Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

Nederlanders zijn in de eerste maanden van 2015 meer powerbanks en losse accu's voor hun smartphones gaan kopen. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK. Ook de verkoop van gameconsoles zit fiks in de lift.

Na de stijging van bijna 30 procent in de eerste maanden van 2015 verwacht GfK dat er nog meer rek zit in de markt voor powerbanks. De marktonderzoeker stelt dat de ontwikkeling in verkopen van die producten in de vakantieperiode en het festivalseizoen 'interessant' zal zijn. De powerbanks zijn goed om meerdere dagen met een smartphone door te komen als gebruikers geen toegang hebben tot netstroom, omdat ze vaak een smartphone een tot vijf keer volledig kunnen opladen.

Het aantal verkochte consoles steeg eveneens met ongeveer 30 procent ten opzichte van de wintermaanden van 2014. GfK gaat er niet op in welke consoles het meest verkocht zijn. In september vorig jaar kwam de Xbox One uit in Nederland, terwijl voor de Sony PlayStation 4 en Nintendo Wii U meer games beschikbaar zijn gekomen. Nederlanders kochten ook meer handhelds. Daarbij ging het vooral om Nintendo 3DS-modellen.

De grootste stijging zat bij fitnesstrackers. In die relatief kleine markt kochten Nederlanders ongeveer 158 procent meer producten. Daarbij is de hartslagmeter volgens GfK de belangrijkste feature waarop klanten letten. Het aantal verkochte smartwatches verdubbelde bijna, maar ook daarbij ging het om een kleine markt. In de winter van 2014 waren er naast enkele modellen van Samsung en Sony weinig smartwatches te koop in de winkel, terwijl er afgelopen maanden Android Wear-horloges van diverse fabrikanten bijkwamen.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Eigenlijk heb ik een powerbank in combinatie met de Passport en accu van 3500 mah niet nodig.

Maar ik heb toch de Xiaomi MI powerbank 10400 gekocht. Voor op reis en het is een ideaal product. Het laadt veilig en duurzaam je telefoon tot 3x helemaal op, daardoor kun je een week zonder stopcontact. Vroeger slechte ervaringen gehad met powerbanks, (gingen stuk, gaven niet de output die ze beloofden of hadden minder capaciteit) maar nu niets dan lof over Xiaomi.

pricewatch: Xiaomi Powerbank 10400mAh
pricewatch: Xiaomi Powerbank 16000mAh
pricewatch: Xiaomi Powerbank 5000mAh

Wat ik ook een goed initiatief vind. Is de WakaWaka,
Een powerbank, zonnelader en lamp in een. Als je die koopt, zorg je dat mensen in noodgebieden, of derde wereldlanden er ook een krijgen.

pricewatch unsorted: Waka Waka Power+ Black
pricewatch unsorted: Waka Waka Power+ Yellow

[Reactie gewijzigd door nul07 op 13 mei 2015 10:26]

Op http://eud.dx.com kun je ze wat goedkoper krijgen. Mijn vriendin heeft de 10400mah. Die is echt geweldig.
Daar zijn ze momenteel uitverkocht zag ik. Via GeekBuying zijn ze nog beschikbaar, en zelfs nog wat goedkoper
En toch zou ik de Xiaomi Powerbank in China bestellen, scheelt je bijna de helft van de prijs, met gratis verzend kosten.

Xiaomi Powerbank 5000mAh
Xiaomi Powerbank 10400mAh
Xiaomi Powerbank 16000mAh
Als je dan toch de powerbank bestelt, iets het ook een leuk idee om de Xiaomi USB Fan en de Xiaomi USB lamp erbij te bestellen :)

[Reactie gewijzigd door OB1 op 16 mei 2015 14:12]

ik heb hem een powerbank van xtorm nu al 2 jaar(pricewatch: A-Solar Xtorm Power Bank 7300mAh) maar sinds ik een BB PP(vorige phone xperia ultra Z) heb is er verder geen need meer voor een portable powerbank. de kwaliteit van xiaomi zal prima zijn wel heb ik het idee dat het mindere producten maakt dan goal zero of xtorm.
Ik heb al een hele tijd deze RavPower powerbank: heerlijk ding, erg veel vermogen, ook niet te duur, ik raad het iedereen aan. Krijg je zelfs een beschermhoesje bij. Ook de 2A Usb poort is heel handig voor de tablet of zwaardere telefoon.

De WakaWaka is inderdaad een goed initiatief, maar in Nederland laadt hij gewoon niet snel genoeg op. Mijn moeder heeft hem dag en nacht in de vensterbank staan (ok er zit een raam tussen), maar het duurt behoorlijk lang voordat hij volgeladen is. Misschien dat de zomerzon wel effectiever blijkt..
blijf het toch appart vinden dat smartphone fabrikanten nadruk leggen op grote schermen en kracht van de smartphone inplaats van accu duur ik durf te wedden dat als er een redelijk krachtige smartphone met een lange accu duur je een gat in de markt hebt

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 13 mei 2015 10:17]

Maar dan krijg je automatisch ook een dikkere en zwaardere smartphone. Dat soort dingen zie je meteen, terwijl accuduur maar een getalletje is. Kan me dus voorstellen dat fabrikanten daar meer de nadruk op leggen.
doe mij maar een net even wat dikkere smartphone die gaan niet zo snel kapot
Ik ben het 100% met je eens. Bovendien laat je een dikker toestel minder makkelijk uit je handen vallen. Ik neem 2mm dikte graag voor lief als de accu daar 1,5 - 2x zo veel capaciteit door kan krijgen.
Waarom zou die niet sneller kapot gaan?

je telefoon van tafel afschuiven en je glas is ook kapot..
Minder makkelijk uit je handen vallen is onzin, 90% van de gevallen telefoons is toch als je telefoon op de bank ligt of op tafel en die daarvan af schuift.
Daarom zou het erg tof zijn als fabrikanten 2 varianten van dezelfde telefoon uit zouden brengen. Het 7 mm dunne topmodel met een 2400mAh accu en hetzelfde model maar dan 9 mm dik met een 4000mAh accu, dan kunnen ze laten zien dat ze heel mooi design kunnen maken en de dunste zijn van allemaal.
Maar daarnaast heb je dan als consument de keuze om voor een veel betere accuduur te kunnen gaan ipv voor het dunste model.
Dan geloof ik dat Sony toch in ieder geval de weg weet naar dat gaatje, aangezien mijn Xperia Z2 toch echt lang meegaat. Op mijn vakantie in Rome moest ik mijn telefoon maar om de dag opladen, terwijl ik toch echt elke seconde een foto maakte van alles. Dit is wel anders dan als ik de hele tijd video's etc. kijk maar toch vind ik het mooi.

Tuurlijk zou het mooier zijn als ik hem bijvoorbeeld maar één keer per week hoefde op te laden, maar ik daarvoor zou de telefoon hij toch inderdaad wel twee keer zo dik moeten worden.

Ik denk dat het ook wel belangrijk is als men voor een snellere vooruitgang van de batterij zou kunnen zorgen. Ik heb hier niet zoveel verstand van dus misschien ben ik nu rare dingen aan het vertellen maar het zou leuk zijn als je telefoon niet per se zo dik hoefde te zijn voor een betere accu.
Leuk en aardig als een telefoon bijna een week mee kan, maar dat moet niet ten koste gaan van zijn dikte. Ik ben van een Note II (9mm) naar een S6 (6,8mm) en merk het verschil toch behoorlijk in mijn broekzak. Ook het gewicht voelt net even prettiger aan.

Dus nee, mijn telefoon hoeft niet persé langer dan een dag mee te gaan, als het wel makkelijk haalbaar is ben ik tevreden met een dag. Laden doe ik door me telefoon op een QI lader te leggen, en als je weer op stap moet heb je weer een volle accu, ik vind het veel belangrijker dat de batterij ook echt minstens 2 uur goed blijft, en een korte laadtijd heeft.

Daarom is de S6 in mijn ogen echt hét toestel momenteel, met zijn draadloze laden, snelladen via kabel, het gewicht en de dikte van het toestel.
ik snap niet dat dikkere smartphones een probleem is voor een broekzak.
smartphones van tegenwoordig zijn zo dun dat als je ze in je broekzak stopt je kans hebt dat ze kapot buigen
het zorgt er juist voor dat ze minder snel kapot gaan en het past makkelijk in een broekzak

mijn Sony Xperia Z is niet de dunste smartphone maar past makkelijk in mijn broekzak in combinatie met een portemonnee hoes dat voegt meerdere centimeters aan dikte toe! die extra mm zou dus echt geen probleem moeten zijn

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 13 mei 2015 14:06]

Nou ja in de laatste 5 jaar is de accuduur van smartphones sterk verbeterd. Met een s2 uit 2011 kan je mischien een dag lang mee (max 10 uur) nu met een s6 kan zo'n ding 1,5 dag lang mee (afhankelijk van het gebruik). Het probleem zit het hem in de accutechnologie. Er is lang een LION batterij op de markt maar door beperkingen in de scheikundewerled worden nieuwe batterijen te duur en moeilijk te produceren. Afgelopen maand was er wel een artiekel op tweakers dat er wordt gewerkt aan een magnesiumachtige batterij (zie: nieuws: Accu met magnesium-ionen moet betere prestaties bieden dan lithium-ion)

Gelukkig worden de CPU's en andere compomenten van een smartphone steeds zuiniger en krachtiger. Ook is de trend grotere smartphones goed voor de accudur, Want hoe groter de accu des te meer de capiciteit. Helaas zijn dunnere smartphones ook in waardoor de accu daaronder ook leidt. Ikzelf vindt een wat dikkere smartphone niet erg als die maar snel en lang meegaat.
Telefoons zijn steeds dunner geworden en en meer pixels gekregen beide zijn niet goed voor een goede accu duur.
Ik blijf het apart vinden dat mensen dit aan blijven halen. Voor de meeste high-end smartphones zijn er prima accu's te vinden met hogere, dubbele of soms nog meer capaciteit. Telefoon wordt er wel wat dikker van, maar dat is ook als de fabrikanten standaard al een accu met hogere capaciteit uitbrengen. Als je een smartphone weinig actief gebruikt kan je er ook makkelijk 4 werkdagen mee doen zoals ik met de Note3. Ik heb wel een kleine powerbank voor wanneer ik de navigatie op de motor gebruik en de accu op een gegeven moment leeg mocht zijn, maar die heb ik nog nooit nodig gehad.
wat is een lange accu duur, verder optimaliseren is lastig en het enige wat je echt kan doen is downgrade in grote en hoeveelheid pixel, in dat geval zal inderdaad de telefoon dikker worden. de beste uitkomst is denk ik usb poorten in horecatafels meer oplaadpunten etc. als je dan bijv eventjes 30 minuten kan laden dan is dat prima.
een dag of 2 a 3 en hopelijk weer richting een week zoals de nokia 3310 dat vroeger ook was?
ja maar een nokia 3310 was ook wel een kaal ding. je doet nu veel meer op een telefoon dan alleen maar naar een kleurloos schermpje kijken. vergeet niet dat sommige tv's meer pixels herbergen dan een full hd scherm. dat mensen denken dat batterijtechniek zoveel vooruitgaat is fairytale reken op 2 a 3% capacity gain in de afgelopen 20 jaar. en de grote klappen zijn der uit met de huidige techniek net zoals met zonnepanelen(de prijs van zonnepanelen en efficiency per m2) de grote klappen en halen zijn eruit.

[Reactie gewijzigd door Btcaelum op 13 mei 2015 14:11]

Nou en? waarom bezuinigen op dikte van de telefoon als je het zelfde kan bereiken met een wat dikkere batterij?
ja dan maken ze een dikke koelkast en niemand die het koopt. geloof mij meer laadpunten lijkt mij meer geschikt waar je even 10 of 20minuten bijlaad. neem bijv. de laptop markt intel met der zogehete ultrabook marketing(sony maakte dit al veel eerder dan dat het marketingnaampje bestond) hoeveel mensen kopen nou nog een dikke laptop(met grote batterij) sommige fabrikanten zoals hp lenovo en sony maken batterysleeves dit is veel handiger dan een loei zwaar ding tillen. zoals nul07 al zegt met een passport en een accu van 3500mah heb je helemaal geen powerbank meer nodig.

[Reactie gewijzigd door Btcaelum op 13 mei 2015 14:15]

dikke koelkast lijkt mij overdreven om dit te bereiken.
bij mijn passpoort zeggen ze al wat een groot ding. geloof mij een iets dikker phone valt direct op en past tevens niet in colberts. het beste is gewoon een portable powerbank mits je het echt nodig hebt. maar nogmaals ik denk dat we binnenkort (de nieuwe trend)steeds meer restaurantjes gaan zien met ingebouwde usb poorten etc. voor het opladen.

[Reactie gewijzigd door Btcaelum op 13 mei 2015 14:18]

Dat komt omdat de huidige generatie telefoons gewoon niet lang mee gaat, al doet mijne makkelijk 2 dagen. Op werk zie ik de gemiddelde iPhone gebruiker de hele dag aan de kabel hangen, hier in Ierland hebben wij stroom in de trein, station en dergelijke waardoor ze daar de hele dag aan kunnen hangen.

Ook goedkope galaxy toestellen gaan niet lang mee op accu, dat kan liggen aan alle onzinnige apps en games die mensen spelen of het scherm, dan wel achtergrond processen.

In ieder geval, als mensen minder doen op hun telefoon gaat hij lang mee, ik gebruik hem veel maar heb dan ook een relatief grote accu (3450 mAh) en klein scherm (4.5 inch). Waardoor hij relatief lang mee gaat.

Verder vind ik aanschaffen van powerbanks beetje onzin, gebruik je telefoon waar hij voor gemaakt is, communicatie dus (ongeacht het medium).

[Reactie gewijzigd door doenietzodom op 13 mei 2015 10:13]

Het klopt dat slecht geprogrammeerde software, kan leiden tot veel meer sluipverbruik. Maar dat je zegt dat mensen geen spelletjes moeten spelen maar hun telefoon 'waarvoor hij gemaakt is' dan vind ik dat onzin.

Moderne telefoons zijn ook gemaakt voor spelletjes. Dus als je die graag speelt is dat prima om te doen. Neem je daarnaast een powerbank om ondanks je spelletjes, en achtergrond services van bepaalde os'en altijd bereikbaar te zijn... dan is daar niets mis mee.

Je kan voor 600 euro een vlaggenschip kopen met >3000 mah maar ik denk dat het best wel eens zo zou kunnen zijn, dat iemand met een telefoon van 100 euro en een powerbank van ¤30 een veel langere batterijtijd zal hebben dan jij.
En bloatware, vergeet de bloatware niet. Die zit overal op en kan ook slecht geprogrammeerd zijn.

Ze zijn er niet voor gemaakt, het is slechts een van de mogelijkheden die veelvuldig gebruikt word. Vaak zijn het freemium games.

Als je een telefoon alleen gebruikt wanneer je hem nodig hebt zou je er makkelijk 3 dagen mee moeten kunnen doen, wat natuurlijk maar een fractie is van de nokia 3310 batterijduur.

Edit: mijn telefoon is nu 3 jaar out (htc one v), dus iets niet meer van deze tijd ben ik misschien wel.

[Reactie gewijzigd door SirJMO op 13 mei 2015 11:56]

Bloatware lijkt mij niet meer iets van deze tijd als oorzaak van batterij gebruik. Het is toch niet moeilijk om te telefoon volledig bloatware vrij te houden?

Ik heb dan net als alexmeijer een telefoon die wat gericht is op de zakelijke klant waarbij je dus practisch alle meegeleverde apps kunt verwijderen (tot de sms app aan toe). En daarnaast kun je als je dan een spelletje wilt, dat energie verstookt als je het niet speelt, apps (ook android) verbieden om op de achtergrond te draaien.

Oorzaak waardoor we ervaren dat onze telefoon sneller leeg gaat, komt denk ik vooral doordat we onze telefoons meer en vaker gaan gebruiken. Een powerbank zorgt dan dat je nooit afhankelijk bent van een stopcontact.
Als je een telefoon alleen gebruikt wanneer je hem nodig hebt zou je er makkelijk 3 dagen mee moeten kunnen doen, wat natuurlijk maar een fractie is van de nokia 3310 batterijduur.
Een 3310 kan officieel 11 dagen in standby staan.
Mijn Galaxy S1 doet 10 dagen met de originele, 5 jaar oude accu (voornamelijk 2G standby zonder wifi/data).
En dat is nog niet eens zo'n bijzondere smartphone. Een nieuwe Xperia Z3 oid houdt het officieel 37 dagen uit.
Daarentegen, mijn ma's Moto X1 houdt het slechts 4 dagen uit, ik vermoed wegens een bug ergens.
Maar het valt dus reuze mee, als je m alleen gebruikt als je m nodig hebt, en dat ook nog eens niet veel/vaak is.

[Reactie gewijzigd door N8w8 op 13 mei 2015 16:16]

Verder vind ik aanschaffen van powerbanks beetje onzin, gebruik je telefoon waar hij voor gemaakt is, communicatie dus (ongeacht het medium).
Een smartphone is gemaakt om meer te doen dan enkel te bellen.
Trouwens, mailen is ook communicatie...
Mailen is prima, maar ik denk niet dat dat de oorzaak is van een batterij die niet lang mee gaat.
Waar is mijn Galaxy S5 met een Quad-core 2.5 GHz / 2GB ram dan voor gemaakt?
Ik hou er persoonlijk van om spelletjes te spelen op mijn telefoon en Ik kan spelletjes downloaden in de playstore. Conclusie: Mijn telefoon is hiervoor deels gemaakt.

Ik speel spelletjes en hierdoor gaat mijn batterij iets minder lang mee dan die van jou, en ik kan een powerbank (die ik tevens niet gebruik) kopen om dit probleem aan te pakken. Hoe is een powerbank dan onzin?
Hoezo onzin? Ik speel een GPS gebaseerd spel (Ingress) met m'n smartphone.
Daar is hij onder andere ook voor gemaakt.
Zonder een powerbank ben ik binnen 3-4 uurtjes uitgespeeld.
Ik heb 2 powerbanks van Anker (http://ianker.com). Fantastische powerbanks.
Hiervoor goedkope van dealextreme en miniinthebox gehad, maar de kwaliteit daarvan is gewoon om te huilen (laad sterkte, capaciteit niet wat ze beloven etc)

Als je een telefoon wilt voor alleen communicatie moet je geen smartphone kopen, maar een Nokia 215 ofzoiets

Overigens denk ik dat Ingress ook voor een beste stijging in de verkoop van powerbanks heeft gezorgd!

[Reactie gewijzigd door Remco Kramer op 13 mei 2015 10:44]

Ik heb zelf de 20000mAh powerbank van Anker, die kan moeiteloos drie hongerige smartphones tegelijkertijd opladen op full-speed.

Overigens zijn de USB/Auto-laders van Anker ook zeker een aanrader, die kunnen tenminste veel vermogen op alle poorten leveren.

Een klein nadeel is dat het alleen via Amazon DE/UK te verkrijgen is, hier in Nederland ben ik nog geen Anker verkoper tegengekomen.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 13 mei 2015 23:41]

Powerbanks zijn niet alleen interessant voor telefoons. Ik heb er twee, een kleine en een wat zwaardere en ik gebruik hem eigenlijk vooral voor mijn dochter's en mijn eigen tablet. met name op langere trips. Video en foto's kijken, gamen, of tv via DVB-T module etc gebruiken flink stroom, ook als je geen wifi gebruik. Daarnaast incidenteel voor een externe harddiskje of externe sdd die ik vanuit mijn tablet wilde gebruiken onderweg. Eigenlijk heb ik in de laatste paar jaar mijn telefoon maar een keer op mijn powerbank(s) aangesloten gehad.
Wat mij verbaast is dat er geen telefoons zijn die de rekenkracht hebben van een jaar of 2 terug (zeg Galaxy S4 niveau), maar die met de ontwikkelingen van de afgelopen 2 jaar diezelfde prestaties leveren tegen veel zuiniger stroomgebruik. De ontwikkelingen worden vooral gebruikt om met dezelfde accugrootte een heftigere telefoon te leveren lijkt het.

Ik zou mijn huidige S4 meteen inruilen voor een telefoon met grofweg dezelfde specs die dat een stuk efficienter kan, zodat ik niet elke dag hoef te laden en geen powerbank mee moet nemen als ik wat langer de deur uit gaan.

Ik snap dat het niet sexy is voor de verkoopspecs, maar ik zal toch niet de enige zijn met deze wens? Ik denk dat er markt voor is.
Verrassende stijging in verkochte consoles. Ik dacht altijd dat de feestdagen voor veel verkochte consoles. Is er een game of console uitgekomen waar ik niet van afweet en iedereen massaal heeft lopen kopen?
Specifieke game niet, maar ondanks dat de consoles officieel nog niet in prijs gedaald zijn zijn er wel hele mooie bundels te koop met meerdere top games en 2 controllers voor de prijs waar je eerst 1 console van haalde, wat het uiteindelijk wat goedkoper maakt.
Bloodborne is bijvoorbeeld enkel voor PS4 uitgekomen en gaat voor zover ik weet niet uitkomen op PC. Ben zelf grote fan van Dark Souls II, dus zou graag ook bloodborne kunnen spelen maar om daar nu een PS4 voor in huis te halen...
Op zich een vreemde stijging aangezien er bijna overal een stopcontact Is en de accu's van de meeste telefoons toch wel minimaal een dag mee gaan.

Op reis kan ik het me goed voorstellen, maar ik heb zelf niet echt de behoefte om ook nog zo'n powerbank mee te sjouwen.

Dat de consoles beter verkopen Is logisch, de games komen nu steeds vaker alleen voor de nieuwe generatie uit en de nieuwe generatie wordt betaalbaar.


*edit* op een festivalcamping kan ik het nut van een powerbank wel inzien, we zitten vaak genoeg met 20 man en heel wat stekkerdozen bij de 4 beschikbare stopcontacten. Heeft aan de andere kant natuurlijk ook wat gezelligs!

[Reactie gewijzigd door bodamn op 13 mei 2015 10:19]

Heb zelf een Samsung Galaxy S3 Mini, en in tegenstelling met mijn vorige oude smartphone van Nokia ben ik blij dat ik redelijk snel had besloten om een powerbank aan te kopen, aangezien de batterij bij mijn S3 Mini erg snel leeg kan zijn.

Stopcontacten is meestal in mijn geval geen optie, omdat ik veel en lang wandel als hobby en ik de app Endomondo gebruik om mijn wandeling te registreren.
Met de nodige toeters en bellen is die batterij al snel leeg en ben ik blij dat ik een powerbank bij de hand heb. ;)
Trouwens, zo'n powerbank hoeft niet enorm groot en zwaar te zijn en is zeer gemakkelijk mee te nemen.

[Reactie gewijzigd door GoldBit op 16 mei 2015 19:56]

Zowel bij powerbanks en fitness trackers heeft Xiaomi een flinke invloed gehad op de markt.
Door het uitbrengen van kwalitief goede powerbanks en fitness tracker voor scherpe prijs hebben ze imho de markt aardig open gebroken. Andere fabrikanten volgden al snel met budget modellen.

Vorige week in HK wat staan kijken naar fitness trackers van oa. Misfit en Fitbit maar als ik dan de prijs zie (rond de 1000 HKD) en zie dat ze weinig meer kunnen dan de Mi Fit die zo'n 100 HKD kost, tjah.
onzin xiaomi kopen mensen omdat het laag geprijsd is niet omdat het zo goed is. anders koop je goal zero xtorm of mophie in die richting
Stijging van game consoles lijkt me opzich logisch aangezien er eerder altijd maar de xbox 360 en de playstation 3 was, en nu is er in een keer de ps4 en de xbox one en de meeste mensen die een xbox 360 of ps3 hadden willen natuurlijk graag over stappen want betere kwaliteit is beter gamen! en dan is het opzich logisch dat wanneer deze 2 uitkwamen de verkoopcijfers van consoles omhoog gaan.
Maar de PS4 is al sinds eind 2013 uit en de Xbox One sinds september 2014. :/
Dit lijkt me toch een eye opener voor de telefoon fabrikanten dat de consument toch echt een betere battery in hun telefoon wil hebben. Liever de telefoon 10-20 gram zwaarder waar ik dan wel de hele dag (of langer) kan gebruiken.
de accu die er in zit is vaak goed genoeg maar de overige hardware en vooral de software is gewoon slecht voor je accuduur.

neem een smartphone zet vliegtuigstand aan en hou wifi uit waarom verbruikt deze telefoon nog steeds 12 tot 20% per dag?
In theorie zou hij niets meer moeten doen aangezien er niets te synchen valt zonder verbinding. maar er zijn een aantal services ( hoi google ) die stug blijven klooien en data proberen te verzenden zelfs als je sync handmatig uit zet.
Ikzelf gebruik een batterij van ZeroLemon, heb een S3 en gebruik deze zeer intensief. Normale batterij was altijd rond 2 uur op 30%, deze haalde ik dan rond half 8 van de lader..
Met deze nieuwe batterij kan ik gemakkelijk er 2 dagen meedoen.
Ze komen met een nieuwe case dus die heb je er ook gelijk bij! Op ebay en hun eigen site zal het vast wel te vinden zijn.
IMO beter dan een extra powerbank.
De s3 wordt er wel enorm van. Powerbank gooi je makkelijker in een tas.
Idiaal zo'n ding. Mijn S3 mini houdt bij mij al amper een dag vol dus ik gebruik zo'n powerbank op de terugreis om toch bereikbaar te blijven. Het mooiste is eigenlijk dat je een powerbank bij de hema voor een tientje kan krijgen.