Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties

De open btatest van Rainbow Six Siege op de Xbox One, PlayStation 4 en Windows is uitgesteld vanwege een probleem met online matchmaking en verbindingen die wegvallen. Ubisoft werkt aan een oplossing en gaat in de loop van donderdag een update geven.

Volgens communitymanager Jax van Ubisoft is het probleem ontstaan nadat een ander technisch probleem aan de game opgelost werd. De bugs doen zich voor op alle platformen. De nodige bugfixes zijn intern al geïmplementeerd bij alle platformen en Ubisoft neemt nu de tijd om te kijken of het probleem daarmee verholpen is. Jax stelt dat de bèta juist bedoeld is om dit soort fouten te verhelpen en dat de release van de game niet in gevaar komt door deze bugs.

De open bèta van Rainbow Six: Siege zou plaatsvinden van 25 tot 29 november. Daarin kunnen spelers 5 eenheden, 14 personages, 3 maps en 3 gamemodes proberen. Tweakers heeft meerdere previews van de game gemaakt. De teambased-tactical-multiplayershooter Rainbow Six Siege komt op dinsdag 1 december uit voor Windows, de Xbox One en de PlayStation 4.

Update, vrijdag, 08:30: Inmiddels is de open bèta begonnen. Jax meldt niet specifiek dat de problemen verholpen zijn.
 

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Dat is geen goed teken, heb net een pre-order gedaan voor de xbox one versie. :(

Ik heb 2 jaar geen ubisoft game meer aangeschaft (expres vanwege problemen in games) en geef je ze weer een beetje vertrouwen vanwege de vette tom clancy series en krijg je dit.
stop toch eens met pre-orderen! Dat moedigt juist dit soort gedrag aan, zo krijgt ubisoft de centjes al, ook al is de game niet af.

Wacht gewoon totdat de game in de winkel ligt, lees wat reviews of het ook werkt, en koop de game dan!

Tegenwoordig is er amper nog een situatie waar je echt achter het net vist en weken kan wachten voor een versie. Die games liggen stapes dik in de winkels, en digitaal is het al helemaal niet nodig.

Pre-orderen zorgt ervoor dat de financiele risico's voor een uitgever al gedekt worden voordat de game uberhaupt klaar is. Wat dus ruimte geeft om maar een leuke datum te prikken en dan te patchen in plaats van een game af te leveren die echt lekker werkt.
Ik heb het gisteren gepro-ordered bij CB.
Hij komt 1 december officieel uit waardoor die dan op me matje moet komen te liggen.
Is overigens ook me eerste pre-order.. maar idd, ik stop er meteen mee haha.

We zullen het zien wat het gaat brengen, ben gewoon altijd erg enthousiast over tom clancy games wat in mijn optiek de beste games van ubisoft zijn.
ja TC games zijn ook echt de betere in hun stal. Kan niet wachten totdat er een nieuwe Splinter Cell komt :D
Tjah, boycotten voor 2 jaar en games pre-orderen zijn dan ook wel twee uiterste.

Misschien de pre-order cancelen en dan gewoon even afwachten. reviews en performance-reports zullen vast en zeker op de zelfde dag als de game uitkomt op allerlei sites opduiken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me echt wel vermaak, ja er zijn af en toe wat matchmaking probleempjes maar dat gebeurt misschien 1 op de 10 potjes of minder.

Net met 4 man premade terrorist hunt gedaan en we hebben er echt wel veel plezier mee.
En met de volledige versie is de game mode van de eerste beta ook weer beschikbaar.

Zelf heb ik weinig/geen problemen met het spel maar meer met Uplay.

Het enige waar ik me aan irriteer is dat voice chat gebeuren.... Ik wil gewoon een standaar 'mute all' optie want ik zit meestal toch op TS ipv die ingame prut. Ik heb hem niet gepreordered maar ga hem zeker wel kopen voor ~30 euro.
Stop ook gewoon met die matchmaking crap en geef ons server browsers terug. :/
Stop ook gewoon met die matchmaking crap en geef ons server browsers terug. :/
Server browsers, de mogelijkheid om handmatig een IP in te vullen van een self-hosted dedicated server... dat zie je niet vaak meer terug in AAA titels.

Nu ben je afhankelijk van Ubisoft om een multiplayer match te starten. Die willen de macht behouden om over een aantal jaar de stekker uit de matchmakingservice te trekken, zodat je geen lol meer kan beleven aan je oude spellen (met de verwachting dat je nieuwe spellen gaat kopen).

Bron:
dedicated servers will only be for official/ranked matches hosted on UBI servers. Any custom matches will be p2p.
En voor P2P heb je een matchmaking service nodig. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 26 november 2015 12:33]

Is niet alleen een probleem bij Ubisoft jammergenoeg. :(
Star Wars Battlefront heeft ook deze onzin. Oceanic spelers hebben hierdoor een groot probleem dat ze geen servers kunnen kiezen, die worden op US servers gezet terwijl ze daar vreselijk slechte ping hebben. Ze kunnen dus wel wat haxxoren zodat ze in andere regio's worden gepropt maar zo versplinterd die community ook weer.

Het is echt een zootje en vanaf het begin al gehaat door PC gamers... En toch blijven ze die rommel er door drukken.
Ze kunnen dus wel wat haxxoren zodat ze in andere regio's worden gepropt maar zo versplinterd die community ook weer.
Het missen van een community is inderdaad jammer. Zelfs met slechte anti-cheat ondersteuning in een spel kan een server gehost door de community (dus voor liefde, in plaats van voor geld) veel goed maken. Natuurlijk ben je afhankelijk van de eerlijkheid van admins, maar vaak gaat dit goed. Zo kon er op een lager niveau afgerekend worden met cheaters, en je kwam vaker bekende gezichten tegen.

Een tijd geleden had ik hetzelfde slechte gevoel bij Titanfall. Ja, het speelt lekker, maar er is geen persoonlijke binding. Ik heb geen favoriete servers waar ik graag naar terugkeer, en de spelers waar ik tegen speel konden net zo goed bots zijn.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 26 november 2015 12:43]

Inderdaad, de binding die je hebt met servers en de spelers erop verdwijnt echt... het is gewoon leuk om bekende namen tegen te komen.

Voelt soms inderdaad alsof je tegen bots speelt...

BF4 heeft gelukkig nog een server browser xD BF5 gone :p ?
Slechtere? Het anti cheat wat er nou is werkt al niet..
Ik weet niet hoe het met de matchmaker zit maar er staan dus echt wel servers voor Star Wars Battlefront in Sydney. Als je een beetje rond zoekt op het internet zal je ook zien dat Australische spelers dat bevestigen.
Het is een gedeelte van de PC community die er een hekel aan heeft.
Er is ook een groot gedeelte die zelfs in de spellen met een server browser gewoon de matchmaking knop gebruiken.

Veel mensen willen gewoon op de knop drukken en gaan. Ze hebben er gewoon vertrouwen in dat de matchmaking zijn werk doet.
Daar is niets verkeerd mee.

Een Spel als Insurgency maakt gebruikt van beide, en dit lijkt mij de ideale oplossing. Maar ik ga er toch wel van uit dat ontwikkelaars er een goede reden voor hebben.

En niet omdat ze graag de stekker er uit trekken na een paar jaar!
Dat is wel de grootste fabel op het vlak van multiplayer.
Andere reden is natuurlijk omdat er een hoop mensen anders weer beginnen te blaten over cheaters etc terwijl de andere spelers gewoon beter zijn en zij gewoon crap.. In dat geval is een matchmaking server natuurlijk een stuk beter.. Maar het zou zeker fijn zijn als je gewoon zelf een server kunt kiezen waar je op wilt spelen..
Als het p2p is en je gebruikt alleen een matchmaking server kan er nog net zo hard gecheat worden.
Console games he, daar zitten geen server browsers in maar matchmaking, en dat word (doordat 90% van de PC games nou eenmaal console ports zijn) gewoon door gekopieerd naar PC.
Ik lieg niet, maar ik heb eergisteren een half uur lang geprobeerd om in een game online te komen met 4 vrienden. Zonder succes, ik weet niet wat er aan de Open bta anders dan de closed bta maar deze werkt voor geen meter
Hier ook, heb echt minimaal 20 minuten zitten wachten. Wat een drama. Hoe kunnen ze dit nou zelf niet getest hebben..
Als je op grotere schaal een beta test doet kom je altijd problemen tegen die op je kleinere schaal niet tegen komt. Daarom is het ook een beta. Als je aan een beta meedoet moet je niet verwachten dat alles vlekkeloos gaat...
Klopt, wat ik niet begrijp is dat vele precies een beta gelijk stellen aan een release. Ok ik weet dat deze issue er ook al was bij de closed beta, maar deze is er (volgens hun) weer ingekomen doordat er een andere bug gefixed werd.

Ik kan ze hier nog wel in volgen, ik heb het ook al voorgehad dat er bij mijn sites en bug insluipt door een andere op te lossen => (http://cdn.meme.am/instances/63511964.jpg).

Het stoort mij enorm dat mensen nu zitten te klagen en te zagen dat het spel niet deftig loopt en dat Ubisoft suckt enz enz.

Nee het had eigenlijk niet mogen gebeuren, but it happened anyway... live with it. Liever in een Beta dan bij release.
Een open beta vandaag de dag is gewoon een demo met een ''bugfixing'' insteek als excuus voor: we zoeken nog naar fouten! Een alfa is eigenlijk een echte beta. De mensen die letterlijk alle defecten ophangen en respecteren vanwege het woordje beta zijn net zo naef als degene die denken dat alles al behoort te werken. Ik heb op de PC zowel de closed beta als de open beta gespeeld en heb zelden zo'n slecht geoptimaliseerde game gespeeld.

Daarnaast een spel dat op 26 november 2015 zo slecht werkt dat het offline gehaald moet worden en op 1 december 2015 in de schappen ligt is gewoon een defecte game. Dit bewijst wederom dat het woord beta gewoon verkeerd gebruikt wordt.

[Reactie gewijzigd door Rabbitto op 26 november 2015 16:13]

Dat is niet zo per definitie, er is van tevoren al aangegeven dat deze beta ging om een stress test voor oa dit soort problemen te ontdekken. Ze weten dat ze er zijn, dus zijn ze ermee aan de slag aan het gaan.

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik misschien maar 5 keer een matchmaking error gehad heb over de vele tientallen potjes die ik al gespeeld heb. Nu speel ik voornamelijk terrorist hunt, maar ik zit altijd binnen een halve minuut in een game. Nu weet ik dat dat zeker niet bij iedereen zo is, maar het laat zien dat de resultaten gevarieerd kunnen zijn.
Inderdaad, dat is juist het hele principe van Beta testen. Daarom heet het ook testen, om erachter te komen of het goed werkt en zo niet te kunnen verhelpen voordat het officieel van start gaat.

Dus eigenlijk kun je nu al spreken van een geslaagde beta test, want er komen allemaal bugs naar boven die zo mooi kunnen worden opgelost vooraf aan de release.
In de closed beta & technical test was het ook al heel moeilijk om in een game te komen.
Heb meerdere keren meer dan een half uur gewacht om vervolgens in de game zelf een error message te krijgen waarna iedereen gekicked werd.

[Reactie gewijzigd door jesse111 op 26 november 2015 12:48]

Daar gaat het bericht dus ook over, dat het gewoon niet werkt. |:(

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 26 november 2015 13:36]

Mwah, matchmaking zou ik niet meer willen missen eigenlijk!

Lekker met een stel vrienden gamen, gewoon in n party waarna matchmaking zorgt dat je ook daadwerkelijk bij elkaar in zit. Anders is het een geklooi van niks; "Ja er is een plekje vrij, snel joinen!"... om er vervolgens achter te komen dat je nooit in hetzelfde team terecht komt en dus tegen elkaar moet spelen.

Dat er k een serverbrowser aanwezig is lijkt me wel weer handig. Voor je eigen server, scrims, clanmatches en dergelijke. Al zou een 'custom lobby' zoals dat in Dota 2 kan misschien ook wel voldoen.
Hoe oud ben je? :D

Als je met je vrienden wil gamen zou het gewoon een kwestie moeten zijn van "OK wie heeft de snelste upload?" -> "OK jij klikt op start server", en gaan.

Makkelijk. Goeie oude tijd...
en dan moet je alsnog wachten tot mensen naar je server komen. nu kan je gewoon team up. en druk op play.
En als je dan bv naar Star Wars kijkt, zitten er nog mensen in de queue en aan beide kanten van het team.
Het resulteerd op termijn alleen maar in nog langere wachttijden.

En die matchmaking meuk is ook gewoon mogelijk naast een server browser, en dat gebeurde ook al.... Dus mensen die geen zin hadden om te browsen konden dat ook al gebruiken.
Het is gewoon een stap terug.

[Reactie gewijzigd door Cogency op 26 november 2015 13:28]

Naast elkaar zou nog een optie zijn ja. Ben al jaren niet meer actief in de fps games. Dacht dat het of het 1 of het ander was.
Hoezo zou het uitmaken hoe oud ik ben?

In jou scenario ga je er vanuit dat we altijd tegen elkaar spelen, dat is dus niet het geval. Wij spelen vaak 's avonds een uurtje of 2 - 3 een game, met een groepje, op TeamSpeak. Gewoon op een public server, waar je netjes bij elkaar gezet word in n team, dat kan in veel spellen met alln een server browser gewoon niet.

Daarnaast is het fijn om n niet compleet ingemaakt te worden n aan de andere kant wel een uitdaging te hebben. Matchmaking (zoals bijv. in Dota 2) doet dat toch prima? Of zou je daar liever zelf in de serverbrowser naar een lobby zoeken en dan maar hopen dat jullie een beetje aan elkaar gewaagd zijn?

offtopic:
Ik snap overigens niet waarom ik gedownvote word, dit is toch on topic?
Matchmaking in dota2 werkt imo voor geen meter tis meestal of jij maakt t andere team dik in, of je wordt vet ingemaakt...
haha dit is tegelijk prachtig als wel tenenkrommend om te zien. Zaken die we 'vroeger' zo vanzelfsprekend vonden staan niet eens meer op het netvlies van de nieuwste generatie gamers :X

Maar het ondermijnt wel de waarde van de games zelf. Waar je nu nog met wat gestuntel de oude games nog wel online krijgt zal dat met de nieuwe generatie toch echt afgelopen zijn. Kijk naar wat met gamespy gebeurde en alle games die daar gebruik van maakte; weg, foetsie, werkt niet meer. Zo gaat dat dus ook met de nieuwste games, en uitgevers kennende zal dat geen 10 jaar duren voordat die support ophoud. Geef zo'n game als Siege 5 jaar en de servers zullen wel offline gaan.
inderdaad dat zou ik een stuk fijner vinden.
Inderaad, echt jammer want op deze manier is er niets aan.
Bij de closed beta was de matchmaking ook al iets wat mij tegenviel.

Maargoed het is nu dus helemaal rampzalig omdat het gewoon helemaal niet meer werkt :P

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 26 november 2015 12:17]

Bij de closed beta was het inderdaad erg. Maar ok ik vond hetn iet erg het was een beta om duidelijk te maken aan ubisoft: h fix this.

Als je een open beta VIJF dagen voor release moet uitstellen...
Het voordeel is voor de pre-order mensen dat dit een waarschuwing is van h, misschien gaat het spel niet perfect werken op day-1
Wie zegt dat het dan wel ging werken? Misschien gaat het juist om de servers zelf waar het op mis gaat of de communicatie tussen server en rest van de systemen.
Verder heb ik liever een goede online ervaring, dan dat het overal mis gaat "maar ja dan heb je wel een serverbrowser". Natuurlijk moeten ze hun zaakjes op orde hebben, maar dit lijkt gewoon niet zo 1 2 3 opgelost.
zo duidelijk net zo als bij alle battlefield games
Uitgesteld? Dit spel hoort over 5 dagen in de schappen te liggen. Zulke game breaking bugs horen er echt niet meer in te zitten. En dit is niet de enige bug waar ze mee zitten. Mensen hebben nog steeds last van bugs uit de Closed Beta en soms zelfs Alpha! Als de game in zijn huidige staat een voorbeeld moet geven voor de launch van aanstaande dinsdag hou ik mijn hart vast.
heel normaal tegenwoordig lever een spel wat in het menu kan komen, day 1 patch zodat je nog kan starten ook en als je geluk hebt kan je spelen tot de end credit.
nee maar even zonder dollen dit slaat echt nergens, op matchmaking die niet werkt heb je geen open beta voor nodig dat kunnen je eigen testers toch al zien dat ze niet kunnen spelen?
Tenzij het probleem zich pas voordoet als er een hoop spelers zijn...
Je hebt het hier wel over een Ubisoft game. Laatste keer dat ik een ubicrap game kocht was volgens mij Settlers 7 en Simcity.

Voor mij nooit meer iets van die club...
Toch raar ergens, ik zat gisteren gewoon met paar mede tweakers te spelen, met de open beta client.

En voor de TH mensen, koop geen defensive classes.. kan je niet gebruiken. Blitz ftw :P

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 26 november 2015 12:26]

Speel ook via de open beta client, maar het spelen is alleen beschikbaar voor mensen die closed beta hebben gedaan. Andere komen er nog niet in. Mogelijk doordat wij een dag eerder er al in konden omdat we closed beta privileges hadden.
Ik denk ook dat het lag aan de closed beta mensen inderdaad. Ik heb gisteren van 18:00 tot ongeveer 21:00u kunnen spelen. Daarna gingen de servers plat voor 3 uur ivm onderhoud.

Aan dit bericht te lezen ging dat dus niet helemaal goed :)

Moet toch werken overdag dus hopelijk is het opgelost eer ik thuis ben.

Verder wel een vermakelijk spel moet ik zeggen. Maar ik zou het persoonlijk niet kopen als geen van je vrienden het kopen en ik vind het zelf ook nog niet het volle pond waard, als het na een paar maanden voor ca. 30 euro te krijgen is dan vind ik het een schappelijke prijs
Als je zelf een groep hebt van een man of 7-10 dat je standaard 5 man groep kunt vullen is het een super spel, zeker in pvp
Yeah gisteren speelde ik maar met 1 vriend omdat de rest niet online was en 1 had connectie problemen. Dan mis je toch wel de communicatie en samenwerking.

Komende dagen gaan we het maar eens met een complete groep proberen :)
Hij is reeds beschikbaar < 30 EUR :) .

[Reactie gewijzigd door KS1987 op 26 november 2015 16:45]

Kijk goed nieuws, thanks :)
Aha, daarom kon ik dus wel gewoon spelen. Ik zat dinsdag avond even te kijken in de game en ineens maakte hij verbinding. Dus heb dinsdag en woensdag nog even kunnen spelen.

Tof spel is het :)
Dus ze stellen de beta uit maar de release (1 december al!) komt niet in gevaar?! Ik hoop dat niemand dit soort praktijken steunt door te preorderen ...
Preorderen moet sowieso stoppen. Zeker gezien de hoeveelheid games die in brakke staat op je HDD komen te staan.
Tot voor kort (MGS V) heb ik het zelf ook nog gedaan en vraag mezelf nu af waarom?! Hyped much?

Met Fallout 4 heb ik het aangekeken.. en ben blij toe. Gewoon minimaal 2 maandjes wachten op patches en je speelplezier is een stuk groter.
Mocht je echt een game day one willen hebben. Haal hem in de winkel of laat hem de volgende dag komen. Wat is uiteindelijk het verschil.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 26 november 2015 12:58]

Niet. Pre order was vroeger handig. Omdat de kans bestond dat hij tot enkele weken niet beschikbaar was in je shop. Maar heb nog niet gehoord dat steam geen keys meer had voor een game.
De enige dingen die ik inderdaad pre-order zijn spellen voor mij Wii U omdat toen mario kart 8 uitkwam veel mensen die gingen halen waarbij de kans was dat ik hem niet kon krijgen. (en ik wil mijn console spellen op CD).

Blijkbaar zijn we nu bang dat steam nu genoeg gb's heeft voor iedereen?
Nee. En daarom liepen de pre-orders terug. En toen kregen we "extra"(normaal gewoon ingame) dingen als we pre-orderen. En mensen zijn gek op gratis dingen.
In fysieke shops tegenwoordig ook niet meer nodig hoor.

Kan mijn preorder van gta v voor de PS4 nog goed herinneren.
Game stond overvol in de schappen en ik stond samen met de andere preorder "kneuzen" in de rij op m'n game te wachten :|
Had m zonder preorder dus zo uit de schappen kunnen halen..
Verschil is dat je dan vaak de pre-order DLC's mist wat 9 van de 10 keer toch niets voorstelt.
Tijdelijk uitgesteld? dus over een tijdje zal dit niet meer uitgesteld zijn? :P
Haha, volgens mij klopt de titelzin inderdaad niet en kan je gewoon zeggen: Uitgesteld.
Wat nu op fora wordt aangegevenis 10am est dat de open beta live gaatt

Edit: 10am est 26-11 komt er nieuwe aankondiging:
http://forums.ubi.com/sho...tus-Updated-at-6-15pm-EST

[Reactie gewijzigd door 4th op 26 november 2015 12:22]

Staat ook in de lead.
(Ubisoft) -> Bugs -> Uitstel -> Goh...

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 26 november 2015 12:47]

Haha idd. Forse bugs in een Ubisoft game, je verzint het niet.
Een open bta, 2 dagen voor release.....wtf! |:( 8)7 Dit gaat echt nergens meer over, wat gaan ze dan nog testen dat ze verbeteren in de retail versie? Niks dus, komop mensen dit is gewoon een demo. Niet meer niet minder.

Dat hele beta/alpa gedoe is echt zo tergend geworden de laatste jaren. Een beta echt is om te testen en feedback te verzamelen om zo de game af te maken. Dan kan je toch nooit aankomen met een beta 2 dagen voor release. Marketing maakt alles stuk ;(

Maarja beta klinkt nog technisch en dan zijn mensen misschien minder streng ten opzichte van bugs ect. Een demo heeft dan ook meer de vibe dat dit de game is zoals die in de winkel ligt, en dus ongunstiger voor uitgevers als Ubisoft die maar games vol met bugs blijven uitbrengen om maar te patchen na release.

[Reactie gewijzigd door MenN op 26 november 2015 13:14]

Veel data verzamelen. Zodat ze nog snel wat balancing doen. En wat er nu navoren komt. Als er ineems veel mensen connecten. Iets wat je heel lastig kan testen. Kijk maar naar d3 release date. Had blizzard nooit kunnen voorzien.
Ik heb met de closed beta helemaal geen problemen gehad speelde samen met vrienden dat ging allemaal prima ook de matchmaking maar van de week was het echt een groot drama, hopelijk is het fatsoenlijk opgelost voor de release.

[Reactie gewijzigd door nervwrecker op 26 november 2015 16:25]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True