Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

Uitgever Ubisoft heeft lessen getrokken uit de feedback die het gekregen heeft op Rainbow Six Siege en dus gaat het wijzigingen doorvoeren in de game. Als gevolg daarvan ligt de shooter niet op 13 oktober in de winkel, maar op 1 december.

'Het was geen makkelijke beslissing', meldt de Franse uitgever in een blogpost op de eigen website. Het ontwikkelteam van Rainbow Six Siege kreeg uit de interne tests en uit speelsessies voor publiek op beurzen als E3 en GamesCom feedback die het team deed besluiten om de nodige veranderingen door te voeren in de game. Zo wil de uitgever de menu's van de game logischer maken, de balans van wapens en hulpmiddelen verbeteren en aan het coöp-gedeelte van de game sleutelen.

Daardoor heeft het team meer tijd nodig om de game af te ronden, met als gevolg dat het spel niet op 13 oktober in de winkel ligt, zoals eerder aangekondigd, maar dat deze vanaf 1 december te koop is. De gesloten bètatest, die op 24 september van start zou gaan, wil de uitgever gewoon door laten gaan, om vooral matchmaking te testen en de infrastructuur waarop de game draait.

Rainbow Six Siege is een tactische fps waarin de speler een rol aanneemt binnen een antiterrorisme-eenheid. De game kan solo gespeeld worden, maar er is ook een coöp-spelvorm waaraan vijf spelers mee kunnen doen. In de game, die gebouwd wordt op basis van Ubisofts eigen AnvilNext-engine, ligt veel nadruk op destructie van de omgeving en op het gebruik van hoogte.

Coöp in Rainbow Six Siege

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Jammer dat ze uitstellen, maar wel met een valide verklaring wat mij betreft. Netjes dat ze ook aangeven wat ze exact aan willen pakken! Als er uiteindelijk een betere game uitkomt... prima toch :)
Het spel voelt niet uniek genoeg.
Ik zal je wel een video linken die het extreem uitvergroot maar wel laat zien wat de slechte kanten zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=XdgfMdUSM6g
Gewoon een moderne versie van Tactical Ops dus, niks om warm voor te lopen.

Jammer had wel zin in deze game hoewel mijn verwachtingen bij Ubisoft toch nooit meer zo hoog liggen.
Ondanks dat het wel op elkaar lijkt vind ik het toch vreemd om spellen reeks die al sinds 1998 bestaat een moderne versie te noemen van een spel (tactical ops) dat iets meer dan een jaar korter bestaat (1999).
Ik kreeg een flasback van deze, was wel single player. Operation Jupiter / Hostages (1988)

https://upload.wikimedia....pg/265px-Hostages_box.jpg

[Reactie gewijzigd door Wasabi! op 19 augustus 2015 16:41]

Bedankt voor de waarschuwing. Ik was van plan om dit spel te gaan kopen wat ik verwachtte een tactische shooter, maar als het net zo hersenloos wordt als cod en battlefield hoeft het voor mij niet meer. :'(

[Reactie gewijzigd door Steven316 op 19 augustus 2015 12:18]

Wat mij betreft mogen ze terug gaan naar de oude formule zoals de eerste rainbox six en rogue spear, waarbij je alles eerst planned mbv go-codes, en dan pas aan de actie begint. De missies op die manier tot een goed einde brengen zonder casualties, dat gaf pas voldoening :)
Ja of de eerste Ghost Recon, dat ze die game nog niet als multiplayer hebben nagemaakt voor een handheld. :z
Ik zal je wel een video linken die het extreem uitvergroot maar wel laat zien wat de slechte kanten zijn.
Het gaat natuurlijk om een titel in ontwikkeling, maar alles wat tot nu toe gepresenteerd wordt ziet eruit alsof het thuis hoort in andere sub-genres van FPS. De snelheid is meer Quake-achtig, de animatie en het gebruik van het mes ziet eruit alsof het uit Counter-Strike 1.6 is overgenomen, de 'gadgets' zouden beter passen in de Modern Warfare serie van Call of Duty... Combineer dit met dat Rainbow Six (in tegenstelling tot CoD en Battlefield) geen alom geprezen franchise meer is, en je zit met een titel die afgeslacht zal worden door de concurrentie als het gebaseerd hierop uitkomt.

Het is goed dat Ubisoft meer tijd eraan gaat besteden, maar ze hadden zich vanaf het begin af aan de vraag moeten stellen: wat maakt Rainbow Six nou Rainbow Six, en niet algemene FPS shooter nummer dertien-in-een-dozijn? Is regenerating health echt nodig, of zou elke kogel een gevaar op zich moeten zijn?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 19 augustus 2015 12:14]

Sinds Rainbow Six: Raven Shield is Ubisoft al bezig de franchise de nek om te draaien met hun ongeinspireerde CoD/MoH clone versies.

Alles wat RB6 maakte tot RB6 is eruit gesloopt:
-Uitgebreide planning met teams.
-1 shot kills.
-Persistent death in campaign.

Wat we ervoor terug kregen is een domme saaie flauwe shooter, 13 in een dozijn.

Deze franchise heeft een reboot nodig die terug gaat naar Raven Shield en daarvoor. Dat was waar de serie zijn hoogtepunt had.
Niks prima, dit gebeurd keer op keer. Ze moeten stoppen met het uitbrengen van teasers 1,5 jaar van te voren. De game is dan nog in ontwikkel stadium en het is een gok wanneer deze klaar is. Ubisoft is het helemaal kwijt, liever 10 games waar ze veel geld aan verdienen dan 1 goede game.. Neem een voorbeeld aan tomb raider, die nemen rustig de tijd om te top game neer te zetten.
Je wilt zeggen dat andere bedrijven niet aan uitstel doen of een gamen anderhalf jaar van te voren aankondigen kuch the last guardian en final fantasy 15 kuch. Het gaat erom of het bij launch een goeie game is.
Tomb Raider nam zoveel tijd en was amper winstgevend. Daardoor zijn ze nu ook Microsoft timed exclusive voor een jaar omdat ze die deal waarschijnlijk hard nodig hadden.
Wel onhandige timing zo, de game komt nu vlak na Star Wars Battlefront en Black Ops 3 uit.
Inderdaad rainbow six heeft een vaste groep fans, ze hadden als voordeel dat deze shooter als eerst uit zou komen van alle grote shooters, maar nu dus als laatst. Ubi zal er wel van balen. Denk dat de verkopen gaan tegenvallen nu halo 5, sw bf en bo 3 rainbow voor is. In die tijd zal fallout 4, hitman, tomb raider en just cause ook nog eens uitkomen. Denk dat vooral square baalt van deze move. Verwacht ook nog wel meer uitstel dit jaar.
Vaste fan hier. Van de eerste paar delen, that is. Zoals beelden hierboven al laten zien kun je beter gewoon meteen battlefield gaan spelen dan dit, en ik weet vrij zeker dat de oude garde aan fans daar merendeels hetzelfde over denken.
Die beelden hierboven zeggen me niet veel. Dat krijg je met een gratis beta. Als je met een groep bekende speelt kan het best leuk zijn. Heb er persoonlijk alleen een hekel aan als potjes zo snel voorbij gaan en je de helft van de tijd in de lobby zit.
Die beelden hierboven zeggen genoeg. Hit markers, health regen, de combinatie tussen gadgets en door muren heenschieten (next-level wallhack was wat gechargeerd maar het scheelt niet veel) - het zou best een aardig spelletje kunnen zijn maar je kunt zonder meer zien dat dit niets meer te maken heeft met wat Rainbow Six was. Misschien kun jij je hier wel beter mee vermaken, maar de 'vaste groep fans' waar Nieuwevolger het over heeft haakt hier zonder meer op af.
Geen probleem, deze game wordt toch massaal gepreorderd en verschijnt nog voor kerst en voor sinterklaas. Ruim op tijd om te cashen voor de uitgever dus.
Dit zat er wel aan te komen. De game was echt unbalanced en er zaten mechanics in (zoals de motion sensor) die de game gewoon verpestte. (Motion sensor + hit markers + wall bang = win). Dus het was of uitstellen of het per definitie een flop in de series te laten worden.
Na Ubisoft's 'track record' van 2014 ben ik alleen nogal wat angstig voor het eindresultaat. Rainbow Six Siege is een game waar ik enorm naar uit zit te kijken, heb voorgaande delen heel erg veel gespeeld. En helaas is dit nieuws voor mij geen positieve bevestiging maar eerder een waarschuwing dat voorzichtigheid tot aanschaf geboden is.

Ik hoop alleen maar dat hun verklaring ook een kloppende verklaring is, en geen zoethoudertje of masker voor eventuele werkelijke problemen.
Ik snap ontwikkelaars die dit soort dingen mechanics in een game stoppen echt totaal niet. Het is gewoon zo flauw. Hitmarkers hebben ze er tegenwoordig gewoon altijd in omdat hun eigen hit registration zo kut is dat je de feedback nodig hebt dat je iets raakt. Maar dan kan je dus door muren schieten + hitmarkers -> wallhack. En dan dingen als Motion sensor/Heartbeat/noobtube/claymores etc... Het probleem is dat het niet makkelijk is te counteren:

- Bij COD ben je een perk slot kwijt om claymores/c4 te kunnen zien en iedereen die dat niet heeft heeft pech
- Als iemand goed of ergens in de buurt mikt met een grenade launcher ben je gewoon vrijwel altijd dood. Nou is een granaat gooien nog enigszins skill (vaak ook niet).
- Health regen in een tactische shooter, zo jammer. Bij COD snap ik het, daar is het vrij snel, bij BF duurt het een stuk langer, maar dit zou zo moeten zijn als CS, gewoon geen regen.

Kan nog wel doorgaan :z
/rant
Hitmarkers zonder kill zitten er al niet meer in, alleen als je een killhit maakt krijg je hitmarker. Hoeft van mij eigenlijk ook niet maar is al stukken beter om wallbanging tegen te gaan. Vergeet echter niet dat dat beide kanten opgaat, je geeft dan wel je positie weg.

De heartbeat zat ook in de originele game, alleen was die eenvoudiger, de huidige implentatie werkt maar op zeer korte afstand itt de vorige iteratie ervan waarmee je idd vrijwel het hele huis kon scannen vanaf elke plek.

Ze verklooien het echter met de manier waarop je nu speelt, het is nog steeds niet echt heel tactisch qua realisme, de wijze waarop je aanvalt is on the fly te plannen ipv van te voren.

Dat gedeelte en dat je een bepaald team hebt van characters die nadat ze geraakt zijn ook wounded, incapacitated of zelfs dood zijn voor de rest van het verhaal, maakte dat je heel goed moest spelen om te voorkomen dat je een teamlid mist.
Heel jammer dat ze dit moeten uitstellen, en ik hoop van harte dat de ontwikkelaar (Ubisoft Montreal, o.a. de laatste Assassins Creed's, Watch Dogs en Far Cry 4) het voor elkaar krijgt de game op een goede manier af te maken en de teams netjes te balanceren. Maar ik ben bang dat ook deze termijn te krap is. 1 december is een datum die gekozen is om nt binnen de winstgevende Kerstperiode te vallen, maar die waarschijnlijk niet genoeg is om problemen op te lossen. Je zult maar een echte fan van de serie zijn en de game als pre-order gekocht hebben. Kotaku, BGR en zelfs Forbes pleiten sowieso om dat niet te doen, en ze maken nog een goed punt ook!

Verder heeft Ubisoft niet bepaald een smetteloze reputatie. Dan heb ik het niet alleen over uitstellen, maar eigenlijk over alles. Games in onvoltooide toestand in de winkel leggen, day-one patch drama's die meer bugs blootleggen of veroorzaken, games die ondanks enorme ontwikkelbudgetten simpelweg tegenvallen en een groot aantal slechte PC-ports. Ze zijn eigenlijk de nieuwe EA, maar die hebben hun eigen wereldje van dingen die eigenlijk niet door de beugel kunnen (Origin, brrr), maar die we slikken omdat we jaarlijks collectief Killstreaks willen najagen 8)7 .

Edit: tikfoutjes.

[Reactie gewijzigd door TheGreatAtuin op 19 augustus 2015 11:48]

Sorry hoor maar wat is er mis met Origin? Of vind je steam ook brrrr?
Origin vind ik (nu) zeer stabiel en een goed platform.

OT: ik ben wel benieuwd naar deze game. ga de beta ook spelen.
Maar ik ga niets pre-orderen van Ubisoft aangezien ik geen goede ervaringen heb met hun games.

Maar ik hou hem wel in de gaten.
Misschien is Origin nu beter! Ik hoop het van harte want binnenkort begin ik aan Dragon Age: Inquisition, en daarvoor is Origin verplicht. De manier waarop EA Origin opdringt, zeker een paar jaar terug, vind ik gewoon onbeleefd. Vandaar mijn gezwets. Deze titel ga ik ook in de gaten houden ;) .
Zo heeft Steam het volgens mij in het begin ook gedaan. Steam verplichten bij CS, HL2 enz.

Veel mensen waren er toen ook niet blij mee, maar nu is het een prima programma en omdat je vrijwel al je games erin hebt is het ook niet zo'n probleem meer ;)
liever uitgesteld dan een game die niet af is waardoor spelers alsnog gaan afhaken. :Y)
Beter goed dan half uitbrengen. Jammer is het zeker, maar op deze manier houdt een uitgever/ontwikkelaar wel z'n naam hoog. :)

Kan ik wel nog 1,5 maand langer wachten om een PS4 te kopen. :P
Dit is een goede zaak. Beter uitstellen door feedback van derden dan pushen tot de deadline zonder er iets mee te doen.
Het wordt tijd dat gameproducenten de focus weer op echte games maken leggen, in plaats van op succesvolle marketingmodellen. Dan maar iets minder verdienen, maar wel kwaliteit leveren. Ik ben het volledig eens met TheGreatAtuin. Iedereen zit klakkeloos te pre-orderen om de "development te supporten", maar er wordt constant strontkwaliteit afgeleverd. F2P indie games hebben nog meer originaliteit dan dat de grote studios laten zien. Het begint een beetje op Hollywood te lijken zo.
Tegelijk met Fallout 4, vraag me af of dat hun sales benvloed. Denk dat FO4 het grotere publiek aantrekt
Twee weken geleden stond ik ook in de rij voor Tom Clancy's Rainbox Six Siege. Ik wil wel even inhaken op de volgende citaties uit het nieuwsbericht:
(...)en uit speelsessies voor publiek op beurzen als E3 en GamesCom feedback die het team deed besluiten om de nodige veranderingen door te voeren in de game.
Zo wil de uitgever de menu's van de game logischer maken, de balans van wapens en hulpmiddelen verbeteren en aan het cop-gedeelte van de game sleutelen.
Ik heb niet bepaald echt onlogische dingen gemerkt in de game. Het was meer eigenlijk de captain (van het spel zelf) die door de headset sprak naar het (ons) team toe en het warrig werd.

Ik was samen met 3 andere vrienden + onbekende in het team en was de captain aan het spreken in Duits, terwijl mijn vrienden alleen Engels en een klein beetje Duits kunnen. Opzich kan ik wel redelijk Duits, dus zoveel moeite had ik er niet mee. Het lijkt alsof die feedback meer was uit opzicht van de captain die ons informatie gaf. Het zou krom zijn, maar neem aan dat het gewaardeerde feedback is (voornamelijk E3).

Al met al, ik vond het een goede game. Er kon nog wel dingetjes gefixed worden aan de graphics, want dat was nog niet helemaal zo perfect merkte ik.

Nu wachten op de BETA, misschien verloot ik deze BETA key die ik bij Gamescom heb gekregen, op het forum in het daarvoor bestemde topic.
Linkie: http://www.cyberdonky.net/youri/rainbow6.jpg

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 19 augustus 2015 14:37]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True