Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: nVidia

nVidia meldt in een persbericht dat de Quadro FX 1000 en 2000, de professionele videokaarten van nVidia, er deze week een klein broertje bij krijgen. De Quadro FX 500 is het nieuwe instapmodel en moet de Quadro 550/580 XGL kaarten gaan vervangen. De chip is gebaseerd op de NV31 core, deze core wordt ook gebruikt voor de GeForce FX 5600. De kaarten zullen over maximaal 256MB 128bit DDR2-geheugen beschikken, maar op welke snelheid het geheugen en de core gaan werken is nog niet bekend. Ook de prijs is nog niet bekend, maar tijdens de introductie in maart was deze nog 449 dollar:

nVidia Quadro FX logoThe NVIDIA Quadro FX 500, available immediately, is armed with a high-end architecture featuring the industry’s only true 128-bit floating-point frame buffer, industry-leading 12 bits of subpixel precision, parallelized vertex engines, the industry’s first on-chip vertex cache, and fully programmable pixel pipelines allowing developers to simulate a virtually unlimited range of real-world properties like metal or skin and to modify them on the fly.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

proberen ze hier de consumentenmarkt mee te benaderen soms?

klinkt toch aardig die specificaties; doet het denk ik ook wel leuk in 3dmark :)
reken daar maar niet op, tis de NV31, oftewel de MX versie van de NV30 (FX5800Ultra), en die 128bits bus en DDR2 hoef je niet blij mee te zijn hoor....misschien wel voor bedrijven enzo, maar gamers? nee denk het niet :Y)
zeker dat je niet wou zeggen 3d studio? Deze kaart is speciaal voor zware grafische toepassingen zoals 3d studio en maya
Ik was laatst op het 3DFestival in Kopenhagen, waar ook een lezing gehouden werd voor beginnende/studerende 3D artiesten. Een nVidia vertegenwoordiger was daar ook bij omdat zij die lezing gesponsord hadden. De nVidia man gaf aan dat het bedrijf vanaf heden veel meer gaat investeren in deze artiesten, immers des te meer profs er zijn des te meer Quadro kaarten nodig zullen zijn. Daarbij komt ook nog dat als deze artiesten bijdragen aan verveelvoudigen van 3D spellen, dan betekent dat ook meer afzet op dat gebied voor nVidia.

Als nVidia dit echt door gaat trekken, zijn ze goed bezig en in dit geval hoop ik dus dat ze dit instapkaartje betaalbaar maken voor de amateurs onder ons en niet 450 dollar!
"deze artiesten bijdragen aan verveelvoudigen van 3D spellen"; da`s dus zoveel mogelijk copietjes verspreiden ? Of bedoel je soms vervaardigen ? ;)

Maarre, om 3D graphics en 3D-engines te maken voor games is `t wel zo slim dezelfde kaart te gebruiken als de eindgebruiker. Voor `t modelleren van low-poly game characters en levels heb je zeker geen profi OpenGL kaart nodig. Dan is een "gewone" GeForce FX eigenlijk al een overkill.

Voor de serieuze 3D`ert die er z`n geld mee verdient is de 3D kaart, na CPU power en werkgeheugen zo ongeveer `t belangrijkste stuk hardware. Dus om daar nou op te gaan bezuinigen.....

Ik had gehoopt op een Quadro 3000 of zo, met 256MB en een 256 bits bus. Wie weet volgt die wel binnenkort.
Ik ben zelf zeer tevreden over vooral de drivers van de quadro series. Maya loop heerlijk, zonder glitches . Vooral opmerkelijk zijn de snelheden met hardware lighting en particle systemen.
Die kaarten zijn gewoon op de consumerkaarten gebaseerd, maar hebben anders geoptimaliseerde drivers. je kon vroeger (weet niet of het nu nog kan) GF4's omsolderen naar een Quadro, gewoon een kwestie van een weerstand verplaatsen.
Wat je zegt is niet helemaal juist. Je kon de bios wijs maken dat het om een quadro ging. En dat is precies hetzelfde als je met de huidige ATI's kan. Maar een echte Quadro of FireGL ermee maken doe je niet.
De kaarten worden idd rond dezelfde GPU gebouwd. Maar om de prijs van de consumentenkaarten min of meer te drukken wordt er vaak voor goedkopere andere onderdelen gekozen. En bij het echt precieze werk leidt dit nogal eens tot iets mindere kwaliteit en minimale vertragingen. Als je een GeForce 4 van Gainward koopt ga je minder contrast zien met een Quadro 4 dan je zou zien als je bv een Asus kaart zou nemen. Gainward kiest er namelijk voor om (duurdere) kaarten te maken met betere componenten.
en wat maakt die 3dspecialisten tot noobs :?
Waarschijnlijk bedoelde hij Nerds!
Gewoon een beetje in de war dus.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True