×

Rainbow Six: Siege Preview

Zet in op eSports

Door , 33 reacties

Technische problemen

De E3 van 2015 gaat de boeken in als een uitstekende editie met een fiks aantal goede games. Zoveel zelfs, dat we ons in Los Angeles genoodzaakt zagen om een aantal van die prima games niet te bespreken. Er zijn immers limieten aan het aantal previews dat we op Tweakers kwijt kunnen in zo'n korte tijd, en dat betekent dat er keuzes moeten worden gemaakt. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege belandde daardoor op de afstreeplijst. Dat kwam trouwens ook doordat we niet heel veel meer te vertellen hadden dan het geval was na het spelen van de alfatest die Ubisoft in de lente van dit jaar organiseerde. Dat maakte Rainbow Six: Siege dus een afvaller voor de E3, maar tegelijk ook een game waar we extra op zouden gaan letten op de Gamescom.

Gespeeld op: pc
Verschijnt ook voor: Xbox One, PlayStation 4

Op de Messe in Keulen heeft uitgever Ubisoft de game uiteraard uitgebreid uitgestald. Voor hen die een 'fast pass' weten te bemachtigen of voor wie het niet erg vindt om even in de rij te staan, is de game speelbaar op de publieke showvloer, maar ook 'behind closed doors' was er ruime aandacht voor de Tom Clancy-shooter die in oktober in de winkels moet liggen. Tijdens een korte presentatie, gevolgd door een speelsessie, werd een aantal dingen duidelijk. Zo bleek al snel dat we tot nu toe nog lang niet alles van Rainbow Six: Siege hebben gezien, maar ook dat er nog best wat werk aan de winkel is voor Ubisoft, wil de uitgever het project echt tot een succes maken.

Dat laatste slaat vooral op het begin van onze speelsessie, althans: dat wat het begin had moeten zijn. In plaats van dat we binnen enkele minuten lekker aan het knallen waren, moesten we wachten tot de Ubisoft-medewerkers de nodige technische problemen wisten op te lossen, en helaas hingen die problemen steeds samen met het spel zelf. Dan crashte er weer een van de pc's, dan liep de host-pc vast, enzovoort. Het bezorgde onze speelsessie, en daarmee ons beeld van Rainbow Six: Siege, een stevige valse start. Na een minuut of twintig en meerdere reboots was de game 'ready to go' en kon onze hernieuwde kennismaking met Rainbox Six: Siege eindelijk beginnen.

*