Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 169 reacties

Xs4all verhoogt de tarieven van al zijn internetabonnementen, behalve die van Internet Compact. Klanten moeten vanaf 1 juli maandelijks een euro meer betalen. Ook past de provider zijn beltarieven aan.

Xs4all logoOp een aparte webpagina maakt de provider de prijswijzigingen bekend. Alle abonnementen kosten vanaf 1 juli maandelijks een euro meer, behalve het goedkoopste abonnement Internet Compact. Xs4all doet dit naar eigen zeggen om de kwaliteit en de service van zijn internetdiensten te kunnen waarborgen. De internetsnelheden veranderen niet.

Xs4all voert ook wijzigingen door in zijn belabonnementen. De abonnementen 'Mobiel = vast' en 'Bellen onbeperkt' worden samengevoegd onder de noemer 'Bellen onbeperkt Benelux'. Dit betekent dat er voortaan voor 17,50 euro per maand onbeperkt naar vaste en mobiele nummers kan worden gebeld. 'Bellen onbeperkt plus' gaat 'Bellen onbeperkt buitenland' heten. Voor 22,50 euro per maand kunnen klanten dan onbeperkt naar mobiele nummers in de Benelux bellen en onbeperkt naar vaste nummers in veertig landen.

Ten slotte neemt de provider ook de zenderpakketten onder handen. Xs4all voegt onder meer Comedy Central HD, BBC1 HD en NPO Zapp Xtra standaard toe in het basispakket. Daarentegen zal BBC Entertainment uit het basispakket verdwijnen, zo staat er op een aparte pagina. Het Entertainmentpakket en het Natuur- en Documentaire-pakket gaan vanaf 1 juli op in het Pluspakket. Het HD Extra-pakket gaat op in het Basis- en Pluspakket. De tarieven van de pakketten blijven hetzelfde.

Xs4all maakt de prijsstijgingen van zijn internetabonnementen bekend nadat het vorig jaar nog een forse verlaging aankondigde. De provider volgt daarmee moederbedrijf KPN, dat pas bekendmaakte zijn tarieven ook met een euro te gaan verhogen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (169)

Meest overpriced en meest overgewaardeerde internet provider van Nederland. De tijd dat ze nog de beste waren ligt al heel ver achter ons.
Meest overpriced en meest overgewaardeerde internet provider van Nederland. De tijd dat ze nog de beste waren ligt al heel ver achter ons.
XS4All is heel duur, zeker in de DSL markt. Het enige wat nog enigszins voor ze pleit is dat je heel vrij bent op hun netwerk in vergelijking met andere ISP's. Je hebt een modem wat niet dichtgespijkerd is en je mag nog dingen doen als een eigen mailserver hosten en andere zaken. Andere providers spijkeren hun netwerk helemaal dicht tot het niveau dat het aanvoelt alsof je met zijwieltjes op het internet zit.
Je zou ook kunnen redeneren dat je juist bij xs4all in sommige gebieden met "zijwieltjes op het internet" zit: vanwege de lage snelheid ;)
Je zou ook kunnen redeneren dat je juist bij xs4all in sommige gebieden met "zijwieltjes op het internet" zit: vanwege de lage snelheid ;)
Glasvezel, 500/500 Mbps, en die snelheid wordt behaald. Hoezo lage snelheid?

Ik ben het overigens wel met CMD-Snake eens dat het prijzig is. Wel een kanttekening over het zelf hosten van een mailserver: dat kan ook gewoon bij Ziggo.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 7 mei 2015 21:39]

Mailserver kan niet helemaal bij Ziggo; poort 25 is wel dichtgetimmerd.
Mailserver bij Ziggo werkt prima, maar je moet wel een relay instellen naar smtp.ziggo.nl, dit is om spam mail te voorkomen.
Poort 25 staat wel open naar buiten toe dus je zou in principe zelf mail kunnen bezorgen, maar alle IPV4-adressen van klanten staan wel op de greylist van Spamhaus waardoor de kans groot is dat je mail niet aankomt.
Bij mij kom ik via poort 25 echt niet naar buiten.
Ja, ze hebben 500/500 - en (persoonlijke ervaring) qua download wordt deze snelheid gehaald, qua upload 70-80%.
Toen ik nog 100mb had waren de verhoudingen ongeveer hetzelfde.

Bovendien merken wij hier (met een aantal huishoudens) dat het openen van een simpele website aanzienlijk trager gaat dan bij bijvoorbeeld ziggo (op hetzelfde moment) - leuk organiseren, dat soort testen.

Ik heb al meer dan 12 maanden een discussie met Xs4all hier over en na 3 MTU's (glasvezelkastjes) en 4 routers, en het diverse malen schoonmaken van de verbindingen (bij mij) is er op dat gebied niets verbeterd.

Qua bureaucratie vind ik ze dramatisch. Dat was in het verleden veel beter.
Dat was ook de reden dat ik ooit voor z egekozen heb boven KPN of andere glasvezel leveranciers.

Het lijkt er tegenwoordig echter op dat de meeste glasvezel leveranciers hetzelfde leveren.
Als je de functionaliteit van bijvoorbeeld de interactieve tv bekijkt is die bij allemaal hetzelfde; het lijkt wel alsof ze dat 1-op-1 ergens afnemen.
Hier omgekeerde ervaring, mijn vader heeft Ziggo met allemaal prachtige termen van 120 mbit en weet ik veel maar een filmpje van youtube laden duurt lang, Netflix duurt nog langer en zelfs spotify hapert af en toe omdat die prutsverbinding het niet trekt.

En als bepaalde websites al verdacht snel laden bij Ziggo zou je haast gaan denken dat ze lokale caching servers hebben om de hiaten in het netwerk te verhullen.
Ik heb hier thuis 500Mbit Up/Down via glasvezel - Hoe bedoel je lage snelheid?
Daar kan geen Ziggo tegenop.

Ofwel je opmerking is die van een troll, ofwel je weet niet eens wat XS4all aan pakketten te bieden heeft.
Fijn zo een wijk, hier xs4all eruit gedaan.
15 jaar geleden heel braaf bij xs4all, elk jaar werd beter, tot het tijdperk 12 mb/ 2mb bereikt werd. Nooit is die grond kabel verandert, oud koper met zware beperkingen waar ze ook nog eens tv op durven verkopen. Zolang xs4all/kpn niks aan die kabel verandert komen ze er nooit meer in.
ziggo heeft een 200/20 voor mijn deur liggen en dat gebruik ik nu naar tevredenheid, nog nooit iets van een beperking gemerkt. Mijn whs heeft 10 weken ca 20tb aan data geupload naar onedrive. Geen enkel probleem.
Wat je aan abo's kan krijgen is sterk afhankelijk per wijk of regio.
ziggo heeft een 200/20 voor mijn deur liggen en dat gebruik ik nu naar tevredenheid, nog nooit iets van een beperking gemerkt. Mijn whs heeft 10 weken ca 20tb aan data geupload naar onedrive. Geen enkel probleem.
20tb = 20.000.000 mb
20 up = 2.5mbps

Na wat rekenen.. Je moet je upload 93 dagen 24/7 Volledig open zetten om 20tb te uploaden.

Dat is meer dan 13 weken waarbij je letterlijk elk seconde van de dag, je upload volledig belast

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 8 mei 2015 08:11]

Geen idee hoe onedrive dat doet, haalde 1,5 tb per week.
HD6tb = 5,45 TB netto.
Kan daar parallel aan gamen zonder,lagg
Ik zei specifiek: sommige gebieden Volgens de site van xs4all kan ik op mijn postcode via ADSL deze snelheid krijgen: "Internet Maximaal haalbare snelheid op uw adres tot 16 Mb/s"
(Ik woon trouwens in een grote stad. Ziggo kan hier 200 Mb/ś leveren via de kabel. )
Je kan wel leuk gaan schermen met de galsvezelsnelheden maar in veel gebieden is die optie er niet. Waar ik woon komt het niet hoger dan 22 Mb/s/ Dus hou die opmerking over trollen maar voor je en kijk eens verder dan je eigen neus lang is.
In dat geval ligt het voor de hand om niet voor een KPN provider te kiezen, maar voor een kabelabonnement. KPN dissen op het gebied van DSL snelheid is nogal kinderachtig. DSL is een achterhaald en ouderwets systeem. Daar waar geen kabel ligt en alleen een koperen telefoonverbinding is het nog steeds de snelste (betaalbare) oplossing.

Iedereen weet dat KPN geen gebruik mag maken van de coax kabels, terwijl KPN wel haar glasvezelnetwerk moet openstellen voor derden. Als KPN gebruik had mogen maken van bestaande kabelverbindingen dan had KPN en haar dochters zeker voor die optie gekozen.

Zo'n opmerking als die van jou of van Pronorama zijn die van het niveau fanboy of hater en dragen niet bij tot een zinnige discussie.

[Reactie gewijzigd door p0pster op 7 mei 2015 22:14]

KPN kan wel degelijk beter door middel van het aanbieden van VDSL2 met pair bonding. Dan kan de snelheid tot 200 mbit down.

Ik zit nu met 14 mbit Xs4all, op ca. 1,5 km van de centrale. Maar om voor mij onduidelijke redenen wordt er geen VDSL(2) aangeboden, aan mij, maar wel aan de directe omgeving, die wel tenminste 40 mbit haalt.

Afgaande op dit verhaal zou 20 tot 40 mbit voor mij mogelijk moeten zijn.

Het alternatief voor mij is Zeelandnet. Naar het schijnt gaat KPN de opbrengsten van de verkopen van E-plus en Base investeren in vdsl2 en glasvezel. Dus daar hoop ik voorlopig nog maar even op. Ik heb geen 100 mBit nodig, maar een beetje sneller zou wel mogen.
Wie zegt dat ik voor KPN kies? Als ik bij XS4All een abonnement af wil sluiten dan is XS4All de provider. Hoe ze het intern regelen boeit me niet en ik heb er niet eens invloed op.
Het is ook niet gek dat XS4All geen glasvezel maar slechts 22 Mb/s aanbiedt want glasvezel ligt hier niet. Dus tot zover de keuzes. Mijn vorige opmerking over het schermen met glasvezelsnelheden blijft dus gewoon staan.
Xs4all is van KPN, dus dat maakt weinig uit
Weet ik wel. Dat is mijn punt ook niet. Ik begin overigens ook niet over KPN. Mijn punt ging er om dat toen prOnorama2 begon over lage snelheden er meteen geschermd werd met hoge glasvezelsnelheden. Maar die snelheden zijn dus niet overal beschikbaar.
Het klopt dat het dus niet uitmaakt bij welke andere provider dan Ziggo ik aanklop. Ik zal altijd die belabberde snelheden houden als ik overstap.
Het bijzondere is dat je bij XS4All hetzelfde betaald voor glas als voor DSL. 60 euro in de maand voor 40/4 is duur, 60 euro voor 500/500 is een ander verhaal.
(Ok, je gaat natuurlijk niet het duurste pakket nemen als je achter een dun DSL lijntje zit.)
Tsja... Ik heb de keuze tussen 50mbit xDSL of Ziggo... Doe mij die eerste maar, bevalt me een heel stuk beter.
Is die 50 Mb/s de abonnementssnelheid of haal je die ook daadwerkelijk?
Als ik een check doe haal ik niet eens de helft van de snelheid. Dus dan wordt een 50 Mb/s abonnement in vergelijking met Ziggo wel heel erg duur.

Een 50 Mb/s pakket bij XS4All is even duur als een 200 Mb/s pakket bij Ziggo. Nou in dat geval weet ik wel wat ik zou doen. Of de hogere snelheid bij Ziggo of dezelfde snelheid bij Ziggo maar dan voor veel minder geld.
Blijkbaar betaal jij liever teveel.
Die 50 haal ik met gemak ;) Voordeel van afstand tot wijkcentrale's meenemen in de overweging welk huis je wilt kopen :P
Had je beter een huis kunnen kopen in een glasvezelgebied.
Maar goed, weinigen hebben de luxe om dicht bij een wijkcentrale te gaan wonen.
Waarom bevalt XS4All je beter dan Ziggo?
Dan moet je dus wel glas kunnen krijgen ;) XS4All bevalt mij een stuk beter omdat het hier een stuk stabieler is (zeker sinds de fusie met UPC), ik vrij ben in apparatuurkeuze, en ik een hoop meer vrijheden heb (imho) qua gebruik van mijn verbinding.
Had je dan niet beter beschikbaarheid van (of plannen tot aanleg van) glasvezelaansluiting mee kunnen nemen? :P
Had ik graag gedaan, maar de regio waar ik ben gaan wonen staan geen plannen geplanned ;)
hoe bedoel je overweging voordeel meenemen als je huis gaat kopen?

Kun je aub specifieker in zijn.
Nou, simpel. Een van de factoren die ik mee heb laten wegen bij het kopen van mijn huidige woning was de afstand tot de dichtstbijzijnde wijkcentrale.
Ik zit momenteel op 73.5/17 Mb/s bij XS4All.
Tel daarbij op het feit dat je een vast IP adres krijgt en de totale vrijheid wat poorten/servers aangaat, en ik zie niet waarom ik over moet stappen naar UPC (ze kunnen zich wel Ziggo noemen nou, maar de service blijft van het niveau UPC).

Ik heb geen behoefte aan kabel tv, en al helemaal geen behoefte aan 'supersnel internet' als daar beperkingen aan vast zitten als geen vast IP adres, en geen open poort 25 (in- en uitgaand)
Kijk nu eens naar de DSL snelheden en dan snap je zijn opmerking. Glas is helaas niet overal beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door sigmundfreund op 8 mei 2015 08:15]

Of je neemt een goedkoper abonnement ergens anders en neemt voor een euro (of twee) ergens een hostingpakket, mail service, ... Meer redundant en je bespaart ook nog is op hardware en elektriciteit.
Sommige mensen willen dit soort zaken niet buiten de deur hebben, een VPS is mischien een optie, maar als jij elders host (een vps of directe mail service) kan je het nog zo goed encrypten, de gene van wie je het afneemt kan het altijd netjes backuppen voor je en rustigjes er doorheen gaan neuzelen wanneer de technieken beschikbaar komen (ASIC).

Door zelf te hosten voorkom je dit soort dingen (goed man in the middle, maar dat is buitens huis). Ook kan het gewoon hobby zijn om hier zelf mee aan de gang te zijn. Ik ben zelf hobbymatig ook met een 22u rack met 7 HP G5 servers met virtualisatie bezig. Puur hobbymatig, mijn werk is niet eens in de ICT richting :+
xs4all geeft een vast ip address. Daar is verrekte lastig aan te komen bij de meeste providers.
mag wat meer kosten maar krijg wel nieuwsgroepen en spotify bij hun.
heb NOOIT internet uitval en als ik 2TB download of upload gaan ze niet zieken met fair use policiy zoals andere providers dat wel deden. de service is altijd snel en goed.
Dat heb ik bij KPN ook, en daarbovenop ook korting op mijn mobiele abo's.

Al haal ik de de 2TB niet meer met downloaden, en zowel bij Ziggo als KPN nooit iets gehoord over download-gebruik
Maar hun "beste provider" claim drijft niet meer op hun eigen kunnen, maar de diensten die ze afnemen van KPN.
En je ipv6 support?
Ik krijg toch netjes 500/500mbit voor 6 tientjes, dat is weltegeteld 2 euro meer dan bij de kpn, tot 40e goedkoper dan bij andere providers, en een stuk vollediger.

Voorop lopen betekend dat andere langzaam je features zullen overnemen. Dat neemt langzaam de voorsprong weg, maar niet de drang tot innovatie.
Ik zou ( op dit moment) niet weten wat ik met IPv6 aanmoet, intern werkt mijn netwerk prima, en vrijwel alle site's zijn bereikbaar.
Meer zelfs dan ipv6 only site's die niet backward compatible zijn.

Helaas is Glasvezel niet verkrijgbaar, maar ook dan nog, zou ik bij KPN blijven ( al is het alleen maar om de opgebouwde kortingen door de gekoppelde abo's )
Dat je k een IPv6 adres krijgt, betekent niet gelijk dat je geen IPv4 adres meer hebt. Ik zou liever nu mijn interne netwerk op m'n gemak al willen voorbereiden, testen en werkende maken op IPv6, zolang het nog niet strict nodig is, dan dit straks allemaal plotseling te moeten doen.
Daar heb je je provider toch niet voor nodig, om intern te testen.
Je kan je router gewoon ipv6 laten uitgeven, en daar de boel op afstemmen, en testen.
Zodra de provider het doorvoert, hoef je alleen de toegekende range maar aan te passen.

Jij veronderstelt dat ik het niet wil, dat zei ik niet, ik gaf aan dat ik het nog niet noodzakelijk vindt.
De ophef dat ipv6 als 'extra' geleverd wordt is in mijn ogen dan ook geen bonus om over te stappen

Zo innoverend is XS4All al jaren niet meer, ze dobberen nog steeds op hun prestatie's uit de onafhankelijke periode
En toen was ik ook een trots gebruiker, OMDAT ze tegen de regerende megaproviders schopten met hun actie's.
Maar dat konden ze niet volhouden, en lieten ze zich netjes inlijven door de sterkere KPN, langzaam aan werd de innovatie en onafhankelijkheid gewoon minder en minder.

just my 2cts
Daar ben ik het beslist niet mee eens. Ik ben 2 jaar geleden van UPC overgestapt. Reden was dat het UPC modem van matige kwaliteit was (veel 'hangs/freezes'), redelijk veel uitval (betaald nummer bellen om een storing aan de UPC kant te melden!), en omdat ik voor ruwweg hetzelfde geld over kon stappen naar 100/100 glasvezel.
In 2 jaar n keer een storing gehad (mensen met echte technische kennis op de xs4all helpdesk trouwens), ik haal 95/90Mbps down/up, en het Fritzbox modem is uitstekend - ook met een stuk of 15-20 apparaten op het netwerk. Daarnaast zet XS4ALL zit toch net iets meer in voor een vrij internet met aandacht voor privacy.

Ondanks aandringen van UPC ga ik zeker niet terug. Ook niet bij een euro verhoging (gewoon inflatie).

[Reactie gewijzigd door JozB op 7 mei 2015 21:57]

Hun glasvezelaanbod is helemaal niet zo gek geprijsd. Nu 50, straks 51 euro voor 100/100 en als je geluk hebt kan je ook nog 500/500 krijgen voor een 10tje meer. Bij prijsvechter Tele2 moet je er tv bijnemen, bij elkaar 57 euro per maand. Bij KPN is het nu 52,50 incl tv, ik heb dan liever de 1,50 korting, een betere router en betere service. Wel wat goedkoper zijn Vodafone (42,50) en Telfort (45).

Zit je in een gebied waar ze alleen DSL bieden, dan zijn andere providers vaak aantrekkelijker.

In ben trouwens benieuwd wat dan wel de beste provider is.
En extreem overpriced was het al voor deze verhogingen..wow.
Wel mijn internet abonnement over glas is er alleen maar trager op (rechtstreeks achter het modem) geworden de laatste 6 maanden. En dan er nog een prijsverhoging overheen, ik vind het een cash actie ! Ik ga denk ik gewoon naar een lager abonnement. In de praktijk merk ik het toch niet nu.

[Reactie gewijzigd door iampeter op 7 mei 2015 21:06]

Je mag tot 1 juli je huidige abonnement kosteloos opzeggen door deze wijziging.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 7 mei 2015 20:46]

Je mag altijd je abonnement opzeggen. De OPTA heeft een tijdje geleden al ingesteld dat er geen minimum duur van meer dan een maand aan een abo kan zitten, en dat betekent dat je altijd bij alle providers per maand kunt opzeggen.
Van de XS4All-site:
Als de contractperiode verlopen is, kunt u opzeggen. De opzegtermijn is dan 1 maand. Als u bijvoorbeeld op 15 januari opzegt, eindigt de overeenkomst op 16 februari. Als moment van opzegging geldt de datum waarop XS4ALL uw opzegging ontvangen heeft.

Uitzondering: Bellen en extra zenderpakketten voor Interactieve Televisie kunnen na de contractperiode per direct worden opgezegd.


De minimum duur van contracten is als volgt:
Internet / Glasvezel: minimaal 12 maanden.
Bellen: minimaal 1 maand na aansluitdatum.
Televisie: minimaal 12 maanden.
Mobiel Internet: minimaal 1 maand.
Extra TV-pakketten: minimaal 1 maand.
Pack: geen contract voor een bepaalde tijd.


De opmerking van _Thanatos_ snijdt dus wel hout maar niet voor alle aangeboden diensten. Internet en TV mogen aangeboden worden met een langere termijn dan een maand. Bellen niet.
Hoe weet je dit. Het feit dat dit de opzegtermijnen zijn van XS4ALL is niet nog hetzelfde als 'bellen mag niet aangeboden worden met een termijn langer dan een maand'.
Staat er toch duidelijk bij dat het van de XS4All-site komt.

Het mg wel aangeboden worden met een termijn langer dan een maand maar de minimum duur met een maand zijn als het gaat om telefonie.
Vaak gegeven de providers je wel een korting als je een abonnement afsluit voor een jaar en nog wat meer korting als je een contract neemt voor twee jaar. Ze hebben liever de zekerheid dat je voor langere tijd bij ze blijft en die zekerheid hebben ze niet met maandcontracten.
Wil je meer weten, Google er zelf dan maar eens naar.
Succes met dat ook bewerkstelligen. In eerste instantie zit je na afsluiten contract bij alle providers minimaal een jaar er aan vast. Daarna kan je per maand opzeggen. Binnen het jaar verder alleen bij wanprestatie (dan dien je de provider in gebreke te stellen) OF bij prijsverhoging (de aanbieder versobert immers je voorwaarden).
Graag een bron daarvoor. Ben je niet in de war met het feit dat je na de eerste vaste termijn per maand moet kunnen opzeggen?
bij eenzijdige contractswijziging heb je automatisch een maand om op te zeggen. Immers "teken" je een contract voor 50/maand. Als xs4alll dat ineens gaat verhogen kun jij het contract ontbinden.
De OPTA heeft ingesteld dat telecomaanbieders je telefoonnummer niet mogen gijzelen, maar je hebt wel de verplichting om je contract te voldoen. De tijdsduur en opzegtermijn zijn in Wet van Dam geregeld en voor telecomaanbieders is de opzegtermijn maximaal 1 maand, maar dat is nadat de eerste contractduur is voldaan.
Dit zijn gewoon verkapte prijsafspraken... de anderen zullen ook heel snel volgen.
Iedereen is inmiddels afhankelijk van internet.. Je kunt zoveel vragen als je wilt als de concurenten meegaan.
KPN monopolie op glasvezel en Ziggo monopolie op kabel.
Verkapte prijsafspraken? KPN is eigenaar van XS4ALL en bepaald dus ook mede het prijsbeleid is niet verkapt aan.

Wil je los van KPN dan kun je naar Tele2, Tweak, Online e.d. gaan. Die maken wel gebruik van het netwerk van KPN (uitgezonderd Tweak in Almere en nog een plaatst) maar verder zijn ze zelfstandig.

Ziggo heeft inderdaad het monopolie op de kabel.en laat geen andere aanbieders toe.
Ziggo heeft geen monopolie. Het is per streek verschillend welke aanbieder er het alleenrecht op de kabel heeft.

Overigens is kabel wel een interessant alternatief omdat veel mensen bij ADSL amper de beloofde snelheid halen. En de prijs is bijna gelijk.
ziggo heeft monopolie omdat zij door de fusie in bijna het hele land de kabel beheren, er zijn nog wel kleinere kabel-boeren. Maar ziggo laat geen anderen toe op hun netwerk ;)
Natuurlijk heeft Ziggo een monopolie en het is oneerlijk dat KPN verplicht is om haar netwerk te delen en Ziggo niet.

Ziggo doet er alles aan om te zeggen dat het technische niet mogelijk is maar er zijn genoeg landen waarbij de kabel wel meerdere aanbieders kent.

En snelheid is niet alles, stabiliteit van je netwerk en een betrouwbare partij (die niet zonder enig bericht de kwaliteit van het signaal verslechterd) is ook fijn.
Ze hebben natuurlijk gezien hoe briljant weinig consequenties er waren aan precies dezelfde praktijk in de mobile space. En nu gaan ze dat trukje ook hier gewoon even toepassen. Lang en breed vantevoren aankondigen, iedereen zat tijd om braaf mee te gaan. En over 5 jaar verbiedt de ACM dit ook voor internetaanbieders en laten ze de bedrijven weer wegkomen met een waarschuwing. Mooie handhaving van de wetgeving tegen kartels hier...
Gelukkig hebben we nog Vodafone op glasvezel die (net als wat lokale initiatieven) hun eigen apparatuur aan het plaatsen zijn in de POP's om volledig onafhankelijk te zijn van KPN.
Maar wel een volledig dichtgespijkerd modem leveren met 2 bruikbare poorten voor internet met een sfp aansluiting zodat je niet je eigen router kunt inzetten. Verder geen 5Ghz, upnp wordt al 3/4 weken uitgerold, de list goes on and on.
wat is er mis met een sfp aansluting? Gewoon een sfp connector voor rj45 erin en je router eraan pluggen.
Um, sfp-rj45? Zo simpel? Zijn dat dure dingen? Ik ga nu shoppen.
heb er thuis genoeg voor 2 en 4gbit glas, dus neem aan dat ze ook gewoon op rj45 beschikbaar zijn
Dat had ik ook al gedaan, maar vroeg me af of ik een willekeurige (goedkoopste waarschijnlijk) converter kan aansluiten op de vezel, cat6 in de andere en na vlan splitsen in de router het internet op kan.
voor ~20 euro heb je sfp plugs met rj45 ;)
BTW wijzigingen en inflatiecorrectie zijn uitzonderingen. De eerste via de wetgever en de tweede via de algemene voorwaarden die het maximale percentage en interval beschrijven. De kans dat je mag opzeggen is heel klein net zoals een wijziging van algemene voorwoorden niet altijd leidt tot een reden tot opzegging.
Inflatiecorrectie is onzin, inflatie is het gevolg van prijsverhogingen. Maar men verhoogt de prijs vaak onder het mom van inflatie .. en dat is de wereld op zijn kop.
Er is hier geen sprake van een inflatie correctie maar gewoon een prijsverhoging je mag dus opzeggen, dit geeft XS4ALL ook duidelijk aan in haar brieven.
Elke verhoging is een prijsverhoging. Inflatiecorrectie bestaat niet, en wordt door sommige bedrijven gebruikt als een rechtvaardiging voor een verhoging.
Modem reset?
Al gebeld/gemaild met xs4all?
Bekabelin/router goed?
Het is jammer dat digitale diensten steeds duurder worden. Tuurlijk inflatie, maar toch. Technologie wordt meestal met de tijd goedkoper, maar jammer zien de consumenten dit niet terug in hun portemonnee.
Ik weet niet hoor. Ik heb nu 130 en 30 Mbit/s, waar ik een jaar of drie geleden nog 16 bij 1 Mbit/s had. Voor grofweg hetzelfde bedrag.

Verder heb ik tegenwoordig her en der bij elkaar grofweg 150GB aan gratis online storage, tientallen gratis applicaties op m'n desktop en smartphone en meer gratis uren aan internetstreaming van audio en video dan ik in miljoenen levens kan consumeren.

En laat ik niet beginnen over de vooruitgang in 'technologie' in het algemeen (versus het betaalde bedrag)..

Dat eeuwige gezeik ook altijd als er ergens ooit een keer een procentje of een eurootje meer betaald moet worden. Wat hebben we het toch ook zwaar, met z'n allen.
Helemaal mee eens todat je die laatste alinea toevoegde..

Ik ben blij dat er eeuwig "gezeikt" wordt over zaken. Als iedereen het allemaal zomaar accepteerd dan zijn wij maar een dom volk, met z'n allen. Ja, mensen klagen over dingen waar ze de achterliggende gedachten niet van weten. Maar het is ook niet onlogisch om te klagen dat iets duurder wordt. Waarom wordt dit duurder?

Daarbij kun je ook niet zeggen dat mensen het niet zwaar hebben. De meeste kunnen die euro makkelijk betalen, anders kopen ze ook geen internet abbonement. Maar het is wel een vaste last die iedere maand terugkomt en zonder internet kun je niet meer. Dan is het klagen of overstappen.

[Reactie gewijzigd door Measuring op 7 mei 2015 22:56]

Ik ben blij dat er eeuwig "gezeikt" wordt over zaken. Als iedereen het allemaal zomaar accepteerd dan zijn wij maar een dom volk, met z'n allen.
Als er nou over de juiste dingen gezeken werd, dan vond ik het ook prima. Maar iedereen jammert zo veel over hoe moeilijk ze het zelf wel niet hebben dat ze vergeten zich druk te maken over dingen op een wat grotere schaal.
Daarbij kun je ook niet zeggen dat mensen het niet zwaar hebben
Jawel, dat kun je prima zeggen. Je hebt talloze manieren om dat te meten en bij al die manieren scoort Nederland vijr consequent in de top 10, zo niet in de top 5 of zelfs top 3 van de resulterende lijstjes. Individuele schrijnende gevallen daargelaten is er eigenlijk geen enkele rechtvaardiging om te klagen over prijzen in dit land.
@Dual Infinity, je hebt helemaal gelijk, het is zo vermoeiend al dat gezeik en geklaag :(
[...]

Als er nou over de juiste dingen gezeken werd, dan vond ik het ook prima. Maar iedereen jammert zo veel over hoe moeilijk ze het zelf wel niet hebben dat ze vergeten zich druk te maken over dingen op een wat grotere schaal.
Grotere schaal, 12 tot 15 miljoen doneren aan Nepal, want ze zijn in de problemen door de aardbevingen.
Maar ondertussen stuurt Nepal wel alle buitenlandse hulporganisaties weg, "we kunnen het zelf wel"

Er gaat eenzelfde situatie ontstaan als in Haitie en de VS, genoeg hulp, maar wordt afgewezen, maar de centen mogen wel doorkomen, wat vervolgens NIET op de juiste plek terecht komt.
Maar nu heb je het alleen over de vaste lijn. Als je daarbij optelt dat je mobiele aansluiting ook 1,- duurder wordt, al je verzekeringen 1,-tje duurder, je vastrecht en alle gemeentelijke belastingen, de wegenbelasting, het ov, kortom, als we zeggen, ach het is maar 1 eurootje of 1%'tje het valt wel mee, maar op de grote hoop kost het je gewoon fors veel meer geld! Niet alleen de uitgavekant wordt hoger, maar aan de inkomstenkant trekt de overheid ook aardig. Dit jaar heeft jan modaal 60,- minder vakantiegeld (netto) en 2,5x modaal zelfs ruim 200,- minder.

Ondanks dat de snelheden hoger worden voor ongeveer hetzelfde bedrag, wil niet zeggen dat alles ook maar duurder en duurder moet worden.
1 euro duurder op een abonnement van 50 euro is heel normaal. Dat heet gewoon inflatie.
Daarom krijg je als het goed is ook ieder jaar 2 procent loonsverhoging (inflatiecorrectie)
Dat is lang geleden hoor, dat heel Nederland inflatiecorrectie kreeg op z'n loon. Dat is tegenwoordig geen automatisme meer maar iets waar de vakbonden voor moeten vechten bij CAO-onderhandelingen.
De meeste CAO's worden jaarlijks aangepast aan de inflatie. Behalve sommige ambtenaren hebben op dit moment een nullijn.

Wat providers betreft: die corrigeren de inflatie ook jaarlijks.
KPN doet dat meestal in de maand oktober. Dit kan daar los van staan.
En die onderhandelingen zijn ook al niet meer voor de werknemer....

Wij kregen 5% loonsverhoging ....
Maar onze 10 ATV dagen vervielen daar ook mee, dus van 19 dagen in de periode, mogen we nu 20 dagen werken.

Iedereen dolblij met 5% meer salaris .... maar nu ( na 1 jaar ) komt de massa er achter, dat het toch een sigaar uit eigen doos was ..
Werkgever 'krijgt' er ( in ons geval ) 20 werkdagen "gratis" bij over de hele bezetting, en ik ( en mijn collega's ) lever een vrije dag er voor in.

* FreshMaker had liever de vrijheid dan de centen ;)
Het gaat niet om het feit of het normaal is ja of nee, maar over hoe makkelijk mensen zeggen, ach t is maar 1 euro, boeie. maar als elk onderdeel van je vaste lasten met 1,- omhoog gaat, dan loopt t aardig op. Sommige verdienen genoeg en voor sommige is dat net teveel.

En net wat Capslock2000 aangeeft, je mag blij zijn als je in de looptijd van je CAO 1% erbij krijgt. Vaak moet je ook nog eens inleveren op secundaire AV, dus veelal een sigaar uit eigen doos.
Natuurlijk, de jaren sinds de meest recente financile crisis zijn pijnlijk geweest, maar we hebben het nog steeds ruim beter dan tien (en meer) jaren geleden:
http://sargasso.nl/rijken...eling-in-laatste-10-jaar/

Last time I checked, heeft 98% van de huishoudens in Nederland iets in huis wat telt als een flatscreen TV en een veelvoud aan smartphones en/of tablets.

Dus ja: ach, het is maar een paar euro. Met 4 en 5 mei nog vers in het geheugen daag ik je uit om in het bijzijn van een oorlogsveteraan te klagen hoe je genoegen hebt moeten nemen met een tablet van de Aldi ipv een echte iPad doordat de overheid en al die nare bedrijven het je zo moeilijk maken. En dat je twee hele uren moet wachten voordat je 1080p-download van de nieuwste Game of Thrones aflevering binnen is..

Tel je zegeningen, niet je pijntjes.
ook op technologische vooruitgangen zit inflatie ;) Met jouw vergelijking moet ik maar niet klagen als ik geen 1mbit haal, immers waren er nog mensen die met een modem moesten werken :P

ontopic: an sich valt het me nog mee. Ben al een paar jaar een meer dan tevreden gebruiker van xs4all. Slechts 1 keer een storing gehad aan mijn verbinding en toen had ik binnen notime een monteur aan de deur staan. Meer dan te spreken over de manier waarop ze hun diensten ondersteunen.
Mooi, al dat geklaag, daar word je echt ziek van :(
Haha, helemaal waar. Ik heb ooit een met een Arnhem veteraan een dag rond gereden, toen al in de 90 maar wat een kerel. Hij noemde ons allemaal stuk voor stuk softies die veel te veel problemen maken om niks.
Deze man was aan het vertellen hoe hij na de oorlog, na 5 jaar in actie (Duinkerken, Noorwegen, Afrika, Engeland, Frankrijk, Belgi Nederland en daarna krijgsgevangenen....) terug kwam in een omgeving waar iedereen zijn oorlog had gehad. Er was geen tijd om stil te staan maar de tijd van opbouwen.
Mensen van nu klagen veel te veel maar doen niks (zei mijn oma ook). Ik kan ze alleen maar gelijk geven. Je leert je zegeningen te waarderen na echte moeilijkheden.
Niet voor niets dat mensen die de dood in de ogen hebben gezien (ziekte, geweld, ongeluk) vaak hun leven na zo'n ervaring volledig omgooien. De zaken waar menig Nederlander zich zo druk overmaakt zijn eigenlijk totaal niet de moeite waard om je druk over te maken. Geniet van het leven, doe goed voor ander en besteed je spaarzame tijd nuttig.
Je gaat echt zitten zeiken om 1 euro per maand en dan de 2,5 x modaal verdieners er bij betrekken?

Ben jij wel lekker ofzo, als ik 6500 bruto zou vangen dan lig ik niet wakker van die euro per maand meer en die 200 euro minder vakantie knaken boh tuurlijk vervelend want nu kan ik 1 dag korter op vakantie, he minder dan kom ik dit jaar bruin terug ipv verbrand.

Kom op zeg oh oh wat hebben we het zwaar.
Ik weet niet hoor. Ik heb nu 130 en 30 Mbit/s, waar ik een jaar of drie geleden nog 16 bij 1 Mbit/s had. Voor grofweg hetzelfde bedrag.
Ik weet niet in wat voor gat jij woont, maar ik heb m'n factuur van 5.5 jaar geleden erbij gepakt en een glasvezel 50/50 gepakt van de zelfde aanbieder van 45,95 naar 40, 5,95 omlaag in 5.5 jaar. Woot! wat gaat technologie toch hard vooruit...

Het 100/100 glasvezel van 5 jaar geleden is van 74,95 naar 46 gegaan. 28,05 in 5 jaar omlaag. Maar dan pak je wel de duurste en snelste abo's van toen.
Mooi voor je.
Ik had 3 jaar geleden 6.5Mpbs ADSL. En vandaag heb ik nog steeds 6.5Mbps ADLS. En ik schat dat ik over een jaar of 5 nog steeds 6.5Mbps ADSL heb. Woot!
Mooi voor je.
Ik had 3 jaar geleden 6.5Mpbs ADSL. En vandaag heb ik nog steeds 6.5Mbps ADLS. En ik schat dat ik over een jaar of 5 nog steeds 6.5Mbps ADSL heb. Woot!
Dan heb jij gewoon echt enorme pech. Toen ik 10 jaar geleden dit huis kocht, had ik 8/1 ADSL. Later werd dat iets snelere ADSL2+. Een tijd (ik gok een jaar of 5) geleden is het VDSL2 geworden en zit de verbinding inmiddels op 50/5.

Nou heb ik ook een Ziggo lijn van 120/20 liggen, en de router zoekt wel uit over welk pad we naar buiten gaan. (en sommige dingen worden afgedwongen over een specifieke lijn, de VoIP van xs4all over Ziggo heen gooien als het niet nodig is, is een klein beetje onzin)
Ik woon een eindje buiten de bebouwde kom. 1.5 Km wel te verstaan. Da's niet erg ver. Sommige straten buiten de bebouwde kom hebben UPC kabel. Sommige straten niet. De mijne niet dus. Dat was 15 jaar geleden. 2-3 Jaar geleden is er glasvezel (Reggefiber) aangelegd. Hebben ze onze straat ook al overgeslagen. Ze hebben mijn buren en mij niet eens gevraagd wat we willen.

Je kunt het pech noemen.
Ik ben het daar niet mee eens. Pech impliceert toeval. Dit is geen toeval.

In Nederland hebben we collectieve voorzieningen. Daar betalen we allemaal aan mee. Zelfs gezondheidszorg is een soort collectieve verzekering. (Het is verplicht te hebben, en verplicht te betalen). Ik betaal mee aan allerlei flauwekul waar ik nooit van zijn leven profijt van zal hebben. 14 Jaar geleden moest en zou er riool in het buitengebied komen. Zo goed als verplicht. Gemeente betaalde een deel, en iedereen moest 2500 euro zelf bijleggen (bedrijven nog meer).

Maar glasvezel ? Nope. Zak er maar in. Dan is er geen solidariteit. Geen snel Internet. Geen keuze tussen providers. (Ik kan hier kiezen tussen KPN en xs4all. De rest van de ISPs neemt niet eens de moeite om ADSL hier aan te bieden). Geen kabel-tv. Geen triple-play pakketen. Niks. 6Mbps ADSL, en dat is het. Ook voor de komende 10 jaar. Of 20 jaar.

Er zijn 2 dingen die de KPN zouden kunnen doen. Zonder nieuwe kabels te trekken.
1) Een DSLAM in het naburig dorpje zetten (1250 inwoners). Da's 1-1.5km hier vandaan. De DSLAM staat nu in het volgende dorp (12000 inwoners, 3-3.5km verderop). Dat zou mijn theoretische max snelheid meer dan verdubbelen.
2) Ik heb hier een dikke blauwe tuinslang uit de grondkomen. Met 2 aderparen. De KPN zou dus pair-bonding kunnen doen. Nog een verdubbeling.

Met die 2 maatregelen zou mijn snelheid van 6.5Mbps naar 20+ Mbps kunnen gaan. Dan kan ik er weer een tijdje tegen. Dan zou ik zelfs tv-over-adsl kunnen nemen.

Echter, ik heb zo'n vermoeden dat wij helemaal achteraan op het lijstje van de KPN staan. Want wij zijn al klant. En we blijven klant. Want we hebben geen keus. In steden, waar kabel en glas serieuze concurrenten van de KPN zijn, daar wordt geinvesteerd. Maar wij zijn de pineut.

Bedankt privatisering. Bedankt politiek. Bedankt kapitalisme met je fijne zogenaamde "concurrentie drijft vooruitgang".

[Reactie gewijzigd door gryz op 8 mei 2015 12:42]

Naar mijn gevoel gaat dat vooral op voor de hogere pakketten. Als je geen zware gebruiker bent en je wilt graag enorm goedkoper uit zijn, dan scheelt het zowat niets. Relatief gezien zijn de basispakketten vaak duurder dan de duurste pakketten.

Kijk naar KPN Alles-in-1 glas, ik neem de normale prijzen:
- Instap kost 45 euro, max. 10Mbps. Per Mbps betaal je dus in principe 4,50 euro.
- Standaard kost 59 euro, max. 50Mbps. Per Mbps betaal je 1,18 euro.
- Premium kost 82,50 euro, max. 50Mbps. Per Mbps betaal je 1,65 euro.

Normale gebruikers zijn dus met standaard het best uit, maar als je weinig gebruikt neig je toch snel wat betreft de pakketopties naar Standaard. In verhouding wat je krijgt goedkoop, maar vind het wel zonde geld als je de helft niet gebruikt. 45 euro voor maar 10Mbps is dan toch wel een beetje om te huilen.

Laatste keer dat ik naar XS4All keek (nu niet, want geen tijd meer) waren die verhoudingen ook ongeveer zo. Vind wel erg jammer dat de instappakketten naar verhouding zo rete duur moeten zijn en dat je bar weinig keus in het algemeen hebt of je alles in 1 wilt of los internet.
Tja 5 jaar geleden was je cpu of minder snel, nu koop je voor hetzelfde ook veel meer snelheid.
Idem met hdd ook meer capaciteit.

Die euro maakt ook niet uit.

Wat ik jammer vind is dat xs-4all ook in het rijtje van oplichter kan.

Ze verkopen onbeperkt bellen terwijl er in de voorwaarden gewoon keihard fair use staat:

4.3 Voor klanten met een XS4ALL Bellen Onbeperkt Benelux of Bellen Onbeperkt Buitenland abonnement geldt de volgende Fair Use Policy:

Wat is dat toch met die oplichter, onbeperkt = onbeperkt, geen beperking.
Fair use is een beperking.
Helaas zijn we al zo ver dat we dit soort praktijken heel normaal vinden.
xs4all is gewoon KPN. tja wat wil je nog meer?

edit:
Fair use betekend voor mij dat ik in een maand van bv het WK voetbal ik onbeperkt de streams kan kijken, waar de maanden erna het gebruik weer normaal wordt.

Fair use is voor mij niet onbeperkt, maar wel dat er pieken kunnen ontstaan en dus sowieso geen harde maandelijkse limiet.

[Reactie gewijzigd door Kevinp op 7 mei 2015 22:56]

Het is heel simpel. Onbeperkt internet bestaat niet, dus moeten providers er ook niet mee adverteren vind ik. Ik kan er niet aan doen als er bejaarden naast me wonen die haast nooit iets downloaden van usenet.

Fair use is er inderdaad nog steeds, al merkt de doorsnee consument daar weinig van. Maar als je wel volledig gebruik maakt van je pakket, wordt je er door de aanbieder scheef op aangekeken. Beetje rare situatie.
Je hebt zeker gelijk. Heb inmiddels ook glasvezel met 100-100 voor net iets meer dan de prijs van adsl. Maar ik denk dat we voor dat geld meer kunnen krijgen. Ik heb het gevoel dat aanbieders niet hun best doen. Als je kijkt naar mobiele aanbieders dan is Tele2 de enige de doel heeft om zo goedkoop mogelijk internet aan te bieden. Waar andere daar niet voor gaan.
KPN heeft een duidelijk visie in zijn merken beleid bij de internet providers:

XS4ALL heeft juist niet het doel de goedkoopste te zijn maar de beste in service en kwaliteit. Eigen helpdesk (geen callcenters) en alles op 1 locatie. XS4ALL is nog een zelfstandige ondernemning van KPN.

KPN is het algemene merk waarbij ze de middenklasse wilt aanspreken met een uitgebreid diensten aanbod.

Telfort is het low budget merk. Helpdesk is gewoon die van KPN en het netwerk is ook gewoon KPN. Telfort is puur een merk van KPN en geen zelfstandige onderneming meer.

Je ziet dit ook in de prijzen terug. Het is jammer dat XS4ALL na de verlaging vorig jaar nu weer gaat verhogen. Maar loonkosten e.d. nemen ook elk jaar toe.
Verder heb ik tegenwoordig her en der bij elkaar grofweg 150GB aan gratis online storage, tientallen gratis applicaties op m'n desktop en smartphone en meer gratis uren aan internetstreaming van audio en video dan ik in miljoenen levens kan consumeren.
Tegenwoordig heb je ook overal steede irritanter wordende reclame.. en weinig zeggenschap meer over de software die je gebruikt.
Genoeg mogelijkheden om dit te blokkeren en bandbreedte te besparen ;)
Het HD Extra-pakket gaat vanaf 1 juli 2015 op in het Basis- en Pluspakket. Comedy Central HD, Nickelodeon HD, MTV HD, BBC One HD verhuizen van het HD-Extra pakket naar het Basispakket. En de zenders, Eurosport 2 HD, History HD, Animal Planet HD, Nat Geo Wild HD en E! Entertainment HD kijkt u via het Pluspakket.

Ok, kan iemand me uitleggen wat dit voor mij betekend ?

Ik heb net TV van Xs4all en heb het HD Extra pakket er een jaar gratis bij gekregen (dat was de actie), en heb (bewust) niet het Plus pakket.
En nu ? Zenders zoals Eurosport 2 HD kwijt ? (Eurosport 2 zelf zat al in het Pluspakket)
Dit betekent dat je nu een Plus pakket moet afnemen wil je blijven kijken naar zenders die verhuisd worden naar het Pluspakket.

Ik vind het een klote streek van KPN/Xs4all voor alle glasvezel gebruikers met het "gratis" HD extra pakket. Want de voor ons populairste zenders verhuizen ze naar het Pluspakket. Kost je toch weer 10,- extra per maand als je dit wilt blijven kijken. Zo te bezien vind ik dat ik eigeniijk recht heb op korting aangezien ik minder terugkrijg dan wat ik had.
Daar ga ik ook voor, middels een telefoongesprek.

Ik heb een aanbieding gehad en dat is een jaar lang "HD Extra", als ik ook TV af nam van Xs4all. Dat heb ik gedaan, het kan niet zo zijn dat ze die aanbieding eenzijdig intrekken/veranderen ?
Xs4all doet dit naar eigen zeggen om de kwaliteit en de service van zijn internetdiensten te kunnen waarborgen.

Wat zou er dan mis gaan als ze die euro niet krijgen? Ontploft dan je modem, moeten ze de helpdesk ontslaan, roest de glasvezel?

Alle bekabeling ligt er al en met elke nieuwe Windows versie is er minder netwerksupport nodig. Met configuratieproblemen hoeven ze zich niet meer bezig te houden en de infrastructuur beheren ze niet zelf.
pure inflatie om medewerkers loonsverhoging te kunnen betalen... ;)
Is geen inflatie verhoging omdat het laagste abbo namelijk niet die verhoging heeft. Dus dat kan het niet zijn. Tevens zou het dan procentueel moeten zijn anders kloppen de verhoudingen niet. Zou het dan met de kwaliteit te maken hebben?

Nou dan bel ik ze wel zoals Kalief ook al aangeeft, ze hoeven voor mij niets te doen het werkt namelijk al tijden prima zo, prima kwaliteit dus die verhoging mogen ze wel laten.
Maar met dat moderne glasvezel gedoe moet je wel wat meer oppassen voor roest in de kabel dat dan wel weer, dus ja moet je nu overwegen ja of nee.

Waarom zoeken die providers toch altijd naar die opendeur verklaringen om hun prijzen te verhogen.?
Een paar maanden geleden heeft XS4All enkele tienduizenden(!) klanten die nog op de constructie "XS4All via KPN" zaten gedwongen overgezet naar "XS4All Only". Dat onderscheid bestaat nu dus niet meer. Die via KPN variant over het MxStream netwerk was wel duurder en de snelheid was lager dan de Only variant over het BitStream netwerk omdat men al jaren probeerde die via KPN mensen van dat MxStream netwerk weg te pesten naar het BitStream netwerk wat KPN graag wou. Het gedwongen overzetten is ook gedaan omdat KPN dat MxStream netwerk niet meer beschikbaar wou stellen voor particuliere internetaansluitingen en XS4All had het als 100% KPN dochter dus maar uit te voeren.

Omdat die via KPN variant duurder was is XS4All nu die extra opbrengst van enkele tienduizenden klanten kwijt en die moet natuurlijk gecompenseerd worden anders gaat men minder winst maken en dat kan natuurlik niet. Het zou mij dus niets verbazen als dat (ook) iets met die prijsverhoging te maken heeft.

[Reactie gewijzigd door CaptJackSparrow op 8 mei 2015 02:17]

En bandbreedte komt ook zomaar uit de lucht vallen.... we gaan als consumenten steeds meer data verstoken, en daar moeten de providers hun netwerken aan aanpassen.
nee. Het zijn gewoon geldwolfen hoor.
Jij werkt ook gratis ?
Het is een bedrijf, en dat moet voldoen aan een winstopbrengst.
Daar is helemaal niets mis mee ...
Ziggo is laatst ook 2,50 duurder geworden. En maar adverteren dat ze "nu nog sneller internet" aanbieden.
Dat laatste is ook zo. Ziggo verhoogt hun snelheden nml wl.
Wat een gezwets. Ze verhogen hun theoretische maximale download snelheid. De praktische snelheid EN de upload blijven nagenoeg ongewijzigd. Daarnaast is glas altijd nog het snelste (alleen lang niet overal leverbaar).
Wij zijn anders op de kabel wel degelijk van 90 naar 120 gegaan. En ja dat halen we ook. Onze kabel kan max iets van 205 down hebben (gemeten met zo'n mooi geintegreerd meetapparaat van de monteur) en iets van 21 up.
Wij zijn anders op de kabel wel degelijk van 90 naar 120 gegaan. En ja dat halen we ook. Onze kabel kan max iets van 205 down hebben (gemeten met zo'n mooi geintegreerd meetapparaat van de monteur) en iets van 21 up.
Yep, dat had ik hier ook. Ik moet 't wel via het bedrade netwerk meten, want via WiFi lukt het me niet om 't hoger dan 100 MBit/s te krijgen :)
Dat is dan waarschijnlijhk ook niet de schuld van de internet kant. Maar van je WiFi. En ik bedoel, als je een beetje serieus wil internetten gebruik je toch ene kabel.

En het kan wel hoor meer dan 100 MBit over WiFi. Maar een goeie router en een nog betere wifi kaart helpen dan wel heen erg.
En het kan wel hoor meer dan 100 MBit over WiFi. Maar een goeie router en een nog betere wifi kaart helpen dan wel heen erg.
Oh dat weet ik. De router is uitstekend, maar het test device was m'n iPhone 5S. Niets mis mee, maar die gebruikt iets minder antenne's dan de router, en daardoor haal je niet de volle snelheid. (althans, ik geloof dat dat 't is, en laten we wel zijn, 100 is MEER dan zat)
Mwa nee hoor. Elke verhoging tot nu toe heb ik letterlijk ook gekregen. Dus blijkbaar zwets jijzelf :p
Ik haal altijd mijn beloofde snelheid tot op de megabit, dusse....
Als je bij Ziggo (of glasvezel) in de praktijk je snelheid niet haalt ligt dat waarschijnlijk aan je apparaat thuis (bijvoorbeeld 100mbit utp kabel/netwerkkaart) of je meet via WiFi wat vaak onbetrouwbaar is.

Hier met Ziggo haal ik met een gbit netwerkkaart en een cat5e utp-kabel gewoon de 40mbit download en 4mbit upload (was voor de fusie 30/3).

[Reactie gewijzigd door Zombymario op 7 mei 2015 22:08]

Waarom is "glas" sneller?

Heb jij een FCHBA in je PC zitten of gaat er UTP in? Denk je nu echt dat het voor de snelheid uitmaakt of de glas-koper conversie in jouw meterkast plaasvindt of 50 meter eerder in de verdeelkast van Ziggo?
@All,
Dank voor de -1..
Ik wilde niet beweren dat er geen situaties zijn waarin het internet sneller is. Wat ik probeerde aan te stippen is dat Ziggo voornamelijk 'voor de leuk' adverteert met nog sneller internet. Al die kleine boosts die ze hun abonnementen steeds geven, zo kunnen ze nog jaren blijven adverteren met 'nog sneller internet', terwijl ze de prijs ook steeds blijven verhogen....

Terwijl glas uiteindelijk op het moment hogere theoretische (wat kan het aan) en praktische (wat voor snelheden worden er aangeboden in pakketten bijv 500 glas kpn of 1000 tweak) snelheden aan kan. Dat veel mensen de apparatuur niet hebben om wat nuttigs er mee te doen is weer een ander punt (zeker een goed punt)...
Ik zit al vanaf 1994 bij XS4ALL. Ooit met 2400baud modem. Nu onlangs op glasvezel. Had tot voor kort VDSL met 30D/3U Mbps. Nu 50D/50U voor dezelfde prijs . Ben zeer tevreden. En dat extra eurootje is het wel waard. Hoop dat de kwaliteit blijft zoals die altijd was met deze bescheiden bijdrage.
Precies dit is het slimme van xs4all en mama kpn. Als je bij premiumproviders zit, dan zul je voor die euro niet opeens overstappen naar een budgetprovider. Precies om die reden wijzigt het kpn-concern ook niet de abonnementstarieven van dochter telfort, want dat is wel een budgetprovider en da je wel kijken bij Tele2 of online.nl
Van mij hoeven ze niet de prijzen te verhogen omdat we van 50 naar 80 gaan. Voor de meeste was 20 al voldoende en waarom moet je daar de hoofdprijs voor betalen. Kwarteer of halveer de prijs op basis van een 40/80 abo en je bent klaar maar nee hoor, er moet dan 80 worden afgenomen. dat is hetzelfde als, ik wil 3 sneetjes brood maar ik krijg er 12 sneetjes brood terwijl je maar om 3 vraagt. Geef liever mensen een basisabo met 5 down voor maar 10, basistv-zenders voor 10 en voor VOIP tel doe dat voor 5. Dat zijn dan nog hele schappelijke en redelijke prijzen.
Inderdaad, hoewel ik liever een abonnement van 20 voor 20 euro,. of natuurlijk minder zou zien.
alles sneller en sneller, en dan betaal je inderdaad de hoofdprijs - maar niemand bied meer een mooi abonnement van 20 mb down aan voor minder dan een X bedrag...
Zuster Telfort gaat ook mee per 1 juli. Geen abbonementsverhoging, maar wijziging voorwaarden, beltarieven en zenderpakketten.

Even belletje gedaan en heb van hun een nieuwe aanbieding gehad. Netjes.....
War houden die wijzigingen in dan?
Dit is wat ik heb kunnen vinden: http://www.telecompaper.c...ieven-per-1-juli--1080749
Iedereen moet een mail krijgen, daarin zullen wel de details staan.
Ben zelf ook wel nieuwsgierig naar de zenderwijzigingen.
Wel bizar dat je tegenwoordig alleen maar alles-in-n pakketten kan kopen, of tegen bizar hoge prijzen of aansluit kosten.. gedoe
Als XS4ALL de nieuwe marketingterm kan waarmaken met deze actie ben ik voor. Zelf ben ik zeer tevreden over ze, de geadverteerde snelheden worden hier meer dan behaald: (500D 600U.) Voor mij was de helpdesk een uitkomst.Van het standaard scriptje afwijken was in tegenstelling tot andere providers geen probleem. Ik weet niet hoe deze ervaring voor jullie is maar voor mij zeer positief.

Zelf vind ik de vernieuwde website erg overzichtelijk en ik kan niet wachten totdat ook het klanten portaal voorzien wordt van deze layout. Storingen heb ik via glas niet meegemaakt. (Dat KPN naar mijn mening zwaar teleurstellend geluid levert over IPTV kan XS4ALL niet veel aan doen, je zou verwachten dat met 500/500 er genoeg bandbreedte beschikbaar zou moeten zijn.) Indien de meegeleverde Fritzbox ingesteld is naar eigen wensen vind ik het een deugdelijk apparaat, (PING replies mogen van mij standaard wel uitgezet worden)

Momenteel ben ik zeer tevreden over XS4ALL. Ik hoop alleen dat providers eens met een uitleg komen waarom zij die euro meer nodig hebben. Als deze euro nou naar het investeringspotje gaat heb ik persoonlijk geen geklaag. Juist door deze vage/ontbrekende berichtgeving ben ik bang dat deze niet naar het investeringspotje gaat. Graag jullie mening, het internet is immers bedoeld voor kennisvergaring. Zowel positief als negatief :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True