Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 89 reacties

EA heeft een omvangrijke patch voor de pc-versie van Battlefield Bad Company 2 vrijgegeven. Met deze update wordt de Steam-uitvoering ontdaan van Securom-drm. Deze software wordt vervangen door de Steamworks-beveiliging.

Electronic Arts heeft de pc-versie van Battlefield Bad Company 2 voorzien van een grote opknapbeurt. In de lijst met wijzigingen valt vooral op dat de veelbesproken Securom-beveiliging uit de Steam-uitvoering van BFBC2 zal verdwijnen. Deze wordt vervangen door de beveiligingsmechanismen van Steamworks. De retailversie van BFBC2 blijft voor zover bekend wel voorzien van de Securom-drm.

EA-logoNaast de wijzigingen in de drm-methode van de Steam-versie van BFBC2 is met patch 522175 nog een aantal problemen verholpen. Zo is het joinen van een met een wachtwoord beveiligde server nu zonder time-outs mogelijk, en zijn verschillende meldingen verduidelijkt. Ook is er her en der wat aan de audiovisuele effecten gesleuteld.

EA kreeg naar aanleiding van de Securom-drm heel wat kritiek; zo werd de beveiligingssoftware niet verwijderd na de-installatie van een game. Daarnaast beperkte Securom het aantal keren dat een game geïnstalleerd kon worden, al werd dat door EA deels teruggedraaid.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (89)

zijn er changelogs beschikbaar van deze patch ?
Indien wel kan die ook eens gepost worden of een link gepost worden. Ik geraak maar niet op de blog van BFBC2 :x alvast bedankt ! ;D
Single Player -
Fixed: Graphical issues on some systems on SP_03 (at start and when displaying background mountains at “Up river”)
Fixed: Character voice issue during cut scenes in SP_03b (only affected Spanish)
Fixed: Hang when killed using TOW Launchers in SP_05
Fixed: Graphical issue on some systems on SP_05 (displaying background mountains)
Fixed: Voice volume in cut scenes on SP_06
Fixed: Unexpected dialog at start of SP_08 (only affected Italian)
Fixed: Random crash in SP_09 cut scenes

Multi Player -
Fixed: Server Browser - Joining a password protected server results in a connection timeout
Fixed: Server Browser auto updating server list when reopened causing a timeout issue
Fixed: Password issue during Friend invites
Fixed: Password text field issue on joining a password protected server
Fixed: “Flickering” ship on Arica Harbor
Fixed: Clan tags that use numbers in them displaying a “0” on the Select Spawn Point screen
Fixed: Display issue on long server names
Fixed: Mortar Strike icon not updating (Beta issue)
Fixed: No “Exit Game” menu option appearing at the end of some rounds.
Fixed: Flickering user rank icon (appeared as an animated gif) when user reaches rank 10.
Fixed: Flickering trees and “Red Box” on Laguna Presa
Fixed: User is logged out when failing to create a new soldier
Fixed: Zeus stationary weapon not appearing in stats
Fixed: Zu23 not appearing in stats
Fixed: BMD3 AA not appearing in stats
Fixed: Friend request displaying incorrect Veteran stats
Fixed: End of Round screen displayed incorrect “UAV_Station” – now displays correct localized text.
Fixed: K/D ratio displays in the Front End
Fixed: K/D ratio displays correctly when “comparing”
Change: Server browser now defaults to list via Ping first
Change: News Ticker font support for Spanish, Polish, Russian and Japanese
Change: New message for server full (reported as “I get no message when I try and join a server, it does nothing”)
Change: New message displayed for attempting to join a password protected server without providing a password (reported as “I get no message when I try and join a server, it does nothing”)
Change: Displays version number on Front End Legal Screen
Change: Display of weapon icon during loading screen
Change: All clan tags will automatically be preceeded by [ and closed off with ] to prevent impersonating other players.

STEAM
Change: The STEAM version of Battlefield Bad Company 2 will no longer have SecuROM on the exe file. Instead it will use Valves own DRM instead.
ik dank je hartelijk !

kudos ++ :p
Bedankt! Maar alles leuk en aardig, de single player crash bij mij nu naar de desktop na het laden... En die heb ik nog niet uitgespeeld!

Multi player werkt gelukkig nog wel :)
Waarom zit dit in godsnaam ook op een Steam-versie? ik zie er het nut echt totaal niet van in hoor..

Daarbij is dit een Online game, dus die copy-protection slaat ook al helemaal nergens op :)
in ieder geval hebben ze er wat aan gedaan. Ubisoft snapt het nog steeds niet 8)7
Ach, Ubisoft vangt denk ik boven verwachting, aangezien er nog geen volledig werkende pirated versie van Assassin's Creed 2 is. En tevens geen demo of iets dergelijks; ik vind het verder best hoor, geld blijft hoedanook in de knip :P
Dit is waarschijnlijk gedaan tegen het reverse engineeren van de steam versie om een crack te maken voor de normale dvd versie die dan uitgebracht wordt als iso.

Niet dat het veel uit maakt, securom wordt ook gewoon gecracked, maar dat is ook de reden dat een demo versie bijvoorbeeld wordt voorzien van securom. Het is voor crackers op die manier lastiger om de assembly van de protectie te ontdoen en te herstellen naar een protectie-vrije assembly/binary.
Je kan ook de single player spelen. Dat gaan ze daarmee tegen. Online kom je natuurlijk alleen maar op met een geldige key idd.
Ik denk dat hij BF Heroes door elkaar haalt met BC2 ;).
Ik denk dat hij bedoelt dat in BC2 de (althans dat is wat ik van de verschillende reviews verneem) de nadruk toch vooral ligt op de multiplayer
Waarom zit dit in godsnaam ook op een Steam-versie? ik zie er het nut echt totaal niet van in hoor..
waarschijnlijk bedenken ze zichzelf dat nu ook en is hij daarom weggehaald ;)
Heel goed.
Securom zorgt voor meer problemen als oplossingen in die scene.
Wel jammer dat het in de DVD versie blijft zitten, maargoed :( Daar kunnen ze weinig aan doen denk ik.
Eerste stop tegen SecureRom is iniedergeval gezet, en dat is heel goed! :)
Wel jammer dat het in de DVD versie blijft zitten, maargoed :( Daar kunnen ze weinig aan doen denk ik.
En waarom zouden ze daar niets aan kunnen doen??

Natuurlijk kan dat wel.
Ik denk dat hij bedoelt dat Steam daar weinig aan kan doen.
Steam is een softwareprogramma, natuurlijk kan het er weinig aan doen.
Valve is het bedrijf dat Steam maakt en de games verspreid via Steam.
EA is de uitgever van Bad Company 2 en gaat over de fysieke producten.

Securom zuigt sowieso, het heeft nog nooit één pirate gestopt. Waarom gebruiken ze het nog? Stop het geld van die licentie in het maken van een betere game! (Heb Bad Company 2 trouwens gewoon gekocht, wat een game!). Oblivion had ook geen DRM maar iedereen kocht het toch wel.
DennusB praat over de DVD versie, waarom zou ik ervanuit gaan dat hij het over Steam heeft en niet over EA.
Gelukkig kun je kiezen hoe je de game installeert ; unlimited keer waarbij je altijd de DVD erin moet hebben zitten of "maximaal 10 keer" zonder dat je de DVD nodig hebt. Die laatste optie werkt prima. Je kan altijd terug naar de oude situatie, alleen moet je dan opnieuw installeren en werken de '9 andere installaties' op andere PC's oid niet meer. Logisch.
ik heb hem geinstalleerd via de optie online activeren. dus jij zegt dat ik de disc na 10keer opnieuw installeren het raam uit kan gooien ?

dat vind ik niet kunnen. ik heb toch gewoon betaald. als ik een illegale versie download kan ik het spelen tot ik een ons weeg :X

[Reactie gewijzigd door Proxx op 18 maart 2010 12:54]

weet je wat, ik heb de steam versie en heb helemaal niks van securom gemerkt.
Je merkt het ook pas als het "te laat" is. Dus bijvoorbeeld als je het meer dan x keer installeerd.
ik snap gewoon niet wat er het nut van is?
Alles is hackbaar gewoon een kwestie van tijd maar als je nou gewoon een goed spel maakt is al dat gedoe niet nodig. al dar geld wat ze steken in beveiliging moet gewoon aan iets anders worden besteed, maarja.
Wat het nut er van is?
Beter beveiliging is beter als geen beveiliging (als je het geld voor iets "anders" besteed).

Ondanks dat alles hackbaar is zijn er nog vele partijen die het niet lukt of dat niet kunnen verkrijgen en dat is voor EA toch een plus punt. Als er geen beveiliging meer zou zijn, is 1 cd voldoende voor iedereen en dan heb je het niet meer over spellen die er aan komen. Dan is het over.
Als er geen beveiliging meer zou zijn, is 1 cd voldoende voor iedereen
En nu? 1 persoon op aarde maakt 1 crack, en die ene cd waar jij het over hebt, kan iedereen downloaden op internet.

Het probleem van drm is dat je er niet alle piraten mee tegenhoudt. Er is maar 1, EEN, persoon nodig die de beveiliging kan omzeilen, en de hele wereld profiteert daarvan. Die ene persoon hou je niet tegen, zeker niet met drm.
laat men een account aanmaken, zoals in WoW of GW

Zonder die info kun je de game wel starten, maar houdt het daar ook op.
En dan krijg je fragging bullshit zoals Starcraft2 waar je niet meer kan spelen zonder online in te loggen. Voor een MMO of een pure multiplayer is dat te begrijpen, maar ik weiger zo'n systeem bij andere games.
Bij AC2 was het ook niet nodig en hun spel en aantal verkopen zuigt er door.
Zo hou je straks een paar geeks over die nog een spel kopen enkel voor de 'uitdaging' van de beveiliging en de rest van de wereld koopt het spel niet meer omdat het toch niet zal werken vanwege de beveiliging.
maar als je nou gewoon een goed spel maakt is al dat gedoe niet nodig
Hoezo zou het dan niet nodig zijn?
Denk je dat goede spellen minder gekopieerd worden of zo?
In welke fantasiewereld leef jij?

Het nut is heel simpel dat de maker van het spel graag betaalt wil worden voor zijn investering. Zonder beveiliging kopen zo weinig mensen nog een spel dat je gewoon verlies maakt op het maken van een spel.
Daardoor zijn de eerste beveiligingen gekomen, die van simpel tot steeds complexer en ingrijpender zijn gegroeid.

Ik kan me voostellen dat mensen klagen over sommige beveiligingen. Maar het simpele feit dat iemand een beveiliging inbouwt zie ik totaal niet als een probleem.

Mensen zouden dan ook onderscheid moeten maken tussen de verschillende vormen van DRM. Ik zie vrijwel nooit iemand klagen over de beveiliging van Steam. Ook dat is een vorm van DRM!
Denk je dat goede spellen minder gekopieerd worden of zo?

"Goede" spellen worden wel meer verkocht zelfs al bestaan er illegale versies van.
MW2 was snel gecrackt, beschikbaar voor de hele wereld en toch halen ze een recordverkoop. Ze hadden er dus ongeveer evenveel verkocht als er totaal geen beveiliging op zou steken imo.

Gezien alle spellen ongeveer crackbaar zijn, zou er anders nooit geen enkel spel geweest zijn met winst en zou de PC gamesmarkt allang niet meer bestaan.
MW2 heeft idd een recordverkoop maar waar zijn de cijfers.... ik denk dat er meer consoleversies over de toonbank zijn gegaan dan pc versies...

Ik heb hem in ieder geval niet gekocht.
zelfs de originele call of duty heeft een betere gameplay dan MW2 met uitzondering van graphics.
Weet iemand of de EA download manager versie (die je dus ook kunt gebruiken als je de game in de winkel koopt, gewoon je serial invoeren) ook deze DRM bullsh*t installeert?
Kun je niet gewoon je serial invoeren in steam?

Ik weet dat bepaalde games wel werken op deze manier, dus misschien ook voor BFBC2?
Dat kan enkel bij de games uit deze (beperkte) lijst:
https://support.steampowe...le.php?ref=7480-wusf-3601
Ik denk dat die lijst een beetje kort is. Volgens mij zijn er al heel wat spellen toegevoegd.
Nee hoor die lijst is compleet en wordt meteen geupdate bij een nieuwe release. Die heeft zelfs jaren volledig leeg gestaan behalve de valve games en UT3 als enige 3rd party erbij.
Steamworks is echter nu lang genoeg uit dat er volop games uit development komen waar het is bij voorzien. Dus die lijst is de laatste maanden enorm snel aan het groeien.
even erbij zeggen dat het hier de lijst is van CD-keys, en niet alleen van de spellen die via steam gespeeld kunnen worden ;)
nee :(

edit: alleen bij prey kon dat zover ik weet. Tenzij de game echt niet zonder steam werkt.

[Reactie gewijzigd door CR35 op 17 maart 2010 14:35]

Alles doet dat, behalve dus de nieuwste steam versie. Dus ja, de EA download manager installeerd ook de DRM.

Overigens is steam technisch gezien ook DRM (maar dan een platform wat daarnaast voor mij voldoende voordelen met zich meebrengt dat het iets acceptabeler is).
Ik heb geen enkele last ervaren van de DRM. Heb vele tientallen games met securom op m'n pc en 0 problemen mee.
Dus zelfs geen reden om die EAtool te gebruiken zolang het mij niets doet.
Persoonlijk ook weinig last gehad van SecuROM, maar het idee dat als je het eenmaal installeerd op je PC hebt staan omdat het bij een game zat, dat ie er gewoon op blijft zitten ook al uninstall je het spel geeft me niet een fijn gevoel erbij.

DRM heeft zeker zijn nut, maar ze slaan tegenwoordig wel erg ver door ermee. En dat is jammer, want dat kost ze juist de mensen die het spel wel kopen, terwijl de piraten er toch al geen last van hadden.
Hallo je hebt een Windows neem ik aan. Dan mag je niets installeren want zowat elk programma laat sporen achter.
4.3 Why does SecuROM™ remain on the PC, even after uninstalling a protected application?
SecuROM™ itself is a library, integrated into the actual application, and not a standalone application. In this sense, SecuROM™ is similar to other software libraries, like 3D engines or spell checkers, which are integrated into other applications. SecuROM™ does, however, use data storage and libraries which are required to fullfil its purpose, much like other libraries also use their own data (e.g., spellcheck dictionaries) and libraries (e.g., 3D graphics calculation or game physics libraries).

Since SecuROM™ is not a standalone application, no executable SecuROM™ "application" remains on the system after deinstallation. However, DRM license information remains stored on the PC.
Bijvoorbeeld controle of je virtuele schijfstations gebruikte (ook al was het niet voor dat spel), dat was rot. De haat voor securom stamt nog uit die tijd.
Die haat stamt inderdaad uit het verleden maar ook zeker uit het heden.
Zelf ook al last gehad van dat geintje met virtuele drives. Wat ik nog beroerder vond is dat Sacred 2 dus na 5X simpelweg niet meer wou installeren omdat ik aan mijn tax van installaties zat.
Met dat soort geintjes jaag je inderdaad je potentiele kopers weg, een game met securom komt erbij niet in. Die word wel ergens van een nieuwsgroepje gehaald.
Heb je in elk geval niet het gezeik wat je wel hebt als betalende klant.
Maar dat schijnen de heren softwareuitgevers maar niet te willen snappen. Securom heeft in elk geval niet gezorgd voor minder downloads uit illegale bron.
In mijn optiek heeft securom het alleen maar verhoogd.
Een kwestie van voordat je games gaat installeren een image te maken met al je andere programma's erop, heb ik ook gedaan en daarna pas oblivion, masseffect, Unreal III etc etc geinstalleerd en tussen elke game even een image maken, kun je nog kiezen ook, kostte mij elke keer zo,n 85 Gigabyte maar hd ruimte kost tegenwoordig niets meer, dus je hoeft niet te bezuiningen op je image's :)

[Reactie gewijzigd door Athalon1951 op 18 maart 2010 00:05]

Er is inderdaad wel veel geroep en getier maar al bij al werken die dingen wel vrij goed, ook bij mij. Ik zit gewoon een beetje met het wrang gevoel dat: "wat als de dag komt dat ze server offline halen". En daar vind ik dat de EU eens van zich zou moeten laten horen en bedrijven moet verplichten om in zo een geval een tool voorhanden te hebben zodat gebruikers altijd aan hun content kunnen.
Ik dacht juist dat EA met Sims 3 juist van dit soort DRM afgestapt was?

Tja, de hele heisa rond DRM en DLC begint de lol van games voor mij een beetje te verzieken. Waar ik nu nog steeds games van 20 jaar terug kan spelen, denk ik dat de kans dat ik over 20 jaar de games van nu nog kan spelen, minimaal is. Niet vanwege compatibiliteits-issues, maar door barrieres als DRM.

Ik merk nu al dat ik een heel stuk minder games koop dan vroeger. (en nee, ik download ze niet stiekum alsnog. De games-industrie is gewoon een klant aan het verliezen.)

edit @himlims: wat jij aanhaalt, is het offline halen van multiplayer servers. Daar heb ik op zich niet zo'n probleem mee (ik ben niet zo'n multiplayer, en ik verwacht ook niet dat er over 20 jaar nog mensen zijn die games van nu willen multiplayeren). Maar het is zeker ook een argument om mee te nemen, ja.

Games van nu zijn gewoon beperkt houdbaar.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 17 maart 2010 14:35]

Tsja wat gebeurd er door het boycotten, game studios zien verkopen dalen, maar piraterij blijft hetzelfde of neemt het gebruikelijke percentage toe, dan stellen ze piraterij gedeeld door totale verkopen, en dan komen ze op een eng index cijfer uit, wat verklaard wordt door lage verkoop, wat ze dan menen veroorzaakt is door piraterij. Hoewel het komt door hun eigen praktijken. Maargoed, dan hebben ze weer lekker een stok om mee te slaan.

statistics :D, aan de andere kant, ubisoft heeft het een tijd geprobeerd zonder DRM, en dat scheen toch ook niet echt te bevallen, maar ik denk minder erg dan nu als ze mensen wegjagen.

[Reactie gewijzigd door DLGandalf op 17 maart 2010 14:56]

Eventuele daling in de verkopen heeft meer te maken met de kwaliteit van het aangebodene dan piraterij (ik doe net als de gameindustrie overigens geen moeite om die stelling te onderbouwen)
daarom boycotten die handel, en koop gewoon geen EA games meer

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 17 maart 2010 14:19]

daarom boycotten die handel, en koop gewoon geen EA games meer
Ben ik met je eens, maar veel andere bedrijven doen ook mee aan die onzin. Zelfs Blizzard zal geen LAN meer ondersteunen voor Starcraft 2.

Zoals RefriedNoodle al zegt, de lol van het gamen wordt een beetje verziekt. Ik koop en speel ook minder games dan vroeger. Niet omdat ik ze niet leuk vind, maar ik speel nu bijv. nog wel eens games van 20 jaar terug en als ik hede ten dage een game koop wil ik dat hetzelfde over 20 jaar mogelijk is. Dat is met DRM echter niet meer zo. Nou, dan laat het maar zitten hoor! :(
offtopic:
Njah ik ben sowieso gestopt met PC gamen; steeds weer dat upgraden, steeds meer cheaters, steeds weer drm gezeik..

nu met een playstation/360/wii minder last van, maar vervolgens gaan ze gameservers offline halen. dan ben ik helemaal klaar met een ontwikkelaar.

Idem voor blizzard, geen lan ... is geen starcraft voor mij. Zal blizzard niet wakker van liggen, maar ik hoop dat er meerdere zijn die er zo over denken.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 17 maart 2010 15:43]

Voor veel mensen is een console echter geen alternatief tov de pc, en op die groep verliezen ze geld nu de kwaliteit van games naar beneden gaat (drm, geen dedicated servers, slechte controls/graphics, gameplay gericht op een IQ < 80)
**proest koffie over bureau** lol wut, een stuk speelgoed verkiezen boven mijn krachtige PC? no f*cking way!

Ik installeer punkbuster, ff Battlefield BC2 updaten, klaar, ik zie geen cheaters.
En als ik dan onfortuinlijk gepwned wordt, zie ik een paar vrolijke clan tags boven de tegenstanders.
Maar dan zijn het nog geen cheaters.

Gamen op speelgoed wat ik bij de bart smit kan halen is prima voor de casual gamer, maar deze shooter had NOOIT voor een console mogen uitkomen.
Ik bedoel, je aimt alsof je in een elektrische rolstoel zit met een controller.
De graphics zijn "full hd" (lekker blurry opgerekt en maar de helft van de spelers beschikbaar, joepiedepoepie :s)

@blouweKip:
Yep, consoles zijn voor... een "bepaald publiek" O-)
Yes! Eindelijk ziet een publisher hoe het werkt! Goed werk EA. Vind het echt goed dat ze achteraf SecuROM er af knikkeren :)

Ik moet zeggen dat EA als publisher zich toch een stuk klantvriendelijker is gaan gedragen na het Spore DRM debacle.

[Reactie gewijzigd door Joerdgs op 17 maart 2010 14:28]

Activision staat echter al in de rij om de volgende 'aso-publisher' te worden. Ik vind het dan ook erg amusant om te zien hoe EA/Dice Activision probeert af te 'zeiken' met Modern Warfare 2.

Toch mag EA wel wat meer doen aan hun servers, als ik een game wil joinen met BC2 (pc-versie) heb ik altijd wel weer wat gezeik met de masterserver van EA. Niet te vergeten dat ze kort geleden al een aantal servers af hebben gesloten.
is allang gefixed... zeker met deze patch. Als er nu nog problemen zijn ligt het gwn aan jou ofzo :)

Want er zijn amper nog meldingen met time outs... en tbh het game is nog maar 2 weken uit.
En we krijgen al een patch + het feit als je het vergelijkt met een game zoals QuakeLive waar je een uur in de queue moest zittn omdat het de servers niet konden trekken :). Als je dat liever had fine. Maar loopt niet zo te zeiken over hun servers etc. Ze hebben hun best gedaan en enorm geinvesteerd. Petje af voor hen en btw servers voor pakweg hun oude games denkje echt dat die de load kunnen trekken voor een game zoals BFBC2 ;)

verder denken dat je neus lang is ;)
De serversoftware hoeft niet eens heel erg veel zwaarder te zijn voor bad company 2 dan dat tie voor een oudere game was. De reden waarom de game een stuk zwaarder is, is omdat tie mooier eruit ziet, de "server-versie" heeft waarschijnlijk nog steeds alleen een console.
akkoord maar. De servers indertijd voor pakweg Red Alert of Fifa waren zoeizo ni bestand tegen deze load die ze te verwerken zouden gekregen hebben. Dat bedoelde ik dus ;)
Nu de Drm nog van Ac2 af verzin dan een goede beveiliging die WEL werkt en niet dat verrote DRM die het allemaal verkloot voor de legale kopers :(
Daar kun je moeilijk EA verantwoordelijk voor houden :P

Ik ben het met je eens dat de DRM van Ubisoft verwerpelijk is, en het weerhoud bij er tot nog toe van om R.U.S.E. te kopen, maar je hoeft dat niet overal te gaan roepen waar het over DRM gaat imo ;)
Hoezo is EA niet verantwoordelijk? Zij kiezen voor deze implementatie van DRM, niet iemand anders.

Wie kun je anders verantwoordelijk houden... de DRM-programmeur? Die doet juist ook alleen maar wat hem opgedragen wordt.

Edit @ Plankton:
Ah, op die manier: Ac2 is niet van EA. Dat had ik er inderdaad niet uitgehaald. Bedankt!

[Reactie gewijzigd door Top-Rob op 17 maart 2010 15:31]

hij had het erover dat EA niet verantwoordelijk is voor Ubisoft's DRM ;)
Gisteren werd duidelijk dat de patch nog niet op Steam werd uitgerold. (Pas in de loop\eind van deze week.) Is dat dan nu wel al het geval?
Nee, de patch is nog steeds niet uitgerold. Onduidelijk is waarom men wacht met de uitrol.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True