Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties

Vanaf 9 november is in Duitsland Apples iPhone via T-Mobile te koop. De telecomprovider heeft tijdens een persconferentie laten weten dat het de dekking van zijn Edge-netwerk zal verbeteren tot 100 procent aan het einde van dit jaar.

De iPhone zal voor 399 euro verkrijgbaar zijn, maar details over de bijbehorende abonnementsvormen zijn niet bekendgemaakt. De Financial Times meldt op basis van anonieme bronnen dat de iPhone ook in Nederland zal worden geÔntroduceerd. T-Mobile Nederland leek de komst van de iPone naar Nederland aanvankelijk te bevestigen, maar ontkende dat later weer.

Net als Britse iPhone-gebruikers kunnen T-Mobile-abonnees gratis gebruik maken van wifi-hotspots. In totaal stelt de mobiele dochter van Deutsche Telecom 8600 toegangspunten voor draadloos internet ter beschikking. Apple zal samen met Orange vermoedelijk donderdag de lancering van de iPhone in Frankrijk aankondigen.

Overigens kreeg Engadget een Britse iPhone in handen met firmwareversie.1.1.1. Uit de foto's van het weblog viel op te maken dat de update een tv-out-optie gaat toevoegen onder settings. Verder zou Apple van plan zijn de productie van iPhones in het vierde kwartaal van dit jaar bijna te verdubbelen. Oorspronkelijk was het de bedoeling 1,54 miljoen exemplaren te fabriceren, maar bronnen binnen bedrijf zouden verklaard hebben dat dit opgeschroefd gaat worden naar 2,7 miljoen stuks.

Apple iPhone liggend

Update 20-09: informatie over Nederlandse introductie (bevestiging en ontkenning) toegevoegd

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Wat ik hierbij mis (en wat wel in het cingular bericht staat: Klikje) is de verkoop via Apple's eigen kanalen.

Nu hebben ze in Europa natuurlijk niet zoveel eigen winkels als in de VS, maar ik lees nergens iets over de Premium Resellers. Zou dat kunnen betekenen dat deze de iPhone niet mogen verkopen?

[Reactie gewijzigd door Rox_NL op 19 september 2007 20:15]

Het is juist geniaal dat dhr. Jobs andere bedrijven doet "dwingen" tot het gebruiken van oude technieken. Blijkbaar zijn er veel meer mogelijkheden met oude technieken en opent dit weer perspectieven.
"Blijkbaar zijn er veel meer mogelijkheden met oude technieken en opent dit weer perspectieven."

Wat een onzin, Edge is gewoon achterhaald. Nu krijgen we al toegang tot HSDPA met snelheden tot 1.8/3.6Mbps, daarmee heb je toch wel veel meer mogelijkheden dan een max van 192kbps.

Probeer maar eens remote deskop toepassingen te starten, een video te streamen, HQ radio streams beluisteren, grote bijlages binnenhalen, 3.2/5MP foto's te verzenden met EDGE zonder het idee te krijgen van "DAMN, DAT GAAT TRAAG".

Neeh, Apple is gewoon lomp/arrogant bezig om geen 3G model in europa uit te brengen, en ik vind het dan ook zeer treurig dat de Telecom bedrijven ook nog eens Apple's wensen gaan vervullen. Want uiteindelijk gaan we er allemaal voor betalen.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 19 september 2007 17:17]

Hoeveel mensen doen dat? En zijn dat de mensen die een iPhone zouden kopen? Nee, dat zijn de mensen die de iPhone van af het begin aan afzeiken terwijl ze hem nog nooit in het echt hebben gezien. En tegen de tijd dat de mainstream dit wel wil doen dan zijn de 3G chips (of opvolgers) zo zuinig dat ze wel fatsoenlijk kunnen worden toegepast.

Toch?
Hetgeen inderdaad...niemand doet. Ik heb nog nooit iemand op mijn werk (waar veel jonge mensen ook werken) iets zien doen wat 3G nodig had. Achterhaald is dus onzin, doen alsof UMTS vereist is is pas meepraten met een hype gecreeerd door de providers.
Meer mogelijk? Het is simpelweg een stuk langzamer dan de UMTS/HSDPA en het enige voordeel is dat volgens Steve de iPhone minder stroom gebruikt bij EDGE terwijl het andere telefoons wel lukt om fatsoenlijk lang mee te gaan met UMTS/HSDPA.

Zowiezo vind ik de iPhone echt veel teveel dingen afdwingen: het dwingt je tot het gebruik van iTunes, tot het gebruik van youtube, tot het gebruik van google maps, het gebruik van betaalde ringtones, het gebruik van 1 specifieke provider, het gebruik van het ouderwetse EDGE, het gebruik van alleen apple goedgekeurde sofware, enzovoort.
Ik ben benieuwd of het Łberhaupt in Nederland zal komen aangezien Apple niet van plan lijkt om in de iPhone UMTS/HSDPA in te bouwen. Dus zal ťťn van de providers hier zo gek moeten zijn om EDGE weer te gaan uitrollen.
Volgens mij is EDGE in NL al landelijk uitgerold via KPN (Telfort), T-Mobile en Vodafone. Zie hier de uitleg van Macosx.nl:

EDGE is een voorganger van de snellere UMTS of HSDPA verbindingen en is beperkt qua snelheid. Voordeel is dat een EDGE verbinding via meerdere GPRS verbindingen wordt opgebouwd en aangezien GPRS vanuit elke GSM mast wordt uitgestuurd betekent dit dat EDGE een landelijke dekking heeft. In Nederland wordt EDGE in ieder geval nog door KPN, Vodafone en T-mobile aangeboden voor data verkeer (informeer bij je eigen telefoonaanbieder of ze ook EDGE aanbieden). Omdat vrijwel alle Blackberries tot nu toe gebruik maken van EDGE en het via bestaande GSM masten loopt zal deze dienst de komende jaren ook nog blijven bestaan.
We hebben gisteren een rondje langs alle mobiele telecomproviders gebeld en behalve een KPN-woordvoerster die geen flauw benul had waar we het over hadden heeft elke huidige aanbieder duidelijk aangekondigd GEEN EDGE meer aan te gaan bieden in Nederland: Nooit meer EDGE in Nederland - ook niet voor de iPhone
Sinds Telfort is overgenomen door KPN, bieden ze geen EDGE meer aan. Alleen maar UMTS (en GPRS natuurlijk).

[Reactie gewijzigd door Diddle op 19 september 2007 16:25]

Wat ik uit het stukje van Macosx.nl begrijp is dat EDGE niets anders is dan meerdere GSM verbindingen bij elkaar + een stukje logica dat ondersteund moet worden. Sinds GSM en EDGE al landelijk waren uitgerold (KPN, Telfort) lijkt me het niet moeilijk om naast UMTS ook weer EDGE te gaan ondersteunen. Het is volgens mij niet een kwestie van of of maar van en.
Edge maakt gebruikt van de overcapacteit op de GSM frequenties.
Heervoor moeten wel de centrales (masten) aangepast worden, alleen Telfort had dit gedaan.

Aangezien daarvan laatst de stekker eruitgetrokken is, lijkt het me onwaarschijnlijk dat wij in NL ooit nog EDGE zullen krijgen of gebruiken.

Het is sowieso achterhaald t.o.v. UMTS, en bijna alle partijen hebben bergen met geld betaald voor die UMTS frequenties, wat ze echt wel terug willen verdienen...
Klopt helemaal niets van het bovenstaand artikel van Macosx.nl ; Geen een provider biedt Edge in Nederland.
Sorry maar Edge is zeker niet uitgerold bij T-Mobile, sterker nog ze ondersteunen het helemaal niet in NL.

Heb zelf een jaar geleden een medewerker hierover gevraagd, en het blijkt dat ze het geeneens gaan uitrollen omdat het geen toekomst (lees: commerciele waarde) heeft.

Ben dus ERG benieuwd wat ze nu gaan doen, nu de commerciele waarde er wel is (schijnbaar)!

Grtz!
De verwachtingen zijn dat de rest van europa in 2008 de iPhone mag verwachten en deze editie zal wel UMTS zijn. Ben ik zelf wel blij mee want ik zie een EDGE iPhone niet echt zitten.
Uitgezonderd belgiŽ dan want in belgiŽ mag je geen GSM toestel simlocken ...
gosh, ik hoop JUIST dat die dingen in Belgie uitkomen, dan haal ik em daar...
Ik koop hem hier (in de US) en download de Belgische firmware! UMTS (waarschijnlijk), GSM & simlockvrij
Denk dat je iets meer dan alleen een firmware nodig zal hebben voor UMTS...
iPhone komt bij t-mobile zie plaatje > http://dump.x2k.nl/d/iphone1.png het is dus geen gerucht meer. En als je het niet gelooft ga dan naar de live chat van t-mobile.nl

[Reactie gewijzigd door Dryxe op 19 september 2007 16:32]

Dat zegt het nieuws ook ja.. de vriendelijke chat meneer zegt alleen niet of de iPhone ook bij T-mobile in Nederland uit komt..
Ik neem aan van wel want bij de volgende screenshot zegt hij/zij dat ik t-mobile in de gaten moet houden : http://dump.x2k.nl/d/iphone2.png
Als het een Nederlandse chat is dan mag je verwachten dat ze het ook over de Nederlandse T-mobile hebben.
Allemaal leuk tot het naar BelgiŽ komt.
Hier in BelgiŽ gebruikt men Umts en dan kan je die niet gebruiken voor mobiele televisie.
Edge is wel beschikbaar in Belgie, namelijk bij Base, die een redelijk goede dekking hebben en snelheden tot 200kbit/sec haalt.

Maar aangezien Base een onderdeel van KPN is, lijkt mij een samenwerking met Apple merkwaardig.
Mobistar en Proximus ondersteunen het ook. Edge is voldoende voor mobiel browsen, maar is uiteraard minder geschikt voor echte breedbandtoepassingen. Om dus je Iphone als gateway te gebruiken voor je laptop is niet de beste oplossing, koop dan een laptop met ingebouwde UTMS modem of een losse modem. Ik heb zelf een Ipaq 514, en die ondersteunt ook alleen edge. Dit werkt prima om de nieuwsberichten van tweakers te lezen, maar om met mijn laptop comfortabel te surfen gebruik ik toch liever WIFI... ;)
Ik heb ooit nog eens een iMac bij een Primafoonwinkel gekocht.. dus het KON wel :P
De iPhone komt pas in belgie en nederland en de rest van europa wanneer er UMTS is aan toegevoegd. Ik sta er echt wel versteld van hoeveel intresse er in europa is voor een edge phone terwijl we in europa toch al wat beter gewend zijn.
De iPhone komt pas in belgie en nederland en de rest van europa wanneer er UMTS is aan toegevoegd. Ik sta er echt wel versteld van hoeveel intresse er in europa is voor een edge phone terwijl we in europa toch al wat beter gewend zijn.
Ik heb zelf Vodafone UMTS gehad in Nederland, op zich vlot, maar slechte landelijke dekking.

Tegenwoordig woon ik in Belgie en heb daar Base met een unlimited EDGE abbo en dat bevalt perfect. Altijd de verbinding open staan voor mijn mail accounts (push imap.s). Qua browsen is het echt snel genoeg, ook via mijn laptop. Het enige nadeel is mijn (belachelijk) onstabiele Nokia E61.
Volgens mij heeft KPN net het enige EDGE netwerk van NL afgebroken (ivm Telfort overname) dus hoe gaat T-Mobile dat dan in Nedeland doen? :?
T-Mobile heeft het netwerk overgekocht van Telfort. Telfort is dit geleidelijk aan het doorvoeren. (Geen bron alleen wat informatie via via)
Welnee!

KPN heeft een poosje terug het netwerk van Telfort overgekocht. Omdat er daarna een overschot was aan frequenties (je hebt nou eenmaal in een bepaald gebied maar een bepaalde capaciteit nodig) heeft KPN een serie frequenties van het voormalige Telfort netwerk in de verkoop gedaan. T-Mobile heeft er daar wat van gekocht om de kwaliteit van het netwerk op sommige punten te kunnen verbeteren. Let wel, die frequenties worden overgedragen maar daar hoort niet de hardware (zenders) bij. Je koopt dus ook niet EDGE bij zoiets, je koopt gewoon een frequentie waar jij op mag gaan uitzenden met je eigen spullen.

Telfort bestaat niet meer en heeft (dus) ook geen netwerk meer en kan (dus) ook niks aan het doorvoeren zijn.
'Telfort bestaat niet meer en heeft (dus) ook geen netwerk meer en kan (dus) ook niks aan het doorvoeren zijn.'

Telfort bestaat nog wel, maar dan als VPO (virtual provider), net als Tele2, Debitel enz. Zij hebben ook geen 'eigen' netwerk.
Ja, zelfs die zin bestaat Telfort dus niet meer als netwerk. ;)
Het is niet meer dan een naam die KPN nog aanhoudt om de mensen niet te laten schrikken ... marketing overwegingen of zo, niet mijn straatje. Maar 204-12 is niet meer in de lucht en er valt niks meer aan dat netwerk te ontwikkelen.
Ja, dat zegt 'ie eigenlijk ook hoor. Telfort heeft nog eigen sims, met een eigen naam maar gebruikt 204-08 om in die termen te blijven ;).

Overigens geeft mijn Nokia N73 gewoon NL-KPN aan als provider, en niet Telfort roaming op NL-KPN (zoals een echte virtual provider)...
Niet waar. Telfort SIM's hebben nog steeds 20412 IMSI's. De HLR's van KPN zijn zodanig aangepast dat ze die IMSI reeksen ook accepteren. De 20408 reeks is alleen voor KPN IMSI's. Dit is juist belangrijk voor het routeren van de calls.
Zometeen gaan ze hier in Nederland ook weer het EDGE netwerk opbouwen, terwijl dat net is afgebouwd door telfort. Lekker geld verspilling.
Ik geloof best dat dat gaat gebeuren, in Frankrijk, Engeland en Duitsland gaat men toch ook weer beginnen met het uitbreiden van het EDGE-netwerk.

Dat betekent dus dat men een verouderd protocol opnieuw/verder gaat uitrollen voor ťťn telefoontje. Dat kost ook nog eens redelijk wat geld, maar dat komt vast terug in de abonnementskosten.

Persoonlijk snap ik nog steeds niet wat Appel bezielt heeft met de iPhone, het ergste is dat het modebewuste volk er blind achteraan loopt. Misschien hebben die niet direct iets aan UMTS, maar die hebben meestal wel graag gratis mp3-ringtones enzo op hun telefoon om maar iets te noemen.
Ach, sms is toch ook best populair?
Ik moet zeggen dat ik het ook niet begreep tot ik effe mocht spelen met de gehackte iPhone van een vriend die er hier vrolijk op Proximus mee rondbelt. Het is toch wel een spectaculair dingetje. De interface vind ik een pak beter dan mijn Nokia E65, de stabiliteit is blijkbaar zeer goed (heb al meerdere spontaan rebootende Symbian phones gehad) en hij is redelijk dun.

Dus het zou me niet verbazen dat het hippe volkje dat geen behoefte heeft aan data over umts lekker meeloopt in de hype.
Apple kennende zal het technisch en visueel super in elkaar steken. Mijn punt is alleen dat er zoveel op mist waar ik de laatste jaren met mijn SonyEricsson en later Nokia telefoons aan gewend ben geraakt.

Kijk natuurlijk is UMTS niet per se nodig en dat zijn gratis ringtones die je er via een geheugekaartje of bluetooth opzet evenmin, maar eye-candy is dat ook niet.

Mijn mening is simpelweg dat UMTS de toekomst is, iedere topklasse telefoon die nu uitkomt heeft dat in principe, behalve de iPhone. En ik vind het een drogreden dat het te hard aan de batterij zou trekken. Dan zet je het toch standaard uit? Dan is de telefoon in ieder geval op de toekomst voorbereid. Ik zeg nu telkens toekomst, maar eigenlijk is het het heden waarop het is voorbereid. Ik snap de telefoonaanbieders die een stap terug doen in de toekomst door voor ťťn telefoon EDGE uit te gaan rollen dan ook niet.
Waarschijnlijk omdat veel providers tonnen geld uitgegeven hebben aan UMTS en geen geld overhouden voor de implementatie en UMTS (of 3GSM) op het wereldbeeld niet zo ver uitgerold is (http://www.gsmworld.com/roaming/GSM_WorldPoster2007A.pdf) - 13MB PDF.

Daarnaast heb je niet ZO'n bandbreedte nodig enkel maar om te surfen en te e-mailen (remember the 33,6k modem). Voor EDGE moet de provider enkel maar de base stations upgraden en de coverage is nagenoeg gelijk aan GSM-coverage dus is het veel goedkoper om EDGE te ondersteunen.

Ik heb onlangs de iPhone uitgetest en alhoewel in het midden van de Apple Store er slechts 2 staafjes waren voor ontvangst kon ik toch nog redelijk surfen (snelheid zoals een ISDN lijn).
Gezien de datalimieten en kosten die er aan UMTS gebruik zitten is UMTS op dit moment niet echt zo'n super geweldig iets. Daarnaast zit er ook gewoon wifi op wat de meeste mensen wel thuis hebben en een aantal op kantoor. In hoeverre is er dan nog de nood om onderweg het e.e.a. aan internet/email te doen? Er zijn ook zat mensen die het ding kopen omdat het gewoon kan telefoneren, er zit film en mp3 speel mogelijkheden op met een groot scherm en het apparaat is ook prettig in gebruik. Ik denk niet dat mensen die ultra mobiel willen zijn voor zo'n multimedia bel apparaat als een iphone gaan, dat is meer publiek voor een blackberry. Ik denk eerder dat Apple haar doelgroep beter heeft begrepen dan de rest van de markt denkt.
ff denken.. ik zit redelijk wat in hotels voor mijn werk tegenwoordig. Niet alle hotels bieden gratis internet aan en als ze al internet voor kosten aanbieden is dat meestal zo belachelijk hoog dat je het niet wil nemen.

UMTS/HDSPA bij t-mobile op mijn mobiel is 9,95 per maand, zonder datalimiet (maar wel datasnelheid beperking van 64 kb/s). Mijn mobiel heeft de mogelijkheid om als een soort router te werken. Hij stelt de verbinding met het umts netwerk op, mijn pc verbind met de telefoon en ik heb internet op mijn laptop. Gaat neit snel, maar voor email/msn snel genoeg.

Doe ik dit op edge, dan val ik terug op een snelheid van pakweg 10-15 kb/s. Das zeker niet meer mee te werken. Ben blij dat Edge weg is.
Daar wringt voor mij precies de schoen, zolang je op een plaats blijft en dekking van 3G heb, is dit perfect. Aan de andere kant, als je mobiel ben met een Web'n'Walk abbo, kan je beter op GPRS terugschakelen omdat de dekking veel beter is. Ik ben vaak met streaming radio aan onderweg (geluid is niet super, maar kan andere zenders luisteren dan via de radio) en wanneer ik dan 3g aan laat staan, valt ie erg vaak weg en moet bufferen. Sinds ik 3G uit heb, heb ik een continu stream zonder haperen, terwijl ik via GPRS dezelfde snelheid heb als via 3G.

Volgens mij heeft het dus onder 384Kb/s geen nut om UMTS aan te zetten, omdat dat ook via GPRS gehaald kan worden en die dekking een stuk beter is.
hopelijk laten wij ons hier niet gek maken door een stap terug te doen naar EDGE...
laten wij maar lekker wachten op de UMTS versie van de iPhone en dan als eerste een keer de rest van de wereld de ogen uit prikken.
Ik vind het misselijk om te zien hoe bedrijven door een hoepel springen voor deze telefoon en om de "deal" binnen te halen.
Niks misselijks aan. De bedrijven kiezen daar zelf voor en verwachten dus veel klandizie, dan is een netwerk wat de functionaliteit van de telefoon verhoogd niet meer dan logisch. Verder ziet men dat UMTS/3G weinig wordt gebruikt, hetgeen ik niet gek vind en men daar dus verlies op draait (gezien de aanschaf van de licentie daarop, neem ik aan) en aangezien de iPhone uitblinkt op websurf-gebied, hoopt men dat daar veel meer gebruik van wordt gemaakt. De basis wordt in orde gemaakt, daarna komt 3G, wordt dat tenminste ook eens echt goed gebruikt. Voorbeeld van het goed gebruiken van technologie ipv geld verspillen aan zaken die niet gebruikt worden (zoals bij zoveel providers/mobieltjes).
3G begint nu pas, na jaren, een beetje standaard te worden op telefoons en het gebruik gaat dus nu simpel omhoog omdat er meer gebruikers zijn. Veel mensen weten niet eens dat ze 3G gebruiken als ze bv hun e-mail ophalen of een website lezen.

Het is door de vele bezuinigingen de laatste 5 jaar zo geweest dat fabrikanten zaten te wachten op netwerken en de netwerken op de fabrikanten, geen van beide kon een businesscase rond krijgen zonder ondersteuning van de ander. Die pat-stelling is doorbroken en als je nu in de winkels kijkt zie je dat ook de mid-range telefoons van de laatste pak-en-beet 6 maanden UMTS bevatten.
Het probleem met UMTS is dat de verhouding snelheid/kosten volledig scheef is. De applicaties en functionaliteiten waarvoor je het echt nodig hebt zijn niet populair of noodzakelijk genoeg om de kosten te dekken. Ik bedoel wie zit er te wachten op mobiele televisie op een vierkante decimeter?

Voor surfen en mailen is EDGE gewoon snel genoeg.

Vanuit een milieu oogpunt is er ook wel wat voor te zeggen om voor EDGE te kiezen, omdat UMTS meer stroom eet. Maar dat vind ik sowieso van de huidige generatie van always-on set-top boxen, game consoles, TV's, wireless routers, blue-tooth devices etc. Andere discussie wellicht :)

[Reactie gewijzigd door Sebast1aan op 19 september 2007 22:01]

Inmiddels zijn er op het net ook foto`s te vinden met de iPhone waarop TV-Out te vinden is: http://www.allaboutphones...m/viewtopic.php?f=2&t=663
de reden waarom er geen G3 in de iPhone zit is te zien aan de vergelijking met een samsung G3

Without a doubt, current 3G implementations do require more space and consume more power than simply outfitting a phone with support for EDGE. Using the Samsung Blackjack as an example, turning on 3G reduces battery life by around 25% under web/email use. The biggest impact of all is, surprisingly enough, talk time; with 3G enabled, the Blackjack's talk time is cut in half, with absolutely no benefit realized from the higher bandwidth standard.

At the same time, Apple's choice to include 802.11b/g support in the iPhone makes a lot of sense. Battery life actually increases with Wi-Fi over EDGE whenever the data connection is being used, not to mention that performance goes up tremendously as well.


http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3036&p=7
Kijk, mooi voorbeeld inderdaad. Iedereen spreek over "stom ding, heeft dit en dat niet", maar negeert dit soort zaken. Zo'n telefoon wil ik niet eens, 3G met halve battery-life.
Het gaat niet om negeren, het gaat erom wat ieder voor zich belangrijker vindt.
Ik heb ook nu een 3G phone (SGH-i620) en ik heb 3G uit staan, tenzij ik het nodig heb, omdat het energieverbruik en daarmee de accuduur erg verkort wordt met 3G.

Ik wilde wel persť een 3G device hebben, want wanneer ik eens ergens snelheid nodig heb dan kan ik 3G aanzetten en daarmee snel internetten vanaf m'n laptop.
Dat verbaast me eigenlijk. Je zou verwachten dat ze met het ontwikkelen van technologie als UMTS ook wel een lagere energiegebruik als ontwerpuitgangspunt stellen. Daarmee wordt EDGE wel een stuk aantrekkelijker in ieder geval. Jammer dat de Nederlandse telco's zich helemaal opgesloten hebben in hun dure UMTS-licensies.
Hoeft niet natuurlijk. Je merkt hier al dat het men gewoon gaat of iets UMTS heeft of niet. Dat verkoopt dus vanzelf. Verder blijven batterijen nog een probleem, zeker in het steeds kleiner wordend formaat van de mobiele telefoon en dus wacht Mr. Steve op de nieuwe generatie 3G chips.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 19 september 2007 17:17]

Battery life actually increases with Wi-Fi over EDGE....
Knap, hij laad zichzelf ook nog op ? Die iPhone kan werkelijk alles ;)
Ok, even een vertaling voor jou; de batterijduur wordt verlengt als je Wi-Fi in plaats van EDGE gebruikt
Als 3G nog meer power vergt dan WIFI, dan is er echt wel een probleem. WIFI staat nu ook niet bekend als de energiezuinigste... Als ik mijn WIFI van mijn mobiel 's avonds vergeet uit te schakelen is de batterij de volgende dag gegarandeerd compleet leeg gezogen...
ja.. en dat is dus raar. Als ik wifi aan laat staan is mijn batterij na 1 nachtje ook tot bijna 0 gedaald.. UMTS/3G staat echter continue de hele dag aan (om 5 minuten mailcheck) en na een dagje gewoon liggen staat mijn batterij 20% lager.
...absolutely no benefit realized from the higher bandwidth standard.
Wat een onzin. Ik videobel en kijk TV op m'n mobiel, en dat kan ik niet zonder 3G.

Zo voldoet de iPhone dus niet aan mijn eisen. En die zijn voor iedereen anders. De iPhone is niets meer dan een goed uitgewerkte, gebruiksvriendelijke multimediaspeler waarmee je ook kan bellen en een beetje mail kan checken. Daar houdt het gewoon op.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 20 september 2007 10:56]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True