'Apple kondigt maandag Europese iPhone aan'

Het gerucht gaat dat Apple al aanstaande maandag bekend zal maken wanneer de iPhone in Europa beschikbaar zal komen. Het bedrijf zou met distributiedeals met een drietal bedrijven de laatste obstakels uit de weg hebben geruimd.

Europese iPhoneBron van het nieuws is de doorgaans goed geïnformeerde eWeek- en NewsWireless-redacteur Guy Kewney, die wist te vertellen dat de distributie van de iPhone in samenwerking met telco's Vodafone en T-mobile en retailer Carphone Warehouse zal geschieden. Belangrijker nog is het bericht dat de Europese consument direct de beschikking over een nieuwe versie zal krijgen, die in tegenstelling tot de Amerikaanse editie voorzien zal zijn van heuse 3G-ondersteuning. Terwijl Amerikanen het met Edge-functionaliteit moeten doen, zou de Europese iPhone van meet af aan hsdpa-support krijgen. Reden voor deze rappe koerswijziging is volgens Kewney de vele kritiek die Apple nog voor zijn telefoon goed en wel is uitgebracht, voor zijn kiezen kreeg.

De iPhone zou over uitstekende internetfunctionaliteit beschikken, maar bij gebrek aan iets beters dan Edge zouden de Amerikanen daar maar weinig plezier aan kunnen beleven. Ook de beslissing om met meer dan één telco in zee te gaan zou door kritiek op het Amerikaanse model zijn ingegeven: de minimum abonnementsprijs van zestig dollar per maand zou Apple hebben doen inzien dat er in Europa wel wat concurrentie tussen aanbieders mag zijn. Overigens zou ook de geringe marktpenetratie van Apple Stores in Europa een reden zijn om met meerdere distributeurs in zee te gaan. Hoewel het nieuws volgens Kewney maandag officieel naar buiten zou worden gebracht, zal de iPhone op ons continent voorlopig nog op zich laten wachten. De verwachting is echter wel dat de Applefoon nog dit jaar de Atlantische Oceaan zal oversteken - al zal uiteraard even moeten worden afgewacht of Kewney het wel bij het rechte eind heeft.

Door René Wichers

Eindredacteur

29-06-2007 • 15:49

94 Linkedin

Bron: NewsWireless

Reacties (94)

94
91
22
16
0
55
Wijzig sortering
Ik snap eigenlijk niet waarom Apple zo aanstuurt op een koppeling van de iPhone met maar 1 telco.

Gooi het protocol open en biedt telco's de optie om zaken als 'visual voice mail' mogelijk te maken op hun eigen netwerk.

Tenslotte is appel allereerst een verkoper van de hardware...
Twee redenen die ik zie.
Eerste reden is dat dit is hoe de US markt in elkaar zit. In de US kan je bijna geen losse toestellen kopen, alles wordt verkocht via de Telco's en deze dicteren wat er allemaal wel/niet met de telefoons kan (b.v. BlueTooth of Java uitgeschakeld :/).

Tweede reden is dat Apple graag zoveel mogelijk van de gebruikerservaring in eigen hand houdt. Als ze een exclusief contract met een aanbieder hebben kan Apple veel meer eisen stellen aan de kwaliteit en de voorwaarden. Als ze de telefoon gewoon op de markt gooien dan hebben ze hier verder vrijwel geen controle meer over.

Ik hoop iig zelf ook dat Apple snel dit apparaat op de Europese markt zet voor een schappelijke prijs en zonder een verplicht abonnement. Zit niet te wachten op weer een telco switch en ik wordt sowieso niet blij van dat soort koppelverkoop. Verder moet Apple ook eerst een fatsoenlijke API voor externe developers hebben voor ik dit ding ga kopen. Een telefoon van > 500 euro waar je niet eens zelf programma's op kan installeren is me echt wat te gortig :)
Koppelverkoop vindt ik niet erg en het feit dat ik al bij vodafone zit (wat ik persoonlijk trouwens een van de beste aanbieders vindt) maakt dit voor mij wel interesant. Echter moet het koppelverkoop wel te doen zijn, €60,- per maand vindt ik dus echt niet interesant aangezien ik niet eens zoveel bel per maand. Ik heb vorig jaar een mooi abbonementje op de kop getikt voor €20,- in de maand voor een Nokia N70, de totaal kosten (voor 24 maanden dus) waren goedkoper dan het los aankopen van het toestel, dat vindt ik een leuke deal :) Met de iPhone zie ik dit niet zo snel gebeuren omdat Apple inderdaad overal controle over wilt houden, ik hoop echter wel dat dit toestel los te kopen is en dat ik er dan zelf een abbo aan kan hangen of beter nog prepaid in kan doen. Internet op de mobiel vindt ik nog steeds niet interesant, het werkt allemaal vrij langzaam en je hebt een te klein scherm. Op mijn N70 zit wel 3G maar via vodafone het internet op is toch vrij lastig (bepaalde poorten staan dicht bijvoorbeeld, ik kan nog steeds geen e-mail ophalen via een mail client bijvoorbeeld, of msn'n), dus dat schiet ook niet echt op...

Ik ben wel benieuwd, Apple vindt ik altijd erg mooi en erg goed, alleen wel vrij duur maar dat heb ik er (met mate!!!) wel voor over.
Anoniem: 143786
@Soepstengel1 juli 2007 18:57
Nou dat ligt toch echt niet aan het netwerk want ik gebruik MSN en POP3 op mijn E61 bij VF.
Volgens mij heeft het niets met gesloten protocollen te maken. Apple zal het wel willen, het zijn de telco's die ook mee moeten willen doen aan Visual Voicemail.

Ten eerste moet een telco wijzigingen doorvoeren in hun apparatuur om het mogelijk te maken, dat kost geld. Ten tweede lopen de telco's inkomsten mis als mensen niet meer verplicht al hun voicemails af moeten luisteren.

AT&T krijgt waarschijnlijk een hoop nieuwe klanten erbij en een hoop extra publiciteit dankzij de iPhone. Dat maakt voor hen de investering in Visual Voicemail de moeite waard. Als Apple de iPhone los zou hebben verkocht en zonder sim-lock kun je er donder op zeggen dat de meeste telco's geen zin zouden hebben in aanpassing van hun apparatuur zodat Apple goede sier kan maken.


Een extra reden om met één enkele telco in zee te gaan is volgens mij dat dat de enige manier is om de macht van de telco's te breken. Telco's zijn heer en meester in telefonie land. Als jij als telefoonfabrikant geen gebruik kunt maken van de publiciteit en distributiemogelijkheden van een telco wordt het op de markt brengen van een nieuwe telefoon bijzonder lastig. Ik meen me te herrinneren dat Nokia in het verleden het fors aan de stok heeft gehad met diverse telco's en nogal eens in het stof heeft moeten bijten.

Afgaande op de geruchten heeft Apple AT&T nogal onder druk moet zetten om bepaalde zaken voor elkaar te krijgen. Iets wat waarschijnlijk alleen lukte door AT&T in ruil 5 jaar exclusiviteit te bieden.

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 29 juni 2007 16:14]

Omdat ze in amerika niet zo ver staan met moibilofoons als in europa. AT&T heeft de grootste dekking. Het heeft geen zin met allerhande telco's te werken als die niet overal dekking bieden. Ook stelt Apple zeer hoge eisen aan de telco's waar tot nu toe enkel AT&T wou op ingaan. In europa zou Apple het blijkbaar moeilijker hebben om een telco te vinden.
Heeft waarschijnnlijk te maken dat er in europa nauwelijks (meer) aanbieders zijn met een edge netwerk. Zondef edge netwerk is het apparaat waardeloos.
Je zou dan alleen maar kunnen internetten via wifi. Dat is op veel plaatsen niet mogelijk.
Ik las in een eerder bericht dat ze in zee wilden met orange omdat die op europees nivo het grootste edge netwerk hebben.
Lijkt me vrij simpel, Apple wil een vinger in de pap houden :). Zelfde geldt voor de beperkte mogelijkheid alternatieve software te maken voor de iPhone.

Dat neemt niet weg dat ik het met je eens ben hoor, erg jammer. Als Apple het protocol opgooit zal de prijs sneller zakken, en meer concurentie. Dat biedt ook voordelen voor Apple, meer verkopen :) Erg jammer dat ze het niet doen ;(
Ik vraag me af hoe dit in België gaat verdeeld worden, aangezien het in België verboden is om een toestel met telco abbo te verkopen, wet op de koppelverkoop !
de minimum abonnementsprijs van zestig dollar per maand zou Apple hebben doen inzien dat er in Europa wel wat concurrentie tussen aanbieders mag zijn.
In de VS is de abonnementsprijs voor de iPhone nagenoeg identiek aan die voor andere toestellen (zelfs iets lager volgens sommigen, als je dingen als 'visual voicemail' in valuta uit gaat drukken.

Ik denk dat concurrentie geen argument is voor meerdere providers, als die er al zijn. Het lijkt me logischer dat Apple vindt noch Vodafone, noch T-Mobile een volledig acceptabel pan-Europees netwerk hebben (Vodafone is bijvoorbeeld in Oost-Europese landen een kleine budgetprovider - dat past niet bij de 'Premium' iPhone). Ik zie dan ook eerder gebeuren dat in sommige landen T-Mobile, en in andere Vodafone de unieke iPhone-provider is. Ervan uitgaande dat e

[Reactie gewijzigd door Arthur op 29 juni 2007 15:58]

Deze vlieger gaat sowieso niet op in Belgie, omwille van de wet tegen koppelverkoop is het hier verboden om gelockte gsm's te verkopen en zijn er ook geen gesponserde deals van telecom providers hier in belgie.

Als apple hier wil verkopen zal het een simlockvrije versie moeten uitbrengen hier, hopelijk doen ze dat ook, als er dan ook nog 3g support is dan koop ik er ook zeker eentje :)
Gelijk heb je... helaas zou ik daar maar niet te hard op hopen. De Belgische markt is veel te klein.
Zie maar naar de pc markt... Geen Sony desktops, samsung notebooks hebben lang op zich laten wachten,...
Anoniem: 180516
@Zavantas29 juni 2007 18:28
volgens mij is belgie niet het enige land waar het niet mag.
Ik vraag me af of dit wel klopt. Apples vaste introductiedag is dinsdag en niet maandag. Eerdere geruchten hadden het over mogelijk een uitstel in Europa tot mei/juni 2008. Ik vraag me dus echt af of dit wel zo snel zal geschieden.
Bron van het nieuws is de doorgaans goed geïnformeerde eWeek- en NewsWireless-redacteur Guy Kewney
Misschien normaal goed geïnformeerd, maar in de Apple wereld is hij niet bekend. Je moet bekend zijn met Apple om goede voorspellingen te kunnen doen. Apple kan sommige projecten maandenlang achterhouden, zonder dat ze een release zien. Dus dat kan hier ook best zo zijn. Ik kaats dit gerucht af, omdat er over een maandag wordt gesproken en dinsdag is altijd Apple introductiedag, dus ik denk dat dit pure onzin is.
Apples vaste introductiedag is dinsdag en niet maandag.
Ja en er zou ook geen .10 versies OS X komen en Leopard zou in het voorjaar komen. Apple wordt klaarblijkelijk volwassen en doet aan die kinderlijke patroontjes niet meer mee.
Anoniem: 217733
@Gustaaf43730 juni 2007 09:23
Leuk dat je een apple fan bent maar om nu te stellen dat apple journalisten hele andere mensen zijn met hele andere methodes is natuurlijk een beetje vreemd. Apple is niet het enige bedrijf op deze wereld dat dingen achterhoud zonder een release oid. Het enige wat je nodig hebt als journalist voor een primeur, is een lek binnen een bedrijf, of wat waarschijnlijker is: een PR persoon die eens de bal toewerpt en informatie "lekt" omdat een journalist een veel te positieve recensie hebt geschreven over een product.

De geloofwaardigheid van een journalist (voor mij iig) hangt van hele andere dingen af dan of die bekend is bij de apple fanaten. Ik zou zelfs denken dat neutrale journalisten die niet meedoen met de hype juist helemaal niet bekend worden bij apple fanboys.
De iPhone is niet gemaakt voor de zakelijke markt, hier zijn al genoeg concurrente die meer leveren dan de iPhone kan. Denk aan 3d party fatsoenlijke software, push mail en een toetsenbord. Ja op een scherm is het leuk typen, maar Compaq, Palm en Co hebben dit al jaren geleden uitgeprobeert en ondervonden dat het toch niet zo practisch is als dat het lijkt.
Als ze de iPone succesvol willen maken zorgen ze ervoor dat ik 'm kan krijgen tegen een redelijke prijs, en niet de 600 usd in de US zal 600 Euro hier worden en dat ik me daarnaast nog eens moet laten lijmen aan een asociaal duur pakket. Nee Apple.. leuk ontwerp.. maar houd het hier maar bij.. over een klein half jaartje heeft Motorola, Nokia & LG ook wel een soort gelijk model... oh.. de Prada kan ik al krijgen :p
Ik raad je toch zeker aan om de filmpjes over het iPhone keyboard eens te bekijken, apple heeft duidelijk nieuwe technieken ontworpen om een onscreen keyboard handiger te maken, het voorbeeld dat ze geven is wanneer je tim hebt ingetypt en je wilt het woord time maken, dan weet het keyboard dat timw en timr niet bestaan en word het raakvlak van de e groter.

Mail push zal ook zeker komen, google zou zelfs voor de iphone mail push inbouwen via gmail.
Dat is dus een soort van T9, heeft Windows Mobile en Sybian ook..
no way dat het t9 is.. het is _veel_ slimmer.. kijk het filmpje maar, en je zult het zelf zien.
Hoeveel slimmer

Als het van tim TIME maakt, dan vraag ik me af hoelang het duurt voor hij fietsenstalling kan spellen

alles staat hand in hand met het woordenboek, dus net als t9 is het net zo slim als de gebruiker die de spelfouten maakt
Het vult geen woorden aan zoals T9, maar het keyboard wordt "gevoeliger" voor bepaalde letters afhankelijk van het woord wat je intikt. Mocht er twijfel zijn tussen een 'w' en een 'e' als je al 'tim' ingetikt hebt, dan zal hij kiezen voor de 'e' in plaats van de 'w'.

Ik heb de 24 minuten lange demo video van de iPhone gekeken en ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Het overtreft zeker mijn huidige Windows Mobile smartphone in gebruikersvriendelijkheid. Echter UMTS of HSDPA is toch wel een vereiste hier in Europa. En Apple moet ook de ontikkeling van 3rd party software mogelijk maken, ook voor de kleine software ontwikkelaar. Zo komen er tenminste leuke en handige tooltjes beschikbaar die het gebruik van zo'n telefoon vaak enorm verbeteren.
Ja, de functionaliteit is dus anders, maar is wel op zelfde woordenboek principe gebaseerd. T9 vult het automatisch aan (met evt. lijst suggesties) en de iPhone variant geeft alleen suggesties ;).
het is simpelweg T9: voorspellen welk woord je wil typen...
Ik meen gezien te hebben in de Macworld Keynote 2006 dat push email wordt ondersteund, weliswaar alleen in combinatie met yahoo! mail.
In elke recentie is ondertussen al toegegeven dat het onscreen keyboard na enkele dagen gewenning even goed werkt als een fysiek toetsenbord. Niet persé beter, maar zeker niet slechter.
De vraag is natuurlijk wel of dit aanslaat, het schijnt lekker te werken wanneer je 5 dagen flink oefent en leert het toetsenboard te "vertrouwen". Ik begrijp wat ze bedoelen, maar ik denk dat jan-met-de-pet die de iPhone voor de heb koopt, hier veel moeite mee gaat krijgen. Een gewoon toetsenboard is duidelijk, een onscreen toetsenboard vertrouwen is wel wat anders. Mij lukt het wel, maar geldt dat voor iedereen...en dus het commerciele succes?

Overigens zijn er nog aardig wat zaken aan te verbeteren, zo schijnt het toetsenboard alleen in Safari ook in de veel handigere landscape-mode te werken. Veel handiger, aangezien het board dan breder is. Software-update moet dit mogelijk kunnen maken lijkt mij.
Ik denk dat je vergeet dat we in Nederland verwend worden door de goedkope telefoons. Een telefoon die in de US 600 Dollar kost, met een abbo van 60 dollar per maand zal in Europa een stuk goedkoper zijn.

Persoonlijk schat ik rond de 200 a 250 euro, bij een abonnement van 30 euro per maand. 60 Dollar is niet 'overdreven' duur in de VS, het is gewoon normaal voor een fatsoenlijke telefoon, en de providers geven daar geen leuke kortingen op telefoons.

Als je gaat kijken naar wat je krijgt voor die 60 dollar per maand word de iPhone door sommigen zelfs goedkoper genoemd dan andere telefoons, omdat je bij de iPhone die speciale voicemail krijgt.
Het schijnt dat in de eerste generatie iPhone die nu in de VS gelanceerd wordt al gebruik wordt gemaakt van het Exchange protocol. Apple schijnt een licentie te hebben genomen op ActiveSync bij MS.

http://www.thinksecret.co...face/source/iphone03.html

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 29 juni 2007 16:17]

De aandacht om dit ding verbaast me. Net was het ook bij het RTL nieuws en Editie NL. Waarom bericht iedereen ineens zoveel over dit Apple telefoontje en hoor je over de nieuwe Nokia's nooit wat?
Anoniem: 224443
@Andros29 juni 2007 22:12
De aandacht voor dit ding is vooral te danken aan MS. Apple heeft het voor elkaar gekregen om met haar eerste apparaat een reuzesprong te maken in de ontwikkeling van PDA's terwijl MS die al jaren bezig is, nog is blijven steken in het priegelOS winCE. Als je de venstertjes bekijkt waar je de opties moet aanklikken vraag je je af wat die MS-ontwikkelaars in hun koffie hebben gehad.....zeer gebruiksonvriendelijk. iPhone is precies op dat gebied een sprong voorwaarts.
Omdat dit de eerste phone is met bewegingssensor en multi-touch scherm?
En omdat het een telefoon is van Apple. De meeste media in Nederland zien Apple volgens mij als een revolutionair bedrijf. (Wat in sommige punten ook zo is) Daarom zou alles wat Apple uitbrengt revolutionair zijn en extra media aandacht verdienen.
Denk je dat ze bij RTL nieuws en Editie NL weten wat dat is? :D

Apple heeft hype nodig om z'n producten te verkopen en kennelijk weten ze dat bij de nieuwsprogramma's te genereren. Apple is trouwens niet de enige die dat doen hoor. Ik verbaas me net zo over de berichtgeving die er bij de verschillende journaals is voor producten van Microsoft en Sony.
Anoniem: 180245
@Dutch_Razor1 juli 2007 16:20
Nee, het is helemaal niet de 1e phone met multi-touch scherm! Iedereen heeft het daar maar steeds over, echte is het veel belangrijker de manier waarop apple bepaalde zaken integreerd in een telefoon en de manier waarop hij intiutief werkt.

Dat de multi-touch scherm er in zit is gewoon een gevolg van het feit dat die dingen net overal uitontwikkeld zijn en op de markt komen. Zoveel leveranciers zijn er niet van die dingen en het feit dat de LG Prada nu er ook net mee komt en sommige andere providers maakt het al duidelijk dat dat de echte reden is. Want hoe goed je spionage ook is..zo snel maak je dit niet na..
Apple is een _heel_ groot bedrijf.. dus is het vooral financieel interessant.. Daarbij komt van Nokia elke paar maanden wel weer een nieuwe telefoon uit..

Dit is toch wel behoorlijk interessant.. zo'n groot bedrijf dat een totaal andere markt in stapt.
Maar waarom dan alleen Apple? Microsoft wilde ook de MP3 markt inspringen met de Zune, hoor je weinig van. Waarom Apple dan wel?
Zo werkt de media gewoon, elkaar nalullen. De Media is veel minder intelligent dan je zou vermoeden hoor.
Anoniem: 56924
29 juni 2007 16:19
Vergeet je wel bij de vermelden dat de iPhone 11mm dik is, een pak minder dan normale smartphones.

Edit: En slechts 0,1 mm dikker dan de Samsung U600 volgens mij de dunste telefoon tot nu toe.

[Reactie gewijzigd door Dutch_Razor op 29 juni 2007 19:01]

Wat ik niet begrijp is de ontstellend langzame reactie van Microsoft op deze enorme bedreiging op de markt waar ze tot voor kort hegemonie kon kraaien. Wie gaat straks nog priegelen in Windows Mobile 6??

de zakelijke markt. dit is toch speelgoed.
Anoniem: 224443
@rhos29 juni 2007 22:02
Verklaar je nader...ik had het over de oorverdovende stilte bij MS nu Apple met dit apparaat komt, sterker nog...MS komt met windows mobile 6 wat nauwelijks iets toevoegt aan wm5...en eigenlijk nog nauwelijks een vooruitgang is v ergeleken bij 2003(SE). Oftewel MS staat nagenoeg stil en Apple gaat erop en erover om in Mart Smeets termen te spreken...
* Bedrijven die hun personeel uitrusten met Windows Mobile gebaseerde apparaten hebben daar goede redenen voor, zoals bedrijfs eigen applicaties. Je kunt voor de Iphone niks zelf ontwikkelen, dus het is geen optie voor dit type zakelijk gebruik.

* Bedrijven wisselen doorgaans niet van netwerk provider alleen omdat de lokale Mac gebruiker dat zo graag wil.

* Bedrijven geven niet graag geld uit een apparaten die met name op consumenten gericht zijn. Ik zou mijn personeel niet zomaar een Ipod kado doen.

Ik weet zeker dat ik mensen ga tegenkomen die dat ding zakelijk zullen gebruiken, maar dat zijn dan gegarandeerd dezelfde mensen die me een paar jaar terug bezworen dat video conferencen via je mobiele telefoon het helemaal ging worden.
Ik verwacht niet dat Windows Mobile gebaseerde apparaten ernstig te lijden zullen hebben onder de komst van de Iphone, veruit de meeste gebruikers van die toestellen gebruiken 'm in professionele context, en daar ga je gewoon niet mee fucken alleen maar omdat een ander toestelletje effe quasi hip is.
Ik ben benieuwd naar de prijzen en of 'ie dan ook te gebruiken is zonder sim kaart, gewoon als iPod en internet device.
Nou in België is dit door de wet van koppelverkoop niet toegelaten, de Iphone moet hier zonder SIM worden geleverd, ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. In eerdere berichten stond dat hij altijd met contract ging verkocht worden.
In het ergste geval kan Apple ervoor kiezen om de iPhone niet uit te brengen in België? Het is hun apparaat dus ik neem aan dat ze die keuze hebben.
denk dat je per se een sm kaart nodig hebt als je die als internet device wilt gebruiken.. of in elk geval als je die overal wilt gebruiken, anders ben je afhankelijk van wifi bijvoorbeeld...
Of jij snapt niet dat de iPhone ook 802.11b/g Wi-Fi heeft, waarvoor geen SIM-Kaart benodigd is.
Snap dan zelf even dat de iPhone geactiveerd moet worden voordat je er ook maar iets mee kunt doen. Zelfs voor iPodje spelen doet 'ie niet ongeactiveerd en simloos.
Dat is voor de VS - ik denk dat dit in Europa niet toegelaten is. In de VS moet je inderdaad activeren waarschijnlijk door het exclusiviteitscontract (anders koop je een iPhone en steek je er een andere SIM kaart in).
Ik denk dat je gelijk zult hebben. Mijn Sony Ericsson bijvoorbeeld is ook niet als walkman te gebruiken zonder simkaart.
Dat is trouwens niet bij alle telefoons zo, mijn Nokia E60 doet het prima zonder SIM kaart, je kan er zelfs mee bellen over WiFi als SIP/VoIP telefoon. En websurfen, MP3's luisteren, alles wat je normaal ook kan. Alleen niet GSM/UMTS'en.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 30 juni 2007 17:57]

De iPhone ondersteunt toch geen 3G/UMTS ?
nee, wel -zoals ook in het berichtje staat - Edge wat volgens mij onder 2.5g valt.

EDGE gaat over gsm/GPRS heen, en is niet iets nieuws zoals UMTS.
In nederland kon/kan je bij telfort gebruik maken, maar na de overname van KPN niet meer. UMTS gaat ook sneller helemaal als er ook hsdpa ondersteuning is, ik geloof dat dan de snelheid max 1.8mbit is.

In europa zijn ze al wat verder met het uitrollen van UMTS dekking dan in Amerika, bovendien de meeste telefoons ondersteunen tegenwooridg UMTS, helemaal de telefoons waar de iphone mee zal gaan concurreren.
Anoniem: 194366
29 juni 2007 15:51
Wat is het nou weer, om aan te kondigen dat je iets gaat aankondigen...
Maar goed, eindelijk dan he :)
Dat doen ze ook niet. Er zijn -geruchten- dat ze maandag de europese release van de iPhone gaan aankondigen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee