Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Aantal MyPrime-gebruikers bij Ziggo neemt toe tot kwart miljoen

Door , 223 reacties

De video-on-demand-dienst van Ziggo, MyPrime, had in september meer dan 250.000 actieve gebruikers. Dat is een groei van 50.000 ten opzichte van een kwartaal eerder. Ziggo kampt echter net als vorige kwartalen met een uittocht wat betreft het totaal aantal klanten.

In juni telde Ziggo nog 200.000 actieve gebruikers van MyPrime, maar dat is inmiddels gestegen naar 250.000. Ziggo concurreert met zijn dienst met onder andere Netflix en Videoland. Videoland had in maart dit jaar 100.000 betalende abonnees, het aantal Nederlandse Netflix-klanten wordt geschat op meer dan een miljoen. MyPrime zit standaard in de Connect & Play Complete- en Max-pakketten van Ziggo en is daarnaast los af te nemen voor 6,95 euro extra per maand.

Ook de Horizon Go-dienst, voor het kijken van tv op tablets en smartphones, groeit: een kwartaal geleden had de dienst 500.000 unieke gebruikers, inmiddels is dat gestegen naar 700.000. MyPrime zou inmiddels verantwoordelijk zijn voor tweederde van de video-on-demand-streams op Horizon Go. In totaal heeft Horizon TV nu 565.000 abonnees, een groei van 128.000 ten opzichte van vorig kwartaal. Op mobiel meldden zich weliswaar 2000 nieuwe klanten, waarmee het totaal nu op 181.000 staat, maar het aantal klanten voor vaste telefonie daalde met 3700 tot 2,55 miljoen.

Het totaal aantal klanten van de provider nam opnieuw af, met 43.600 tot 4,14 miljoen. Vooral tv-klanten vertrokken en daarnaast noemt Ziggo de prijsstijging die per 1 juli werd doorgevoerd bij de voormalige UPC-klanten als reden. Het bedrijf introduceert een nieuw sportkanaal voor klanten, met de naam Ziggo Sport, om te voorkomen dat het aantal klanten tot minder dan 4 miljoen daalt. Ziggo kampt al enkele kwartalen achter elkaar met vertrekkende klanten: vorig kwartaal waren dat er 56.000, het kwartaal daarvoor 47.000.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

06-11-2015 • 13:10

223 Linkedin Google+

Reacties (223)

Wijzig sortering
Tip aan Ziggo!

Het "oude" Ziggo systeem met de CI+ module en smartcards is vwb gebruiksgemak de ultieme oplossing voor je gebruikers.
Mensen zitten niet te wachten op nog een settop box! Simpelweg CI+ module in de tv. Smartcard erin en klaar. Een hele berg mogelijkheden in 1 hand.

Oftewel jullie maken dingen, moeilijker, dwingen klanten tot het gebruik van settop boxen, verslechteren voorwaarden en geven er, behalve wat internet snelheid wat 9 van de 10 gebruikers niet eens merken, niets voor terug.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor de woonkamer raad ik juist wél een settopbox aan. Ten eerste: opneemfunctie. Ja, zoals jejeh hieronder, mocht je TV 2 tuners hebben en je het waard vind om 2 CI+ modules voor 1 TV aan te schaffen, dan kan het inderdaad ook op die manier. Maar vrijwel niemand heeft een TV met 2 tuners.

Tevens kost het ook een aardige duit, 2x 65 euro voor de CI+, 1 extra smartcard 10 euro en een externe harde schijf, zeg zo'n 40 euro. 180 euro, dat terwijl ik mijn Humax 5200c voor 50 euro (via Ziggo) heb kunnen aanschaffen (deze is ook echt van mij zelf, geen rare huurconstructie).

Maar het belangrijkste: zapsnelheid. Frustratie nummer 1 bij TV kijken is dat het tegenwoordig zo langzaam gaat. Vroeger, met de kijkbuis, toen kon je nog eens zappen! Binnen 2 tellen zat je van Nederland 1 helemaal bij Eurosport op 20. Met CI+, not so much. Standaard zappen duurt vaak tenenkrommend lang eer dat er geluid en beeld komt, maar tevens kan je ook niet door zappen, je moet wachten tot de zender 'half' geladen is. Op de slaapkamer heb ik CI+ en ik erger me iedere keer dood.

Nu heb ik geen ervaring met de Horizon box, maar met de Humax gaat het werkelijk razendsnel, als beeldbuis vanouds zeg maar. En dat is mij persoonlijk heel wat waard. Het gevoel van nieuwe batterijen in de afstandbediening zeg maar.

Wat ik ook fijn vind, is dat het kastje aangeeft welk kanaal er bekeken wordt. Niet het nummer, maar de naam van het kanaal. Tevens is er een optie om te kunnen zien welk programma je bekijkt, allemaal passief. Het zijn dit soort kleine dingen die TV kijken luxer maakt met een settopbox.

Ik gebruik overigens ook maar 1 afstandbediening voor al mijn apparaten (TV, Audio, Blu-Ray speler en de PVR zelf). Dat kan allemaal met de Humax afstandbediening. Het vereist wat speurwerk en trial & error om de juiste frequentie codes te vinden, maar ik vind het een prima oplossing.

Met andere woorden, CI+ mag dan wel 'clean' zijn, een settopbox, en dan met name de Humax, vind ik een must voor een woonkamer waar veel TV gekeken wordt.
Een groot voordeel van wel een CI+ module is dat je in 2015 helemaal zelf mag bepalen welke zender op welk kanaal zit. Dát is vooruitstrevend, dat begrijp ik, maar in het analoge tijdperk was dat aan jezelf, en nu aan Ziggo.

Wij (Horizon gebruikers) hebben ook de extra zenders, maar geen optie om bijv alle Discoveries bij elkaar te zetten, of BBC 1 t/m 4 achter elkaar. Of dingen die je nooit kijkt ergens ver in de 900. Kan zijn overigens dat de genoemde voorbeelden inmiddels weer anders zijn qua indeling, bijkomend nadeel is namelijk dat het aan Ziggo is om soms de kanalen anders in te delen..

Mogelijk dat het voor sommige gebruikers niet van toepassing is, wat mij verstoppen ze die functionaliteit ergens diep in het instellingen menu, maar het zou wel heel handig zijn als we dat zelf mogen.
Zo vernieuwend is dat niet hoor, naar mijn weten kon alleen de Cisco dat niet, mijn oude Samsung SD decoder deed dit al bij de introductie van digitale televisie. Mijn Humax heeft ook alles op eigen volgorde staan. Alle favorieten van 1 naar 100. Naar ik begrepen heb kan dit ook met Horizon, ik zal het zo nog eens opzoeken.

Bij CI+ werkt het vaak juist een stuk omslachtiger. Zo heb ik een Samsung TV staan die mij enkel de zenders laat rangschikken via PC en alleen wanneer de landinstellingen niet op Nederland staan. Logisch? Niet bepaald. Sony TV's hebben ook kuren (TV wordt langzamer bij een lange favo lijst, rangschikken kan niet wanneer je provider 'Ziggo' kiest) en Philips TV's zijn naar het schijnt helemaal drama's.

Edit: het schijnt wanneer je een favorietenlijst aanmaakt (Horizon), daar de zenders kan rangschikken.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 7 november 2015 16:41]

Ja dat klopt, maar dat gaat dan via het favorieten menu en dat is volgens mij niet 'doorzapbaar'. Vernieuwend is het zeker niet, vooruitgang is dat je minder te bepalen hebt lijkt het. Net naar glasvezel gekeken, alle aanbieders hebben op (identieke) zenderlijsten zelfde indeling, dus daar zal het niet veel anders zijn.
Tevens een nadeel van glasvezel is dat CI+ modules niet werken en je dus verplicht bij iedere TV een kastje weg te zetten, want ook weer niet ideaal is, CI+ is juist ideaal voor de slaapkamer.

Ziggo, KPN en al die anderen verkopen de kanaalposities. Tenenkrommend is dat (ik heb me groen en geel geërgerd met de Cisco). Horizon is dus blijkbaar ook niet ideaal, vind ik niet kunnen. Moraal van het verhaal; mocht iemand overstappen naar Ziggo, vraag naar de Humax 5200c dedoder. Deze bieden zij nog steeds aan via de klantenservice en laat je niet zomaar Horizon aansmeren. Mochten ze daar toch onverhoopt mee zijn gestopt, dan is er altijd nog Markplaats, daar vind je een prima 2e handsje voor 50-100 euro.
Let wel op dat replay tv (1 week programma's terugkijken) alleen op Horizon wordt aangeboden. Daarnaast zitten er in een Horizon kastje meer tuners (4, 6?) dan in die oudere Cisco.
Dat zit onder Favorieten. Daar kan je de volgorde van de zenders bepalen. Je moet dan eerst iets in Favorieten plaatsen en dan via de Opties in het hoofd menu de volgorde bepalen. Helaas kan je het nummer niet zelf instellen en de menu opties zijn niet goed uitgedacht. Verder spring je weer uit Favorieten als je een niet bestaand nummer in vult. Zo zit het kreng vol met onmogelijke menu opties.

Wie de opties "Uit Favorieten" en "Verwijderen Uit Favorieten" heeft bedacht moeten ze helemaal vierendelen natuurlijk. Wat dacht je van "Naar Alle Zenders"? En waarom kan je een radio station niet vanuit de gids aan zetten? Dit soort GUI kan je alleen krijgen als je een domme programmeur zonder (of met beinvloedbare) test groep aan het werk zet.

[Reactie gewijzigd door uiltje op 8 november 2015 15:33]

Ach ik heb 2 smartcards plus modules in mijn tv.
Mijn tv heeft een dubbele tuner.
Opnemen/pauzeren via usb hdd gaat prima.
Ik mis zo wat functionaliteit van de horizon maar voor mij is dit voldoende.
Dus hier geen horizon maar wel opnemen en live pauzeren.
Ik wil internet en tv gescheiden houden, geen media boxen enz.
Dus voor mij een prima oplossing.
Hier wordt de settopbox veel gebruikt om tv shows en films op te nemen. Kan een smart card dat ook? Heb wel gezien in specificaties van sommige tv's dat het "mogelijk" is maar nooit in de praktijk gezien.
Met een smartcard en CI module leg je meer verantwoordelijkheid bij je TV neer. In mijn geval kon ik gewoon opnemen, uitzendinggemist kijken, on-demand kijken, etc.

Het voordeel van een smartcard is dat je zelf je TV uit kunt zoeken en dus precies die functionaliteit, user-interface en snelheid krijgt die je graag wil hebben. Gebruik je de Ziggo settop box dan wordt dat allemaal door Ziggo bepaalt.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat Ziggo mij vertelde welke tv ik moest kopen of dat ze naar mijn merk vroegen wanneer een andere decoder of de Horizon box kreeg.
De smartcard op zich niet, maar in het geval van mijn tv was dat het inpluggen van een USB stick (Wel op letten dat ie snel genoeg is) en opnemen maar. Of live pauzeren.

Die horizonbox ligt ongebruikt in de hoek. Ik hoef inderdaad niet nog zo`n ding onder de tv.
Ik heb ziggo dan ook voornamelijk vanwege het internet.
Hier in het dorp heb ik keuze uit ADSL of kabelinternet. Dat word dan 8mbit vs 200mbit max.
Dan is de keuze niet zo heel moeilijk.
Zolang hier geen glas ligt zal daar ook geen verandering in komen.
Mwa, ik heb liever een settopbox, in de tv gaat alleen de HDMI kabel van de receiver.
Ik heb de afstandsbediening van de TV al zeker 6 jaar niet meer aangeraakt.
iemand zonder settopbox raakt de afstandbediening van de settopbox nooit aan. En bespaart stroom doordat de settopbox geen stroom verbruikt. Ik snap je punt niet zo?

En het beeld is een beter met ci+

[Reactie gewijzigd door yousql op 6 november 2015 13:46]

De Horizon Box geeft op mijn televisie toch echter beter beeld dan de CI+ module, overigens ook beter beeld dan de Humax decoders.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 6 november 2015 14:23]

Klopt, de Horizon geeft namelijk 1080p weer. De CI+ modules en Humax decoders gaan daarentegen maar tot 1080i
Mmm uitzendingen zijn toch 1080i
Kan een beetje moderne TV ook.
zappen gaat wel lekker via de Horizon box... ding staat vaak uit ivm zoemen...
Geen ervaring met de Horizon box, maar toch precies wat je wil? Lekker een zoem tijdens het TV of film kijken. Ik geniet er ook altijd zo van als mijn buren om 7 uur zondag gaan grasmaaien... ;)
Ja? Als ik door de TV gids van dat bagger ding blader dan wordt ik zo chagrijnig dat de TV maar uit gaat. Wat een kots product.
Komt ook omdat die afstandsbediening via een wifi verbinding loopt, en geen IR, Zeer vervelend als je 60 andere storende wifi netwerken in de buurt hebt... Response tijd van ongeveer 2 sec.... En ook nog eens een trage gids... Ik snap ook niet waarom die gids zo kapot traag gaat, dat onding heeft toch gewoon internet?
Had die afstandsbediening dan via BT4.x gedaan. Op de Apple TV (die ik al bijna 2 maanden gebruik) nog geen enkele keer opgeladen. Heb er spijt van dat ik de Horizon Box gekozen heb. Als de abbo over is, andere provider zoeken.
tv gids is inderdaad traag....
En het beeld is een beter met ci+
Dat lijkt me niet. De decoder in de CI+ module en in de settopbox is dezelfde. De setopbox stuurt zijn signaal digitaal over de HDMi aansluiting (die een grotere bandbvreedte heeft dan een TV kanaal nodig heeft). Doordat de hele keten digitaal is, is het resultaat ook precies hetzelfde.
Volgens mij is het beter omdat je minder koppelpunten hebt en dus meer kans op signaalverlies. Een setttopbox heeft toch 2 koppelpunten (beide uiteindes van de HDMI kabel).

Alhoewel het allemaal verwaarloosbaar is natuurlijk....
Koppelpunten geven inderdaad verlies. Alleen gaat er hier een digitaal signaal over heen. Dat digitale signaal kan ook met wat beperkte koppel- en signaal verliezen gewoon weer naar het juiste beeld gereconstrueerd worden.
Precies hetzelfde als waarom 3 euro HDMI kabels van de Action precies hetzelfde beeld geven als die met vergulde aansluitingen van 3 tientjes van de medimarkt. Die laatste geven misschien welliswaar minder signaal verlies maar door de digitale codering maakt dat helemaal niet uit.
zeker omdat het over een digitaal signaal gaat, dat zou hier geen impact moeten hebben.
heb vroeger wel is een merkloos hdmi kabeltje gehad die toch vreemde kuren vertoonde, beel heel wazig, en een zwarte balk rondom het scherm. Een action kabel van een hele euro meer had nergens last van :+
Action kabels zijn geweldig. Heb er altijd een paar liggen.
Ik raak de ab van de settopbox juist niet aan. Dat gaat gewoon via de ab van mijn samsung tv of via de horizon app op mijn ipad en iphone.
Jammer dat de interactieve CI+ module niet optimaal benut wordt. Er wordt door Ziggo veel nadruk gelegd op de horizon mediabox, terwijl je met een smart tv met CI+ module ook veel mogelijkheden hebt.
Helemaal mee eens. Bij mij komen stroomvretende settopboxen er niet meer in.
Onhandiger dan CI+ door de extra ruimte voor weer zo'n doosje, 2 afstandsbedieningen en extra kabels wat toch weer een stap naar het verleden is. In iedere TV zit een tuner en CI+ slot dus waarom zo'n losse dozen oplossing van vorige eeuw?
Als Ziggo zo doorgaat met het pushen van die UPC "standaarden" dan hebben ze er hier weer een zeer pissige (ex-)klant bij !
Ik blijf erbij dat het nog beter is om gewoon zonder settop box én zonder CI+ module TV te kijken via DVB-C, zoals ik gelukkig kan. Liever nog via multicast IP, maar dat zal nog wel te nieuwerwetse technologie voor de kabelboeren zijn :?
"Het "oude" Ziggo systeem met de CI+ module en smartcards is........ in 1 hand."
ja, dat probleem heb ik nu, mag en kan geen los systeem meer gebruiken, enkel de decoder van Ziggo, waardeloos
Ben t met je eens; Ci+ is in alle opzichten zwaar superieur tegenover zo'n Horizon box, zeker nu je ook complete uitzendgemist hebt van SBS zenders via "de rode knop", geniaal. Zo'n settopbox voegt, mits je een goede TV hebt met opnamefunctionaliteit, helemaal niets toe en is enkel omslachtig en, niet te vergeten, vreet gigantisch veel stroom. Enkel als je films on demand wilt zien, wat ik me gezien de prijs haast niet kan voorstellen, heeft t wat te bieden.

... Maar hoe bedoel je dwingen, precies?
Ik kreeg op verzoek gewoon netjes Ci+ modules in plaats van zo'n settopbox. Moet wel, na 1e kaartje gratis, 2 euri per kaart betalen maar dat vind ik prima; extra boxen zijn ook niet gratis, en één TV heeft voldoende aan analoog.

Als je vraagt, krijg je dus gewoon Ci+ modules. In sommige huizen kan je geeneens een settopbox neerzetten vanwege niet-retourgeschikte voorversterkers... Dan kan je enkel analoog of met Ci+ aan de slag.
Ik zie het dwingen dus niet zo, tenzij ik je verkeerd begrepen heb. :P
Ben sinds kort klant bij ziggo. Heb sinds oktober een tv en Internet abonnement lopen. Zonder een setupbox. Ziggo biedt nog de verborgen optie om een ci module te huren. Deze is gratis voor de eerste TV.
Je spreekt hier wel voor jezelf. Ik wil dus weer geen ci+ ik ben uiterst tevreden over de horizon en de voordelen die het meebrengt.
Ik wil en hoef geen media center systeem. Doe mij maar gewoon de horizon.
Per gebruiker anders dus.

Daarbij heb jij gewoon de keuze om een ci+ te nemen. Maar verwacht niet dat er 500gb in zit voor opnames en etc.
Maar goed als jij een ci+ wilt dan pak je die toch gewoon? Gewoon mogelijk hoor haha.

Waarom krijg ik -1? Omdat ik de conclusie van het artikel wel kan begrijpen en er mensen zijn die tegen ziggo/settop boxen zijn die het niet begrijpen?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 november 2015 17:59]

Moderne tv met een usb stick of externe hdd erin en je kunt ook opnemen. Kijken via CI+ heeft bij mij de voorkeur. Géén extra settopbox en afstandsbediening vind ik echt een must have.
Moet je wel een tv met dubbele tuner hebben
Anders moet je kijken naar wat je opneemt.

[Reactie gewijzigd door jejeh op 6 november 2015 15:15]

Dat is alleen noodzakelijk als je iets wilt opnemen terwijl je een ander programma kijkt...
Horizon box heeft 4 tuners, en ja af en toe neem ik 2 overlappende series op en kijk ik zelf een film op een ander kanaal.
En mijn oude TV van 3 jaar oud ondersteund geen CI+ interactief (ver 1.3 geloof ik) alleen m aar CI+ en myprime zou ik niet meer willen missen.

(overigens heb ik ook een CI+ module in mijn TV, altijd handig als de settop weigert)
Ik vind de oplossing als Horizon box ook ideaal, ware het niet dat ik het ding elke twee dagen moet resetten. Ik heb mijn internet met een losse modem gescheiden van de Horizonbox omdat het vreselijk onbetrouwbaar was. Ik spreek ik niet voor iedereen maar de kwaliteit van de service was bij mij bedroevend. Sinds ik weer een losse kabel modem heb vind ik het allemaal wel prima omdat mijn vrouw het meeste tv kijkt en inmiddels de aan- en uitknop op de box heeft gevonden.
We zouden de snelste internet hebben van Ziggo merk er niks van.....
Zoals andere reacties hier al aangeven is dit hoogst waarschijnlijk niet een Ziggo probleem.

Ik ben eigenlijk nog geen situaties tegengekomen, behalve dan met echt defecte modems, waarbij Ziggo slecht presteert.

Wel hoor ik heel vaak de klacht dat "Ziggo" het niet doet, terwijl men eigenlijk internet via Wifi over het Ziggo netwerk bedoeld.

Wifi is redelijk complexe radiotransmissie en vooral op de 2,4GHz band behoorlijk gevoelig voor storingen van "buitenaf".
Dit is niet het probleem van Ziggo, al ben ik wel van mening dat de auto channel selectie van de kanalen 2,3,4,6,7,8,10,11 en 12 af zouden moeten blijven, zodat netjes over 1,5,9 en 13 verdeeld kan worden. Uiteraard moeten eigenaren van eigen routers dan ook de 1,5,9,13 keuze maken en niet de meer gangbare 1,6,11 keuze.
Ook andere vendoren van bijv. printers met ingebouwde accesspoints moeten meer aandacht besteden aan het voorlichten van gebruikers.
Veel te vaak zie ik netwerken waarin printers op kanaal 4 of 7 staan te muiten terwijl deze functionaliteit heel weinig gebruikt wordt.
We hebben het hier over een Lan en 5Ghz Wifi ;)
Ook 5Ghz. wifi is verre van storingsgevoelig.

Ik zeg niet dat er nooit fouten zijn, maar ze zijn zeker niet frequent.

Ik neem aan dat je componenten als eigen routers, switchen etc... al uitgesloten hebt?
Ja idd haha heb je meer tips?
Met inssider kijken welke kanalen gebruikt worden en je eigen router(s) instellen op het meest "gunstige" kanaal.

Het lan deel. Zijn je switchen en kabels wel goed?
Er worden helaas nogal wat troep kabels verkocht met aluminium aders ipv koper. Die kabels trekken het niet op gigabit.

Een laptop rechtstreeks op de modem van Ziggo zou goed resultaat moeten bieden.
Zo niet, dan kan alleen het stukje coax vanuit de straatkabel naar je router nog een probleem kunnen zijn.

Even rechtstreeks je modem op deze aansluiting proberen met alleen één laptop erop zou voor 0 problemen moeten zorgen.
Misschien moet je het eens goed instellen dan?
Nou lrg uit in pb 😇
Tip aan smartsys. Voor het basis pakket heb je geeneens een CI+ module nodig. Gewoon coaxkabel in je TV en that's it. Heb je het basis pakket zowel analoog als digitaal + NPO1,2,3 in HD. Ik heb het gratis bij mn internet only pakket gezien het ze meer kost om dat allemaal uit te schakelen. Zou technisch schijnbaar lastig zijn.

Zelf boeit het me niet. Ik betaal er niet voor en gebruik het niet. Alleen de BBC One gaat een paar keer per jaar aan ivm Doctor Who en ik wil nog wel eens het journaal kijken maar dat is een FTA zender.
Ik ben hiervan op de hoogte.

Waar het om gaat is dat je wanneer je een gezin hebt met 3 kinderen, je al snel met 5 TV's zit.
Op slaapkamers wil je tv's nog wel eens aan een plafond hangen of tegen een muur en als je dan "verplicht" settop boxen moet gaan plaatsen zit je gewoon met een praktisch probleem.

Nu hang je 5 tv's op. Kabel erin, CI+ module met smartcard en KLAAR. Overal je extra betaal zenders en alles simpel vanuit één afstandsbediening. Ga kinderen maar eens uitleggen dat je TV eerst op HDMI x gezet moet worden met afstandsbediening A en vervolgens je met afstandsbediening B kunt gaan tv kijken.

Als je een beetje een luxe TV hebt, USB storage erin en huppa opnemen werkt ook.

Voor je hoofd TV is een Horizon oplossing leuk en het concept er achter is dat ook, maar de uitvoering met settop boxen is dat niet.
Eén settop box in de meterkast en vervolgens een APP op je Smart-TV zou dit mogelijk weer wel zijn! Beetje een Plex idee.
Centrale media hub welke streaming content naar je TV's brengt.
Internet only bij ziggo bestaat niet echt, je betaald wel degelijk voor die kabel TV het staat niet op de factuur misschien. Als je bij xDSL/Glasvezel providers alleen internet neemt ben je meestal goedkoper uit. Desalniettemin is Ziggo wat mij betreft een hele goede provider ja stabieli internet en hoge snelheden door het hele land door :)
Nee, is wel een Internet Only abonnement. Ik zat nog nét 2 maanden op de UPC voor de fusie, en daar was dat gewoon mogelijk. Ik heb dan ook niet de prijsverhoging gehad. Zal vermoedelijk komen omdat ik net een nieuw contract had afgesloten.

Dat ik er TV bij krijg staat in de kleine lettertjes. (Waren letterlijk kleine letters, grijsgedrukt weggestopt onder aan de factuur met duidelijk het woordje gratis ervoor). Ik betaal verder 37,50 voor 50/5.

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 6 november 2015 13:55]

Dan heb je geluk gehad :)
Tegenwoordig is het niet meer mogelijk, en als jij wilt beweren dat dat wel zo is kom je maar met een link naar ziggo.nl waar het bewijs staat. Bijna geen enkele Ziggo klant heeft het abonnement wat jij hebt.

Over het topic. Kijk op https://www.ziggo.nl/alles-in-1/ en je ziet dat alleen het goedkoopste abonnement geen gratis MyPrime heeft. Zo kan ik het ook. Een dienst aanbieden bij je budget en premium aanbieding en dan lopen pochten dat je veel abonnees voor je dienst hebt. Hoe tellen ze de actieve gebruikers dan? Iemand die het op een duistere zondagnacht toevallig een keertje probeerde telt ook mee?
Nog altijd 2,50 meer die deze gebruiker wellicht niet gebruikt.
Al je zenders een keer opnieuw ingesteld sinds ze over zijn? Of is jullie gebied buiten de boot gevallen/moet nog worden omgezet? Of heb je geen DVB-C tuner in de tv?

UPC doet dit zelf namelijk al enkele jaren, en Ziggo heeft de infrastructuur/techniek van UPC als leidend genomen zover ik weet en in het nieuws voorbij heb zien komen.

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 6 november 2015 15:26]

Ja, het gebied waar ik woon is vrij kort na de fusie omgezet naar de UPC backbone. En ja, ik heb alle zenders toen opnieuw geladen omdat zenders van frequentie zijn gewijzigd. Zonder smartcard heb ik alleen beeld op enkele zenders. Van de op Nederland gerichte kanalen is alleen NPO1 (edit: NPO2, NPO3; zie screenshot hieronder) zonder geplaatste smartcard te ontvangen.

Zie: http://puu.sh/lbv9O/ebfb46bd79.jpg

Veel kanalen met een slotje = CI+kaart noodzakelijk.

[Reactie gewijzigd door ariekanari op 6 november 2015 15:38]

Hmmz, dan zou ik als ik jou was eens bellen met de Ziggo gezien dat niet de normale situatie is.
Zap eens naar kanaal 825 daar beginnen de non HD kanalen

[Reactie gewijzigd door Whatson op 6 november 2015 20:18]

Ik woon (ook) in het oude Ziggo-gebied.....

Zonder smartcard kan ik wel het basispakket aan digitale zenders ontvangen.
Het "oude" Ziggo systeem met de CI+ module en smartcards is vwb gebruiksgemak de ultieme oplossing voor je gebruikers.
uhh, dat is al gewoon mogelijk hoor...
Dat kan toch ook gewoon nog? Heb 5 CI+ kaartjes hier via Ziggo in tv's :)
Maar heb je dan ook MyPrime? Ik heb net een nieuwe abbonement afgesloten bij ZIggo (verhuizing), maar MyPrime met CI+ was toch echt niet mogelijk. Dus nu maar geen MyPrime genomen :P.
Jawel hoor via interactief op de tv :)
Als je een interactieve CI+ module hebt en een TV die dat ondersteund (bij meeste merken van na 2012/2013) kan dat gewoon inderdaad.
Moet je wel een snelle tv hebben.
Even voor de duidelijkheid voor mensen die bijvoorbeeld ook nu.nl lezen. Daar wordt gesproken over 9.78 miljoen abonnees. In dit artikel over 4.14 miljoen klanten.

Ziggo heeft 4.14 miljoen klanten die 9.78 miljoen abonnementen afnemen, te weten:
4.139.800 televisie abonnees
3.094.900 internet abonnees
2.545.400 telefonie abonnees

Bron: http://www.libertyglobal....s-Release-Q3-15-FINAL.pdf
Pagina 26
Niet gek dat er zoveel mensen overstappen. Ik ben dan ook 1 van die overstappers van Ziggo naar KPN glasvezel geweest. Na die overstap kan ik het volgende concluderen: Ziggo was top maar stilstand is achteruitgang. KPN heeft nu een veel betere features:
- Wereldwijd wifi spots via FON
- ik kreeg 2 decoders ipv 1
- Omdat alles via internet loopt, kun je ook opnames via internet of mobiel starten
- Wat je dus via de ene decoder opneemt (beneden bijv) kun je in de slaapkamer ook kijken.
- De decoders bevatten geen harde schijf en zijn 1 een seconde opgestart itt de decoders van Ziggo
-Programma gemist: vanaf het begin van programma kijken nadat deze al is begonnen. Geweldig feature die we vaak gebruiken.
- De decoders zijn lekker klein en verbruiken weinig energie.
- Als je op vakantie bent en je trekt de stekkers er thuis uit, gaan de opnames gewoon door.
- 6 programma's tegelijkertijd opnemen
- het menu is snel en simpel, itt die van Ziggo, waarbij van de tv functie overgaan naar interactieve tv zeer traag verloopt.
- heel eenvoudig series opnemen. Bij iedere opname wordt aan je gevraagd of je de serie wilt opnemen.
- breder zenderpakket. In het basispakket zitten wél zenders als TLC en MTV. edit
- ik ben af van die vervelende Cisco decoders van Ziggo. Ik kan die echt troep noemen, gezien de klachten op fora etc. Constant vastlopers, dan weer geen geluid, of mislukte opnames. Erg traag ook. Enorm vervelend spul.
- enorme voordelen door KPN kompleet. Wij hebben samen mobiel internet en bellen voor slecht 10 euro pp (sim only), onbeperkt bellen naar elkaar. 300 en 200 minuten bellen naar overige nummers, 1000 MB internet in totaal, plus gratis HBO.
Conclusie: door optimaal gebruik van internet biedt KPN veruit de beste features nu in vergelijking met Ziggo. Ik ben blij met de overstap.
Ik bespeur eerder achteruitgang dan stilstand bij Ziggo: wel ieder jaar fors duurder (meer dan het inflatiepeil), diensten worden minder. Zo is bijvoorbeeld in 2014 gratis bellen tussen klanten onderling vervallen.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 6 november 2015 13:24]

-Wifi spots @ Ziggo = check
-2 decoders, kan, neem je er eentje bij voor weinig
-opnames starten via internet of mobiel @ Ziggo = check!
-opnemen beneden of boven, kijken beneden of boven @ Ziggo = Check!
-geen HD @ Ziggo = Check!
-programma gemist vanaf begin @ Ziggo = Check! tot 7 dagen terug
-weinig energie @ Ziggo = Check! kan je instellen namelijk
-6 programma's tegelijk opnemen @ Ziggo = Check!
Rest ook wel check eigenlijk.

Je bent al een tijdje weg denk ik?

edit:
Je kan trouwens bij Ziggo, televisie kijken buiten hun IP gebied met de app, of via internet zonder gedoe met VPN naar huis. Heeft KPN dat ook al ondertussen?

[Reactie gewijzigd door TimothyW op 6 november 2015 13:40]

Dat klopt maar de voordelen die je krijgt voor mobiel zijn wel enorm. En daar kan geen enkele provider tegenop, ook Ziggo niet.

Ziggo Ruim 4G: 300 minuten onb sms 1.5GB voor 15 euro per maand.
KPN Compleet vooral internet standaard: 400 minuten/sms en 10GB (!!) voor 20 euro per maand.
Ziggo Enorm 4G: onbeperkt minuten/sms en 4.5GB voor 30 euro per maand
KPN Compleet zorgeloos premium: onbeperkt minuten/sms en 20GB (!!) en spotify voor 32.50 per maand.

KPN vooral internet standaard is 10 euro goedkoper dan Ziggo Enorm 4G en nog steeds beter in mijn optiek aangezien je 5GB meer krijgt.

Wat mij betreft is dit de doorslaggevende reden om voor KPN te gaan als je gebruik kunt maken van de compleet functies.

[Reactie gewijzigd door a9480944 op 6 november 2015 15:06]

Waar haal jij die info vandaan? Als ik op kpn.nl kijk zie ik bv 200 min + 5 GB voor 25,-
KPN.com/compleet
wifi spots enkel nationaal ipv KPN internationaal, erg fijn tijdens vakanties, check!
2e decoder voor weinig, bij KPN voor niets. check! Ziggo?
opnames starten via internet of mobiel bij KNP. check!
app voor windows. check! Ziggo? Hallo Ziggo?
je kunt echt geen zes programma's tegelijkertijd opnemen bij Ziggo. check

En rest zeker ook geen check voor Ziggo, ze lopen achter en daarom gaan klanten ook weg.

En wie heeft het over HD? Lijkt me logisch al jaren lang

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 6 november 2015 13:50]

Er is inderdaad een app voor Windows bij KPN. Deze heeft echter niet echt toegevoegde waarde. Ziggo heeeft een goede Horizon TV website, hierin zit alle functionaliteit gevangen. Als KPN nu een Windows Phone app had...

Je bent duidelijk een oud Ziggo klant en geen oud UPC klant, want alle functies die je noemt (met uitzondering van 6 dingen opnemen, bij Ziggo is dat maar 4 en de tweede decoder al zit die ook niet in het Instap pakket van KPN) zijn daar al jaren beschikbaar via de Horizon box. Die nu dus onder de naam Ziggo beschikbaar is.

Daarnaast heb je tegenwoordig ook gratis (niet in het instap pakket) bij de Ziggo, MyPrime niet de nieuwste films of series maar wel voldoende kijkplezier als er even niks op tv is of teruggekeken kan worden, wat op vrijwel alle zenders tot 1 week terug kan.
Als mensen zaniken over het Netflix NL aanbod... dan gaan ze het gekkenhuis in over het MyPrime aanbod.
Daarnaast kan je bij MyPrime niet de taal kiezen... iets wat Netflix wel aanbied.
Je hebt gelijk dat het aanbod van MyPrime niets is ten opzichte van netflix. Ik kwam laatst toevallig een film tegen die meertalig was. Technisch is het mogelijk, maar het komt maar zelden voor.
Ik eens per twee maanden op MyPrime. En dat ga ik ook maar stoppen, er staat gewoon niets interessants op. In ieder geval niet voor de film liefhebber.

In het begin heb ik nog een filmpje of 4 bekeken. Die staan er nog steeds, en er is niets bijgekomen. Totaal k. De betaal films en series zijn gewoon te duur.
Ja appart, ik ken iemand die voor KPN werkt, en daar hoort hij diezelfde geluiden: Iedereen stapt over naar Ziggo.
Is gewoon heen en weer gaan, kortingen grijpen. Ik zit bij ziggo en heb totaal geen reden om weg te gaan.. Wellicht ooit als ik glasvezel tot mijn beschikking krijg, maar naar dsl zal ik never nooit niet terug gaan :)
Een groot aantal onzin functies (voor mij, maar de meeste genoemde functies heeft ziggo ook) een slecht mobiel abbo (ik krijg veel meer voor een paar euro meer pm).

En dan een niet persoonlijke: KPN is een bedrijf dat glasvezel uitrol in Nederland remt. Jij hebt geluk, veel meer mensen moeten het bij KPN doen met 'wellicht 50 mbit' en een groot aantal mensen zelfs nog met 'hopelijk een mbit of 5 a 10'.

Ziggo klanten rennen echt niet massaal naar KPN DSL hoor, als ze weg gaan verruilen ze ziggo sneller voor tele2 Vodafone telfort etc. (vooruit, KPN koperkabels, maar verder dus niet naar de vooruitgang in diensten van KPN waar je zelf warm voor loopt)

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 6 november 2015 14:02]

Tsjah, ze kunnen met 'meuk' en goodies blijven gooien, maar ik ga echt nooit een extra dienst afnemen bij zowel KPN als Ziggo.
Het gaat mij om raw internet, zowel pieksnelheid, latency als overboeking.

In mij ervaring is de keuze dan heel simpel; als ADSL/VDSL/VSDL+ niet lekker werkt, ga je naar Coax, en kom je dus automatisch uit bij Ziggo.
Yep ik heb ook geen extra troep, gewoon kaal 500/40mbit

De rest heb ik geen tijd voor, hotspots hebben nog wel enige waarde af en toe maar ook extreem zeldzaam. (16GB bij Vodafone)

Het Is liefst glas, anders kabel, en als 't echt moet of als backup dsl. Maar voor andere mensen Is prijs weer belangrijk ipv snelheid, ook dan kom je niet bij KPN uit.
Tsjah, eerst had ik met genoegen een VDSL verbinding (binnenste ring utrecht stad), maar na verhuizing naar 2e ring is het signaal echt slecht. (met geluk 40Mbit en 40ms latency)

Tsjah dan is coax gewoon écht veel beter. Hier geen toegang tot glas, maar ken wel veel mensen die het hebben - en ze zijn er ook echt niet allemaal over te spreken..
Hoe krijg je 16GB bij vodafone?
Oude verlopen deal
er zijn altijd verschillen te noemen tussen diverse aanbieders. Wifi spots, ik gebruik het niet. Voor mij geen punt.
Opnames starten via internet of mobiel bij Ziggo = check!.
geen app voor Windows, zal best, ik heb Android. (mis ik dus al niet)
Je kunt echt wel 6 programma's tegelijk opnemen bij ZIggo. Daarnaast, we hebben replay TV ook nog.

Ja, wie heeft het over HD?
Tot nog toe allemaal erg offtopic;

Ontopic: Myprime, het zit er bij, leuk voor af en toe maar ook geen super toegevoegde waarde.Het werkt wel erg goed, en ook op je mobiel of tablet als je buiten de deur bent. Net zoals Replay TV, werkt ook buitenshuis via andere provider, of mobiel abonnement.
volgens mij is de hele post ontopic want we hebben het over het servicenivo van Ziggo,maar dat terzijde
Ik las in je post HD. Ik lees dat als de afkorting van High Definition. Nu begrijp ik dat je de hard disk bedoelde. Volgens mij is de gangbare afkorting daarvoor HDD. Vandaar de verwarring.

Verder is het niet boeiend wat jij of ik gebruiken of niet, wifi, android whatever, het gaat er om wat ze aanbieden, velen gebruiken immers wel wif spots en windows. Ik probeer de achteruitgang in abonnees te verklaren, niet wat jij wel of niet gebruikt. dat is redelijk offtopic om met jouw woorden te spreken.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 6 november 2015 15:23]

Je hebt duidelijk niet de nieuwe abonnementsvorm met Horizon genoten, want veel van je punten zijn simpelweg onjuist.
Volgens mij is het 4 of 5 programma's tegelijk opnemen, en kijken. Of 6 tegelijk opnemen mogelijk is weet ik niet, maar dacht van wel, alleen kun je dan niet ondertussen nog een kanaal kijken.

Eerlijk gezegd is die Horizon box de reden dat ik bij Ziggo blijf.
Denk het ook, sterker nog... Ik heb heel sterk de indruk dat het om een KPN medewerker gaat.
Veel punten die hij noemt zijn ronduit fout of te eenzijdig bekeken zonder slechte punten uit te lichten van KPN.

Om als voorbeeld te nemen:
De decoders bevatten geen harde schijf en zijn 1 een seconde opgestart itt de decoders van Ziggo
Ik moet de eerste STB bij KPN nog tegenkomen die in 1 seconden is opgestert en live video signaal aan het doorsturen is (vanaf een volledige poweroff stand!).

[Reactie gewijzigd door hp197 op 6 november 2015 13:55]

Heb nimmer enige zakelijke connectie gehad met KPN of andere provider. Wat een vreemde insinuatie van je, en de laatste experiabox start wel op binnen 1 seconde met streaming video. check your facts.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 6 november 2015 14:01]

Experiabox is de modem (dat witte ding met lichtjes in de meterkast :+ ), die doet buiten het verkeer doorsturen naar je STB heel weinig om beeld te 'toveren' op je TV.

Over de opstart tijd:
Weet je zeker dat je het over total power off hebt en niet standby? (de stekker eruit).

Zodra je een totale poweroff hebt moet hij zich namelijk weer opnieuw registreren bij de backend van KPN, checken of er nieuwe software is, etc, etc... Dat is (net zoals bij Ziggo) niet in 1 seconden klaar.

Daarnaast, als je Ziggo hebt en je horizonbox staat in standby modus en niet op spaarstand dan is deze ook heel snel wakker (of het 1 seconden of meer is heb ik nooit op gelet).

[Reactie gewijzigd door hp197 op 6 november 2015 14:10]

Excuses, ik bedoel inderdaad niet de experiabox, maar de tv ontvanger, die start meteen op. Ik heb het niet over registreren, maar gewoon de power on knop indrukken, waarna je meteen beeld hebt, maar dit is nu inmiddels ook in orde bij Ziggo begrijp ik.
weinig energie @ Ziggo = Check! kan je instellen namelijk
Ja, als standby modus, maar weet je wel hoeveel energie dat ding verbruikt tijdens gebruik? Tot maximaal 60W!

De Arris 2952 van KPN 5,9W(!)

Heb je een andere TV-ontvanger bij KPN? Zit je nog steeds harstikke goed.

[Reactie gewijzigd door Aurora op 6 november 2015 14:17]

Bij mijn niet-Horizon UPC doosje is het verschil in elektriciteitsverbruik tussen gebruik en standby maar een paar watt.
Tenzij je de zuinige modus aanzet. Maar dan duurt opstarten eeuwen en mislukken opnames ook erg vaak. Opnames op afstand instellen gaat dan zelfs nooit goed.
Opnames starten via internet of mobiel kan wel, bij ziggo maar vereist wel Horizon die dan NIET in de eco modus staat. (in eco modus is de Horizon namelijk niet te benaderen via internet)

maar dan zet je hem toch in de standby stand die door ziggo wordt geadviseerd? dan werkt dit wel

Klopt, maar wat Ziggo er je dan even niet bij verteld is dat die Horizon box dan bijna 30 watt trekt in standby en dat vind ik wel een beetje ERG veel voor een standby stand.

Heb zelf ziggo, Horizon is super vooral uitzending gemist tot 7 dagen terug, maar dat hoge verbruik in de geadviseerde stanby stand... beetje jammer (hier staat hij dan ook mooi op eco, dan maar niet via mobiel programma's opnemen)
Opnamen starten werkt ook op de oude upc boxen zoals de oudere Philips en cisco dvr's.
-opnemen beneden of boven, kijken beneden of boven @ Ziggo = Check!

Hoe dan?
Als je de Horizon Box hebt en nog de losse kleinere variant voor boven.
U zit er toch naast omdat bij kpn 2 decoders voor de prijs van 1 is.
Bij Ziggo is de wifispots niet wereldwijd.
Opname starten via de app gaat bij Ziggo vask fout.
-Wifi spots @ Ziggo = check

Werken voor geen meter bij mij.

-2 decoders, kan, neem je er eentje bij voor weinig

Dat kan ja, maar een Horizon box extra kost wel veel geld volgens mij en je hebt ergens anders geen toegang tot je Horizon box. Redelijk nutteloos dus.

-opnames starten via internet of mobiel @ Ziggo = check!

Als het werkt, en het werkt vaker niet dan wel.

-opnemen beneden of boven, kijken beneden of boven @ Ziggo = Check!

Moet ik nog zien. Ik kan in ieder geval niks afspelen op mijn mobiel apparaat vanaf mijn Ziggo Horizon box

-geen HD @ Ziggo = Check!

Dat klopt wel, vooral als er weer eens (een onderdeel van) Horizon crashed.

-programma gemist vanaf begin @ Ziggo = Check! tot 7 dagen terug

Als het werkt, ik krijg steeds meer problemen hiermee. Kon gisteren nog eredivisie niet afspelen, haperde en stopte er 4 keer mee. Gisteren werkte het alleen met haperingen en sprongen in de tijd (leuk als er net gescoord wordt).

-weinig energie @ Ziggo = Check! kan je instellen namelijk

Oh, donder toch op. Dan kan je niet meer opnemen met je mobiel en het opstarten kost minuten. Niemand met een brein gebruikt de engergie zuinige stand. En zonder dat gebruikt het ding rustig 60W continu (!!!!).

-6 programma's tegelijk opnemen @ Ziggo = Check!

Ja, dat werkt meestal wel goed, hoewel ik alweer een aflevering van Jules gemist heb.

Verder heb je geen bast aan dat MyPrime gebeuren. De menu's zijn absoluut vreselijk, veel traag, slecht ingedeeld. Maar het belangrijkste is dat het aanbod van films absoluut rampzalig is; zo erg dat ik er niet eens meer naar kijk. En als ik wel wat af wil spelen dan moet ik tot het eind kijken want die *k* Horizon box reageert nergens meer op - ook niet op het instellen van de ondertiteling. Als ie wel reageert is het door vast te slaan.

Het is gewoon complete rommel. Dit komt vooral door het niet al te best doordachte idee om een media PC als set top box in te zetten. Weg met die rommel en opnieuw beginnen. Het is dat ik vanaf XS nog slechts 6 Mb/s kan krijgen, anders was ik allang weer terug. Technische mogelijkheden: 8. Technische uitvoering: 3.
- Wat je beneden opneemt met de horizon box, kun je boven ook terug kijken op de horizon extra box
- Replay tv heeft de horizon box, dus ook hier kun je vanaf het begin terug kijken indien je te laat bent, of zelfs 7 dagen terug gaan (gratis)
- In het basis pakket zit bij Zigo ook TLC en MTV
- ook bij ziggo kun je erg makkelijk een hele serie opnemen.
- Cisco decoders worden niet meer uit gegeven (dit zijn samsung boxen)

De helft van de dingen die je opnoemt zijn allang veranderd, misschien dat dit jouw ervaring is geweest in het verleden maar niet alles klopt meer. Wel moet ik zeggen dat er meer vernieuwing mag komen bij Ziggo, nu komt er een mooie sport zender aan wat al een verbetering is.
Sport zender wat een etalage zender is.
Inderdaad een heel irritante zender... 8)7 ...(op dit moment)
Alleen jammer dat je dan niet verder kijkt dan je neus lang is:
Ziggo Sport start namelijk pas op 12 november :z
(zoals overal bekend gemaakt is/wordt)

Maar uiteraard blijft het de vraag of het iets is, wordt en iets toevoegt. Maar dat weten we pas als het eenmaal draait. 8-)

Vooraf commentaar geven is toch een beetje voorbarig.
FoxTV begon ook met diezelfde redenen, daarna bezit Liberty ook Sport1 wat per 12 direct Ziggo Sport Totaal wordt genoemd.
Ziggo Sport wordt dus het etalage kanaal, vooral omdat men nu al toegeeft niet te kunnen beloven dat alle races worden uitgezonden op Ziggo Sport etc.
Het is of etalage kanaal of de abbo gaat omhoog.
Klopt, dat was mijn ervaring tot eind 2014. Feit is natuurlijk dat de grote meerderheid van de Ziggo klanten helemaal geen horzizon box heeft en nog met verouderde technologie zit..
Waar haal je deze informatie dan vandaan? Veel punten & informatie die je geeft kloppen namelijk ècht niet. Ik heb tot een maand geleden bij Ziggo gewerkt en wil je best even up-to-date brengen.

KPN is (ook) een mooi bedrijf, maar zo zwart wit als jij het stelt is de situatie echt niet.

edit: spelfoutjes

[Reactie gewijzigd door rherinx op 6 november 2015 13:57]

Hij geeft alleen aan dat de meerderheid geen Horizon box heeft. Ik denk dat hij hier helemaal gelijk in heeft. Ik heb zelf ook nog een cisco decoder en heb daar destijds voor moeten betalen. Ben dus niet zo snel geneigd om over te stappen om huur te gaan betalen voor de opties die de Horizon box aanbied.

Dus alle benoemde punten zijn vast geldig voor een groot gedeelte van de klanten. Maar KPN heeft zo waarschijnlijk ook klanten die nog niet gebruik maken van de laatste versie box en de daarbij behorende mogelijkheden. Ik zelf heb ook getwijfeld om over te stappen naar KPN. Ik kijk alleen zo weinig tv dat ik niet al die verandering wil voor dingen die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. Mocht ik gaan verhuizen weegt het toch weer zwaarder.
Ik raad Horizon ook af omdat het nog steeds fout is ingedeeld.
Vooral het starten van ReplayTV is te zwaar voor Horizon decoder.
Je moet alle zender gidsen inladen voordat dat mogelijk is en dat maakt dat ding dan traag.
Ik wil overstappen op glasvezel, maar dat ligt er nog steeds niet in de wijk :) Enige optie is dan kabel, want ADSL is relatief duur voor wat je krijgt. Dus Ziggo...

Niet dat ik ontevreden ben, maar kan zeker beter.
hier ook geen glasvezel, en dus weinig andere opties.
Maar bij de volgende prijsverhoging van Ziggo, overweeg ik toch om weer naar ADSL te gaan, dan maar de iets minder snelheid op de koop toe wanneer dat de complete prijs ook omlaag kan.
Ik kan via Horizon box (ziggo):
- Opnames activeren via internet, dus ook buiten huis.
- Kan wanneer er een programma al bezig is, gewoon terug naar het begin.
- Kan ook de hele serie opnemen (bij opname vraagt hij, alleen deze aflevering of de hele serie)
- Kan 6 programma's tegelijk opnemen.

Zijn ook wel minpunten op te noemen. Bv de kabels welke getrokken moeten worden, het missen van Ziggo Sport vanaf volgende week.

Dus niet alle pluspunten kloppen...
Jij hebt het geluk dat je glasvezel kunt gebruiken, ik heb dat niet want glas komt de komende jaren niet in de wijk dus wat moet je dan????
In mijn geval spreek ik dan ook van een monopolie en houdgreep van Ziggo, ongeacht wat de hoge heren ook beweren is er geen goed alternatief voorhanden op iedere plek in Nederland.
Kan je bij KPN dan ook nog je opnames terugkijken als het internet eruit ligt?
Als je geluk hebt zit het nog in de kabel, nee natuurlijk kan dat niet...
Nee, natuurlijk kan je zonder internet geen internet streams bekijken...
Nee dat kan niet, maar ik heb nog nooit een storing gehad op glasvezel.
2 keer op MyPrime gekeken, sorry maar het is gewoon bagger! Alleen maar oude films/series!
Kijk liever Netflix :)
Lijkt inderdaad alsof ze bij de content aanbieders de budgetbak hebben opengetrokken en voor de laagste prijs zoveel mogelijk meuk erop hebben gezet. Die groei zit hem gewoon in het feit dat ze het gratis bij de alles in 1 aanbieden.
Zal er ook mee te maken hebben dat ze er te laat mee zijn begonnen waardoor de meeste interresante rechten al verdeeld zijn.

Maar ook ik vermoed stiekem dat het voornamelijk met kwantiteit te maken heeft. Zo werd er in de reclame ook geroepen over "Duizenden films en tv series". Bij de laatste natelling die ik had gedaan kwam ik idd in het totaal op iets meer dan duizend titels terecht. Samen, bij elkaar dus. Een serie telt bij MyPrime overigens niet voor 1. Nee, ieder seizoen wordt als een aparte serie geteld. Zo zitten ze al snel aan hun claim.
En waarom neemt het toe omdat je het gratis in je pakket krijgt, dus ik vind dit bericht niet nieuws waardig.
Je krijgt dit bij horizon dacht ik.

En het zijn allemaal B films dus ik kijk liever Netflix in 4k :)
MyPrime zit standaard in de Connect & Play Complete- en Max-pakketten van Ziggo en is daarnaast los af te nemen voor 6,95 euro extra per maand.
Dus je krijgt het inderdaad gratis. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hiervoor een cent wil betalen als je voor 10 euro NLZiet, Videoland of Netflix kan afnemen.
Netflix is sowieso 100x beter!
Ik heb al zeker 5 maanden geen tv gekeken, ik ben van plan om mijn tv abbo op te zeggen, aan inet heb ik voldoende :)
B films in crappy SD kwaliteit.
Enige wat je inderdaad nodig hebt is internet zodat je Netflix en HBO kunt ontvangen. Misschien nog NLZiet als je daar veel programma's van volgt. Verder kun je dingen direct vanaf internet streamen of terugkijken met gemist :).
Dat dacht ik ook totdat ik The Bridge (Bronn) en The Killing erop zag staan! Beide zijn Deense series en echt aanraders!

Verder staat er imo inderdaad niks interessants op!

[Reactie gewijzigd door Barbas op 7 november 2015 00:55]

Plus dat 80% SD kwaliteit is.
Ik heb het eind vorige maand opgezegd omdat wij al maanden niet meer kijken. In het begin wel veel gekeken, maar alle interessante (lees: enigszins bekende films) al bekeken. Vandaag nog even gekeken en The Expendables gezien. Zal er niets aan missen.
Zit nu nog bij de Ziggo, maar ook ik zal het abonnement opzeggen zodra het jaarcontract is afgelopen. TV kijk ik sowieso niet, MyPrime is vreselijk qua aanbod, Horizon is megatraag in gebruik en het internet lijkt met de dag instabieler te worden.

De pest is alleen, veel andere keuze is er momenteel nog niet wil ik een beetje fatsoenlijke internetsnelheid krijgen.
draai je met een los modem? of gebruik je de ingebouwde modem van de Horizon (want dat werkt echt niet!) als je nog geen los modem gebruikt...Ziggo bellen en een los modem vragen! dan werkt de horizon in het geheel een stuk beter (want minder belast!)
Ik heb zelf geen Horizon. Ga niet betalen voor meuk die ik niet gebruik ;) Nee, dat is wat ik elders zie bij de mensen thuis die wel Horizon hebben.

Overigens is de losse modem/router van Ziggo ook echt brak. WiFi valt met regelmaat uit, geen dual broadcast mogelijk, geen WOL mogelijk etc.
en je hebt wel een beetje recent modem...of doet hij het al 20 jaar niet goed?
Abonnement is in januari afgesloten. Weet hier op t kantoor niet t exacte typenummer, maar heb destijds al voldoende gegoogled om te weten te komen dat die modems bij veel mensen thuis problemen oplevert. Ziggo zelf wilt hem dan gerust vervangen, maar krijg je doodleuk hetzelde type modem terug gestuurd.
Koop een fatsoenlijke Router en bridge het kreng
Horizon is bij mij snel in gebruik. Geen traagheid te bespeuren en start vrijwel meteen op in tegenstelling tot mijn vorige decoders van Cisco en Samsung.
Als het internet met de dag instabieler begint te worden dan ligt dat misschien ergens anders aan, en als je denkt dat het aan Ziggo ligt, dan zou ik maar gewoon contact opnemen..
Internet via wifi en instabieler worden kan verklaard worden als er steeds meer mensen in de buurt wonen die wifi gebruiken..
Jij weet dat je standaard mag dokken als Ziggo een monteur stuurt? ;-)
Die monteur komt dan direct een verkooppraatje houden..
Dat is helemaal niet waar.. Heb ook eens een monteur langs gehad, en hoefde daar niet voor te dokken..
Dan heb jij mazzel... bij mij moest er altijd druk gezet worden.
Zelfs als de decoder stuk was, werd er gedreigd dat er pas geholpen werd als wij akkoord met betaling gingen of de monteur komt eraan en beweerd dat de geplaatste versterker foutief is en ook dan werden wij gedwongen een nieuwe bij hem te kopen terwijl alles door Ziggo (UPC) is aangelegd.
Decoder stuk? Dan hoeft er toch geen monteur bij te komen, gewoon op de post of wisselen in de ziggo winkel..
Krijg dat maar eens voor elkaar.
Dan moet er eerst een monteur langs komen en wisselen in de winkel is niet mogelijk.
Zelf al eens geprobeerd.
Nee, want het maakt niet uit of ik via WiFi of via bekabeld werk. OS maakt ook niet uit gezien ik dezelfde resultaten krijg vanuit Windows als vanuit OSX en Linux. Vaak zijn er hele delen van t internet niet bereikbaar. Andere DNS server instellen werkt niet. IP pingen geeft alleen maar timeouts. Als ik dan via mijn mobiel op 3G/4G naar de betreffende sites ga kom ik er wel gewoon op. Via downforme krijg ik dezelfde informatie terug.

Ziggo Klantenservice heeft geen nut, duurt een uur voordat je iemand aan de lijn hebt die niet vanuit een draaiboek werkt en zelfs dan nog krijg je het antwoord: "Nee, hier staat alles gewoon goed".

Gezien de enigste constante variable die het probleem veroorzaakt de internetverbinding van Ziggo is lijkt het me duidelijk dat daar ergens het probleem zal moeten liggen.
Nooit ingebouwde modem gebruiken die is bagger!
Los modem aanvragen en je eigen router gebruiken ;)
Je hoeft geen los modem aan te vragen, je kunt vragen of ze je huidige modem in bridge mode kunnen zetten.
Niet heel erg vreemd als dit nu standaard in het alles in 1 pakket zit!
Pas als je hem zelf gaat samenstellen kan je hem eruit halen, maar niet iedereen kijkt zover.
Het is anders bij Ziggo nog steeds niet mogelijk om alleen internet af te nemen. Daarbij ben je verplicht ook een tv abonnement te nemen...

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Inderdaad. Ik heb myprime maar heb er nog nooit naar gekeken.

Ook mijn tv (Horizon) box gebruik ik nagenoeg nooit. Alleen voor de motogp en F1 binnenkort.

Abbo zonder tv nemen is echter amper goedkoper...

Internet is best oke. Downloadsnelheid is top, upload mag hoger. 200/50 zou een aardige stap zijn b.v.

[Reactie gewijzigd door Tortelli op 6 november 2015 13:34]

Je word bij ziggo gedwongen omyprime te nemen.
Abbo online afproberen te sluiten maar kan myprime niet deselecteren.
Myprime is gratis indien je een Horizon box neemt.
Niets is gratis.
De abonnements prijzen waren vlak na de introductie van myprime verhoogt. Zelfde na de introductie van Replay TV.
Niets is gratis, ben ik het mee eens, maar als je nog een (oud) alles in 1 extra abbo hebt (met 200 mbit internet uit het 'oude' ziggo gebied) kun je beter overstappen naar het nieuwe abbonement. Je krijgt dan de horizon box er bij en bespaart ca 1 euro per maand (of je wil geen Horizon en je bespaard 6 euro/maand.

Kan soms dus wel lonen om even te kijken of wisselen van abbo nuttig is. Voor de goedkopere abbo's met lagere internet snelheid is het gelijk gebleven of iets duurder geworden, maar als je de hoogste snelheid had (in oude ziggo gebied) kan het iets goedkoper.
Ik weet niet hoe jij rekent, maar ik betaal 65,95 voor het oude en voor het nieuwe zou ik 73,95 moeten betalen. Hoe je aan die ene euro komt en hierin een besparing ziet is mij een raadsel.

Ik zou zeggen blijf lekker bij je oude abbo en neem Netflix of zo.
connect max(200 mbit) + play complete(tv) = 64 euro. Ik had de extra zenders die in play max zitten niet en die hoef ik ook niet. Play complete komt met horizon box er bij en dus 1.95 besparing (tov oude abbo, welke die extra zender overigens ook niet had). Je kunt dit kiezen via de optie zelf samenstellen.

Het kan inderdaad zijn dat het voor oud UPC klanten wel duurder is geworden, dat weet ik niet, maar wil ik graag geloven. Over het algemeen wordt het alleen maar duurder, daarom vond ik dit juist zo appart.
Ahh wacht, je bent overgestapt naar tv + internet en niet de equivalent van alles-in-een-extra : Connect & Play Max :)
Het is wel alles in 1, maar dan een zelf samengesteld pakket (er zit dus wel telefonie bij)
Het standaard pakket connect en play max is inderdaad 73,95 dit is een combinatie van connect max (internet+bellen) met play max(TV) maar je kunt dus er ook voor kiezen bij zelf samenstellen om connect max met play compleet te combineren (voor 64 euro/maand)

Als je dit doet heb je ongeveer net zo veel zenders als je al had bij het oude ziggo extra abbo, maar krijg je dus wel die horizonbox er bij (met replay TV) + 1,95 besparing per maand (en als bonus voor het overstappen nog gratis 6 maand HBO)

Kortom als je nog een oud ziggo extra abbo hebt is dit een zeer interessante optie (je krijgt meer voor minder).
Ben door jouw uiteenzetting al overgegaan :D
Jammer dat ik je geen aanbrengers bonus kan toekennen bij Ziggo :D

Zonder gekheid, ik heb ze gewoon gebeld en het blijkt dat de website van Ziggo niet optimaal is en dat je bij zelf samenstellen de telefonie er niet af kan halen maar telefonisch kan dat wel (heb het al 2 jaar niet eens aangesloten)

Ik zat al een tijdje naar de extra zenders te kijken maar vond 14,95 voor TV Royaal te duur en ik kijk zelden tv. Het thuisfront wilde dit echter wel, dus toen ik hun mening vroeg bleek ik geen keus te hebben :D

Gelukkig had ik een slimme superbehulpzame jongeman aan de lijn die met een constructie ervoor zorgde dat ik de eerste 6 maanden TV Royaal voor de helft zou betalen (Play Complete + TV Royaal = Play MAX) maar dan 6 maanden voor 64 euro nog wat en daarna pas de 72,50 (Alles max zonder telefonie)

Heb hem mijn complimenten gegeven omdat hij in mijn voordeel dacht en niet in een verkopers modus allerlei dingen probeerde aan te smeren.

Alhoewel...nou ga ik verdorie alsnog meer betalen per maand :D :D
Ik kom juist uit het UPC gebied en heb de Horizon box al sinds het begin.
Alles is alleen maar duurder geworden sinds het Ziggo is geworden voor mij.

Maar abonnement vernieuwen kan voor sommige een besparing opleveren. Volgens mij kan je ook telefonisch makkelijk een paar maanden korting krijgen.

Maar ik maak mij niet druk, mijn baas vergoed alles :+
Nee, dan betaal je daar gewoon voor.
Ik heb mijn abonnement bij Zigo juist gedowngrade om van MyPrime en de Horizon box af te komen. Nu een lekker goedkoop abonnement en geen 'last' van die crashende/trage Horizon box en geen online series waarin ik niet geinteresseerd ben.
Heb sinds mei Horizon en crashes zijn mij onbekend. Traagheid komt hier ook niet voor.
Je kunt me veel vertellen maar ik kan me behoorlijk opvreten bij die horizon box, het werkt op zich, maar traag is het wel.
Ik vind het jammer dat ik als CI+ gebruiker even veel moet betalen als iemand met media box. Hoewel ik al die zooi nooit zou gebruiken. Ik heb gevraagd of ik alleen history channel mag krijgen. Maar dan moet ik het hele extra pakket nemen van 10 euro extra per maand. Met allemaal zenders die ik niet kijk.

Ontoppic: myprime is een vergeten strijd tegen netflix, menu werkt traag cover afbeeldingen laden traag. werkt gewoon niet lekker. En het aanbod is beperkt. 1000 Films & Series Geen idee waar ze het verstopt hebben, zeker in een eindeloze friends of gtst serie ofzo?

Overigens heel tevreden met het ci+ beeld kwaliteit en de internet snelheid.

[Reactie gewijzigd door yousql op 6 november 2015 13:28]

Ik kom niets eens bovem de 500.
Denk dat het 250 titels zijn.
Misschien komt het omdat ziggo volgens mij laatste maanden veel mensen gebeld heeft(mij ook), je kon dan my prime voor de helft van het geld krijgen een paar maanden.
Wil niets zeggen.

Heb het al een jaar gratis. Gekregen sinds upgrade 150 naar 200 mbit (toen nog upc tijd) 1x gekeken aanbod is om te huilen. Zelfde als film1. Ook gratis toen ik mijn abbo afsloot. Aanbod is er niet echt, alleen oud spul. Maar goed abbo aanpassen zonder film 1 en met myprime dan ben ik duurder uit 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*