Ziggo kondigt relatief lichte prijsverhogingen aan

Kabelaar Ziggo verhoogt op 1 maart de prijzen van verschillende diensten. Dat heeft de provider bekendgemaakt. Vooral de pakketten met televisie en internet maar zonder telefonie stijgen in prijs. Tegelijkertijd worden sommige zenderpakketten goedkoper.

ZiggoDe tarieven van de alles-in-1-pakketten stijgen op 1 maart elk met een euro; zo wordt het laagste pakket 45,95 euro per maand, terwijl dat 44,95 euro was. De tv+internet-pakketten, waarbij telefonie niet is inbegrepen, stijgen harder in prijs, namelijk met 2,55 euro. Zo wordt het goedkoopste pakket 42,50, waar dat nu 39,95 is. Het duurste pakket, met een downloadsnelheid van 180Mbit/s, wordt 62,50 euro per maand, waar dat 59,95 was. Ook SamenCompleet en GewoonGoed stijgen licht in prijs.

Tegelijkertijd dalen de prijzen van verschillende zenderpakketten. Zo kosten HBO, Film1 en Sport1 straks een halve euro minder per maand: 14,95 euro, terwijl dat nu nog 15,50 euro per maand is. Het standaardpakket wordt echter wel vijftig eurocent duurder, terwijl ook het pakket met Turkse zenders een euro stijgt. Daar staat tegenover dat het Hindi-pakket 1,55 euro goedkoper wordt en het Gay Lifestyle-pakket 55 cent.

De tarieven voor telefonie stijgen ook: Telefonie Z1 wordt 1,55 euro duurder en kost straks 11,50 euro per maand. Ook de prijzen van de onbeperkt bellen-pakketten stijgen met een euro. Wie geen onbeperkt bellen-pakket heeft, betaalt een eurocent meer per minuut. Ook het starttarief stijgt met een eurocent.

Volgens Ziggo zijn de prijsverhogingen nodig omdat de kosten van investeringen zijn gestegen. "Een deel van deze hogere kosten berekenen wij door aan onze abonnees", aldus de telecomprovider. Wie het er echter niet mee eens is, kan zijn abonnement per 1 maart opzeggen.

Toen de Belgische telecomprovider Telenet onlangs zijn prijzen verhoogde, braken flinke protesten uit. Een petitie tegen de verhogingen werd 120.000 keer onderschreven.

PakketHuidig tariefNieuw tarief
Alles-in-1 Basis € 44,95 € 45,95
Alles-in-1 Plus € 54,95 € 55,95
Alles-in-1 Extra € 64,95 € 65,95
TV + Internet Z1 € 39,95 € 42,50
TV + Internet Z2 € 49,95 € 52,50
TV + Internet Z3 € 59,95 € 62,50
AltijdOveral € 49,95 € 52,50
SamenCompleet € 64,90 € 66,90
GewoonGoed € 44,95 € 45,95

Door Joost Schellevis

Redacteur

07-01-2015 • 17:51

289 Linkedin

Reacties (289)

289
283
175
14
1
68
Wijzig sortering
@redactie, wellicht ook wel goed om in zo'n tabel de % stijging van de verhoging toe te voegen:

Pakket Huidig tarief Nieuw tarief Stijging
Alles-in-1 Basis €44,95 €45,95 2,22%
Alles-in-1 Plus €54,95 €55,95 1,82%
Alles-in-1 Extra €64,95 €65,95 1,54%
TV + Internet Z1 €39,95 €42,50 6,38%
TV + Internet Z2 €49,95 €52,50 5,11%
TV + Internet Z3 €59,95 €62,50 4,25%
AltijdOveral €49,95 €52,50 5,11%
SamenCompleet €64,90 €66,90 3,08%
GewoonGoed €44,95 €45,95 2,22%

Maakt het meteen inzichtelijk dat klanten met TV+Internet gestraft gaan worden voor het niet (meer) afnemen van geen telefonie...
Yay, behoor ik toch maar mooi even tot de groep die de grootste stijging te verwerken krijgt. En dat terwijl ik het net een paar maanden heb.

Prijs was het voornaamste argument om voor Ziggo te kiezen. Ik neem aan dat andere providers ook nog wel met verhogingen zullen komen, maar ik vind deze stijging wel vrij fors.
Met TV + Internet Z2 val ik ook in de hogere categorie :S
Relatief mild? Nou hebben we hier naar het schijnt een inflatie van 1% ofzo (ik wil niks horen over deflatie tot de belastingen omlaag gaan), en dan komen alle maatschappijen met 2% of meer aan prijsverhogingen. Dat noem ik niet mild, dat is gewoon flauw.

De snelheden blijven ondertussen gelijk, dus je krijgt gewoon minder waar voor je centen, terwijl dataverkeer vooral goedkoper zou moeten worden door de immer voortschrijdende technologie.

[Reactie gewijzigd door FreezeXJ op 7 januari 2015 18:02]

Sterker nog: EUR 2,55 is een verhoging van gemiddeld ~5% op de TV+Internet abo's.

Je vraagt je ook af welke zichzelf respecterende journalist deze toevoeging in de kop plaatst. Tenzij er gespecificeerd wordt ten opzichte van wat de prijsverhoging relatief licht is, betreft het hier een op de mening van de journalist gestoeld waardeoordeel. Tenzij er een opiniestuk wordt geschreven dient de mening van de journalist buiten het artikel en zeker buiten de kop gehouden te worden.
Prijsverhoging doen ze dan ook niet elk jaar.
Je kunt pas iets zeggen over de prijsverhoging zeggen als je de interval weet van de vorige prijsverhoging weet!

Liever eens in de 5 jaar 2 euro erbij op dan elke 6 maanden 50 cent.

Providers doen liever niet aan prijsverhogingen omdat dit abonees het recht geeft om per direct op te stappen :)
Jaja, overstappen. En waar na toe dan?
Yep, they've got us by the balls. Deze prijsverhogingen kunnen we waarschijnlijk jaarlijks gaan verwachten.

DSL is geen alternatief. Glasvezel is vaak niet beschikbaar. Dus dan zijn we van de concurrentievrije kabelmarkt (Liberty Global) afhankelijk.

Toch denk ik dat je wanneer je kabel tot je beschikking hebt, je momenteel een ongekend goede prijs/kwaliteitverhouding hebt m.b.t. je internetverbinding. Je zult maar geen kabel/glasvezel aan je huis hebben liggen, dan heb je vaak hooguit de beschikking over een paar mbps aan snelheid.
De prijsverhoging doen ze wel elk jaar!
In oktober 2013 werd ik abbonee op 38.95.
Vorig jaar verhoogd naar 39,95
In maart naar 42,50
Inderdaad, ze hebben bij Ziggo een vast ritme om iedere paar maanden een prijsverhoging van ongeveer een euro door te voeren. Enkele maanden later krijg je juichberichten over een gratis verhoging van de internet snelheden. Ja, die snelheid had je dus al betaald, dus sigaar uit eigen doos! Dan weer enkele maanden later volgt de volgende kleine prijsverhoging van 1 of 2 euro per maand. En de cirkel herhaalt zich.

Bij o.a de KPN providers gebeurt precies hetzelfde. Je kan dus geen prijsvoordeel pakken met een overstap. Als je al snelle toegang tot alle providers hebt. Daarom kan Ziggo ook makkelijk zeggen dat je op kan zeggen als je het niet eens bent met de prijsverhoging. Dat doen ze ook netjes. Maar overstappen loont in de meeste gevallen te weinig.
Ze laten je anders gewoon rustig doorbetalen met je "oude" abonnement tot je moet verlengen
Technologie die wel aangeschaft moet worden en geïnstalleerd.
Investeringen [in nieuwe technologie] zijn altijd al onderdeel geweest van de prijs. De investeringen worden nu echter opeens groter.
Dan vind ik het niet erg om daar voor te betalen. Zie ook nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid
Uiteindelijk zal het voor iedereen sneller worden omdat ze moeten concurreren met glasvezel.
Ziggo moet helemaal niet concureren met Glasvezel.

rede 1: Niet overal is glasvezel te krijgen concurrentie tegen glasvezel is er dus niet
rede 2: Enige concurentie met glasvezel zijn mensen die

- een hekel hebben aan ziggo om welke reden dan ook (deze groep had dan toch wel gekozen voor ADSL)
- Willen zelf thuis servetjes opzetten of willen heel snel downloaden.. en uploaden..

Concurrentie zie ik niet direct met glasvezel. alleen voor een bepaalde groep mensen. en wil je concurreren zorg je er voor dat je gelijk of betere dienst kan geven dan je concurrent met lagere kosten.
Welkom in 2015 als je thuis zit met een gezin van 5 personen ga je niet op een ADSL lijn kunnen gamen, dit is uitgesloten gaat gewoon niet werken.

Als er dan in de wijk ziggo en glasvezel ligt heb je 2 opties en dus naar mij inzicht 2 concurrenten. Een bedrijf hoeft niet het zelfde aan te bieden om een concurrent te zijn.

Als een pizzaboer naast een chinees restaurant gaat zitten verkopen ze beide eten en dus zijn het zeker concurrenten.
je vergeet het woordje "ALS" te quoten

want daar ligt dus dat addertje onder het gras
er is bijna nergens glasvezel te vinden in nederland

leuk dat concurrenten verhaal maar liberty global heeft geen concurrentie in grote delen van nederland
Gezin met 5 personen gaan er 5 echt niet op 5 verschillende consoles of pc's gamen..

Pa en Ma zitten aan de koffie in de woonkamer..
terwijl de kids met elkaar gamen of elk op hun eigen console..

Dan nog met een 2 mbps lijn kan jij prima gamen.. en met 8Mbps die je nu veel ziet op ADSL kan jij met 5 personen prima gamen..

Gamen zet echt geen zoden aan de dijk.. Downloaden en streaming media dat zuipt bandbreedte.. Gamen is nog 10Mb per uur down en 6Mb up.. dat is nog 2,5 Kbps
Hier bij ons in de woonplaatst zijn ze bezig met een proef om glasvezel neer te leggen. Prijs is lager dan bij Ziggo, met deze prijsverhoging helemaal. Nu hopen dat meer mensen het willen zodat we de minimale hoeveelheid aansluitingen krijgen.
Dat is bijna alle wijken in Nederland aan de hand. In bepaalde wijken was de animo te laag en gaan ze weer weg. Andere wijken hebben graag Glas liggen en daar wordt het geplaatst.

Maar dan nog in 90% van de wijken ligt geen glasvezel.. Concurrentie is dus ver te zoeken.

Dus of kabel via Ziggo/UPC. soms nog een andere aanbieder anders ADSL..
Hoezo worden de investeringen groter?
Ik zat bij een bedrijf waar een router werd gekocht voor 40.000 euro. Na 5 jaar was die afgeschreven en zat er 40.000 euro in het vervangingspotje. Blijkt de vervangende router (die beter was, want snellere processor, meer geheugen, snellere ethernetpoorten)nog maar 25.000 euro te kosten...
Dat geld natuurlijk niet voor alles.

Apparatuur die zich aanschaf loopt in de miljoenen.. Nu ze ook verbonden worden met het UPC netwerk zit daar sowieso veel grotere inversteringen in.. om de twee niet verbonden netwerken wel met elkaar te kunnen verbinden.
Dat klopt, maar de kost gaat voor de baat (oud Hollands spreekwoord): je zal moeten investeren om op termijn geld te kunnen verdienen. Om nu de prijzen te verhogen terwijl je weet dat de kosten op termijn zullen dalen door de synergie die uit de fusie komt en in een markt waar de prijzen van apparatuur over het algemeen daalt doet me toch vermoeden dat er meer sprake is van winst-maximalisatie dan echt door berekenen van de kosten naar de klant.

Maar daar is het ook een commercieel bedrijf voor: als commerciële bedrijven geen winst maken gaan ze kopje onder, dat snap ik dan ook wel weer :)
Naast de prijs veranderd de techniek ook. Het is lang niet altijd genoeg om iets te vervangen door iets gelijkwaardig of soortgelijk. Als je gaat investeren in nieuwere (en wellicht betere of betrouwbaardere) techniek zul je zien dat het voorbeeld zoals jij schetst vrijwel nooit op gaat.
ik zou zeggen tijd voor een bedrijfs uitje want jullie hebben 15k over ;)
Ik ben helaas weg bij dat bedrijf. Anders was het een goed idee geweest :)
Dat zou al in de prijs moeten zitten. Logisch redeneerend. Mijn routers die ik koop worden ook steeds goedkoper en sneller. PC producten idem.
ziggo heeft al een aantal keren de snelheden verhoogd zonder extra kosten. nu gaan de kosten met 1 euro omhoog en iedereen roept boehoehoe xD. sorry maar ik lach me echt rot. ik vind dat de prijs voor mijn pakket zelfs na de verhoging van 1 euro nog steeds goed en klaag dus niet
€2,55 prijsverhoging omdat ik geen vaste telefonie, welkom in de 21e eeuw, wens te gebruiken? En de Alles in één pakketten slechts €1,- verhoging. Riekt naar gedwongen koppelverkoop. Toch blij dat ik indertijd die glasvezel Polen een aansluiting heb laten aanleggen.
precies, ziggo is er ook achter dat telefonie niet echt belangrijk meer is. Dus dat onderdeel hebben ze in prijs verlaagd want tv en internet zijn veel belangrijker en meer waard.

Dus als je zo redeneert is het logisch, alle abo's zijn 2.55 duurder geworden maar ze hebben het telefoon gedeelte afgewaardeerd omdat het niet veel waard is tov de tv/internet met 1.50
Ik wou inderdaad net mijn telefonie deel opzeggen nu ik dit las, dat was altijd 5 euro extra, nu is dat verschil nog maar 3,50... Nou ja in elk geval weer 3,50 voordeliger voor een optie die ik toch niet gebruik.
Maar ik blijf ook de kosten van het tv gedeelte hoog vinden.
Ben het helemaal met je eens, koppelverkoop is aanstootgevend.
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat ik dit eerst op Tweakers lees in plaats van dat Ziggo dit eerst aan mij als klant laat weten?

Het is jammer dat er bij mij geen glasvezel ligt...
Er moet altijd eerst een persbericht uit zijn voordat de klanten of anderen op de hoogte gebracht worden, in verband met koersmanipulatie. Nu weet iedereen (die het nieuws volgt) het op dezelfde tijd, waardoor je niet even snel je aandeeltjes Ziggo kunt verkopen. Dat zoiets nogal zuur is voor medewerkers, klanten en andere belanghebbenden is jammer, maar helaas. De AFM is daar redelijk onverbiddelijk in.
Heb je voor dat AFM-gedeelte een bron?
Dit prijsverhoging staat niet bij de Ziggo persberichten: https://www.ziggo.com/nl/newsroom/persberichten/
En bedrijven zoals AH etc. versturen toch ook geen persbericht als de prijs van een pot pindakaas omhoog gaat?
Gewoon op AFM.nl beschikbaar. Zie bijvoorbeeld http://www.afm.nl/~/media/files/brochures/2009/kgi.ashx of lees de WFT eens door.

De gedachte hierachter is dat informatie voor iedereen (publiekelijk) beschikbaar is, zodat mensen niet met voorkennis zouden kunnen handelen (inside information). Dit zou de efficiente markt theorie ondersteunen.

In dit artikel staat de bron gewoon gegeven: https://www.ziggo.nl/klan...nistratie/nieuwe-tarieven

Voor een pot pindakaas zal er geen persbericht worden uitgegeven (AH is ook niet beursgenoteerd). Indien er een integrale verhoging/verlaging plaats vindt zal dit wel gebeuren al dan niet met informatie hoe er met eventuele gerelateerde risico's wordt omgesprongen (grondstofprijzen).
Het hangt af van hoe koersgevoelig de informatie is. Een pot pindakaas is een betrekkelijk onbetekend product voor Ahold, maar als ze bijvoorbeeld overschakelen op een nieuw betalingssysteem zal dat wel gemeld worden, idem als hun pindakaasfabriek uitbrandt.

(overigens is Ahold wel degelijk beursgenoteerd ;))
Voor een pot pindakaas zal er geen persbericht worden uitgegeven (AH is ook niet beursgenoteerd).
AH kennen we op de beurs natuurlijk wel als Ahold. Maar dan hebben we het natuurlijk ook over de andere onderliggende bedrijven. Albert Heijn B.V., Etos B.V., Gall & Gall B.V., Bol.com.
ziggo is sinds 22 dec 2014 niet meer beursgenoteerd. LGI wel maar niet in NL.
Erm, ik had vanmiddag half twee al een mailtje van Ziggo...
Heb ze teruggemaild of ze ook konden uitleggen waarom. Uiteraard een bounce dat er niet gereageerd wordt op een reply, dus zucht weer het klantenserviceformulier invullen met al mijn gegevens die ze al lang en breed hebben. Klantvriendelijkheid gaat het geld vast niet in zitten...

(offtopic) Verder niet veel te klagen horen, de 90/9mbit is dat ook daadwerkelijk. Alleen de Ubeerouter is bagger, maar daar moet ik nog eens achteraan. Heb er nu een Sitecom naast liggen en die presteert een stuk beter (kun je nagaan...)
Zet WiFi spots aan en je hebt 100/10 :)
Hehe ja :)

Heb nog antwoord gehad trouwens:
Bedankt voor uw e-mail van 7 januari waarin u vraagt om uitleg over de tariefwijziging.

Ik kan u vertellen dat de tariefwijziging plaats heeft gevonden omdat we continu investeren in het verbeteren van onze diensten. Dit houd onder andere in dat wij werken aan een sneller en beter internet en een beter wi-fi en telefoon signaal. De kosten stijgen hier natuurlijk door. Een deel van deze hogere kosten berekenen wij door aan onze abonnees.

Ik vertrouw er op dat mijn antwoord duidelijk is.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.
Heb je wel je mail bekeken? Ik kreeg een mail om 3 uur vandaag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
De belangrijkste wijzigingen voor u op een rij:

Met ingang van 1 maart 2015 verhogen wij het maandelijkse tarief van uw abonnement TV+Internet Z2 met € 2,55 per maand.

Omdat onze tarieven worden aangepast, heeft u tot 1 maart 2015 de mogelijkheid uw abonnement kosteloos op te zeggen.

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u blijft genieten van onze producten en diensten.

Met vriendelijke groet,

Hans Blom
Directeur Consumentenmarkt
Ze doen er alles aan om te zorgen dat je blijft genieten, wat dan? Er staat gewoon "betalen en anders zoek je maar een ander". Hoe komen ze je tegemoet zodat je genot gelijk blijft?
Minder storingen? Beter signaal. Dat kan best onderdeel zijn van meer kosten maar ook betere kwaliteit. Uiteindelijk dus meer genot. ( behalve als je geen ruk om kwaliteit geeft natuurlijk, en alleen met je buidel denkt... Dan zal je vast niet genieten.)
Is dat iets dat ze beloven dan? Krijg je eerder een vergoeding bij storingen? Als dat bericht van Hans Blom het hele bericht is vind ik het een bijzonder onbeleefd bericht.
Moet dat dan? Jij mag kwaliteit verwachten, helemaal voor een prijsverhoging die samenhangt met blijkbaar hele dure investeringen.

Dus als jij een keer storing hebt, kun je dit mailtje er bij pakken en ze daar een flink mee om de oren slaan. En escaleren natuurlijk. En anders pakken we kassa, de consumentenbond en radar er bij. Kijken hoe leuk ze het dan vinden.

Het is niet alsof UPC nooit eerder in het beklaagdenbankje heeft gezeten bij die partijen ;-)
Jij stelt dat ze dat tegenover die prijsverhoging zouden kunnen zetten, dan vraag ik me af of ze dat ook doen. Zo niet, laten we er dan maar van uit gaan dat ze er niets tegenover zetten en die hele opmerking van "we doen er alles aan" gewoon larie is.
Het is toch dat ik klant bij hun ben, waarom moet het zover komen dat je kassa, de consumentenbond en of radar er bij moet halen. Als jij brood bij de bakker koopt wat beschimmeld is ga je toch ook terug en sla je hem net zo lang met het brood tot hij een nieuwe geeft ?
Het is toch dat ik klant bij hun ben, waarom moet het zover komen dat je kassa, de consumentenbond en of radar er bij moet halen
och, in het verleden is dat bij UPC toch vaak genoeg noodzakelijk gebleken.

Bij de meeste bedrijven (die klantvriendelijk zijn), is dat natuurlijk absoluut niet nodig.
Ik heb een half jaar zelf met ziggo in de strijd gelegen, maar heb mooi wel gewonnen :Y)

Iets met elke avond bellen te ze er gek van werden :)

[Reactie gewijzigd door xleeuwx op 9 januari 2015 09:20]

En jij denkt dat ze dat ene ruk interesseert als ze toch de enige, numero uno zijn? Ze lachen je recht in je gezicht uit! :(
Zou wel mooi zijn als de OPTA nu met verplichte openstelling van de kabel komt :Y)
Stel dat je al geen of nauwelijks storingen had, dan heb je hier niet echt veel aan..
Sowieso wordt nergens iets over kwaliteit gezegd, dus dat vul je nu mooi zelf in...
Ben benieuwd naar de kwartaalcijfers volgend kwartaal, moet je je best genaaid voelen als de winst is toegenomen !
Wat ik wel een naai streek vind is dat de een meer verhoging krijgt dan de ander ook al is het een klein bedrag. Ze willen vast dat we overstappen naar alles in 1.
Stoppen met Ajax?

[Reactie gewijzigd door jpsch op 7 januari 2015 20:41]

De vrouw gebruikt reeds goedkope schoonmaakmiddelen van de Action.
Niet iedere ziggo klant krijgt deze mail op hetzelfde tijdstip.....
Daarom is het ook spijtig dat je als klant via andere sites er achter komt en niet als eerste word ingelicht.
Nog niks ontvangen hier...
Op het moment dat ik dit nieuwsbericht las, heb ik mijn mail gecheckt. Ik had toen niets en nu ook nog niet.
Ik kreeg vanmorgen al mail van Ziggo. Vond het wel netjes. Niet dat ze met deze prijsverhoging van de dual play pakketten proberen om Ziggo telefonie door je strot te duwen. Maar ik weiger. Voip is nog steeds veel goedkoper dan Ziggo telefonie.
Sterker nog, de telefonie tarieven stijgen ook weer (heb ik gelukkig ook geen last van met mijn VoIP lijn)
Als zakelijke klant had ik deze verhoging vanochtend netjes in de mail zitten. Als (prive) consument heb ik geen mail ontvangen.
Zelfde gevoel hier. 2de verhoging in een jaar tijd. Ik ben er niet over te spreken.
Daar baal ik hier ook van.
Ik heb een paar uur geleden reeds een email ontvangen waarin ze de prijswijzigingen communiceren. In dit geval kwam het nieuwsbericht dus duidelijk later :).
Die kop van dit artikel slaat echt nergens op. Lichte prijsverhoging? Misschien dat stukjes schrijven voor Tweakers zo'n goudmijn is maar 30 euro meer per jaar vind ik nog steeds veel. Het is gewoon zuur, heb net overal mijn uitgaven een beetje zitten bijschaven en dan maakt Ziggo dat met 1 'lichte prijsverhoging' goeddeels weer ongedaan.

Ik ga zeker overwegen om gewoon een ADSL only abonnementje te nemen bij Telfort (in het verleden goede ervaringen mee gehad) . Scheelt me bakken met geld en dan moet ik maar op een andere manier de incidentele voetbalwedstrijden gaan volgen.

EDIT: Done, doei Ziggo!

[Reactie gewijzigd door Teejoow op 8 januari 2015 09:38]

het is relatief gezien toch echt een kleine verhoging
Toen ik in september 2013 abonnee werd betaalde ik €38,95. Dat wordt vanaf maart 2015 €42,50. Binnen twee jaar tijd dus een stijging van €3,55 of 9,1% zo je wilt. En dat terwijl ik €38,95 eigenlijk al duur vond.

Maar goed, ieder mag zijn eigen afweging maken. Ik stap in ieder geval over.
ik snap precies wat je bedoeld, maar het articel gaan specifiek over een relatief lage verhoging van 1 euro in de maand.

een euro in de maand is relatief weinig

op jaarbasis zal het inderdaad meer dan relatief weinig zijn, maar daar ging het articel niet over
Voor de Z1 klanten (waaronder mijzelf) hebben we het over €2,55. Die verhoging van vorig jaar (€1) heb ik inderdaad nog geslikt, maar een nieuw jaar, een nieuwe prijsstijging en dan gelijk €2,55? Dat is mij te gortig.
En nou is het afwachten of iedereen hier ook zo begint te steigeren net als half Belgie toen telenet* 1 euro duurder werd.

Edit: oeps ;)

[Reactie gewijzigd door 434365 op 7 januari 2015 19:27]

Waarom steigeren, prima prijs, prima kwaliteit. En nee, ik heb geen aandelen Ziggo.
Waarom steigeren, prima prijs, prima kwaliteit. En nee, ik heb geen aandelen Ziggo.
Lang leve de concurrentie op de kabelmarkt. :p
Er hoeft ook geen concurrentie op de physical layer plaats te vinden. Concurrentie doe je op de services. Hoe dat binnenkomt is niet relevant. Ergo, er is genoeg concurrentie. Hoogstens als het commercieel niet aantrekkelijk is is in sommige gebieden het aantal aanbieders minimaal. Maar dat geldt voor alles. In een klein dorp heb je ook niet de keuze uit meerdere supermarkten.
Op d kabel is geen concurrentie. Zo simpel is het: ik heb hier keuze uit kabel (90 Mb/9 Mb up/down), of ADSL, waarbij ik door de afstand tot de centrale geen garantie heb dat ik meer dan 8 Mb zal halen. Dus waar is nu die concurrentie?
:?

Ze hadden de kabelmarkt op dezelfde manier open moeten breken als de energiemarkt: je bepaalt zelf je leverancier. Helaas heeft de ACM (?) daar flink zitten prutsen of slapen. Gevolg is dat de consument fors gedupeerd is:(
Ik heb precies dezelfde situatie, alleen dan heb ik niet eens de optie tot coax - het ligt niet naar mijn huis.

Mijn "open markt" is precies ADSL.

Waar kan ik uit kiezen? Tele2 en KPN, KPN of KPN, Stipte (scarlet) of Online (t-mobile).

Dus ook op de ADSL markt vind ik de concurrentie niet echt concurrentiewaardig.

Stipte is vanaf 30e/maand en online zou 20e/maand (10mbit) zijn. Ik heb uiteindelijk gekozen voor xs4all voor 30e/maand. Want Telfort kon niet leveren en nu heb ik 13mbit en een veel betere provider.
Als Telfort niet kan leveren dan zou technisch gezien xs4all ook niet kunnen leveren aangezien dat ook een onderneming van KPN is.

Ook ik stem voor een open kabelmarkt aangezien er voor veel streken geen andere optie als de kabel is. omdat ze te ver van de wijkcentrale afliggen voor een fatsoenlijke ADSL verbinding
Het had te maken met dat ze eerst een monteur wilde sturen om de lijn te testen, terwijl de bewoner hiervoor ook gewoon 12mbit had. Het is de enige lijn naar mijn huis dus ik had die monteur gecanceled. Vervolgens heeft het KPN levering die tussen telfort en KPN actief is doodleuk drie weken na aanvragen de order gecanceled.

Toen heb ik voor XS4ALL gekozen die binnen een week de lijn had aangezet.
Als je concurrent de eigenaar van de physical layer is, dan is het lastig concurreren.
Daarnaast is KPN eigenaar van 80% van alle glasvezel aanbieders over zijn, nu eigen, netwerk.

Eigenlijk zou de overheid eigenaar moeten zijn van alle fysieke verbindingen en iedereen daar toegang op geven. Dan pas is er echte concurrentie mogelijk.
De overheid was eigenaar van alle fysieke verbindingen, hoe denk je dat KPN aan zijn koper aansluitingen gekomen is :P
Een oligopolistische markt met slechts drie partijen blijkt nou nog niet de beste vorm van concurrentie te geven. Het probleem is dat partijen in deze markt een verzekerd marktaandeel hebben en veel minder hoeven te veranderen om de concurrentie bij te blijven. Wel is het altijd nog beter dan een single operator.

Wel ben ik van mening dat diensten en fysieke transport gesplitst hadden moeten worden om de concurrentie op het medium te bevorderen. Het medium blijft in handen van het publiek om zo doende publieke belangen als leveringszekerheid of betrouwbaarheid te waarborgen.
Hoeft niet in handen te zijn van het publiek, gewoon 1 commercieel bedrijf die zich alleen ontfermd over de fysieke lijnen zou ook al goed zijn.
Meer informatie over de gezonde concurrentie werking in NL Telecom / ISP hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fabeltjeskrant
My point exactly
Was gewoon een sneer naar alle belgen die zo over de zeik gingen ;)
Zover zou ik niet gaan. De Belgen zijn mij lief.
Hij heeft wel gelijk natuurlijk :) (komende van een Telenet-klant)
Wij Belgen betalen dan ook meer dan jullie duurste pakket voor wat bij jullie het basis pakket is ... makkelijk praten zo. Bij Telenet betaal je binnenkort 65€ voor een basis 3-in-1 pakket.
Maar in Belgie is de benzine en diesel weer een stuk goedkoper. Oftewel: het heeft geen zin om individuele zaken per land te vergelijken. Tenzij we eindelijk eens doorpakken naar een geharmoniseerd Europa (al was het maar voor Noord-Europa).
Zijn België en Nederland niet West-Europa? Als ik mij niet vergis behoort Scandinavië, Denemarken, etc. tot Noord-Europa. Kan natuurlijk fout zitten, geografie is niet mijn dagelijkse bezigheid.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 7 januari 2015 22:58]

en ja belgie is ook een vlak land.
Dit was Telenet en niet Belgacom ;)
Dit is Nederland. We hebben het jaren lang veel te goed gehad.
Staken of op onze strepen staan dat doen we niet in dit land. Het is slikken en door gaan.
Zorg premies die onbetaalbaar worden. Terwijl de zorg die je krijgt steeds minder wordt .
We krijgen dadelijk Amerikaanse taferelen Kijk maar eens naar Sicko van micheal moore
Als je oud wordt moet je het zelf maar uitzoeken hoe jij dat maar op gaat lossen . Nee je mag niet investeren voor een oude dag voorziening...
Benzine prijzen sky high en ook nog eens hele dure wegen belasting moeten betalen.
Gigantische werkeloosheid, maar Gigantisch veel import werknemers...
ontslag recht? sinds dit jaar kan je baas je gewoon met een paar maanden mee zo naar huis sturen en een goedkoper iemand voor jou in huren.
BTW is enorm hoog
In Nederland voelt het gewoon als je werkt dan moet je gestraft worden. En doe je niets dan wordt je beloond.
Anoniem: 382732
@Red_inc7 januari 2015 19:52
Noem eens een land waar het over de hele linie beter is dan in Nederland? Ik kan er geen 1 verzinnen.
Onjuist, de btw in Noorwegen is 25% tegenover 21% in Nederland en ook de lagere btw tarieven zijn daar hoger. Bron: http://www.dezaak.nl/btw-tarieven-in-europa-4295485.html

Nog andere landen waar het beter gaat?

[Reactie gewijzigd door kami124 op 7 januari 2015 21:06]

Vergelijk dan ook de loonbelasting en premies..
http://noorwegen.placement.nl/?menu=117&id=269

Hun staffel start bij 27% tot 50k en die van ons start bij 37% en is bij 55k al 52%.
ik heb getwijfeld over België
want dat taaltje is zo zacht.

stond zelfs in dubio maar ik nam geen enkel risico. O-)
BTW tarief in Noorwegen is hoog, maar het gaat zeker veel beter in Noorwegen.

Punt waar o.a. Noorwegen het veel beter heeft gedaan dan Nederland is hoe er met de de olie en gas opbrengsten is omgegaan.
Noorwegen: gooi alles in een spaarpot
Nederland: Gebruik het geld voor werklozen, pensioenen, enz.

Nu verdient Noorwegen met de rente van de opbrengsten meer dan aan de opbrengsten zelf.
Nederland krijgt minder opbrengsten omdat het minder uit de gront kan halen, en het geld van de gaswinning is al lang uitgegeven.

Nederland moet flink bezuinigen.
Noorwegen kan relaxt verder leven.

Noorwegen betalen inderdaad ook veel BTW, maar ze krijgen er ook weer veel voor terug.
En zoals Carda ook opmerkt, is de loonbelasting weer heel anders.
Je slaat behoorlijk door, dat het slechter wordt, dat wel dat kan ook niet anders. benzine prijzen zijn laag, zorgpremie is vooral voor de lagere inkomens die net buiten de subsidie grens vallen onbetaalbaar. Je bent altijd vrij om naar de VS af te reisen.
On-topic: prijzen gaan bijna altijd omhoog, dat is de loop der dingen dus ook bij Ziggo
Nee, voor VS heb je een Green Card nodig.
90 dagen als niet VS-burger.
Je hebt gewoon hartstikke gelijk. Helaas blijft de Nederlander in de collectieve waan dat "het hier zo goed is" ... net een sekte.
Helaas blijft de Nederlander in de collectieve waan dat "het hier zo goed is" ... net een sekte.
Er wordt ons voorgehouden dat het hier goed is en welvarend door Nederland te vergelijken met gebieden waar het dus nog slechter gaat. Daar win ik niks mee. Mijn situatie wordt niet beter door te weten dat een ander in een kartonnen doos bij de voedselbank woont.
Het duurste pakket is nog steeds goedkoper dan het pakket wat ik nu bij UPC heb.. Dus laat ze maar komen met ZIGGO hier!
Ziggo gaat bij je komen... dat heet UPC / Ziggo... en de tarieven kunnen alleen omhoog... De tarieven van oud-Ziggo gebieden zal nog verder stijgen en uiteindelijk zullen ze ook de systemen gelijktrekken, dus geen CI kaarten meer in Ziggogebied, maar gewoon per TV huren. :'(
Dat weet ik. Daarom zei ik ook laat ze maar komen..
Uhm...het is Ziggo die verdwijnt. Die kan dus niet komen....
Dit klopt niet. Het is Liberty Global dat Ziggo heeft overgenomen, niet UPC. Liberty Global heeft dus de keuze uit twee merken en men heeft gekozen voor Ziggo. UPC als merk zal in Nederland verdwijnen.

Daarnaast is het zo dat Liberty Global 1.6 miljard in cash heeft betaald waarvan ze 1.5 miljard weer terugkrijgt van Ziggo in de vorm van een dividend uitkering. De rest van de 4.9 miljard is betaald met nieuw uitgegeven aandelen Liberty Global.

Uiteindelijk is er dus maar heel weinig cash van eigenaar gewisseld en is het meer een soort fusie dan een overname.
Libery Global koopt met UPC als dochter bedrijf Ziggo op. Fuseert deze twee, waarbij UPC doorgetrokken wordt in het Ziggo gebied, met enkel de naam van Ziggo landelijk.

Dus het wordt gewoon allemaal UPC, met de bedrijfsnaam van Ziggo.
Uh nee het is upc merknaam die weggaat en ziggo gaat heten.
Ziggo als infrastructuur wordt UPC, qua netwerk, diensten, prijzen (neem ik aan), qua alles. Enkel de naam blijft Ziggo mede omdat de naam Ziggo een betere reputatie heeft dan UPC.
Dus nee, je gaat niet de voordelen van Ziggo krijgen daar deze gaan verdwijnen bij het verdwijnen van een oer Hollands bedrijf.
Ziggo is al zeker 10 jaar niet meer Nederlands.
(Ziggo bestaat nog geen 10 jaar, was eerder nog @Home)

Ik dacht dat Ziggo begon met enkel Amerikaanse en Brise investeerders, maar het als bedrijf echt Hollands was.

Ik kan het mis hebben hoor.
(Ziggo bestaat nog geen 10 jaar, was eerder nog @Home)
Afhankelijk van de regio was het ook Casema, Wanadoo, Orange
Aanbiedingen zullen er altijd zijn, zou eventueel best glasvezel upload snelheden willen hebben, maar voor 99% van de tijd is het allemaal koek en ei. Afgelopen jaar wat lui geweest, na afloop van de aanbiedings periode een half jaar volle pond betaald. Nu echter weer een prettig pakket, hetzelfde internet, enkel de horizon erbij incluis een fijne korting.

Aanbiedingen komen en gaan..
Maar je krijgt dan ook minder als bij upc dus dat moet ook even meegenomen worden.

en de andere 2 paketten zijn juist weer duurder dus over het algemeen ben je beter af bij UPC.
Je kunt dus (weer) opzeggen per 1 maart.... O-)
En ik denk dat er veel op gaan zeggen. (of eerder abonnement downgraden)

Veel klanten hebben meegedaan aan acties, bijv. de (2x) honderd euro cadeaubonnen van de MediaMarkt bij overstap van TV + Internet naar Ai1 van de afgelopen keer, of een gratis recorder of tablet.

Eerlijk gezegd ikzelf ook, eerste keer van TV+Internet naar Ai1 voor een 'gratis' Samsung Tablet.
Toen kwam er halverwege het jaar een prijsverhoging en kon dus kosteloos opzeggen/downgraden met behoud van tablet. Per saldo ong. 30,- extra betaalt aan abonnementskosten.
Tijdje terug weer meegedaan aan een actie (in de mediamarkt).
Wederom overgestapt van TV+Internet naar Ai1 (5,- per maand extra 1 jaar vast) waarbij twee cadeaubonnen van 100 euro werden weggeven.
En kan dus nu wederom per 01-3 opzeggen/downgraden....en wachten op de volgende actie :X

[Reactie gewijzigd door JvdW op 7 januari 2015 18:38]

Ik was van alles in 1 naar 2 in 1 gegaan (z2) toen gratis onderling bellen eruit ging. Dit scheelde 2 euro 50 nu is dat bedrag dus weer hetzelfde, belachelijke verhoging. :(

Ik na nu downgraden naar z1 gewoon uit principe. Ik ga niet meer betalen voor hetzelfde (of minder) en het kan nog niet maar als ik glasvezel heb ben ik weg.

Nadeel van een downgrade zal wel zijn dat ik een jaar vast zit dus moet even goed informeren of en wanneer glasvezel wordt uitgerold.

[Reactie gewijzigd door DummyXL op 7 januari 2015 20:47]

Anoniem: 463321
@DummyXL7 januari 2015 23:36
Ik wilde van Alles-in-1 naar Z3, dus telefoon eruit. Scheelde 5 euro per maand. Dat is nu nog maar 3,50 euro. Maar de belminuten zijn ook duurder geworden las ik dus ik ga het alsnog laten omzetten naar Z3.
Eigenlijk wel een goed idee, morgen maar even bellen voor de 6 maanden korting. :P
Het mooie is dat je altijd kunt opzeggen en de opzegtermijn is dan 1 maand. Daarna kun je gewoon weer klant worden.
Hum, beetje jammer.

We krijgen meer zenders..... En dan wat later, maar je gaat ook meer betalen. Lekker.
Ik hoef de extra zenders niet....

Wel mooi, nu de mogelijkheid om over te stappen naar glas toch maar eens opnieuw bekijken.
Hoezo krijgen we meer zenders? De zenders genoemd zijn extra aan te schaffen zenders. Ik mag hopen dat de investeringen dan ook duidelijk terug te zien zijn in een verbeterd HD aanbod. De terugkeer van amerikaanse sportzenders mag ook wel daarin meegenomen worden.
De enige zender die er sinds 1 januari 2015 bij is, is SBS 9.

https://www.ziggo.nl/tele...erzicht/zenderwijzigingen
nee ook ALLE regionale zenders komen erbij. Dus iemand die in Groningen woont krijgt niet alleen TV Groningen, Drente en Friesland, maar nu ook Brabant en Zeeland etc...
of dat een aanwinst is is een andere vraag
Die regionale zenders kon ik in de Randstad al jaren krijgen bij Ziggo, maar de behoefte is - behalve bij rampen - niet echt aanwezig.
Die regionale zenders kon ik in de Randstad al jaren krijgen bij Ziggo, maar de behoefte is - behalve bij rampen - niet echt aanwezig.
Inderdaad. Bij de Moerdijkbrand bij Chemiepak was het handig, maar tevens de laatste keer dat ik naar andere regio´s keek.
Meer zenders? waar dat? welke?
Geld dat ook voor Alles in 1 plus?
Heeft iemand hier tv+internet?
Ik dacht ga even mijn abbo wijzigen omdat er maar 3,50 euro verschil tussen zit zie ik dat als je telefoon er bij neemt dat je kan kiezen uit voordelen zoals een galaxy tab 4. waarschijnlijk lees ik het verkeerd maar misschien het proberen waard?

Edit: Heb even Ziggo opgebeld en krijg nu dus een Galaxy Tab 4 7 inch. Aanrader dus als je in de zelfde situatie zit als ik.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 7 januari 2015 20:30]

Anoniem: 127632
@MissMe NL7 januari 2015 20:30
Heb tv + Z1 internet genomen nadat ik vorig jaar alles in 1 had. Gebruikte vaste telefonie haast niet meer sinds Ziggo mobiel. Geen start tarief en betaal per seconde. Ben nu net zo duur uit als alles in 1 ( die destijds 54,95 p/m was) Geef mij maar tv waar ik zelf kan bepalen welke zenders ik wil kiezen. Nu hoop zenders waar ik nooit naar kijk maar wel voor betaal.
En nu kiezen voor eenGalaxy Tab 4 of interactieve hdrecorder betekent wel een contractduur van 1 jaar. En afgelopen 6 maanden mocht je geen alles in 1 hebben gehad.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 127632 op 7 januari 2015 20:39]

Ik heb ook Ziggo Mobiel. Ik zit er nu wel een jaar aan vast maar voor 3,50 verschil maakt mij niet zo veel uit. Mooi Ziggo Mobiel naar 7,50 euro omdat ik toch niet veel bel en data gebruik.
Voor die HD recorder moet je dan wel 49 euro bijbetalen. Plus, wanneer je binnen 24 maanden Ziggo opzegt, moet je je HD recorder weer bij hen inleveren (ook al heb je er dus een bedrag van 49 euro voor betaald, weliswaar een kwart van de retailprijs, maar dat geld is bij opzeggen dus weg - en je HD recorder ook). Dat jaarcontract geldt weliswaar voor 12 maanden, maar die HD recorder wordt eigenlijk pas echt je eigendom na 24 maanden.

Heb gebruik gemaakt van dezelfde actie en vind deze voorwaarde van Ziggo eigenlijk behoorlijk brutaal, zeker nu ze drie maanden later de prijs van Z1 internet + TV in een klap met 6,5% omhoog gooien...
Ben 1,5 jaar geleden overgegaan van Alles-in-1 Plus naar TV+Internet Z2, scheelde 60 euro op jaarbasis voor een telefoonnummer waar niet eens een telefoon aan verbonden zat in mijn woning ;) Zou nu nog mooi zijn als ze of een mogelijkheid bieden om minder te betalen voor het krijgen van minder zenders (wel zelf kunnen kiezen welke je wilt krijgen uit de basis van 60 zenders) of een hogere upload en het wordt nog een betere deal.
1 2 3 ... 10

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee