Nederlandse Hanneke Faber wordt ceo van Logitech

Logitech benoemt de Nederlandse Hanneke Faber tot nieuwe ceo. De Nederlander had hiervoor de leiding over de voedingsdivisie van Unilever en werkte eerder ook bij Ahold Delhaize. Faber vervangt oud-ceo Bracken Darrell, die eerder dit jaar vertrok bij Logitech.

Hanneke Faber
Hanneke Faber

Hanneke Faber gaat per 1 december aan de slag bij Logitech, bevestigt het bedrijf. Tot die tijd blijft Guy Gecht, de huidige interim-ceo, in die functie actief. Logitech was sinds juni op zoek naar een nieuwe ceo toen medeoprichter Bracken Darrell het bedrijf verliet om ceo van kledingbedrijf VF Corp te worden. Guy Gecht legt zijn tijdelijke ceo-positie per 1 december neer en blijft vervolgens lid van Logitechs raad van bestuur.

Faber werkte sinds 2019 bij Unilever. Ze had daar de leiding over de voedingsdivisie. Unilever stelde vorige week een nieuw managementteam aan in een poging om tegenvallende bedrijfsresultaten te verbeteren. Daarbij verlieten verschillende bestuurders de multinational, waaronder Faber. De Nederlander zegt in een verklaring dat dit een goed moment is om zich bij Logitech aan te sluiten vanwege groeikansen op het gebied van hybride werken, gaming en streaming.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

31-10-2023 • 15:02

111

Lees meer

Reacties (111)

111
109
38
1
0
27
Wijzig sortering
Dus ze stellen een ceo aan met nul kennis van technologie?
Lijkt mij geen goede zet.
een goede CEO hoeft geen kennis te hebben van technologie. Als het goed is moet het team onder de CEO genoeg kennis van zaken hebben ;)
Mja je hebt wel gelijk. Een CEO moet vooral de juiste mensen op de juiste plekken zetten. Hoeveel kennis zij van de inhoud hebben, is vaak irrelevant. Zolang ze de juiste personen maar herkennen (en ja soms heb je daar ook geen kennis van inhoud voor nodig). Het is een beetje als een minister die een post betrekt, zolang hij/zij de juiste personen op de juiste plek zet, is er weinig aan de hand.
Een CEO moet vooral weten goed te luisteren naar de verschillende lagen binnen een bedrijf. Begrijpen wat er speelt. Inhoudelijke kennis kan daarbij zelfs tegenwerken wanneer de persoon in kwestie denkt het beter te weten.

Alle bedrijven waar het fout gaat, gaat het fout op het management dat leiding geeft onder het mom van "ik ben de baas" zonder verder te (kunnen / willen) kijken dan hun neus lang is.

De juiste persoon op de juiste plek zetten houden ze zich als het goed is niet mee bezig. Dit laten ze over aan de specialisten op dat vlak (PZ en overig management en/of personeel).

Met andere woorden, het is alle ellende opvangen van boven en beneden. Vervolgens dat in goede banen leiden.
Er zijn veel voorbeelden van bedrijven waar het mis gaat als er een president-directeur aan het roer komt die geen verstand heeft van techniek. Zo ging het bij AMD finaal mis toen Dirk Meyer plaats maakte voor Rory Read. Lisa Su, ingenieur, trok het bedrijf weer uit het slop.

Intel idem dito, Bob Swan brengt het bedrijf in de problem, al heeft Pat Gelinger de zaak nog niet kunnen omkeren.

Boeing is ook een mooie, was een bedrijf waar de ingenieurs de baas waren, tot op een gegeven moment de verkopers de macht overnamen. En dwongen de ingenieurs de 737 Max te ontwerpen en we weten waar dat toe heeft geleid.
En het grootste voorbeeld is misschien apple, met de oud ceo van pepsico die de boel bijna falliet liet gaan. Tot jobs terugkwam.
Ik had begrepen dat bij Intel een hoop ontwerpen voor de toekomst al ver gevorderd waren.
(Dat betrof geloof ik CPUs die toen nog niet eens een bekende codenaam/roadmap hadden).
Als dan het roer omgaat, kan je daar de eerste jaren maar beperkt iets van merken aan de CPUs.
Zelfs al was het de perfecte CEO met alleen perfecte beslissingen, maar ik geloof dat het nog altijd een mens is dus ook dat moet nog blijken.
Maar dat betekend dat die mensen dus niet luisteren naar input van de "werkvloer", maar zich laten leiden door cijfers. Dat is dan ook de meest gemaakte fout (of uiteraard precies wat hun taak was...).
Mogelijk, ik denk zelf eerder dat het onvermogen om de gevolgen van een beslissing te kunnen begrijpen een rol speelt. Neem de 737 Max als voorbeeld, de ingenieurs trokken wel tijdig aan de bel, ze werden genegeerd. Is dat puur een kwestie van niet luisteren? Nee, want verkoop zei dat absoluut een luchtmobiel nodig was die een 737-typenummer had. Twee partijen die iets riepen, men kon maar naar eentje luisteren.
En blijkbaar moet je Nederlander zijn, waarom wordt het anders vermeld in Tweakers? Is er een post geweest toen haar voorganger(s) deze functie kregen? Zo ja dan heb ik het gemist.
Maar dat is logisch op een Nederlands gerichte website. Net zoals NPO wel zal vermelden hoeveel Nederlands gewond of gedood zijn bij een ramp (zoals nu...) maar niet voor elke andere nationaliteit.
Onzin. Echt totale onzin en dat is genoeg bewijs over.
Maar een vrouw zonder enige management kennis/ervaring, maar heel veel van technologie lijkt mij helemaal geen goede zet.
Huh? Hoezo geen management ervaring? Ze is afdelingshoofd of divisiemanager geweest. Dan ben je de facto onderdeel van het managementteam. Ook nog eens bij een grote organisatie, past goed binnen de loopbaanontwikkeling. Al CEO van Logitech hoef je ook niet per se diepe technische kennis te hebben, maar moet je besluiten nemen rekening houden met verschillende belangen. Technologische kennis kan ze overigens ook al hebben opgedaan in vorige functies. Ik denk dat geen enkele divisiemanager niks met technologie heeft deze tijden.
Ik vermoed dat j4ck1nth3b0x bedoelt "Beter iemand met management ervaring en geen tech ervaring dan omgekeerd". En niet dat Faber geen management ervaring zou hebben.
De eerste poster vond het een slechte ontwikkeling om een CEO aan te stellen zonder tech-achtergrond in een technologie bedrijf, ik zei eigenlijk dat het beter is dat je geen tech kennis hebt maar wél een rugtas vol ervaring in management dan andersom, want dat is echt een slecht idee.
BTW: Ik sluit mij aan bij de Harmony fanboys; Haneke breng die remotes weer terug!!
Op basis van welke informatie trek jij de conclusie dat zij geen kennis heeft van technologie? En welk kennisniveau heeft een CEO eigenlijk nodig om een techbedrijf te mogen leiden in die redenatie? Ik kan me voorstellen dat vakinhoudelijk kennis kan helpen maar een CEO hoeft de producten niet te bedenken of te testen he...
Lijkt er volgens het bericht ook op dat ze eruit geknikkerd is bij Unilever vanwege tegenvallende bedrijfsresultaten.
Zo lijkt het een beetje. Maar het lijkt mij ook vaak een beetje alsof CEO's wisselen van bedrijf zoals voetbalcoaches dat doen. Dat iemand bij de ene grote club eruit geknikkerd is vanwege tegenvallende resultaten maakt niet dat die nergens anders aan de slag kan. Integendeel.
Het probleem van Logitech is niet een gebrek aan technologische kennis. Dat hebben ze daar meer dan voldoende in huis.

Mijn ervaring is eerder dat ze geen doordachte produktstrategie lijken te hebben: welke markten gaan ze pakken en hoe doen ze dat.

Ze lijken nu redelijk wisselend wel/niet produkten voor een markt neer te zetten.

Als voorbeeld: Home automation/Smart Home. Ze hebben een camera en een deurbel.... en dat is het. Die werkt dan ook nog eens alleen maar met HomeKit, lijkt het.

Ander voorbeeld: Logitech Charge. Heel hard ingezet op een "high-end" oplaadproducten met Logitech Charge, maar het jaar daarop, wanneer Apple naar magnetisch gaat, totaal losgelaten.

Hun toetsenborden waren een tijd lang ook heel vaak "out of stock" viel me op, maar toen heb ik maar een ander toetsenbord gekocht, dus weet niet hoe het nu is.

Kortom: een CEO die niet per se wat van de techniek weet, maar wel de strategie en businesslijnen eens goed neerzet, kan misschien wel meer verschil maken dan een "product guy".

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 22 juli 2024 18:22]

Daar heeft de CEO mensen voor die dat vertegenwoordigen/aansturen. Als een CEO dat al heeft is ofwel dat ze de ladder opgeklommen zijn, zelf zijn begonnen dan wel dat het gewoon een vereiste is van het bestuur. Als het niet hoeft of nodig is? Dan prima toch.
Ze bepaalt de strategie niet rond de productvoering natuurlijk. Ze doet de bedrijfsleiding. Het dichtst dat in de buurt komt bij beslissingen over producten is wanneer iets financiële invloed heeft. Bijv een type product dat wel of juist niet scoort.

Verder weet je natuurlijk niet wat haar achtergrond met technologie precies is. Maar een outside perspectief kan natuurlijk heel goed werken. Op die manier sluit je emotionele motieven uit rond bepaalde producten waar evt een voorkeur voor bestaat. En argumenten voor of tegen moet echt op basis van rationele argumenten gebeuren en wordt niet beïnvloed op basis van voorkeuren van de CEO.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 22 juli 2024 18:22]

Dat gebeurt wel vaker in de top van de baantjescarrousel.
Een CEO moet vooral talenten hebben waar aandeelhouders blij mee zijn/worden...
Ik denk dat je onderschat wat Hanneke weet over technology.
Je zou het kunnen omdraaien. In de techwereld zijn weinig mensen die goede leiders willen/kunnen worden dus iemand van buiten komt het doen.
Ik ben het volledig met je eens.
Aha, er zit geen technologie in de voedingsindustrie.
Leiding over B2C is er dus ook niet in die 2 vorige banen.
Van voeding naar computer randapparatuur.. Het kan kennelijk allemaal met dat soort functies.. Nu maar hopen (voor Logitech) dat ze er echt affiniteit mee heeft en niet alleen naar de "bedrijfsresultaten" kijkt om het zo maar te noemen..
Dat verbaast mij ook weleens. Net als ministers die van de ene post naar de andere gaan. Van volksgezondheid naar binnenlandse zaken bijvoorbeeld. Twee totaal verschillende zaken waar zo iemand dan ineens “de baas” over is.

Natuurlijk zitten ze er vooral omdat ze (hopelijk) goede leiderschapskwaliteiten hebben, maar affiniteit met je “product” is van groot belang lijkt mij. Anders kan je nooit de juiste keuzes maken lijkt mij.
Het kan op zich prima, tenzij je je als machthebber gaat gedragen en zonder veel kennis zaken omgooit. Dat is dan weer vaak het probleem in de politiek (mensen die dat uiteindelijk gaan doen zijn toch een bepaald type vaak). Een goede CEO of manager denkt mee met iedereen en hakt knopen door, maar wel doordachte.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 22 juli 2024 18:22]

Wil het nog extremer neerzetten. Een goede CEO zorgt ervoor dat de juiste personen de knopen doorhakken
Euh, maar doet ook onderhandelingen met derde partijen. Dus het netwerk is belangrijk. En ik zou niet weten wat logitech aan AH moet verkopen (even heel kort door de bocht).

een CEO is echt wel meer dan de juiste mensen bij elkaar zetten. Een goede CEO heeft een netwerk van mogelijke klanten. Kent de concurenten etc etc.

Natuurlijk kan je dat allemaal leren/leren kennen. Maar ze is relatief jong (iig voor een CEO). Ik hoop vooral dat ze een beetje naar Apple kijkt. Je kan wel mooie producten hebben, maar promoot ze ook op de juiste manier.
In bepaalde gevallen is de ceo inderdaad zelf de juiste persoon. Verder is een Ceo gewoon een persoon. Sommige zijn goed in verander management, sommige product ontwikkeling, onderzoek, sales (naar consument of juist business 2 business) etc etc

Uiteindelijk heb je een bestuur wat in balans hoort te zijn... niet een Ceo die alles kan
Dat kan ook. Beide zijn in meer of mindere mate FMCG spullen. In de voedingswereld zal ze ook niet alle recepten van de producten kennen.

Overigens kunnen de meeste van ons ook prima opeens in een andere industrie prima werken. Alleen de meesten willen of durven dat niet.
Ik zou randapparatuur van computers geen FMCG noemen. De gebruiksduur is vaak meerdere jaren, wat bij FMCG juist niet is omdat het consumables zijn.
Bij zulke grote bedrijven heb je vaak een raad van bestuur en een laag lager werkt de CEO. Even heel kort samengevat: De CEO is in dat geval niet verantwoordelijk voor de toekomstvisie van het bedrijf maar zorgt ervoor dat de algemene zaken goed lopen en goed gerapporteerd worden aan de raad van bestuur. Natuurlijk doet ze nog meer. Maar ze zal het bedrijf niet zomaar een bedrijf op de kop kunnen zetten zonder toestemming van de raad van bestuur.
Ja en dan dikke salarissen geven om het nom "dan blijft de kennis bewaard" of wat voor geneuzel. Ze jobhoppen daar lekker aan de top en salaris is geen enkele reden om nog ergens te blijven, maar gewoon een reden om meer te graaien als ze wel ergens blijven hangen.
Redelijk off topic maar de dikke salarissen hebben we aan McKinsey te danken
https://www.youtube.com/watch?v=AiOUojVd6xQ
Was Logitech niet omgedoopt tot Logi?
Als ik heb goed heb begrepen is Logi een productlijn van Logitech en heet het bedrijf nog gewoon Logitech
Aha, jullie hebben gelijk. nieuws: Logitech verandert naam deels in 'Logi'

Lekker verwarrend en totaal onnodig :P
om niet te zeggen: onlogisch
Gewoon niet logi :+
Klopt, daar werkt Han Fa...
Geen idee, maar logi.com redirect naar logitech.com.
Hi Hanneke,

Gefeliciteerd! Ik hoop dat je meeleest :9. Ik, en ik denk veel mede-Tweakers, zouden heel graag de ANSI lay-out op jullie Logitech line-up zien. Dit is tot op heden in Europa niet te koop.

Alvast bedankt 8-)
LOL, ik dacht gelijk al - dat ze dan hier in Europa eens fatsoenlijke toetsenborden gaan verkopen, maar ik ben niet de enige zo te zien. Dé reden dat ik geen toetsenborden van deze toko koop. De muizen zijn subliem (MX Master 3 hier) maar die ISO layout mogen ze morgen nog bij het grof vuil zetten.
Met het risico gemind te worden: wat is er mis met de lay-out die nu veel gehanteerd wordt op Nederlandse toetsenborden? Volgens mij is het de Amerikaanse lay-out, toch?
Verschil tussen ANSI en ISO.

ANSI:
- ENTER - breed, beslaat één regel
- backslash - boven de ENTER
- linker SHIFT - breed, ongeveer even breed als de rechter SHIFT
- rechter ALT - gelijk aan links

ISO:
- ENTER - smal, hoog, beslaat twee regels
- backslash - links naast de ENTER én rechts naast de linker SHIFT
- linker SHIFT - smal, bijna een lettertoets, omdat er rechts een extra backslash naast is gezet
- rechter ALT - opdruk ALT GR

Voor veel mensen is vooral die linker shift en de enter toets een dealbreaker. Die zijn gewoon minder makkelijk te raken tijdens het typen. Het feit dat dan die backslash makkelijker te raken is, is niet zo interessant - hoe vaak gebruik je die?
Vreemd ik heb een logitech met:
- ENTER - smal, hoog, beslaat twee regels
- backslash - boven de ENTER
- linker SHIFT - smal, bijna een lettertoets, omdat er rechts een extra backslash naast is gezet
- rechter ALT - opdruk ALT GR

(de K780)
Weet je zeker dat je niet de backspace en de backslash door elkaar haalt? Maar voor de rest klinkt dat inderdaad als een ISO layout, waarvan de Powers That Be bij Logitech besloten hebben dat wij die in Europa mogen kopen. Maar probeer maar eens een Logitech met ANSI layout te vinden dat niet óf stokoud is, óf via grijze import hier is gekomen. In Amerika verkopen ze dat namelijk wél gewoon.

Het probleem daarmee is dat als je dat doet (uit de VS halen) en er hier dan garantie op wil claimen, Logitech je keihard in de kou laat staan omdat ze aan de layout al kunnen zien dat je dat ding niet hier gekocht hebt.
Oh, je hebt helemaal gelijk! Het is gewoon ISO...
Jaaa, haha! :D Dat was exact mijn eerste ingeving! Go Hanneke!! _/-\o_
Helemaal mee eens, zou mooi zijn! En als we dan toch bezig zijn, gelijk even Logitech Options+ voor Linux. Dat lijkt me voor de hele wereld een mooie verbetering :)
En als Hanneke datzelfde verzoek dan ook gelijk aan Fujitsu zou kunnen doorgeven.
Ik hou echt niet van zo'n lage enter knop. Wat is het voordeel verder van ANSI?
Het grootste voordeel is naar mijn mening dat de linker shift een fatsoenlijk formaat heeft. Op de ISO keyboards die Logitech hier verkoopt kan ik niet typen omdat die shift te ver weg is... Het is oncomfortabel voor mijn pink en ik raak vaak per ongeluk die knop die er naast gepropt is.

Wel grappig overigens dat zoveel mensen dezelfde gedachte gelijk hadden, ik had hetzelfde :+ niet dat het voor mij nog uit zal maken, ik ben ondertussen over naar mech keyboards en die van Logitech zijn me te duur zonder daar echt iets tegenover te zetten dus ik zal er geen meer kopen ook al gaan ze eindelijk ANSI keyboards hier verkopen. Maar jarenlang heb ik door dit issue wel Logitech vermeden terwijl ik ze daarvoor jarenlang trouw was. Ik heb nog fijne herinneringen aan mijn G15...
ik raak vaak per ongeluk die knop die er naast gepropt is.
Misschien kan je dat aanpassen met de Key mapping tool in PowerToys ofzo? Dan heb je tenminste even een halve oplossing tot die tijd in de aankomende eeuw dat Logitech met een fatsoenlijk bruikbaar toetsenbord uitkomt.
Mwa, ik bedoelde dat ik dat doe als ik werkelijk zo'n toetsenbord gebruik, mijn oplossing was gewoon om geen Logitech keyboards meer te gebruiken. Ondertussen gebruik ik Keychrons en Nuphys en ben daar zo tevreden mee dat ik echt geen Logitech meer hoef :P
SHIFT is veel fijner.
Goede inderdaad, graag zie ik ook nog een terugkeer van de Logitech Harmony remotes :)
En ik kan ook nog wel een nieuwe Squeezebox gebruiken :D
Ik een Marble FX Trackball!
haha tof! inderdaad, ook graag de logitech G9X muis terug! Dit keer uiteraard wel mat laser etc, gewoon met techniek van vandaag de dag!
Ik heb jarenlang de G9X muis gebruikt. Dit jaar is ie eindelijk kapot gegaan. Na wekenlang testen heb ik een muis gevonden dat gelijk aanvoelt (kwa formaat) als de G9X. De Mad Catz RAT 4+ is instelbaar in de lengte en dat is altijd het probleem geweest voor mij met de meeste muizen.
En ook een BE AZERTY op de MX Mechanical keyboards, en geen Franse. Waarom moet die toets trouwens ook echape ofzo noemen, zet daar gewoon symbooltjes :)
Als we dan toch een wensenlijstje aan het indienen zijn: de terugkeer van de Logitech Wingman Force Feedback Mouse, waarbij het verslepen van grote bestanden zwaarder was dan kleine bestanden. Compleet zinloos maar hilarisch.
Met die bestanden van tegenwoordig dan blijft ie gewoon plakken op de plek waar je het bestand oppakt. :+
Inderdaad, ik heb mijn MX keys in de VS besteld om deze reden...
Dit heb ik ook nog overwogen, maar uiteindelijk toch voor een mechanisch toetsenbord gekozen met een fijnere toetsenbordindeling.
Haha inderdaad!! De reden waarom ik geen Logitech koop ;(
Ik typ dit op een in Nederland gekochte ANSI K120 (bij Paradigit als ik me niet vergis)
En doe ook maar een Unifying Receiver op basis van USB-C.
Liever niet. Dan mis ik die mooie Enter-knop.
Ja, en die lampjes op de toetsenborden hebben geen mat venster. Daardoor schijnen ze vooral één kant op. Een beetje hinderlijk.
Ik heb hier een logitech keyboard met de enige "juiste" layout (mijn mening).

twee lange shifts, en een hoge enter, en lange backspace.

voor Nederlanders een van de beste layouts zeker omdat er minimaal overlap is en dus de ruimte optimaal benut wordt.

Met numpad was het helemaal een perfect toetsenbord geweest. Maar dat gebruik ik persoonlijk nog maar zelden dus op zich prima.
Inderdaad mijn eerste gedachte (user perspective)

Hoofd doel voor 2024 :)
Dat was ook precies mijn gedachte. Onbegrijpelijk dat logitech niet gewoon toetsenborden met ansi indeling verkoopt in Europa.
Ook mijn eerste gedachten, en zo te lezen in goed gezelschap. 8-)

Moet het nu doen met een Dell toetsenbord. Op zich ook niet heel erg, maar een Logi typt toch net wat lekkerder.
Ik hoop dat Hanneke de Logitech Harmony lijn weer nieuw leven in blaast!
zou leuk zijn, maar denk dat steeds meer remotes geen IR blaster meer zijn - maar via bluetooth verbinding maken.
Het één sluit het ander niet uit. Er zijn Harmony-afstandsbedieningen met ondersteuning voor BT en IR.
Ja dat was erg zonde, ik heb nog steeds de Elite + Hub, maar die software om te programmeren is zo frustrerend slecht geschreven dat ik blij ben dat zoiets niet meer op de markt is, wie ooit in dat gat springt wens ik veel succes want als het werkt is het echt helemaal top!.
De Remote Two vn Unfolded Circle probeert dit gat te vullen. Sommige zaken zoals de configurator zijn heel goed, sommige zaken zijn nog ver van goed. Maar er wordt dus aan gewerkt.
Ik heb er geen gehad. Maar ik snap dit wel. Een device waarmee je makkelijk heel veel kan aansturen.

Zelfs telefoons hebben dat gehad. Jammer dat dat weg was. De Galaxy S4 was echt een geweldige telefoon. Je kon er je hele huis mee aansturen. Zowel wifi/bt als IR.
Werk aan de winkel! Sinds ik Logitech ken is het qua hardware prima, maar de softwareondersteuning is kut met peren :p
Gefeliciteerd Hanneke. Hopelijk lees je dit hier ook en kun je de jongens van ontwikkeling eens aansturen om eens goede Force Feedback stuurtjes en goede pedalen te maken.

Heel veel succes met je nieuwe baan!
Beste nieuwe CEO, als je dit leest, zou je dan a.u.b. kunnen. regelen dat we in Nederland weer toetsenborden met US-layout kunnen kopen in plaats van die internationale met overbodige knoppen en halve shift-toetsen?
Jullie kunnen fantaseren wat je wilt, maar als Logitech iemand aantrekt die van Unilever en Ahold komt weet je wel welke kant het op gaat: nog meer marketing onzin en nog minder kwaliteit. Alle ballen op omzet en uitmelken van bestaande concepten. Als er al eens per ongeluk via een zijdeur een innovatief kwaliteitsproduct binnenkomt zal dat nog sneller dan de Squeezebox de soep in gedraaid worden.
Zowel Unilever als Ahold hebben producten met lage(re) kwaliteit alsook producten met hoge(re) kwaliteit, dat geldt voor Logi(tech) net zo goed. Het ene sluit het andere ook helemaal niet uit en het is tactisch gewoon slim om beide aan te bieden.

Ik maak me dus weinig zorgen over een nieuwe CEO :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 18:22]

Ik moet het eerste product van Ahold of Unilever nog tegenkomen dat gewoon eerlijke kwaliteit is zonder vage claims over hoe gezond of ambachtelijk het is. Je wordt voortdurend net binnen de randjes van de wet voor de gek gehouden. En zodra je denkt "ik ga maar weer eens wat meer naar de buurtsuper" gaan ze je kinderen manipuleren met acties als de voetbalplaatjes, incl bijbehorende TV-spotjes vlak na het jeugdjournaal. Kennelijk heeft Logitech besloten in deze stijl zaken te gaan doen.
verkeerde post sorry :'(

[Reactie gewijzigd door Henkdepotvis op 22 juli 2024 18:22]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.