Rainbow Six Siege Preview

Schieten in teamverband

Door , 54 reacties

Eerst even nadenken

Als je een beetje van tactische shooters houdt, zul je vast ooit een game uit de Rainbow Six-serie hebben gespeeld. Shooters waarin je doorgaans eerst even na moet denken voor je een wapen oppakt en naar binnen stormt. Wie de voorgaande Rainbow Six-games speelde, weet vast ook dat Ubisoft eerst aan Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots werkte, maar de ontwikkeling daarvan heeft stilgelegd om de bakens met Tom Clancy's Rainbow Six Siege flink te verzetten.

Patriots had een uitgebreide campagne moeten krijgen, waarin terrorisme op Amerikaanse home ground centraal stond. Een gewaagd thema dat misschien in een toekomstige game uit de serie terugkomt, maar in Siege gooit Ubisoft het over een heel andere boeg. In Siege zit geen enkel verhaal; het is simpelweg een aaneenschakeling van confrontaties tussen het Rainbow-team en de bad guys. Die confrontaties vinden plaats op verschillende locaties die niets met elkaar gemeen hebben, behalve dat ze door de makers zijn uitgekozen vanwege hun tactische mogelijkheden. Een veilige keuze, al maakt dat de game niet minder spannend.

Gameplay Rainbow Six Siege

Solo

In eerste instantie presenteerde Ubisoft Siege als een game die enkel in multiplayer kon worden gespeeld. Dat laatste is echter niet langer het geval. Je kunt wel degelijk solo spelen, maar de nadruk ligt wel heel erg op multiplayer. Wat er solo te spelen is, is niet meer dan de opmaat voor wat er online te wachten staat. Neem dat 'online' overigens niet te letterlijk. Mocht je voldoende spelers bij elkaar kunnen krijgen, dan is de game ook via een lan speelbaar - als je tenminste op een pc speelt. Op consoles zit je aan internet vast. Wil je tijdens multiplayer het onderste uit de kan halen, dan heb je daarvoor tien spelers nodig, want Siege wordt gespeeld in teams van vijf man.

Duitse KriPo maakt zijn opwachting in de nieuwe trailer van Rainbow Six Siege.

*