegen die zich (voor) buiten het gebruikte 2d veld bevinden.

Met virtual reality, ben je virtueel aanwezig in een virtuele ruimte, en heeft het imo nog weinig met stereoscopisch 3d te maken.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 17 maart 2016 18:00]

Dat is iets wat in de VR scene inderdaad een overtuiging is van veel mensen (inclusief mezelf): Namelijk dat monitoren zullen vervangen worden door VR headsets zodra de resolutie hoog genoeg is dat de angular resolution gelijk is aan die van een modern beeldscherm (dan heb ik het dus over een ~23" 1080p monitor op een halve meter afstand).

Op het moment als ik met m'n DK2 gebruik maak van VR Desktop (een applicatie die dat tot in zekere mate mogelijk maakt) dan is het net aan te gebruiken om tekst en zo te lezen en met de DK1 was het een absolute ramp. Dus realistisch gezien zal het voor gamen acceptabel zijn... maar zeker niet om naar huis over te schrijven.
Dat is iets wat in de VR scene inderdaad een overtuiging is van veel mensen (inclusief mezelf): Namelijk dat monitoren zullen vervangen worden door VR headsets zodra de resolutie hoog genoeg is dat de angular resolution gelijk is aan die van een modern beeldscherm (dan heb ik het dus over een ~23" 1080p monitor op een halve meter afstand).
Voor dat dat gaat gebeuren zal ook het gewicht omlaag moeten zodat je nekspieren en -gewrichten minder stress ondervinden. In de huidige vorm zou het ongelooflijk ongezond zijn om zo'n VR-headset bijv. tijdens een normale werkdag de hele dag te dragen.

Ook de framerate zal enorm opgekrikt moeten worden. 90 FPS per lens is veel te laag voor natuurlijk zicht. Je hersenen en ogen worden er enorm moe van als je de hele dag naar zo'n beeld zit te kijken. En dan heb je nog het probleem dat een VR-headset niet een 'echt' 3D beeld is en bij sommige mensen de ogen veel moeite hebben met het juist accommoderen, wat ook vermoeidheid kan veroorzaken.
Het is ook nog helemaal niet bekend of langdurig gebruik uiteindelijk schade veroorzaakt, zoals door versnelde slijtage van de spieren die de lens accomoderen, of het kweken van bijziendheid door over-accommodatie. (Net als wanneer je de hele dag veel te dicht op een normaal scherm zou zitten werken.)

En als laatste streep je ook een enorm grote categorie brildragers weg. Het is nl. niet een gegeven dat de binnencompartimenten van VR headsets groot genoeg zijn om alle typische brilmaten te accommoderen. (Vrouwelijke monturen gaat vaak beter dan mannelijke, aangezien mannelijke over het algemeen breder zijn.)

Naarmate de drang tot minituarisatie toeneemt (o.a. vanwege bovengenoemd probleem met het gewicht), zullen die binnencompartiementen steeds vaker te klein gaan zijn.


Daarnaast zullen VR-headsets natuurlijk nooit gedragen worden in situaties waar menselijk contact vereist is. Bijv bij receptiewerk of ander werk aan een balie. Klanten willen tenslotte iemand die hen te woord staan ook aan kunnen kijken.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 13 maart 2016 23:15]

VR is toch echt een minimum van 90fps per oog. Dus die vereiste is er al. Als je systeem dat niet haalt, dan is het niet VR geschikt. Dus ik weet niet hoe jij aan die 60fps komt?
Tikfoutje. Moet inderdaad 90 zijn. |:(

(Wat nog steeds te laag is voor natuurlijk zicht overigens. Meeste mensen zien pas geen verschil meer bij ~140 FPS.)

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 13 maart 2016 23:15]

Met veel veel lagere aantal fps kan ik comfortabel lange tijd in VR doorbrengen. 'Natuurlijk zicht' is het inderdaad niet, omdat het oog bij hoog contrast veel meer variatie weet bij te houden, maar dat betekend geenszins dat onder normale omstandigheden 90 fps niet genoeg is. (Met andere woorden, je moet een scene specifiek ontwerpen om er voor te zorgen dat het je gaat opvallen)

En wat betreft "'echt' 3D beeld"... ik heb geen flauw idee wat dat ooit mag zijn. Realistisch gezien zijn er twee dingen die de imperfecties in VR kunnen veroorzaken: hoofdpijn en misselijkheid. Vermoeidheid is er bij juist afgestelde helderheden niet echt ťťn van zover ik heb gezien (omdat je oog steeds ontspannen is op oneindig). Hoofdpijn komt voornamelijk voor bij hersenen die moeite hebben met verschillende aspecten die anders zijn dan bij 'normaal zicht' (zoals bijvoorbeeld het constant ontspannen laten van de oog gefocused op oneindig). Misselijkheid komt voornamelijk voor door mismatch tussen slakkenhuis en beeld, wat bij virtuele desktops geen issue is.
Het is ook nog helemaal niet bekend of langdurig gebruik uiteindelijk schade veroorzaakt, zoals door versnelde slijtage van de spieren die de lens accomoderen, of het kweken van bijziendheid door over-accommodatie. (Net als wanneer je de hele dag veel te dicht op een normaal scherm zou zitten werken.)
We hebben het hier over tegenovergestelde, het focusen op een scherm wat oneindig ver weg van je is. Kan dat nadelige gevolgen hebben? Inderdaad, net zo erg als wanneer je steeds buiten zit in de bergen of zo. Ik bedoel, VR gaat sowieso extreem slechte effecten hebben op de gezondheid, maar dat zal niet op de ogen zijn. Blijft natuurlijk wel zo dat een bepaald deel van de huidige bevolking niet aan VR zal kunnen wennen, maar voor de kids die er mee opgroeien... hun hersenen zullen er geen enkel probleem mee hebben.
En als laatste streep je ook een enorm grote categorie brildragers weg. Het is nl. niet een gegeven dat de binnencompartimenten van VR headsets groot genoeg zijn om alle typische brilmaten te accommoderen. (Vrouwelijke monturen gaat vaak beter dan mannelijke, aangezien mannelijke over het algemeen breder zijn.)
Want je denkt oprecht dat er ook maar ťťn generatie van VR brillen zal zijn waar er geen optie is voor brildragers? 8)7. Of dat nou is via custom lenzen, instelbare lenzen of gewoon zoals nu door express ruimte te laten voor brillen (tenminste bij de Rift CV1 is dit zeker geen enkel probleem).
Daarnaast zullen VR-headsets natuurlijk nooit gedragen worden in situaties waar menselijk contact vereist is. Bijv bij receptiewerk of ander werk aan een balie. Klanten willen tenslotte iemand die hen te woord staan ook aan kunnen kijken.
Stuur dat eens aan jezelf in een mailtje voor over 25 jaar :+ . Kun je tenminste eens hard lachen tegen die tijd :D . Maar even serieus, als de huidige techniek en VR doorzet dan zal het meeste menselijke contact natuurlijk gewoon in VR gebeuren. Ik bedoel maar, we kunnen nu al dit doen: https://youtu.be/rgKkEnaaSDc, voeg daar aan toe pupil tracking (wat we ook al kunnen doen) en body tracking (wat we al op verschillende manieren kunnen doen) en je hebt volledig natuurlijke persoonlijke interactie.

[Reactie gewijzigd door David Mulder op 14 maart 2016 00:33]

Ik waardeer je enthusiasme, maar feit is dat de punten die R4gnax opnoemt zijn wel degelijk redenen voor veel mensen om de VR-boot nog even af te houden. Ikzelf val in de categorie stereoblind, oftewel ik kijk met 1 oog. VR heeft voor mij geen toegevoegde waarde, want ik zie met een VR bril op slechts 1 scherm. Reken daarbij dat veel mensen claustrofobische gevoelens krijgen bij een beknellende, alles-omvattende bril.
het meeste menselijke contact natuurlijk gewoon in VR gebeuren
Ik huiver bij het lezen van deze zin. Weet dat heel veel mensen, afgezien van het feit of het slecht voor je ogen is, gewoon geen zin hebben iets op hun gezicht te moeten dragen waarbij alles om je heen wegvalt. Wil je wat drinken, moet de bril af. Wil je naar de wc, moet de bril af. Staat er iemand naast je tegen je te praten, moet de bril af.
Onthoud: mensen vinden het al niks om een 3D bril 1,5 uur achter elkaar te dragen voor een film (sterker, er zijn zat mensen die niet eens een zonnebril willen dragen omdat ze het oncomfortabel vinden). Niet voor niks dat de grote fabrikanten inmiddels weer gestopt zijn met 3D televisies. En bij een 3D bril kan je nog je omgeving zien en het weegt bijna niks. De meesten die ik een VR bril zie proberen houden het 20-30 seconden vol voordat ze hem weer afzetten (en eventueel nog een keer te proberen)

[Reactie gewijzigd door anargeek op 14 maart 2016 10:31]

Klopt, echter is de resolutie nog niet echt hoog genoeg. Je zult dan een heel groot scherm of heel dichtbij moeten hebben in die virtual theater. Tekst op lettertype 12 zul je niet comfortabel kunnen lezen met standaard monitor grootte en afstand.
Jij heb nog nooit lang met een VR bril opgezeten? Na een paar uur ben ik helemaal klaar met die warmte op mijn gezicht en blij dat ik gewoon een monitor heb staan. Zeker in de zomer is het in mijn gamekamer geen pretje met de bril op en geen airco (heb nu 2 fans staan :P )

Gelukkig is dit nog maar het begin dus de brillen gaan kleiner en meer comfortabel worden, maar voorlopig hecht ik veel waarde aan een monitor.
Hetzelfde kun je zeggen van iedere over-ear koptelefoon of beklede stoel :). Gelukkig heb je keuze genoeg in bekleding van de koptelefoon als wel je VR headset.
Bijkomend voordeel: stel je hebt slechts een kleine ruimte om je PC neer te zetten (Kleine zolderkamer of zo), dan kan je hiermee toch het gevoel van ruimte creŽren, en virtueel gamen op een lekker grote monitor.
Nog twee technische voordelen: het scherm gebruikt OLED (dus hoger contrast, mooiere donkere kleuren) en het werkt aan 90Hz (vloeiender beeld dan aan 60Hz).
Hoewel de OLED in de vive (en waarschijnlijk ook CV1) een 90hz paneel is, word er in de driver het scherm nooit 100% uit gezet om die diep zwarte pixels te krijgen.
Momenteel word er een soort minimum niveau gebruikt waar de pixel nog wel aan staat.
Dit word gedaan om er voor te zorgen dat de donkere pixel altijd klaar is om super snel weer feller te worden. Zodra een oled pixel word uit gezet dan heeft het iiiietsje meer tijd nodig om aan te gaan dan dat als die op een laag pitje aan gehouden word.
De vive heeft dan ook een speciale "Mura" correctie, dit zorgt er voor dat als alle pixels op minimale sterkte nog branden dat je een egale kleur ziet. Zonder deze correctie zie je een rgb noise patroon wat gebonden is aan het display.
Ik heb helaas nog nooit een vr bril op mijn hoofd gehad. Maar zolang wat jij zegt in je hele blikveld hetzelfde blijft is dat ook geen nadeel lijkt me. Je hersenen passen zichzelf toch wel aan op het zwartniveau. Tenzij er nog een rand omheen te zien is waar geen pixels meer zitten, zodat je het verschil ziet.
yup het is helemaal "egaal" over je gehele blikveld, en zodra er iets anders dan 100% "donker" beeld te zien is dan is het contrast te hoog om op te merken dat ie niet helemaal uit staat. Zodra alles donker staat gaan je pupillen namelijk enorm snel wennen aan de lage licht hoeveelheden, waardoor het eerder opvalt. Echter 100% zwart beeld voor een lange periode, komt in de meeste games maar weinig voor
of je koopt een 90Hz monitor. :+
maar even zonde grappen, OLED is inderdaad misschien wel een voordeel, aangezien monitoren nog niet met OLED bestaan, je kan je waarschijnlijk goed op de game focussen door het echte zwart om je heen.
ik denk dat de resolutie van de VR headset nu nog te laag is om het er goed uit te laten zien. aangezien de 'monitor' maar een deel van je scherm gebruikt, en de resolutie van de schermen in VR brillen is al niet hoog.
of je koopt een 90Hz monitor. :+
maar even zonde grappen, OLED is inderdaad misschien wel een voordeel, aangezien monitoren nog niet met OLED bestaan, (...)
http://www.techradar.com/...4k-monitor-1311504/review
..het gemak aan gebruikers dat ze niet hun virtualreality-headset hoeven te verwijderen wanneer ze van een vr- game naar een non-vr-game gaan..

Ik kan me niet voorstellen dat dit veel verder dan een "novelty" zal komen. Het blijft altijd fijner (2D) spelen met de echte wereld om je heen. Kun je tenminste een slok van je cola nemen :9
Als je toch zelf alles in kunt stellen, zoals de grootte van het scherm dat je ziet, de breedte, ronding, achtergrond, etc. kan ik me voorstellen dat dit een fijne ervaring geeft als je even helemaal losgekoppeld wilt zijn van de echte wereld en geen geld hebt voor een 3 monitor setup, of een hele mooie luxe kamer o.i.d.
Maar vooral de immersie zal beter zijn als je beeld te zien krijgt zonder bezels en in de voor jou ideale afmetingen.
Een slokje cola nemen kan prima in "tron" mode op de Vive: http://youtu.be/vnciEkUDnhs
https://www.google.nl/sea...UIBigB#tbm=isch&q=sodahat

Brilletje er onder en gaan. je kan natuurlijk ook zelf iets maken in die setting:P
Virtual Desktop deed dit al voor "alles" in combinatie met de Oculus Rift. Op die manier kon je helemaal om je heen kijken en kiezen of je de desktop omgeving plat of gebogen wou hebben.
Deze is ook leuk, kun je hele arcade hallen opzetten van je steam library en mp spelen enzo, ook met vr. Anarchy Arcade
Of anders: https://share.oculus.com/app/newretroarcade

Erg vet voor mame games.

Virtual desktop deed dit inderdaad al heel lang.
Interessanter word het verhaal van stereoscopisch>vr. Daar waar nu dingen voor zijn ala Virieo.
wel leuk om samen naar een virtueel speelbord te kijken ook voor een bordspel (net als de augmented holo lens maar dan fully virtual is ook prima) en dan het bord aan de muur )of waar en Zo groot als je persoonlijk maar wilt, of hoe klein je jezelf ook maar wilt voelen :) ) en een platformer ipv een bordspel, of gewoon wel een bordspel dat je samen virtueel speelt :) veel mogelijkheden. nu nog een ieder zijn eigen hires done by artist (tot er betere 3d scan tech is) prive 3d model dat online onderling on demand uitgewisseld wordt voor aanvang game en of telefoon gesprek en je kan virtueel holobellen eventueel in je gesimuleerde prive droomhuis rond dwalend :) niet vergeten de real life wekker te zetten zodat je nog eens op tijd op je werk aan komt en niet vergeet dat je virtual bent :)

[Reactie gewijzigd door suprcow op 13 maart 2016 15:49]

VR zou ook een bijdragen kunnen leveren tegen het groeiend aantal kinderen met een bril.

http://www.rtlnieuws.nl/n...e-stijging-aantal-brillen
Voor ieder onderzoek dat als uitkomst heeft dat beeldschermen voor slechtere ogen zorgen is er ook weer een die het tegenspreekt.

Bijvoorbeeld:
http://mens-en-gezondheid...-slecht-voor-de-ogen.html

Het zijn vooral de overigen zaken (zoals verslaving, te lange periodes achter elkaar, vermoeiende ogen) die de aandacht eisen, maar dat het een bril zou opleveren. Tja, wie zal het zeggen?
Handig als je gewoon je non-VR games in Steam wilt spelen.
Hoewel stereoscopie speciaal wordt aangepast aan VR , wat niet het geval is van de meeste 3D content , krijg je nog steeds een beetje effect ervan.
Early beta is natuurlijk leuk om alvast een idee te krijgen.
Ook fijn dat meedere (zoals HTC Vive) VR's ook ondersteuning krijgen.
:D Leuk ben heel benieuwd !! Het doet mij een beetje denken aan de app CINEVEO - VR Cinema Demo voor Google cardboard!

https://play.google.com/s...mindprobe.cineveovr&hl=nl
Speciaal voor de Oculus Rift is er al VorpX wat dezelfde functionaliteit biedt als waarmee Valve nu komt (en meer).

Met VorpX kan je 2D games spelen op de Rift alsof je in een bioscoopzaaltje naar een groot scherm zit te kijken.
Daarnaast is er ook support om 2D games in 3D weer te geven met de mogelijkheid om veel te kunnen instellen.
Het pakket kost wel ongeveer 35 euro maar dat vond ik het wel waard.

Zie www.VorpX.com
Als VR echt aan gaat slaan gaan we met toekomstige technologie en R&D budgetten mooie dingen zien komende jaren.. can't wait }>

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True