Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 323 reacties

Na de overname van Ziggo door UPC hebben beide bedrijven in totaal 26.000 klanten zien vertrekken. Bij Ziggo ging het om 15.000 klanten, terwijl UPC Nederland 11.000 klanten verloor. Vooral klanten voor analoge tv vertrokken bij de providers, een trend die al langer gaande is.

De genoemde aantallen betreffen de periode van 11 november 2014, de datum waarop UPC-moederbedrijf Liberty Global de Ziggo-cijfers officieel in de boeken meeneemt, tot en met 31 december. In het gehele laatste kwartaal van 2014 was er sprake van een uittocht van klanten.

In totaal verloren UPC en Ziggo 36.000 klanten in dat kwartaal: 20.600 bij UPC en 15.400 bij Ziggo. Bij UPC ging het om 17.500 analoge kijkers, 3600 abonnees voor digitale tv en 3700 klanten voor telefonie die het bedrijf verlieten. Wel kreeg UPC er eind 2014 4200 klanten voor digitale tv bij.

Bij Ziggo vertrokken in de laatste drie maanden van 2014 15.700 analogekabel-klanten en 5200 telefonie-abonnees. Ziggo kreeg er in die periode 1500 klanten voor digitale tv en 4000 internetabonnees bij. Als naar heel 2014 gekeken zou zijn, zouden UPC en Ziggo er samen 31.000 klanten bijgekregen hebben, zo tekent Liberty Global aan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (323)

1 2 3 ... 6
Ik ben absoluut geen voetbalfanaat, ik kijk het zelfs nooit, maar de miljoenendeal met de voetbalclub was voor mij inderdaad reden om eens te kijken naar wat anders.

Ik ben dan ook 1 van die overstappers van Ziggo naar KPN glasvezel. Na die overstap kan ik het volgende concluderen: Ziggo was top maar stilstand is achteruitgang. KPN heeft nu een veel betere features:
- Wél ondersteuning op Windows, xbox en Windows Phone. Vaak gevraagd aan Ziggo waar dat bleef maar geen plannen daar in die richting. Ik vind dat absurd. Geen ondersteuning voor het grootste platform.
- Wereldwijd wifi spots via FON
- ik kreeg 2 decoders ipv 1
- Omdat alles via internet loopt, kun je ook opnames via internet of mobiel starten
- Wat je dus via de ene decoder opneemt (beneden bijv) kun je in de slaapkamer ook kijken.
- De decoders bevatten geen harde schijf en zijn 1 een seconde opgestart itt de decoders van Ziggo
-Programma gemist: vanaf het begin van programma kijken nadat deze al is begonnen. Geweldig feature die we vaak gebruiken.
- De decoders zijn lekker klein en verbruiken weinig energie.
- Als je op vakantie bent en je trekt de stekkers er thuis uit, gaan de opnames gewoon door.
- 6 programma's tegelijkertijd opnemen
- het menu is snel en simpel, itt die van Ziggo, waarbij van de tv functie overgaan naar interactieve tv zeer traag verloopt.
- heel eenvoudig series opnemen. Bij iedere opname wordt aan je gevraagd of je de serie wilt opnemen.
- breder zenderpakket. In het basispakket zitten wél zenders als TLC en MTV. edit
- ik ben af van die vervelende Cisco decoders van Ziggo. Ik kan die echt troep noemen, gezien de klachten op fora etc. Constant vastlopers, dan weer geen geluid, of mislukte opnames. Erg traag ook. Enorm vervelend spul.

Conclusie: door optimaal gebruik van internet biedt KPN veruit de beste features nu in vergelijking met Ziggo. Ik ben blij met de overstap.
Ik bespeur eerder achteruitgang dan stilstand bij Ziggo: wel ieder jaar fors duurder (meer dan het inflatiepeil), diensten worden minder. Zo is bijvoorbeeld in 2014 gratis bellen tussen klanten onderling vervallen.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 13 februari 2015 10:35]

Helemaal mee eens. Alleen met mij zijn er velen die niet kunnen overstappen. In mijn stad investeert KPN niet in glas. Voor mij is er maar een keus en dat is Ziggo. En dat weten ze bij Ziggo ook. Vandaar het arrogante gedrag en het weigeren te veranderen. De overheid doet niets, zij kijkt toe en staat toe dat Ziggo in vele gebiedsdelen van het land een monopolie heeft en zich ook zo gedraagt. Een grote faal van de overheid dus. Die laatste meent dat een trage DSL verbinding een 'concurrent' is van Ziggo. Tja...

[Reactie gewijzigd door Grumpi op 13 februari 2015 10:09]

We zouden 2 jaar geleden glasvezel krijgen in Nieuw Vennep. Meteen voor ingeschreven omdat ik het breken van het Ziggo monopolie wel zag zitten. Het is helaas niet door gegaan vanwege te weinig animo.

Ik zit nu ook nog steeds bij Ziggo, het werkt prima, dat wel. Maar ik denk weleens (en nu steeds vaker met die -voorspelbare- prijs verhogingen): Wat een gemiste kans van die kortzichtige Vennepers.
Mee eens. Ik heb me destijds ook ingeschreven zodat we meer keus zouden hebben, maar helaas... Ik heb afgelopen week mijn Ziggo internet en bellen opgezegd. TV houd ik nog bij Ziggo omdat dit met meerdere tv's het goedkoopst is (en ik de decoders en smartcards al heb - en zelf moeten kopen -). Volgend jaar kijk ik weer eens verder.
Wij zijn van UPC overgestapt naar Telfort vanwege glasvezel (UPC biedt dit niet aan). We zijn van iets meer dan ¤50 per maand gegaan naar ¤45 per maand, hebben beter beeld qua digitale televisie, ik heb het modem nog niet hoeven te resetten, wat bij UPC wel het geval was.
Alleen internet is langzamer, van heel, heel snel naar heel snel.
Je noemt beter beeld maar dat is waarschijnlijk perceptie, volgens mij zenden de kabelzenders als het om digitaal beeld gaat in de hoogste kwaliteit (bitrates). heeft er mee te maken dat die netwerken ontworpen zijn voor tv diensten en ze niet alle kanalen tegelijk, wat natuurlijk minder efficient is, te streamen. KPN heeft niet voor niets in december vorig jaar aangekondigd de bitrates te gaan verhogen zodat ze kabelkwaliteit beter kunnen benaderen.......

http://tweakers.net/nieuw...ot-12-komma-75mbit-s.html
Ned 1 t/m rtl8 HD is beter bij KPN dan bij UPC (10,5 Mbit average). De rest is wat beter bij UPC.
Zover ik heb kunnen zien zijn de zenders scherper en vloeiender.
Sinds december niet meer, tegenovergestelde zelfs.
Gelukkig is er op de lange termijn makkelijker meer bandbreedte te halen uit glasvezel.
Ik zit alleen met tv (standaard pakket) nog bij Ziggo, de rest haal ik bij Tweak (glasvezel, 100Mbit up/down en gratis voip). Ik vind de oplossing die ik al jaren gebruik met CI+-modules en smartcards prima en veel andere aanbieders bieden een kastje naast mijn tv of kunnen qua beeldkwaliteit niet aan Ziggo tippen. Ik hoef ook geen interactieve meuk, gewoon de standaard zenders en meer niet. De rest doe ik met mijn HTPC en Netflix-abo wel.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 13 februari 2015 12:33]

Goed dat je de schuld bij je dorpsgenoten legt. Kennelijk vindt het merendeel dat er voldoende aanbod is aan alternatieven voor glasvezel...

Je kan het natuurlijk geen enkel bedrijf (of de overheid) aanrekenen, dat ze niet gaan investeren in iets waar onvoldoende animo voor is om het rendabel te maken.
Er wordt al gauw gewezen naar het gebrek aan initiatief, maar ik denk dat veel mensen gewoon prima tevreden zijn met hun huidige aanbieder.
Het gaat er juist om dat mensen in Nieuw Vennep nu niet kunnen gaan zeuren dat Ziggo te duur is of wat dan ook omdat ze zelf de concurrentiedeur dicht gegooid hebben. Dat ze daarom nu met handen en voeten aan een monopolist zitten gebonden is hun eigen schuld. Als niemand daar een probleem mee heeft: Prima!
Ook echt belachelijk dat het ook nooit in Nieuw-Vennep is aangelegd, zeker nu ze wel bezig zijn andere dorpen in de gemeente aan te leggen.

En dorps/wijk/gemeenteraad lijkt het allemaal geen drol te interesseren.
Sinds KPN geen staatsbedrijf meer is wordt er door de overheid niet meer geinvesteerd in de infrastructuur. Degene die zou moeten reageren is de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) Die zit kpn wel op de huid echter niet als het gaat om de kabelproviders http://www.consumentenbond.nl/campagnes/upc-ziggo/5500483/
Yep, idem hier. Blijkbaar is een max. verbinding van 4mbit (daadwerkelijke snelheid) t.o.v. 190mbit (daadwerkelijke snelheid) concurentie. Glasvezel is ver te zoeken hier >.<
Als je het breder trekt is nog veel erger. Ik woon in Utrecht Leidsche Rijn, daar ligt voor een deel glas maar er is geen aanbod van internet via glas. Ik zit dus noodgedwongen bij Ziggo. Er is geen vergelijkbaar alternatief.

Daarnaast hebben ze hier stadsverwarming hierdoor zit ik noodgedwongen bij Eneco. Overstappen kan hier helemaal niet.

Dit merk je ook in de arrogante houding en prijsstelling. Concurrentie zou welkom zijn!
Ik woon in Utr noord. 4 jaar geleden is glas aangelegd in een volkswijk waar ik woonde met dank aan Portaal. Vervolgens verhuis ik 50(!) meter naar nieuwbouw aan de overkant van de straat, ligt er geen glas, omdat het in een ander postcodegebied ligt. 8)7 Ook hier heeft de gemeente aangegeven dit niet te willen stimuleren/opleggen. Nieuw Vennep staat niet alleen.
Reggefiber wilde wel komen als ik 2500 handtekeningen had (met 50 huizen...)
Bij KPN ben ik nooit voorbij de 1e lijn van hun callcenter gekomen ("Ik snap de vraag niet...")
Conclusie is dus dat er alleen op zuiver commerciële gronden ontwikkeld wordt.
Onafhankelijk van glasvezel, KPN levert signa door de telefoondraad. Heb je vaste lijn stap over naar KPN. Voorfelen: zie vd Loo z'n motivarie. Klopt namelijk letterlijk.
Rechts is ook voor concurrentie. Onze marktwaakhond Autoriteit Consument en Markt (ACM) laat hier steken vallen. Zij vinden dat Ziggo genoeg concurrentie heeft. EN daar snap ik dus helemaal niets van.
KPN wordt heel streng behandeld en Liberty Global heeft carte blanche. Erg vreemd allemaal. Dus wat mij betreft mag de bezem eens door de ACM.
Dude, doe even normaal en kom eens met feiten in plaats van onderbuik gevoel.
Wat kan je zeggen over de impact van TV op je internetsnelheid?
Zelf geen ervaring mee, maar had een stukje gevonden op www.netwerkje.com
KPN levert de diensten op 3 verschillende VLAN's.

VLAN 4: IPTV
VLAN 6: Internet toegang (pppoe)
VLAN 7: Telefonie
De router/experiabox handelt dit verder af, inclusief QoS.
Het huidige aanbod van KPN omvat een uplink van 100Mbit (FE link), tot 500Mbit (Gbit link) in bepaalde gebieden. Toekenning van bandbreedte gebeurt in volgorde: telefonie -> IPTV -> internet, tot aan de link snelheid.
Bij een internet abonnement lager dan de linksnelheid worden de andere diensten gestapeld geleverd tot aan de linksnelheid. Wanneer de linksnelheid bereikt is, zal telefonie en IPTV ten koste gaan van de internet snelheid. Elke IPTV decoder die aan staat verbruikt momenteel 3Mbps voor SD, 7,2Mbps voor HD en 12Mbps voor Glas HD uitzendingen.
Bij glasvezel is er geen inpact. Je verbinding kan vele malen sneller dan je abonoment. Je kan rustig een stuk of 10 verschillende zenders kijken voordat internet er mogelijk iets trager van zou worden.
Correctie: bij sommige glasvezelprojecten is er geen impact. "Glasvezel" zegt alleen wat over dat kabeltje wat in de grond zit, niet hoe het ingericht is erop. Gelukkig klopt wat je zegt voor de meeste nieuwe uitrol, maar in de begindagen van glas kwam het vaak zat voor dat er maar 100Mbps over de vezel beschikbaar was, en dat televisie ook nog uit je netto internetverbinding kwam en niet uit de bruto bandbreedte op de vezel. Dus gelijk impact zodra je iets keek (iirc o.a. in Valkenswaard). Vervolgens is er al snel overgegaan op TV via brutocapaciteit. Daar merk je alleen wat van als je volle brutocapaciteit geburikt (100/100 op vezel die max 100 kan). Pas vanaf Gb over glas klopt wat jij zegt, dat je er zo goed als nooit wat van merkt.
Kortom: nooit aannames doen over "glas", daadwerkelijk kijken wat ergens uitgerold is en hoe dat exact werkt.
En hoe wil je dit ooit merkbaar aantonen? alsof je die 100mbit continue nodig hebt en 100%vol trekt met alleen een download? Ik heb met Ziggo eigenlijk nog nooit aan de max gezeten omdat de downloads dan al zo goed als klaar zijn. En nu kan ik het me voorstellen dat 16Mbit daar nou niet echt bepaald heel veel problemen voor oplevert (dat is immers maar 2MB/s)
met streams van netflix popcorntime etc trek je dat soort verbindingen zo vol.

ik moest met regelmaat bufferen met de verbinding van ziggo 90/9mbit
voor een 1080P stream na een upgrade naar 180/18 is dat voorbij.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 13 februari 2015 11:01]

met streams van netflix popcorntime etc trek je dat soort verbindingen zo vol.
ehm nee. Zelfs op 4K is een 15Mbit lijn al voldoende om een netflix stream correct te ontvangen. Dergelijk gedrag ligt absoluut niet aan je internetverbinding (Ik gebruik immers dezelfde diensten op exact dezelfde lijn en dat werk prima).

1080P moet je prima kunnen redden op een 8Mbit verbinding. in de praktijk betekent dit dat een 20Mbit ADSL/VDSL op zich genoeg is als je dicht bij de wijkcentrale woont.
Daar lever je wel een hoop kwaliteit voor in. Pixels alleen zegt niet zo veel. De markt wil graag 4K maar bandbreedte is duur en veel (Amerikaanse) providers kunnen dat niet leveren, dus draait Netflix maar net zo lang aan de knoppen tot ze 4K in een dunne stream geperst krijgen.

DVD's zijn gemaakt om (tot) 50mbit aan data te leveren. Als je op DVD-kwaliteit wil streamen zal je dus ook 50mbit internet nodig hebben.

[Reactie gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13 februari 2015 13:40]

Wat goed dat je dat noemt. Mensen hebben niet door wat ze aan kwaliteit inruilen. Nu hebben we eindelijk een beetje bandbreedte, en dan gaat iedereen vragen om meer pixels, terwijl audiokwaliteit en werkelijke beeldkwaliteit er op achteruit gaan.
Dat is een beetje misleidend. Ter voorbeeld, de DVD van Inception heeft een bitrate van ongeveer 5.5 Mbit/s. En dat is ongecomprimeerd. Als je het comprimeert kom je nog een stuk lager uit.
Je hebt gelijk, ik ben denk ik in de war met BlueRay. DVD kan inderdaad helmaal geen 50 mbit leveren. Maar je zit er wel naast wat betreft compressie. DVD is ook al gecompremeerd.

Als je 1080p video neemt met 24fps en 8 bits per pixel voor kleur, dan kom je op 1080*1024*24*8 = 95 Mbit voor ongecomprimeerde video.

Als je 5.5Mbit ongecomprimeerde video neemt en weer uit gaat van 24 fps en 8 bits per pixel kleur, dan kom je uit op 200x150 pixels.
4K op 15 mbit lijkt me erg lastig als het een goede kwaliteit is en niet kapot gecomprimeerd, als ik in mijn eigen collectie kijkt pakt gemiddeld genomen een normale kwaliteit 1080P MKV een gemiddelde bitrate van rond de 10mbit, de beste encode MKV's zitten daar nog wat boven.

Een 1 op 1 geripte Blu Ray (uit de stream folder in een BDMV format) zit al snel op 30+ Mbit met normale uitschieters tot bovende 50mbit, mijn zwaarste file heeft zelfs uitschieters tot aan bijna 100mbit, en dat is nog maar op 1080P

In beide gevallen durf ik trouwens niet met zekerheid te zeggen of de (HD) Audiostreams er ook al bij inzitten, anders kun je voor HD audio er nog 1 tot 2 Mbit bij op tellen geloof ik als het niet meer is, en 4K zonder HD audio is natuurlijk ook niet meer van deze tijd.

Al met al lijkt mij dus een echte 4K kwaliteit (duidelijk beter dan Blu Ray) niet haalbaar op een <100mbit lijn, tenzij je zware consessies gaat doen aan de beeld kwaliteit en de audiokwaliteit, iets wat je met een mooie 4K TV lijkt mij niet moet willen.
Stream zelf popcorntime 1080p en gewoon perfecte dvdkwaliteit... voor zover ik heb getest kost dat zon 1% van mn netwerk (alles in 1, 90/9).. hier wacht het downloadbalkje altijd tot de film weer wat verder is voordat ie em verder download want anders is de download 2 uur klaar voor het eind van de film :P
1080P dvd kwaliteit ?
lol ik doe blueray kwaliteit en niet minder.
en die films zijn met regelmaat 10 tot 20GB groot 64GB zelfs als je het echt gek wilt maken.

daar zit dus echt een groot verschil in maar ja dat is een keuzen.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 13 februari 2015 16:51]

10 tot 20 is zelfs weinig voor een Blu Ray, De meeste die ik heb komen niet onder de 30GB voor de main track, volledige ISO's nog een pak meer inderdaad.

10 tot 20 GB zie ik eigenlijk alleen bij normale tot de betere MKV's, de wat mindere MKV's (soms alleen te zien als je er echt op let) zijn inderdaad wel vanaf DVD grootte (qua bestandsgrootte).
popcorntime streamt het niet als blu-ray. Zelfs met 100gb aan film streamen is 90 bit nog meer dan genoeg though.. zelfs al heb je er 3 aanstaan.

[Reactie gewijzigd door timeraider op 17 februari 2015 11:02]

tis duidelijk dat jij geen verstand hebt van data overdracht en hoe lang dat duurt

http://www.uswitch.com/br...broadband_download_times/

als een blue ray film al 13 minuten nodig heeft om 10GB te downloaden over een 100mbps lijn dan ga jij 100GB niet redden met een 90mbit lijn je hebt dan rond de 160minuten nodig om een film volledig te streamen dat is langer dan een gemiddelde film duur

en dan hebben we het nog niet eens over packet loss en overhead die erbij gerekend moet worden

dus nee dat ga je niet redden met 90mbit dat word dus lekker bufferen!

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 17 februari 2015 12:15]

Lol, 90mbit is meer dan genoeg voor een 1080p bluray remux.
Er zijn tig PoPs die maximaal 100 mbit/s leveren, niet alleen in het WGDO gebied maar zeker ook in WBA gebied. Trek daar nog 2 x 8 mbit/s voor af voor je "HD" tv en opeens is je Ziggo lijntje toch een stuk sneller.
Nee ziggo heeft meer bandbreedte, kabel is zeker niet sneller, de latency op glas is <5ms waar die op kabel >10 is.
Glas of kabel zegt weinig over latency. Het medium bevat alleen de minimum latency maar de praktische latency is vrijwel geheel afhankelijk van afstand, netwerk design, drukte en andere factoren.
Klopt is niet alleen techniek, maar uit ervaring haal je op adsl 10-20, vdsl 1-5, glas 1-5 en kabel 10-20.

Naar amsterdam dan.
Dat is een beetje durven vind ik om het zo te zeggen. Op DSL heb je normaal gezien de hoogste ping, tenzij je echt naast de wijkkast woont of dat je tijdens een niet drukke persiode test.

Geen ervaring met glas maar met vDSL haal ik hier normaal gezien tussen de 18 en 27 ms (kast in mijn straat tot 70mbit) en met coax is dit 5-13. Meestal is dit 8 of 9 tenzij het netwerk druk belast wordt.
Zelf lang VDSL gehad en ook bij meerdere mensen thuis toch even gekeken over de jaren heen, pingetje opengooien naar wat servers in Amsterdam.
Met Ziggo is het vrijwel onmogelijk om onder de 10ms te komen. En de ervaringen die ik met UPC tot nu toe heb (stuk minder, dat wel) is dat bij UPC vrijwel hetzelfde.
Met VDSL van Telfort/KPN/(t-mobile) Online zag ik het zelf vrijwel nooit boven de 10ms komen. Uitzonderingen daargelaten.

In beide gevallen is bekabeling natuurlijk van belang, antieke gebroken coax is net zo pauper als een groene koper.


Maar nogmaals, dit zijn mijn ervaringen met de 3 technieken waar je zou zeggen dat DSL slechter zou scoren, ADSL doet dat ook.
Bij VDSL is dit nogal afhankelijk of het verdeelpunt op glas zit of niet. Zo wel, doet VDSL zelfs op latency gebied bijna niet onder aan glas.
En als ik de presentatie van UPC mocht geloven, zit je met kabel tot de provinciale/streek kasten/punten op coax en vanaf dan pas op glas. En dat kan die gelijkwaardige score met ADSL qua latency verklaren.

[Reactie gewijzigd door batjes op 14 februari 2015 15:09]

Ach ja, PoPs.
  • Persistent Organic Pollutants?
  • Point of Presence?
  • Informal synonym for father?
en WGDO's....
  • Werkgroep Duurzame Ontwikkeling?
  • World Green Design Organization?
Graag Nederlands praten a.u.b. We zitten niet allemaal dagelijks in de glasvezel afkortingen.
KPN is fanatiek bezig om alle glasgebieden te upgraden naar 500 mbit/s. Vorig jaar is bij ons glas aangelegd met een max. van 100 mbit/s. en vorige week hebben ze dit al geupgrade naar 500 mbit/s. Dit doen ze dus in hoog tempo in heel Nederland!
Werken onafhankelijk van elkaar. Met eer V8 splitter geen enkele vertragin. 40Mbits is ruim voor twee tv en internet en telefoon tegelikkertijd. Succes
Het XS4ALL glasvezelkastje van mijn ouders geeft anders een nieuwe definitie aan traagheid. Zappen gaat traag, weinig zenders en geen HD audio streams bij de HD kanalen. Zie je met je 5.1 receiver naar 2.0 te luisteren. :X Edit: en nee geen tweede spoor in de stream. :(

Internetverbinding met glasvezel is prima, maar het tv-aanbod not so much. Ach, hier ligt het niet eens en met ADSL gaan 'we' niet harder dan 8/1. Dus er is geen alternatief voor UPC.

[Reactie gewijzigd door Señor Sjon op 13 februari 2015 10:15]

Zeker mee eens, de glasvezelkastjes zijn qua zappen extreem traag.
Nadeel van Glasvezel was dat ik -indien het beeld sterk veranderde- ooit artifacts zag.
Dit door de (in de multi-provider gebieden) lage bandbreedte van 8Mbit waar dit bij Ziggo 20Mbit is (was?)

Na de signaal overschakeling van begin deze maand heb ik op Ziggo echter ook om de haverklap een paar frames met Artifacts erin, dus de reden om bij Ziggo te blijven is voor mij ook weg. Ziggo zegt dat het aan de kabels ligt. (Die zelfde kabels waar ik de afgelopen 7 jaar -voor de omzetting- perfect beeld mee heb gehad).

Misschien maar naar Canal Digital / Schotel ofzo.

[Reactie gewijzigd door underdog78 op 13 februari 2015 15:41]

Misschien maar naar Canal Digital / Schotel ofzo.
De tijd dat Canal Digitaal satelliet ooit de beste kwaliteit/bitrate gaf is helaas al een hele poos voorbij. Satelliet bandbreedte is duur, en Canal Digitaal heeft afgelopen 8jaar de bitrate langzaam naar beneden geschroefd en extra zenders in de transponders gezet. Buitenlandse aanbieders hebben een grotere doelgroep, dus een groter budget, die kunnen dan ook makkelijk een flinke bitrate aanbieden aan hun klanten. Maar dat geld dus niet voor de Nederlandse zenders op Astra1&3.

[Reactie gewijzigd door Madshark op 13 februari 2015 10:02]

Klopt inderdaad. Vergelijk BBC maar eens met "ons bin zuunig"-NPO op de Astra. Een groot verschil in beeldkwaliteit. Daarnaast maakte CD het abonnement steeds duurder, tot op een gegeven moment TV iva internet goedkoper bleek. Ik ben toen overgestapt naar Telfort. Na een paar jaar begonnen de kinderen echter te klagen over traag internet als de TV aanstond, want TV kijken gaat van je internet-bandbreedte af bij DSL. Dit was voor mij reden om kabel te nemen.

[Reactie gewijzigd door poktor op 13 februari 2015 11:29]

Ik kan me het van de NOS wel voorstellen. IPTV plus kabel hebben de overgrote meerderheid van de kijkers in handen. Misschien dat er een paar duizend DVB-S kijkers bijkomen als DVB-T stopt maar het blijft een minderheid.
Heb anders geen enkele aanmerking op de kwaliteit van de satelliet-TV. COGAS heeft bij ons de kabel aan CaiWest verkocht "inclusief abonnees van ZIggo" maar deze abonnee had geen zin in een andere kabelaar naast de glasvezel van XS4ALL.

Nu een zeer tevreden satellietkijker :)

Het abonnement valt met 19,95 EUR per maand voor een "Family-pakket" reuze mee. 't Is goedkoper dan zo'n pakket van CaiWest.

[Reactie gewijzigd door HDoc op 13 februari 2015 11:38]

Juist omdat die kabels de afgelopen 7 jaar gebruikt zijn, kan het daar heel goed aan liggen. Ziggo is overgestapt van 64QAM naar 256QAM. Het voordeel van 256QAM is er meer bandbreedte overblijft, het nadeel meteen is dat het storingsgevoeliger is...

Canal Digitaal kan ik je qua beeldkwaliteit aanraden (beeld vanaf de bron) maar als je service nodig hebt, heb je gewoon pech. Want dat kent dat bedrijf niet.....
zou kunnen maar denk ik niet. Ik heb het namelijk ook terwijl onze coax anderhalf jaar geleden helemaal vervangen is (wijkkast tot de deur). Ik heb sinds de nieuwe zenderfrequenties (die echt een ramp zijn om in te stellen op een Philips TV en nu nog steeds niet werken icm. CI+ module) vrij matig beeld op de decoders van Ziggo en helemaal niets op mn tv dus. en aan de kabel ligt het niet.
als je op een philips tv (icm ci+ / cam module) het niet kan instellen doordat je nergens het netwerk-id kan aanpassen, kies bij het zenderzoeken voor Duitsland als landkeuze, dan krijg je de optie voor netwerk-id wel. gebruik 5555 hierbij, 474000 bij frequentie en je hebt alles weer. menu etc blijft gewoon nederlands. succes :) is bekend probleem met philips tv's. en voor alle merken tv's, staan je hd en sd zenders niet in goede volgorde, bel ziggo voor alternatief netwerk-id en dat is ook weer opgelost. en mensen met blokken/strepen in beeld na harmonisatie (terwijl t ervoor goed was), vervang je kabels door coax met kabelkeur keurmerk want dit heeft te maken met interferentie van 4G op de bekabeling, als deze niet goed geïsoleerd zijn. Kost geen drol, Ziggo stuurt ze zelfs gratis op tot 5m.
Ow, datb probleem heb ik dus ook. Kun je mij vertellen hoe je gratis aan die kabels komt bij ziggo?
bellen met klantenservice en vragen.. geef aan dat je last hebt van instraling 4g
Na overname dezelfde prima beeldkwaliteit. Ik overweeg sowieso Ziggo TV op te zeggen omdat ik zelden TV kijk. NPO app (o.a. live 1, 2 en 3, uitzending gemist) i.c.m. Chromecast valt de beeldkwaliteit mij 100% mee.
Digitenne is ook gratis en mits je redelijk dicht bij een zender zit een prima alternatief voor de NPO zenders. Meer, dan is er KPN of EDP (=goedkoper)
Zeker mee eens, de glasvezelkastjes zijn qua zappen extreem traag.
Ik heb recent de overstap gemaakt naar XS4ALL maar ik moet zeggen dat het zappen sneller gaat dan het oude Ziggo kastje (Humax IRHD-5100C).

Bij de Humax is het vooral storend dat indien je te lang op een zender stil staat tijdens het zappen je niet door kunt gaan. Je moet wachten tot de zender verschijnt en daarna kun je pas doorzappen. Zeer irritant en ik ben erg blij dat ik daar geen last meer van heb (wanneer ik überhaupt TV kijk).
Ik vergelijk nu de Amino kastjes die de providers bij ons hebben met b.v. de Horizon box van UPC (die toch wel erg snel is vind ik) met mijn HUMAX 5050C.

Daar was die Amino toch wel erg langzaam.

Overigens klopt het wel wat je zegt over dat stil staan op een zender, dat doet die 5050c van mij ook. En dat is inderdaad irritant.

Maar uit de reacties begrijp ik nu dus dat er ook bij Canal Digitaal geen fatsoenlijke HD meer doorgegeven wordt ... dan heb ik dus eigenlijk helemaal geen opties als ik het goed begrijp.... Ziggo om zeep, Canal Digitaal om zeep, Digitenne/Glasvezel/ADSL TV is de zelfde stream/lage bandbreedte dus ook niks...

Zijn er nog andere alternatieven?
Op Chelloo stond dat een hoop HD kanalen niet meer 1:1 doorgegeven worden qua bitrate zodat er meer zenders ingepast kunnen worden. De TV-wereld mijmert over 4k resoluties terwijl 1080P nog lang geen gemeengoed is en op een paar kanalen na gewoon ruk doorgegeven wordt. Het scherpste kanaal is hier MyZen zo'n beetje. Sinds Discovery simulcast is geworden met HD Showcase is ook de scherpte er aanmerkelijk af en vrijwel alle overige zenders die HD uitzenden is eigenlijk geen HD.
Hey underdog. Ik heb ziggo en heb hetzelfde geconstateerd. Dacht dat het aan MN TV lag na een software update,maar misschien dus wel aan ziggo?. Welk gebied is ziggo van signaal veranderd? Of was dit overal?
Ikzelf heb het probleem in Weert geconstateert, maar in Montfort (bij Roermond) is het signaal ook over gegaan, en ook daar de zelfde problemen.

Er is goed naar te kijken verder, maar 1x in de paar minuten ofzo heb je net even een (paar) frames dat het gewoon niet goed is.
ok, heb je ook meer aura's/ artifacten/tearing bij bewegende beelden?
Tearing is mij vooralsnog niet opgevallen.

Het is bij mij die artifacts af en toe (het is maar soms) en een enkele keer dat de kleuren compleet ondersteboven gaan tot de volgende keyframe weer komt. Zelfde als wat je vroeger wel vaker bij van die beschadigde MPEG filmpjes had.

zo iets voor 1 of 2 frames: http://www.flickr.com/photos/12978266@N00/446634719 (foto is niet van mij)


Let dus op dat dit dus maar incidenteel voor komt en echt doorgaans maar een paar frames is. (en dan ook weer minuten lang niks)

[Reactie gewijzigd door underdog78 op 17 februari 2015 22:14]

Ow ok, dat bij mij is anders! Misschien is het dan toch mijn tv :(
Bepaalde zenders sturen naast een Dolby-track ook een stereotrack mee. Kijk eens of je niet kunt kiezen uit audiospoor!
Ik heb ook XS4ALL Glasvezel maar ik heb geen TV afgenomen van XS4ALL. Voor TV vind ik Ziggo beter, Ik wil bovendien niet overal een apart kastje voor hebben. Heb hiervoor een CI+ module in mijn TV. Ik heb wel een Humax op de slaapkamer op een oudere TV maar kijk toch ook vaak nog naar Analoog.
Qua internet mogelijkheden vind ik XS4ALL top en zou ik in geen geval Ziggo willen.
Wat ik verder wel vervelend vind aan Ziggo is dat de prijzen elk jaar omhoog gaan (wordt zo de voetbalsponsering betaald). Ik heb bij XS4ALL nog nooit een prijsverhoging gehad, ben alleen maar minder gaan betalen en heb een hogere snelheid ontvangen.
De "oude" Motorola kastjes waren inderdaad zeer traag. maar de nieuwe kastjes zijn zeer snel van xs4all. Heb tv via glas sinds december, en ik zou echt niet meer anders willen.
De kastjes zien er wel hetzelfde uit, maar de nieuwe kastjes zijn van Arcadyan.
Ook het menu voor opname en zenderinfo is echt een dag en nacht verschil met het Motorola ontvanger, De nieuwe ontvangers zijn gewoon supersnel en het kastje reageert gewoon direct op alles. :)
Een paar punten kloppen niet helemaal...
- het menu is snel en simpel, itt die van Ziggo, waarbij van de tv functie overgaan naar interactieve tv zeer traag verloopt.
Dit ligt aan je decoder. Die Cisco is bagger, de Humax is echt veel beter en sneller.

- breder zenderpakket. In het basispakket zitten wél zenders als TLC en MTV.
Waar haal je dit vandaan? TLC en MTV zitten gewoon in het basis pakket als je digitaal tv kijkt.

- ik ben af van die vervelende Cisco decoders van Ziggo. Ik kan die echt troep noemen, gezien de klachten op fora etc. Constant vastlopers, dan weer geen geluid, of mislukte opnames. Erg traag ook. Enorm vervelend spul.
Humax decoders zijn beter. Het is jouw eigen keus om een Cisco te gebruiken.

- De decoders bevatten geen harde schijf en zijn 1 een seconde opgestart itt de decoders van Ziggo
Wat gebeurt er als internet uitvalt? Kan je dan nog wel je opgenomen programma's bekijken?

[Reactie gewijzigd door gidion1987 op 13 februari 2015 10:30]

Het is niet mijn keuze geweest om Cisco te gebruiken. Ziggo heeft deze naar miljoenen klanten verscheept. Ik had geen keuze. Ik kon hem niet omruilen bij Ziggo.
Lees de diverse fora's er maar eens op na: Ziggo verstrekt bijna geen Humax decoders tot frustratie van vele klanten.
Dan je vraag wat er gebeurt als Internet uitvalt vind ik een vraag die 10 jaar geleden actueel was maar nu niet meer. Nu kijkt een groot deel van de bevolking tv via internet en is de hele economie ervan afhankelijk. Als internet een keertje uit zou vallen is tv wel het minste waar we ons druk over maken.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 13 februari 2015 10:30]

Je kan bij een grote rode reus zo een nieuwe decoder kopen. Ook ziggo verscheept gewoon nieuwe decoders naar klanten, als je maar 2 jaar klant blijft. Dus je hebt zeker een keus.
Als jij een 2 jarig contract sluit bij een mobiele provider met telefoon en die telefoon functioneert niet goed, ga jij dan ook meteen naar de winkel om een nieuwe te halen? 8)7
Nee, maar er moet wel een oplossing komen. Als jij een wasmachine koopt en die functioneert niet goed, wil je toch ook een oplissing. je koopt het aparaat en je hebt altijd recht op een goed werkende machine.
En dat is wat ik zeg, die oplossing is er niet. Je kunt pas 2 jaar weer een nieuwe decoder krijgen. Opsturen en laten maken of vervangen verhielp de problemen niet. Het is gewoon geen goed functionerend apparaat, waar je dus 2 jaar lang last van hebt.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 13 februari 2015 11:47]

Mijn vader heeft een Alles in één Basis van Ziggo, na een jaar kreeg hij de mogelijkheid om gratis een Humax 5300C decoder te krijgen als hij zijn abonnement met 1 jaar verlengde. Deze heb ik van hem gekregen omdat hij die niet nodig had :) .
Collega van mij heeft misschien al 30 jaar alleen een TV abonnement bij Ziggo en kijkt alleen analoog. Hij belde Ziggo met de vraag of hij ook niet zo'n decoder kon krijgen want hij mist nu bepaalde zenders en kan geen gebruik maken van de interactieve TV functies maar hij mag hem kopen voor 99 Euro 8)7
Toch raar,
Hij overweegt nu over te stappen op het alles in één pakket van KPN.

[Reactie gewijzigd door tomvdlee op 13 februari 2015 21:52]

TV loopt via een andere verbinding dan internet. Als internet uitvalt kan tv het nog gewoon doen
Ik bedoel, wat als de glasvezelverbinding uitvalt? Dat het over een ander Vlan gaat snap ik, maar het blijft dezelfde glas verbinding.
Dat.....is inderdaad een goede.
Voor zover ik weet heb je bij Ziggo niet de keuze welke decoder je ontvangt.
In de tijden dat ze zowel de cisco als de Humax hadden was het maar vingers crossed om te zien wat je kreeg.

Ik heb ook de Cisco ontvangen en het is echt een ramp van een apparaat. Mijn broer en sommige vrienden hebben de Humax die is inderdaad een heel stuk sneller.
Je koopt een aparaat, dus heb je een keuze wat je koopt. Ik kreeg een Samsung binnen maar wilde een Humax. Gewoon terug gestuurd en een nieuwe gevraagd. Een collega van mij heeft het zelfde gedaan.
Er stond in die tijd expliciet op de site vermeld dat ze niet 1 type decoder konden garanderen.
Dus dat jij een ander hebt gekregen is gewoon mazzel of goodwill.

Ik heb het trouwens wel over de: Cisco DVB 8455 die is inmiddels al weer jaren oud. Ik weet niet precies welk alternatief ze tegelijkertijd aanboden.
En de beeldkwaliteit?
Ik merk zelf geen verschil met Ziggo. Op papier zou dat er wel moeten zijn.
Je noemt erg goeie punten. Ziggo zou ervan kunnen leren eens goed jouw post door te nemen.

In mijn ervaring is de beeldkwaliteit bij KPN wel verbeterd, maar is die van Ziggo toch echt nét een stukje hoger, wat met name te zien is bij veel beweging e.d. (maar verschilt per zender) ... maar bij KPN zeker niet slecht!
Ik heb de 2 naast elkaar gehad (Ziggo/XS4ALL) tijdens mijn overgang en het beeld van Ziggo is inderdaad beter. Het viel mij op dat het beeld over glas waarschijnlijk sterker is gecomprimeerd. Als je bijvoorbeeld naar een rond logo van een zender kijkt dan is deze vager en meer "geblurred".

Dit zie je als je 1 meter voor de TV zit. Ik heb een 55 inch plasma en wanneer ik op de bank zit kan ik onmogelijk het verschil zien.
Is prima, naar mijn ervaring.
Ik heb juist een compleet tegenovergestelde ervaring dan jij.

Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo.

Mijn hoofdreden was vooral de klantenservice van KPN glasvezel, deze bleek meerdere malen zelfs onkundig en brutaal te zijn. Er werd totaal niet geluisterd en niets gedaan aan onze klachten.
Uiteindelijk een monteur bij ons aan de deur gehad na maanden klagen welke zelf direct het probleem zag en de modem heeft verwisseld voor een ander. Vervolgens bleef KPN zelf onze klacht niet herkennen en wilde men ons ook niet compenseren voor alle die maanden (bijna 6 )
waarin we slecht internet hadden / wegvallen van de verbinding etc.. De druppel was nog wel dat een medewerker van KPN aan de telefoon zei dat we niet zo moesten zeuren en dat er niets aan de hand was.... Af en toe hadden we ook wachttijden van 45 - 60 minuten alvorens we iemand uberhaupt aan de lijn kregen echt belachelijk.

Bij Ziggo 2x een storing gehad welke gelijk werd opgelost. 1x bleek de adapter van de modem te zijn overleden. Hierop gaf ik aan dat ik het wel fijn zou vinden als ik een reserve adapter zou kunnen krijgen. Kort daarop kreeg ik ineens 2 extra adapters toegestuurd vanuit Ziggo.
1x een storing dat het signaal niet optimaal was, dit bleek in de coax aanvoerpunt te liggen van buiten naar binnen. Deze is gelijk aangepakt. Beide keren binnen 1 dag een monteur op de stoep en werd ik gelijk goed geholpen vanuit de klantenservice en 1x direct iemand aan de lijn gehad en een keer 7 minuten moeten wachten.

Op het beeld is verder weinig aan te merken zowel KPN als Ziggo hebben beide prima beeld.

Over het verhaal dat Ziggo ieder jaar fors duurder is, isvolstrekte onzin... Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.... Dit jaar is er een prijsverhoging inderdaad echter vorig jaar hebben ze de prijs zelfs onderuit gehaald t.o.v. van het jaar daarop. Dus dat klopt van geen kant wat je zegt...

Programma`s opnemen gebruik ik de kastjes van Ziggo en KPN niet voor, daarvoor had ik uitzending gemist en eventueel mijn TV met PVR functie om dat te doen. Verder maak ik gebruik van een OpenElec boxje voor alle media e.d.

Edit: (reactie op P.vd Loo hieronder)
Ik heb zelf de alles in 1 extra en heb een prijsdaling mee mogen maken t.o.v. een stijging
Ik zie dat er in 2013 inderdaad een aantal pakketten omlaag zijn gegaan en een aantal omhoog. Ik heb echter dit jaar pas een verhoging mogen meemaken op de factuur.

Mijn reactie op je bericht met volstrekte onzin is dan inderdaad niet juist en heb ik aangepast!

[Reactie gewijzigd door Passkes op 13 februari 2015 10:26]

Klopt inderdaad dat de klantenservice van ZIggo beter is dan die van KPN. Dat is ook mijn ervaring.

Het is geen "volstrekte onzin" zoals je schrijft dat Ziggo niet ieder jaar duurder wordt. Ik ga uit van het basis alles in 1 abonnement, dat ieder jaar weer duurder wordt. De prijsstijging mag niet hoog lijken, maar moet vergeleken worden met de algemene stijging van het prijspeil welke zelfs tegen deflatie aanligt.

Verhoging 2015
http://tweakers.net/nieuw...prijsverhogingen-aan.html
Verhoging 2014:
http://www.totaaltv.nl/ni...an-diverse-pakketten.html
Verhoging 2013:
http://www.bellen.com/nie...t-tarieven-per-1-februari
Ja KPN, met hun mooie experia box. Een en al ellende. Dan wel met de slechte wifi, of dan weer met de verbinding. En dan ook nog als een van de eerste 500 Mbits door dat ding persen.
Meerdere vrienden van mij hadden kpn glas, en hadden allemaal wel wat problemen. Ik kan niet zeggen dat ik de klantenservice slecht vond. Ik werd altijd netjes behandeld, en de klantenservice was snel bereikbaar. (dag en nacht verschil met een paar jaar geleden.)
Maar de oplossingen die ze boden waren altijd dezelfde, Firmware update, een nieuwe experiabox, en zo ging het maar door.
Nu zijn de meeste overgestapt naar XS4all, en hoewel het een dochteronderneming van kpn is, zijn de verschillen echt groot. Kijk alleen al naar de router van xs4all. De Fritzbox is echt een goede degelijke router die zijn werk echt goed doet. Zijn ook routers van ongeveer 200 euro.
Ik heb nu 500Mb en tv van xs4all, en ben zeer tevreden. Xs4all mag dan wel niet de goedkoopste zijn, maar je krijgt er kwaliteit voor terug.
Wat die Experiabox betreft heb je 100% gelijk, een rampending is het.
Ik heb daarom WiFi uitgezet ( die WiFi hotspots kunnen me gestolen worden.. ) en er een eigen router achter gehangen die WiFi verzorgt op zowel 2,4 als 5 Ghz en de rest van het interne netwerk bedient wat pc's, smartphones en NAS betreft. ;)
De Experiabox zorgt hier dus feitelijk alleen voor het uitsturen van het tv-signaal naar beide STB's, telefonie en 1 LAN-poort naar m'n eigen router.
Werkt prima zo, af en toe die Experiabox resetten |:( en dan draait het goed.

[Reactie gewijzigd door mercury17 op 13 februari 2015 13:46]

Ben het helemaal met je eens; xs4all is DE beste en met mijn 500Mbit/s up en down heb ik helemaal geen klagen, de service is perfect
En met een hosts-file van 6 MByte heb ik nooit last van popups en dat op een 27" iMac; werkt als een trein.

[Reactie gewijzigd door avatar1349 op 13 februari 2015 15:04]

Ik zou het ook graag willen, maar helaas kunnen ze mij niet meer dan 50 Mbit leveren. (bij mij op de zaak persen ze er niet meer dan 17-18 Mbit doorheen :( )
Ik bespeur eerder achteruitgang dan stilstand bij Ziggo: wel ieder jaar fors duurder (meer dan het inflatiepeil), diensten worden minder. Zo is bijvoorbeeld in 2014 gratis bellen tussen klanten onderling vervallen.
De afgelopen maand was de eerste prijsverhoging bij Ziggo die ik mij überhaupt kan herinneren. De kwaliteit is wel al die jaren steeds vooruit gegaan, soms met grote sprongen. Ik ben abonnee sinds 1999.
Verhoging 2015
http://tweakers.net/nieuw...prijsverhogingen-aan.html
Verhoging 2014:
http://www.totaaltv.nl/ni...an-diverse-pakketten.html
Verhoging 2013:
http://www.bellen.com/nie...t-tarieven-per-1-februari

Wat is er precies aan vooruitgegaan aan de kwaliteit? Ik ben decennialang Ziggo klant geweest.
in 2013 is voor veel klanten de internetsnelheid weer een stukje omhoog getrokken. in 2014 hebben wij thuis lig een fikse verbetering in de telefoonverbinding gemerkt ten opzichte van het jaar er voor. (betere gesprekskwaliteit).
2015 is het jaar van de extra HD zenders en nieuwe pakketten.
2013: klopt
2014: niets gemerkt van betere telefoonkwaliteit. Deze was bij mij altijd prima.
2015: extra paketten daar betaal je gewoon extra voor.
Laatste verhoging is samen met dat er meer hd zenders te zien zijn, dus dat is de verklaring van de verhoging, al vind ik ook dat sommige verhogingen om het verhogen worden uitgevoerd zonder extra service of reden dat het duurder dient te worden.
Die bedoel ik...
Klopt. Toen is mijn abo (alles in een extra) met 45 cent verhoogd, eerlijk gezegd niet gemerkt
Toen is mijn abo 5 euro goedkoper geworden. Al met al is het bij mij nog steeds niet op het niveau van voor 2013...
Wat is er precies aan vooruitgegaan aan de kwaliteit? Ik ben decennialang Ziggo klant geweest.
Regelmatige verhoging van de snelheden, meer HD zenders. perfecte helpdesk (was vroeger bij @home wel anders...)

[Reactie gewijzigd door Jan Dee op 13 februari 2015 12:18]

Ik reageerde enkel op je posting omdat je meldde dat dit jaar de eerste prijsstijging was die je kon herinneren.
Ik liet zien dat Ziggo ieder jaar de prijzen goed verhoogt. Het kan zo zijn dat die van jouw in 2013 omlaag ging kwa prijs, maar zoals je in het artikel leest gingen de prijzen dat jaar bij Ziggo gemiddeld met 3% omhoog. Ik vind dat veel in een tijd van amper inflatie.
OK voor mijn gevoel zijn de prijzen van de diverse pakketten wat verschoven ten opzichte van elkaar. Summa summarium is bij mij alles zelfs een beetje verlaagd. Maar je hebt wel gelijk dat het in totaal een beetje is verhoogd, overigens na jarenlang gelijkgebleven tarieven bij verhoogde snelheden. Zelf zou ik nooit voor KPN kiezen. Ik vind het een leugenachtig bedrijf met een slechte reputatie op het gebied van klantenservice. Dit komt ook omdat ik al wat ouder ben en in de modemjaren regelmatig met vieze trucs van deze (destijds) monopolist te maken heb gehad. De laatste was bijvoorbeeld dat KPN even een graai deed door achteraf naar vooraf betalen van het abonnementsgeld in te voeren. Daarmee haalden ze miljoenen binnen over de rug van de klant. En zo is er in het verleden wel meer voorgevallen met dit arrogante bedrijf.
Ik ben wel bij Ziggo gebleven en kan je in sommige punten vinden, maar ben het ook met een aantal niet eens:
- Wél ondersteuning op Windows, xbox en Windows Phone. Vaak gevraagd aan Ziggo waar dat bleef maar geen plannen daar in die richting. Ik vind dat absurd. Geen ondersteuning voor het grootste platform.
Het is inderdaad vervelend dat enkel Android en iOS wordt ondersteund, maar TV via de XBOX? Ik duw een kaartje in de TV en kan gewoon kijken, daar ga ik mijn PS4 ook niet voor gebruiken.
- ik kreeg 2 decoders ipv 1
- De decoders bevatten geen harde schijf en zijn 1 een seconde opgestart itt de decoders van Ziggo
- De decoders zijn lekker klein en verbruiken weinig energie.
- ik ben af van die vervelende Cisco decoders van Ziggo. Ik kan die echt troep noemen, gezien de klachten op fora etc. Constant vastlopers, dan weer geen geluid, of mislukte opnames. Erg traag ook. Enorm vervelend spul.
Is het niet algemeen bekend dat decoders per definite alles trager maken? Ik kan tv kijken zodra mijn tv aanstaat, geen decoder voor nodig. Daar heeft men CI+ modules voor uitgevonden en dan heb je ook geen gezeur met afstandsbedieningen (ook al heb ik wel een Harmony).
- 6 programma's tegelijkertijd opnemen
- heel eenvoudig series opnemen. Bij iedere opname wordt aan je gevraagd of je de serie wilt opnemen.
Deze feature mis ik niet, puur vanwege het feit dat ik niet eens tot 6 programma’s kom die me leuk lijken en tegelijkertijd worden uitgezonden. Daarnaast gaat je decoder dan vragen of je alle 6 wel wilt opnemen, of begrijp ik het zo verkeerd?
- het menu is snel en simpel, itt die van Ziggo, waarbij van de tv functie overgaan naar interactieve tv zeer traag verloopt.
Heb ik helaas geen last van, gezien ik geen decoder gebruik. Heb overigens wel interactieve tv :-)

Veel van de dingen die jij aandraagt 'hinder' van te ondervinden, ervaar ik niet? Om dan toch positief af te sluiten, deze features heb ik dan weer niet bij Ziggo:
- Wereldwijd wifi spots via FON
Dit heb ik inderdaad niet, maar ben dan ook niet vaak buiten mijn huidige woonstad.
-Programma gemist: vanaf het begin van programma kijken nadat deze al is begonnen. Geweldig feature die we vaak gebruiken.
Truth be told, dit mis ik wel.
- Omdat alles via internet loopt, kun je ook opnames via internet of mobiel starten
- Wat je dus via de ene decoder opneemt (beneden bijv) kun je in de slaapkamer ook kijken.
- Als je op vakantie bent en je trekt de stekkers er thuis uit, gaan de opnames gewoon door.
Ik schaar dit even bij elkaar, omdat het klinkt als TV from the Cloud :-) Je kan dus waar je maar bent tv-opnames bekijken, ongeacht of je de aardlekschakelaar hebt overgehaald? Lijkt me dat de opnames bij KPN worden gemaakt en jij ze on-demand kan laten afspelen. Waarom je dan slechts 6 programma’s kan laten opnemen is mij dan weer een raadsel. Toch een superleuke feature

*hoopt dat alles in deze post goed is gegaan

[Reactie gewijzigd door Muz1ekje op 13 februari 2015 09:43]

Je kunt enorm veel programma's opnemen en laten staan. Beschikbare opslagruimte is erg groot.
Je kunt er echter maar 6 tegelijkertijd opnemen. Een aantal wat niet vaak gehaald zal worden denk ik ;-)
Je kunt er echter maar 6 tegelijkertijd opnemen. Een aantal wat niet vaak gehaald zal worden denk ik ;-)
Zeker geen vrouw in huis. ;) Die van mij zit regelmatig te worstelen om alles op te kunnen nemen wat ze kijken wil. :( Ze neemt zo veel op dat ze er amper tijd voor heeft. Het moet allemaal op zondag gekeken worden.

P.S.
Heb Ziggo TV en kan dus max. 2 programma's tegelijkertijd opnemen.

[Reactie gewijzigd door Athome op 13 februari 2015 10:59]

Hier nog één, vanaf nu heb ik haar ook op de ipad gezet om te kijken anders ben ik heel de week mijn tv kwijt aangezien ze echt oneindig series kan kijken.
Wellicht moeten jullie eerder naar een andere vrouw kijken dan naar een andere aanbieder ;)
Nee, ben verder uitermate tevreden. Gewoon africhten op dit punt. Niet makkelijk, wel mogelijk. O-)
Vreemde reden om dan naar KPN over te stappen die ook miljoenen in voetbal heeft geïnvesteerd (Jupiler League) en veel geld in het schaatsen steekt.

Je geld gaat bij KPN net zo hard naar sponsoring als bij Ziggo, grootste nadeel van KPN is nog altijd dat slechts een heel beperkt gedeelte op glas zit aangesloten en de gemiddelde KPN verbinding over koper haalt niet de beloofde snelheid.
Dat is het probleem dus niet. Z'n statemet is meer dat Ziggo blijkbaar wel geld voor zulke miljoenendeals heeft, maar weigert te investeren in hun eigen diensten en daar waar ze het wel doen ver achterlopen op de conurrentie.
Maar Ziggo levert gemiddeld snellere internet verbindingen dan KPN doet...

Daarnaast zijn meerdere statements van de "klager" gewoon incorrect of ook toepasbaar op KPN. Volgens mij loopt Ziggo helemaal niet achter de feiten aan, volgens Tweakers.net was Ziggo in zowel 2013 en 2014 de beste internetprovider.

KPN is de partij die achter de feiten aanloopt door een glasboer op te kopen en vervolgens stoppen met glas aanleggen... Ook waar vroeger bij glasvezel van KPN download en upload snelheid symetrisch waren krijg je daar tegenwoordig ook een afgeknepen upload snelheid als je nu een nieuw contract afsluit.

Gelukkig heb ik een oud 50/50 glas contract maar als dat 50/5 zou worden dan ga ik naar Ziggo waar daar krijg ik voor hetzelfde geld een 90/9 verbinding...
Als je er voor kiest om een goedkoper koper abbo via glas te laten lopen krijg je idd 50/5.
Als je gebruik wil maken van glassnelheden kun je gewoon het glaspakket aanvragen en ga je naar 100/100.
Het moederbedrijf van Ziggo/UPC trekt dus naar mijn mening eerst UPC op naar een beter niveau want in het verleden zag/las ik veel klachten in het noorden over UPC en ben zelf al heel lang klant van Home waar ze als kabelaar bij de gemeente Maastricht zijn begonnen eind 90er jaren en heb steeds over al die jaren verbetering gezien met service en upgrade van snelheden maar waar ik bang voor werd door die overname is mijn zorg dus bewaarheid doordat UPC nu de meeste aandacht krijgt van het moederbedrijf en vind toen Ziggo nog zelfstandig was er in het zuiden heel weinig klachten waren omdat de bandbreedte op de kabel voldoende was maar nadat UPC erbij is en de de randstadt ineens veel meer abonnees op de kabel krijgt merk ik dat gewoon dat Ziggo qua investeringen gaat achterlopen en ook krijgt UPC dus ook die routers met wifi in het noorden erbij,gratis bij upc abo,wat dus geld kost.
Verder wil ik ook nog kwijt toen ik vorig jaar in Febr alleen ging wonen en dus een nieuw abo van Ziggo op 1jarig contract met 6 maanden korting ik nu als mijn contract van 1jaar afloopt op 17Feb. ik gratis een digitale ontvanger krijg,Humax, en hebben hier nooit een ander merk,Cisco, gehad.Verder kregen we vorig jaar ook glasvezel in de Gemeente Echt-Susteren en had mij ook opgegeven met de intentie om het percentage te halen en werd dit na verlenging van een paar maanden en oproep aan de bevolking het percentage gehaald en had ik op internet ondertussen veel klachten gehoord over de aanleg van glasvezel bij andere gemeente s over de KPN waar mensen op een gegeven moment geklaagd hadden dat ze dus geen glasvezel konden ontvangen nadat alles tot in huis was aangelegd en de servicedienst van KPN hierover belde dat het altijd aan de klant lag en ook als er werd beloofd dat er een monteur zou langs komen die niet kwam of op een andere dag kwam als was afgesproken en de mensen niet thuis waren.
Naderhand bleek dat de hele wijk niet was aangesloten op de centrale en met dit gegeven wou ik dus mijn contract met KPN glasvezel opzeggen omdat ik bang was dat wij in de gemeente straks ook problemen zouden ondervinden en toen ik KPN wou opzeggen bleek dat ik 1 week te laat was daarvoor,kleine lettertjes,en zat ik dus vast aan het jaarcontract maar gelukkig kon ik snel erna toen er een prijsverhoging kwam van de glasvezel gelijk opzeggen en heb toen toch maar weer Ziggo genomen.
2 opmerkingen nalv jouw analyse;
- beeld kwaliteit van ziggo is vele male beter
- bandbreete ligt altijd hoger dan adsl van kpn
Ik schreef ook dat op papier de kwaliteit van Ziggo beter is dan die van KPN. In de praktijk merk ik zelf echter geen verschil. Daarnaast heeft KPN aangegeven de bandbreedte op te gaan schroeven.
herken de mpeg compressie toch duidelijk; vierkantje blokjes en vervorming bij zwartvlakken. misschien gedeeltelijk tv afhankelijk, maar kwatiteit verschil is metname op nieuwe schermen duidelijk merkbaar
Nou, ik ben monteur bij KPN, maar klant bij UPC. De kwaliteit (zeker op koper) is op HD echt om te janken als je het vergelijkt met UPC.
Op glas hebben ze het inmiddels wat omhoog geschroefd, maar nog steeds minder dan UPC.

Echter, als ze hier glasvezel zouden leggen, ga ik toch over naar KPN ivm de diensten en de VEEEEL betere STB's (wat een drama die dingen van UPC!)
Wel grappig hoe meningen kunnen verschillen.

Ik heb zojuist afscheid genomen van KPN (weliswaar geen glasvezel) en terug gegaan naar Ziggo omdat KPN niet eens 10% van de beloofde/beoogde snelheid kon leveren op mijn adres.

Bovendien klopte de facturen vaak niet (vb: Actiekorting welke niet als korting wordt afgeboekt maar juist wordt bijgeteld op de factuur :s) en dat constante gesteggel om je gelijk te halen bij die club, wat gewoon uren duurt omdat je van kastje naar de muur wordt gestuurd.
Ook de leuzen als "Uw digitenne is gratis bij het afnemen van alles-in-1 pakket" gaan helaas niet op. Je dient namelijk nog wel de "huur" van het kastje te betalen, dus van gratis is geen sprake.

2de ontvanger kostte in mijn geval ook extra ¤4 of ¤8 per maand, wellicht dat het onlangs is gewijzigd naar 2 decoders voor de prijs van 1, naar dat is dus zeker niet altijd aan de orde geweest.

Ik geef Ziggo wel een retry, wordt dat alsnog niks zijn er gelukkig nog wat andere alternatieven.
"Uw digitenne is gratis bij het afnemen van alles-in-1 pakket" gaan helaas niet op. Je dient namelijk nog wel de "huur" van het kastje te betalen, dus van gratis is geen sprake.

Het gaat ook om het Digitenne abonnement wat gratis is bij een itv abonnement.
De huur van decoders moet je betalen waarbij de 1e decoder gratis is bij een itv abonnement op instap. Vanaf 3in1 standaard zitten er 2 decoders in het pakket, een extra is ¤4 pm (Digitenne of ITV).
Gelukkig heb je de keuze voor glasvezel. Bij mij in de regio is Ziggo de beste optie.

Offtopic: en wat betreft de sponsoring van de betreffende voetbalclub. Daar heb ik ook moeite mee, maar dat is logischerwijs het gevolg dat ik fan van de andere club ben.
Maar op glasvezel zit je dan weer met slechtere tv kwaliteit. Het signaal van KPN is nog van het oude adsl platform. Deze wordt getransporteerd over het glasvezel netwerk en verkocht als zijnde glasvezel tv kwaliteit.

De huidige SD kanalen van KPN glasvezel zitten zo rond de 3.8 a 4 mbit. De HD kanalen zitten rond de 7 mbit. Bij UPC/Ziggo zitten de SD kanalen rond de 8 mbit en de HD kanalen tegen de 15 aan.

Kpn zit gewoon een budget adsl tv lijn te verkopen als zijnde glasvezel tv..
Misschien moet ik dan eens naar de oogarts, maar met de HD-beeldkwaliteit van KPN was in mijn beleving al niets mis, ik zag in elk geval geen verschil nadat ik van UPC was overgestapt. Ook worden de meeste HD-zenders met surround doorgegeven. Sinds een maand of twee worden de meeste HD-kanalen ook in "Glasvezelkwaliteit" doorgegeven. Maar ik zie eerlijk gezegd geen verschil met de 'gewone' HD-zenders. Misschien ligt dat wel aan de apparatuur die ik gebruik: Kastje KPN => Versterker met 4k upscaling => Samsung UHD TV. En natuurlijk niet de goedkoopste HDMI-kabels gebruikt.
Dan moet je toch echt naar de oogarts ben ik bang. Het verschil tussen upc en kpn is echt duidelijk zichtbaar.

Gezichten van mensen hebben vlakke gedeeltes, net alsof de diepte weg is. Hoe kleiner de gezichten des te meer blur/smear er optreed.

Je ziet het ook aan het logo van de tv zender of stilstaande beelden waarbij je de kartelrandjes ziet. Het valt op vanaf 50 inch of groter. Ik zelf heb een LG 65 inch tv en de compressie en lage bitrate is echt duidelijk zichtbaar.

En wat betreft je kabels. Broodje aap. HMDI is HDMI. eentjes nulletjes. Iedereen die denkt dat je beeld beter word met een HDMI kabel van 80 euro is niet goed bij zijn hoofd. Ik zou alleen geld neerleggen voor specifieke eigenschappen zoals stevigere randen aan de uiteindes of connectors die kunnen buigen.
Ziggo heeft overigens wel TLC (kanaal 19) en MTV (kanaal 21)
Het ligt er denk ik aan wat je belangrijk vind. Want als ik naar de prijzen kijk betaal je bij. Kpn hetzelfde voor 50-5 mbit waar je bij upc 120-12 krijgt.

Ik heb liever sneller internet dan meer zenders. Ik kijk zelf bv amper tv. Ik gebruik veel meer streaming diensten zoals Netflix en daar heb je alleen maar internet voor nodig.
- TLC en MTV zitten toch bij Ziggo wel in het basispakket dus ik snap dit argument niet van je
- Het krijgen van decoders is leuk, maar de voordelen van CI+ module zonder verdere decoders is juist weer een enorm voordeel van UPC/Ziggo en andere kabelaars. Daarnaast vind ik het kosten technisch juist erg fijn dat UPC/Ziggo DVB-C levert zonder meeprijs voor tv's op slaapkamer (3e,4e tv).
Nog groot voordeel; je kan alleen internet of internet en bellen afnemen ipv altijd een tv abo erbij waar ik nooit naar kijk. Enkel internet afnemen kan voor minder dan de helft bij een concurent.
Het grappig bij KPN is dat een alles in 1 met upgrade naar 100mbit even veel kost dan alleen Internet 100Mbit.,.. Dus leuk dat het bij KPN een optie is, je betaald uiteindelijk toch hetzelfde. Alles in een pakket is zelfs goedkooper omdat dan de korting in het begin je van contract groter is.

Voor 100mbit internet met of zonder telefonie en/of tv betaald je altijd 52,50 per maand
Alles in een pakket: Prijs 1e 6 maanden ¤ 35,00
Alleen internet: Prijs 1e 3 maanden ¤ 42,50

Ik zou dus snel de helpdesk bellen en toch gratis tv erbij gaan vragen ;)
Al was het "gratis" dan nog hoef ik geen aansluiting; heb al jaren geen tv meer en er zijn meer aanbieders dan kpn. Telfort of tele2 bijv. bieden wel internet.zonder tv.
Nog een voordeel van TV van KPN: Opnames worden bij KPN opgeslagen, dus je kan elke opname vanaf elke TV (of tablet) terugkijken.
Die had ik erbij staan :-)
hoe zit het met portworwarding + openen van opties op je box (xperiabox) neem ik aan nog???
Dan moet je de xperiabox v9 hebben. De v8 heeft issues met portforwarding.
Jij hebt het geluk dat je een alternatief hebt hier in mijn regio is de keuze UPC of super traag internet.
Dus zit er niks anders op dan UPC......
Prijs maakt elkaar dus niet zoveel:

KPN biedt Glasvezel Allesin1 (TV+internet+bellen) met 100/100 Mbit internet voor 52,50 p/m (zonder korting 1e jaar)

Bij Ziggo betaal je 54,50 p/m voor Allesin1 (TV+internet+bellen) 90/9 Mbit.

Als je dezelfde opties aanvinkt, maakt het elkaar echt bijna niets. Dus de eigenlijke vraag is: Wil je goede beeldkwaliteit bij TV kijken (Ziggo) of sneller internet (KPN). Doordat je latency vele lager is bij glas en dus bijv. geschikter is voor gamen.
Het enige jammere bij KPN is dat je alleen een 100/100,bit verbinding kan krijgen als er glas ligt tot aan de woning, anders moet je het doen met 25mbit upload (wat natuurlijk nog steeds hoger is als bij ziggo).

KPN is nog erg afhankelijk van koper draadjes, terwijl bij Ziggo de snelheid max 10% afwijkt van wat ze beloven. Zolang er geen glas je huis binnen komt dan is het vaak toch een gok welke snelheid je uiteindelijk haalt bij KPN.
ik heb idd glas in mijn huis liggen ;)
Je vergeet "begin gemist"
Daar is wel de Ziggo Bapp-app voor in de plaats gekomen, wat voor mensen met Onbeperkt Bellen een hele mooie toevoeging is. Ik heb zelf overigens ook KPN Glasvezel alles-in-1.
Klopt, mooie app. Alleen niet te verkrijgen voor Windows phone. Hiermee laat Ziggo honderdduizenden Nokia bezitters in de kou staan.
Windows Phone stelt vrij weinig voor in Nederland en het aantal Windows Phone gebruikers op Ziggo klanten natuurlijk helemaal. Te verwaarlozen schijnbaar, anders zouden ze wel een app maken.
Het valt me op dat je enkel positief kunt posten over Android en kritisch bent op de overige systemen. Niet echt objectief dus. Ik gebruik echter liever mijn WP dan mijn OnePlus One, dus een app van Ziggo zou ik op prijs stellen
Er zijn honderduizenden klanten die WP hebben en als bedrijf maak je een keuze om die te negeren. KPN doet dat niet en bedient ze wel.
Nee, ik vind alleen dat het logisch is dat Windows Phone veel wordt genegeerd. Het stelt weinig voor qua marktaandeel, maar goed elke klant is er één. Wat wel bizar is, dat op Windows voor de desktop nog geen app is of mogelijkheid om Live TV te kijken. Maar er schijnt een website te komen waar je live TV op kan kijken voor Ziggo :)
Kleine toevoeging:
Als je STB na twee jaar defect is, mag je bij Ziggo zelf voor de kosten van een nieuwe/reparatie opdraaien.
En toch wordt Ziggo al 4 keer op rij gekozen door de Tweakers community als beste internet provider van Nederland. Nu ik jouw post heb gelezen begrijp ik dan niet.
Nou dat jij je leven laat beheersen door het fan zijn van een clubje....ga zelf al meer als 40 jaar naar geen enkele profwedstrijden meer kijken of dat het nu Feijenoord is of Ajax en woon in het zuiden en ben Ajaxfan en die clubs gaan nooit meer dat niveau halen op Europees voetbal omdat de clubs hier nooit meer een bedrag kunnen en willen betalen voor 1 speler voor een bedrag van 80 tot 100 miljoen Euro en dat is nog weinig als je kijkt naar de Messie s of de Ronaldo s en bij Ajax zal dat ook nooit meer als 20a25 miljoen Euro worden wat ze gaan uitgeven voor 1 speler en de talenten van alle NL clubs gaan dus naar het buitenland of ze kunnen misschien Kuyt in Rotterdam kopen!
Zal mij een rotzorg zijn aan wie wat wordt gegeven en ga liever op de sportzenders naar voetbal kijken dan dat ik mij door een doorgedraaide supporter in mekaar laat rammen en kijk tenminste naar Clubs zoals Munchen,Barcelona,bundesliga,of naar Match of the day dan hier in Nederland naar wat in die landen als 1divisie niveau is en geef ik in plaats liever het geld uit aan een sportzender dan 1 kaartje voor 1ste divisie niveau.
Zijn in deze aantallen ook de abbonnees meegenomen die verplicht moesten overstappen omdat Ziggo niet meer leverbaar was door een machtsspelletje van Cogas (eigenaar van de kabel in een deel van Twente)?

nieuws: Ziggo-abonnees in Twente moeten overstappen naar Caiway

Zo nee, dan is volgens mij de verkeerde conclusie getrokken uit het aantal vertrekkende abbonnees.
Het is me na het lezen ook niet helemaal duidelijk hoe ze het tellen. Ik ben recentelijk bij UPC overgestapt van een alles-in-een pakket naar alleen internet (+ analoge tv). Wordt dat dan ook geteld als het vertrek van een (of twee) klant(en)?
Nee jij bent nog steeds een klant van UPC daar is in de telling niets aan veranderd, wat wel veranderd zijn de gemiddelde inkomsten per klant, al maakt 1 downgrader natuurlijk niet veel uit, maar als het er veel zijn die downgraden kan het wel een impact hebben op het bedrijf.
Zou ook te maken kunnen hebben met de sponsoring van een bepaalde voetbalclub. Dat werd toch ook in die tijd bekend gemaakt??
Kostte ziggo aardig wat klanten..
De inkomsten die die sponsoring oplevert zal dit wel ruimschoots goedmaken gok ik.
Volgens Ziggo zelf waren er geen of nauwelijks meer opzeggingen.
Waar gaan die heen dan? Neem aan naar glasvezel wat in grote getale uitgerold word?
Hier is geen glasvezel, maar kan bij Vodafone terecht. Daar betaal ik het eerste jaar 35, en daarna 45 euro voor Alles-in-1 met 80mbit. Bij ziggo krijg ik daar 30-3 voor. Daarbij heeft Vodafone meer HD kanalen. Dus voor mij is het een simpel rekensommetje om over te stappen, zeker nu ze een prijsverhoging doen waardoor ik gratis kan overstappen.
Let wel op dat je niet zomaar geadverteerde snelheden van DSL en kabel kunt vergelijken. Kabel haalt dat meestal wel ongeveer terwijl dat bij DSL veel minder waarschijnlijk is. Nochtans zou een geadverteerde 80 mbit lijn een 30 mbit lijn wel mogen verslaan, dat wel. Maar hoe zwaar, dat is de vraag.
DSL hangt sterk af van hoever je van je wijkcentrale zit. Binnen 500m met vdsl haal je vrijwel altijd de max van 26mbit (via koper dus), wanneer je op 3000m zit zul je blij mogen zijn 4-8mbit te halen.

Dat is op zich wel een tip voor mensen die willen overstappen: Kijk eerst hoever je van je wijkcentrale zit. Binnen ~1000m is het, als je niet meer dan ~20mbit nodig hebt, waard om (v)dsl te halen, dat kun je vrij goedkoop krijgen. Als je op 1000m+ zit kun je het beste eerst naar kabel kijken.

Glasvezel is vrijwel altijd de betere keus ,als je die kunt krijgen moet je er voor gaan.

Dat is wel alleen voor internet, als je tv wil hebben valt dsl natuurlijk al meteen af (ik kijk zelf echter al een jaartje of 5-6 geen tv meer).
Binnen 500m zul je bij VDSL eerder richting de 50 mbps gaan. In combinatie met bonding en vectoring kun je bij afstanden tot 500m 80-100mbit halen.
Ik hoor die tip vaker ja, maar hoe weet je hoe ver je van de wijkcentrale zit?
Hier is een website waar je de afstand kan zien: http://www.speedtest.nl/adsl/
Ik weet niet waar jij dat op baseerd, want ik heb 50mbit van UPC, en ik haal 51 mbit.
Weet niet hoever ik van de wijkcentrale af zit, maar dat is sinds er glas ligt volgens mij ook niet meer belangrijk aangezien volgens mij ook dat netwerk tot de deur over glas gaat. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Wat wel weer mooi is van het samengaan is dat Ziggo volgens mij de 30mbit ook naar 50mbit zal op gaan schroeven aangezien dat bij UPC het laagste internet abbonement is.
UPC en Ziggo hebben alleen glasvezel tot hun eigen wijkcentrales (Fiber to the Curb), niet tot aan je deur (Fiber to the Home).

[Reactie gewijzigd door macmellow op 13 februari 2015 10:41]

UPC is kabel en bovenstaand ging over DSL :)

Zelf haal ik overigens op mijn 30 Mbps lijn van Telfort inderdaad zo'n 21 a 22 Mbps en zit volgens de site die hierboven genoemd wordt op 1127 meter.
En dat is hemelsbreed. En dat is een betekenend beeld wat je dan krijgt. Ik zit op 1151 meter, maar ik weet omdat ik bij KPN heb gewerkt dat mijn lijn vanaf de kast naar mijn huis tegen de drie kilometer aanzit. En dat is nogal een verschil.
UPC (en ziggo) levert alleen COAX tot aan je deur. Fiber ligt tot aan de wijkcentrale en daarna dus COAX tot je deur.
Niet waar, wij hebben hier in de wijk allen glasvezel gekregen tot in de meterkast, deur aan deur.
Dat is dan "redelijk" nieuw? Weet je zeker dat het glasvezel ook daadwerkelijk van UPC/Ziggo is? En niet van iets als KPN?

-edit 1-
Als backup hier een linkje met informatie: http://www.consumentenbon...lasvezelaanbieders/#item1

-edit 2-
Je hebt dus een grote kans dat die glasvezel connectie niet gebruikt wordt en je UPC/Ziggo nog steeds keurig via COAX ontvangt :-)

[Reactie gewijzigd door daan.timmer op 15 februari 2015 18:37]

Dat klopt, dat beweerde ik ook niet. Heb nu nog ziggo. Maar het glasvezel is in de hele wijk tot in de meterkasten gelegd. Dus zodra ik over wil heb ik echt glasvezel in huis.

Het ging mij om de bewering tegen te gaan dat er geen glasvezel hier tot in huis ligt maar tot aan de verdeelkast/ stoep.
En ik doelde er op dat het niet ziggo/UPC is die het fiber hebben gelegd en dat je van UPC/ziggo dus alléén COAX hebt :-) Enfin. Beetje langselkaar gepraat.
Mijn tip geldt alleen voor koper, niet voor kabel of glas. Fyi!
"Kabel" is ook gemaakt van koper :-)
Ja ik lees het nu terug, en je hebt gelijk.
Ik had er over heen gelezen!
Voor veel mensen werkt TV via DSL anders prima. Niet iedereen heeft een trage lijn en een serie HD ontvangers ;)
Bij Vodafone geven ze de garantie dat je de snelheid ook daadwerkelijk krijgt. Anders krijg je compensatie. En op de site kun je checken wat je daadwerkelijk kan halen en datis niet zo rooskleurig als veel andere sites...

Daarnaast zijn de ervaringen volgens tweakers in het forum toch positief. Ze halen eigenlijk de snelheid altijd wel. Soms zelfs meer (als ze een hoger abbo hebben...)
Ja, het viel mij inderdaad ook al op dat ik op de site van Vodafone niet meer aangeboden krijg dan 20 Mbps terwijl ik nu 30 Mbps van Telfort heb en ik volgens mij ook rustig mag upgraden naar een sneller pakket (maar ik haal inderdaad maar nauwelijks meer dan 20 Mbps in de praktijk). Goede praktijk, zouden meer providers mogen doen :)
Ik was ook altijd beetje Anti-ADSL door dit soort praktijken als je beschrijft. Maar durf de gok nu wel te wagen met Vodafone na de berichten hier op het Tweakers-forum. Stemmen tegenwoordig moet met je portemonnee helaas.
Ik denk dat hij zeer dicht bij een FttC kast woont, met VVDSL is 80 mbit/s dan ook zeker haalbaar via Vodafone. Ik zie daar bij klanten vaak attainables voorbij komen die hoger liggen dan 100 mbit/s. Zit zelf overigens bij Ziggo gezien hier over VDSL slechts 14 mbit/s leverbaar is.
KPN/telfort is een optie voor veel mensen.
Enige (grote) probleem met Telfort is dat het lijkt alsof ze altijd eerst nieuwe klanten werven en daarna gaan kijken of en hoe ze het daarmee ontstane capaciteitsprobleem gaan oplossen. :(

Als ik 's- avonds via Telfort VDSL Youtube op HD wil kijken is dat eigenlijk onmogelijk. In de ochtend geen enkel probleem. SD is ook geen probleem.

Ik wilde juist naar ziggo All in one gaan (heb nu alleen ziggo TV) maar ik vind de kwaliteit vd (HD) TV zenders echt een stuk slechter / minder scherp dan een tijd terug. Dus, tja waar moet je dan heen (geen glas hier) ...

[Reactie gewijzigd door Help!!!! op 13 februari 2015 09:10]

Dat is ook een van de reden waarom wij niet overstappen naar Ziggo. Helaas als enige goede alternatief, vind ik, is canal digitaal. Daarnaast heb ik wel meer zenders dan Ziggo kan bieden. Al kan je uiteraard niet alles kijken.

On topic: Ik vraag me af waar de analoge ex-klanten naar toe gaan. Niet overal, en dan heb ik het vooral over de landelijke gebieden, is glasvezel aanwezig.
KPN is dan waarschijnlijk een alternatief naast Canal.
Wellicht naar TV via internet. Bovendien: veel mensen hebben genoeg aan NPO 1,2 en 3, naast de andere, niet via TV, nieuwsgaring en relaxation.
Tsjah, bij mij is het juist andersom; xDSL is bij mij geen optie door hele slechte performance (centrum Utrecht).

Ik denk dat die cijfertjes elkaar misschien opheffen (van slechte DSL naar COAX en andersom)
Naar een dsl provider, groot gedeelte van Nederland kan namelijk ook digitale tv via dsl ontvangen. Daarbij komt dat lang niet iedereen een snelheid van boven de 10mbit internet nodig heeft,
Als het voornamelijk mensen betreft met analoge tv (wat de onderlaag van het klantenbestand betreft) kiezen zie waarschijnlijk voor een andere goedkope aanbieder. Het KPN netwerk is nog iets goedkoper bij afname van een alles in één pakket dan de kabel maatschappijen.
In Enschede ga ik over naar glasvezel van tweak. 1gb + tv voor 10 euro minder per maand.
Hoop dat je Router zn wan naar lan snelheid hoog genoeg is
Ik ga er vanuit dat de zyxel die ik van hun krijg een goede output heeft.
Dan gebruik ik alleen de lan to lan van mijn gigabit router als acces point. Heb maar 2 bedraade computers, 1 tv en de router. Verder alles draadloos. Hoe dan ook, ook al haal ik maar 500 mbit dat is nog steeds meer dan bij ziggo voor minder. Ging meer over geld dan snelheid :)

Edit: 1 van de computers heeft alleen een 7200rpm hardeschijf, die gaat het sowieso niet redden als ik de verhalen mag geloven :P

[Reactie gewijzigd door eniux op 13 februari 2015 09:09]

mwah, goede 7200rpm schijf op sata6 kan dat nog wel net verwerken :) een oude not so much, die zal net over zijn max gaan op topsnelheid, theoretisch zit je met max 1000mbit op 125 MB per sec.
In praktijk zal je dat natuurlijk niet halen dus een gem. recente schijf moet de 120MB/s moeten kunnen verwerken. oudere schijven zitten eerder onder de 100MB/s en dan kan het lastig worden idd.
En dan gaat er ook nog 8 tot 16mbit af voor tv
Dat is toch alleen op xdsl?
Iptv ook, wat ik gehoord heb op Twitter en Facebook
Ik heb in mijn vorige woning 100/100 gehad en iptv, maar geen blokje meer of mbit minder tijdens het downloaden uit nieuwsgroepen. Bij 30Mbit upload door mijn nas naar de backup zakte het wel iets in, maar niet meer dan enkele mbits.
Volgens mij gaat een groot aantal gewoon "weg". Die kijken gewoon geen TV meer.

Ik hoor van steeds meer collega's dat ze helemaal geen TV abo meer hebben maar alleen nog downloaden enzo.
Ga zo mijn abonnement opzeggen. Sinds de overschakeling naar de UPC-frequentie veelvuldig last van blokkerig beeld. Daarnaast zijn er voor het bedrag (nu 42,50) veel voordeliger internet/tv aanbiedingen. 30 mbps is voor mij ruim voldoende dus 25 volstaat ook. Ben ik ook eindelijk verlost van de trage Samsung HDD-recorder.
Ik heb ook last van blokkerig beeld na het overschakelen op het UPC-netwerk (474 MHz, netwerk 5555). Ook is de beeldkwaliteit van de publieke omroep belabberend. Het lijkt wel of ik naar een VHS opname zit te kijken.

Nu hoorde ik dat de HD-versies van NPO 1-3 op andere kanalen zouden zitten; ergens in de 70-reeks. Daar heb ik nog niet naar gekeken. Bij Ziggo zaten die direct vooraan. Vraag me af welke klutskop heeft bedacht dat het een goed idee was om de SD-varianten weer op kanaal 1 tot 3 te stoppen ...
1, 2, 3 zou HD moeten zijn.
De SD versies zitten op 901, 902, 903

Maar nu je het zegt, merk ik soms op NPO1 ook wel wazige dingen.
Het geluid is soms net of het niet helemaal gebufferd kan worden, dus blijft een beetje robot achtig overkomen soms, en soms 1 seconde opeens horizontaal van die gekleurde vlakken (EBU Colorbars) naast elkaar in beeld.

Het vreemde is wel dat wanneer dit aan de hand is op NPO1 en ik ga naar een andere zender dat het daar niet is, maar als ik weer terug ben op NPO1 is het daar weer wel, dus zou het ook nog aan de aanvoer van NPO1 kunnen liggen?

Hopelijk is het maar tijdelijk.

[Reactie gewijzigd door SWINX op 13 februari 2015 10:26]

Het is andersom:
HD: 901,902,903
SD: 1,2, 3

Daardoor krijgen alle SD-decoders netjes NPO 1,2 en 3 op 1,2 en 3. Maar, er wordt ook een extra setje bitjes meegestuurd met de kanalen, die aangeven dat de kanalen omgewisseld mogen worden. En de meeste HD decoders begrijpen die omwisseling en wisselen dus de SD en HD variant om. Hierdoor lijkt het alsof de SD kanalen in de 900 reeks zitten.
Dit is dus een technisch trucje waardoor zowel de SD als de HD decoders gewoon NPO 1,2 en 3 kunnen aabieden op 1,2 en 3.
Mijn CI+ module (v1.3) schakelt dat dus niet om, waardoor ik op kanaal 1-3 de SD-versies van de NPO krijg te zien. Best irritant ...
Je moet als HD en SD zenders verkeerd staan (HD pas ergens in 900 ouzo) en SD op 1,2,3 etc, Ziggo bellen voor alternatief netwerk ID. Deze kunnen ze met een tool aan je geven adhv postcode. Opgelost :)
Komt waarschijnlijk door je bekabeling, heel erg belangrijk bij digitale tv is dat je iig kabelkeur kabels gebruikt. Zijn wel duurder maar zijn beter afgeschermd van binnen, dan conventionele kabels. Heb dit probleem bij meerder mensen zo opgelost, terwijl ik zelf altijd dacht dat het wel mee zou vallen. :)
Dit is het standaard antwoord, dat Casema (oh nee, Ziggo, maar de 'service' en (on)kunde van de klantenservice is nog steeds hetzelfde) ook geeft bij klachten.

Is het niet zo, dat de problemen dan eerder te zien zouden moeten zijn en niet pas na verandering van frequentie?
Nee natuurlijk niet, het kan namelijk zijn dat een goedkope kabel op bepaalde frequenties wel goede afscherming bied (Dit is ook de reden dat het niet stoort op alle kanalen). Het standaard verhaal van ziggo is gewoon gebaseerd op waarheid, zie hieronder het verschil tussen standaard coax en kabelkeur coax wat betreft afscherming:

Kabelkeur:
http://static.onlinekabel...age/zoom/RH-KOKA9TS-W.jpg

Standaard coax:
http://www.altin-basak.co...ucts/933190/coaxkabel.jpg
Dat ik op dit moment geen enkel probleem heb, is dus meer geluk, dan wijsheid (met kabels van 15 jaar oud en zonder dat extra laagje 'zilverpapier').
Hier standaard Hirschmann-satkabel. En dan die net iets dikkere. Heb er in mijn vorige woning 35m aan gehad en nooit ook maar enig probleem kunnen bespeuren.
Dat is als je die 30mb haalt. ik had ook 30 maar hield daar effectief 9 aan over en dan hebben we het nog even niet over de upload. Die was wel 0.9mb up.

Ik vraag me inderdaad af waar al die mensen heen gaan. Puur voor televisie snap ik het wel, maar glasvezel is lang nog niet overal beschikbaar dus voor sneller internet zijn er nog niet vreselijk veel alternatieven.
Had je niet nog een oude webstar modem?
Zeker provider Online? Daar heb ik hetzelfde gehad.
inderdaad. maar ik vraag me af of een andere provider een beter resultaat kan neerzetten. Het moet tenslotte toch over hetzelfde lijntje
Volgens mij kan Telfort wel vdsl leveren, maar daarvoor moet je postcodecheck doen.
Ik mis nog steeds een aantal zenders sinds die overschakeling (ZDF, ARD en BBC1). Geen idee waarom. Binnenkort maar eens naar kijken. En ja, dat Samsung crap ding is echt waanzinnig langzaam. Jaloers op m'n ouders met hun VDSL (buitengebied zonder glasvezel). Heb zelf alleen glas aansluiting, maar dat is toch een stuk duurder.

TV boeit me eigenlijk niet eens, dat is het vervelende. En nu heeft Vodafone wel een abo zonder TV maar ik wil eigenlijk geen Vodafone vanwege slechte ervaringen met mobiel (qua support, kop in 't zand mentaliteit) en vanwege hun bloedirritante reclames op de radio :X

[Reactie gewijzigd door ksborg op 13 februari 2015 08:45]

Hier hakkelen de radiostations steeds. TV merk ik niet zo snel ;)
ZIjn er meer mensen die problemen hebben na de overgang op het UPC-systeem?
Hier ook (omg. 46**). Na omzetting frequentie op al mijn Humaxen sporadisch artifacts.
Krijg ik zo'n standaard reactie om de bekabeling te controleren e.d. . Ja dag, jullie zoeken het maar uit. Altijd tevreden over Ziggo, maar dit moet wel opgelost gaan worden.
dat hele glasvezel kan mij nog niet boeien, ben klant bij ziggo en heb gewoon coax en nooit problemen.
mijn verbinding hoeft op het moment ook niet sneller dus vind het goed zo


LOL -1 omdat ik bloij ben met mijn coax verbinding!! goed bezig

[Reactie gewijzigd door Freakiebeakie op 13 februari 2015 08:29]

Tenzij jij dadelijk dezelfde problemen ervaart als 'Slagerblom' is wat mij betreft ook genoeg reden om ergens anders te shoppen
iedereen heeft bij een provider mindere kanten ervaren.
Als je op iedereen zijn/haar ervaring af moet gaan, kun je beter in het donker gaan zitten en op een houtje bijten.

Veel mensen staan er niet bij stil dat de provider levert tot aan huis, en dat dit vaak goed is, maar de binnenhuis bekabeling gewoon verrot is.
Ik zeg dit als voormalig storingsmonteur voor zowel particulieren als MKB, 90% van de performance problemen: -Oxidatie op coax binnenshuis, verouderde Aansluitpunten, goedkope/slecht Coax bekabeling.
Ik ben juist overgestapt naar Ziggo omdat KPN met z'n "glasvezel tot de wijkkast" een blokkig beeld gaf op de TV. Voor het internet maakt het voor mij niet heel veel uit.

Ik woon 500 m van het telefoongebouwtje af en 100m van een ziggo verdeel kastje. Dus dat mag geen probleem zijn. Bovendien heeft KPN me initieel glas tot huis verkocht met de mooie woorden, als er genoeg mensen in zwolle zijn die ons product nemen dan gaan we glas naar je huis graven. 3 jaar later werd het omgezet naar glas naar de wijkkast... en met nu KPN Reggefiber wil hebben kunnen we helemaal glas naar je huis wel vergeten via KPN...

Dus ik blijf wel lekker op ziggo, alhoewel KPN wel betere tv producten bied (breder zender pakket, handige dingen als opnieuw programma starten, via een app programma's kunnen opnemen, Spotify erbij enz.)

Enige voordeel is dat sinds ik weg ben bij KPN spotify nog altijd meld dat ik via KPN aangemeld ben dus daar is iets mis gegaan :)
uhh, reggefiber IS van KPN...
Hier in Zwolle hebben we wel allemaal glas tot in huis gekregen. Vreemd.
Ik zou blij zijn als ik glasvezel kon bestellen. Om je een idee te geven :

Ziggo Z1 (TV-standaard + 30/3 internet) : ¤ 42,50 per maand (vanaf 1 maart)
Vodafone (glasvezel 100/100) : ¤ 42,50 per maand.

Ik wil alleen internet (dus zonder telefonie en TV). xDSL is hier eigenlijk geen optie omdat ik 950 meter van de wijkcentrale af zit. Ben een jaar bij Tele2 geweest en heb alleen maar problemen gehad met mijn verbinding. 4 modems in een half jaar tijd en 2x een monteur, maar niks kunnen vinden. Na het terug wisselen naar Ziggo waren alle problemen verdwenen, hoewel ik me dan weer krom betaal voor een 30/3 verbinding vanwege het verplichte TV-abonnement.

Ik hoop dan ook dat Ziggo van plan is om de internetsnelheid van Z1 dit jaar te verhogen naar 60/6, anders moet ik weer gaan bellen om te zeggen dat ik wil overstappen.
Dit. Ik kan wel weer terug naar Telfort en ¤5,5 uitsparen. Maar daar word ik niet vrolijk van wanneer ik op 2800 meter van de wijkcentrale zit. Qua tv signaal boeit het mij nog niet eens zoveel. Maar bij Ziggo haal ik tenminste 30/3, bij Telfort en anderen mag ik blij wezen dat er van 30/3 nog iets van 8/1 resteert. Dat verschil in snelheid is mij de mogelijkheid tot besparen wel waard, bij gebrek aan glas.

Of eerder gezegd, wil ik en tig anderen een fatsoenlijke snelheid halen en houden dan ben je veroordeeld tot Ziggo. Tv zit aan internet vast door de technische specificaties maar dat gaat met digitale televisie toch niet meer op nu ze analoog overal uitfaseren? Ik zie het liefst internet only verschijnen waarbij de ¤16,75 voor het tv-signaal eraf kan. ¤25 voor 30/3 is prima te betalen, maar ¤42,5 terwijl je tv/telefonie niet eens benut?
En dan komt er bij Ziggo ook nog de prijsverhoging bij van begin dit jaar waardoor er ook wel wat mensen zullen opzeggen.
Klopt. Mede dankzij de prijsverhoging ben ik opgestapt bij ziggo. Mijn internet+tv abonnement ging even spontaan 2.55¤ omhoog. Nu klinkt dat weinig, maar dat is toch 6.4% verhoging. Daarnaast zijn toekomstige verhoging mogelijk, aangezien men ieder jaar wel met enkele euro's omhoog gaat.

Bij mijn nieuwe provider krijg ik hetzelfde aanbod (meer tv zenders, zelfde snelheid internet), voor 5.50¤ per maand minder ...!
Nadat ik Ziggo heb gebeld en aangaf dat ik vanwege de prijsverhoging vroegtijdig wilde overstappen kreeg ik per abuis 10% korting (dus ¤ 4,25 p/m) op mijn abonnement. Kwestie van even bellen. Als mijn abo in Juni afloopt kijk ik wel of ze me een nieuwe aanbieding willen doen, anders geef ik opnieuw aan te willen overstappen.

Eerlijk gezegd vind ik ¤ 42,50 absurd veel voor een 30/3 internetverbinding. Ik weet wel dat daar TV bij zit, maar maak daar effectief geen gebruik van. Het wordt tijd dat Ziggo het analoge signaal uitschakelt en diensten los van elkaar gaat aanbieden.
Ik (nouja mijn vrouw) maakt dus wel heul veul gebruik van de tv en de vaste lijn blijft bij ons ook gewoon. Dan is een vergelijkbare alles-in-één DSL aanbieder maar enkele euros goedkoper maar bij Ziggo haal ik tenminste wel de geadverteerde snelheid.
Het is gewoon extreem flauw dat je diensten schrapt (gratis onderling bellen), enorme kostenbesparingen doet door een overname en vervolgens wel je pakketten duurder maakt onder het mom van "meer -HD zenders". Tof zeg, kan ik voor een paar euro meer per maand naar drie vage zenders extra kijken in HD....wauw.
Yeah right ,

Ik heb expres meerdere keren gebeld met Ziggo om te vragen of ik korting kon krijgen.
Of met de lopende kortings actie mee kon doen, ik kreeg echter alleen telkens het antwoord ; Nee meneer dat kunt u niet omdat u een alles-in-1 abonnement heeft, wel kunnen wij een nieuwe decoder geven. Ja mevrouw maar ik er al 4 omdat jullie die als zoete broodjes weg geven zodra je je abonnement aanpaste, ook al gaf je aan hem niet te willen. Doe dan maar een nieuwe modem. Ja meneer dan moet u de technische dienst bellen, die kunnen u helpen met de modem. Laat maar zitten mevrouw daar heb ik al meerdere keren over gebeld maar dat is een eindeloze discussie over kabeltje dit kabeltje dat.
Dan is er maar 1 oplossing voor mij en dat is overstappen, moet ik u dan door verbinden? Nee mevrouw met de service die jullie leveren laat ik dit liever over aan mijn nieuwe Provider. Oke sorry meneer dat ik u niet kon helpen, maar wij vinden het wel erg als u overstap. Geef me dan korting dan blijft ik. Ja meneer maar zoals ik al zei komt u hiervoor niet in aanmerking. Prima mevrouw fijne dag nog.

Dit verhaaltje 3 keer gehad en ook gevraagd of er dan iets anders mogelijk is door mijn abbo te down of up te graden, dit kon wel maar kreeg ik nog steeds geen korting. Bij de laatste keer heb ik direct Alles-in-1 bij kpn aangevraagd en bij HI mijn mobiele abbo overgezet voor mij en mijn vrouw.
Dus ik ben erg verbaasd dat jij wel korting kreeg en ik niet.

[Reactie gewijzigd door Cosmo_nl op 13 februari 2015 13:23]

Misschien komt dit doordat jij Ziggo belt en direct om korting vraagt, terwijl ik er een gezellig gesprekje van maak waarbij ik overduidelijk laat merken dat wel aan het overwegen ben om over te stappen. Het is een beetje een spelletje, hoewel je ook geluk moet hebben met de medewerk(st)er die je aan de lijn krijgt en ook timing speelt een rol.

Zo heb ik gedurende mijn looptijd bij Greenchoice (elektriciteit) een gunstiger tarief kunnen krijgen en heb vroeger ook extra korting losgepeuterd bij T-Mobile.

Ik probeer altijd te voorkomen om het volle pond te betalen. Dat doe ik door prijzen goed in de gaten te houden, mijzelf goed te informeren en ook duidelijk te laten merken dat ik heus niet nerveus wordt van de gedachte om over te stappen. Veel mensen durven dat vaak niet aan omdat ze bang zijn dat er dingen fout gaan en betalen dan liever de volle mep.

Ook is al eens voorgekomen dat een bepaalde medewerker mij niet kon helpen en ik een dag later terug belde en een collega mij wel een betere deal kon aanbieden. Kwestie van volhouden maar wel beleefd blijven.
Ik bleef echter iedere telkens zeer vriendelijk en vroeg nooit direct om korting. Mijn volle gesprekken zijn een beetje te lang om hier te schrijfen.
Misschien ben ik gewoon heel overtuigend, geen idee...
Wat is jouw nieuwe aanbieder dan?
Ik kan namelijk helaas geen goed alternatief vinden voor ziggo.
Ik stap zelf over naar Tele2, voordeel os wel dat ik bijna naast t adsl verdeelpunt/centrale hier in de buurt woon.

[Reactie gewijzigd door Mopperman op 13 februari 2015 22:12]

Ik zit bij Telfort (ADSL 50Mbit) en daar heb ik 90 a 95% van de snelheid, wanneer ik niet vlakbij de verdeelpunt/centrale zit (1.6KM), en toch krijg ik 5.6MB/s.

En Telfort is qua prijs ook de goedkoopste, wat ook lekker is, ik betaal ¤26,- per maand, en dat is zonder telefoon en TV, ik heb een mobiel dus heb ik niet een vaste telefoon nodig, en op TV komt geen bal, kijk liever nieuwe delen 1 dag later uit America.

En het nieuws kijk ik wil via NPO.nl.
Ik had het laatst nog even uitgerekend in het artikel over de prijsverhoging bij Ziggo. In de nog geen 3 jaar die ik abbonee ben is mijn abbonement met 12,5% gestegen qua prijs en onbeperkt bellen onderling eruit gegaan.
Nogal een grote stijging welke je imho niet weg kan schrijven als "inflatie correctie", zeker in deze tijd.
Dan hoor je over de overname van UPC en de 20% kosten besparing en voel je je wel erg zuur als klant, ik wel iig.

En het alternatief is DSL- internet, tja laatste keer daarbij haalde ik slechts 50% van de geadverteerde snelheid :(
Wij betaalde bij upc 3 jaar geleden nog 89 euro en nu nog maar 74 dus bij ons is het goedkoper en we zijn van 30 mbit naar 200 mbit gegaan.

5 a 6 jaar geleden betaalde we zelfs nog boven de 100 euro. dus het is bij upc wel degelijk goedkoper geworden de afgelopen 6 jaar.

Helaas lijkt sinds een jaar dat tijdperk voorbij en gaat het nu duurder worden.

Hetzelfde pakket zonder gratis film 1 kost nu bij upc 79 euro.
Je kan o.a. Hier: http://www.speedtest.nl/adsl/ zien hoever je van de centrale af komt. Ik weet dat Tele2 je ook de maximaal haalbare snelheid laat zien, gebaseerd om soortgelijke gevallen - dus niet internet tot 40mb, maar meer gericht op jou specifiek geval.
Het gaat om de cijfers uit 2014, toen was deze prijsverhoging nog niet bekend gemaakt.
Daarom zeg ik ook dat dat er nog bij komt en er nog mensen gaan opzeggen.
Er zijn elk jaar prijsverhogingen bij Ziggo. En elk jaar gaan er om die reden mensen weg.
Ik heb de gehele TV het raam uit gemieterd, en betaal ook geen UPC belasting meer (voor al die reclame)
Je mist echt niets zonder..

maar dat had niets met de overname te maken, wou gewoon 30 euro in de maand besparen op iets wat ik toch niet gebruik..

[Reactie gewijzigd door stewie op 13 februari 2015 08:23]

Internet, Netflix, NOS via bijv. chromecast is idd. het overwegen waard.
Dan HBO dit nog even introduceren, en we zijn een heel eind inderdaad.
Ik heb ook even geen TV in verband met een tussenverhuizing, ik mis het ook niet zo. Eigenlijk zouden we juist geld moeten krijgen voor al die reclame die wij kijken.

Niet alleen die reclame is zo erg, maar je krijgt bij veel programma voor en na de reclame te zien wat je straks te zien krijgt. Aan het einde van wegmisbruikers heb je minimaal 8 keer het laatste stukje gezien.

[Reactie gewijzigd door yousql op 13 februari 2015 08:37]

Vind "Wegmisbruikers" sowieso een misselijk programma met die irritante Andre en Koos. Iedere 10 minuten reclame en inderdaad iedere keer stukjes laten zien die pas op het eind komen. Zo krijg ik mijn zendtijd ook volgepropt ...

Nee, Blik op de Weg was op alle vlakken superieur.
maarja, blik op de weg werd zowat volledig met onze belastingcenten betaald...... Maar ik ben het met je eens hoor, heb altijd een hekel aan die stukjes van 'straks.....'.
Je zult een paar 'gekke fanaten' hebben die het zullen weiden aan het sponsoren van een Tshirt van een populaire voetbalclub. Maar ik denk dat veel komt door het 'misbruik' dat ze mijn inziens maken van hun monopoliepositie.

Terwijl 20% van het personeel er uit gaat, worden tarieven voor de klanten verhoogd.

Het wordt tijd dat er een protocol voor de kabel verplicht dat net als op de telefoonlijn en het glasvezel, eerlijke concurrentie toestaat.
Want voor KPN(40% internet marktaandeel) werd het toelaten van concurrenten verplicht via hun infrastructuur. En met 44% marktaandeel krijgt upc die verplichting niet.
Eigenlijk zou het in een klein land als Nederland geen gek idee zijn om het network (glas, telefonie, etc) door een (semi) overheids instelling te laten neerleggen waarbij alle inkomsten terug moeten worden gestopt in het network.

Dat network is dan vrij voor iedereen die provider wil spelen.
Als je kijkt naar wat ik moet betalen voor vastrecht bij het afnemen van elektriciteit, dan wil ik dat liever niet.
En zie ik een marktoplossing als nu werkt voor telefonie, dsl en glasvezel werkt liever.
Uit eindelijk ben je dan een boel goedkoper uit
Van alle overheids bemoeienis willen ze nou graag af om concurrentie nou juist te bevorderen. Nou werkt dat b.v. met de ziekenzorg ook voor geen meter want ze stemmen de prijzen gewoon ondeling af dus van concurentie is nauwelijk tot geen sprake. En dat zie je dus ook bij de kabel / tv boeren. De overheid wil zich niet meer met dit soort dingen bemoeien en heeft dus alles wat ze in het verleden beheersden op de markt gegooid en verkocht. Dus terug halen en zich die "zorgen" weer op de hals halen zie ik niet gebeuren.
Zolang de kwaliteit blijft zoals die voor mij altijd geweest is bij Ziggo (al zo'n 15 jaar lid) dan geen reden weg te gaan. Mocht het achteruitgaan of de klantenservice wordt slecht, dan zal ik toch gaan rondkijken.

Het feit dat de beeldkwaliteit van Ziggo tv beter is dan die van bijvoorbeeld KPN, weerhoudt mij er voorlopig wel van om over te stappen.

Veel mensen zijn waarschijnlijk ook bevooroordeeld (was ik ook t.o.v. UPC) maar ik denk dat we Ziggo/UPC gewoon een kans moeten geven. Overstappen kan altijd nog als het misgaat.
Jij bent een typisch voorbeeld van een "slapende" klant.
Iemand die al jaren klant is en nooit overstapt of plannen heeft om dit te gaan doen.
Zulke klanten zie Ziggo(UPC) heel graag want je hebt er geen omkijken naar en ze brengen geld in het laatje.
De beeldkwaliteit van alternatieve oplossing zoals glasvezel van KPN of andere aanbieders is zeer zeker gelijk aan de kwaliteit van Ziggo.
De kurk waar Ziggo (en UPC) op drijft zijn klanten die trouw zijn maar ook klanten die geen goed alternatief hebben en zodoende zijn veroordeeld om diensten af te blijven nemen ook al zouden ze liever wat anders kiezen. Monopolie weet je wel...
Gelukkig begint het monopolie steeds meer af te brokkelen en gaat de groei van glasvezel gestaag door. De aanleg hiervoor is kostbaar en tijdrovend, dit speelt in het voordeel van de kabelaars want zodoende blijven zijn nog klanten houden.

Hoe zou de positie van de kabelaars zijn als er overal glasvezel zou liggen en de kabel verplicht opengesteld zou zijn voor concurrentie?
Bij mij ligt glasvezel klaar voor de deur. Op glas kan je voor veel verschillende aanbieders kiezen maar er is geen glasvezel pakket (buiten tijdelijke aanbiedingen) goedkoper dan Ziggo.

Ik vind Ziggo alles in 1 al aan de dure kant maar zolang ze het goedkoopst zijn blijf ik bij Ziggo.

DSL pakketten kunnen misschien wel op prijs concurreren maar daar vind ik de kwaliteit/betrouwbaarheid/service niet goed genoeg van.

Dus ik ben ook zo'n 'slapende klant'.
Noem eens een prijs dan wat je nu per maand kwijt bent bij Ziggo?
Ik kan me goed voorstellen dat je niet meer wilt betalen maar volgens mij is dat ook niet zo. Het hangt van je woonplaats af welke glasvezelaanbieders je hebt maar ik mijn plaats heb ik een ruime keuze dus ook wat prijs/kwaliteit betreft kan ik kiezen.
Ziggo is 44,95 Euro voor TV, Internet en bellen.

Het glas is van reggefiber, maar 5 van de 30 mogelijke pakketten zijn het eerste jaar goedkoper als je telefonie laat vallen. Na het tweede jaar is er geen één goedkoper, zelfs niet als je telefonie laat vallen.
Het is maatwerk maar over het algemeen is all-in-1 het goedkoopste.
Het klopt dat er vaak aanbiedingen zijn en het eerste jaar goedkoper is. Waarom zou je dat niet doen?
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je dit laat liggen.
Van Ziggo krijg je niks tenzij je dreigt op te stappen.
Glasvezel aanbieders willen je ook als klant houden na 1 jaar, tegen die tijd zijn er weer nieuwe voordeeltjes te halen.
Op de kabel blijven hangen is dus wellicht wel makkelijk maar niet voordelig.
Als ik geen duurder en slechter abonnement neem ben ik een dief van eigen portemonnee?

Misschien begrijp ik het niet helemaal maar Ik blijf toch maar bij het betere, goedkopere abonnement tot er iets anders komt dat beter en goedkoper is.
"Vooral klanten voor analoge tv vertrokken bij de providers."

Ik kreeg gisteren een envelop thuis gestuurd van Ziggo met daarin "Welkom bij digitale TV van Ziggo!" . Ik gebruik thuis alleen maar TV via analoog. Ben ik nu verplicht om over te stappen naar digitaal TV kijken? Gaat analoge TV helemaal weg bij Ziggo, of begrijp ik het verkeerd?

[Reactie gewijzigd door Nanostylez op 13 februari 2015 09:04]

Ik hoop het wel ;) maar ik denk dat er nog wel wat analoge zenders zullen blijven. ik zie het wel binnen 10 jaar verdwijnen
Wel een naaistreek dat de providers vaak DVB-C ook als 'analoog' vermelden..
1 2 3 ... 6