Hoofdcategorieën
Device Settings

Limewire gaat offline na gerechtelijk bevel

Door Dimitri Reijerman, woensdag 27 oktober 2010 15:36
Submitter: Fransfb, views: 58.211

De website van Limewire is onder dwang van een gerechtelijk bevel offline gehaald. Over de p2p-dienst loopt al vier jaar een rechtszaak die de RIAA heeft aangespannen tegen de Lime Group, het bedrijf achter de Limewire-software.

Limewire, een p2p-client die gebruikmaakt van het Gnutella-protocol, is niet langer van de officiële website te downloaden. Naast het blokkeren van de site dwingt het gerechtelijk bevel, dat is opgelegd door de rechtbank van New York, het bedrijf ook om zijn zoekdiensten offline te halen. De Limewire-site toont een mededeling dat Limewire de p2p-software op grond van een gerechtelijk bevel niet langer mag aanbieden en ondersteunen. Ook wordt gewaarschuwd dat het delen van auteursrechtelijk beschermde content illegaal is.

Het sluiten van de Limewire-site en de p2p-software van het bedrijf is het gevolg van een jarenlange juridische strijd tussen de Lime Group en de RIAA. In juni vroeg de RIAA aan een federale rechtbank om Limewire offline te halen, omdat de muziekindustrie slachtoffer zou zijn van het illegaal downloaden van muziekbestanden.

De rechtbank heeft de redenering van de RIAA grotendeels gevolgd. In het gerechtelijk bevel is onder andere te lezen dat Limewire bewust het downloaden van illegaal materiaal faciliteert en dat is bewezen dat de eindgebruikers de p2p-software voornamelijk gebruiken voor het uitwisselen van auteursrechtelijk beschermde content.

De RIAA reageerde tevreden op de uitspraak: "De gigantische piraterijmachine waarmee Limewire zich verrijkte, zal tot stilstand komen", zo liet RIAA-woordvoerder Jonathan Larry aan AP weten. De Lime Group lijkt zich bij de uitspraak te hebben neergelegd, maar laat wel weten dat het bedrijf werkt aan nieuwe software die wel aan de Amerikaanse copyright-wetgeving zou voldoen.

Volgens geruchten zou Lime Group werken aan een streaming muziekdienst volgens het model dat Spotify hanteert, waarbij gebruikers via abonnementsdiensten naar muziek kunnen luisteren, maar deze niet kunnen downloaden. Het is echter de vraag of dit zal lukken; niet alleen wordt het voor de Lime Group zeer moeilijk om met de muziekindustrie contracten af te sluiten, ook loopt er nog een gerechtelijke procedure waarin moet worden vastgesteld welke schadevergoeding de firma moet betalen.

Limewire offline

 

Volgende 16:17 KPN wijzigt mobiele-internetabonnementen laptops
Vorige 15:16 Microsoft brengt Office for Mac 2011 uit
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

wat zou er gebeuren met de mensen die lime-wire plus gebruikte en dus betaalde voor de software?

dat zal denk ik ook gewoon stoppen, maar het is wel een puntje. je hebt immers betaald voor de software,

Zegt niks dat je hebt betaald; wat zegt de EULA?

Stel: Microsoft stopt morgen, dan heb je geen poot om op te staan. Je hebt namelijk een lease afgesloten op het gebruik van het produkt "as is", ongeacht of de licensing-server overeind staan of dat er updates/patches voor zijn/komen. Zie EULA.

Stel: een leasemaatschappij voor auto's gaat morgen over de kop. Curator zal toch echt wel kijken of een flink gedeelte van het rollende wagenpark z.s.m. terug kan naar de inventaris. Je hebt namelijk een lease afgesloten maar die kan alleen worden voltooid door beide partijen waarvan er nu eentje moet stoppen.

Lease auto en EULA vergelijken klinkt als appels en peren ;-)

EULA is een overeenkomst opgemaakt door een leverancier. In het verleden is wel gebleken dat EULA niet bindend zijn. Wel is het Copyright dat verteld dat je het gebruik van de software hebt maar je hebt geen recht op de software zelf. Dat houd in dat je het wel mag gebruiken maar niet mag vermeenigvuldigen, aanpassen e.d.

Zijn normale richtlijnen.

EULA niet bindend is niet waar, hooguit zijn delen van de EULA niet bindend.

Het kan niet zo zijn dat de EULA boven de wet staat. Dat werkt 2 kanten op: ze kunnen je niet op een onwettige manier een loer draaien met de inhoud, maar ze kunnen ook niet op basis van de EULA zeggen: wij kunnen onze diensten niet stoppen, tegen deze rechter.

Natuurlijk kun je je grief gaan halen bij de rechter als je vind dat je benadeeld bent, maar ik heb zo'n vermoeden dat gezien de aard van het oordeel, je geen kans maakt.

Als ze gaan werken aan legale software zal je huidige licentie dan wel omgezet worden dat ie geldig is op de nieuwe software. Tot die tijd moet je het doen met wat je hebt.

Eula: In Europa (nederland?) niet, maar in de VS wel.

Ik vind de vergelijking wel goed, want als we van de Eula uit mogen gaan is het wel waar namelijk. Het is alleen de vraag wat bindend is, wat arjankoole ook aangeeft.
Ik ben bang dat hier geen of weinig wetgeving is en mocht het zover komen je toch je gelijk zal moeten halen bij de rechter, maar wie doet dat voor een licentie van 29 euro?
misschien in amerika...

Je kunt het misschien wel vergelijken met gestolen waar. Je koopt iets van iemand waarvan je redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat diegene niet de rechtmatige eigenaar was? ;)

edit:
@Hakker
Dan valt het dus onder een gekochte tool waarvan je redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat je daar illegale handelingen mee verrichtte

[Reactie gewijzigd door pcgek op woensdag 27 oktober 2010 16:27]


Hoezo de software was van de Lime Group zelf. Wat je vervolgens ermee downloadde niet maar daar betaalde je ook niet voor. Je betaalde voor extra's binnen het Limewire pakket.

Stel je koopt een koevoet, vervolgens plaatst heel Nederland anti-inbraakstrips op de voordeur waardoor je niet meer kunt inbreken met je koevoet. Ga je dan ook terug naar de verkoper van de koevoet omdat je niet meer kunt inbreken en dus de koevoet niet meer kan doen waarvoor je hem gekocht hebt?

Wie zegt dat je met een koevoet alleen illegale dingen kan doen?
Dat geldt voor alles in de wereld, je kan er goede en slechte dingen mee doen.

je analogie klopt niet.. het is meer zo dat in plaats van de anti-inbraakstrips de winkelier zijn koevoet terugneemt en ook jouw geld gewoon houdt..

De koevoet mag je houden (limewire).

Het functioneert alleen niet meer (zoek service van lime group)

Bij jouw voorbeeld zou het betekenen dat je niet meer illegaal kunt downloaden, maar wel legaal kunt downloaden. Limewire is offline!
Mensen die de software kochten zullen vast niet fervent legaal downloaden, als je kijkt naar het aanbod op Limewire kan ik me niet voorstellen dat je het programma voor legale doeleinden gebruikt.

Nu mijn vergelijking, want dit is een vreemde zaak. De rechter zegt nu eigenlijk: Als uw gereedschap voor een groot deel wordt gebruikt voor illegale doeleinden, dan wordt het verboden. Dus in die redenering zou je een koevoet, panty-kousen en auto's ook moeten verbieden.

Wat ik wel grappig vind is dat er blijkbaar veel Limewire users zijn die Limewire pro kopen, dat geeft mij dan weer het idee dat Limewire meer een tool is om media te verkennen om het vervolgens te kopen.

Of je hebt het ook gewoon gedownload, immers alles valt te downloaden: LimeWire Plus dus ook ;)

Idd ;) Eerst met de gratis Limewire de Plus versie installeren. En daarna de Plus versie installeren :P Maar ik snap niet dat Limewire nog steeds wordt gebruikt überhaupt. VOL met virussen en andere rotzooi.

Het Gnutella netwerk is groter dan LimeWire.

Wat ook weer aangeeft dat dit de "piraterij-machine" verre van stopt. Er zijn vele limewire alternative bijvoorbeeld frostwire.

Maar idd gewoon torrenten en megaupload/hotfile. Zeurpieten bij de RIAA ook.

Daarom snap ik niet dat ze niet eerst Bittorrent stoppen, ik bedoel, daarmee haal je hele albums binnen in de tijd waarmee je in Limewire 1 nummertje hebt...

Bittorrent wordt ook gebruikt voor legale distributies.

Toevoeging: veelvuldig.

Een heleboel sites waar je software kunt downloaden (legale software op de site van diegene die de software heeft gemaakt) bieden tegenwoordig ook een torrent link aan. Update-systemen van verschillende spellen maken gebruik van bittorrent.

Dat is een hele goeie, Vraag me dan ook af, als ze al terug betalen zijn er zat mensen die lime-wire plus hebben gedownload. Hoe gaan ze dat filteren? Of krijg je een bon als je het hebt gekocht?

Nee hoor, je krijgt geen geld terug.. Net als in nederland als je 'illegale' dingen koopt dat je dan niet je geld terugkrijgt als dit in beslag genomen wordt.

Net zoiets als een keukenmes uit de markt halen omdat er vaak mensen mee worden vermoord.

Mensen vermoorden of illegaal muziek downloaden?

Appels en peren vergelijken en erg ver gezocht.

Lime Group download geen muziek illegaal. Ze maken een programma waarmee je dat kunt doen.

Ohw? Je kunt toch ook via dat programma alles ter beschikking stellen wat op je HDD staat? 'BESCHIKBAAR STELLEN?'Beetje stupide reactie dus.

Je kunt
Dat zeg je precies goed, maar dan is het vooralsnog de gebruiker die zo stupide is om dat te doen.
Beetje stupide reactie dus.
Je zegt in feite precies hetzelfde als wat merethan zegt. Je kan inderdaad je muziek beschikbaar stellen ja. Maar het is de gebruiker die daarvoor kiest, en dus de gebruiker die strafbaar is.

Apple :? Wat heeft die hiermee te maken? ;)

Eerder pistolen (hoe mank de vergelijking sowieso al is).
Ze hoeven niet per se gebruikt te worden om mensen om te leggen, maar het gebeurt toch wel heel veel.

Lijkt me het FIFA/ISS/CoD/... verhaal... Servers down, gedaan met spelen :) en niets wat je hieraan kan doen helaas.

Gelukkig zijn de CoD servers nog online :D

Gnutella is toch een open protocol? Dus nog steeds cnnecten met 3rd-party servers. Of mis ik iets?

Dat is inderdaad het hatelijke aan dat soort opstellingen.. client software die enkel maar te gebruiken is zolang de servers van het bedrijft dat de software maakt online zijn (en natuurlijk geven ze de servers nadien ook niet vrij aan anderen zodat zij de software nog operationeel kunnen houden..), ik denk hierbij vooral aan games.

Het lijkt in de verste verte niet op dat verhaal !!

Het enigste dat nu niet meer lukt, is om het programma van hun site te halen. Voor zover ik weet, heeft Lime Group helemaal geen servers in het Gnutella netwerk.

Het programma kan je blijven gebruiken aangezien het Gnutella netwerk gewoon in de lucht blijft.

Er is een groot verschil tussen een iemand die een programma aanbiedt om op een bepaald netwerk te gaan en iemand die een netwerk aanbiedt

Van de Refund Policy pagina (zit nog in de Yahoo! cache):
Refund Policy
All Sales Are Final!

LimeWire PRO is a non-refundable purchase. Lime Wire strictly adheres to a no-refund policy because we offer users LimeWire Basic to try for free, as long as they like, before purchasing LimeWire PRO. Thus Lime Wire does not issue refunds of PRO for any reason.
cache link-from-hell: http://74.6.238.254/searc...//cc.bingj.com/cache.aspx?q=http%3a%2f%2fwww.limewire.com%2flegal%2frefund&d=4747755771986275&mkt=en-US&setlang=en-US&w=afda1f15,cf4cc72b&icp=1&.intl=us&sig=nBxCE54PKEH89x4DX01N7w--

Hier heb je een goed punt. De EFF had een aantal mensen die LW+ bewijsbaar voor legale toepassingen gebruikten (seeden van eigen werk, bijvoorbeeld, zoals musici/bands en auteurs gewoon kunnen doen) en dat als argument in de rechtszaak gebruiken.

Ik ben niet op de hoogte met Amerikaanse wetten, maar ik kan me niet voorstellen dat de rechtbanken zelf geen get-out-of-jail-free card hebben, m.a.w. je kan als benadeelde van een uitspraak de rechtbank zelf niet verantwoordelijk houden (* edit)

Nou... PurpleWire Plus (tm) van PurpleWire Limited (r) op Antiqua (een 10292 Seychelles, Inc. company) in 10, 9, 8, 7...

(* edit) Ik bedoeld dus ageren tegen de redenering van een rechter dat LimeWire "illegaal is" om dat "99% illegaal is". Dan word de 1% dus over dezelfde kam geschoren door de rechter en heb jij daar financieel nadeel van.

[Reactie gewijzigd door El_ByteMaster op woensdag 27 oktober 2010 17:14]


Limewire is momenteel ook geheel offline

Lol.. gebruik limewire al jaren niet meer.. Maar goed is... virus trekker NR 1 :X

(en voor de andere... Ja heb virusscanner, en ik weet er mee over weg te kunnen, maar de meeste vrienden/kennisen/familie niet... Dat bedoelde ik er mee ;)

[Reactie gewijzigd door Soundstorm2010 op donderdag 28 oktober 2010 07:36]


Inderdaad, en nog langzaam ook.

Sorry? Langzaam?

Muziek kon je bijvoorbeeld letterlijk binnen 1 minuut binnenhalen. En zolang je geen n00b bent kun je er gewoon voor zorgen dat je geen virus download. Ik heb zo nog nooit een virus gedownload de afgelopen 6 jaar, terwijl mijn zussen dat zovaak hebben gedaan. :X

Langzaam als in heel traag programma op zich. Het downloaden mag dan wel snel zijn, maar als ik een PC binnenkrijg voor reparatie die automatisch limewire opstart met de klacht "computer is traag", dan gaat Limewire gewoon uit de startup, ongeacht of je in 1 minuut je muziek binnen kunt halen.

Er zijn dus blijkbaar nog steeds mensen zonder virusscanner...OMG? 8)7

ik weet nog dat je aan de grote van een bestand wel kon zien of het een virus was of niet maar goed.

offtopic: Soldaatje dus met jou AV ben je 100% gedekt tegen virussen ?

Nou Comodo heeft behoorlijk wat safety stuff for free: de virusscanner, Defense+, secureDNSservers, Firewall, Sandbox, wat wil je nog meer? :P

Je wilt NIET WETEN hoe fucking veel mensen er nog zijn die geen virusscanner hebben...

Kom het nog vaak zat tegen hoor pc's zonder AV, wanneer ik weer bezoekjes moet plegen omdat de PC traag is...

Inderdaad, komt ook vaak omdat mensen eerst wel beschermd zijn maar niet opletten.
Dat is de oorzaak van een paar AV-bedrijven want wanneer je een nieuwe pc koopt heb je daar eerst lekker 3maand ofzo gratis AV en dan mag je betalen :P (en die vervelende melding zetten mensen vaak zelfs uit) :)

[Reactie gewijzigd door CT-NetService op woensdag 27 oktober 2010 20:51]


Virusscanners zijn zóó overrated. Als je geen rotzooi websites bezoekt en bewust download (ook met limewire) zul je echt geen virussen krijgen. Hetzelfde geldt voor programma's. Ken je ze niet, installeer ze niet. De meeste mensen die met limewire virussen binnenhalen zijn zo'n mensen die op deze manier met een pc omgaan:

*Melding* -> Kruisje (zonder te lezen)
*Melding komt terug* -> Kruisje (wederom zonder te lezen)
*Melding blijft terugkomen* -> "Volgende" "Volgende" "Volgende" *klaar*

Als je op deze manier downloadt en programma's installeert zul je inderdaad veel virussen en andere malware binnenhalen, maar dat is helemaal aan jou.

Virusscanners zijn zóó overrated. Als je geen rotzooi websites bezoekt en bewust download (ook met limewire) zul je echt geen virussen krijgen.
Tot je (elders) zoekt naar het preciese typenummer van je notebook en in de Google link denkt een bona-fide technische site gevonden te hebben die in werkelijkheid gelijk een drive-by-install doet. Daar doe je dus helemaal niets aan, ook niet als je wel goed oplet.

AVG heeft me hiertegen gelukkig wel al eens beschermd (versie 7, 8 mischien 9) zij het slechts een enkele keer want ik pleeg mij niet richting dergelijke sites te begeven.

@Soldaatje: Is daar wat mis mee?
Kijk, bij mijn ouders is het nodig, die klikken van alles aan en downloaden alles wat maar kan. Ik doe eens in de maand even een scan op mcafee.com, nooit wat gevonden. Als ik rotzooi wil installeren test ik dat altijd even op mijn oude xp-laptop.
Virusscanners vertragen de boel.

[Reactie gewijzigd door poepkop op woensdag 27 oktober 2010 22:47]


*schuldig*
En trots erop ook.

Koop je een of andere dikke gamebak, en wat is het eerste wat je doet? Een stuk software erop zetten dat je perfomance doet instorten.

Ik snap ook niet hoe je een virus krijgt. Mailtjes met wazige attachments open je natuurlijk niet en software... tja, alles wat op m'n doos staat is gekocht. (Ik koop liever een spel dan dat ik moeite moet doen om het te kraken, moeite moet doen om het te updaten, moeite moet doen om het online te spelen en vervolgens met ontzettend instabiele software zit.)

Ik gebruik het nog wel eens. Niet de betaalde versie overigens. Die ga ik maar even verwijderen dan. Limewire maakt gewon toegang tot het Gnutella netwerk mogelijk toch? Ik neem aan dat er een goede vervanger is al? Heeft iemand ervaring met andere programma's? Sommige dingen die je makkelijk met Limewire binnenhaalt zijn op bittorrent wat moeilijk te vinden.

Frostwire, 1 ultrapeer extra en zelfde netwerk en opbouw (is zelfs een fork van Limewire!)

(Weet alleen niet of deze onder windows draait!)

Sterker nog, Frostwire is het gratis alternatief voor Limewire Plus.

Zowel voor Linux, MacOS en Windows geschikt. Werkt imo een stuk soepeler en minder vertragend dan Limewire.

Ook gewoon java dus ja draait ook onder windows en osx ;)

Waarom zou je hem verwijderen?
Edit: ok, hij werkt niet meer, dat is een goede reden. |:( :P

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op woensdag 27 oktober 2010 16:35]


beetje zoeken op wiki en je komt er zo achter dat er voor het Gnutella netwerk genoeg andere software is.

Koop gewoon je Muziek.

Ik wil wel de muziek, ik wil ook de artiest betalen. Ik neem ze zo mee uit eten als het kon.

De distributie industrie die denkt een soort 1984 te mogen maken om hun winsten veilig te stellen echter... Doe maar niet. Helaas pindakaas.

Lol.. gebruik limewire al jaren niet meer.. Maar goed is... virus trekker NR 1 :X
ja inderdaad limewire is een grote broeinest van virussen!
Een voormalige collega gebruikte limewire en hij kreeg ook veel viruswaarschuwingen.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op woensdag 27 oktober 2010 16:03]


Limewire is zo 2005, lekker belangrijk dat ze ermee stoppen.

@RIAA: 1 down, 57.412.872 manier om te downloaden to go :Y)

FrostWire is hetzelfde principe, maar die werkt nog wel en is nog te downloaden
ook minder virussen enzo.

Maakt dat nou echt uit? Volgens mij maken ze toch allemaal verbinding met hetzelfde p2p netwerk.

Inderdaad FrostWire gebruikt hetzelfde netwerk, dus lijkt me sterk dat die 'minder virussen' aantrekt.

Zouden ze in principe toch met filters kunnen doen die op bepaalde algoritmes zoeken?

Blijft een virus gevoelig netwerk, het zelfde (gebeurde) met netwerken zoals ed2k en KAD ;) Grootte van een bestand zegt ook niks, je kunt een programma zo groot maken als je wil, desnoods zodat het ook nog net op een mp3'tje lijkt ook ;)

Ik gebruik zelf liever torrents omdat je via die sites altijd commentaar kan geven op een torrent om aan te geven of er wat mee is en er imo een beter aanbod is ;)

Maar echt elke pc die ik onder handen heb gehad met een virus stond limewire op ;)

VgTto was me voor.

[Reactie gewijzigd door ThomasG op woensdag 27 oktober 2010 17:26]


Licht aan de gebruiker van het product :P ik kan ook wel downloaden maar als ik een bestand zie van 512kb dan denk echt niet o jongen dat is het volledige bestand :P nee man ik weet donders goed dat dat een virus is :P maar voor de mensen die dat niet weten ff een reminder bestanden onder de 1 MB is meestal een virus op lime frost wire :)

dank voor u aan dag.

maar ach net zo als Gepetto zegt er zijn nog meer wegen naar Rome in deze zin naar een bestand.

Haha, dat wist ik al in de tijd van Napster, maar je hebt gelijk. Ik weiger sowieso een mp3 te downloaden onder de 5mb, want dan zal het wel slechte kwaliteit zijn.

Hoe zit het dan met Frostwire? In principe een fork van Limewire voor zover ik weet.

Daarbij is het gnutella netwerk toch serverloos? de software kan dus nog gewoon doordraaien.

Ja inderdaad een fork, maar wel opensource en als ik het me goed herinner zonder betaalde abonnementen.

Ik wist niet eens dat Limewire nog gebruikt werd. Shareaza ondersteunt gnutella 1 + 2 en is opensource, dus geen groot bedrijf om een rechtszaak tegen aan te spannen.

Limewire is ook opensource.

Werkt de Limewire software nog steeds of niet doordat de centrale Limewire servers offline zijn?

Alles werkt er nog. Alleen het welkomstscherm is aangepast en je krijgt geen meldingen meer op te updaten of om te upgraden naar pro. (Limewire werkt sowieso niet client versie gebonden, ik kon Limewire nog op met een stokoude client)

Dit zou mogelijk nog kunnen veranderen... schijnbaar is in de LimeWire client een soort 'kill switch' ingebouwd;
Beginning last summer, Lime Wire installed a secret upgrade to its software that would enable the company to shut down the peer-to-peer network whenever it wanted, music industry sources have confirmed.
Bron: http://news.cnet.com/8301-31001_3-20020847-261.html

Let wel dat die openingszin niet helemaal klopt - het netwerk zou niet plat gaan.. de individuele gebuiker connect gewoon niet meer met z'n nabije peers. Ook lastig - maar als gebruiker van een andere client zou je er geen last van hebben.

Dat is onzin. Gnutella (origineel van Nullsoft, de maker van WinAmp) bestond al lang voor dat LimeWire bestond. Die "killswitch" stopt misschien LimeWire maar niet de tig anderen die dat protocol ondersteunen.

"LimeWire client" ... "Let wel dat die openingszin niet helemaal klopt - het netwerk zou niet plat gaan". Zeggen dat iets onzin is terwijl je hetzelfde herhaalt? vaag ;)

Als limewire idd opensource is zoals hierboven gezegd word, dan is het eruit halen van die 'killswitch' een eitje natuurlijk.

Mooi, eindelijk geen klanten meer die langs komen met: "Ik heb met limewire gedownload en nu doet mijn computer niets meer. Ik wou alleen snel een liedje van Madonna, en het was maar 100Kb groot". :+

Jawel hoor. Dat soort klanten download namelijk limewire vanaf de NL site, en die werkt gewoon nog; samen met de crappy client die er staat....

Ze moeten ook de zoekdienst/netwerk offline halen, want nu ze (1 van de vele) clientdownloadplaatsen offline hebben gehaald, kan iedereen toch vrolijk doorgaan met downloaden met Limewire. Trouwens, je gelooft soms niet wat je tegen kunt komen daar. Vroeger heb ik weleens films daarvan gedownload, maar soms loop je tegen iets aan dat gewoon niet kan. Het gebruik van Gnutella-clients is veel te makkelijk en verschaft veel te gemakkelijk toegang tot vunzigheden. Wil je even Star Wars downloaden, krijg je iets heel anders binnen. Bannen dat netwerk.

dat heeft niets met het netwerk te maken maar meer met de smeerpijpen die de vunzigheid een valse naam geven....

Ben je een pastoor ofzo?

Eindelijk 8)7 , ik werd gek van allerlei kennnissen en vrienden wiens pc's constant vol met virussen liepen dankzij deze tool naar het netwerk! Niet dat ik tegen downen ben, maar mensen die bijna tot geen verstand van pc;s hebben downloaden gewoon wat ze zien en denken verder niet na over eventuele gevolgen. Weer een virusverspreider weg! _/-\o_

hierbij kan ik alleen maar aansluiten, al die noobs die voor niets de nieuwe top40 hitjes willen hebben. ga kranten lopen, doe iets! verdien die plaatjes.

of ga je verdiepen in de wereld van de chippies :) gezeur altijd met die virussen. Eerste wat ik dan vaak tegen kwam waren limewire-achtige programma's als drager van het virus waarmee de pc in kwestie besmet was.

windows 7 heeft gelukkig systeemherstel, dat scheelt 9 op de 10 keer een herinstallatie in geval van hardnekkige virussen.

windows 7 heeft gelukkig systeemherstel, dat scheelt 9 op de 10 keer een herinstallatie in geval van hardnekkige virussen.
Niet lui doen, als mensen bij mij aankomen met zo'n situatie, gaat er subiet een totale herinstall overheen. Die trojans en rootkits van tegenwoordig zijn mij te goed in verstoppertje spelen. Vroeger kreeg ik ieder virus er met de hand vanaf, maar helaas hebben de makers van die rotzooi flink bijgeleerd. (en ik ben er niet fulltime mee bezig om ze bij te blijven)

uiteraard. Als ik Limewire op een machine zie staan die ik voorgezet krijg, houdt voor mij de support op.

Maar daar gaat het hier niet om.

Het gaat hier om het verbieden van een p2p-toepassing met als eenvoudige 'drogreden' dat er illegale content mee uitgewisseld wordt.
En dat terwijl Limewire gewoon een neutraal platform is. De auteursrechtenschenders zijn gebruikers van LImewire, niet Limewire zelf.
Dat Limewire een *****-programma is, ben ik het mee eens. Ik zie het liever verdwijnen dan blijven, maar niet vanwege deze reden.

Want de volgende stap is het verbieden van ALLE p2p-applicaties 'omdat daar auteursrechtelijk bescherm materiaal mee kan worden gedeeld'.
Met deze uitspraak in de hand kunnen instanties als RIAA alle p2p platforms laten sluiten.

ben benieuwd of frostwire hier ook naar gaat luisteren en hun website plat gooit of dat ze stug door gaan. en met deze uitspraak zullen ze gauw andere p2p programma's uit de lucht gaan halen! ben benieuwd of p2p nu nog een kans van overleven heeft!

Wat dan nog? Er komt gewoon weer een andere p2p applicatie.
Dwijlen met de kraan open.
RIAA moet gewoon het hele internet en mobiele media verbieden omdat met bijna alles tegenwoordig "auteursrechtelijk materiaal" kan worden gedeeld.

Neem bijvoorbeeld je mobiele telefoon, hoeveel MP3/OGG bestanden staan daar op die je via een microsd op een andere telefoon kan zetten?

zowel microsd wordt dan verboden, en telefoons ook. Dat is blijkbaar wat ze willen.

ze willen dat we teruggaan naar cassettebandjeshandel, net zoals vroeger.

Die zijn ook vrij makkelijk te kopiëren...

Clubs zoals RIAA en BREIN zijn niet succesvol genoeg in bestrijding van piraterij, de grote bedrijven die achter deze clubs staan, hebben nu een lading lobbyisten richting Brussel gestuurd om de ACTA erdoorheen te drukken: nieuws: Concept Acta duidt op strenge maatregelen tegen copyrightschending - update
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:17 KPN wijzigt mobiele-internetabonnementen laptops
Vorige 15:16 Microsoft brengt Office for Mac 2011 uit
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011