Door , , 220 reacties

Tweakers.net kreeg de kans om op de PlayStation 3 met de multiplayermodus van Battlefield Bad Company 2 aan de slag te gaan, al betrof het nog een previewversie en konden we welgeteld één map spelen: Arica Harbour. Op deze kaart was het mogelijk om met elk van de twee bekende partijen te spelen: de troepen van de Verenigde Staten of die van de Russen. Het level speelt zich af op en om een Russische basis, waarbij het niemand zal verbazen dat de Amerikanen opdracht hebben om die in te nemen, en dat de Russen dat moeten zien te voorkomen. In iedere fase van het level zijn er twee doelen die, afhankelijk van de partij die je speelt, moeten worden opgeblazen of juist verdedigd moeten worden. Wij stapten in de kistjes van de Amerikaanse soldaten.

Getest op: PlayStation 3
Verschijnt ook voor: pc, Xbox 360

* Voertuigen en soldaten

Het level begint in een vrij uitgestrekte omgeving, waar de voertuigen in het spel een belangrijke rol spelen. Net als in Battlefield Bad Company kan er weer met verschillende soorten voertuigen worden gereden. Zo zijn er natuurlijk atv's, maar kan er ook in een enorme tank worden plaatsgenomen, met een machinegeweer aan boord en een kanon aan de voorkant. De tank kan niet alleen gebruikt worden voor het neermaaien van vijandelijke infanterie, maar ook voor het van de aardbol vegen van gebouwen en voertuigen van de tegenstander. Dit gaat uiteraard gepaard met de nodige explosies en snoeiharde knallen.

In totaal zitten er vijftien voertuigen in Battlefield Bad Company 2. Het begrip 'voertuig' moet daarbij wel ruim genomen worden, want het betreft niet alleen auto’s en tanks, maar ook helikopters en boten. De landvoertuigen zijn niet altijd even vloeiend te besturen, omdat de controle volledig met de linkerstick wordt uitgevoerd: het gas geven, remmen én sturen met dezelfde pook leidt soms tot problemen. De helikopters en tanks zijn overigens spectaculair tot explosie te brengen door er een airstrike op te droppen of door ze door de Engineer met zijn raketwerper onder vuur te laten nemen. De Engineer heeft namelijk standaard een raketspugend wapen op zijn rug.

Door Jan Laros

- Freelance redacteur

Jan Laros werkt al sinds 2002 voor Tweakers.net, zij het met een aantal tussenpozen. Inmiddels is hij voornamelijk actief in de Games-sectie en verzorgt hij samen met redacteuren Paul Hulsebosch en Jurian Ubachs de dagelijkse stroom aan nieuws, reviews, previews, beursverslagen, interviews, etc. Jan is ook te volgen op Twitter en hij werkt als SAP-consultant.