Door , , 119 reacties

Rainbow Six Siege kent drie interessante spelvormen, die goed tot zijn recht komen als je ze achter elkaar speelt, al hadden de solo te spelen Situations een verhaal verdiend. De hoofdmoot van de game is Multiplayer, waaraan twee teams van maximaal vijf spelers deel kunnen nemen. Wie in een goed ingewerkt team speelt, kan hele spannende matches uitvechten. Op zulke momenten is Siege een heerlijke game. Helaas ook alleen dan. We vragen ons af of er veel toekomst is voor Rainbow Six Siege. Je betaalt het volle pond voor een game die nauwelijks een campagne heeft en in multiplayer alleen onder bepaalde omstandigheden leuk is. Voeg daar wat bugs, ontbrekende onderdelen en de bedenkelijke serverstabiliteit tijdens de open bta bij en het is de vraag of mensen erg enthousiast worden van Siege.

Prijs bij publicatie: € 56,99
Verkrijgbaar vanaf: € 29,89

Tussen alle grote games van dit jaar brengt Ubisoft Tom Clancy's Rainbow Six Siege op de markt. De Franse uitgever is er waarschijnlijk van overtuigd dat de shooter kan concurreren met geheide verkoophits als Call of Duty: Black Ops III en Fallout 4. Het getuigt van vertrouwen, van geloof in het eigen product, en dat is natuurlijk mooi om te zien. Toch zijn wij er niet helemaal van overtuigd dat dit vertrouwen terecht is.

Gespeeld op: Windows
Ook beschikbaar voor: PlayStation 4, Xbox One

Videoreview van Rainbow Six Siege.

Dat Ubisoft vertrouwen heeft, blijkt al direct aan het begin van de game. De Franse uitgever huurde actrice Angela Bassett in om de rol van Six te spelen, de leider van de hele club. Daarmee heeft de Rainbow-organisatie voor het eerst een vrouwelijke directeur. Bassett komt in virtuele vorm voor in de introfilm van de game, waarin ze uitlegt dat de Rainbow-agenten op een nieuwe internationaal opererende groep terroristen wordt afgestuurd die een levensgevaarlijke bedreiging vormen en nergens voor terugdeinzen. Niet voor het nemen van gijzelaars, niet voor het plaatsen van bommen, niet voor het gebruik van gifgas.

Geen verhaal

Het gekke is dat Bassett, vast niet de goedkoopste actrice om in te huren, enkel in het intro voorkomt en verder niet. Haar gezicht is minutieus gecaptured en het beeld is keurig lipsync gemaakt met haar stem, maar verder dan de intro komt Bassett niet. En dan terwijl het intro er eigenlijk nauwelijks toe doet, in een game die geen enkel verhaal kent. Rainbow Six Siege bestaat uit losse missies die solo, in coöp of in multiplayer gespeeld kunnen worden, en die missies hebben geen enkel onderling verband. Dat geeft op zich niet; Siege is een game die vooral op multiplayer is gericht. Maar zeker in het solo-gedeelte had een verhaal niet misstaan.

Review Rainbow Six Siege

Populaire gebruikersreviews

Alle gebruikersreviews over:

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.