Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties
Submitter: xaveriussmet

Apple heeft naar eigen zeggen zondag, 74 dagen na de lancering van zijn smartphone, zijn miljoenste iPhone verkocht. Volgens Apple-baas Steve Jobs deed de iPod er bijna twee jaar over om dit aantal te halen.

Aanvankelijk verwachtte Apple dat dit aantal pas eind september gehaald zou worden. Het is niet ondenkbaar dat de prijsreductie de iPhone-verkoop een extra stimulans heeft gegeven. Vorige week besloot Apple de winkelprijs van zijn telefoon met bijna een derde te verlagen, van 599 dollar naar 399 dollar.

Of er daadwerkelijk een miljoen iPhones verkocht zijn is echter de vraag. Apple zegt dat bij de verkoopcijfers ook reeds bestelde iPhones worden meegeteld. De aandelenmarkt reageerde desondanks positief op het nieuws; het Apple-aandeel steeg met bijna vier procent naar 136,71 dollar.

Apple hoopt voor eind volgend jaar tien miljoen iPhones te verkopen. Dit najaar zou het toestel volgens de laatste geruchten verkrijgbaar zijn in Duitsland, Frankrijk en Groot-BrittanniŽ. In de loop van 2008 is volgens de geruchten de rest van Europa, net als AziŽ, aan de beurt.

Apple iPhone liggend
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (112)

Waarom eindigt elk Apple bericht tegenwoordig in reacties over hypes etc. Wie zijn jullie om die miljoen iPhone-kopers te gaan 'beschuldigen' dat ze die enkel kochten omdat het een hype was? Ze vinden het mss gewoon een mooie telefoon, of omdat ze hem graag gebruiken, daar ooit al bij stilgestaan?

Ik weet dat er veel fanboys zitten in het Apple kamp, en die zijn al even slecht als de Apple bashers, maar doe toch eens normaal en kijk gewoon naar de essentie. Apple wil geld verdienen, en die verdient geld (veel geld) aan hun iPods en iPhone. Is dat niet hun volste recht? De consument is nog altijd zelf de baas over z'n eigen portemonnee en blijkbaar tasten die na die vele ipod-jaren nog steeds diep erin om die producten te kopen. Blijkbaar moet er toch iets zijn die hen daarin aanspreekt, en worden ze daardoor toch als goed aanzien.

Ja, ik werk op mac, maar nee, ben zeker geen fanboy maar krijg het hopeloos op m'n systeem van zowel de apple fanboys als de apple-bashers, die zonder aanleiding gewoon alles neerkraken wat ook maar in de buurt komt van Apple - MS.

Het lijkt wel een kleuterklas hier, met kinderen die elk loos artikel aangrijpen om het tegendeel te bewijzen, vaak dan nog ongegrond en onwetend.
Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van de batterij van die iPhone? Kan me voorstellen dat het scherm nogal wat trekt. Daarnaast zal je ook veel stroom gebruiken als je continu je mail checkt enz. Hoop niet dat het zo'n telefoon is die je bij thuiskomst, 's avonds al weer aan het snoertje moet hangen.
Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar wat ik uit podcasts heb gehoord van mensen die er een hebben, is dat het ongeveer waarmaakt wat ze claimen. Dat is (quote van Apple site):
Talk time: Up to 8 hours
Standby time: Up to 250 hours
Internet use: Up to 6 hours
Video playback: Up to 7 hours
Audio playback: Up to 24 hours
(Dit alles met een hoop voetnoten over de gebruikte instellingen, met name: call forwarding (uit), wifi encyptie (uit) en niet constant zoeken naar wifi netwerken).
Iedereen die zoveel commentaar heeft op die iphone moet er eerst maar eens eentje in zijn handen hebben gehad en dan verder lullen
Ik heb er een in mijn handen gehad. Het is een mooi ding qua design maar komt natuurlijk ver tekort om als smartphone de deur uit te gaan. Ik vind dat in deze tijd een telefoon zonder 3g mogelijkheden toch echt geen smartphone te noemen valt. En daarbij komt dat je er nog niet eens andere software op kan zetten, zoals bij symbian en WM wel kan. Het is en blijft een simpel toestel met weinig functies die er wel heel gelikt uitziet.

[Reactie gewijzigd door eyerule op 11 september 2007 10:39]

Het is en blijft een simpel toestel
"een simpel toestel" is juist een positieve kwalificatie!

hoeveel telefoons met internet functionaliteit zoals de iphone zijn simpel te noemen? sterker nog, er bestaat geen telefoon met browser mogelijkheden zoals safari op de apple iphone.

en al die zgn. "smartphones" zijn inderdaad niet simpel maar juist razend ingewikkeld te bedienen.

net zoals de ipod die de ingewikkelde nerd dingen mp3 spelers toegankelijk maakte voor het grote publiek gebeurt nu hetzelfde met de iphone die de "smartphone" toegankelijk maakt voor het grote publiek.
smartphones zijn misschien wel ingewikkeld maar je kan er wel veel meer mee dan met die iPhone.
Maar dan moet je wel de handleiding uit je hoofd kennen...

Een apparaat dat heel veel kan, maar waarvan de functies vrijwel onbereikbaar zijn, heeft imho weinig toegevoegde waarde. Doe mij dan maar een apparaat dat slechts enkele dingen kan, maar wat wel eenvoudig is te bedienen.

Een toestel als de iPhone is voor de massa gemaakt, niet voor de techneut die is gewend aan complexe handelingen. Eenvoud is dus een voordeel.

(klinkt wel als een typisch Apple-product)
Precies en dat is ook het doel van Apple. Gewoon functies aanbrengen die het meest gebruikt worden, ik kan er bijv. prima mee aan de slag. De rest gebruik ik niet eens, ook al ben ik tweaker...niet wat m'n mobiel betreft...en dan koop ik liever een telefoon die heerlijk simpel werkt. Niks mis mee, tweakers hebben vaak de neiging iets pas leuk te vinden als het extra ingewikkeld wordt, logisch maar niet practisch. :)

Overigens verwacht ik de 16 Gb iPhone met 3G in Europa, daar hebben ze nu ruimte voor gecreeerd met die price-cut.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 11 september 2007 10:47]

3g zal wel weer umts worden ipv HSDPA in het geval van de iPhone..
Met de slechte 3G dekking in de VS snap ik wel dat ze voor 2.5G zijn gegaan. Het is te hopen dat wanneer de iPhone hier te koop komt, er wel een 3G versie is. En dat er eindelijk een SDK komt, want er moet veel mogelijk zijn op een telefoon die OS X draait.
Je bent eurocentrisch! 3G is in de states haast onbestaande dus een toegevoegde waarde van 0%! En waar is de iPhone enkel te koop? Juist in de states. Als de iPhone in nederland verkrijgbaar is dan zal er een 3G model verkrijgbaar zijn. De prijsdaling op de iPhone is tevens de aankondiging van een nieuw en duurder model!
Kap nu eens met dat vergelijken met juku , onbekend #$% merk telkens!
Als ik iets anders wil, of ik twijfel nog , dan ga ik wel naar de buyersguide, het ervaringentopic op GoT, of naar kieskeurig.

1.000.000 iPhones in 74 dagen.
Dat zijn 13513,51 iPhones per dag.
Dat zijn 563,06 iPhones per uur
Dat zijn 9.3 iPhones per minuut.
Dat zijn 0.15 iPhones per seconde!

En dat alleen met marketing?
Nokia, LG, Samsung & SonyErricsson zouden blij zijn met deze cijfers voor een "gadget wat niets kan van 400 euro"

Wil je dit niet, koop je geen iPhone.
Simpeler kunnen we het niet maken.

[Reactie gewijzigd door weeraanmelden op 11 september 2007 14:23]

Wat een hype rond die iPhone :)

Wat beweegt mensen nu om zon ding te halen, puur om mee te doen aan de hype?
Voor mensen die al een Apple hebben is het natuurlijk geweldig om dezelfde (soort) programma's en functies te hebben als thuis op de computer. Ik vind de iPhone op zich best mooi, maar zou 'm zelf (waarschijnlijk) nooit kopen.

Als Windows gebruiker heb je er ongeveer net zo veel aan als een Linux gebruiker aan een Windows Smartphone heeft.
Dat valt wel mee want het synchroniseren met iTunes en met je kalender en adressen van Outlook werkt ook op de pc prima. Apple levert met de iPhone dus een betere deal dan veel Windows smartphones want die zijn inderdaad met andere systemen vaak slecht te synchroniseren.

Eigenlijk net als met de iPod. Die werkt ook prima met een pc (tenzij je een fundamenteel probleem met iTunes hebt).

[Reactie gewijzigd door mddd op 11 september 2007 10:16]

zelfs dan werkt de winamp-plugin om te syncen perfect ;) (weet het, het is onofficieel, maar voor de zune of windows mobile heb ik ngo geen andere tools gezien ;))
Ik neem aan dat er mensen zijn die het een prettige telefoon en bijna-PDA vinden.
nee in de VS is het aanbod smartphones een stuk beperkter dan hier, en veel mensen zijn Windows Mobile telefoons en blackberry echt zo zat dat een hele grote groep meteen switch.

je ziet ook meteen dat de iPhone direct de best verkopende Smartphone is van dit moment in de VS.

[Reactie gewijzigd door stewie op 11 september 2007 11:02]

Zeker Blackberry gebruikers zullen nooit of the nimmer een iPhone kopen. RIMs services zijn wat dat betreft onmisbaar voor Blackberry gebruikers en hier meot je denken aan 24x7 online via hun servers te zijn en de push mail. Iets wat ook voor mij steeds belangijker wordt.
Verder lijkt het me ook sterk dat met name de zakelijke WIndows Mobile gebruikers zullen switchen, diens software functioneerd niet op een iPhone wat een overstap onmogelijk maakt. Eveneens voor zakelijke gebruikers is een gsm die maar 5 uur functioneerd en dan opgeladen moet worden via het stopcontact ipv het verwisselen van een batterij onbruikbaar.
Omdat het zo'n bijzonder apparaat is! Ik loop al 15 jaar met gsm's rond die echt kut zijn van interface. De laatste jaren is het enkel maar erger geworden met al de functies die er bijkomen. Apple weet als geen ander apparaten te bouwen die overzichtelijk werken.

Alleen al de Visual Voicemail is een "eindelijk!!!!!" functie. Eindelijk kan ik terug mijn voicemails gaan beluisteren. Ik haat het om mijn telefoon aan te zetten en al de onbelangrijke voicemails te moeten aanhoren voor ik aan die belangrijke kom.
Hij bleek inderdaad niet super te zijn, ik wacht nog even af wat Meizu doet met z'n nieuwe M8 :)
http://gizmologia.com/wp-content/uploads/2007/02/4260m8.jpg

Hij is gewoon te overhyped...

[Reactie gewijzigd door Jokuh op 11 september 2007 15:32]

Inderdaad hier kijk ik zelf ook naar uit. Met name omdat Windows Mobile toch al de nodige jaren ontwikkeling heeft in combinatie met vrije (reeds bestaande) software en nog eens de mogelijkheid om de batterij te verwisselen wanneer ik eens niet thuis kom weegt bij mij toch wel sterk op. Dan nog eens dat deze waarschijnlijk goedkoper uitpakt en dat een nieuwe batterij waarschijnlijk maar een fractie kost tov een iPhone batterij en natuurlijk de mogelijkheid tot Push mail lijkt me dit een zeer leuk dingetje.
Het enigste wat nog aan de M8 dan ontbreekt is het gigantische gehype en je hebt een iPhone2.0. Ik vraag me dan ook af hoelang het nog duurt eer er bv een Prada 2.0 opduikt of van andere fabrikanten een tegen antwoord.
Het probleem is dat geen van die fabrikanten een mooi en handig besturingssysteem op zijn apparaat heeft. De "home screen" plaatjes zien er altijd mooi uit maar als je een of twee schermen verder gaat heb je gewoon weer het standaard Windows systeem met pietepeuterige lettertjes en knopjes. Ja, er kunnen extra programma's op en ja, dat is van groot belang. Maar als mobiel OS is het echt niet handig ontworpen. Het is sowieso alleen met een stylus te bedienen, omdat het gebaseerd is op het idee van een muis en niet vanaf het begin voor bediening met de vingers is gemaakt.
wat een onzin verhaal. Met je stylus doe je precies hetzelfde als met een muis of met je vinger. Alleen de knopomvang is afhankelijk van het gewenste invoerinstrument.
Heb je wel eens met een aanraakscherm gewerkt?

reactie:

je kunt de knoppen gewoon verschalen tot een meer passende maat. Dat heeft niets met het ontwerp van het oS te maken.

[Reactie gewijzigd door SED op 11 september 2007 16:29]

Dat is toch precies wat ik zeg. Het Windows OS werkt met veel kleine knoppen. Die zijn niet heel makkelijk nauwkeurig te bedienen met je vinger maar wel met een stylus. Het is dus niet vanaf het begin bedoeld om met de vingers bediend te worden, dat is mijn punt. Een PDA met een stylus bedienen is misschien niet zo'n punt, maar een telefoon waar je in de trein even snel iets mee wilt doen, dat gaat makkelijker met je vingers dan met een stylus. Dus het is een voordeel als het OS daarop is geschreven. Niet in technische zin maar qua ontwerp van de knoppen en andere bedieningselementen.
Persoonlijk vind ik die Meizu er maar goedkoop en "breekbaar" eruit zien. De een kiest voor veel specs, voor weinig. En de ander voor meer kwaliteit. Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Ik wil trouwens niet suggereren dat de iPhone beter OF slechter is....

Hier is een mooie vergelijking:
http://www.applematters.c...meizu-m8-vs-apple-iphone/

Dimensions:
iPhone = 115 (h) x 61 (w) x 11.6 (d) mm
M8 = 105 (h) x 57 (w) x 11.5 (d) mm

Screen Size:
iPhone = 3.5 inches
M8 = 3.3 inches

Screen Resolution:
iPhone = 320 x 480
M8 = 720 x 480

Input Method:
iPhone = Apple patented Multi-touch
M8 = Standard touchscreen

Storage:
iPhone = 2 models at 4GB and 8GB non-removable flash memory
M8 = 2 models at 4GB and 8GB non-removable flash memory

Camera:
iPhone = 2.0 megapixels
M8 = 3.0 megapixels plus one 0.3-mega pixels on front for video calling

GSM:
iPhone = Quad-band 2.5G
M8 = Unknown but 3G capable

Wireless Data:
iPhone = Wi-Fi (802.11b/g), EDGE, Bluetooth 2.0
M8 = Bluetooth 2.0 + TV-Out

Operating System:
iPhone = Mac OS X Mobile
M8 = Windows CE 6.0
WiFi is toch HET verschil wat mij betrefd.
Ever de camera: Wil jij serieus foto's nemen met een dergelijke camera?
Ik heb nu een K810i, en serieus, ik had er toch meer van verwacht, ik geloof niet meer in camera-phones.

De iphone heeft trouwens de beste browser (met javascript ed) ingebouwd en klaar vooor gebruik. WiFi is de toekomst!

Scerm resolutie valt nog iets over te zeggen.
Mijn K810i heeft de zelfde resolutie als de iphone, maar een veel kleiner scherm, dus hou ik het altijd zeer dicht bij m'n ogen, wat je snel voelt als je even opkijkt. Nu ben ik wel blij dat mijn telefoon zo'n hoge resolutie heeft, maar de iphone zie ik dus liever niet zo dicht bij m'n ogen, dus verder weg, das voldoen de helft van de pixels makeiljk

Dus van de vergelijking is de iphone toch beter
(btw, front camera, wie gerbuikt dat nu? (ik soms als spiegel :p)

[Reactie gewijzigd door g4wx3 op 11 september 2007 11:57]

hoe kun je nu al zeggen dat de M8 van slechte kwaliteit zal zijn?
Omdat de apple fansite waarnaar webmail verwijst het zegt. Hoezo objectief?
Ik zeg niet dat de M8 van slechte(re) kwaliteit is... Ik zei dat die Meizu er maar goedkoop en "breekbaar" eruit ZIET. Ik zei NIET dat het zo is...

@stamp: ik probeer de iPhone/iFlop niet goed te praten, ik ben een Applefan, maar heb een attitude van "Eerst zien, Dan geloven". Als ik de iPhone persoonlijk niks vind, of te duur naar wat deze kan, dan koop ik dat niet. Ben momenteel erg tevreden met mijn HTC P3600.

@aval0ne: Ik kraak geen van beide producten af, dus ben ik noch objectief, noch subjectief. Ik gaf alleen mijn mening, dat ik de Meizu er zo uit vind zien. Zoals ik al zei: Ik wil niet suggereren dat de iPhone beter OF slechter is....
Lijkt mij inderdaad ook een zeer bijzonder apparaat. Alleen jammer dat dit draait op windows. Ik zou liever een mobiele variant van een linux distri op deze telefoon zien.
haha Ach, zo'n uitspraak komt van mensen die alles wat populair is slecht vinden (alhoewel dat bij Windows vaak niet geldt, gek genoeg). Beetje kortzichtig lijkt me. Ik koop zo'n iPhone simpelweg omdat het mij een heerlijk werkende telefoon lijkt, inclusief surfen op de bank en/of trein en/of werk. Verder koop ik 'em omdat het degelijker is dan welke andere mobiel die ik ken, een irritatie-punt van de 6 mobieltjes die ik al heb versleten. So, shoot me, maar who cares, als ik er maar lekker plezier van heb.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 11 september 2007 10:38]

ik ga eigenlijk wel akkoord met hem, uiteindelijk kan een mens perfect overleven zonder iPod of iPhone, en ttoch wordt er behoefte gecreŽerd.

Ik heb een iPod 5G, ben er tevreden van, maar als ik zo zag hoe ziekelijk sommige mensen zich gedragen als ze het toestel zagen: "ooooh waaauw ik ga er morgen ook een halen!!!! waaauw ik heb wel geen muziek of video's, maar toch HEBBE HEBBE HEBBE!!!!"

en zo ken ik zeker 6 mensen die hem (TOTAAL nutteloos) gekocht hebben, terwijl ze veel beter goedkoper afwaren met een Nano of usb-stick-mp3-spelertje. 5 van die 6 hebben niet meer dan 1 gb aan muziek (NU, een jaar later!).

ik vind gewoon dat we een beetje worden opgefokt om dit toestel te kopen, ik voel m'n handjes ook al kriebelen, ik wil het ook hebben, maar "moeten" is zo'n groot woord. Ik kŗn perfect zonder! En wedden dat dat ook geldt voor 85% van die miljoen kopers?

Daarom vind ik het zo jammer dat Apple de mensen eigenlijk zo ophitst en 500euro ontneemt van de mensen voor een product dat ze niet nodig hebben. Zij creŽren gewoon de nood.
Reclametechnisch gezien is dit briljant, maar ik vind het een beetje onetisch als ik zie hoe mensen dit (en vele andere Apple-toestellen) gewoonweg verafgoden en verdedigen tot op het bot. Het blijft maar een computer, het blijft maar een gadget.

Als iemand een draagbaar toestelletje maakt dat zonne-energie omzet naar voedsel en het in je aders pompt, awel, daar wil ik gerust tienduizend euro voor neertellen en dan geef ik er 2 gratis weg aan Afrikaanse kinderen die het nodig hebben als ik dat kan betalen. Omdat dat nuttig is
Oh, maar daar ben ik het mee eens. Ik heb de iPhone ook echt niet nodig en natuurlijk is het een gadget, maar wel 1 die ik dagelijks ga gebruiken en dan zie ik toch gewoon de voordelen. Dat er veel mensen overgehaald worden, tsja, ik denk dat dat voor veel producten geldt (wasmiddelen, auto's, etc), op die mensen varen de bedrijven. That's economy. Ik heb inmiddels wel geleerd om gewoon even te wachten tot de eerste reviews binnen zijn en te kijken of het ding niet na een half jaar uit elkaar valt, vervolgens kan ik dan een weloverwogen beslissing maken of ik het koop of niet. Dat het dan 600 Euro kost, daar spaar ik gewoon voor en duur is ook gewoon relatief. Ik wil het, mits het goed bevalt bij anderen, gewoon hebben om te gebruiken. Zelfde gold voor m'n espresso-machine, waarom geen 1 van 100 Euro ipv 500...tsja, gewoon omdat tie robuuster was en mooier... heel veel discussie hier gaat over het feit dat het erg is om om die redenen een product te kopen. Bij de iPhone heb ik echt wel goede redenen, maar ik vind het ook gewoon een mooie gadget, wie koopt er nu niet iets met al deze gevoelens bijelkaar.

En ik ga dan niet zeuren als het ding plots 200 Euro goedkoper is, ik koop iets en kijk niet meer naar de prijzen. Anders had ik ook kunnen klagen bij Intel vanweg de 50% reductie van de processor, 2 maanden na ik het gekocht had.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 12 september 2007 10:00]

Ik voel hier een stukje jaloezie al dan niet schoppen tegen de wereld aan. Laat me raden jij werkt in windows? Roepen wij nu ook naar jou allemaal "Blaaaah, look at you, You are a sheep"?!

Een nieuw product wat speciale features heeft word nou een maal een hype. En om dit dan meteen te bestempelen als 'n onnozele hype? Heb je ooit een iPhone in je handen gehad? Nee? Oordeel dan niet over iets dat je niet ken.
En je slaagt direct de nagel op de kop want wat is de meest gebruikte uitspraak bij windows gebruikers? "Iedereen gebruikt het dus ..." 8)7
Jaloezie dus.

Het lijkt me dat de meeste mensen het ding kopen omdat het een goed werkend en gebruikersvriendelijk apparaat. Niet perse omdat het een hype is. Die dingen kosten niet nix.
Gelukkig geef ik mn centen niet uit aan zulke hebbedingetjes...

Het leuke is mensen vinden mij ook aardig zonder iPhone :)
Deze hele thread van comments staat vol van fanboys en anti-fanboys. Allebei conformistisch en helemaal geŽnt op het verdedigen van eigen aankoop-keuzes. Zwaar vermoeiend.

Je kan het een mooi of slecht apparaat vinden, maar het nieuws gaat erover dat er in korte tijd vrij veel van verkocht zijn. Even waarde-oordelen daargelaten, blijkt het dat er onder consumenten dus een grote vraag is naar een apparaat als een iPhone.

Zelf zou ik er ook wel een willen, maar in NL moeten we vast nog een lange tijd wachten zoals zovaak :(
hoe je het ook wendt of keert de apple iphone weet veel emoties los te maken. de mensen die hier in rabiate reakties hun afkeer uiten over de zgn. 'iphone hype' werken er zelf aan mee en versterken hem! ;)
Gelukkig geef ik mn centen niet uit aan zulke hebbedingetjes...

Het leuke is mensen vinden mij ook aardig zonder iPhone :)
Het is geen hebbedingetje, een GSM is iets wat je dagdagelijks gebruikt en kopers van de iphone zullen deze waarschijnlijk heel veel gebruiken. Het is een vitaal werkinstrument voor velen en niet zomaar een hebbeding.
Voor iets wat ik dagdagelijks gebruik ben ik best bereid om wat meer geld uit te geven.

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 11 september 2007 12:34]

En.. als je daadwerkelijk kijkt naar wat de gemiddelde burger doet met zijn telefoon, doet ie dan daadwerkelijk meer dan enkel telefoneren? Een enkeling luisterd naar zijn muziek via de telefoon, en om te kijken of ie daadwerkelijk foto´s maakt worden nog even 4 foto´s geschoten. Dan nog niet te spreken over de overige functies die zeker wel aanwezig zijn, maar nooit worden toegepast. Laten we een telefoon niet oververheerlijken, want ja hij kan veel, maar daar wordt ie uiteindelijk niet voor gebruikt. Dus ja het is een leuk hebbedingetje met leuke gadgets aan boord maar voor 95% van de bevolking worden deze toch niet gebruikt.
Wat heeft de iphone nu met aardigheid te maken .....

Een iphone is een fijn gadget dat sommige mensen wel willen hebben omdat ze het geheel mooi is (uitzicht/GUI/software)

En correct ... op de iphone kan je geen extra progs op installen ...
Maar heeft iemand gezegd dat de iphone het PERFECTE toestel is?

Dus volgende keer misschien niet zo'n uitspraak doen zonder onderbouw (vind ik ;))
Nou.. Ik wil niet veel zeggen..

Maar er zijn inmiddels legio apps voor het ding verkrijgbaar..
Zowel via AJAX als 'native'..

Dus zeggen dat je er geen extra progs op kan zetten is een beetje te hard geschreeuwd.
Huh? Jij denkt dat dit soort 'gadgets' alleen maar bestaan om aardig gevonden te worden? Of wil je alleen maar een reden hebben om je beter te voelen dan mensen die wel graag deze telefoon willen, om wat voor reden dan ook?
Een iPhone verdwijnt in je zak. Ik weet niet hoe jij je vrienden kiest maar ik zou begot niet weten welk merk mijn vrienden van gsm hebben. Is toch ook niet belangrijk zolang je zelf maar een iPhone hebt hoef je je verder geen zorgen te maken over de ellende van je vrienden. Het zijn vrije individuen die zelf mogen kiezen welk speelgoed ze zich aanschaffen.
Wat ik mij afvraag: kun je synchroniseren met windows? (vista of xp)
Ja.
Het synchroniseren gebeurt net als op de Mac via iTunes. Hij pakt daarbij ook je Outlook kalender en contacten.

[Reactie gewijzigd door mddd op 11 september 2007 13:02]

Tja van een telefoon die zelfs door nederlanders uit de VS wordt gehaald zonder dat hij icm nederlandse aanbieders kan worden gebruikt is imo enorm gehyped.

Apple heeft zijn naam met de Iphone hoog gehouden, leuk en simpel design gecombineerd met veel gebruikersgemak en een goede dosis marketing. Helaas is de kwaliteit net zoals de eerste generatie Ipod niet helemaal geweldig maar daar letten mensen niet op als ze hem kopen.

Mooie prestatie van apple, eentje die ik MS met hun mobile programma niet zie nadoen..
Net zoals de kwaliteit van bijna alle nieuwe Sony-Ericssons en Nokia's , waarvan overduidelijke en irritante software bugs nooit meer opgelost worden, omdat het model van 2 jaar oud 'te oud' is.
Je raakt de spijker op zijn kop! Dat is nu exact mijn probleem met mobieltjes en pda's. Ik zeg niet dat dat ook niet gaat gelden voor de iPhone, maar ik heb de indruk dat die beter ondersteund wordt.
Gelijk heb je. Ik zou mijn huidige Sony-Ericsson graag weg doen, maar de iPhone vind ik voorlopig toch nog wat aan de prijs... en het abbo natuurlijk. Oja, hij is ook nog niet in Nederland :P
Wat is het probleem met de kwaliteit? Mensen zijn juist ontzettend tevreden met de iPhone.
vooral die onbevoordeelde types die alles wat een Apple logo heeft thuis hebben liggen .. dat zegt de meesten hier genoeg.

Ik heb een uurtje met het apparaat mogen spelen en heb al eerder aangegeven niet echt onder de indruk te zijn. samengevat:

traag!!!!
Vet scherm, en dan echt vet als je zit te bellen met dat scherm tegen je wang.
( dus niet vet in de zin van te gek , wauw... gewoon vuil..)
geluidskwaliteit was niet bijzonder, echo, schijnbaar matige full duplex mogelijkheden. Dat laatste zou aan de provider hebben kunnen liggen maar dezelfde kaart in een gewoon Samsung apparaat werkte met een perfecte kwaliteit.


Maar dit is slechts mijn mening en geen "onderzoek""

[Reactie gewijzigd door SED op 11 september 2007 11:05]

Bevooroordeelde types zien blijkbaar enkel fouten van de producten die zo op voorhand al hebben verdoemd. Mijn knoppentelefoon drukt het vet zelfs nog eens in mjn wang met al die uitsteeksels die rechtstreeks in mijn wang gepriemd worden.

Toch straf dat mensen zich na 1 uur gebruik al kenner mogen noemen. Ik denk dat eigenaars van de iPhone een veel beter inzicht kunnen geven over het ding. Hetzelfde lees je bij mensen die eens een iPod in hun handen hebben gehad, ze snappen amper hoe het apparaat werkt toch hebben ze al een mening klaar.
:) Standaard verwachten dat een reactie van een fanboy komt. Het wordt echt steeds gekker hier, veel te vermoeiend zo, daarom reageert men bijna niet.

Het vette scherm, klopt, maar had er ook weinig problemen mee toen ik de O2 xda nog had. Gewoon effe wegvegen zo nu en dan en mezelf goed wassen. Ik ervaarde het in ieder geval niet als vervelend.

Het geluid bij het bellen schijnt heel wisselend te zijn in de states. Je hoort eigenlijk ongeveer dezelfde meningen over andere telefoontjes. Ben benieuwd, de dekking in Nederland is in ieder geval beter, maar het moet zeker effe getest worden. :)
Netblade, zo'n type reacties bedoel ik juist. Waar zie jij dat Apple steken liet vallen? Merk jij dat op uit de verkoopcijfers? Allicht niet, want ze verkopen juist beter dan de smartphones (ja, daar is een bron voor, heb die even niet bij me), die idd wat meer kunnen, maar blijkbaar hebben de meeste mensen genoeg aan wat de iPhone kan.

Maar jij hebt blijkbaar je mening al klaar over de slechte interface en de telefoon in het algemeen. Ik vermoed zelfs dat je zowiezo niets van Apple nog maar wil aanraken.

Beetje kortzichtig mijn inziens, als iets van een ander merk goed in de markt ligt, geef dat dan gewoon toe zonder knullige reacties te geven. Maar dat is allicht veel gevraagd van de meesten hier, zowel tegenhangers als aanhangers.

[Reactie gewijzigd door debuysserk op 11 september 2007 10:52]

Dat apparaat is enkel te koop in de VS, en ik weet niet of jij daar ooit geweest bent.
Maar wat de buurman heeft, wil jij als Amerikaan zijnde ook.
Leuke reclame stunts erbij en elke idioot wil een Iphone, dat was vroeger immers toch ook zo met breedbeeld? Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat breedbeeld hier standaard was? Juist vorig jaar September, meer dan 10 jaar na dato.
Zelfde idee, waar het mij om gaat is dat elke week wel minimaal 1 bericht over de iphone gaat, wat het toestel qua mogelijkheden niet waard is (zeker niet op een site als t.net).
Het is de best verkopende smartphone van het moment.. Ik denk dat die best wel iets aandacht mag hebben.. Om nou Apple censuur te gaan toepassen op t.net lijkt me een beetje overdreven niet waar?

En daarbij, als het volgens jou zo makkelijk is om even 1 miljoen iPhones te verkopen door wat marketing, waarom doet dan niet elk ander bedrijf dat?? Er zit ECHT wel meer achter..

De meeste (onafhankelijke) reviews zijn het allemaal met elkaar eens. Apple heeft een goed product neergezet, maar waar nog wel enkele features missen. Daarnaast zie je dat Nokia en Symbian ook als een gek aan het kopieren zijn van de iPhone.. Blijkbaar zit er dus toch wel iets goeds in wat de concurentie bang maakt..
Tja, dat er hier om de week een bericht staat over de iPhone, ligt niet enkel aan tweakers zelf. Elke technologie site lijdt aan hetzelfde 'probleem'.

Is de veelvoud aan berichten iets wat de kwaliteit of het feit dat iets goed verkoopt teniet doet?

Trouwens, de iPods zijn wel al langer te koop buiten de VS en die zijn hier toch ook een succes?

En trouwens, de veelvoud aan berichten, het is ook niet altijd positief, en dat is ook een nadeel ervan. Elk mankement wordt tienduizend keer opgeblazen juist door ditzelfde feit.

Ieder heeft z'n eigen smaak en koopt wat hij zelf wil, ik maak me echt niet druk in het feit dat iemand anders creative of hp koopt. En ik probeer die al zeker niet om te schakelen of te beschuldigen dat hij meedoet aan een hype.
slechte producten die gehyped worden in de states scoren echt niet de cijfers die Apple met zijn iPhone scoort.
Rekenen was niet mijn sterkste kant, maar 74 dagen is toch iets meer dan 1,5 maand! Eerder 2,5 maand...

[Reactie gewijzigd door M_O op 11 september 2007 10:25]

Idd. Ik zat ook net daaraan te denken :) Waarschijnlijk wordt er 2,5 maand bedoeld