Gerucht: id Software toont DOOM: The Dark Ages op Xbox Games Showcase

Ontwikkelaar id Software zal tijdens de aankomende Xbox Games Showcase een nieuwe game uit de DOOM-franchise tonen. Dat bevestigt gamejournalist Tom Henderson. Het spel heet volgens Henderson DOOM: The Dark Ages.

Henderson schrijft op Insider Gaming dat er elementen van een middeleeuwse spelwereld in de first-person shooter zullen zitten. Welke elementen precies, is echter niet duidelijk. De game zou al minstens vier jaar in ontwikkeling zijn. Henderson bevestigt hiermee een eerdere hint van The Verge-journalist Tom Warren. Die had vorige maand aangegeven dat er tijdens de eerstvolgende Xbox Games Showcase nieuwe info over een nieuwe DOOM-game zal worden gegeven.

Microsoft houdt op 9 juni een Xbox Games Showcase-evenement via een livestream. Daarna volgt een evenement, vermoedelijk gewijd aan Call of Duty. Het evenement gaat op 19.00 uur Nederlandse tijd van start.

Doom Eternal

Door Jay Stout

Redacteur

25-05-2024 • 13:23

94

Lees meer

Reacties (94)

94
94
59
1
0
28
Wijzig sortering
Hoop dat ze minder nadruk leggen op verhaal, Eternal voelde als een slechte fanfic over doomguy, 2017 balanceerde dit toch veel beter.
Vond dat systeem bij eternal ook slecht. Dat je bepaalde trucjes moest doen. Dat je dan weer armor krijgt of kogels.
Ja en dat je op dingen moet springen, ver-springen, omdraaien, dat soort geneuzel moet eruit.
Wil alleen vlakke vloer en ruimte om te knallen :)
Als het gewoon een beetje weer gaat naar doom 2016. Ben ik al tevreden.
Hier ben ik het absoluut mee eens. Gewoon lekker zoals 2016. Heb Eternal ook niet uitgespeeld nog. Speelt voor mijn gevoel anders weg dan 2016 en die heeft veel meer de vibe van de oorspronkelijke Doom games.
Ik heb Eternal op easy uitgespeeld, vond aan ene kant het verhaal wel leuk om te volgen, maar afgewisseld met de over de top super chaotische actie was dit best wel storend. Het kon mij niet boeien om de mechanics dusdanig te leren dat ik het op hoger dan easy kon spelen en zelfs dan zijn er super irritante mannetjes zoals de Marauder dat mij echt uit de Doom vibe haalt van lekker knallen. Nu moet ik ineens na gaan denken :P.

De DLC, Ancient Gods, kwam ik zelfs op easy niet doorheen. Wordt steeds opgesloten in een kleine ruimte met een of ander irritant buff/debuff concept of je in een cirkeltje staat of niet, daar werd ik vrij snel moe van.

Deze game zou je eig puur de lore filmpjes op youtube van moeten kijken, als je dat interessant vind (ik wel) maar @phray 's opmerking over slechte fanfic over doomguy kan ik ook helemaal begrijpen. Vind het vooral slap dat ze de demons en hel min of meer uit zitten te leggen dat het een soort aliens zijn die ons voor energie harvesten. Te veel uitleg, te veel lore dus voor iets simpels als Doom. Less is more, in dit geval.
Een zombie of een imp met een kettingzaag doorzagen voor munitie of de vlammenwerper gebruiken voor armor. Het is niet echt rocket science.

Ik vond de extra diepgang met het wapen wisselen fantastisch. Maar wellicht kan de volgde Doom een boomer modus geimplimenteerd krijgen die het wat makkelijker maakt voor diegene die het wat versimpeld willen.
Vond dat alleen maar irritant. Dat zou ik bij elke shooter hebben.
En weer wordt de vergeten generatie vergeten.
Diepgang? Dat vind ik wel een beetje teveel eer voor iets wat simpelweg afgekeken is van Doom 2016 playtroughs.

Ik had bij Eternal het idee dat ik deel nam aan een circus. Het wisselen van wapens zou een speelstijl moeten zijn niet de enige manier om te spelen.
Ik vond het juist een verassend goede wijziging t.o.v. Doom 2016.
Daar speelde je voornamelijk tot je de Super Shotgun unlockte met de andere wapens, maar daarna was er weinig reden om van wapen te wisselen.

In Doom Eternal zorgden ze dat er reden was om wapens te wisselen, want sommige demons hadden bepaalde zwaktepunten waar je met bepaalde wapens een sneller antwoord op had.
Natuurlijk ging dat gepaard met een kleinere ammo pool, maar daar had je de rechargable kettingzaag dan ook voor.

En de extra toevoegingen van de flamethrower voor armor, en de kettingzaag voor ammo-pinata's, rondden de gameplayloop mooi af, zodat je in de flow kon blijven.
Leuk hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik vond dat juist heel erg gaaf. Zo hoefde je nergens voor te stoppen en bleef je constant in het gevecht.

Ik was wat minden fan van de platform stukken. Tuurlijk, het gaf even wat rust van alle actie, maar dat kon prima met een puzzeltje om weer een geheime locatie te vinden.

[Reactie gewijzigd door Thazard op 22 juli 2024 18:07]

ik vond de nieuwe systemen die ze bij Eternal hebben toegevoegd juist een verademing en innoverend, ja ze waren raar in het begin en misschien niet wat je zelf ziet in doom. Juist doordat je dus sneller door je munitie heen gaat en meer creatiever te werk moet gaan tegen je tegenstanders creëerde dit weer zijn eigen charme, ook de glory kills en alle bijhorende effecten maakte eternal wel echt spectaculair, je hebt meer dan 1 wapen en dan nog niet over de vernieuwingen in de Id tech engine te noemen. Man wat draait eternal goed op zelfs oude hardware. Enige wat ik wel naar vond, is dat je dus jump puzzels en meer parkour kreeg om naar een volgend gebied te kunnen of mogen.

Ondanks dit in eternal ook nog aanwezig was, was het in de 2016 versie nog veel erger, dat je vast zat in een room, verplicht alle imps en demonen moest neerknallen, en gewoon met 1 wapen kon doen.
Doom en verhaal?

Dan zijn wij blijkbaar met een andere versie van doom opgegroeid :+

Voor mij staat doom voor allerlei dingen, maar een goed verhaal is daar niet een van.
Daar speel ik andere spellen voor.

[Reactie gewijzigd door B_FORCE op 22 juli 2024 18:07]

Tenzij je veel te jong bent om al te zeggen dat je opgegroeid bent :+ hebben jullie het niet over dezelfde Doom. Hij refereert specifiek alleen aan eternal, volgens mij is hij het juist met je eens dat Doom niet om verhaal zou (moeten) gaan.

Vind het overigens wel grappig dat ik tegenwoordig vaker hoor dat mensen eternal minder vonden dan 2016... Dat vond ik ook maar destijds kreeg ik het gevoel dat ik zo ongeveer de enige was.
Ik dacht ook altijd Eternal nog veel beter ontvangen was dan Doom 2016. Nadat ik het gespeeld heb (ben nog bezig met DLC) valt het me tegen.
Het is nog steeds Doom en vet etc. maar veel hetzelfde. Prima op zich. Maar het runesysteem viel me heel erg tegen.
Tja, DAT is Doom, veel schieten in nauwe donkere gangen . en naast schieten ook veel creperen,dat gaat al vanaf Doom 1 op mn 5x86 tot Doomnogwat op mn Ps4.
Ik vind het vooral jammer dat er in Doom Eternal zoveel nadruk gelegd is op resource en cooldown management. Je moet de hele tijd op je ammo/health letten en skills gebruiken wanneer ze van cooldown komen om dat weer aan te vullen. Ik had zelf liever een pure shooter gezien zonder al die onzin erbij, zoals Doom 1 en 2.
Het is redelijk wat gedoe. Wende er op een moment wel aan. Maar dat speelt dus ook mee met waarom het zo lang duurde om de knoppen allemaal lekker in te stellen. Vlammending voor armor, chainsaw voor ammo, dat zwaard ding nog en dan glory kill, wapens, etc...
Dat er wat inzit, met wat platforming etc vind ik wel leuk. Maar dan iets dan tussen Doom 2016 en Eternal inzit, of lichtelijk naar Doom 2016 toe. Ben ieg erg benieuwd naar deze game. Zou ook leuk zijn als de medieval invloed ook wat meer melee (wapens) is.
Dat komt grotendeels door de gamecommunity zelf. Je mocht Eternal niet niet leuk vinden, je was gewoon niet goed genoeg om het te kunnen. Zo was voor mij en velen anderen de Marauder een vervelende (bewust ontworpen) flow-breaker. Dat mocht je natuurlijk niet zeggen van alle gitgudkids, je moest "gewoon X of Y doen", wat neerkwam op veelal cheese strategieën maar vooral totaal de discussies er omheen verpeste want vanaf het moment van uitspreken was je gewoon niet goed genoeg meer en werden de verwensingen en pesterijen dramatisch.
Dat is precies wat ik bedoel. Doom 2017 was lekker simpel hierin en volgde de originele 2 games op, in Eternal besloten ze dat er een heel slap verhaal bij moest.
Er zat genoeg 'verhaal' in Doom 2016 maar meer in de Codex "verstopt".
Schijnbaar ja. Er is wel degelijk een storyline, maar niet zoals in de laatste 2 DooM games
Oh ja, heb je de Doom film gezien dan? Dat is echt een van de beste.. oh nee wacht laat maar.

Maar zonder sarcasme, voor het gemiddeld niveau van films gebaseerd op games is het nog best vermakelijk haha.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 22 juli 2024 18:07]

Doom 3 heeft een redelijk decent verhaal, alle andere Doom's zijn vooral gewoon veel demonen schieten.
Doom staat voor mij aan nieuwe vette graphics die weer stap verder zijn dan de rest. Altijd zwaar geoptimaliseerd. Vroeger was dat ook echt zo. Eerste doom was een milestone. Zelfde voor Doom 3 met realtime shadows. Daarna ook wel door Vulcan en echt hoge en stabiele fps op redelijke hardware. Hoop dat ze nu weer met iets vets komen. Misschien Carmack weer inhuren :)
Ja ik vondt wat ze gedaan hebben met deID tech engine ook echt geweldig. Als ze nu met iets komen hoop ik alleen dat het net zo goed loopt als eternal.
Doom 3 genoeg verhaal maar goed niemand wil Doom 3 noemen als ze het over Doom hebben terwijl dat juist een prachtig game is ook al is die anders dan de rest in de serie.
Ik wil hem wel noemen hoor. Doom 3 vond ik de leukste om te spelen. Vooral op nightmare met de soulcube was hij erg cool.
Eindelijk! Ik vond doom 3 ook echt de beste tot nu toe, de laatste itdtaties vond ik maar meh.
Alle cutscenes waren te skippen en zoveel waren er niet eens.
Heb het spel echt 5x uitgespeeld en kan me amper herinneren dat het wel een verhaal had, naast context.

Nadruk? Kom op
Hopelijk wat minder nadruk op glory kills en platforming. Daar waren ze in Doom Eternal echt in doorgeslagen.
Precies! Graag gewoon een echte DooM à la DooM I en DooM II.

Ik heb DooM Eternal gerefund. Met pijn in mijn hart, want ik ben een DooM fan van het eerste uur en ik heb alle DooMs op alle platformen die ik heb - behalve dus DooM Eternal. Ik vond DooM Eternal echt een waardeloos spel. DooM 2016 heb ik van genoten, al hadden ze die RPG shite er van mij uit mogen laten -maar heel storend was het niet.
Een waardeloos spel is het verre van. Het vereist skills en skills krijg je door te oefenen: snel wapen wisselen, granaat, vlammenwerper voor armor, kettingzaag voor munitie. Hier en daar een glory kill en blood punch. Vooral niet stil blijven staan en doorgaan met deze vloeiende gameplay loop.

Oh ja, de standaard keybindings moeten aangepast worden.

Git gud...
Dan kan ik kort zijn: Ik ben de allergoeiste! Dus daar ligt het niet aan.
Skills kan inderdaad. Maar het voelde gewoon extra om het extra te maken. 2016 was imo een vele beter game qua base design.
Heel die Git gud houding maakt de community eromheen zo toxic. Voor mij heeft dit niks met skills te maken, maar simpelweg met wat leuk is. Ik vind die mechanics gewoon geen hol aan, voelt erg on-doom aan, niet wat ik gewend ben of verwachtte in ieder geval. Heb het spel op easy gespeeld om er door heen te komen zoals ik het leuk vind. Ik zit niet te wachten om een level constant overnieuw te doen omdat ik de timings van de mechanics niet onder de knie heb, fuk dat, is maar een shooter hoor. Zeker die Marauder, haalt alle snelheid en fun uit het spel. "Oh hier heb je een mannetje die je op een specifieke manier om moet leggen". Daar is niks "Git gud" aan, ik vind dat gewoon stom.

En toen die DLC Ancient Gods, begon eerste paar levels met rare mechanics dat je in een cirkeltje moet voor buffs/debuffs, maaaannn, het is geen WoW Raid! Heb de DLC niet eens afgemaakt, dit kan ik gewoon echt niet leuk noemen.

Ik snap dat er genoeg mensen zijn die dit wel leuk vinden, games zoals de Souls games vind ik ook niets aan, ik ben niet zo masochistisch aangelegd. Maar besef wel dat dit simpelweg niet voor iedereen is en dat kritiek niet altijd beantwoord hoeft te worden met die toxic "Git Gud" onzin.

Bovendien vind ik het grafische aspect van de mechanics ontzettend storend. Mannetjes die in een confetti van kleurrijke icoontjes ontploffen als een pinata, wat een circus.

Ik vind het dus ook een waardeloos spel, soundtrack is wel heel vet.
Ik zit niet te wachten om een level constant overnieuw te doen omdat ik de timings van de mechanics niet onder de knie heb, fuk dat, is maar een shooter hoor. Zeker die Marauder, haalt alle snelheid en fun uit het spel. "Oh hier heb je een mannetje die je op een specifieke manier om moet leggen". Daar is niks "Git gud" aan, ik vind dat gewoon stom.
Die Marauder is echt snel om te leggen met een shotgun, sniper wapenwissel na telegrafing van de rode flits. Het vereist wel oefening en skill, maar Dark souls niveau masochistisch is het echt niet.

Zoals ik al in eerdere comments gezegd heb de standaard PC keybindings zijn ruk. De wapens wisselen met de linkerhand met de toetsen 1-0 is niet te doen. Ik raad het scrolwiel van de muis aan voor de shotgun/sniperwissel van de maurauder.
Ik snap dat er genoeg mensen zijn die dit wel leuk vinden, games zoals de Souls games vind ik ook niets aan, ik ben niet zo masochistisch aangelegd. Maar besef wel dat dit simpelweg niet voor iedereen is en dat kritiek niet altijd beantwoord hoeft te worden met die toxic "Git Gud" onzin.
Je kan het niet leuk vinden en onzin vinden en toxic noemen. Maar het is simpelweg zo, Doom Eternal vereist op hogere moeilijkheidsgraden oefening en skills en als je daar moeite mee hebt dan snap ik dat je het een waardeloos spel vind. De meme "git gud" vat jouw hele verhaal exact samen. Je geeft toe dat je de skills niet hebt maar de meme is "toxic" en staat je niet aan. Helaas, zo werkt het internet nou eenmaal. Er zijn maar 3 dingen tegen dat toxic gevoel te doen... Negeren, Je internet abonnement opzeggen of... Gut worden!
kleurrijke icoontjes ontploffen als een pinata, wat een circus.
Doom Eternal en zijn voorganger hebben een komische noot om het niet te donker en luguber te maken. Daarom zit er enige humor in de glory kills. De kleurrijke pickups die de vijanden laten vallen passen daar prima bij. Ook zijn ze door de kleuren goed zichtbaar in alle hectiek.

[Reactie gewijzigd door nullbyte op 22 juli 2024 18:07]

Dan heb je niet geluisterd, heeft niks met skill te maken of dat ik het te moeilijk vind, eerder dat ik er geen hol aan vind. Doom games zijn nooit "Git gud" games geweest voor mij, gewoon gaan en knallen. En daar kan je de moeilijkheidsgraad van omhoog gooien als je het te makkelijk vind en dat het dan ook leuker wordt. Dan speel ik zo'n spel nog wel een keer, kijken of we de moeilijkste stand halen, dat is leuk.

Eternal op easy is geen hol aan, is er gewoon doorheen wandelen. Op hoger moet ik mechanics leren waar ik geen zin in heb (vooral omdat je anders simpelweg zonder ammo komt te zitten). Niet dat het te moeilijk is, maar voor mij is het maar een shooter, ik heb daar geen zin in en dit dus niet de game voor mij. Ik kan absoluut goed worden in een spel als deze als ik WIL, maar het is maar een single player game die ik hooguit een week of wellicht 2 speel, ik heb helemaal geen zin in die learning curve. Alle monsters en hun crits uit je hoofd leren voor een weekje spelen om het vervolgens weer te vergeten, nee dank je.

En dat van die Marauder, daar moet je eerst achter komen. Haalde compleet de snelheid uit mn easy playthrough, want een irritante gast. Ik heb hem nooit met shotgun/sniper omgelegd in ieder geval, is ook niet dat ik dat op ga zoeken. Again, ik ben maar een spelletje aan het spelen waar ik in een week wel doorheen ben. Dus dan is zo'n gast gewoon frustrerend, is het dan de bedoeling dat je uren bezig blijft terwijl je uitzoekt wat de beste manier is om hem te killen? Not my idea of fun. Dus dat resulteert in stilstaan, wachten op flits, damagen, rinse repeat tot ie dood is en hopen dat je ze niet te vaak tegenkomt.

Ik had het ook op gegeven moment in Raids in Destiny, hele sequences van stappen die je moet doorlopen, dit wapen voor die, die ability voor dat. Dat is niet moeilijk, dat is patronen uit je hoofd (moeten) leren, dat voelt als werk voor mij, ik kan dat niet leuk vinden (en bij zo'n game des te frustrerender omdat je afhankelijk bent van een team die ook al dat feilloos dient uit te voeren).

Ik ben hartstikke "Gud" als ik er zin in heb. Ik zie de lol er niet in om "Gud" te moeten worden voor een game als deze. Zo diepgaand is het nou ook allemaal niet. In multiplayer kan ik het wel begrijpen, speel dat ook doorgaans wat langer dan een single player campaign.

Dus kortom, niks met skill te maken, maar simpelweg met smaak. Ik hou niet van behendigheid spelletjes, dan ga ik wel ddr of beat saber ofzo spelen, daar speel ik geen shooters voor. En dat dit maar op een hoop gegooid wordt zodat de elitaire gamers zich op de borst kunnen slaan en lekker "Git gud" kunnen roepen, tsja, nogal triest, imo.

Want dat mag eh, het niet leuk vinden. Niks met "Gud" te maken.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 22 juli 2024 18:07]

Yep. Staat ook standaard op mijn Steam Deck met Brutal DooM. Aanrader!
Eens, kwam er ook niet in terwijl ik Doom 2016 meermaals heb doorlopen, die was echt geweldig!
The platforming kon ik nog wel waarderen maar was minder enthousiast over de nadruk op weapon swapping. Dit was nodig gemaakt vanwege gelimiteerde ammo en wapen gerelateerde hit points. Zonder dit wordt het lastiger om er doorheen te komen. Het verhaal leek ook nergens op. Ik wacht de reviews af en als deze aangekondigde game een verlengde is van D.E. zal ik hem laten passeren.
Afgehaakt door de platforming dus mee eens!
Zou te zien aan de screenshot is de het kleurenpalet weer als 2016. Ik heb hoop.
Verassend dat er zo veel mensen geen fan lijken van Eternal. Ik vond Doom 2016 echt fantastisch toen deze uit kwam, maar Eternal deed overal (m.u.v. van het verhaal misschien, maar ja, het is Doom) een schepje bovenop wat mij betreft. De difficulty was zo goed op de hoogste moeilijkheid, zeker DLC 1 voordat ze nerfs uitbrachten. Dat met de razende muziek was voor mij echt piek shooter gameplay.

En ik had net voor Eternal DLC 1 uitkwam 2016 nog een keer uitgespeeld, en man wat voelde dat opeens traag aan in vergelijking. Die hele weapon switch gameplay werkte perfect als je eenmaal in de flow zat <3
Eternal is getuned op het skillniveau van de huidige playersbase. Zat een perfect uitgewerkte gameplay flow in, zeker icm de muziek. Je kan flink doorgroeien in je skills met deze game.

Een eenvoudige recht toe rechtaan shooter is niet meer van deze tijd en zal door het gros van de spelers als saai worden ervaren.
Dat is absoluut waar, maar het zou iets meer naar het "easy to learn, hard to master" principe moeten gaan. En hoewel ik persoonlijk het verplicht wapen wisselen prima vind. Dit is geloof ik bij een aantal het probleem. Het is niet easy to learn. Sowieso moet op een PC de keybinds aangepast worden naar wat ergonomischer toetsen/muis knoppen voor het wisselen van de wapens. En met een controller, ik zou er niet eens aan durven beginnen zonder backpedals op een Steam Deck of Xbox pro controller.
Controller was prima te doen, zeg ik als een nieuwe controller-speler (gamepc bsodt, dus speel nu op xbox).
Exact, ik vind Doom Eternal ook beter dan het 2016 deel. Wapens switchen werkt perfect met de juiste keybindings. Ik had muiswiel omhoog, omlaag aan de Super Shotgun en de Sniper speciaal voor de Marauder. De cijfers 1-0 gebruiken werkt niet met de linkerhand op het toetsenbord.
Daarna was het een fluitje van 5 cent ook op hogere moeilijkheidsgraden. Git gud zeggen ze wel eens.

En het platformen, een welkome afwisseling tussen het schieten door. Ook hier lijkt het dash en dubbel jumpen te lastig voor een aantal. Ook het verhaal is compleet over te slaan, noch moeten codexen opgepakt worden om verder te komen in de game.

Dat gezegd hebbende, van mij mag de noodzaak van het wapen switchen er wel uit. Ik kan begrijpen dat velen niet de keybindings (willen) wisselen. Noch hierop zitten te wachten in een Doom game, gewoon wat meer hersenloos knallen zoals vroeger.

[Reactie gewijzigd door nullbyte op 22 juli 2024 18:07]

Ben wel flinke tijd bezig geweest over de 1e 4 uur om de keybinds lekker te krijgen. Gedeelte gewoon veel knopjes, en waarschijnlijk gedeelte ikzelf.
Muiswiel doet dienst als 5 functies uiteindelijk. ;p
Dat heeft zeker reden, voelde meer als een Rusher dan doom
Voor mij ook. Eternal 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Doom Eternal sloeg de bal toch wat mis voor mij, veel te veel mechanics die de core gameplay geen goed deden (voor mij toch althans). Ook zat ik niet te wachten om elke 10 minuten een document te vinden om dieper in de lore/het verhaal te duiken in dit type spel, terwijl het spel zelf maar met een halfbakken verhaal op de proppen kwam. De remake die ervoor verschenen was was alleszinds een beter spel (imho).
Komkom, het verhaal verklaart een hoop in de Doom lore. Verder is het compleet skippable noch is het een vereiste om de codex documenten op te pakken.

De mechanics vereisen wat "git gud noob" voor de hogere moeilijkheidsgraden, helemaal in de DLC. Verder prima te doen met wat oefenen en betere keybindings.

[Reactie gewijzigd door nullbyte op 22 juli 2024 18:07]

Het verhaal was niets meer dan 'dood x aantal priests en een eindbaas', met wat losse redenen om verschillende locaties te bezoeken. Al de rest moest je maar zelf in een 100 tal documenten lezen...
Verder stoorde ik mij echt aan de lage ammo capacity, zeker in het begin, dan kon je bijna nooit genoeg fuel verzamelen om een grotere vijand neer te halen, omdat je deze vaak op zwakkere vijanden moest gebruiken om ammo te krijgen...

Dan moesten ze er nog runes in stoppen, suit upgrades, sentinel crystals, 2 weapon mods per wapen waar je tussen kon switchen en verder upgraden, 2 granaten waar je moest tussen switchen, een soort punch die oplaadde, een vlammenwerper (geen wapen, maar een mechanic), en dan bovengenoemde kettingzaag..
Sommige zaten in DOOM 2016, maar hier was het gewoon té veel en alleszinds voor mij toch veel te chaotisch om deze mid combat allemaal ietwat in de gaten te houden...

[Reactie gewijzigd door DenHond op 22 juli 2024 18:07]

Het verhaal was niets meer dan 'dood x aantal priests en een eindbaas'
Dan heb je niet opgelet, het wie, wat, waar, en waarom van de Hel, Urdak, de slayer en de entagonisten Khan Maykr en de Dark Lord Davoth wordt compleet uitgelegd. Ook in een aantal cutscenes wordt dit redelijk duidelijk, helemaal in de DLC.
maar hier was het gewoon té veel en alleszinds voor mij toch veel te chaotisch om deze mid combat allemaal ietwat in de gaten te houden...
Ik vond het prima te doen met wat oefening. Maar op wat makkelijkere moeilijkheidsgraden was dit zeker in de basegame niet echt nodig.
Ik vind het niet fair 🙁

We hebben de afgelopen jaren 4 Doomen gekregen, en maar een halve Quake. Ja, spielerij-remakes, die tellen niet mee.

Doom ben ik mee opgegroeid, maar met Quake groot geworden. En die klok die tikt onverminderd door. Ik wil een nieuwe Single Player Quake, als ze nu eerst nog 10 jaar Doomen gaan maken, dan kan ik die Quake remake na die 10 jaar met m’n oude knoken niet meer spelen!

Not fair!
Eens, maar ik wacht ook nog steeds op een nieuwe Unreal. Wel andere maker, maar die lijkt ook maar niet te komen.
Als Unreal fans kunnen we lang wachten vrees ik. Na dat de nieuwe UT halverwege ontwikkeling gecanceld was zie ik het somber in. Een nieuwe singe player Unreal ala Unreal 98' zou voor mij een droom zijn.
UT 2k4 speelt nog steeds best lekker :P
Holy crap, da's 20 jaar oud :D
Ik had vroeger alleen dragon ball Unreal gespeeld.

Is dat van dezelfde maker ?
Jammer dat ik dit lees, hou niet zo van geruchten en "leaks".
Kijk liever de show en de trailers en denk dat de developer/publisher dit zo ook bedoeld hebben.
Was er maar een manier voor mensen die niet graag geruchten lezen om niet op nieuws te klikken met 'Gerucht' in de topictitel.
Ik ben volgens mij een van de enige die Doom 3 juist de beste Doom vond?

De horror setting. De slome pacing vond ik juist super vet. Daardoor was het echt schrikken wat er om de hoek kon staan.
Ja dat had ook zeker wat. Alleen een echt goed horror game ontwikkelingen met schrikelementen lijkt mij ook wel weer complexer dan een 'zinloos knallen' spel.
Terug in de jaren '90 was 'Doom in de middeleeuwen' het thema van eerst Heretic en daarna de Hexen games. Ik ben benieuwd wat ze er hier van gaan maken.
Hopelijk gaan ze in dit deel dan terug naar de gameplay van DOOM (2016) en niet het platform gebeuren van Eternal. Het verhaal en de lore was daarentegen wel goed en hoop dat ze dat doortrekken, maar wel dat ze dus de gameplay het belangrijkste element van het spel houden. Gewoon dom leuk demonen doodschieten dus.
Laat hem niet als Eternal worden graag.
Maak er een spannende shooter van met wat exploren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.