Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement

Ziggo verhoogt eind maart de snelheid van zijn internetabonnementen Z1 en Z3. Het instapabonnement krijgt een snelheidsverdubbeling. Eerder al werden de snelheden van andere abonnementen opgeschroefd, maar daarbij bleven Z1 en Z3 buiten schot.

Ziggo heeft de afgelopen maanden diverse snelheidsverhogingen doorgevoerd, maar leek zich daarbij vooral te richten op zijn triple play-pakketten. Het Z2-abonnement kreeg in de zomer van vorig jaar nog een snelheidsverhoging, tegelijk met twee Alles-in-één-abonnementen. De laatste keer dat de kabelaar echter zijn 'kale' internetabonnementen Z1 en Z3 in snelheid verhoogde, is bijna twee jaar geleden.

Per 30 maart zal Ziggo de abonnees met een Z1- of Z3-abonnement voorzien van een snellere verbinding, zo meldt het bedrijf op Twitter. De snelheid van Z1 wordt opgeschroefd van 5/0,5Mbps naar een down- en uploadsnelheid van respectievelijk 8 en 1Mbps. In het najaar volgt voor dit abonnement een verhoging tot 10Mbps. Het Z3-abonnement stijgt van 50/5Mbps naar 80/8Mbps.

Naast Z1 en Z3 wordt ook de snelheid van Alles-in-1 Plus verhoogd. Dit pakket gaat van 40/4Mbps naar 50/5Mbps.

Ziggo-pakketDownload nuUpload nuDown per 30-3
Up per 30-3
Internet Z1 5Mbps 0,5Mbps 8Mbps 1Mbps
Internet Z3 50Mbps 5Mbps 80Mbps 8Mbps
Alles-in-1 Plus 40Mbps 4Mbps 50Mbps 5Mbps

Update 13:50: Correctie doorgevoerd in snelheidsverhoging Z1-abonnement.

Door Wilbert de Vries

26-02-2012 • 11:20

192

Submitter: Hmmbob

Reacties (192)

192
187
95
6
0
45
Wijzig sortering
ik zie op de website ook :

Alle voordelen van Alles-in-1 Plus
TV Standaard met 25 analoge, circa 60 digitale en 12 HD-tv-zenders
stabiel internet, met 50 Mbit/s downloadsnelheid
behoud van eigen nummer en toestel
gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft

Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in op 30 maart 2012.

Alles in-1 plus gaat dus ook mee
Ik zat te denken om te schakelen naar de snelste variant, maar ondertussen is de middelste zo intressant qua snelheid / prijs. Zijn goed bezig bij de Ziggo, hopelijk worden ze toch niet door de UPS opgekocht. Dan zie ik toch een iets minder toekomst.

Maar zover, TOP :) Btw weer leuke aanbieding voor de alles in 1 met de recorder voor 99 euro de komende maanden.
UPC (kabelaar), niet UPS (pakketjes bezorgdienst) :)
UPC levert ook pakketjes af in zekere zin ;)
Volgens de site ook 5Mbit upload, dat interesseert mij meer dan die extra downloadsnelheid :P :Y)

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/
Scherp gezien. Ik heb het even toegevoegd aan het artikel.
Ter correctie, alles-in-1 Plus zit nu op 40 mbps ipv 22mbps.
als ik gemiddeld die 22 zou halen was ik al heel gleukkig. 40 is een heel enkele keer miden in de nacht.
die 50 neem ik dus ook met een pak zout.
Dan moet je dus eens bellen met Ziggo aangezien er dan iets goed mis is waarschijnlijk een deffect modem of slechte bekabeling / aansluting. Of wellicht een defect aan de kant van ziggo. Met kabel behoor je eigenlijk nagenoeg ten alle tijden gewoon de max snelheid te halen!
Met kabel behoor je eigenlijk nagenoeg ten alle tijden gewoon de max snelheid te halen!
Nee dat is niet waar, je deelt de capaciteit van de kabel met de rest van de wijk/straat die op dezelfde ring is aangesloten. Het voorbeeld wat SED geeft is wel erg extreem, wellicht is er inderdaad een defect aan de kant van ziggo.
Dat gold voor het oude Demos-systeem. Dat is in ieder geval voor het @home-gebied al meer dan 12 jaar niet meer zo. Ergens in de verbinding ligt natuurlijk wel een gemeenschappelijk deel, maar dat is inmiddels ook zo ingericht dat ze de aangeboden snelheid kunnen garanderen.
Ik raakte al helemaal in de war, haha thnx!.

Maar van 40 mbit naar 50!!? Dat is wel heel magertjes!

Maar heel heel slecht dat die tabel niet klopt, slordig van tweakers.
Het is niet echt een typfout maar slaat compleet de plank mis.

http://speedtest.ziggo.nl/

Ja het is toch echt 40

[Reactie gewijzigd door A87 op 24 juli 2024 11:25]

Nog een kleine correctie, de oude downloadsnelheid van alles in 1 plus was 40mbit ipv 22mbit.
Ik vraag me overigens af hoeveel mensen hun abbonement downgraden na deze snelheidsverhoging. Zo zijn mijn ouders al teruggegaan van alles in 1 plus naar basis omdat de internetsnelheid hiervan ondertussen voldoende was voor hun behoeften
Anoniem: 234046 @Joppe26 februari 2012 13:50
Mee eens. Ik zit nu ook (nog) op AIE Extra, maar ik gebruik de snelheid niet meer dus zou terug gaan naar 40 mbit deze komende week... Maar volgende maand ook een snelheidsverhoging doet mij extra verblijden. Goede keus van mij :)
ja dat zal een stunt zijn... wel losse pakketten omhoog gooien maar alles in 1 niet.
Je weet dat de losse pakketen altijd flink hebben achter gelopen op prijs/snelheid verhouding? Dat doen ze natuurlijk om de alles-in-1 pakketten te pushen, maar ik zou het opzich niet raar vinden als ze de losse pakketten wat redelijker maakten, zoals ze nu doen
Kun je bij die Alles-in-een-pakketten ook alle zenders van TV Extra krijgen? Ik heb nu véél met zenders dan Alles-in-een Plus biedt. Daarom heb ik nu TV Extra, Z2, en telefoon via KPN.
alle Alles-in-1 pakketten hebben in de basis dezelfde zenders (TV Basis) en telefonie (Z1), maar verschillen in:
  • download/upload snelheid (10/1, 50/5 of 120/10)
  • aantal emailadressen (2, 5 of 10) en bijbehorende opslaggrootte (25MB, 100MB of 500MB)
  • homepage (25MB, 100MB of 250MB)
  • aantal GBs (10, 50, onbeperkt) welke je van hun eigen newsserver mag binnentrekken
Bovenop je TV Basis (60 digitale zenders, waarvan 12 in HD) kun je kiezen voor een uitbreiding naar TV Plus (+8 euro, 90 digitale zenders waarvan 15 in HD) of TV Extra (+13 euro, 120 digitale zenders waarvan 19 in HD).

Dit laatste kun je dus bij alle 3 de Ai1 abo's doen (dus je kunt best Ai1-Basis pakken met 10/1 internet maar toch met zo'n beetje alle zenders behoudens die je via extra pakketten moet afnemen zoals HBO, Film1 en Sport1, erotiek, hindi, en weet ik wat ze nog allemaal hebben)

Tevens kun je telefonie uitbreiden met extra opties zoals VolopBellen Avond/Weekend of VolopBellen Altijd.

[Reactie gewijzigd door Yucko op 24 juli 2024 11:25]

Bovenop je TV Basis (60 digitale zenders, waarvan 12 in HD) kun je kiezen voor een uitbreiding naar TV Plus (+8 euro, 90 digitale zenders waarvan 15 in HD) of TV Extra (+13 euro, 120 digitale zenders waarvan 19 in HD).
Bedankt. Dit wist ik niet. Ik zal eens bekijken wat de uitkomsten zijn voor een Ai1-Plus met TV Extra, in vergelijking met wat ik nu heb :)
Dat had ik er bij gesubmit ja, maar om onduidelijke reden staat het niet in het bericht... Goed gezien in ieder geval :)

edit: er wordt druk aan gewerkt zie ik :)

[Reactie gewijzigd door Hmmbob op 24 juli 2024 11:25]

Die 22.8 Mbps komt door de oude Eurodocsis 2.0 modems. Meestal zijn dat oude Motorola modems.
Die dienen vervangen te worden voor een Eurodocsis 3.0 modem, een Ubee of een Cisco modem. Dan haal je wel de 40 Mbps of hoger. Kan tot max 400 Mbps worden verhoogd.
Ik zie niks over kostenverhoging staan... Superchill van ziggo:D
Ehm, Alles-in-1 "Plus" heeft op dit moment een snelheid van 40/4 Mbit. In ieder geval is dat hier in Limburg zo. Waar jullie die 22/4 Mbit vandaan halen is mij een raadsel.

http://www.3-in-1.nl/ziggo/alles-in-1-plus

Een snelheidsupgrade is altijd welkom, maar om eerlijk te zijn vind ik het nogal aan de magere kant. Bij Ziggo zie je altijd dat de goedkope en dure abonnementen in verhouding grotere upgrades krijgen dan de middelste pakketten.

Z1 en Z3 krijgen 60% meer snelheid, terwijl Alles-in-1 "Plus" het met een schamele 25% moet doen. Nu weet ik wel dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, maar ergens vind ik het toch niet helemaal eerlijk geregeld.
Ik zit hier in Enschede jammergenoeg gewoon nog op die 22/4 Mbit hoor. Dus deze snelheidsverhoging is meer dan welkom! :)
Ik geloof dat de 22/4 Mbit kwam door limieten van docsis 2. Pas als alles geschikt is voor docsis 3 krijg je een hogere snelheid! In Enschede zou je al 40/4 moeten hebben, dus ik weet niet of jij nog een oude modem heb....
Yep. Met 'n belletje naar Ziggo krijg je zo een Ubee of Cisco modem thuisgestuurd (denk dat je nog een Motorola Surfboard hebt).
Je kunt een Motorola of Arris modem hebben, categorie Docsis 2.

Hoewel deze tot 48Mbit zijn gespecificeerd, zul je deze snelheden er niet mee behalen. Je zult dus even met Ziggo moeten bellen zodat ze je een nieuw modem opsturen. Bij mij ging dat automatisch.

Kwestie van omwisselen en je hebt de volledige snelheid te pakken.
Even een belletje naar ziggo zou ik zeggen, want het zou gewoon 40/4 moeten zijn.
In theorie zou je een docsis 3 modem gekregen moeten hebben. Iedereen die ik ken met ziggo heeft dat gehad in ieder geval, en die zitten ook op 40/4.
Ik zit ook in Enschede en haal met gemak de 40/4 Mbit.
Hier is Alles-in-1 Plus ook gewoon 40 (Noord-Holland), zoals jullie zelf ook gepost hebben:
nieuws: Ziggo verhoogt snelheden kabelinternet per 1 april opnieuw
Alles in 1 plus is hier ook al een tijd lang 40/4, dat is al sinds de vorige "verhogingsronde" zo. (zuid holland).
De 10 Mbit/s van Z1 klopt niet in het artikel, volgens de Ziggo website wordt het 8 Mbit/s
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Hier staat gewoon te lezen dat "Alles-in-1 Plus" gewoon 50 Mbit heeft. En dat is niet nav een recente verhoging. Ik heb het namelijk al tijden lang. Waar de laatste op doelt vraag ik me dan ook af.
en dan klik je op meer info bij Alles-in-1 Plus en dan zie je toch echt vermeld staan:
...Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in op 30 maart 2012...
en ze vermelden daar 50/5
Van de andere kant krijgt Ai1+ wel váker dan Ziggo's andere produkten een upgrade, in kleinere stapjes dus. Als ik het lijstje Basis-Plus-Extra bekijk, zie ik 10-50-120 Mb/s. Dan vind ik eigenlijk juist "Basis" nog een beetje karig.
De Z pakketten zijn anders dan de AIE pakketten. z1 z2 z3 is enkel internet. Aie plus is het middelste pakket van aie basis en aie extra. Alles pakket hebben andere download snelheden. Je kan dus ook stelen dat van de aie pakketten alleen de plus een upgrade krijgt, en de basis en extra niet.

Je vergelijking gaat dus niet op. Daarnaast is het wel heel erg huiliehuilie, krijgt je zonder extra kosten een snellere verbinding, is het weer niet goed!
Ze zijn nog steeds bezig met de uitrol van de snelheidsverhogingen, ook in Zuid-Holland... Ik zit sinds een 2 maanden op 40/4 en krijg er dus nu alweer 25% snelheid bij...

* Anoniem: 360198 is wel happy met de voortdurende snelheidsverhogingen, zonder extra kosten... Ik ben op 4MB down begonnen(Kan me ff niet meer voor de geest halen wat me up toen was, zal rond de 0,5MB hebben gelegen...) en het is, behalve minieme inflatiecorrectie, nog geen cent duurder geworden... En ik ga nu dus 50/5 krijgen, mooi.. Das een verhoging van 1250% in een paar jaar!!!

Laat mij maar een andere provider zien die deze snelheden zo heeft verhoogd de afgelopen jaren, zonder dit door te berekenen...
ziggo doet dit al jaren. ik zou het lisjtje wel eens willen zien hoevaak ze dit al gedaan hebben (kosteloos) en hoeveel de snelheid begon.
Ik ben in 2001 bij hen begonnen met kabelinternet, op de dag dat het in mijn stad werd geïntroduceerd. De prijs was toen 89 gulden, oftewel 40.39 euro. De snelheid was 300 KByte down, en 16 KByte up. Dat was toen hun snelste (en enige) verbinding. Op zowel het gebied van kosten en snelheid was die verbinding goddelijk tegenover Internet via de telefoonlijn.

Op een gegeven moment werden de verschillende abo's geïntroduceerd; toen kreeg ik automatisch Z3, wat sneller was dan mijn toenmalige verbinding, maar Z2 was destijds trager qua download. Toen na een verhoging Z2 terecht kwam op de snelheid die ik gewend was, ben ik een stap terug gegaan.

Nu heb ik nog steeds Z2 (ik wil Internet en telefoon niet via dezelfde provider totdat ik ga verhuizen) voor 29.95 euro, en de snelheden zijn 3840 KByte down, en 384 KByte up.

De verbinding is dus ruim 10x sneller geworden qua download, 24x sneller qua upload, maar wel ruim 10 euro goedkoper.

Mensen die continue klagen dat het nog steeds niet snel genoeg is en nog steeds te duur, moeten eens 2 maanden op een 56k6 modem worden gezet, met bijbehorende telefoon- *EN* internetabonnementskosten.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 24 juli 2024 11:25]

Beetje makkelijk verhaal. Alles wat in dit verband aan een kwalitatief oordeel onderhevig is, is afhankelijk van de markt. Op basis van wat de concurrentie aanbied, kun je zeggen of iets goedkoop is of niet.

Op een gegeven moment betaalden mijn ouders ook 50 Euro in de maand voor nog steeds diezelfde verbinding die we hadden sinds 2000 bij @Home. De downloadsnelheid was toen iets van 600 KB/s als ik me niet vergis. Toen we overstapten naar een ADSL verbinding van 20Mbit, was dat gewoon sneller, en 20 euro goedkoper, en daar kregen we nog onbeperkt bellen bij (was bij Ziggo destijds niet).
Dit is al sinds de tijd dat het nog @home was (ik weet niet hoe het bij de andere kabelaars zat voor de Ziggo fusie). Maar heb al kabel sinds 2004 of iets dergelijks en volgens mij heb ik sindsdien elk jaar (meestal) rond maart wel een snelheids verhoging gehad.
Het is inderdaad steeds flink verhoogd.

- Destijds was onze download / upload-snelheid: 450 / 16 KB.

- Tegenwoordig zonder noemenswaardige prijsverhoging minimaal het tienvoudige aan download en de upload is helemaal extreem verbeterd.
Ze hebben echter wel een kostenverhoging doorgevoerd van 0.50 euro.

Edit: ik heb thuis een brief hierover ontvangen k zal eens kijken of ik hem nog heb liggen hier.
Edit 2: https://lh6.googleusercon...4/IMG_20120226_122019.jpg

Foutje van mij excusses

[Reactie gewijzigd door Strunkie op 24 juli 2024 11:25]

Alles in Een Plus blijft gewoon 52? Waar baseer je je op?
Ik betaal al sinds de aanschaf 52,50 terwijl der op de site nog steeds 52,00 staat

toch maar is even bellen met ziggo voor een uitleg dan...
Het is wel duidelijk dat jij het niet elke maand hoeft betalen, anders zouden we jou wel anders horen piepen
Het gaat om het principe!
Dat begrijpen Jack en Relief2009 niet. Maar misschien nu wel.
Als hij niet enige is, dan is het kassa voor ziggo, x gebrukers * 6 = leuk extraatje voor ziggo. Denk jij altijd maar alleen in je eigen straatje?
@ Relief2009

Beste kerel, ik zag een item op tv, dat een vrouw van rond de 60 het met 100 euro per maand moest doen. Ze zat nét boven de norm om in aanmerking te komen voor welke hulp dan ook.Lang leve de voedselbank.
Zet jij even 50 cent tegenover 100 euro, dan weet je het kleine niet te eren.
Als dat mijn buurvrouw was geweest dan kon ze elke dag met mij/ons mee dineren.
Ik wou dat ik wist waar ze woont, zou ik elk weekend een tas met eten voor d,r deur zetten.

Spoel je mond met zeep knul.

Zoals gezegd, het gaat om het principe.
Iemand die het met €100 per maand moet doen is natuurlijk schrijnend maar staat geheel los van jouw principiële bezwaar. Zij heeft geen abonnement van €52...

En als jullie allemaal de gecorrigeerde post van Strunkie van 12:25 hadden gelezen dan hadden jullie geweten dat het tarief inderdaad €52 is en niet €52,50 dus dat er helemaal geen sprake is van verhoging.
Kom op... Als je op de kleintjes moet letten neem je niet zo'n duur abbo of wel?! Zelfde als iemand met 100 euro per maand wat zijn Ferrari van brandstof moet voldoen om boodschappen te doen, lekker krom.
Dan heb je helaas geen internet, of het goedkoopste van goedkoopste, als je bereid bent er 52 voor te betalen, dan maakt die 50 cent niks uit.

Jammer dat ze niet op alle abbo's een prijsverhoging doen, maar volgens mij meer bij de abbo's wat niet al teveel verkocht worden?
Die kostenverhoging ging over kabel tv.

Internet en telefoon worden niet verhoogt.
Denk eens na, iedereen die de "internet Only" abbos heeft is stom bezig, omdat je verplicht bent om een TV abbo erbij te nemen dus bij de Z3 is het 48+17=65 euro en voor 2 euro meer heb je "alles in 1 extra" die 120Mbit en geen 80Mbit is, dit is een reclame stunt voor stomme mensen die ze erin willen laten trappen en niks anders.
Als je een huurhuis hebt dan heb je dikke kans dat je verhuurder al tv voor je heeft geregeld bij Ziggo. In dat geval kun je aangeven bij Ziggo dat je al een tv signaal hebt en dat je alleen internet wil en hoef je dus niet die extra kosten te betalen. (Aldus een studiegenoot).
Anoniem: 403706 26 februari 2012 11:26
Is Ziggo eigenlijk wel stabiel? Wij hebben nu internet van Tele2, maar dat is echt om te huilen. Zou het verstandig zijn om over te stappen?
Ja kabel hè. Tele2 is ADSL en dus onderhevig aan hoeveel het gebruikt wordt en hoe ver je van de kast zit...
Ook bij kabel heb je een soort overboeking: De glasvezel van de wijkkast de Ziggo-backbone in is dunner dan de som van de aansluitingen eronder. Uiteraard degradeert het signaal veel minder snel bij grotere afstanden dan DSL.
Klopt helemaal. Ik merk de laatste tijd dat het op piektijden wat minder vlot gaat dan anders. s nachts en 's morgens gaat het als de brandweer (+120Mbit) maar vanaf 18:00 uur gaat het richting 80-90Mbit en dat blijft zo tot ± 0:00 uur, dan gaat het weer ouderwets op maximale snelheid. Ik heb uitvoerig getest of het "probleem" niet binnenshuis zou zitten maar een rechtstreekse aansluiting op het modem, getest op 3 verschillende systemen, geeft hetzelfde resultaat. Nu is de wat lagere snelheid geen probleem maar volgens een Ziggo medewerker zou de snelheid ALTIJD boven de 100Mbit moeten liggen en hij adviseerde om Ziggo Service+ te benaderen, de betaalde helpdesk van Ziggo. Aangezien ik de oorzaak niet binnenshuis verwacht te vinden en ik wel kan leven met de wat lagere snelheid op piektijden, ben ik daar maar niet aan begonnen.

Ik ben nu wel een beetje huiverig voor de aangekondigde snelheidsverhoging voor de goedkopere internet-verbindingen. Ik ben bang dat ik dat wellicht straks ook ga merken, maar dan in negatievere zin, nog minder snel op piektijden. Ik zal de datum van wijziging eens goed in de gaten houden.
''Adviseren'' om de Ziggo Service+ te benaderen, yeah right geef ze wat extra geld in het laatje. NIET doen! Gewoon de normale klantenservice het laten oplossen. Is te gek voor woorden dat je voor service nog eens extra geld moet betalen. Je mag verwachten van een organisatie dat de normale klantenservice dit probleem ook kan oppakken. Laat je niets wijsmaken over zo'n extra service.
Anoniem: 61983 @MaSw8527 februari 2012 11:04
10 jaar geleden beweerden de ADSL-providers altijd dat zij een gegarandeerde snelheid boden en dat kabel een shared-medium was. Wat de ADSL-providers toen verzwegen was, dat dat gold voor de toen al verouderde kabelsystemen.
Ik ben van Tele2 naar Ziggo gegaan en als je het modem van Tele2 gewend bent is Ziggo echt een verademing _/-\o_
Als je het nieuwe Ubee modem krijgt van ziggo kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat een verademing is. Zowel uit persoonlijke ervaringen als een enorme berg topics op internet fora komt naar voren dat de Ubee een bagger modem is.

Zoals gister avond dat het modem zichzelf gewoon even reset. Meteen de hele dhcp range naar de knoppen en klagende mensen in huis dat het internet niet werkt.

Een upgrade van 40 naar 50mbit is niet zo significant, de update van 4 naar 5mbit upload is veel interessanter. Ik heb nauwelijks last van download-beperkingen, wel van upload-beperkingen jammer genoeg.

Symmetrische verbindingen blijven toch gewoon een stuk aantrekkelijker. Zeker als je ook nog een beetje met een eigen server wilt klooien e.d.
Ik heb mijn Ubee Wifi modem binnen 2 uur na aansluiten op Bridge mode laten zetten door de Ziggo Helpdesk. Wat een ontzettend kwalitatief uitermate teleurstellend ding.

Er hangt nu een Linksys E4200 achter, die heeft tenminste een processor die niet over zijn nek gaat als je p2p protocollen gebruikt.
Hoezo op bridge laten zetten ?

Hierzo al @home sinds t begin van bestaan destijds 128 kbit 13kbps. Nahja eerste weken ging ie dik ovrr de honderd heen maar werd al snel gecapped.

Nu t middelste alles in 1 @ e4200 gaat super nooit geen problemen:p waar ik ze erg dankbaar voor ben
Wij hadden thuis een tijd telfort gehad, en ik had nog steeds de horror verhalen van de kabel in mijn hoofd toen we overstapten, maar niets was minder waar. Het is heel stabiel, supersnel, geen enkele klacht over!
Hier in Tilburg, nieuwbouwwijk, zitten we 4,2km van de wijkcentrale waardoor adsl een drama is, 20mb was niet haalbaar, was ongeveer 6 mb. Ziggo is hier al een hele tijd 40/4mb maar dat was niet in heel Tilburg het geval. Nu is de kabel hier gelukkig al een hele poos stabiel. Maar in het begin was dat anders, dan had je weken lang stabiel internet en dan weer 2 weken lang reset na reset. Ik heb nu het gevoel dat de ziggo software geen of weinig problemen heeft met de ubee kabelmodems. In het begin was dat het euvel hier.
Mijn verbinding is hier heerlijk stabiel, maar je kunt altijd pech hebben natuurlijk en het zal ook vast wel per regio kunnen verschillen.
Vraag het eens na bij de buren die wel Ziggo hebben, dat is denk ik een stuk betrouwbaarder.
Ik heb echt werkenlijkwaar nooit klachten over de verbinding van Ziggo. Af en toe iets op administratief vlak, maar dat is overal natuurlijk... Ik heb pas collega's geadviseerd dezelfde overstap (Tele2 -> Ziggo) te maken, zij zijn erg tevreden!
Ziggo is heel stabiel;) Ik heb alles in 1 extra en op kabel ontvang je gwn 100-110 mbits bij een speedtest:)
Ziggo is zo rustgevend stabiel! Ik mis Nederland en m'n ziggo pijplijn. Ik zit nu in de UK op een Virgin media lijn en je merkt dat internet naar Nederlandse maatstaven hier primitief is. Het is kabel en ze zeggen: 50mbit. In de praktijk doen ze echter enorm aan traffic shaping, en daar boven op heb je wat de kabel in NL 10 jaar geleden voor het laatst had: een gedeelde internet oprit. In NL is dat er technisch nog wel maar die oprit is zo veel breder dan hier. Het resultaat is dat youtube e.d. out of the question is tussen 18u en 24u. Ziggo doet dat 1000x beter.
Verschilt enorm per regio. Hier in de buurt is het alleen maar geklaag en slecht werkende telefoondiensten. Terwijl ik op andere plekken alleen maar goede verhalen hoor. Het is voornamelijk de kwaliteit van het kabelnetwerk dat er al ligt en zeker op dorpjes en buitengebieden wil daar nog wel eens iets aan mankeren.
Ik heb vele jaren Ziggo. Familie, vrienden en kennissen zijn overgestapt van ADSL op de coax-kabel. Je betaald een paar euro extra per maand, maar krijgt daar in verhouding ook veel meer voor terug.

- Snelle en erg stabiele verbinding
- Uitgebreide keuzepakketten
- Haarscherpe HD-zenders
- Gevarieerd digitaal TV aanbod
- Scherpe aanbiedingen
- Vriendelijke klantenservice (gratis vanaf je vaste Ziggo-toestel-)
- Vrijwel ieder jaar een snelheids-upgrade (heb ik bij ADSL nog nooit gezien)

In mijn ogen weinig redenen om ADSL / Digitenne te gebruiken, tenzij je krap bij kas zit of geen mogelijkheid hebt om kabel te gebruiken.
En ik lig zowat elke maand in de clinch met de helpdesk omdat mijn internet er om de 30 minuten uitflikkert door een kabelbreuk op 21,2 meter in de straat die ze elke keer beloven te komen fiksen..
Dat soort dingen blijven altijd k*t natuurlijk jammer dat daar niets aan gedaan word , maarja dat soort dingen vind je ook bij andere providers.
Heel internet staat vol met slechte ervaringen van diverse providers en als je daar het dupe van bent is dat k*t.
Ik kreeg bij mijn vorig modem ineens een monteur van ziggo op de stoep omdat mij modem het volgens hun slecht deed terwijl ikzelf niets vernomen had dus zo kan het ook.
Heel veel sccs met de kabelbreuk.
Tip.

Heb Je rechtsbijstand en heb Je bewijs dat er een kabel breuk is op 21.2 meter in de straat?
Als dat zo is dan zou Ik als Ik jouw was rechts bijstand inschakelen of gewoon dreigen dat Je dat gaat doen, misschien is een telefoontje dan genoeg.

Succes
Vroeger waren er regelmatig upgrades bij adsl maar nu zitten we helaas aan het maximale van de techniek:

hccnet 256/64
overgestapt naar demon 1024/512
upgrade naar 2048/1024
upgrade naar 6144/1024
upgrade naar 8192/1024
overgetapt naar tele2 (20mbit/1, in praktijk 10mbit/1)

Zat allemaal rond de 30 euro.

In sommige locaties is nu VDSL beschikbaar dan kun je weer een stapje verder, helaas lang niet overal en je moet dicht bij de wijkkast zitten.
VDSL, SDSL, XDSL ... het is enkel uitstel van executie. DSL zit tegen de limieten van de technologie aan. Je kunt er nog wel een paar megabit extra uitpersen, maar dan heb je het ook wel gehad. Het gaat dezelfde weg als analoge telefonie en ISDN.

KPN heeft dat ook door en is daarom met Reggefiber bezig hun glasvezelnetwerk uit te breiden. Ziggo en UPC hebben hun glasnetwerk al jaren geleden uitgebouwd, tot 300 meter van de woning af (verdeler). Alleen dat laatste stukje is nog coaxkabel.

Met een hogere modulering (256 QAM), verfijningen in het DOCSIS protocol, het schrappen van analoge TV-zenders en het versmallen van de bandbreedte van digitale zenders kan er relatief probleemloos 4 GBit uitgehaald worden.

Daarom is het ook nog niet rendabel om FTTH in te zetten. Glasvezel zal op vrijwel alle plekken toegankelijk worden zodra de huidige techniek niet meer afdoende is.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 24 juli 2024 11:25]

Net alsof glasvezel alles is.
Mijn geboorte dorp in Brabant heeft al sinds 1 1/2 jaar glasvezel en er word niet zoveel gebruik van gemaakt.
Te veel problemen.

Internet over glasvezel is wel betrouwbaar maar is voor veel (oudere) mensen te duur.

Glasvezel op zichzelf heeft geen problemen maar de uitvoering van de pakketen is slecht.
Je krijgt voor Tv bijvoorbeeld een slechte erg langzame digitale ontvanger, merk Motorola, het kan maar liefst 3 seconden duren om van kanaal te veranderen.
En daarbij komt natuurlijk dat Je er weer een afstandsbediening erbij krijgt.
Mijn Vader heeft gewoon kabel met een CI+ kaart in zijn Tv, is veel gemakkelijker dan er weer zo'n K*T Box erbij.
Als de stroom uitvalt duurt het maar liefst 5 minuten voordat die K*T box weer opgestart is.
Zou eens moeten gebeuren als er een "belangrijke" voetbal wedstrijd op Tv is!
Je kunt beter zelf een HD Box kopen voor relatief weinig geld op internet.
Jij hebt eigenlijk enkel last van zogenaamde "luxe-problemen". Ik zit hier gewoon op de coax-kabel. Van Ziggo krijg ik precies wat ze aanbieden; goede kwaliteit en een snelle, stabiele internetverbinding.

Om nou maar direct te zeggen dat glasvezel voor oudere mensen te duur is, is niet waar. Ik heb nogal wat klanten in Eindhoven zitten, een groot deel ook senioren die mij bellen om computerproblemen op te lossen. Het gros daarvan zit gewoon bij OnsNet Eindhoven via de glasvezel.

Sommigen willen er misschien niet zo veel aan uitgeven. Niet willen en niet kunnen zijn twee heel verschillende dingen. Beetje overdreven om alle senioren als zielige, arme mensen te beschrijven, terwijl de meesten van hun toch meer geld te besteden hebben dan ik op het moment dat ik met pensioen mag.

Bij Ziggo heb ik een prima Cisco HD ITV decoder ontvangen. Die "zapt" razendsnel en is binnen een minuutje opgestart. Daarbij; hoe vaak valt de stroom nou eigenlijk uit ? 1x per 5 á 10 jaar ? Als jij daar vaker last van hebt is het misschien wel een idee om een UPS neer te zetten.

Daarbij; als die extra afstandsbediening een probleem voor je is (wat ik persoonlijk een nogal onzinnig argument vind, maar goed ...), waarom schaf je dan geen Logitech Harmony remote aan ? Die bedient al je apparaten tegelijk.

Die CI+ kaarten zijn ook niet alles; je kunt er niet mee opnemen en geen interactieve diensten gebruiken zoals Video On Demand.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 24 juli 2024 11:25]

Ikzelf heb er geen problemen mee, woon in Indonesie ;)

Te duur was inderdaad slecht gekozen, Ik had beter kunnen zeggen dat ze niet zoveel willen betalen, en Je hebt ook gelijk dat er genoeg ouderen zijn die het gemakkelijk kunnen betalen.
Misschien zijn ze er bij ziggo erachter gekomen dat die Motorola slecht was en dat ze nu inderdaad een veel snellere box geven.

Ik zelf heb een Logitech en heb er geen problemen mee om hem te gebruiken maar neem maar van Mij aan dat er erg veel mensen zijn die daar anders over denken.
Het grootste probleem met die Logitech RC's is dat Je ze alleen via een computer en internet kunt programmeren.
Volgens Mij is Philips daarin veel beter.

Quote:
Die CI+ kaarten zijn ook niet alles; je kunt er niet mee opnemen en geen interactieve diensten gebruiken zoals Video On Demand.
End Quote

So what, er zijn genoeg mensen die er niets mee doen, Je kunt nog altijd zelf een HD recorder kopen, of zoals bij meer en meer Tv's via de Tv en USB opnemen.

Ikzelf heb een goedkope LG gehackt en kan digitaal opnemen op USB schijf.
Mijn vdsl modem geeft aan dat deze met gemak 80/10 zou kunnen halen. Helaas capt telfort op 50/5.
Alles in 1 oplossingen zijn leuk tot de kabel uitvalt en je niets meer hebt. Ik verdeel het dan ook liever en betaal dan maar 5 euro meer per maand tov AiE
@Sundace
Geloof dat ik in de 10 jaar dat ik hier woon 2x uitval heb gehad. Bovendien werd dat vooraf door Ziggo aangekondigd en was dat ten behoeve van werkzaamheden ('s nachts).

Krijg er toch iedere keer weer een upgrade bij. Liever een stabiele kabel waar om de zoveel tijd s'nachts aan wordt gewerkt dan een DSL verbinding die maar 60% van de geadverteerde capaciteit levert.

Kan me dus niet vinden in je argument en zie zeker geen reden om over te stappen op DSL.
Heb al tijden ziggo alles in 1 extra en heb nagenoeg altijd dezelfde speed (soms iets meer 130 Mbit en soms iets minder 116 Mbit download) en router heb ik nog nooit moeten herstarten voor een storing.
Ik heb soms een luxe probleem dat mijn compie (harde schijf) de downsnelheid niet bijhoud en newsleecher zowel aan het unrarren is en aan het downen.
Ik ben zelf overgestapt 4 jaar terug omdat adsl 2 voor mij geen optie meer was na de verhuizing, ik zit zelf 4 kilometer van de telefooncentrale af, de speed in adsl 2 was om te huilen en regelmatig geen telefoon verbinding meer omdat modem eruit knalde en gereset moest worden.
Enigste nadeel vind ik de upspeed die had ik liever 50 Mbit of hoger gehad maarja je hoort mij niet klagen ik heb meer speed als menig ander.
Ik kan me het laatste probleem met mijn Internetverbinding van Ziggo niet eens meer herinneren. Dat moet ondertussen jaren geleden zijn.
Best leuk om te zien dat Ziggo de strijd aangaat tegen de opkomst van glasvezel. Wij hebben ons ingeschreven om van kabel van Ziggo naar glasvezel van Kickxl te gaan.
Ergens dit jaar zal het wel een keer gaan gebeuren, in Salland (is Overijssel).

We zouden 30mbit in ons abonnement krijgen, maar sinds vorige week wordt dat 50mbit. En nu gaat Ziggo dat ook doen, behalve dat de upload gelijk is bij glasvezel.

In principe zou glasvezel stabieler moeten zijn, maar met kabel is dat sinds de laatste verhoging nog niet echt goed te merken.
Zou Ziggo niet beter over moeten gaan op glasvezel? Ze schijnen toch al grotendeels gebruik te maken van glasvezel?
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @Mystic_Jack26 februari 2012 12:37
Het grootste deel van het netwerk is gewoon glas. Tussen glasvezel tot in het huis en het ziggo netwerk zit niet eens zo'n heel groot verschil heb ik mij laten vertellen.

Ik denk zelf dat Ziggo de glasvezel initiatieven even aankijkt maar al lang een plan op de plank heeft liggen om deze vorm van concurrentie aan te gaan.

In plaatsen om mij heen worden nu steeds meer initiatieven gevormd om glasvezel tot in het huis te krijgen maar vrijwel allemaal hebben ze moeite het minimum aantal deelnemers te halen. De max snelheid bij de glas aanbieders hier in de buurt is lager dan de max bij Ziggo op dit moment. Het voordeel van glas is dan dat de snelheid symetrisch is (up en down even snel) in tegenstelling tot bij Ziggo. Het nadeel aan de meeste alles in 1 paketten van de glas aanbieders is daarintegen weer dat het vaak geen volwassen producten zijn. Sommige features die nu al genoemd worden zijn niet beschikbaar. Veel mensen lijken het glas gebeuren nog maar even aan te willen zien. Overstappen kan immers altijd nog.
Anoniem: 47604 @Bor26 februari 2012 13:45
Glasvezel heeft grote problemen met de stabiliteit van de modems. Bovendien Glas is erg duur qua aanleg en onderhoud. Daarnaast zijn de modems zeer duur. En kapot is echt kapot met die dingen. itt de Eurodocsis 3.0 modems.
Mocht je buurman zijn schep iets te ver de grond indrukken dan heb je gigantisch probleem.
Dan moet een speciale glasmonteur die vezels van 9 nanometer dik gaan lassen. Bij koper is dat veel makkelijker. (afgezien van de vergunningen door de gemeente, maar daar hebben beide last van).

Het vervangen van 100.000 eindversterkers en 4 miljoen aansluitingen is voor Ziggo kapitaalvernietiging. Ziggo had een experiment met glas, maar grote problemen.

Qua snelheid maakt het niks uit. Koper heeft een snelheid van 200.000 km/s, Glas richting de 300.000 km/s. Lijkt sneller, maar is verwaarloosbaar op een afstand van 500 meter.

Glas heeft wel meer directe capaciteit. Aan de andere kant wanneer de kabelaars overgaan op 256 Qam ipv 64 Qam per transportstroom, dan verviervoudigt de capaciteit van een kabel ook weer.
Ik denk eerder, dat ze de strijd met de ADSL-providers willen afmaken. Steeds als ADSL iets omhoog kruipt qua snelheid, gaat kabel daar weer net iets boven zitten. Zo geven ze niet alles in één keer prijs.
"Dit pakket gaat van 22/4Mbps naar 50/5Mbps."
Hier heb ik ook dat alles-in-1 plus pakket en heb een download snelheid van 40Mbps, heb ik dus altijd al een extra hoge snelheid gehad of is dit een foutje in het artikel?
Is een fout in het artikel, moet inderdaad 40/4 naar 50/5 zijn.

Ik hal nu 43Mbps met mijn Alles-in-1 Plus, hopelijk is dat straks 55Mbps :)
Foutje in het artikel. Alles in 1 Plus is sinds 1 april 2011 al 40 Mbps down en 4 Mbps up. Natuurlijk alleen als je over een geschikt modem bezit (eurodocsis 3).
Ja volgens mij heb je gelijk, ik heb ook al een jaartje 40Mbps download met het alles-in1-plus pakket. En als ik andere posts lees ben ik niet de enige dus.

Na een minuutje zoeken: nieuws: Ziggo verhoogt snelheden kabelinternet per 1 april opnieuw

Het is dus al wel 40Mbps ;)
Mooi.
Maar jammer dat die nieuwe Ubee-modem kut blijft :(

Lijkt prima te werken tot je eens een flink aantal connecties opentrekt, bij bittorrent bijvoorbeeld. Dan slipt hij volledig dicht en moet je power-cyclen om weer online te komen.
Had de voorgaande Motorola Surfboard nooit last van.
Hier heb ik nooit last van gehad. kan aan jouw ubee modem liggen. Wat ook kan helpen is een versterker voor de verbinding er tussen hangen.


en nu on-topic.

Ik vind het geweldig dat ze 40 naar 50 MBit ophogen. dat is zeker weer 1 megabyte aan snelheid er bij. Wel jammer dat ze de upload dan niet gewoon naar 10 MBit gooien. dan kun je nog fatsoenlijk je eigen servertje hosten.

[Reactie gewijzigd door SupremeRick op 24 juli 2024 11:25]

Offtopic:
Dat probleem kan worden verholpen door in de modemconfiguratie bij Firewall -> Web Filter, de optie IP Flood Detection uit te schakelen. Sindsdien werkt alles weer prima en kan er zelfs prima worden gegamed en gesurft bij downloaden van torrents. Als die optie nog aan staat en er getorrent wordt, kun je inderdaad helemaal niks meer.

OT: Fijn! Een verhoging van 5.0MBps naar 6.25MBps. Nog bijna geen jaar geleden zaten we nog op een zogenaamde 20Mbit verbinding waar na een kilometer nog maar 12MBit van overbleef. Ik waardeer eigenlijk vooral de verhoging uploadsnelheid, bestanden uploaden gaat zo dan weer eventjes wat sneller.
Anoniem: 59483 @frickY26 februari 2012 12:23
Met het nieuwe Ubee modem had ik inderdaad ook problemen. Sinds ik het modem door de helpdesk in bridge-mode heb laten zetten, behoren die problemen tot de verleden tijd.

Ik heb er nu een Netgear WNDR4500 aan hangen.. die droogt het routing gedeelte van de EVW3200 helemaal af! ;)
Hier is Ziggo altijd even betrouwbaar. In tegenstelling tot ADSL wordt bij kabel wel meestal de beloofde snelheid gehaald.
Inderdaad, ik heb nu in 2 jaar tijd geen enkele storing gehad en de snelheid is altijd top. Helaas dat Alles in 1 Extra niet omhoog gaat, wil best wat meer dan 120mbps :p
nah heb liever dat ze de snelheid van hun news server omhoog gooien zodat je ook echt gebruik kunt maken van die 120mbps :+
Goede payservers trek ik altijd dicht met m'n ziggo verbinding met 120mbit. Dus je kan zeker gebruik maken van de geleverde snelheid.
ik betaal ziggo al voor news server waarom zou ik dan extern ook nog eens mijn knip trekken ?

.. ze geven dit zelfs aan:

Internet

downloaden met 120 MBit/s, uploaden met 10 Mbit/s
e-mail: 10 e-mailadressen (500MB)
ruimte voor een homepage: 250MB
nieuwsgroepen: ongelimiteerd

alleen zit er wel degelijk een limiet op de nieuwsgroepen bandbreedte en connecties :(

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 195390 op 24 juli 2024 11:25]

Omdat de retentie bij Ziggo niet echt goed is.
Je betaald niet voor een news server bij ziggo het is een extraatje wat ze aanbieden.
Menig provider heeft niet eens een news server.
Ongelimiteerd in alles in 1 extra is alleen de hoeveelheid data niet de snelheid of aantal lijntjes.
Ik haal met de lijntjes van ziggo ongeveer 50 Mbit das niet slecht voor een gratis service.
Ik heb daarnaast gewoon een payserver van hitnews waar ik fullspeed mee haal rond de 130 Mbit.
Tsja, de nieuwsserver is natuurlijk een leuk extraatje. Het zou nogal duur worden om iedereen een hoge snelheid aan te bieden.

Ik maak me niet zo druk om de snelheid. Het komt uiteindelijk toch wel binnen. Ik ga regelmatig over het datalimiet van 50GB heen (gaat snel als je een keer een -bijna- Blu-ray download). Dus af en toe gaat er een maand wat geld naar een andere partij.
In HSI gebieden (zoals Maastricht) was internet Z3 al 80 Mbit/s. Maar Ziggo is wel goed bezig. Hopelijk gaan de zakelijke abonnementen er ook eens op vooruit.
Ons Zakelijk abonnement is nog niet zo heel lang geleden (Office Alles in 1) naar 60Mbit verhoogd. Ik zou graag een verhoging van de upload willen zien, deze is op dit moment 8 Mbit, net iets te weinig voor ons.
Correctie voor de tabel alles in 1 Plus is op het moment 40 - 4 gisteren nog bij een vriend gemeten. Verder zeer tevreden ziggo afnemer hier met alles in 1 extra helaas wel last van het bekende drop probleem van de snelheid. Dit wordt maandag opgelost maar verder zeer netjes van Ziggo. Over het TPB blokade er zijn al zoveel omwegen om op die site te komen via je ziggo verbinding dat het gewoon niet opweegt.

[Reactie gewijzigd door DeadDevil6210 op 24 juli 2024 11:25]

Klopt, ik heb dat abonnement ook en ik haal gemiddeld tussen de 4,5 en 5 MiB/sec

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.