Caiway verhoogt tarieven en snelheden van Alles-in-1 Glas-pakketten

Internetprovider Caiway wijzigt vanaf 1 juli de tarieven van zijn Alles-in-1 Glas-pakketten. Daar staan in de meeste gevallen wel snelheidsverhogingen tegenover. Daarnaast neemt Caiway de tv-abonnementen onder handen.

Caiway meldt dat de internetsnelheden van bijna alle Alles-in-1 Glas-pakketten worden verhoogd. De verhogingen bedragen, afhankelijk van het pakket, 25Mbit/s tot 100Mbit/s. In sommige gevallen komt daar Plus TV voortaan bij. Daarvoor moeten maandelijks enkele euro's meer worden betaald.

De snelheidsverhogingen gelden niet voor het Alles-in-1 Glas Basis. Daar blijft de 75 Mbit/s gehandhaafd, hoewel het tarief daarentegen wel iets daalt. Ook gelden de vernieuwde snelheden door onbekende oorzaak niet voor abonnees in Krimpen aan den IJssel en Loenen aan de Vecht. Ze moeten daar wel meer gaan betalen.

Caiway zegt de prijzen te verhogen om in de toekomst klanten dezelfde kwaliteit te kunnen bieden als het nu doet. De provider heeft alle belangrijke wijzigingen op een aparte pagina op een rij gezet. Daarop is ook te lezen dat de tarieven voor tv-pakketten iets omhoog gaan, met enkele tientallen centen tot euro's. Ook wijzigt een aantal zenders van plek.

Door Yoeri Nijs

Nieuwsposter

26-05-2015 • 23:03

91

Submitter: lt_cmd_data

Reacties (91)

Sorteer op:

Weergave:

Toevallig dat alle providers hun prijzen verhogen de laatste tijd.
Geeft denk ik wel aan dat er op dit moment weinig concurrentie is.
Daarom ook overgestapt op Vodafone VDSL. Voor 35 euro per maand 80 mbit en bellen plus tv. Alleen die worden volgens de geruchten weer overgenomen door Ziggo/Liberty Group. Och, ieder jaar rondshoppen kan je ook doen.
Bij mij (R'dam centrum) is er niet eens glasvezel of VDSL met DSL haal ik hier maximaal zon 13 mbit/s. Daar betaal ik nu €10/maand voor, zonder tv, ik kijk geen TV. Het zou best wat sneller mogen gaan, maar kabel vind ik te prijzig (€58,50 voor '120' mbit/s down, '12' mbit/s up en TV), als ik hier toegang had tot glasvezel dan zou ik dat ook te prijzig vinden denk ik ;) . Voor €30 zou ik denk ik wel voor die 80 mbit/s gaan als het hier beschikbaar zou zijn.

[Reactie gewijzigd door klonic op 22 juli 2024 19:40]

In Rotterdam centrum ligt wel degelijk glasvezel in het centrum athans op de Blaak zeer zeker. Maar of het particulier te betalen is valt durf ik je niet te zeggen ;)
Ja, goed er is al tientallen jaren glasvezel. Het zit in behang, zendmasten zijn ermee aangesloten, er worden composieten van gemaakt, het is in laboratoria te vinden. :p Maar ik bedoel natuurlijk beschikbaar voor particuliere consumenten en met centrum bedoel ik het gehele centrum, of eigenlijk alles binnen de ring in plaats van enkel de Blaak en het Churchillplein voor bedrijven. Overigens staat er dat het maatwerk is, ik vermoed dat de meeste gebouwen ook niet aangesloten zijn.
http://www.speedtest.net/result/4388671021.png

Dit zijn mijn snelheden bij ziggo ( heb een alles in 1 power voor 56 euro + 25% korting gedurende het contract ). Uiteraard niet de standaard prijs, maar deze snelheden haal je niet bij 80mb ( ook omdat je er niet voor betaald ) maar eerder de 40 zul je dan halen. Bij ziggo haal ik altijd hoger dan de geadverteerde snelheid, iets waar de dsl/vdsl providers wel van mogen leren. Hun komen altijd met hoge snelheden op de proppen en in de praktijk valt het bij volgens mij zo'n 99% van de klanten vies tegen.
Maar goed mijn vriendin en ik kijken wel veel tv 's avonds, dus dan is een kwaliteit provider als upc / ziggo ook gewenst, gewoonweg perfect beeld kwaliteit wat ik elders nog niet meegemaakt heb ( ik heb dan wel mijn bekabeling op orde )

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 juli 2024 19:40]

Of gewoon je contract laten doorlopen bij de provider die je hebt, soms verhogen ze namelijk alleen voor nieuwe klanten en laten ze de oude tarieven voor de oude klanten.
Of gewoon bellen en zeggen dat je wil overstappen naar een goedkopere provider.

Dit zelf laatst bij UPC gedaan bij een nieuw contract nu het eerste jaar 25% korting per maand terwijl de TV reclameactie slecht 3 maanden 25% korting betrof.

Huidige Ziggo klanten kunnen ook gewoon bellen met het verhaal dat je twijfelt om over te stappen en je krijgt dan ook een aanbod om te blijven van 10 euro per maand korting. (Of te wel een telefoontje bespaart je al snel 120 euro per jaar.)

Geloof je het niet bel ze maar ;) al mijn bekende hebben reeds met succes korting op hun abonnement gekregen.
Inderdaad met 1 voorwaarden: je dient je contract te mogen beeindigen, bijv bij een prijs verhoging of einde contractjaar. Hier heb je maar 1x recht op, je kan dus niet elk jaar opnieuw bellen omdat je de normale prijs niet wilt betalen. Althans dat is mij uitgelegd ( niet zo letterlijk, maar wel letterlijk dat je het niet elk jaar opnieuw kan aanvragen )
Wat wel leuk is bij upc/ziggo, is dat je voortaan indien er acties komen voor nieuwe klanten ( die van op de tv / website reclame ) je ook als bestaande klant mag deelnemen met als voorwaarde dat je contract met 1 jaar verlengd word.
Bij KPN kan ik helemaal niks met een telefoon abbo die net zo duur is als het alles in 1 power pakket a 56 euro. 1x een verleng korting gekregen omdat ik over wilde stappen naar vodafone, en dat is nu ook afgelopen, acties voor nieuwe klanten mag ik als bestaande klant niet aan deelnemen bij KPN. Het is dat ik uiterst tevreden ben over het bereik / 4g anders was ik weg daar.
Wat wel leuk is bij upc/ziggo, is dat je voortaan indien er acties komen voor nieuwe klanten ( die van op de tv / website reclame ) je ook als bestaande klant mag deelnemen met als voorwaarde dat je contract met 1 jaar verlengd word.
Ik kan me niet anders herinneren dan dat dit zo is. Ik gebruik dit echt al jaren om steeds met de huidige prijzen mee te komen.

Als je je abbonnement stilzwijgend laat verlengen, ben je een dief van je eigen portomonnee...
Bij UPC was het zo dat als er bijv een reclame spotje kwam van een x pakket voor de eerste 3 maanden met zoveel euro korting dat het alleen voor nieuwe klanten was. Als bestaande klant kon je niks. Wellicht dat het bij Ziggo wel altijd al zo was dat durf ik niet te zeggen. Bijv UPC in ieder geval niet (mits je je zelfde snelheden wilde behouden)

Hoezo een dief van je eigen portemonee? Als je een contract afsluit die bijv 56 euro kost, dan kies je daar zelf voor.. Dat er mensen zijn die ervanuit gaan dat die prijs lager kan/wordt wilt het niet zeggen dat mensen die de normale prijs betalen een dief zijn van hun eigen portemonee.
Je gaat immers akkoord met een bepaalde prijs, en als je die niet wilt / kan betalen moet je elders kijken toch?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 juli 2024 19:40]

Bij Ziggo golden dezelfde regels. Maar gewoon bellen en zeggen dat je ging overstappen. Dan krijg je gewoon een dergelijk bod zoals op tv/vor nieuwe klanten. Moet je natuurlijk wel weer je contract voor x aantal jaar vastleggen.
Bij caiway was het geen probleem om jaarlijks te bellen. Je krijgt dan dezelfde aanbieding als de nieuwe klanten actie exclusief hardware en installatie. Moet je wel weer een jaar lid blijven...

Hier aan de rand ban Naaldwijk nog steeds geen glasvezel (ja als je extra wilt betalen maar 1000 euro of 5 euro per maand extra voor een glasvezel is me ook weer te gortig) dus zit aan een duur kabel abonnement vast. En concurrenten leveren hier geen fatsoenlijke (a/v)dsl verbinding.
Niet alleen moet je transfervrij zijn, maar tevens moet je wel weten dat je in feite een verlenging van het contract aan gaat, oftewel, je zit dan wel weer minimaal een jaar aan vast!

Maar je verhaal klopt wel, en heb ik al meerdere keren gedaan, niet alleen bij internet/TV kabelbedrijven, maar ook b.v. met energieleveranciers.
Het is niet nodig om elk jaar naar een andere maatschappij te gaan vanwege goedkopere tarieven. Die goedkopere tarieven kan je vaak ook gewoon bij je huidige leverancier krijgen. Als je maar mondig bent.
In dit geval niet, ik kreeg een brief van Caiway dat ik meer moet gaan betalen of mijn contract kosteloos mag opzeggen... Ach ja zoals altijd: meer betalen dan maar, want echt een alternatief is er niet. Daarnaast wordt ik persoonlijk ook best blij van een verhoging van 400 Mbit/s naar 500 Mbit/s up en down. Daar betaal ik dan weer graag 2,50 extra voor.
Er is geen concurrentie. Ik slik de vierde verhoging van Caiway in ruim een jaar simpelweg omdat ze een monopolie op glas hebben. En nog steeds maar 3 HD zenders...

Privatisering is vaak leuk op papier, maar niet als het vrijwel onmogelijk is dat meerdere partijen een netwerk aanleggen. Er is geen concurrentie.
In harderwijk is tv van caiway (altijd) maar delen ze het glas met nog 5 andere isp. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat overal zo was. Mijn tv is van cai 10 e pm en internet van fiber 30 of 40e pm.

Zo ver ik weet is het glas in bezit van cai way. Wellicht gemeente regels?
In Harderwijk is TV van Cai Harderwijk en glas is 50% CaiH & 50% CIF (eigenaar Caiway)
Die äanbieding van fiber is niet echt goedkoper, misschien het eerste jaar maar daarna betaal je minstens net zoveel.

[Reactie gewijzigd door skreppiedoe op 22 juli 2024 19:40]

Dit snap ik niet helemaal? Waar heb jij jouw CaiWay abonnement?

Ik heb ons hier in Maassluis ingeschreven voor glasvezel van CaiWay. Dat was nog voor dat ze hem gingen leggen. Wij hadden toen 75mb/s gekozen, nog geen maand na de oplevering kregen we gratis 150mb/s. Omdat we trouwe klant waren volgens de brief.

Daarvoor hadden we wel Digitale Televisie van CaiWay. Dat hebben we nu nog steeds voor de televisies buiten de woonkamer om. Overal hebben we gewoon HD zenders, ongeveer een stuk of 15-20. Nooit bij hoeven te betalen voor een 'HD Pakket' of iets.

Hoe kan het zo zijn dat jij er maar 3 hebt?
Albrandswaard, wij zijn bijzonder.
Mee eens mede-Albrandswaarder. We zijn de sjaak. Mooie beloftes over het gelijk blijven van het tarief en upgraden van het coax netwerk. Is niets van terecht gekomen. Maar wel tariefsverhogingen.

Nu alleen HD op een televisie per huishouden DMV een waardeloos Entone IPTV kastje.
Ik woon zelf ook in albrandswaard maar heb meerdere hd zenders ;)
Ik ben het helemaal met je eens, dat netwerk moet door de overheid aangelegd en beheerd worden en net zoals de telefoonlijnen. Hier in Rotterdam ligt constant elke straat open door verzakking van het riool. leg er dan meteen een glasvezel bij, dan pak je twee vliegen in een klap.
In Naaldwijk zijn NL1,2,3 RTL4,5,6,7,8, Veronica, Net5, Fox en weet ik veel wat allemaal nog meer HD.
Prijzen van Caiway zijn niet slecht, snelheid ook niet en ik heb zelf nooit problemen met de stabiliteit. Enige nadeel van de provider de de service mocht je het nodig hebben.
Toevallig komt er net concurrentie aan dankzij http://www.nederlandkiestzelf.nl.

Ik kan hier dus 2 mogelijke conclusies uit trekken:
1. Niet slim van Caiway om de prijzen te verhogen als je abonnees sinds kort een alternatieve aanbieder voor hun glasvezel kunnen kiezen.

Of

2. De aanbieders zijn meegegaan in deze vraag naar concurrentie van de consument, maar sluiten aan de achterkant prijsafspraken af met elkaar om zo de winst veilig te stellen en zelfs te verhogen. Kortom, van echte concurrentie is dan nog steeds geen sprake.

Ik hoop op 1, maar de maatschappijen kennende sluit ik 2 niet uit...
Volgensmij doe je die website alleen maar promoten in plaats van op mij bericht te reageren.
Ik heb hem even uitgeprobeerd en hij raad mij Fiber en Caiway aan, das grappig want allebei kan ik niet krijgen waar ik woon.
Ik promoot niks. Er is een petitie gestart vanuit consumenten om concurrentie te krijgen op het CIF netwerk. Dit heeft er toe geleid dat andere aanbieders nu de mogelijkheden bekijken en dat er voor de mensen met toegang tot CIF eindelijk (hopelijk eerlijke) concurrentie komt, zodat we niet meer alles hoeven te pikken van Caiway.

Als jij niet op het CIF netwerk bent aangesloten dan kun je hier helaas geen gebruik van maken nee, dat lijkt me logisch.
Ik hoop niet dat je gelooft dat Fiber na 5000 handtekeningen "het" even snel heeft geregeld om per 31 mei op het netwerk van CIF hun diensten aan te mogen bieden , dat is natuurlijk ergens vorig jaar al beklonken.
Ik ben zeker voordtander van concurrentie alleen niet via Nederlandkiest zelf aangezien achteraf blijkt dat dit een commerciele bv is die erachter zit, alleen zijn ze dat vergeten te melden voordat mensen de petitie tekenden. Misleidend is het juiste woord en ik had die petitie ook nooit getekend al had ik dit geweten: http://www.schiedamstad.n...15344.msg122080#msg122080
Verwijderd @REDSD27 mei 2015 08:07
Niets toevallig aan. Je kunt natuurlijk ook als provider gewoon je tarieven ongemoeid laten "MAAR" dan boor je jezelf als onderneming die (kleine) marge aan winst door de neus. In geval van snelheidsverhogingen krijg je klanten die vragen waarom de rest allemaal in snelheid omhoog gaat en de ander niet.

Ik kan mij trouwens ook niet echt een reden indenken waarom providers niet achter elkaar of zelfs gelijktijdig prijzen zouden mogen of kunnen veranderen en waarom dan vrijwel altijd direct de link wordt gelegd met 'prijsafspraken', 'geen / weinig concurrentie' etc. etc. een onderneming zou dom zijn om langer te wachten met het verhogen van prijzen als de concurrent dit doet. Ook ik zou ervoor kiezen om direct hierin mee te gaan zodat er uiteindelijk meer geld in de lade komt.
Als er echte concurrentie zou zijn dan zou je als concurrent niet je prijzen verhogen en in plaats daarvan een leuke aanbieding doen en dan de klanten van je concurrent verwelkomen. Dat brengt nog veel meer geld binnen. Maar zo werkt het in de Telecom-markt zelden door ofwel gebrek aan concurrentie door monopolie-gebieden ofwel door prijsafspraken op de mobiele markt.
Op zich ligt bij ieder bedrijf de hoeveelheid consumenten (klanten) stabiel. Dit jaar zit ik bij KPN glasvezel, volgend jaar wellicht elders afhankelijk wat voor aanbod men mij zowel bij KPN glasvezel als bij een andere partij kan doen. Zo doen steeds meer consumenten dit - net als bij gas, elektra, zorgverzekering, verzekering etc. etc.

Of een toko als Caiway nu 100 klanten heeft die € 60,00 per maand betalen, of 200 klanten heeft die € 30,00 betalen. Het financiële eind resultaat is het zelfde, terwijl de kosten voor bijvoorbeeld klantenservice bezetting, technisch personeel etc. toeneemt. Hoe meer klanten, des te meer mankracht benodigd is om in bepaalde gevallen snel en adequaat op te treden. Dit geldt trouwens niet alleen voor kleine maar ook grote partijen en helaas zie je maar wat vaak wat de resultaten kunnen zijn als je onder de prijs van anderen gaat zitten met producten en artikelen.

We praten hier over iets dat dienstverlening wordt genoemd. Niet over een pot Calvé pindakaas dat je koopt bij een Albert Heijn of pot Panda Pindakaas bij de Aldi. In telecom land zijn de prijsverschillen nihil maar dat geldt ook voor producten in de winkelschappen, geldt ook voor parkeergarages, geldt ook voor (zorg)verzekeringen etc. etc. en toch is het dan onterecht om het direct (per definitie al) prijsafspraken te noemen.
Misschien heeft dit iets te maken met de zwakke euro. Sinds een half jaar is de Euro flink gezakt ten opzichte van de Amerikaanse Dollar, terwijl zo'n beetje alle technologie naar mijn weten in Dollars wordt verhandeld.

Als het inderdaad door de wisselkoers komt, maak dan je borst maar vast nat. De Euro zakt zo omdat de Europese Centrale Bank de markt momenteel doelbewust manipuleert om de export te bevorderen (goedkope Euro betekent dat bedrijven buiten Europa goedkoop onze producten kunnen kopen) en te voorkomen dat we in een deflatie terechtkomen (want alles wat we niet in Europa produceren, zoals computer- en netwerkproducten, wordt duurder en lijdt dus tot inflatie). Ze zijn van plan dat 'stimulatieprogramma' nog tot september 2016 vol te houden.

Dus het feit dat Telco's hun tarieven opschroeven en SSD's nog maar amper in prijs dalen kan een teken zijn dat het anti-deflatie-trucje van de ECB inderdaad werkt.
Toevallig werd ik een paar weken terug gebeld door telfort met de boodschap dat ik minder hoefde te betalen en een hogere internetsnelheid zou krijgen. Volgens mij is er wel degelijk concurrentie, alleen niet meer op het kabelnetwerk.
Dan mag Telfort mij ook wel ff bellen met zulk nieuws. Qua snelheid zullen ze weinig kunnen doen maar op financieel gebied ben ik best bereid om minder te gaan betalen.
Inderdaad. Dit is waarschijnlijk het resultaat van een middagje golfen.
Tja prijsafspraken mogen niet meer, maar als ziggo/upc nu ook monopolist op de kabel er een paar euro bij doen, wat let de rest bij gebrek aan echte concurrentie dan dat ook niet te doen.

Wat natuurlijk triest is, is dat klanten in krimpen en loenen gewoon meer moeten betalen maar niets krijgen zoals andere klanten. Dat is natuurlijk heel krom en niet te verkopen. Gewoon ordinaire prijsverhoging. Maar ja waar kun je als klant dan naartoe ?
Prijs verhoging is toch niet meer als logisch? Ook jij krijgt toch jaarlijks meer salaris? Die mensen moet toch ook betaald worden die bij de providers werken?
Vaak zijn prijsverhogingen inflatiecorrecties. Als dat niet het geval is dan gaat het om een verhoging die zeer waarschijnlijk ten goede komt aan het bedrijf. Gezien er momenteel weinig inflatie is (0,98 %in 2014, zie hier) vermoed ik dat dit dan ook het geval is.
Niet correct, er is een toename in aantal gebruikers en de investeringskosten van de infrastructuur worden elke maand meer terugverdiend. Ook zijn er in totaal meer gebruikers dan voorheen en hebber er fusies plaatsgevonden, waardoor kosten besparing een belangrijke reden was, maar ook marktzeggenschap...

kijk, dit kost geld bij KPN:
Streppel wordt opgevolgd door Duco Sickinghe. Verder werd oud GroenLinks-politica Jolande Sap aangesteld als commissaris bij KPN. Liefst 99,76% van de aanwezige beleggers stemde voor haar benoeming.

Ook voormalig KLM-topman Peter Hartman werd aangesteld als commissaris. Hartman is nu nog vicevoorzitter van de raad van commissarissen van Air France KLM.
--
Ziggo:
Vier mannen aan de top van kabelbedrijf Ziggo hebben deze maand bijna 17 miljoen euro binnengehaald, door het verzilveren van aandelen in het bedrijf. Dat blijkt volgens het Algemeen Dagblad uit meldingen van financieel toezichthouder AFM.
--
UPC:
De top van UPC-moederbedrijf LGI geeft zichzelf bonussen van vele miljoenen dollars per maand. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van LGI, dat voor meer dan de helft is opgebouwd uit de Europese kabelnetten van UPC.

Op 1 november is nog een aanvullende bonus voor de top bedacht: in twee jaar strijken ze samen nog eens 320 miljoen dollar op. De aandelen gaan vooral naar de twee hoogste bestuurders, die ze ook zeer geregeld weer verkopen.

--
Reken dat maar eens om naar het aantal klanten, en dan is 1 of 2 euro per klant zo weg naar een paar mensen aan de top.
Hier is geen woord aan overdreven... (helaas).
Nee hoor, sterker nog, in veel cao's word al jaren geen verhoging gegeven.
Ik heb een pensioen en ik heb al sinds 2009 geen verhoging gehad. Dat is een verlaging van +/- 15%.
Is niet logisch. Ze verdienen er zat aan.
Is dat zo, techniek wordt goedkoper en sneller.
Kijk eens naar de prijs van een liter melk nu en 15 jaar geleden, idem eieren en andere producten. Die prijzen zijn nauwelijks gestegen en neem je inflatie en andere kostenstijging erbij zijn ze goedkoper geworden.
Is niet zo heel vreemd toch? De snelheid verhoging geld alleen niet voor de "oude abonnementen" die in Krimpen en Loenen niet meer besteld kunnen worden maar nog wel geleverd worden aan oude klanten (die klant zijn geworden toen Caiway met Glas begon). Deze abonnementen worden niet meer uitgebreid maar een inflatie correctie is denk ik niet ongebruikelijk.

Ik heb een "normaal" Glas 200 abo in Krimpen en heb keurig een brief gekregen dat de snelheid & tarieven worden verhoogd en TV zenders uitgebreid.
Inflatiecorrectie, je weet wat de inflatie op die moment is ?
Er was zelf sprake van deflatie
Zoals 'Alwaysleft' zei:
Daarom ook overgestapt op Vodafone VDSL. Voor 35 euro per maand 80 mbit en bellen plus tv. Alleen die worden volgens de geruchten weer overgenomen door Ziggo/Liberty Group. Och, ieder jaar rondshoppen kan je ook doen.
Je kan ook kabel nemen.
Verwijderd @REDSD27 mei 2015 03:03
Het kom door dat UPC overnamen en Ciaway nieuw delen Overijssel in handen heeft bemachtigt.
En dat de kabel monopoly stand houd en het grappig is de aandeelhouders is de overheid.
Dat een het feit dat de Euro gelijk is getrokken met de dollar en dus, 30% minder waard is.
Caiway heeft z'n gebieden van glasvezel voorzien en we knallen de prijzen omhoog! Denk je even goedkoop uit te zijn met glasvezel. Jammer, pech gehad.
Caiway gebieden: https://dl.dropboxusercon...008152/Caiway_artikel.png
Onzin, iedere provider voert jaarlijks prijswijzigingen (lees: verhogingen) door, dat is niets nieuws.

Overigens ga ik voor 1,50 euro meer per maand er 50 mbit op vooruit. Geen slechte deal. Nu 200 glas, dat wordt straks 250 mbit. Mij hoor je niet klagen. :)
ga hier van G100 naar G150, dat is een toename van 50%
Je kan ook een lager abbo nemen, dan lever je maar 50 mbit in, maar wel €10,- goedkoper!
Daar heb ik eigenlijk wel oren naar. Ik hoef niet per se naar 150Mbs. 100Mbs of 75Mbs was voor mij ook genoeg.

Welk abbonnement is er dan nog bij Caiway waarbij ik 10 euro minder kan betalen? Bestaat er een G50.
ik refereerde naar de 200Mbs van @tweaker2010.
Indien hij van 200 naar 100 gaat, gaat hij er 50 op achteruit, maar is 10,- goedkoper uit. Helaas geen 50 of 75 abbo wat 10,- goedkoper (alles in een)
Vind trouwens die opmerking bij het goedkoopste abbo ook wel een beetje zuur;
" Vaste lage prijs" Het is niet goedkoop, maar blijkbaar verdienen ze nogal veel bij caiway, dat verklaart ook de prijzen dan ;)
Zeker niet elke aanbieder voert jaarlijks prijsverhogingen door en zeker niet bij DSL. Heb nog steeds een heel scherp doorlopend DSL-abonnementje, zonder prijsverhogingen, maar wel met snelheidsverhogingen. Juist bij de overgenomen (en ja OK, investerende...) kabelaars zie ik de meest vreemde prijsverhogingen. Grappig de argumenten die worden gebruikt. Zo stelt Caiway dat in Twente de TV-tarieven wel moeten worden verhoogd omdat het al erg lang geleden is (februari 2014 om precies te zijn!) dat de voorganger Cogas dat heeft gedaan. Zo'n kul heb ik zelden horen verkondigen.
Ach in dit geval krijg je er (in de meeste gevallen) ook meer voor. Dat ze in de gebieden waar dit niet zo is de prijzen omhoog knallen is wel dubieus. Zeker omdat in die gebieden voor zover ik weet al tijden bagger is.
Caiway doet wat ze wil. Op de kabel hebben ze bv. een grote monopolie positie in grote delen van Zuid Nederland. Overigens zijn pakketten van Caiway (voor kabel) gewoon extreem duur.


Ze hebben nog oude abbonementen lopen (zoals ik nog 'Super' hebt) maar die worden niet meer aan nieuwe klanten verstrekt.


Als nieuwe klant heb je zeer weinig keus, er wordt TV door je strot geduwd met 'Haarscherpe beelden' etc. Het goedkoopste abbonement kost minstens 25 euro meer dan mijn oude 'Super' abbonement, en dan ga je er qua internet snelheid zo'n 10MBit/s op achteruit.

Verder ben je ook verplicht om alle TV reutemeteut en hardware er bij te nemen.
Waardeloze provider. Zeker als je na gaat dat ze een kreupel en zeer verouderd netwerk van Stichting Rekam gebruiken die op verschillende punten half uit elkaar valt.

On top of all this, je betaald nog een lekkere doet van 10 euro~ voor Rekam's TV voordat je uberhaupt Internet van Caiway kan aanschaffen. Zelfs als je een pakket met HD TV van Caiway neemt betaald je ALTIJD 10+ euro aan rekam per maand.

Al met al betaald je dus al gauw 60+ euro voor een miezerig 20Mbit lijntje.


Als ze onderhoud plegen krijg je op hun site te zien: Onderhoud aan centrale netwerk componenten. Thats it, elke keer weer precies hetzelfde bericht. Ze kunnen dus die hele pagina gewoon achterwege laten.

Verder hebben 'ze' een zeer amateuristische aanpak van klachten. Als je problemen hebt met je internet en je weet van jou kant zeker dat het niet aan je apparatuur ligt, laten ze iemand van Stichting Rekam, ONAANGEKONDIGD, langskomen. Vervolgens krijg je 99% van de tijd een standaard briefje 'Rekam is langsgeweest en heeft de verbinding hersteld'...
Een monteur van Caiway zelf is nooit maar dan ook nooit langsgeweest, en Rekam oogt qua technisch inzicht zeer onbekwaam. (Het heeft hier maar liefst 10+ monteurtjes gekost om een probleem hier te vinden, bleek een kapotte 'versterker' ergens in de straat.

Packet Loss? Nooit van gehoord. Erg vreemd voor een stichting die een Coax netwerk onderhoudt waar tegenwoordig digitale data overheen gaat.

*Facepalm* op zijn best.


Als alles out of de box werkt, dan zit je goed bij Caiway. Is je bekabeling of iets dergelijks niet goed van jou huis naar de wijkkast dan heb ik maar één tip, ga zo snel mogelijk weg bij deze provider.

Je betaald een hoop voor niks.


Dat de Roverheid nog steeds niks aan deze monopolie praktijken gedaan heeft is mij een raadsel. En dan wel lekker cookie wetten en andere onzinnige dingen doordrukken.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 22 juli 2024 19:40]

Wat een hoop negativiteit zeg. Er is zo te horen veel mis gegaan bij je.
Als je een alles in een pakket neemt bij Caiway hoef je niet aan de rekam te betalen.
Coax pakket zijn inderdaad niet meer van deze tijd. Maar gelukkig komt er op steeds meer plekken glas beschikbaar. Qua glas zijn ze echt heel goedkoop.

De problemen met het klachten oplossen ligt ook niet bik Caiway maar bij rekam, Caiway kan moeilijk zeggen hoe rekam moet werken. Ik weet wel dat ze in gesprek zijn met rekam om in heel het gebied de zelfde aanpak te krijgen. En wees eerlijk, het is toch beter dat ze eerst gaan kijken, dan hoef jij niet vrij te nemen en mochten ze het niet op kunnen lossen dan kan kr een afspraak maken.
Dat zouden ze landelijk toe moeten passen.
Ben ik het niet mee eens.

Klachten oplossen ligt wel degelijk deels bij Caiway, als is het maar de communicatie tussen Rekam en Caiway. En daar schort het nog wel eens aan.

Van het Alles in 1 pakket heb je inderdaad gelijk. Toch blijft het frapant dat je verplicht bent om rekam te betalen voor TV dat je niet gebruikt, bij een Basis, Super, e.d.
Ik zit in dezelfde situatie en ik betaal voor mijn basis TV pakket helemaal niets aan de Rekam. Ik krijg gewoon een rekening van Caiway voor 16,99 en dat is alles.
Wat betreft die storingen, daar hadden wij ook veel last van. Gelukkig heeft Rekam daarom besloten om glasvezel aan te leggen. Sindsdien nergens geen last meer van, en ik kun nu ook lekker snel internetten (niet via Caiway gelukkig).
Nou sorry maar daar piekeren ze hier niet over.
Helaas hebben we hier in Schiedam weinig te kiezen. Sinds recent is er wel glasvezel en ben ik toevallig aan het kijken om van kabel naar glasvezel te gaan. Voor de upload (waar het mij om gaat) is een heel stuk beter natuurlijk dan op de kabel. Ik had alleen gehoopt dat er meer zou zijn dan Caiway en Fiber.nl. Echt keuze is er niet. Hier moet toch genoeg te winnen zijn voor andere providers? 76.000 inwoners.
Er komen vanzelf meer aanbieders daar ben ik van overtuigd. Alleen zullen ze met een goeie aanbieding moeten komen aangezien ik geen reden heb om over te stappen. Ik ben ik maart overgestapt van coax naar het G200 pakket en het werkt uitstekend :) .

ps Eind deze maand is de aanleg van glasvezel klaar en is 96% van de ongeveer 39.000 woningen voorzien van glasvezel.
Benieuwd hoeveel van deze 39.00 potentiele klanten ook daadwerkelijk overstappen naar glasvezell.

[Reactie gewijzigd door skreppiedoe op 22 juli 2024 19:40]

Ik moet het nog zien Skreppiedoe, Caiway heerst al een heel tijdje in zijn eentje in Schiedam.
Maarja glasvezel is toch een ander verhaal dan coax lijkt me , en aangezien het glasvezelnetwerk nog niet erg lang ( in alle wijken)actief is in schiedam blijf ik optimistisch over meer concurrentie in de toekomst.
De tijd zal het leren, ik wacht rustig af wat er in de toekomst gaat gebeuren . :)
Nou Caiway, wanneer gaan jullie dan glas aanleggen in Delfgauw? Kabelinternet is een lachertje hier en adsl moet je niet aan willen denken aangezien de dichtstbijzijnde centrale in Delft staat, dus fnuikend is voor je snelheid.
Caiway legt Glas noch Kabel aan...
Caiway (CIF) heeft hier in Hendrik-Ido-Ambacht wel degelijk het glasvezelnetwerk aangelegd. Dit heeft er onder andere voor gezorgd dat ik ook alleen Caiway kan kiezen als internetaanbieder op dit glas en geen enkele andere provider kan kiezen.
Ik ben benieuwd wat hun concurrent dan doet: CBizz. Zullen die dan ook de prijzen gaan verhogen?
CBizz is de zakelijke tak van Caiway CBizz werkt nog steeds nauw samen met Caiway maar is schijnbaar wel vrijstaand qua bestuur en financien echter zijn ze gericht op zakelijke klanten waar Caiway zich richt op particulier gebruik, momenteel is er nog geen particuliere concurrentie op het netwerk van CIF al zouden de eerste (beginnend met Fiber) binnenkort als het goed is moeten verschijnen.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 22 juli 2024 19:40]

Schandalig dat de nieuwe snelheden niet voor ons geldt in Krimpen aan den IJssel.

En dan als klap op de vuurpijl wel het tarief verhogen.

Wat een schaamteloze vertoning van Caiway !!
PaT Moderator Mobile @Verwijderd27 mei 2015 09:26
Ach, jullie hebben in ieder geval wel het normale tv pakket. Door de fantastische onderhandelingen tusen de gemeente Albrandswaard (Rhoon/Poortugaal) en Caiway zitten wij nog met een antiek zenderpakket omdat zo nodig het analoge signaal in stand gehouden moet worden. De tig HD zenders zonder CAM-module waar Caiway zo bekend om is, is dus nog steeds niet mogelijk in Albrandsgreppel :(

Dat mijn glasvezelsnelheid omhoog gaat van 100 naar 150 is leuk, maar ik was veel liever van die CI-modules met hun trage opstarttijd verlost.. "We zijn er mee bezig" krijg je steeds te horen als je het navraagt bij Caiway.. En dat is toch wonderlijk aangezien de verplichting van de gemeente liep tot en met 2014... Dat jaar hebben we al een tijdje afgesloten. Kom op Caiway, dat kan beter.

Overigens is de prijsverhoging bij ons anderhalve euro per maand.
Welk pakket heb je? Ik heb het G200 pakket en die gaat in Krimpen niet omhoog. Staat op de website en heb even gebeld. In Krimpen gaan alleen andere pakketten omhoog
CBIZZ is naar mijn weten de zakelijke tak van Caiway. Er zijn tot op heden ( Fiber zal eerdaags ook actief worden op het netwerk van CIF ) geen concurrenten op het glas netwerk.
De snelheidsverhoging is erg fijn, in mijn geval (Alles-in-1 Glas G100) ga ik van 100mbit naar 150mbit voor maar 1,50 euro meer. Dat is het voor mij wel waard. Zeker omdat ik in de afgelopen jaren nooit problemen heb gehad ben ik zeer tevreden over Caiway.
Gaan ze voor dat duurdere tarief dan eindelijk hun tv multiscreen app fixen voor Android 5? Dat wordt wel eens tijd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.