Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 121 reacties

Nadat @Home de prijzen van zijn internetabonnementen gelijk trok met fusiepartners Casema en Multikabel, verhoogt de isp op 19 november de downloadsnelheid van zijn duurste 'Internet 15000'-abonnement naar 20Mbps.

@HomeDe uploadsnelheid wordt ook omhoog geschroefd van 1,5Mbps naar 2Mbps, terwijl de prijs van het abonnement met vijf euro zakt tot 69,95 euro per maand. De down- en uploadsnelheden van de drie goedkopere abonnementen worden niet verhoogd. Volgens @Home-woordvoerder Bart Ledegang blijven de prijzen van alle abonnementsvormen voorlopig op hetzelfde niveau. Wel stelt Ledegang tegenover Tweakers.net een 'verrassing' voor @Home-gebruikers in het vooruitzicht: 'Indien wij onze geplande fusie in het voorjaar kunnen afronden, is een verdere snelheidsverhoging niet onwaarschijnlijk.'

Met een prijs van 69,95 euro per maand is het nu nog zogeheten 'Internet 15000'-abonnement tien euro duurder dan het vergelijkbare Internet Extreme-abonnement van concurrent UPC. Volgens Ledegang biedt @Home echter meerwaarde door het gratis meeleveren van een telefonie-abonnement en het aanbieden van toegang tot een newsserver.

@Home zou op zijn kabelnetwerk in de toekomst nog voldoende bandbreedte hebben voor het doorvoeren van verdere snelheidsverhogingen, zo stelt Ledegang. Met de EuroDocsis-techniek kunnen de snelheden met de 2.0-standaard minimaal verdubbeld worden. Daarnaast experimenteert de provider in het Brabantse Boxmeer met de 'Ethernet To The Home'-techniek, waarbij @Home downstream 40Mbps aanbiedt. De maximumsnelheid van een Etth-netwerk zou op 100Mbps liggen, maar onduidelijk is nog of deze techniek in de nabije toekomst gebruikt zal gaan worden. Concurrent UPC en producent van netwerkapparatuur Cisco experimenteren ondertussen met EuroDocsis 3.0-verbindingen. De snelheidsmeter sloeg onlangs bij veldproeven uit tot 120Mbps.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (121)

UPC heeft al meer dan een jaar 20mbit inclusief telefonie voor 59,95. Dus claimen dat telefonie hun meerwaarde geeft over UPC is dan natuurlijk onzin en newsserver toegang heeft UPC ook.

Link: http://www.upc.nl/internet/extreme/
Links boven bij de omgekeerde druppel: inclusief freetime.
De verhouding tussen up- en downloadsnelheid raakt steeds verder zoek.
Vroegh was je met 2 of 4 Mbps down en 512 Kbps up al een hele man (of vrouw natuurlijk!) Tegenwoordig is het rustig 20 om 1 a 2 Mbps. Verhouding zoek dus.

Ik haal ca. 13 Mbps op m'n orange lijn (van de 20) en mag geloof ik niet klagen.

Echter weinig servers die die snelheid aan mij kunnen bieden. Voor torrent is het soms leuk, maar verder zie ik vaak lage downloadsnelheden. Ik wil een hogere upload, danwel een configureerbare verhouding.

Regelmatig grote emails versturen en veel foto's uploaden is een crime met 1 Mbit upload. Een gameserver thuis draaien is er zo ook niet bij.

Technisch is het mogelijk, maar dan zullen de winstmarges wel weer omlaag gaan.

[Reactie gewijzigd door klaafstra99 op 14 november 2007 15:37]

"Technisch is het mogelijk, maar dan zullen de winstmarges wel weer omlaag gaan"

Helaas ga je daar de fout in. ADSL en VDSL technieken zijn allemaal gebaseerd op een relatief hoge downloadsnelheid t.o.v. de upload. Dit komt simpelweg omdat het voor deze techniek veel efficienter is om een stuk bandbreedte aan 1 van de 2 toe te wijzen dan ze te verdelen over de 2. Kijk maar naar SDSL (synchroon) daar komen beiden niet ver boven de 3mbit uit.

Bij de kabel is dit echter anders: herinner je je de gehackte UPC Motorola modems van vroeger nog? Die konden zo hard tanken als de netwerkverbinding toestond. Deze limiteren hun snelheden dus WEL, maar dit doen ze simpelweg omdat ADSL niet verder komt (en zij zitten bovendien met capaciteitsproblemen, aangezien je de kabel deelt met de mensen uit je buurt). Ik snap alleen niet waarom ze hun prijzen zo hoog houden t.o.v. de ADSL2+ providers van tegenwoordig.

En tot slot (maar dat weet ik niet zeker) als het goed is moeten providers data inkopen van andere providers, dus als je gaat uploaden moet een andere provider daarvoor betalen, niet die van jou!

[Reactie gewijzigd door jkommeren op 14 november 2007 16:15]

En tot slot (maar dat weet ik niet zeker) als het goed is moeten providers data inkopen van andere providers, dus als je gaat uploaden moet een andere provider daarvoor betalen, niet die van jou!
LOL - upload is ook dataverkeer hoor ;)

Eigenlijk wordt voor elk bitje door zowel de ISP van de versturende, als de ontvangende partij betaald. :)
Voor de kabelboeren is er geen concurentie, indien er geen glasvezel aanwezig is, als je te ver van de centrale zit voor ADSL2+.
Zolang die markt niet kleiner wordt, zul je in die gebieden meer moeten betalen voor je abo.
Prijzen van de abbo's zijn erg afhankelijk van de eigenaar van de fysieke aansluiting. Zo kan je eigenlijk geen vergelijk trekken met BBned/KPN/@Home/UPC. Bij allemaal zitten er haken en ogen aan qua mogelijkheden maar ook qua betrouwbaarheid.

20Mb ADSL kan je krijgen voor 19,95 (Alice, Telfort), maar ook voor 74,95 (XS4ALL). Ikzelf gebruik de laatste en heb er geen spijt van (nooit gehad ook).
wat zorgt er in godsnaam voor dat je bij een aabieder blijft waarvoor je bijna 3 dubbele betaald?? service? mooie briefpapier? snelle webmail?
- service
- helpdesk bereikbaar binnen 3 min. en tegen normaal telefoon tarief
- eigen servers
- eigen modems/routers
- poort 25 open (eigen mailserver)
- betrouwbare telefonie, porteren vast nummer
- heldere facturatie, online terug te kijken (bij mij zelfs tot 2004 meen ik)
- goed controlpanel waar alles makkelijk, snel en goed in te stellen is

Uiteraard allemaal subjectief en eigen keuze, de ene wil alleen maar een beetje surfen en gamen (jij), de ander stelt hogere eisen en heeft daar een paar centen voor over... ik :)
- betrouwbare telefonie
als de telefonie van XS4ALL bij jou betrouwbaar is, is dat iig goed nieuws, want dat betekent dat het niet bij iedereen zo slecht is als bij mij(vreselijke echo's op de lijn, uitval, voicemail die niet goed werkt enz.)

Bovendien is de webphone IE only en dat voor XS4ALL!
En als vervolg op bovenstaande:

- imap
- shell-toegang

en last but not least:

- xs4all neemt af en toe nog eens de moeite om een rechtszaak te voeren voor hun principes.
wat zorgt er in godsnaam voor dat je bij een aabieder blijft waarvoor je bijna 3 dubbele betaald?? service? mooie briefpapier? snelle webmail?
- Ik haal daadwerkelijk de snelheid. ADSL gaat steeds trager naar mate je verder van de centrale zit.

- Downtime (ten minste bij mij) is er niet of nauwelijks.

- Upload van 2 Mbit.

- Ook bij heel veel dataverkeer (200+ gb/maand) geen gezeik.

- Modem in bruikleen.

- 200 GB/maand dataverkeer op de newsserver.

- Verder alleen ADSL van KPN mogelijk (geen ADSL2)

ik kan nog wel even zo doorgaan.

het is natuurlijk zo, dat we hier in Nederland graag veel hebben voor weinig geld, maar denk eraan dat goedkoop vaak duurkoop is.
hmmm, zelf ook altijd XS4all gehad en nu toch gezwicht voor alice.
Even wat aanloop gedoe maar daarna geen klagen, 21 Mb/s down, 1 up.
News abonnementje erbij, zo'n 7,5 euro en ik ben klaar voor 37,50.

Tot nu toe nog geen klagen, zeker niet voor een startende provider.

/offtopic
Typ xs4all eens in met <shift> ingedrukt... ;)

(ook bij de 4)

[Reactie gewijzigd door ejay79 op 14 november 2007 15:30]

Wanneer ik hoor hoeveel gezeik bekende van mij toch niet allemaal hebben met @Home en hun elcheapo kabelboer, blijf ik lekker bij het dure maar ow so stabiele xs4all zitten! Ik heb n keer een probleem gehad met xs4all en dat kwam doordat KPN een routering verpest had in de wijkcentrale, xs4all moest hun hierop wijzen om het gefixed te krijgen. En dat in 5 jaar tijd...
Ik zit bij een elcheapo adsl-boer, al bijna 3 jaar, 1x de kabel kapot getrokken door een graafmachine, verder 2x een update gedaan, dus logisch dat ie er toen even (enkele minuten) uit lag, in de modem de adsl line gereset en weer gaan. Daarnaast heb ik al 3 jaar telefonie gratis naar alle nummers en al die tijd heb ik de helft betaald van wat jij betaalt. Nooit meer dan 30
Waarom zou je zoveel geld betalen voor een internet verbindingen die je voor 50 euro goedkoper kunt krijgen?

Ik heb een UPC verbinding van 29.95 euro 6/1.5 Mbps internetverbinding + freetime telefoonverbinding. Zelfs dit vind ik te duur. Helaas zit je steeds met jaar abonnementen waardoor je niet gelijk naar een goedkopere en snellere provider kunt switchen.
Omdat ik mijn buik al volhad van versatel, en xs4all lekker flexibel is.
Sowieso krijg ik een gratis extra's die ik WL gebruik, en dan betaal ik maar meer, de rest heeft het persoonlijk al bij mij vergooid, en die casema lui die om de twee maanden voor de deur staan met hun prularia zijn mij veel te opdringerig.
20Mb ADSL kan je krijgen voor 19,95 (Alice, Telfort), maar ook voor 74,95 (XS4ALL). Ikzelf gebruik de laatste en heb er geen spijt van (nooit gehad ook).
IMHO is het niet zo interssant wat voor abo je hebt, maar welke snelheid je ook daadwerkelijk. haalt. Ik heb ook een 20 MB abonnement van XS4ALL, maar ik haal nog geen 10 MB aan werkelijke snelheid(ik woon op een steenworp afstand van de centrale) ik kan nu niet echt zeggen dat ik daar erg blij mee ben.
De emaildiensten en de newesserver(Newszilla) zijn wel weer heel erg goed, dat is de reden dat ik nog bij XS4ALL blijf. Bovendien hebben ze geen 0900 nummer maar gewoon een 020 nummer voor de helpdesk.(alhoewel ik nooit een helpdesk bel) en tweede-lijns helpdeskmedewerkers onder handbereik
Same here, heb maar gedowngrade bij xs4all, want verbinding viel steeds weg. Krijg ik verhalen over slechte bekabeling in huis te horen, terwijl verbinding direct op of vlakbij ISRA-punt ook steeds wegvalt. Nu bij lagere snelheid wel stabiel... Nou ja, het is even wennen, maar het scheelt ook weer geld zullen we maar zeggen. :)
Hm ik zit zo te lezen en er staat dat ze gaan experimenteren met 40mbps..
Terwijl hier in geldrop al 100Mbps ligt en goedkoper!
De kosten liggen zo'n 45 euro met tv en radio en telefoon inbegrepen.
Met die experimenten zijn ze al een tijdje bezig, sterker nog, echt een experiment is het al niet meer.
nieuws: @Home lanceert 40Mbps internetabonnement
Het is nu 40Mb/s, waarschijnlijk zodat ze in de toekomst nog wat rek hebben om mensen te behouden (als een concurrent met 50 of 60 komt kunnen zij dat ook aanbieden, ook al zijn ze misschien iets duurder, dan kan de klant toch weer wat sneller zonder overstappen).
Klopt. Dit is EttH. Dit is een hele andere technologie dan de DocSIS waar men nu mee werkt. Ze testen hiermee in Boxmeer. Alleen is de vraag wat men hiermee gaan doen, nu men in de fusie zit. Het is al een hele tijd akelig stil rondom dit pakket.
DocSIS 2.0 is nu de standaard bij de providers maximum zit tegen de 20Mb/s (tests wijzen uit dat 24 ook nog te halen is.. DocSiS 3.0 kan theoretisch tegen de 50MB/s door compressie en beter gebruik van bandbreed (lees betere signaal/ruis onderdrukking)
en het aanbieden van toegang tot een newsserver.
Dat is nooit een meerwaarde geweest bij @home :S

Ik hoop dat de andere abonnementen dan ook omhoog gaan, want hier in mijn studentenhuis met 14 studenten hebben we volgens mij het op een na hoogste abonnement. En dat is wat snelheid betreft nou niet echt stabiel.

[Reactie gewijzigd door Aapenootjes op 14 november 2007 15:20]

Ze zijn onlangs gewisseld van newsserver. Heb er zelf nog niet naar gegekeken aangezien ik Astraweb gebruik maar volgens hun hebben ze nu 30 dagen retentie.
Retentietijd is ong. 30 dagen en snelhed is goed. Alleen jammer van die datalimiet...
@Home stond inderdaad bekend om zijn slechte Newsserver.

Sinds enige weken heeft @Home echter een nieuwe, (Volgens mij die van Casema of Multikabel) en die is veel beter .
@Home heeft nu newnews.home.nl, ik heb zelf een 4000kb/s verbinding en hiermee trek ik mijn verbinding ook vol, ik weet dus niet wat de maximale snelheid is (goedkoop abo), maar die haalt hij wel.

Het is nog niet helemaal mooi compleet allemaal, en niet alle groepjes staan er op.


\[Edit:] ik moet ook zeggen dat ik die 512kB/s ook altijd haal, maar als ik hem volledig vol trek stijgt mijn ping naar torenhoge hoogtes.

[Reactie gewijzigd door VVVJeroen op 14 november 2007 17:07]

met quota's ja 8)7
Yup, t'lijkt belgie wel. Ik heb meegedaan in de voorafgaande test en heb t'servertje goed "mishandeld". Toen gingen ze online en was ik binnen 10 dagen door de limiet heen (50 Gb). Als ze nu van te voren even gemeld hadden dat er een limiet was. O+ Ach typisch @home moet je maar denken..


Ik ben benieuwd wanneer de andere abo's gaan volgen hetzij in prijs of in snelheid.
Ik vind 100GB voor mijn intensief 8000 abonnement nou niet zo heel erg als quota. Ok je kunt geen 10x 1080p HD films binnenhalen per maand maar 100GB is toch best veel dacht ik zo.

Verder ben ik erg te spreken over de nieuwe nieuwsserver (genoeg te vinden) en de snelheid die ik haal met mijn 8000kb waar ik in theorie bijna 1MB's moet kunnen halen. Met de nieuwsserver haal ik top 980kB/s en gemiddeld denk ik 960kB/s. Heb vannacht nog 40GB (2x 1080p HD) binnengehaald!

Bovendien is bij mij @home erg stabiel. Kan me de laatste keer niet meer herrineren dat ik zonder internet zat. Woon in regio Venlo/Venray in een dorpje.

[Reactie gewijzigd door wiene op 15 november 2007 08:55]

Nou dat ze het een-na-snelste ook maar wat omhoog schroeven, n goedkoper maken (nog belangrijker!)
Jammer dat @Home er toch nog een beetje achteraan blijft hobbelen. Desalniettemin hebben ze wel een stabiele service op dit moment IMHO en dat is ook wel wat waard (regio maastricht).
Telfort heeft 20Mbps voor 19,95... Ik heb het gevoel dat alle prijzen gaan zakken uiteindelijk. Ik zit nog vast aan UPC tot maart, maar daarna weet ik het wel.
Wel raar. Ze gaan toch fuseren met Multikabel.
En bij multikabel heb je voor dezelfde prijs een 22Mbps verbinding.
Raar dat ze het bij @home niet gelijk maken aan dat van multikabel.


Maarja die 2Mbps das zeker de grote verrassing die nog komt met de fusie. ;)
En het 47,95 abbo zal dan ook wel verhoogd worden naar 12Mbps.
Wat een verrassing.

[Reactie gewijzigd door 73609 op 14 november 2007 15:25]

Netjes, maar toch vind ik 70 nog teveel voor een 20Mbit verbinding. Verder is de telefonie bij @home slecht geregeld, aansluiten van klanten gaat bijna altijd fout (geen kiestoon). De newsserver van @home is het extra geld ook zeker niet waard.

Zelf heb ik een 10Mbit ADSL verbinding via BBNed, dit kost me maar 24.95 per maand. Neem daarbij lekker een tweaknews/ewaka usenet abbo en je bent voor minder als de helft van het bedrag voorzien. Bellen doe ik altijd met mijn mobiel.

Toch kan ik begrijpen dat veel mensen graag voor de alles in 1 oplossingen van @home gaan, 1 rekening is wel zo handig.

[Reactie gewijzigd door Jay-v op 14 november 2007 15:27]

Tja, als je al tevreden bent met 10 mbit... en daarbij is 20 mbit bij kabel ook gewoon 20 mbit ipv een stuk lagere snelheid omdat je of te ver van de centrale woont of gewoon door de techniek die bij adsl2 gebruikt wordt. Ik kan niet wachten tot de kabel providers in het hele land snellere verbindingen gaan aanbieden aangezien ze nu zichzelf limiteren ipv door de technieken gelimiteerd worden zoals bij adsl dat max 20 mbit is.
Eigenlijk ben ik met m'n 3 mbit al tevreden. So what dat ik een bestand van 5 gigabytes in 3 uur ipv 30 minuten binnenhaal...ik heb nog een leven naast de computer. :) Muziek van iTunes haal ik zowiezo binnen een paar minuten per album binnen, wat heb ik nou nog meer nodig, surfen gaat er echt niet veel sneller mee, mail ook niet, ik kan uitzending gemist (ok, niet al te best in kwaliteit maar vrij goed) probleemloos streamen naar m'n xbox... ik heb voldoende om eindelijk eens zelf een leuke tv-programmering samen te stellen, wat een verademing was dat.
ADSL is lekker goedkoop, maar een snelheidsgarantie van 0,0... Ik had een 20mbit ADSL2 lijntje bij BBNed genomen (via TweakDSL). Mijn uiteindelijke download snelheid kwam nooit boven de 4mbit uit. Na twee keer een monteur over de vloer gehad te hebben komen ze met het excuus "u zit te ver van de centrale", 4,5 km volgens hun. Nou mogen ze mij wel uitleggen hoe ze aan 4,5 km kabel komen als het hemelsbreed nog niet eens 2km is naar de centrale.

Bij kabel en glasvezel heb je tenminste gegarandeerd je snelheid ongeacht op welke afstand van de centrale je zit...