Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties
Bron: The Unoffical Apple Weblog, submitter: T-Junkie

Er is een handleiding online verschenen die gebruikt kan worden om de Apple-telefoon te laten werken in combinatie met een non-AT&T-sim-kaart. Daarmee lijkt een volledig geŁnlockte iPhone slechts een kwestie van tijd.

De iPhone werd op 29 juni door Apple en AT&T gelanceerd. Officieel kunnen iPhone-gebruikers alleen gebruikmaken van het met de iPhone meegeleverde tweejarige AT&T-abonnement. Al snel na de release verschenen de eerste berichten van enthousiaste iPhone-hackers die het bijvoorbeeld mogelijk maakten om aangepaste ringtones te gebruiken. Inmiddels zijn de hackers echter zover dat ze de iPhone ook kunnen laten werken met een sim-kaart van een andere aanbieder dan AT&T. Aan de hand van een handleiding met in totaal achttien stappen kan een geactiveerde iPhone van AT&T omgezet worden naar een geactiveerde iPhone van een andere sim-aanbieder.

Het gaat echter niet om een volledige unlock, waarbij zonder extra handelingen – naast het fysiek wisselen van sim-kaart – van mobieletelefonieaanbieder gewisseld kan worden. Iedere keer als de sim-kaart van de iPhone veranderd wordt, moet het hele stappenproces weer doorlopen worden. Naar verwachting zal dit proces de komende tijd verder vereenvoudigd worden. De kans is overigens aanwezig dat Apple en AT&T de hack onmogelijk maken. Ook na deze hack is het niet mogelijk om de iPhone te gebruiken in combinatie met 3G-netwerken, omdat een dergelijke radiozender niet in het apparaat is verwerkt. Gebruikers zijn voor internet dus aangewezen op Edge- en wifi-functionaliteit. Verder werken Visual Voicemail en de YouTube-widget niet wanneer de originele AT&T-sim-kaart niet gebruikt wordt.

iPhone op Cingular-netwerk
iPhone op Cingular-netwerk
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Ook na deze hack is het niet mogelijk om de iPhone te gebruiken in combinatie met 3G-netwerken, omdat een dergelijke radiozender niet in het apparaat is verwerkt.
Tja, ik kan ook geen kroket met m'n mobieltje frituren omdat die optie er niet op zit. :P
Hij heeft gewoon geen 3G dus daar valt weinig aan te hacken...
Ja, ik begreep ook al niet waarom dat er stond. Heeft te maken met het feit dat erg veel mensen iets teveel de rumoeren hebben gelezen, waaronder een zogenaamd unlocken van 3G functionaliteit op den duur.
Aan de hand van een handleiding met in totaal achttien stappen kan een geactiveerde iPhone van AT&T omgezet worden
Als een telefoon al geactiveerd is bij AT&T, heeft het toch weinig zin om hem nog voor een andere provider te activeren? Je betaalt dan toch het abbo voor AT&T :?
Apple denkt weer een wiel te hebben uitgevonden, net zoals destijds met de iPod. Het zijn maar tijdelijke gadgets die het even goed doen en dan weer langzaam verdwijnen.

Ik zag vannacht op National Geographic een nogal arrogante uitzending over het ontstaan van de iPod waarbij Jobs vertelde dat ze het licht hadden gezien met iTunes. Na introductie in 2001 zie je het weer vervagen en iTunes is nooit echt dat geworden wat men er van hoopte.

Daarbij vertelde hij dat er geen echte mp3 spelers destijds op de markt waren die konden wat de iPod konden. Moest wel om hem lachen toen hij dat zei want imo waren er destijds al betere want het apparaat was voor 1 ding bedoeld, muziek afspelen. Daarbij komt dat ze niet alle beschikbare muziek op de planet in huis hebben dus daar gaat je iTunes dan al, buiten het feit dat ik het al een slechte interface vind, daar waar anderen een stuk gebruiksvriendelijker zijn :)

Jah ik weet, smaak verschilt, maar gezien de velen problemen onder gebruikers met een iPod kan ik niet echt zeggen dat het een fijn apparaat is voor dat geld. Zo zal het ook vergaan met de iPhone, het is ff nieuw en het gadget gehalte zal even een tijdje hoog zijn maar over een jaar hoor je er niets meer over, mark my words, 600 pleuro voor zo een ding, om alleen maar even mee te "bellen" ;)
"Het zijn maar tijdelijke gadgets"
... Excuse moi, maar volgens mij is de iPod nog steeds big business. Hoevee witte koptelefoontjes zie je wel niet op een normale dag in het openbaar vervoer? De iPod is here too stay. Simple as that.
(Nee, ik ben geen apple fanboy. Ja, ik heb wel een iPod en ben er tevreden mee. Heel erg tevreden zelfs.)
Wat maakt het nou uit wat voor MP3 speler je hebt? ik vind die iPod anders aardig groot voor een MP3 speler. Zelfs de Nano is nog groter dan een gemiddelde MP3 speler.
Het is gewoon een hype.
is inderdaad een hype, maar als je erin slaagt om je productnaam synoniem te laten worden met de algemene naam, ben je toch wel zeker dat je nog heel lang de vruchten ervan kan plukken.

voor de meeste mensen is een iPod DE mp3 speler en is de rest maar namaak. wij weten natuurlijk wel beter ...
Ik heb geen iPod, maar ben het toch oneens met wat je schrijft. Zowel de iPod als iTunes zijn enorme "cashcows" voor Apple, nog steeds.
Sterker nog: door de verkoop van de iPod heeft Apple zoveel aan populariteit gewonnen, dat ze daardoor ook enorm veel iPhones verkopen.

De iPhone daarentegen zal veel mensen tegen gaan vallen, denk ik: de mogelijkheden zijn toch beperkt ten opzichte van andere telefoons, zeker die in dezelfde prijsklasse. Ik denk dat Apple zich daar toch lelijk mee in de vingers snijdt.

De "vele problemen onder gebruikers met een iPod" is nieuw voor mij. Waar baseer je dat op?
Het leuke is dat je in BelgiŽ, geen koppelverkoop mag doen.

Dus Apple kan hun Iphone niet verkopen in belgiŽ tenzij ze hem unlocken zodat iedereen erop kan.

Anderzijds in nederland kan je echt grote deals doen bij een abo, hier in belgie niet.
Dat is in de meeste gevallen maar schijn hoor. De prijs wordt meestal dubbel en dik in de prijs van het abo verrekend. Soms is dat wel fijn, want zo koop je je mobiel eigenlijk gewoon op afbetaling :).

Ik heb laatst een SE W810i gekocht. Het prijsverschil tussen BE en NL is hier echt enorm. In BelgiŽ vind je hem niet duurder dan 199 euro, in Nederland gemiddeld 250 euro, met uitschieters tot 300 euro (mobiel is al meer dan een jaar oud...).

Je hebt wel gelijk met het feit dat de iPhone in BelgiŽ niet gelocked zal kunnen worden. Krijgen we in BelgiŽ waarschijnlijk een massale toeloop vanuit de buurlanden ;)
Vergeet niet dat "niemand" in Nederland een losse GSM koopt. Bijna iedereen wisselt elke 1 Š 2 jaar van abbo en krijgt dan een GSM.

BTW De SE W810i kost in Nederland §197,50 of met abbo in totaal (t-mobile relax 100 1 jaar) 163,95. Kun je nog bellen ook

[Reactie gewijzigd door humbug op 19 juli 2007 13:02]

mijn telefoon is net stuk gegaan, en mijn abbo was ook afgelopen.
nu heb ik net een losse gsm gekocht bij een online store omdat ik dan gewoon goedkoper uit ben met een simonly abbo verlenging en wat ik voor die nieuwe gsm moet betalen als dat ik er eentje "gratis"bij een nieuw normaal abbo had gekregen.
daarnaast heb ik nu vrij een model kunnen kiezen ongeacht de provider's aanbiedingen.

ik zal heus niet de enige zijn waar dit voor geldt en ik denk ook dat er echt nog wel wat losse telefoons verkocht worden.

nu moet ik zeggen als je bij de bekende "fysieke" winkels naar losse telefoons gaat kijken je gek word van de prijs. online zijn er vele goede aanbiedingen te vinden.
Uhm.. wat dacht je van al die mensen die prepaid hebben? lang niet iedereen heeft een abbo...
of we krijgen hierdoor gewoon geen iPhone in BelgiŽ
Ja, alleen vraag ik mij dus af wat Apple gaat doen. Wellicht verkopen ze het dan gewoon niet in Belgie. Het vervelende van Apple vind ik dat ze nogal strikt bezig zijn, Nederland komt ook pas volgend jaar, als er tenminste een aanbieder wordt gevonden.
Ik dacht dat de achterliggende reden was dat je zulke deals niet in BelgiŽ hebt; gewoon te wijten is aan het feit dat je in BelgiŽ niet met verlies mag verkopen (in tegenstelling tot de meeste andere landen)!

En binnenkort zal er een wet komen die je in staat stelt om wel met verlies te kunnen verkopen in BelgiŽ.
Cingular = AT&T dus het is nog niet echt een unlock van netwerk. Maar dat zal inderdaad vast niet lang duren ;)
Inderdaad, het moet wel binnen het AT&T netwerk blijven:
This does NOT unlock the iPhone after doing this, it still remains carrier dependent. But you can now use any existing AT&T or Cingular pre-paid account (mine is from a contract that ran out) or any virtual operator's SIM card that uses the AT&T and Cingular network. This also works for corporate accounts.
Maar het is zeker een stap in de goede richting voor iPhone bezitters :).
Ik snap de hackers maar ik snap de mensen niet die dit als leken zouden willen doen. Waarom zou je een iphone willen gebruiken met t-mobile. Als een telco aanbieder mijn telefoon niet heeft die ik graag wil hebben dan blijf/ga ik daar geen abo nemen of ik neem een andere toestel bij die telco maar ik ga niet moelijk doen.

Ik snap dat je keuzes wilt hebben maar dit is gewoon moelijk doen terwijl het makkelijk kan.

EDIT (aan de reacties onder me):

@addictive
Als bedrijf zijnde die geen monopoli heeft mag toch wel zelf bepaalen hoe ze hun product aan de man slijten en welke voorwaardes ze daar aan plakken je bent niet verplicht om de tel te kopen.

@Farmill
Je bent nergens toe verplicht, zij stellen eisen bij de koop dat is hun goed recht. Als jij het niet mee eens bent dan doe je het niet.

@vgroenewold
Nou als jij zo graag een iPhone wilt hebben zul je dus moeten acepteren dat er voorwaardes zijn. Ben je hier niet mee eens neem je maar een toestel waar geen voorwaardes aan vast zitten.

Ik krijg de indruk door jullie drie dat iPhone enige toestel is en dat je gedwonen wordt om het toestel te kopen, maar dat is niet zo! Je bepaalt zelf of je hem koopt ja of nee, en dat daar voorwaardes aan zitten dat is gewoon zo punt. Bedrijven mogen hun product net zo duur, net zo goedkoop maken en met voorwaardes vastknopen als dat ze zelf vinden zo lang JIJ niet gedwonen wordt om het te kopen en keuze zat heb ja dan kan je niet gaan klagen.

[Reactie gewijzigd door zenica op 19 juli 2007 11:46]

Ik zie het heel anders. Waarom zou een fabrikant je mogen verplichten om zijn product af te nemen bij een bepaalde provider? Dat is toch jammer! Je wilt dan graag een mooi product als de iPhone maar dan moet je hem bij die en die provider nemen.
En dat terwijl je misschien veel liever bij je huidige provider zou willen blijven.
Omdat je nu verplicht wordt een duur twee-jarig abonnement bij je telefoon van 600 dollar te nemen. Sommige mensen willen een prepaid abbonement of een goedkoper abonnement. Die opties worden normaliter niet geboden, vandaar de hack.

Edit:typo's eruit

[Reactie gewijzigd door Troetelbiertje op 19 juli 2007 11:15]

Het probleem is juist dat het niet makkelijk kan...als je gewoon de iPhone wilt hebben. Voor velen is dat niet zomaar 1 van de velen mobieltjes.

@zenica; Nee, natuurlijk zijn er veel meer keuzes, het gaat mij er juist om, dat ik kies voor de iPhone. Waarom, who cares, en dan heb je dus weinig te kiezen verder.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 19 juli 2007 13:07]

Tijd voor de iPhone om in Nederland te verschijnen. Ik heb nog nooit zo'n ding in mijn handen gehad en ik kan niet wachten tot het moment zover is _/-\o_ . Hoeveel zou het abonnement gaan kosten bij een 2 jarig abonnement? ik heb er echt zin in :*)

[Reactie gewijzigd door LucaPD805 op 19 juli 2007 10:50]

Ik zet al geld opzij elke maand. :) Maar dan moet het ding wel heel wat beter worden qua functionaliteit. Ik ga er vanuit dat dit gewoon gebeurd, het is gewoon het meest logische wat Apple zou kunnen doen, iWorks enzo erop, bugs eruit, etc. 3G zou ik ook wel willen, echter vraag ik mij af in hoe verre ik dat ga gebruiken. De iPhone is weliswaar veeeel beter qua surf-ervaring dan wat ik tot nog toe op een telefoon heb gezien, maar dan nog check ik het meest m'n mail en dan ook nog of thuis of op het werk waar een wifi-netwerk is. Onderwerg misschien de NS-site af en toe, heb ik niet zoveel snelheid voor nodig. Dus... toch wel interessant deze 1e versie.
iWorks er op? Zou ik niet te hard op gaan hopen. Office op je mobieltje is nl zwaar overrated, niemand wil documenten typen op zijn mobieltje, het dient alleen om checklistjes met features te vullen en dat is juist iets waar Apple niet zoveel behoefte aan heeft.

Een viewer misschien, als die er niet al is, maar de volledige suite zie ik niet gebeuren.
Nee, ik ook niet, maar de mogelijkheid, zei het in zeer beperkte vorm, zou toch aardig zijn. Dus een viewer waar ook basis-edit-functionaliteit in zit, dat lijkt mij zo'n gek idee nog niet.
Die surf-ervaring blijkt ook nogal tegen te vallen, heel veel sites doen het helemaal niet goed, en constant outzoomen, scrollen, inzoomen en herhalen is ook niet alles.

Als je tijd over hebt zou je http://www.engadget.com/2007/07/03/iphone-review/ eens moeten lezen, ik ben benieuwd of je daarna nog zo enthousiast bent over de 1e versie van de iPhone :)
Omringd door 6 collegas met een iPhone, speel ik er zowat elke dag met mee. Het surfen werkt absoluut fantastisch, al wil Safari wel eens crashen op sites met veel Javascript.

Alle applicaties die erop staan en prachtig afgewerkt en een plezier om te gebruiken.

De nadelen van de iPhone zitten hem eerder in de dingen die er niet bij zitten. Maar surfen is dat dus wel en het werkt perfect.
Het is maar een telefoon?
Nee hoor, het is een iPhone!
Jij bent zeker vader van 2 kinderen! :P
Ik wel, en ik moet 'm toch hebben ;)
Ik zie meer heil in dat opensource ding, die heeft nog GPS ook en hij is goedkoper :)
Een Apple winkel in Den Haag schijnt een iPhone in huis te hebben, dus je kan hem gaan vasthouden als je wil ;)
LJS Premium Reseller heet zoiets ;)
Mooi ding, maar persoonlijk zou ik eerder voor die Neo 1973 gaan.

Ik weet het niet, maar dat ding is gewoon net ff mooier!
tuurlijk kunnen ze die telefoon wel verkopen, je HOEFT namelijk niet een iPhone, er zijn honderden andere telefoons te koop.... Dit is niet waar de koppelverkoopwetgeving voor bedoeld is...
het gaat om de iphone toch? en dit is blijkbaar een reactie op ljd? waar is de koppelverkoopwetgeving dan voor bedoeld?
Ja, was reactie op Ijd...
Het idee van koppelverkoop is dat de consument gedwongen wordt om een 2e product en of service aan te kopen en dat er redelijkerwijs geen andere keuze is.
Bv je wil een lening van 20.000 euro en wordt gedwongen om daar een levensverzekering koopsom van 2.500 op af te sluiten anders krijg je de lening niet. Dat mag dus niet.
Maar je neemt een telefoonabo en kan dus prima een ander toestel uitkiezen, er zijn immers ontelbare andere mogelijkheden!
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik kies een telefoon op basis van de specificaties van die telefoon. Een abo kies ik op specificaties van dat abo. Die twee hebben wat mij betreft niets met elkaar te maken.

Van koppelverkoop is er in dit geval zeker sprake, want als ik die telefoon koop, dan word ik verplicht daar ook een abo bij te nemen.
Ik kies in Nederland mijn gewenste abonnement uit bij een webshop. Dan kies ik er een toestel bij (ze hebben er vrij veel in de aanbieding), en dan kan ik zo zien of ik nog iets moet bijbetalen of niet. Alle toestellen die ze hebben kunnen in combinatie met alle abonnementen.

Dat bepaalde netwerken bepaalde toesteltypes proberen te pushen (meestal de types waar hun nieuwe, overbodige en dure service zoals i-mode bij KPN op draait) is wel waar, maar daar hoef je je als koper niks van aan te trekken.
iMode is geflopt gelukkig :)
met abonnement is een telefoon behoorlijk goedkoper.. en je hebt veel keuze tussen abonnementen in nederland bij verschillende providers.. Het is wel koppelverkkoop maar je hebt wel veel keuze en als apple het zo wil en je bent tegen de manier waarop koop dan geen iphone..

\[edit: @reacties hieronder]
In nederland is het bijna altijd zo dat je zeg maar een abonnement koopt en daar een telefoon bij krijgt. Tenzij de telefoon te veel heeft gekost voor de provider dan betaal je nog iets bij.. Dus als je gewoon een redelijk normale telefoon erbij kiest krijg je die er gewoon alleen maar bij

[Reactie gewijzigd door LucaPD805 op 20 juli 2007 08:19]

In BelgiŽ is de manier waarop illegaal. En maar goed ook. Foons zijn Foons, abonementen zijn abonementen, en die twee hebben idd niks met elkaar te maken. Een artificiele koppeling tussen een telefoon en ťťn aanbieder is alleen maar slecht voor de concurrentie en, dus, voor de consument.
Nochtans valt in BelgiŽ het verkopen van telefoons met simlock wel degelijk buiten de wet. Ik denk dat het een speciaal geval van koppelverkoop betreft. Een snel zoektochtje op het web gaf niet de exacte wet, wel bevestiging van het verbod. Overigens is iedereen benieuwd wat apple hier gaat op vinden.


NB ook in Nederland is het blijkbaar zo dat de simlock na 1 jaar moet verwijderd kunnen worden, zien wat dat oplevert...
NB ook in Nederland is het blijkbaar zo dat de simlock na 1 jaar moet verwijderd kunnen worden, zien wat dat oplevert...
Hoe kan die nou na 1 jaar verwijderdt worden als je een 2 jarig abonnement hebt. Hoe kan je dat doen in nederland dan..

@ humbug
ja dat begrijp ik dat het abonnement los van de simlock staat:P. Ok heb ik ook iets geleerd bedankt. Ga ik dan ook maar eens doen:)

@johanw910
Ik heb een lg chocolate van hi en die is wel gesimlockt...

[Reactie gewijzigd door LucaPD805 op 20 juli 2007 08:15]

Men neme de telefoon, men belt naar Orange/KPN/Vodafone/T-mobile/Debitel enz en vraagt de klantenservice naar de procedure om je simlock te verwijderen. Vaak is dit niet meer dan een bepaalde code intoetsen, in andere gevallen moet je langs een servicepunt/winkel.

Het abbonement staat los van de simlock.
In Nederland zijn telefoons bij abonnementen zowiezo bijna nooit gesimlockt (alleen T-Mobile doet het wel eens). Je moet je abo toch betalen, ook al stop je een andere simkaart in die telefoon. Alleen telefoons uit prepay paketten zijn gewoonlijk gelockt (hoewel er soms wel eens een simlockvrije doorheen slipt).
Bv je wil een lening van 20.000 euro en wordt gedwongen om daar een levensverzekering koopsom van 2.500 op af te sluiten anders krijg je de lening niet.
En wat is het verschil met:
"bv je wil een iPhone van 600 euro en wordt gedwongen om daar een vast abo van (24 keer x) euro op af te sluiten anders krijg je de iPod niet".
Maar je neemt een telefoonabo en kan dus prima een ander toestel uitkiezen
En als je die levensverzekering afsluit kan je prima ergens anders een lening afsluiten.

Vreemde vergelijking hoor. Het gaat erom dat je primair die iPhone wil, en je gedwongen wordt om daar een bepaald abo bij te nemen.

[Reactie gewijzigd door MatthiasDS op 19 juli 2007 12:45]

Ok bedankt. Ik wist wel dat in Belgie de koppelverkoopwetgeving is. Alleen ik vind het echt wel een beetje bullshit dat telefoons en abonnementen ook onder die wet vallen. (dat bedoel jij) Ik snapte hem in het begin niet. :)
Het zal mij nog benieuwen hoe de verkopen van dit toestel zullen zijn. Ik merk dat er al heel veel mensen in geÔnteresseerd zijn.

Toch zijn er toestellen op de markt die imho veel completer zijn dan de I-Phone, zoals bijvoorbeeld de HTC Touch.

Ik snap alleen niet waarom de fabrikanten nog zo hoog inzetten op EDGE. Tegenwoordig wil de consument liever surfen over UMTS of HSDPA. EDGE wordt in Nederland alleen nog maar ondersteund door Telfort, maar er gaan al geruchten dat Telfort/Kpn deze dataverbinding gaat stopzetten.

Maar om even on-topic te blijven, ALLES kan gekraakt worden. Het zal inderdaad een kwestie van tijd zijn.. :P
Weer de htc-touch. :O Lekker weer met Windows Mobile prutsen en een scherm wat niet bepaald precies werkt. Net als de N95, zit vanalles in, heel mooi, maar weer zo'n slechte behuizing, snel inelkaar gezette software... mmmm, nope, ik wil eindelijk eens wat degelijks, ben nu volwassen dus. :)
ik hou ook niet zo van windows mobile
maar snel in elkaar gezette software op de N95??
dat lijkt me sterk. Symbian OS is er al jaren en jaren
Ook de UI (Series 60) is er al een hele poos. en gebruikt in vele nokia telefoons.

ik heb de N95 even in de hand gehad en ik vond de bouw wel degelijk kon niet direct zeggen dat het een slechte behuizing is

Maar goed geen IPhone voor my ik blijf rustig (hmm onder hand al niet meer eigenlijk) wachten op de E90 van nokia. Dat is een toestel dat echt alles heeft inclusief een echt
querty toetsenbord.

Het websurfen op de e90 is heerlijk HSDPA (nee is niet duur meer Vodafone 10 euro in de maan met FUP) op een scherm van 800x350 ..
Ja, ik bedoel eigenlijk meer de indruk die de software op mij maakt. Beetje rommelig, niet al teveel aandacht voor een lekker werkend UI, meer leuke animaties e.d. Maar dat is denk ik persoonlijk. Verder, de behuizing is volgens mij weer van het plastic wat ik ook in mijn broekzak heb zitten, erg snel gekras, ik zie dat schuiven van dat scherm niet meer zo lekker lopen na een paar jaar... dat soort dingen. Het is meer gevoelsmatig hoor, geef ik toe. Het optische glas en verdere afwerking van de iPhone vind ik dan toch wat fijner, als ik al veel geld uitgeef (de N95 is eigenlijk ook 700 Euro oid los), wil ik wel wat betere materialen.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 19 juli 2007 11:59]

Tegenwoordig wil de consument liever surfen over UMTS of HSDPA. EDGE
De gemiddelde mobiele beller doet maar twee zaken met de mobiele telefoon en dat is bellen ťn sms'en.
UMTS is gewoon niet aan de meeste consumenten besteed. Surfen via je mobiel. Tja, dan moet je wel een steekje los hebben zitten want het is Š te duur en te traag.
Internetten doen normale mensen vanachter hun pc thuis of op het werk.
Dat een hele kleine groep UMTS denkt nodig te hebben wil nog niet zeggen dat de meerderheid het door de strot geduwd moet krijgen.
Gelukkig laten steeds meer gemeenten de keuze aan de huiseigenaren/huurders of er een mast geplaatst mag worden of niet. En in heel veel gevallen komen die masten er dus gewoon niet omdat er maar weinig mensen op zitten te wachten.
Note the difference:

De gemiddelde mobiele beller <-> Gemiddelde potentiele iPhone klant
ik heb op het moment een htc 3600, ik zit er inderdaad ook niet aan te denken om te downgraden naar een iphone, hij mist te veel, en hij doet te moeilijk.

Ik zie de 2e generatie wel voorbij komen
Vergeet niet dat het ding op de Amerikaanse markt gericht is. Daar lopen ze op mobiele telefoon gebied jaren achter op de rest van de wereld.
Wauw, aangepaste ringtones! viva la revolution!
Dit soort berichten zijn wel waarom ik geen iphone hoef.
Ik wil alles gewoon via mijn datakabel makkelijk kunnen installeren en uploaden enzo. Apple moet alles via zijn eigen is istore ding doen. Zul je zien dat je games ook niet gewoon erop kan installeren vanaf je pc.
Alles moet je online kopen, wat at&t dan ook weer opbrengsten aan dataverkeer opleverd. Misschien allemaal wel zo eerlijk, maar er is voldoende keus aan toestellen waarbij je wel alles zelf er op kunt zetten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True