Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 294 reacties
Submitter: Dutchman01

Ziggo heeft door laten schemeren dat het bedrijf deze zomer de snelheden van zijn kabelabonnementen gaat opschroeven. Alles-in-1 Extra krijgt een snelheid van 120Mbps maar Plus en Z3 moeten het nog doen met docsis 2.0-snelheden.

De pakketten Z1 en Z2 van Ziggo gaan deze zomer in snelheid omhoog van respectievelijk 3 en 10Mbps naar 5 en 15 Mbps. Internet Z3 wordt dubbel zo snel: het abonnement stijgt van 25Mbps naar 50Mbps. Toch is de verhoging voor deze klanten mogelijk een tegenvaller: Ziggo had een snelheid van 80Mbps beloofd. De downloadsnelheden van Alles-in-één Basis en Plus komen op respectievelijk 2Mbps en 22Mbps te liggen. Ook deze laatste snelheid komt niet overeen met de beloofde 30Mbps. Ziggo bevestigde de verhoging aan Tweakers.net nadat de Ziggo Gebruikers Vereniging het nieuws meldde.

In enkele proefgemeenten kregen klanten met een docsis 3.0-modem en een Alles-in-één Plus-pakket wél de beschikking over een 30Mbps-lijn. Landelijk blijft Alles-in-één Plus deze zomer op 22Mbps steken, omdat Ziggo nog niet in staat is om klanten met dit pakket van docsis 3.0-modems te voorzien, meldt Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo. Ook de snelheidsverhoging van Z3 blijft beperkt omdat deze abonnees dit type modem nog niet krijgen. Alles-in-één Extra-abonnees krijgen wel direct een 120Mbps-verbinding, zoals klanten in proefgemeenten als Amersfoort, Enschede en Utrecht reeds konden ondervinden. Daarmee slaat Ziggo de tussenstap van 80Mbps waar eerder over gesproken werd over.

"Het succes in de proefgemeenten is gigantisch", claimt Vos. "Daardoor is het lastig om docsis 3.0-modems in voldoende mate te leveren. In de hele wereld is de aanvoer van de modems tegen redelijke kosten problematisch. We willen toch de prijzen van alle pakketten gelijkhouden." Volgens Vos begint Ziggo in juli met de uitrol van de nieuwe snelheden en zal deze gefaseerd uitgevoerd worden. Wanneer de Z3- en Alles-in-één-klanten wel een docsis 3.0-modem en bijbehorende snelheden tegemoet kunnen zien kon hij nog niet aangeven.

Ziggo-pakketDownload nuUpload nuDownl. zomer 2010
Upl. zomer 2010
Internet Z1 3Mbps 0,5Mbps 5Mbps 0,5Mbps
Internet Z2 10Mbps 1,5Mbps 15Mbps 2,5Mbps
Internet Z3 25Mbps 4Mbps 50Mbps 5Mbps
Ziggo-pakketDownload nuUpload nuDownl. zomer 2010
Upl. zomer 2010
Alles-in-1 Basis 1,5Mbps 0,25Mbps 2Mbps 0,25Mbps
Alles-in-1 Plus 20Mbps 3Mbps 22Mbps 4Mbps
Alles-in-1 Extra 50Mbps 5Mbps 120Mbps 10Mbps
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (294)

1 2 3 ... 12
Slim gedaan van Ziggo.

Na de update van KPN zou Ziggo bij ieder vergelijkbaar abonnement goedkoper blijven, maar daarentegen zou KPN een betere performance bieden. Na deze update is Ziggo op ieder front nog steeds goedkoper, maar heeft iedere categorie - op basis na dan - ook nog betere snelheden.

Let er wel op dat prijs en up/down maar een deel van een abonnement uitmaken. Contractduur, mailboxen, webspace, gratis routers en dergelijke moeten natuurlijk niet vergeten worden - en die heb ik hierbij natuurlijk niet meegenomen. Voor de liefhebber overigens een korte vergelijking (Deze is pas van toepassing NA de update van beide bedrijven!):

Vergelijking voor de liefhebber:
KPN Basis: €25 per maand | 8 Down | 1 Up
Ziggo Z1: €19,95 per maand | 5 Down | 0.5 up

KPN Extra: €35 per maand | 16 Down | 2 Up
Ziggo Z2: €29,95 per maand | 15 Down | 2.5 up

KPN Premium: €50 per maand | 40 Down | 3 Up
Ziggo Z3: €47,95 per maand | 50 Down | 5 up

[Reactie gewijzigd door Excirial op 25 februari 2010 18:25]

Ff telfort er bij vermelden:
€25,- per maand | 20 Down | 1 Up

Die zitten qua prijs toch weer iets gunstiger. Maar als je het oude abo hebt dan is het zelf 21,iets
Je moet even opletten bij ADSL (en ook VDSL). Dit is geen 20 MBit, maar "TOT 20 Mbit", afhankelijk van de afstand tot de centrale. Ik weet niet hoe het in de randstad is, maar daarbuiten zit je al snel op 2-3 Km, en dan blijft er nog 8 - 12 MBit van over.

Kabel haalt netjes snelheden tegen de beloofde snelheid aan.
Als ziggo weer eens de boel niet ver*** en je verbinding er helemaal uit doet laat liggen wel ja.
Ik heb liever 25 euro in de maand voor 8-12 mbit dan 19,95 betalen om vervolgens de helft van de tijd niet eens gebruik te kunnen maken van mijn internet verbinding..

** rant van zeer verbitterde ex-ziggo gebruiker **
En bij "online" is t:
€19,95 per maand | 20 Down | 1 Up

Niet dat je die 20mbit down haalt.. :P
Of je die 20Mbit haalt ligt niet aan Online maar gewoon aan KPN. Je kunt in je modem zien op welke snelheid hij ingetraind is en als dat 'maar' 16Mbit ofzo is, ligt dat 100% aan KPN.
Vergeet de 16€ niet. En als je bijv. Telfort pakt is het goedkoper dan KPN dacht.

[Reactie gewijzigd door _XipHiaS_ op 26 februari 2010 10:44]

de 2.0 modems kunnen tot ongeveer 50 mbit, de 3.0 modems pakken meerdere downstreams, en kunnen de load verdelen. De Ubee EVM320 modems kunnen 8x50 mbit aan, de 3.0 modems van Arris doen 4x50 mbit.

Ziggo kiest dus voor docsis 3.0 modems, omdat dit gewoon een stuk efficienter is. (en natuurlijk om snelheden boven de 50mbit te halen :D)
2.0 modems halen met veel moeite de 28 a 29 mbit in de praktijk. De rest klopt inderdaad.
Hoewel de arris niet aan te raden is voor hogere snelheden dan 50 mbit. De Ubee draait veel stabieler.
Onzin, ding kan 200mbit aan.
Het enige voordeel van een modem met nog meer kanalen(lees Ubee) is, dat ie van meer bronnen zn downstream capaciteit kan plukken.
Kheb Alles in Een Extra met deze modem: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=69

Is docsis 2.0. Speedtest.net rapporteert 47 a 49 mbit, met dowloaden van usenet lijkt het zelfs eroverheen te gaan.

Dus met moeite 30 mbit is in mijn ervaring klinkklare onzin. Ik vraag me dan ook af waar je dat vandaan haalt.

[Reactie gewijzigd door 448191 op 26 februari 2010 11:52]

Zo, dit gaat leuk worden. Eerst de KPN en nu Ziggo. De strijd om de consument met de hand op de knip is begonnen.
En voor die redenen zit ik nog steeds op ADSL, omdat bij kabel een paar haken en ogen komen. Het top pakket van Ziggo komt dus met bellen en TV, waar ik persoonlijk al geen belang bij heb. Daarnaast wordt de snelheid al vaak niet behaald en is de prijs toch altijd wat duurder dan ADSL. Los daarvan moet je óók nog eens een TV-signaal in huis hebben omdat Ziggo dit vereist voor Kabelinternet (stel dat je KPN Digitenne hebt bijv).

Al met al vind ik ziggo nog niet interessant helaas en zijn ze vrij prijzig tov ADSL2, waar je maar net het geluk moet hebben zo dicht mogelijk op de centrale te zitten.
Voor kabel is inderdaad een TV aansluiting nodig, dat kan een nadeel zijn.
Maar zo is het nadeel van Digitenne dat de mogelijkheden beperkt zijn en het beeld vele malen minder is dan digitaal via de kabel.

Maar voor het niet behalen van de snelheid kan ik je geen gelijk in geven.
Juist bij ADSL blijf je altijd met het probleem zitten dat de afstand tot de centrale zo belangrijk is en erg snel de snelheid naar beneden gaat.
Bij mij in de regio halen bekenden altijd de maximale snelheid die belooft wordt. Zelf heb ik 30 mbit van Ziggo met een alles-in-1 Plus (snelheid verschilt per regio), deze snelheid wordt ook altijd gehaald.

[Reactie gewijzigd door yorroy op 25 februari 2010 17:39]

Het "nadeel" dat jij noemt is er volgens mij niet meer bij Ziggo. Gezien de gangbare aboo's een alles-in-1 pakket zijn. Dus voor die prijs krijg je wat ze aanbieden. Dat er een dienst bij zit die je niet nodig hebt vind ik persoonlijk geen probleem omdat dit ook met x-DSL en FttH zo is. Ik gebruik bv de newsserver niet van mijn FttH provider. Net als hun e-mail diensten met anti 4rus en noem maar op. Ik heb er ook nog een ADSL lijn naast met een vast telefoonnummer dat ik nog nooit gebruikt hebt. Maar dat zat er nu eenmaal bij en ik wilde toch een backup verbinding. Het zelfde geld eigenlijk voor mij 2e backup via Ziggo. Daar heb ik ook de hele toestand op maar gebruik de verbinding eigenlijk totaal niet (glasvezel ligt er nooit uit hiero).

Ik ben het dus wel een beetje gewend dat je betaald voor dingen die je niet gebruikt (voicemail op mn GSM bijvoorbeeld of favoriete telefoonnummers met korting, ik weet niet eens hoe ik dat zou moeten instellen....)

Je zou misschien wel beter naar het totaalplaatje moeten kijken. Dus je wil snel internet, wat kost dat per maand bij provider X, Y of Z? Al die extra meuk doen ze er alleen maar bij in de hoop dat ze wat meer op je kunnen verdienen (duurder TV abbo of belkosten..)
Dat ze het allemaal doen maakt het nog niet goed.

Ik accepteer het ook maar omdat er domweg geen vergelijkbaar alternatief is (ik heb al 120/10) en de snelheid is dusdanig hoog dat ik echt wel waar voor m'n geld krijg, maar toch voelt het niet lekker dat je gedwongen wordt om iets te kopen dat je niet wil hebben.

Ook vervelend, van m'n baas kan ik een internet vergoeding krijgen. Maar bij een combinatie-abonnement betalen ze maximaal 60% van het totaal. Voor mijn erg dure internet abonnement maakt dat veel verschil. Ik betaal dus dubbel voor diensten die ik helemaal niet wil.
Wie dwingt jou om zo'n snelle internetverbinding te nemen?

Sommige dingen zijn los te koop, andere dingen koop je samen. Het is aan jou de keus wat je doet!

Als jij wilt autorijden, dan moet je een rijbewijs hebben. Maar er is niemand die jou dwingt een rijbewijs te halen.

Jouw alles-in-één abonnement heb je geheel vrijwillig afgesloten, als je dat niet wilt hebben, kies je toch gewoon wat anders (glasvezel, ADSL, ...)?
Voor kabel is inderdaad een TV aansluiting nodig, dat kan een nadeel zijn.
Voor ADSL is net zo goed een actieve telefoonlijn nodig. Als je bij bijvoorbeeld Online een ADSL abo neemt zonder dat je een KPN lijn hebt of wilt, komt daar gewoon 10 euro per maand voor het gebruik van de lijn bovenop. Alleen merken de meeste mensen dit niet omdat ze toch al een telefoonlijn hebben, waar ze ook gewoon voor betalen. Dit geldt net zo goed voor kabel; de meeste mensen hebben toch al een kabelabbo.

Wat betreft het halen van snelheden: juist kabel is hier veel beter in dan ADSL omdat de afstand tot je centrale veel minder van invloed is. Telefoonlijnen zijn niet bedoeld voor hoogfrequente signalen en hebben veel meer last van storing. Onlangs is Ziggo in Utrecht overgegaan naar 120 Mbit en dit haal ik ook gewoon als de server dit aankan.
Waar heb je het in godsnaam over? Als de snelheid van de kabel in jou ogen al niet goed is tot wat wordt beloofd, dan snap ik totaal niet wat je met ADSL aan moet? Daar is dat pas dramatisch...of het moet zijn dat jij langs de centrale woont?

En dan de prijs....de prijs per behaalde MB (ipv de geadverteerde) is bij kabel veel beter dan bij ADSL, of nogmaals, je zult bij de centrale moeten wonen. Het TV-signaal waar jij het over hebt is in de basis gratis, dus dat is ook onzin.

Wat ik raar vindt is dat je in je laatste regel zelf ADSL afkraakt, terwijl je het eerst als 'de techniek' doet overkomen. Jij leeft echt nog 5 jaar terug, in de tijd dat ADSL inderdaad beter was. Het is 2010!!
Waar heb je het in godsnaam over? Als de snelheid van de kabel in jou ogen al niet goed is tot wat wordt beloofd, dan snap ik totaal niet wat je met ADSL aan moet? Daar is dat pas dramatisch...of het moet zijn dat jij langs de centrale woont?
Ik woon op 1823 Meter van de centrale... mijn ADSL1 verbind van 8 Mbit trek ik tot de laatste bit helemaal vol.

Ik sluit me dus aan bij jou verhaaltje: het is 2010... Met als kanttekening: kabelexploitanten zijn niet de enige die aan hun netwerk gewerkt hebben.
Ik woon 1020 Meter van de centrale af en haal 6,5 van de 8 Mbit, dus het ligt denk ik ook aan de kwaliteit van de lijn.

Gister ziggo pakketje ontvangen dus van de week maar even aansluiten en kijken hoe het werkt. (zit in een 120Mb gemeente)

[Reactie gewijzigd door ulTimaS op 26 februari 2010 10:17]

Ik woon op 1823 Meter van de centrale... mijn ADSL1 verbind van 8 Mbit trek ik tot de laatste bit helemaal vol.
Joh, je gebruikt nog niet de helft van de maximale doodvoersnelheid en zit bovendien ruim binnen de afstand waarbij je een dikke dip gaat krijgen. Ik heb op 2 locaties ADSL via Online (dus KPN) gehad, bijde op ongeveer 1800m. Ene haalde ik 19Mbit, de andere 16Mbit, gewoon vanwege de lagere kwaliteit van de kabels.
Nou, bij de kabel wordt de snelheid meestal wel behaald in tegenstelling tot ADSL waar je mazzel mag hebben als het uberhaupt 3/4 van de snelheid haalt..

En je verhaaltje mbt dat je kabel nodig hebt geldt ook voor ADSL, als er geenkoper naar je huis ligt gaat het hele verhaal niet door....
Als je geen koper naar je huis heb liggen, kan je dat voor een klein bedrag regelen. Kpn is wettelijk verplicht om bij een aanvraag, een lijn naar je huis te trekken. De kosten zijn dan maximaal één of twee jaar abonnement, dus rond de paar honderd euro.

Bij mij thuis heb ik geen kabel aansluiting (het ligt wel onder de weg) en lopen de kosten voor een aansluiting naar het dichtstbijzijnde kabelkastje over de duizend euro. Daarnaast is koper sowieso in relatief veel meer huizen aangelegd...

Voorlopig zijn wij gedwongen op de ADSL en satelliet, maar we betalen daar ook bijna niks voor. Bij telfort een ADSL en tel abbo, 8 mbit verbinding (ADSL1) en satelliet kost maar €33 per maand.

[Reactie gewijzigd door bassierocks op 25 februari 2010 21:07]

Waar vind ik details over die wettelijke verplichting? Veel buitenafgebieden hebben weliswaar koper om te bellen/evt. ISDN, maar geen ADSL mogelijkheid omdat het te ver van de centrale ligt voor internet...
Die verplichting geldt alleen voor bellen zoals met o.a. POTS (analoog). ADSL is niet iets wat KPN verplicht moet leveren. De drie duurste consumentencontracten (de BelVrij's) kennen geen aansluitkosten meer, dus de aanleg kost inderdaad alleen maar 12mnd abonnement, waarmee we uitkomen op een totaal vanaf 12mnd x €17 = €204.
Niet om het één of ander, maar bij ADSL is het verlies in snelheid groter dan bij kabel...

Ik ben onlangs overgestapt van ADSL van telfort (20mb/s) en daar haalde ik slechts 15mb/s, dan woon ik nog geen kilometer van de centrale volgens bepaalde sites...
Nu heb ik het alles in één pakket van Ziggo (50mb/s) en daarmee haal ik constante snelheid van 47mb/s.

ADSL verlies = 25%
Kabel verlies = 6%
Dit is in mijn situatie, maar zal voor veel mensen op gaan aangezien ADSL nog niet kan tippen aan kabel in de huidige staat.

Tevens zie ik in mijn router af en toe pieken naar 75mb/s, ze zijn er dus wel mee bezig lijkt het :)
Die 75mb/s pieken zie je vooral aan het begin van grote downloads. Docsis werkt met een soort van QoS om je verbinding te throttelen naar de snelheid van je abonnement. In principe heb je nu al een 100 mbit verbinding open staan naar Ziggo.

Wanneer je abonnement naar 120 mbit gaat, dan zal de verbinding naar Ziggo zo'n 200 mbit zijn.

Dit kun je zien door in te loggen op je modem en te kijken hoeveel channels er open staan. Per channel is er ongeveer 25 mbit bandbreedte beschikbaar. Daarnaast kan de snelheid per channel nog opgeschroeft worden naar 50 mbit, zodat uiteindelijk met Docsis 3.0 8x50 mbit mogelijk is.

[Reactie gewijzigd door Bamieater op 26 februari 2010 07:52]

Sorry maar Ziggo is op dit moment voor mij écht vierdubbel en dwars z´n centen waard!

Ik betaal op dit moment Eur 66,50 per maand voor Televisie inclusief alle extra (HD) kanalen, telefonie én 50 Mbit down - 5 Mbit up internet. En dat is echt altijd op de kop af die snelheid! Met ADSL is het op mijn adres niet mogelijk om meer dan 5 Mbit door de lijn te persen dus ben tot veel genoegen overgestapt.

Voor mij is je opmerking dus niet gegrond.
Zo'n alles in 1 pakket is best mooi, en wij hebben nooit slechte ervaringen gehad met ziggo. Omdat ze nogal een groot klantenbestand hebben krijg je natuurlijk ook veel klachten.

Maar stel je voor ik wil snel internet, digitaal TV, en een telefoon lijn.
Waarom zou je alles apart doen? Neu, doe mij maar zo'n alles in 1 pakket. Ben je vaak ook nog goedkoper uit.

Heb misschien echter 2 of 3x in het jaar dat mijn internet eruit lag voor een dagje. Maar ik ben niet zo'n gek die dan gelijk van het dak afspringt omdat er geen internet is. Ik heb gelukkig daarnaast nog een leven.

En over speedtest gesproken. Bij onze snelle PC gaat hij altijd OVER de snelheid die wij horen te hebben. Alleen onze oude 10mbit pc's zijn traag.
Dus toppie ziggo.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 26 februari 2010 00:55]

Tja ligt eraan hoe je het bekijkt. In het weekend zou ik het ook niet erg vinden als mijn internet eruit ligt. Maar gezien ik veel thuis werk betekend een dag geen internet gewoon een dag niet kunnen werken. Op dit moment ligt UPC er hier al vanaf woensdag avond uit (zit nu via mijn telefoon) en ben ik verplicht naar de zaak te gaan.

Gisteravond de UPC helpdesk gebeld (wel telefoon en tv),. Kreeg netjes een automatisch bericht te horen dat er werkzaamheden in mijn omgeving waren, waardoor internet mogelijk niet werkte. Werkzaamheden zouden rond 5uur afgerond zijn (belde om 21:30....). Wel weer jammer dat er niks over op de website van UPC staat.
Niet om het één of ander, maar wanneer je een consumenten lijn neemt kun je verwachten dat deze niet 100% up zal zijn.

Als de lijn belangrijk is voor je werk dan kan je beter kiezen voor een business lijn.
Ik vind Ziggo echt veel te duur. Ik betaal 2 tientjes voor 20Mbit (waar ik er 18 van haal) terwijl je voor Z3 47,- betaald. Dat scheelt nogal. En waarom bieden ze nou niet gewoon een kale lijn aan? Ik hoef al die rommel als interactieve tv niet (waarom zou je nog tv kijken met zo'n pijp vraag ik me dan af) of telefonie (Skype/VOIP iemand)? Ik wacht wel op fibre. Daarnaast, je betaalt alleen extra om dezelfde content sneller binnen te hebben. Een kort rekensommetje leert mij dat het goedkoper is om mijn PC 24/7 aan te laten staan (ook downloaden e.d.) dan zo'n duur abo te nemen.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 26 februari 2010 11:55]

deze Z1 gebruiker met de hand op de knip betaald 20 euro voor dat abb. en je krijgt op de kop af elke kbit die ze aanbieden.
De Z1 is ook het traagste abonnement > dus dook het makkelijkst om waar te maken! Met een 20Mb abo kom je eigenlijk al nooit aan de 20Mb... Laat staan met een 120 Mb abo
Dat heeft meer te maken met de server te maken waar je je spullen vanaf haalt.

Voor gewoon surfen heb je zulke snelheden uiteraard niet nodig.
Idd. Ik trek met nieuwsservers altijd de volle snelheid.
Nee, dan kun je inderdaad beter ADSL hebben, weet je tenminste zeker dat je nie taan die 20Mb komt. Geef mij maar kabel dan kom je in ieder geval in de buurt van de 20Mb of er zelfs aan (met nieuwsservers zoals hieronder gemeld heel vaak wel).
Ziggo Z3:

http://www.speedtest.nl/D...203&ReportID=0&co_id=1608

KPN direct adsl plus:

http://www.speedtest.nl/D...=69&ReportID=0&co_id=1428

Totaal overzicht:

http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on

De snelste kabel abbo's zijn dus duidelijk sneller dan de snelste ADSL abbo's. Alleen glasvezel is sneller...

[Reactie gewijzigd door Drexz op 26 februari 2010 12:44]

Speedtest is na mijn mening niet betrouwbaar. Deze geven veelte lage snelheden aan dan dat ik daadwerkelijk haal. Als ik verschillende testen na elkaar doe, dan schommelt dat tussen de 0.3MB en 1MB.
Maar als ik gewoon bestanden download dan gaat dat soms met 2.2MB/s, puur afhankelijk van het netwerk waar ik vanaf download. Nu heb ik laatst een nieuwe modem van Ziggo gehad, omdat mijn snelheid verhoogd zou zijn, en nu haalde ik laatst 3.3MB/s bij downloaden van Visual Studio bij Microsoft vandaan. En dat met een 20Mb abonnement. Test ik weer bij Speedtest dan zeggen ze dat ik nog geeneens 1MB/s haal.

Ik zou zeggen, download voor test een groot bestand van een grote jongen en laat dat je maatstaf zijn voor je download snelheid en niet een side zoals Speedtest, die misschien door al die testen onvoldoende bandbreedte heeft.

Met mijn oude ADSL verbinding van 8Mb haalde ik nog geen 400KB/s bij downloaden. Dus bij Ziggo krijg ik echt waar ik voor betaal. Nu zelfs meer.
Probeer eens bij http:www.COAX.NL ;)

[Reactie gewijzigd door Fruitje op 7 maart 2010 22:26]

90% van de tijd haal ik de maximale 50mbit die ik heb. Dus misschien moet je ook even de bronnen erbij pakken waar jij vandaan download?
Gheh, zit hier in Enschede netjes aan de 30 Mbit via AiE+, die 30 haal ik ook altijd tijdens testen en downloaden.
Mij hoor je niet klagen, het is wat prijziger, maar biedt wel wat het beloofd.
Hoop alleen dat ze die snelheid niet overal gelijk gaan trekken, want dan ga ik er op achteruit.
Volgens mij loop je maar wat te roepen, Rob. Kijk eens naar de feiten. Ten eerste kan ik vertellen dat ik absoluut geen Ziggo fanboy ben, als is het maar om de belabberder naam, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ze, sowieso hier in Roosendaal, hun werk goed voor elkaar hebben.

Met Ziggo-alles-in-1 hier in Roosendaal haal ik 19mbit/2.6mbit down/up: speedtest.net (aanrader!) Geadverteerd: 20/3. Dat is zo'n Zo'n 87-95% van de geadverteerde snelheid. Een prima score waar heel veel ADSL abonnementjes nieteens bij in de buurt komen kwa praktijk/advertentiesnelheid verhouding. Daarnaast is de verbinding sinds herst 2009 rotsvast. Geen uitval gehad. Twee vrienden hier in Roosendaal hebben dezelfde ervaring.

Ten slotte kan kabel veel verder doorschalen dan ADSL, zoals je ziet. Dit is overigens oud nieuws. Volgens mij heb ik in een artikel van bijna 10 jaar terug nog gelezen dat kabel verder dan 100mbit down kan doorschalen (Scandinavische toestanden! noemden we het toen nog), zolang de modems en servers er maar op berekend zijn. Blijf bij ADSL zo lang je wilt, maar ADSL gaat het de komende jaren erg moeilijk krijgen, omdat het systeem simpelweg niet zo ver kan doorschalen.

Ik zeg het niet graag, maar Ziggo biedt hier in Roosendaal gewoon een solide product tegen een goede prijs. De komende snelheidsverhogingen zijn altijd welkom. We zullen zien hoe snel ze docsis3 kunnen uitrollen. Ik kijk er naar uit.

[Reactie gewijzigd door Yokozuna op 8 maart 2010 23:13]

Wedden van niet? + 16,** euro voor je kabelaansluiting :+ En als TV via de kabel niet is wat je wil (Digitenne, satelliet, geen TV), betaal je dus 36 euro voor je Z1 internet. Kabel TV is niet meer zo vanzelfsprekend. Voor heel veel mensen (_helaas_) nog wel, maar anders is kabel gewoon ontzettend duur.
In de alles in een pakketten vervalt die 16 euro
voor mijn alles in 1 extra betaal ik maandelijks een bedrag van rond de 80 euro ( incl dvbC uitbreidingen )
hiervoor heb ik momenteel 50 Mbit download en nog geen dag lagere snelheid gekregen
< is wisselvallig uiteraard, want in tegenstelling tot veel 'zuurpruimen' test ik de snelheid amper >

De momenten dat ik een download heb draaien, geeft deze continu een 6MB aan.
Duur, misschien wel, maar zoals altijd is dat een kwestie van prioriteiten en incalculeren.

Vlees en Benzine zijn ook aan de prijs, en daar wordt ook voor betaald
+10 euro voor de KPN bij ADSL om een lijn te huren? Vaste telefoon lijn is niet meer zo vanzelfsprekend. :+. Dat is de reden waarom ik ook internet heb van ziggo. Ik moest toch betalen en is het verschil niet groot, terwijl ziggo veel betere snelheden bied dan ADSL. Zie ook bericht van de consumenten bond, waar dat zo uit rolde.
Er zijn providers waar je die 10 euro toeslag niet meer betaalt. Bijv. Telfort
Wat betreft het "moeten" nemen van TV en telefoon als je het snelste abo wilt, daar geef ik je gelijk in: dat kan niet anders bij Ziggo. Wat betreft het niet halen van de snelheid heb je geen gelijk, in elk geval niet wat (Zuid-)Limburg betreft. Bij alle personen waar ik nochtans ben geweest, krijg je elke bit aan snelheid die je betaalt, als de servers aan de andere kant (je downloadbron dus) het aankunnen.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 25 februari 2010 19:12]

Laatst is nog aangeduid dat mensen met Kabel meer zeker zijn van hun bandbreedte dan mensen met ADSL.

En ik moet zeggen dat als je toch een combi wilt maken met TV en Bellen, dat Alles-in-1 echt wel met vlag en wimpel boven alles uitsteekt qua bandbreedte. Dan betaal ik wel wat extra :)
Ik ben sinds een half jaar overgestapt van internetplusbellen van KPN naar Ziggo voor bellen en internet. Ik had al televisie in hd-variant van Ziggo. Ik heb voor de plus-variant gekozen en dat scheelde mij alles bij elkaar bijna 10 euro per maand. Daarnaast maken ze de snelheden waar. Via de speedtest van UPC haal ik altijd ten minste 99% van de snelheid. Ik vind Ziggo het dus prima doen tegen een heel aantrekkelijk prijspeil.
Daarnaast wordt de snelheid al vaak niet behaald en is de prijs toch altijd wat duurder dan ADSL
Het is toch juist ADSL wat een paar haken en ogen heeft, en juist niet de juiste snelheid haalt? (afstand centrale)

Bij kabel haal je volgens mij juist wel altijd zo ongeveer de snelheid die je moet hebben. (ik haal gewoon de 20mbps van alles in 1 plus)
Ben vorige maand overgestapt naar ziggo alles in een extra, en ben van telfort 20 Mbit die ca. 16 Mbit haalde naar 120 Mbit gegaan bij ziggo. deze haalt continu 116 Mbit dus hier geen klagen.

Verlies hier op mijn 120 Mbit verbinding dus netto net zoveel als mijn ADSl verbinding maar procentueel gezien slechts 3% t.o.v. eerst 20% bij Adsl

(Proefgemeente Tilburg :P )
Ik vraag me dan toch af waar je info vandaan haalt dat de snelheden niet gehaald zouden worden.
Was er laatst niet een onderzoek geweest hiernaar?
O.k. niet 100% maar ziggo zat volgens mij wel in de top met 80%.

Als ik iets download haal ik vaak de maximale snelheid.
Daarnaast vraag ik me enorm af hoe dat getest is. Ik moet bijvoorbeeld op Speedtest handmatig de juiste server kiezen. Sommige komen niet verder dan 50 Mbit terwijl ik op weer andere servers wel de volledige 120Mbit haal. Ook speedtest.bbned.nl kan de data gewoon niet snel genoeg leveren.

Nee, ik ben helemaal happy met Ziggo internet.
Snelheid niet behaald???

Zeker wel. Mijn computer haalt het niet echt, die kan het niet aan. Maar de nieuwe laptop haal de snelheid prima. En verder klagen ook weinig anderen dat ze de snelheid niet kunnen halen.
Ik moet eerlijk bekennen dat het een verademing was om van KPN naar Ziggo over te stappen. Geen downtimes meer, snel internet en een lagere rekening. Daarnaast ook gelijk overgestapt naar digitale tv, want ik zat nog op de kabel. Enige wat ik nu jammer vind, is dat het lijkt alsof ze je naar het duurste pakket willen lokken met dit soort veranderingen in snelheden. 2Mbps meer? merk je nauwelijk wat van! 70Mbps daarentegen...
Wat een hoop onzin zeg jij daar, Ik heb ziggo extra dus de 50mbits en hoelaat ik ook iets download die 50mbits is altijd makkelijk haalbaar.

Bij ADSL is het maar de vraag of je ooit die 20mbits haalt want maar een meter te ver van de centrale en het is voorbij met die snelheden.

Daarnaast moet je helemaal geen tv signaal hebben voor kabelinternet, je moet juist kabelinternet hebben om digitale tv te kunnen kijken. Daarom krijg je als je enkel digitale tv kijkt ook een , wel hele trage, internetaccess erbij.

En wat noem jij prijzig? DIgitenne levert geen HD-tv ziggo wel, Bij ziggo bellen ziggo-abonnee's onderling gratis. Bij KPN niet.
Pfft, ik weet niet hoe je erbij komt dat je met kabel vaak de snelheid niet haalt.
Jij zou weer je huiswerk moeten doen want dit is juist het geval van ADSL.

Tevens kan je ziggo kabel niet vergelijken met digitenne.
heb je wel eens de beeldkwaliteit GEZIEN VAN DIGITENNE?? om te huilen is het zo slecht.
daar tegen over heb ik met ziggo haarscherp beeld.

en so what ? als je voor ziggo een basis abbo nodig hebt, dat heb je bij adsl ook. alleen hebben ze het mooier verpakt. maar je hebt voor adsl degelijk een werkende telefoonlijn nodig om signaal te ontvangen.

je klets aardig uit je nek.
totale onzin die opmerking over de snelheid!

dat snelheids probleem was vroeger een issue.
Ik heb al een tijdje 50Mb en sinds kort 120Mb.
Ik kan je vertellen dat het perfect werkt, geen enkel probleem.
grootste probleem is op dit moment dat er veel sites zijn die dramatische slechte verbindingen hebben.
Probeer eens een driver te downloaden bij Realtek... echt schandalig lijkt wel op het oude modem tijdperk
En voor die redenen zit ik nog steeds op ADSL, omdat bij kabel een paar haken en ogen komen.
Zoals?
En dan kom je hoop ik toch niet met het voorbeeld uit 1999 waarbij ADSL zichzelf aanprijst door 'de eigen oprit naar de digitale snelweg' terwijl je bij kabel de bandbreedte deelt?
Dat is bij kabel niet perse een issue, als de capaciteit maar hoog genoeg is om alle abonnees hun snelheid aan te bieden.
En bij ADSL werd je overigens gefopt, omdat daar eenzelfde effect had door de overboeking, echter die gebeurde pas in de centrale.

[Reactie gewijzigd door Titusvh op 26 februari 2010 13:12]

tv kijken via digitenne is dan ook gewoon waardeloos, het ligt natuurlijk ook aan waar je behoeftes liggen, maar geef mij maar gewoon tv en internet via ziggo, die paar zenders in hd ben ik toch wel al blij mee..
Ben ik het niet mee eens, ziggo is een van de weinige die juist wel de snelheid levert (of meer) iig bij mij en veel anderen. en 65,- euro voor telefoon, tv & 120mb internet vind ik niet aan de dure kant. Adsl van xs4all aan de andere kant vind ik wel te duur voor ''te'' weinig want stel dat jet niet het geluk hebt dichtbij een centrale te wonen. Verder vind ik het persoonlijk wel prettig om alles onder een dak te hebben en verder is tv kijken met een hd ontvanger via ziggo niet te verglijken met een digitenne van kpn, voor kwaliteit betaal je gewoon iets meer zo werkt het met alles.
Quote:
En voor die redenen zit ik nog steeds op ADSL
Daarnaast wordt de snelheid al vaak niet behaald

Wat lul jij nou weer?
Ik heb zelf kabel en haal altijd de volle snelheid en dat lukt met ADSL meestal niet (lees: afstand naar de centrale is hier van belang)
Laten we wel wezen, dit is een half jaar te laat. Het zou NU al ingevoerd zijn.
Klopt, En zo blijkt baar weer dat ziggo gewoon zijn beloftes weer eens niet na komt.
Dit klopt nu ook niet. Ziggo heeft gezegd dat er later dit jaar een snelheidsverhoging aan kwam en deze eerdere periode, maar als je het artikel leest slaan ze de 80Mbps over en gaan meteen door naar de 120Mbps.

Ze hadden ook kunnen zeggen van dat ze eerst als nog naar de 80Mbps over gingen stappen en dan volgend jaar pas naar de 120Mbps. Dus wat Ziggo betreft hebben ze zich aan hun woord gehouden.

@Jism:
Met ADSL(& 2) heb je de beperking dat je met de afstand naar de centrale zit, dat heb je dus met kabel niet. Qua prijs valt er niets te klagen lijkt mij. Hier ook al de hele tijd 50Mbps tot mijn beschikking en de speedtests en download-snelheden liegen er niet om dus daar zou ik graag niet op proberen te baseren aangezien dat niet samengaat.

Bij ADSL heb je trouwens een telefoonaansluiting nodig en bij kabel een COAX-aansluiting, dus je hebt voor elke verbinding wel weer een extra apparaat / kastje / aansluitingspunt nodig. Graag zou ik het ook zien als een soort 3g achtig iets zonder enige kabels te trekken / kastjes neer te zetten maar wie weet in de toekomst.
Ik ben overgestapt van adsl naar + oa omdat er 30Mbit beloofd was.
Nu krijg ik een half jaar later dan eerder gezegd 22 Mbit.
Heel leuk :( ter compesatie moet de upload maar naar 6 Mbit)
Mooiste is dat wie er dus het duurste abbo neemt (en dus ziggo lekker extra spek) zowat 2 voudige snelheid krijgt. En wie het plus abbo neemt maar kan stikken en maar mag gaan wachten. En dan klagen dat ze geen docsis 3.0 modems hebben.
Vind je het gek die worden alleen maar bewaard voor het plus abbo...
nee ziggo heeft gezegt dat er later VORIG jaar een verhoging naar 80 mbit kwam. En begin DIT jaar naar 120.

Ze hebben nog niks gedaan. En korting krijg ik ook niet.
Ziggo werkt aan de snelheidsverhogingen als dat mogelijk is. Er wordt niet de belofte gedaan, maar alleen een indicatie gegeven onder voorbehoud.

Zolang de modems niet geleverd kunnen worden, kan de snelheidsverhoging ook niet doorgevoerd worden. Het is niet anders. Ziggo is gewoon afhankelijk van de fabrikant.
jij hebt zeker de reclame niet gezien, de belofte werd echt wel gedaan.
ja.... jammer joh maar de huidige uitstaande modems voor de 20mbit verbindingen kunnen tot... 30 mbit aan :) dus ze kunnen het met de HUIDIGE modems gewoon omhoog schroeven. heb eerder het idee dat ze anders door hun bandbreedte heen raken ofzo als ze de plus abbo's ook gaan opschroeven

beetje jammer weer dit van Ziggo.. een van de redenen dat ik ben overgestapt was idd de belofte van 30. en dan nu met 22 aankomen (tuurlijk extra 2 mbit is altijd fijn, dont get me wrong) maar ja gewoon een beetje jammer.
en? noem jij mij eens webservers op, behalve usenet, die jou 120mbits toegang geven om te brownsen bij hun.
Tja noem mij eens wegen in Nederland waar je 200 mag rijden?

Toch kopen mensen auto's die dat kunnen.
Die bandbreedte hoeft niet door één partij geleverd worden. Je kunt er wel 4 van 30 mbit parallel benaderen bijvoorbeeld. USenet en torrent tegelijk of downloaden en streamen tegelijk.
Tja, het gaat in de praktijk juist om usenet als je een 120 mbit abo hebt.
Met tien minuten een dvd-tje gedownload en gebrand, video nearly on demand. Erg handig.
Zoals ik al reeds eerder zei mag je nog blij zijn dat ze zich nog aan hun woord houden. Q2 van 2010 dacht ik me te herinneren gingen we naar 120Mbps en dat wordt volgens hun nu ook gedaan anders stond er geen bericht op Tweakers hier over lijkt mij..

Er zal vast een goede reden achter zitten dat ze graag in één keer door willen slaan en mij lijkt dat door de invoering van glasvezel en VDSL dat ze daarom ook alle andere abonnees gaan upgraden naar wat extra.

Zoals je wel weet betaalt de AiE (Alles in één Extra) groep op dit moment bijna gemiddeld €80 per maand voor alles (incl. telefoonkosten en eventuele andere TV abonnementen). Dan lijkt het mij logisch dat die eerder voorrang krijgen dan de Plus abonnees.

Jullie krijgen de upgrade naar 50/30Mbps later wel van Ziggo anders zouden ze die klanten kwijt raken. Dus geduld is het enige wat ik kan zeggen.

@Kevinp: Die belofte is niet gemaakt door ze, dat was altijd een indicatie. Als je ook even op de Ziggo site had gekeken en eventueel met de helpdesk had gebeld die hadden je het ook haarfijn kunnen uitleggen. Verder is het pas een belofte als het zwart op wit staat dat jij een snelheid upgrade krijgt en niet als het op TV is.

@GhostShinigami: Ik denk eerder ook dat dit het geval is dat ze dan met het verstrekken van hun bandbreedte zitten. Alleen snap ik die gehele tussenstap dan niet, als je het even vergelijkt lijkt mij het geval van 120Mbps toch meer overhead creëren dan 80Mbps en dat jullie dan naar 30Mbps gaan. Dan is het namelijk eigenlijk 40Mbps extra voor hun rekening en zoals het nu dan is:

50+70Mbps = 120Mbps
20+02Mbps = 22Mbps

Dit geeft een klap van 72Mbps aan hun in tegenstelling tot de 40Mbps, dus qua bandbreedte moet het wel afvallen. Ik denk dat ze nog steeds met de modems zitten zoals ze zelf ook zeggen. Je hebt altijd van die prut modems erbij die maar tot een kleine 24Mbps maximaal aankunnen en daarna gekke dingen gaan vertonen. Dus wat ik hiervoor ook reeds zei, even geduld hebben. Het komt vanzelf allemaal wel weer goed. :)

@Soulmaster: Voor zover ik weet doen alleen wat mirrors dat zoals die van Leaseweb / TU Twente / TransIP / nog een paar en daar houdt het voor Nederland wel bij op dacht ik.
Klopt, En zo blijkt baar weer dat ziggo gewoon zijn beloftes weer eens niet na komt.
Ziggo heeft de beloftes wat betreft de snelheidsverhoging in Utrecht prima waar kunnen maken. Dus kennelijk zijn ze in andere gebieden tegen onverwachte problemen aangelopen. Tja, jammer voor je, maar ik snap de enorme "Ziggo liegt!!!!" issue niet die mensen er voor maken. Je betaalt voor snelheid X, dat je geupgrade gaat worden naar Y is enorm fijn, maar soms gaat het niet zo snel als je zou willen.
Maar misschien betaal je voor X, omdat je weet dat het uiteindelijk Y gaat worden. En dan ben je toch bedrogen.
Ik heb zelf ook Alles-in-1-extra van Ziggo, en ik haal wel altijd 50Mbps als ik iets van de nieuwsgroepen afhaal. Ik heb wel vaker mensen gehoord die problemen hadden met telefonie en alles bij elkaar.

Moet zelf zeggen dat ik er nog nooit last van heb gehad! Maar Ziggo zou over een maand toch het Extra abonnement naar 100Mbps opschroeven?

Wat betreft ADSL, een vriend van mij heeft 20 Mbps maar komt er bij lange na nog niet aan..
Die problemen met de telefonie zijn voorbij sinds de laatste update van het modem.
Jammer zeg, ik zou van 20Mb/s naar 30Mb/s gaan(50%), is het opeens 22Mb/s(10%)..verhoog dan niet voor die 2Mb/s...
Zoiets kon ik me inderdaad ook herinneren.. 20 naar 22mbit is ook een hele rare verhoging :?
Ja inderdaad, ik ben ook wel teleurgesteld. De aankondiging in maart 2009 gaf inderdaad 30Mb/s aan, gelukkig stijgt de upload snelheid wel zoals toen aangegeven.
Bron: Ziggo verhoogt snelheid Z3i-abonnement deze zomer naar 50Mbps
Volgens mij klopt die tabel van t.net niet, welke bron zou gebruikt zijn?
Hier een link naar een Ziggo aankondiging en data voor Den Haag en Utrecht:
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Wat een gemekker allemaal :?

Ben allang blij dat ik bij Ziggo met enige regelmaat snelheidsverhogingen kado krijg, want de abonnementsprijs is al die jaren gelijk gebleven.
Die is recent toch echt geïndexeerd, weliswaar met maar iets van 1,95% meen ik, maar toch ;)
Ja ik schrok me kapot ....

mijn abo was INEENS 2 euro duurder
Heh. Eens.

In 2001 werd hier kabel geïntroduceerd, en toen kostte dat fl. 89, voor 300 kB/s down, en 16 kB/s up. Nu krijg je voor €29.95 (= fl. 66) een snelheid van ruim 1200 kB/s down, en 192 kB/s up. Binnenkort wordt het nog sneller...

Maar ja, misschien ben ik wel snel tevreden.
Het probleem met Ziggo is dat ze hun belofte niet waar maken.
Wel met reclame campagnes klanten binnen lokken en dan er achter komen dat het vervangen van al die Docsis 2 modems bij Plus klanten wel heel veel werk is. :+

Hallo, dat had je eerder kunnen weten !!!

Het is heel verleidelijk om voor die 15 euro meer over te stappen naar Extra, maar echt niet dat ik dat ga doen !!

Nog een actie van Ziggo onlangs is het uitkleden van het totaal tv pakket.
Tot voor kort hadden we het totaal pakket.
Echter toen daar onlangs werd aangekondigd dat daar 6 zenders uit verdwijnen heb ik eens nagedacht over welke zenders we eigenlijk bekijken en heb Totaal ingeruild voor één pakket :)

Kortom, lekker bezig Ziggo op deze manier maak je geen vrienden.
wat is dan niet waar ?

Ik ben een heel kritische consument en kan echt wel een paar zaken bedenken bij Ziggo die niet helemaal kloppen. Overall vind ik wel dat ze leveren wat ze zeggen.

En ja het omruilen van die modems (tienduizenden heb ik mij laten vertellen) is natuurlijk een logistieke nachtmerrie.
Grappig is dat het omruilen niet eens echt noodzakelijk is. De arris ik namelijk ook heel soepeltjes op 120Mb gehad.
Het omruilen heeft betrekking op de stabiliteit.
De arris is een 4 kanaals, de Ubee is 8 kanaals.
Theoretisch kan de Ubee dus naar 400Mb.
Het omruilen doet Ziggo vanwege de stabiliteit van de verbinding en de toekomst. Voor de snelheid hoeven ze het niet te doen !.
Veel plus gebruikers hebben nog een motorola staan, die heeft blijkbaar moeite om die 30Mbit te halen en daarom draaien ze het nu maar terug naar 22Mbit.

Al meer dan een jaar geleden is er geroepen dat Plus naar 30Mbit zou gaan.
nieuws: Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen

En daar is ook nog een grote reclame campagne van geweest vorig jaar.
Eerst zien dan geloven. Met de snelheidsverhogingen vorig jaar zomer waren ze al te laat. In het najaar van 2009 zou Alles in 1 Extra ook al op 80Mbit/s zitten, maar dat zit nog bijna niemand (muv enkele grote steden). Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat het op tijd gebeurt. Eerst die 80Mbit/s van vorig jaar maar eens krijgen.
Eh, nee ?

80Mbit tot 120Mbit was alleen (als test) in één gemeente, Amersfoort. De rest zou max 50Mbit/5Mbit worden. Zie: nieuws: Ziggo verhoogt downloadsnelheid tot 120Mbps in Amersfoort
Ik haal gewoon prima de geadverteerde 50Mbit/5Mbit

Het enige waar ik nu benieuwd naar ben is de throughput van de huidige routers als deze update er doorheen is. Als je dan al je maximale 120Mbps kan gebruiken zal je toch snel tegen de vaak gebruikte 100Mbps limiet aanzitten van de common used routers lijkt mij. of zijn de routers wél Megabyte, en niet Megabit?
Dat lijkt me niet; een router die 120Mbyte/s aankan vind je niet in consumentenprijsklasses. Routers met gigabit ethernet poorten kunnen ook bijna nooit meer dan zo'n 20-30% van hun maximum routeren (en zeker niet als het kleine pakketten betreft, hun pps piek ligt ver onder die van professionele routers), al zal de ingebouwde switch in dergelijke modellen veelal wel in de buurt komen. Een consumentenrouter (wat je eigenlijk gewoon een gateway moet noemen) met gigabit poorten voor zowel LAN als WAN zal echter weinig moeite hebben om een 120Mbps verbinding te vullen.
voor ca 150 euro (wat niet in contrast staat met de 30 euro routertjes) kan je een mooie router hebben die het wel aan kan.

Vele mensen zouden wel meer over hebben voor hun router de meeste kunnen amper 12 mbit aan.
Tja dat mensen niet investeren in hun apparatuur wat na het modem zit of er de ballen verstand van hebben kun je Ziggo moeilijk kwalijk nemen.
Als je router een 100mbit wan verbinding heeft ga je inderdaad nooit 120mbit halen.
Als je tv in HD wilt kijken zul je ook moeten investeren in een beter model, je glasbak van 10 jaar geleden gaat dat ook niet trekken.
Zelfde geldt voor je router.
En dat de router een 100mbit wan poort heeft zegt ook niet zoveel trouwens. Mijn oude router met een dergelijke poort heeft een max van 65mbit.
Wifi N routers hebben vrijwel allemaal gigabit ethernet poorten. Nu je PC nog...
80Mbit tot 120Mbit was alleen (als test) in één gemeente, Amersfoort. De rest zou max 50Mbit/5Mbit worden
Nee hoor, er waren 5 plaatsen die als eerste naar 120 gingen. Ik zit hier in Enschede ook op 120/10. Werkt overigens prima, geen klachten tot nu toe.

Snelheid mag wel wat verder omhoog, vooral die 10 mbit up is wat karig vergeleken met de 120 down.
Wat doe je de dan allemaal mee?

als het voor surfen en gamen is heb je het allemaal niet nodig.
Wellicht voor downloaden, maar met een 256kb/s lijntje heb je al n GB in 10uurtjes binnen.

Wellicht doe je aan gigantische backups, maar dan zou je voor n hogere upload moeten gaan.
Wat je zegt is volstrekt onwaar. Ziggo heeft vorig jaar een grote reclamecampagne gehouden, waarin ze gezegd hebben dat AiE Extra in 'het najaar van 2009' (letterlijk) 80Mbit/s zouden krijgen. Dit heeft tot voor kort ook op hun site gestaan.

Blader maar eens door [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7 en de voorgaande delen. Je komt veel klanten tegen die ontevreden zijn omdat ze door Ziggo belazert worden met al die beloftes van snelheidsverhogingen.

De link die je geeft over de snelheidsverhoging in Amersfoort was één van de steden waar ik het over had. De rest had echt al lang op 80Mbit/s moeten zitten.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Emile op 25 februari 2010 22:43]

Dit kan je vinden op de tweakers pricewatch. De goedkopere routers hebben inderdaad geen 1gb/s verbinding aan de WAN-kant.
Ik heb zelf de DIR-655, haalt die 120mbit ook met 2 vingers in de neus.
Klopt niet volgens mij.
Alles in 1 Plus krijgt in eerste kwartaal 2010 al Q1 30/4 dus dan worden we in de zomer gedowngraded haha :+
Dit kan ik me ook herinneren.. Daarom heb ik juist Alles in 1 Plus genomen, ik wist dat er een upgrade aankwam..
dit verschilt nog per regio, in enkele regio's is het inderdaad al 30 mbit.
Ik heb Internet Z2 van Ziggo en mijn snelheid is al enige tijd 15 Mb/s. :/
Nou, ik heb dat abbo ook en ik zit nogsteeds op 10 MBps. Ik heb al wel het nieuwe modem, raar allemaal.
Geldt ook voor mij, heb 15Mbit (volgens mij sinds december). Ik dacht ook dat dit gewoon klopte, n.a.v. het bericht over de eerder geplande snelheidsverhogingen. We hebben zelfs een brief gekregen over de snelheidsverhoging.

Op de website van Ziggo staat echter wel 10 MB voor internet Z2.

Upload is overigens ook al 2.5 Mbit

[Reactie gewijzigd door ChillinR op 25 februari 2010 23:35]

Alles in één Plus zit toch al op 30 Mbps?
Heb een paar dagen geleden bij een vriend van me (nieuwe aansluiting in zijn nieuwe huis) het modem aangesloten, en die haalt volgens speedtest.net de volle 29,5 Mbps.

Ik zal zo eens kijken, maar ik heb mijn docsis 3.0 modem ook al een tijd geleden ontvangen en heb volgens mij ook gewoon 30 Mbps.
Ik heb ook Alles in één Plus maar haal echt geen 30 Mbps! Dus wat in de tabel staat klopt wel degelijk. Jammer dat er zo'n vreemde snelheidsverhoging nu aan zit te komen. Maargoed, ik heb eigenlijk verder niet zoveel te klagen. Nooit klachten en de vorige (wel grote) snelheids verhoging kregen we ook gewoon "gratis."

Wel jammer dat er niet wordt aangeboden dan zelf maar een modem aan te schaffen, maargoed we wachten het allemaal wel af.
Hier hetzelfde, een tijdje geleden zijn wij van Z2 naar Alles in Een Plus gegaan en daarbij kregen we zo'n Ubee modem. Ik haal hier 29,6/3,75 Mbit volgens Speedtest.net. Ik snap er niks van.
"In het najaar naar 80mbit en begin volgend jaar meer dan 100mbit"

Nooit 80mbit gezien, en nu krijgen we opeens 120mbit in de zomer? Voel me een beetje belazerd door die reclame. Was op het moment dat die reclames op TV waren bezig te verhuizen, en heb mede door die reclames gekozen om voor Alles-In-Een Extra te gaan, maar paar maanden later blijkt er helemaal niks van die reclame te kloppen.

Ik kan niet klagen dat de snelheid teminste wel meteen naar 120mbit gaat, maar had dan op z'n minst een excuus naar de klanten gebracht en toe te geven dat ze mensen hebben misleidt.

Foute zaak, nu maar hopen dat ze zich deze keer wel aan hun woord houden.
Wat is er misleidt ? Ze hebben niet gezegd in héél Nederland.
Vanaf 7 oktober zullen in eerste instantie vijfhonderd Ziggo-abonnees over de verhoogde snelheden beschikken, waarbij de kabelaar nog een week lang testen zal uitvoeren. Nog in de maand oktober moeten alle internetabonnees van Ziggo in de gemeente Amersfoort kunnen beschikken over de verhoogde up- en downloadsnelheden.

Ziggo-woordvoerder Gradus Vos laat aan Tweakers.net weten dat voor het doorvoeren van de snelheidsverhoging de keuze op Amersfoort is gevallen omdat de kabelaar in deze plaats steeds meer concurrentie krijgt van glasvezelaanbieders. Ziggo zou willen aantonen dat het op zijn kabelnetwerk goedkoper hoge bandbreedtes kan aanbieden dan glasvezelaanbieders dat momenteel kunnen.
nieuws: Ziggo verhoogt downloadsnelheid tot 120Mbps in Amersfoort
Ze hebben ook niet gezegd in de reclames op tv dat maar een kleine groep 120 mbit ging krijgen ;)