Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties
Bron: Infoworld

De strijd om Apples iPhone als eerste van zijn simlock te ontdoen, is begonnen. Een onversleuteld dmg-bestand leverde het rootwachtwoord van het besturingssysteem van de smartphone.

iPhone-logoExperts voorspellen dat er binnen enkele dagen een firmwarehack zal zijn waarmee de iPhone simlockvrij te maken zal zijn. Met het verwijderen van de simlock zou de iPhone echter nog niet geschikt zijn voor andere netwerken. Voor de smartphone in gebruik genomen kan worden, moet de gebruiker namelijk een activatieproces doorlopen. Voor de activatie is de nieuwste versie van iTunes benodigd, maar ook deze procedure proberen de hackers te omzeilen. Tijdens het activeren wordt het abonnement van AT&T gekozen en geactiveerd. Op een niet-geactiveerde iPhone zijn alle functies uitgeschakeld.

Apple iPhoneOok de firmware is al uitgelekt, maar doordat deze versleuteld is, is de hackercommunity nog druk bezig deze te kraken. De firmware is beschikbaar via iTunes als 'system restore'-back-up bij softwareproblemen. De verwachting is dat met het kraken van de firmwarecodering extra functies kunnen worden toegevoegd aan het besturingssysteem van de iPhone. Zo worden een msn-chatprogramma, andere codecs of mms-functionaliteit genoemd als de mogelijke toevoegingen aan het iPhone-OS.

Volgens The Unofficial Apple Weblog is het kinderlijk eenvoudig om de iPhone zonder AT&T-abonnement te kopen. Na de activatie is de simkaart van de telecomprovider eenvoudig te verwisselen voor een prepaid exemplaar van hetzelfde bedrijf en kan het abonnement binnen drie dagen kostenloos worden geannuleerd. De kosten voor het activeren worden bovendien teruggestort. Bellen is vooralsnog niet mogelijk, maar alle andere functies zijn toegankelijk. Effectief heeft de koper zo een iPod met wifi en pda-functies. Apple beweert dat de activatiestatus gecontroleerd wordt via iTunes. Dit zou gebeuren tijdens het updaten van de firmware, dus of het hier om een definitieve oplossing gaat is nog onduidelijk. Een tweede methode om aan een abonnementloze iPhone te komen is het opgeven van een niet-bestaand sofi-nummer tijdens de activatie. Het abonnement kan dan niet worden geactiveerd door AT&T, maar de telefoon is wel geactiveerd. Er zijn overigens meer mogelijkheden om een iPhone zonder AT&T-abonnement te kopen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

Iphone simlock vrij maken? lijkt me behoorlijk nutteloos. De coolste features van de iphone zijn toch de innovaties op het telefoneer gebied. Dat houdt in: visual voicemail, call merging, etc.
Dit zijn feateures die alleen werken met het cingular netwerk. elke ander simkaart zou je iphone dus omtoveren tot een gewone mobiele telefoon.
maar dan wel een hele dure!
Het is een gewone mobiele telefoon. De features als call merging en visual voicemail zullen ook in andere toestellen opduiken.
Dat zijn technieken die aan de kant van de provider draaien. Dit werkt dus niet als een provider deze technieken niet op het netwerk heeft.
ergo, het zijn diensten die de provider biedt, geen funtionaliteit van het toestel.
je kunt verafschuwen wat apple doet, maar ik vind dat ze toch een geweldige marketing prestatie leveren.

Idd de Iphone heeft een aantal hele coole features, maar ook een groot aantal nadelen en maakt gebruik van een aantal verouderderde technieken. Maar het is logisch dat Apple niet in een keer een 100% goed apparaat neer zet op een voor hun nog totaal onbekend marktterrrein. Grote fabrikanten van mobiele telefoons hebben al jaren ervaring op dit gebied en apple is een nieuwkomertje.

Dit succes van de Iphone geeft apple een enorme economische boost en zorgt er dus voor dat apple meer geld kan pompen in nog meer research, zodat zij zich meer en meer thuis zullen gaan voelen in de mobiele telefonie en in de toekomst dus alleen nog maar betere telefoons zullen leveren.
Grappig, al die mensen die zogenaamd recht hebben op dit toestel. Het is een product wat je mag kopen, een verdomd goed product, als het je echter niet aanstaat hoef je het niet te kopen :9
Je hebt iTunes nodig om het ding uberhaupt te kunnen gebruiken? what the hell?
Moest microsoft eens proberen, zo'n truuk, dan krijgen ze heel tweakers.net en een paar antitrust zaken achter zich aan...
En weer een reden erbij om geen iphone te kopen, ik heb niet eens een computer die iTunes kan draaien. Of werkt het ook onder wine tegenwoordig?
Normaliter vind de 'activatie' plaats in de telefoonwinkel waar je je abonnement (ja, je koopt de telefoon, maar deze is onherroepelijk gekoppeld aan het abonnement in de huidige opzet) afsluit. Of je krijgt een formulier mee die je thuis kunt invullen en, jawel, terug moet sturen (een analoge variant van de iTunes activatie dus) voordat je je telefoon opgestuurd krijgt.

Ja, andere telefoons kun je gewoon kopen. Maar het heeft geen zin om die met de iPhone te vergelijken. De vergelijking moet je trekken met andere telefoons die eveneens aan dure 2-jarige abonnementen worden gekoppeld en dan zul je zien dat de moeite die je moet nemen eigenlijk niet eens zo heel erg veel blijkt te zijn. Relatief dan.

Maar ok, dit is reeds uitgebreid besproken in eerdere nieuwsartikelen en verdient het dus niet om meer woorden aan te bevuilen...

[Reactie gewijzigd door Eskimo0O0o op 3 juli 2007 21:51]

Wat een ongelovelijk bullshit verhaal, sorry.
Ik koop mijn telefoons altijd gescheiden van mijn abbo's. Ja het is iets duurder en nee, dat interesseert me als zakelijke gebruiker niet. Ik koop dus een abbonement wat bij mij past, en strijk de bonus op voor de telefoon die daar bij hoort. Dat geld gebruik ik dus weer om een telefoon erbij te kopen die ík wil, en die dus meteen compleet simlock vrij is. abbo switchen ? geen probleem. het kost geen drol om af te kopen of anders laat je hem gewoon dood bloeden. geen telefoonmaatschappij die mij de regels op gaat leggen.
Ik heb daarom nog nooit een telefoon hoeven activeren, het was altijd sim erin en bellen. true plug and play dus.
Als ik dit zo hoor zit ik in een vendor lockin van Apple die ik van Microsoft ook nooit zou vreten, laat staan van een telefoonmaatschappij, dus eerlijk is eerlijk, die iphone komt er bij mij ook niet in.
Ik WIL geen itunes bagger op mijn PC's en netwerk. Ja ik heb alle rechten, ook in mijn bedrijfsnetwerk, maar itunes is een no-go.
Ik koop wel weer een nokia.

[Reactie gewijzigd door UptownWings op 4 juli 2007 00:48]

Ja, maar er is dus wel een verschil met normaliter, want daar gebeurd het in de winkel en hoef ik zelf thuis geen troep te installeren... iTunes is gewoon 1 grote bagger zooi die er bij mij dus nooitentenever op komt..
Je hebt iTunes nodig om het ding uberhaupt te kunnen gebruiken? what the hell?
Wat dacht je dat activesync was? En eigenlijk werkt de meeste functionaliteit van een PDA ook alleen met Exchange en/of outlook... dus jah... ook microsoft is er min of meer schuldig aan.

edit reactie: Ja uiteraard heb ik het dan over Pocket PC's met Windows Mobile e.d. er op. Het is echter wel zo dat veel apparaten standaard Exchange/Outlook sync. aanbieden. Palm is de laatste tijd ook niet meer echt populair, of heb ik het dan mis?

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 5 juli 2007 02:18]

haal je wel een beetje dingen door elkaar, niet microsoft, maar de PDA-bouwers zijn schuldig, zij maken immers geen software voor oa Linux
Windows Pocket PC edition (gemaakt door MS)

Ik heb een ipaq, kost me zeer veel geld om deze op groupwise te krijgen...

[Reactie gewijzigd door Yalopa op 4 juli 2007 07:34]

Je hebt iTunes nodig om het ding uberhaupt te kunnen gebruiken? what the hell?
Moest microsoft eens proberen, zo'n truuk,
Je hebt helemaal gelijk, Microsoft zou zoiets nooooooit doen, kijk maar naar de Zune }>

[Reactie gewijzigd door Carbon op 3 juli 2007 22:18]

Dit is een telefoon, geen mp3-speler...

Windows Media player biedt trouwens de mogelijkheid om jouw bibliotheek te synchroniseren met tal van verschillende apparaten (Creative Zen bijvoorbeeld...)
ik vind het ook bagger, tot zo ver ik weet is er geen eens i tunes voor linux hoe wil ik zo'n ding nu activeren?
Zonder iTunes mis je volgens mij een aardig aantal opties van de iPhone, ik vraag me af of deze dan de aanschaf nog wel waard is.

Wat is overigens het nut van een simlockvrije iPhone, je moet er in de winkel een abbo bij afsluiten, dus daar kom je toch niet onderuit.
De vraag is of mét itunes de aanschaf 't nog steeds waard is?

Je kan deze telefoon met 8gig opslag niet gebruiken als usbstick, eerst itunes installeren zal je gelieft maken bij je baas....
de mogelijkheid om de iPhone te gebruiken als externe opslag (iets wat met de iPod ook werkt zonder installatie van iTunes als je die functie thuis hebt aangezet) komt eraan. Veel gebreken zitten er - volgens geruchten dan - aan te komen met updates van voor oktober.
oftewel.. ze hebben het product veel te vroeg op de markt gebracht.
Eigenlijk is dit gewoon nog een beta versie
Als je een USB stick wil hebben, waarom koop je dan geen USB stick? Veel goedkoper, compacter, compatibeler, lichter en robuster dan een iPhone.
Helaas is de IPhone niet geschikt voor onze gsm ferquentie, dus heb je een luxe zeer dure PDA, zonder telefoon mogenlijkheden.
De iPhone is juist wel geschikt voor het GSM netwerk. Alleen UMTS kan nog niet.
Hoe vaak blijft die onzin nou nog opduiken? De iPhone is een Quad-band-toestel (850, 900, 1800, 1900 MHz) en kan dus gewoon de Europese frequenties gebruiken. bron
MMS doet 'ie trouwens ook niet.
Wel email, met alles er op en er aan.
Wat een uitspraak?! Alsof iemand met linux een iphone zou kopen. Linux gebruikers horen niet onder de doelgroep van Apple. Wie met linux werkt doet dat niet omdat het beter is maar omdat het goedkoper is en voor een rits principes die een iPhone koper gewoon koud laat. De linuxers die voor kwaliteit gaan zijn allang overgestapt op OS X omdat het gewoon linux plus daarbij nog eens zoveel meer is.

Ik ben helemaal geen linux basher maar linux gebruikers die zeuren dat een iPhone niet werkt met linux zitten op het verkeerde besturingssyteem te werken. Ik kan me moeilijk vorstellen dat er ook maar iemand met linux droomt van een iPhone die niet linux op draait.
Ik kan me moeilijk vorstellen dat er ook maar iemand met linux droomt van een iPhone die niet linux op draait.
Ik denk dan je hier nagels met koppen slaat: Wie gebruikt linux?
Mensen die geen geld willen uitgeven aan een OS: dan zal deze phone ook te duur zijn
Mensen die vanuit een princype Open source willen: de iphone is zo closed als wat (net zoals nokia etc)
Mensen die gewoon meelopen met de tegenbeweging

Ik vraag me af hoeveel mensen hier die flamen op het verplichte iTunes dat niet werkt op linux effectief een iPhone zouden kopen als iTunes wel op linux werkt. Deze reakties zijn dan ook makkelijk geplaatst..
De linuxers die voor kwaliteit gaan zijn allang overgestapt op OS X omdat het gewoon linux plus daarbij nog eens zoveel meer is.
(hier herken ik mezelf al enkele jaren in, ben ik nu een fanboy??)
LOL @ ignorant ramblings
lol - puur een statement van een macfanboy

het grote voordeel van linux is btw niet dat 't gratiz is, want als je goede support wilt kom je al snel bij bedrijven als redhat terecht, het grote voordeel van linux is, dat het gebaseerd is op Open Broncode, en je dus als feature x voor jouw niet werkt je het er zelf in kunt (laten) proppen,

voor de simpele consument die gewoon wil dat 't werkt betekend dit dat er keuze vrijheid is, tal van verschillende Desktops, mail programmas browsers office suites, media players enz enz...

bij de mac heb je nauwelijks dergelijke keuzes (in verglijking) tot windows, en bovendien zit je vast aan bepaalde hardware, die vaak alles behalve optimaal is voor wat jij er mee wilt gaan doen, mac is wat dat betreft net een MEDION pc - als 't werkt is 't leuk maar wee- jouw als je wat meer wilt dan de standaard meuk...
Wie heeft het over GPRS?? Apple niet..

Apple heeft duidelijk aangegeven waarom ze in de VS voor EDGE kiezen
- Is beter uitgerold dan 3G
- De 3G chip verbruikt teveel stroom
- De 3G chip is te groot

Over het HTC verhaal heb je iets met synergie.. de som is meer dan de losse delen apart. Ik snap nog steeds niet dat mensen denken dat meer features meer beter is.

Nee, met deze Lada willen ze niet de Europese markt op. Er is nog helemaal niet bekend met welke telefoon ze in Europa aankomen zetten. De geruchten gaan dat dit wel een 3G wordt, omdat er bijna nergens EDGE is in Europa.

En waarom triest? Volgens RTL Z heeft Apple in het eerste weekend wel even 700.000 iPhones verkocht. Ik ken geen enkele andere telefoon die dat voor elkaar heeft gekregen.

http://www.electronista.c...iphone.breaks.att.record/

[Reactie gewijzigd door Eswip op 4 juli 2007 00:06]

Ben met je eens dat de VS versie erg achterhaald is.
In de EU zal hij wel UMTS meekrijgen.
Wel zit er op je HTC geen 8gb ingebouwd, verder heeft jou HTC niet van die goede software.

Toch is het wel een erg propertiere product, en dit is iets wat Sony al jaren de das aan het om doen is, en als Apple zo door gaat, kan het fout aflopen.

Op dit moment gaat 't goed, gezien Apple een kleine wereld is, klein marktaandeel, en zich er specifiek op kan richten, maar sinds Apple aan het groeien is, en steeds meer markten aan het betreden is, en steeds minder een niche aan het worden is, zullen ze toch ergens tegen de lamp gaan lopen.
Ehh? Volgens mij ziet Apple de iPhone als een iPod met telefoon.
In MP3 spelers hebben ze niet echt een klein marktaandeel...
De iPod is bijvoorbeeld ook geen product van topkwaliteit hoor :) Die verkoopt ook als een tierelier dankzij drie dingen :

1) Gebruiksgemak
2) Design
3) De hype eromheen

De iPhone is niets anders dan een mobiele telefoon die aardig wat functionaliteit mist, maar wel een (goed?) touchscreen heeft. De drie bovengenoemde punten zullen er alsnog voor zorgen dat ze straks als warme broodjes in Europa over de toonbank gaan.
Vergeet gebruiksgemak maar. Als er iets is waar de iPod geen voorbeeld van is, dan is het wel gebruiksgemak. En ook de iPhone maakt een grote fout: een touch-screen is geen geweldige gebruikersinterface. (even kort: het geeft geen feedback/ je voelt niet wat je doet en je moet altijd kijken wat je doet. Bovendien kun je juist niet zien wat je doet omdat je met je vinger juist afdekt wat je moet kunnen zien er is niemand ter wereld die blind kan typen op een touchscreen).

Heb je wel eens geprobeerd het volume aan te passen zonder je iPod uit je zak te halen? of juist de ipod uit je zak te halen zonder per ongeluk het scrollwiel te bedienen? Een ipod moet je met 2 handen bedienen, het kan wel met 1 hand, maar dat kun je niet prettig noemen. En hoe ga je een telefoontje wegdrukken zonder naar je touchscreen te kijken? Het is geen toeval dat dat zo onhandig werkt, een iPod is gemaakt om gezien te worden, niet om ongezien zijn werk te doen.)

PS. raad eens waar ik een master in heb?

iMac, iPod en iPhone is 100% marketing. het is absoluut niet nieuw of uniek, maar het wordt je continue verteld dat als je een mp3-speler koopt, dat het dan vooral een iPod moet zijn. De iPod reclame met de zwarte silhoutten en de witte oortelefoons is vooral bedoeld om jou te laten herkennen wanneer je een iPod ziet, want een iPod koop je vooral omdat je ziet dat anderen hem hebben. (Het is dan ook heel belangrijk nieuws om te laten zien dat er rijen mensen in de winkels staan om een iphone te kopen en 'uitverkocht' wordt tegenwoordig als synoniem gezien voor 'mateloos populair' en 'de leverancier kan de vraag niet aan' ipv 'slechte levering')
PS. raad eens waar ik een master in heb?
Zo zie je maar weer 2 dingen:
* Ergens een master in hebben wil niet persé betekenen dat je het altijd 100% bij het rechte eind hebt.
* Gebruiksvriendelijkheid is iets subjectiefs.

Zelf heb ik al verschillende iPod's versleten. Heb nooit problemen gehad om het geluid harder of zachter te doen vanuit mijn binnenzak. Het is eenvoudig een kwestie van de lock knopje bovenaan uitschakelen en dan aan het 'draaiwiel' draaien. Daarna gewoon weer het lock knopje inschakelen zodat je niet per ongeluk van nummer wisselt, geluid harder doet, etc... Deze handelingen doe regelmatig en zonder enig probleem en kan me niet voorstellen dat ik er de enige in ben. Dit allemaal met 1 hand btw. Daarnaast: als je door je lijsten met artiesten, albums, playlists bladerd, dan werkt het wel weer superrelaxed met het scrollwheel (subjectief, maar volgens mij is het overgrote deel van de iPod gebruikers het hiermee eens). Hoe sneller je draait, hoe sneller je door de lijst heen bladerd.

Nu het punt over tactile feedback: nee, het is inderdaad niet mogelijk de iPhone te bedienen zonden naar het scherm te kijken. Aan de andere kant betekend het ook dat het lastiger wordt voor mensen om in de auto te bellen (goede ontwikkeling!), daarnaast zullen de meerderheid van de mensen toch echt gewoon door hun telefoonlijst / favorieten bladeren om mensen te bellen (ik loop nooit blind te typen op mijn telefoon, bijv.). Ook moet je de telefoon toch al tevoorschijn halen als je belt, immers: microfoon moet in de buurt van je mond zijn om je verstaanbaar te maken. Dus hoewel de iPhone wellicht niet voor jou doeleinden geschikt is, zou die voor mij zeker goed werken.

Tuurlijk is er sprake van goede marketing m.b.t. de iPhone. Aan de andere kant is het ook een beetje kort door de bocht om te beweren dat iPhone 'all style and no substance' is. De iPhone brengt zeker een hoop vernieuwingen in telefoonland en ongetwijfeld houdt de concurrentie Apple goed in de gaten en proberen ze binnenkort met een vergelijkbare interface en design op de markt te komen.

Het is wellicht verstandiger om nog geen ordeel te vormen, voordat we daadwerkelijk zelf de iPhone in de hand hebben gehad. Aan de andere kant zijn er al vele Amerikaanse recensies te vinden die toch wel een aardig beeld geven hoe eenvoudig / lastig de iPhone in gebruik is, wat de sterke en zwakke punten zijn, etc...

Een site die ik zelf wel hoog aanschrijf en die binnenkort een uitgebreide recentie zal plaatsen, is Ars Technica. Bij deze alvast een preview: http://arstechnica.com/jo.../iphone-first-impressions

Daarnaast is het voor iemand met jou opleiding wellicht interessant om enkele demonstraties te zien wat Apple gedaan heeft om bediening van de iPhone zo eenvoudig mogelijk te maken: http://www.apple.com/iphone/usingiphone/keyboard.html
Lijkt me toch heel bizar dat je via I-tunes (naar mijn weten bedoeld als mediaplayer) een gsm moet activeren.
je synchroniseerd op iPods ook foto's, contactgegevens en agenda met iTunes. Het is niet onhandig daar je iTunes toch al gebruikt. En het is beter te beveiligen dan een website die je met verschillende browsers kan bezoeken.
Begint het niet te lijken op het verschrikkelijke microsoft explorer-verhaal? Of nee, dit is van Apple natuurlijk, dat is anders.

Is modulariteit tegenwoordig uit ofzo, moet elk onderdeel alles kunnen en overal toegang tot hebben?
dat was destijds ook al onzin. ze zijn gek in Europa en hun heilige overtuiging in concurrentie. een bedrijf moet juist beschermd worden een compleet product te leven. Windows incl. Explorer en Media Player. En eigenlijk zou het overbodig moeten zijn om er speciale veiligheidssoftware voor te moeten aanschaffen. Maar ja, dat is de consument beschermen, niet de bedrijven.

Apple net zo. Echter, een iets andere invalshoek. De iPhone, plus iTunes is een totaaloplossing. Met de juiste software werkt het apparaat tenminste optimaal. iTunes is zegmaar de software die bij de telefoon hoort én extragratis kan je er ook muziek mee afspelen.

Alleen vervelend als je nog Windows 2000 hebt. Maar goed, als je wilt innoveren moet je ook dingen achter je laten die achterhaald zijn. Windowsgebruikers mogen blij zijn met ondersteuning voor XP en Vista. Dat was er bij de eerste iPod niet bij hoor.

Men heeft tegenwoordig wat te hoge verwachtingen van een markt - of eigenlijk verschillende markten - met vreselijk veel aanbieders. Alles werkt pas met alles als er één aanbieder voor dat alles is, en die aanbieder de enige is. En dan ook echt de enige voor alles wat je je kan bedenken. Net als bij mensen, iedereen begrijpt pas iedereen als die dezelfde taal spreekt.
"Windowsgebruikers mogen blij zijn met ondersteuning voor XP en Vista."

Nee hoor, Apple mag dar blij mee zijn anders zijn ze een goede meerderheid van hun klandizie kwijt ;) T'is echt niet zo dat ze Windows gebruikers een gunst hebben gedaan hoor... Als ze dat niet hadden gedaan dan hadden ze ook niet zoveel IPhones verkocht... hey leuk ding, die wil ik wel kopen... 500 dollar ok best duur maar toch.. owh wacht ff moet ik er zon peperdure Apple Laptop bij kopen ? of zon (ietwat minder dure) Apple systeem bij kopen ? Owh laat dan maar zitten....
En eigenlijk zou het overbodig moeten zijn om er speciale veiligheidssoftware voor te moeten aanschaffen. Maar ja, dat is de consument beschermen, niet de bedrijven.

DUH dat is juist NIET de consument beschermen, concurentie is namelijk goed 't houd je scherp, bovendien zijn vendor lock-ins op andere manieren niet goed, 't laat me namelijk fors betalen voor software waar ik nix aan heb,

waarom bijv moet ik perse windows ultimate kopen om gebruik te kunne maken van VM's terweil VMs 't enige is wat ik met windows doe, waarom zou ik z'n 10euro meer moet betalen voor windows omdat er media player (center) in zit, of dacht je nu echt dat 't niet in de prijs was mee-genomen,

een OS hoord gewoon een OS te zijn dat is, een Operating System een systeem dat je hardware beheerd en programma's toegang geeft tot die hardware, in principe 't liefste secure by designe maar aangezien dat in de echte wereld helaas niet goed mogelijk is, zijn er Antivirus bedrijven ontstaan, en ams MS of Aple daar in mee wille doen, mag dat natuurlijk best - maar dan wel als los (non-intergraal) product...
we zullen MS maar vragen m DX 9/10 er uit te laten dan? :X
@t-h,
laat me raden, jij hebt jezelf ook al laten chippen? (1984)
Wat zou de benzineprijs zijn als we maar één leverancier hadden?
En wat als jij nou dat product die de enige is niet goed vind?

Je bent geknipt voor de politiek :(
..en je bent ook een droomburger voor de mensen die de touwtjes in handen hebben.
ja heel leuk maar niet iedereen kan itunes installeren...de vraag is of ze bij de vereisten van dit ding er bij zetten dat je een pc met windows EN itunes nodig hebt...
ja heel leuk maar niet iedereen kan itunes installeren
Zo moeilijk is dat niet hoor? En als je geen rechten hebt dan hoor je het op die pc waarschijnlijk niet te installeren...
goeiemorgen windows-minded, hij heeft het over oa Linux
Heb het toevallig nog geprobeerd deze week maar helaas, je kan iTunes 6 alleen installeren, 7 werkt totaal niet.
itunes wil ook niet lopen en al helemaal geen iphone activeren op de 64bit versie van zowel xp als vista. dus met je windows rechten ben je er nog niet.

/edit linkje toevoegen
linkje naar artikel erover

[Reactie gewijzigd door bl0m5t3r op 4 juli 2007 02:36]

Ook windows 98 pikt de nieuwe itunes niet!
En voor mijn CP/M machine is er ook al geen versie!
de vraag is of ze bij de vereisten van dit ding er bij zetten dat je een pc met windows EN itunes nodig hebt...
Kun je zelf ook best even opzoeken op http://www.apple.com/iphone/specs.html:
Mac system requirements
Mac computer with USB 2.0 port
Mac OS X v10.4.10 or later
iTunes 7.3 or later

Windows system requirements
PC with USB 2.0 port
Windows Vista Home Premium, Business, Enterprise, or Ultimate Edition; or Windows XP Home or Professional with Service Pack 2 or later
iTunes 7.3 or later

[Reactie gewijzigd door 19339 op 4 juli 2007 02:48]

Dit is uitgezonderd 64 bit windows versies... de enige verklaring die ik heb gehoord, is dat microsoft de 64 bit versie aanduid als Windows x64 oid. Dus wanneer Apple als vereiste "Windows" noemt, is dat exclusief de 64 bit versie. Dat staat er niet echt duidelijk...
Eerlijkgezegd asociaal van apple...
en wat denk je van MAC os?
ik hoop dat je zelf ook snapt dat APPLE iTunes is gemaakt door Apple die het Mac gebeuren beheren...
Zullen we het gewoon "Mac OS" noemen? ;) MAC = Media Access Control :)
windows EN iTunes
Welnee, met een Macintosh kan het ook :Y)
Ik vind het bizar dat je een telefoon überhaupt moet "activeren".
Ik vind het uberhaubt raar dat iedereen zich hier druk om maakt. Ik vind het een slechte telefoon als je ziet wat je er voor terug krijgt.
De koppeling met andere producten zoals een vaste netwerkaanbieder en iTunes is hier sterk aanwezig, het is gewoon wachten om een (zoveelste) anti trust rechtzaak.en zo al die onzin niet meer nodig is.
vergeet ook niet dat deze gsm blijkbaar geen mms ondersteunt :?. dat is toch wel appart aangezien je voor 40 euro al een mms gms heb die zelf (slechte) foto's kan schieten.

[edit]
laat maar :+

[Reactie gewijzigd door Splorky op 4 juli 2007 12:05]

Een tweede methode om aan een abonnementloze iPhone te komen is het opgeven van een niet-bestaand sofi-nummer tijdens de activatie.
Uhm sinds wanneer is een sofi-nummer vereist om <insert random iets> te activeren. Ik vind je sofi-nummer wel erg persoonlijk om voor zo'n zaken nodig te achten.
Uhm, als je in NL een telefoon abbo afsluit moet je altijd nummertjes van je paspoort op het formulier invullen... Enig idee wat dat is? Juist, het nummer van je paspoort en je sofi-nummer... Volgende keer toch ff opletten als je een abbo afsluit zou ik zeggen... ;)
Ten eerste zijn 'die nummertje' in je paspoort een combinatie van paspoortnummmer, geboortedatum, geldigheidsduur en sofinummer. Je paspoortnummer (=documentnummer) is maar een cijfer of 10 lang bevat niet je sofinummer.

Ten tweede mogen ze je niet verplichten dit nummer te geven. (ze mogen alleen gegevens verplicht stellen die noodzakelijk zin voor het leveren van de gevraagde dienst of produkt, wet persoonsgegevens)
Tegenwoordig maken veel bedrijven zich er gemakkelijk van af door jou te 'identificeren' door een paspoortnummer of kopie van een identiteitskaart te vragen. Dat zou jou 'identificeren' omdat jij de enige zou zijn die daar over beschikt. Helaas doet juist het afgeven van die gegevens die 'identificatie' teniet.
Je sofinummer hoef je NOOIT bekend te maken (behalve bij je belastingaangifte en je werkgever, maar niet om een goed of dienst aan te schaffen).
Ze zijn tegenwoordig zelfs verplicht dit te vragen. Waarom denk je dat je enkele maanden/jaren geleden een brief van je bank hebt gekregen of je even met je legitimatie bewijs wilt langskomen?

Op elke officieel legitimatie bewijs staat namelijk ook je sofinummer (aka BSN - Burger Service Nummer). Banken, Verzekeringen, Financiele diensten en Telco's zijn tegenwoordig ivm met terrorisme bestrijding verplicht deze gegevens te vragen.

Waarom? Nou omdat ze dan de telefoon logs (die telco's moeten bewaren) kunnen koppelen aan jouw persoon.

Het BSN is het enigste unieke nummer dat de overheid aan jouw toekent. Vernieuw jij je paspoort, dan krijg je een ander nummer. Daar heeft de overheid dus niets aan.
aha, daar had ik nog niet aan gedacht!
Bij activeren was mijn eerste gedachte het toetstel/de software te activeren om het te kunnen gebruiken, zoals je dat bij software ook (meestal) moet doen.
Het activeren van het abonnement had ik nog niet aan gedacht :)
Het gaat hier ook om de activatie van bepaalde onderdelen van het toestel als ik het zo lees. Anders zou ik er zo een andere simkaart in kunnen rammen.
Echter, het toestel werkt voor een gedeelte niet bij een andere abonnement/simkaart, dus is de activatie daadwerkelijk voor het toestel en niet alleen voor je abo.
oh jawel je kan het sofi nummer op de iPhone omzeilen door alle cijfers te vervangen door het cijfer 9
Prachtig om te zien hoe mensen die de iPhone verafschuwen toch op ieder bericht, over een telefoon die ze nog nooit in de handen hebben gehad, reageren.
Ik denk persoonlijk niet dat Tweakers bezoekers hoofdzakelijk de doelgroep van dit apparaat is. Over het algemeen kopen mensen wat ze goed achten. Daarmee zeg ik niet dat de iPhone goed of slecht is, dat laat ik in het midden.

Ik stoor me gewoon aan mensen die overal direct hun oordeel over hebben zonder eerst een objective blik te hebben geworpen en bijvoorbeeld bij de iPhone het apparaat eerst in de handen hebben gehad.

De iPhone ziet er gelikt uit. Ik heb hier een HP pda met Windows mobile en daar ben ik niet tevreden over. Ik wacht de recensies van de iPhone af maar als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat het veel slechter dan een Windows mobile machine kan zijn...
Nou, je hebt daar net een prachtig voorbeeld van gezien in de VS. Zal ik het even voor je samenvatten?

- ontwerp een apparaat waar er al miljarden van verkocht zijn: een gsm
- sluit een wurgcontract af met de grootste gsm-provider zodat die zich in allerlei vreemde bochten wringt om het jou naar de zin te maken
- Ontwikkel een user interface en applicatiesoftware voor dat apparaat waar de voltallige pers van begint te kwijlen
- organiseer een marketing campagne die zo ongeveer de hele wereldpers gek maakt en die klanten lang voor de verkoopdatum al in de rij laat staan
- verkoop er een half miljoen van in het eerste weekend.

Da's alles. Succes en we zien je wel in de Quote top 10, toch?

:)
hoe lang duurt het voodat ze er linux of windows op hebben draaien?
met die psp hadden ze dat ook redelijk snel voor elkaar, al duurde het booten 20 minuten 8)7
zal je er ooit mee kunnen bellen? ik vraag me stellig af wat je eraan hebt om Linux op een iPhone te draaien. Daarmee haal je het sterkste punt van de iPhone weg: de geweldig vriendelijke software.
er zijn genoeg mensen niet "helemaal" tevreden met de firmware van hun ipod, en daar zijn inmiddels ook tientallen versies van te vinden, meeste gebaseerd op linux. ;)

waarom zou het voor een gsm anders zijn? die smartphones met windows erop zijn ook niet alles hoor :X
"Effectief heeft de koper zo een iPod met wifi en pda-functies"

Lijkt me toch wel een hele dure en omslachtige wijze om aan de beschreven functies te komen. Voor ditzelfde geld koop je namelijk een normale iPod en een normale PDA. Toegegeven, dit zit dan niet in één apparaat, maar ik betwijfel het of bovenstaande techniek zo gretig wordt toegepast door tweakers, als bijvoorbeeld het omtoveren van een Xbox in een XBMC destijds...

Aantrekkelijker, nee uitzonderlijk interessant zelfs, wordt het natuurlijk wanneer de belfunctie wél gebruikt kan worden in combinatie met een of andere hack.

[Reactie gewijzigd door Eskimo0O0o op 3 juli 2007 21:52]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True