Logitech brengt verticale Lift-muis uit voor 80 euro

Logitech brengt binnenkort een verticaal georiënteerde, ergonomisch gevormde muis op de markt die bedoeld is voor gebruikers met relatief kleinere handen. Deze muis met de naam Lift, waar de twee muisknoppen en het scrollwiel aan de zijkant zitten, krijgt een adviesprijs van 80 euro.

De Lift Verticale Ergonomische Muis is een draadloze muis die volgens Logitech bedoeld is voor kleinere handen tot middelgrote handen. De Lift behoort tot de Ergo-series van Logitech; dat zijn ergonomisch gevormde toetsenborden en muizen.

Bij een reguliere muis wordt de handpalm bovenop geplaatst, maar bij de Lift gebeurt dat aan de rechterzijkant waar ook de twee reguliere muisknoppen en het scrollwiel zitten. De duim wordt aan de andere kant van de verhoging geplaatst, waar zich een duimsteun en twee additionele knoppen bevinden.

Volgens Logitech betreft het een verticaal ontwerp van 57 graden dat de natuurlijke houding van de onderarm bevordert en de pols ontlast. Er komt ook een versie voor linkshandigen. De draadloze verbinding gaat via Bluetooth Low Energy of de Logi Bolt USB-ontvanger.

De muis is 71mm hoog, 70mm breed, 108mm diep en weegt 125g. Het dpi-bereik bedraagt 400 tot 4000, wat aanpasbaar is in stappen van 100dpi. De Lift werkt op een AA-batterij en zou het daarmee tot 24 maanden moeten uithouden.

De Lift Verticale Ergonomische Muis is vanaf 25 april beschikbaar. De muis komt uit in drie verschillende kleuren, te weten roze, gebroken wit en een grafietkleur. De laatstgenoemde kleur is in Europa en Noord-Amerika ook als linkshandige versie beschikbaar. Volgens Logitech is deze grafietversie voor 70 procent gemaakt uit gerecycled plastic van afvalmateriaal, terwijl dat bij de roze en witte variant voor 54 procent het geval zou zijn.

Door Joris Jansen

Redacteur

19-04-2022 • 10:48

98 Linkedin

Reacties (98)

98
98
42
5
0
53
Wijzig sortering
Wat is er zo anders dan de "vorige" MX Vertical? Het ziet er naar uit dat de bovenkant vooral een ronding heeft ipv recht zoals de MX Vertical. Ook het reliëf aan de achterkant ziet er iets anders uit. Grootste nadeel t.o.v. de vorige is geen USB type-C opladen :( De MX Vertical gaat 2 maanden mee op een lading.

De MX Vertical heb ik al 2 jaar in gebruik, nog steeds zeer tevreden mee. Zeker aan aanrader voor mensen die last (beginnen te) hebben van hun hand/pols waarmee ze muizen. Het was een weekje wennen om vooral meer met de arm te bewegen dan met de hand zelf, maar dat is het zeker waard!

[Reactie gewijzigd door Salmon op 20 april 2022 08:22]

Wat anders is:
- deze is nu ook voor linkshandigen (eindelijk!)
- deze is beschikbaar in 3 kleuren
- deze draait op Bolt (zie ik in andere reply iig)
- deze is beter geschikt voor mensen met kleinere handen, zoals ik. Ik heb zelf de Ergo en hij is heel fijn, maar net iets te groot wat jammer is

Enige nadeel is het gebruik van batterijen, maar ja, ik gooi er wel een oplaadbare in.
Enige nadeel is het gebruik van batterijen, maar ja, ik gooi er wel een oplaadbare in.
Ik vind dat zelf juist een voordeel; hij doet er heel lang mee en als ie dan leeg is, is het een kwestie van andere batterij erin en verder (en inderdaad een oplaadbare er in doen dan).

Je hoeft er iig niet aan te denken hem op een laadkabel/dock aan te sluiten; wat bij li-ion varianten dan doorgaans ook veel vaker moet dan eens in de paar jaar.
Maar het kabeltje van de oplader is vrij makkelijk bij je bureau te houden of waar je hem gebruikt. Een batterij zit toch weer ergens in een doosje waar je weer moet opletten dat je er genoeg hebt. En oplaadbare batterijen moet je ook weer ergens in een oplader doen.

Die accu gaat bij mij ook gewoon maanden mee. Daar is niks exclusief langer aan bij batterijen. Ik denk dat ik mijn vertical dit jaar misschien 1x heb opgeladen tijdens de lunch of zo. En het is een usb-c dus die heb je vaak al wel liggen op je werkplek.
Je muis eens in de week / twee weken even aan de kabel hangen vind ik totaal geen probleem. Dat is wat ik al jaren met mijn G900 en G502 doe.
Iedere dag kan vervelend zijn maar de accu's gaan tegenwoordig lang mee zelfs voor een gaming muis. Rennkantoor muis met lagere communicatie snelheid kan nog veel langer mee gaan.

Ik mis de wisselbare batterij van de G700 totaal niet. Die was echt snel leeg moest je vaker aan de kabel hangen om hem op te laden.
Je hoeft er iig niet aan te denken hem op een laadkabel/dock aan te sluiten; wat bij li-ion varianten dan doorgaans ook veel vaker moet dan eens in de paar jaar.
Ongeveer elke 4 maanden in het geval van mijn MX Ergo, die ik dagelijks intensief gebruikt. Maar hij blijft gewoon werken tijdens het opladen en hij is in nog geen twee uurtjes weer volledig opgeladen, waarna-ie wederom 4 maanden meekan. Dat valt dus allemaal reuze mee.
Beste opplossing is m.i. oplaadbare batterijen met een oplaadsnoertje. Je zit dan niet na een paar jaar met het probleem van een kapotte accu en kan kiezen hoe je de stroom verwisselt; opladen met snoertje of reeds opgeladen oplaadbare batterijen er in.
Mijn el cheapo (25 euro) IKEA speakertje heeft dat en ik vind het reuze handig.
oplaadbare batterijen hebben 1,2 volt ipv 1,5v en zijn verhoudingsgewijs veel sneller leeg. een degelijke "gewone" zal dus een betere optie zijn omdat je veel minder vaak hoeft te wisselen.
Enige nadeel is het gebruik van batterijen, maar ja, ik gooi er wel een oplaadbare in.
Alles wat ik koop waarbij ik het nut van een batterij over een snoer niet begrijp, bouw ik een kabel aan. Dat is niet moeilijk en kunt u ook. Meestal is een klein gaatje in het batterij klepje genoeg om er een kabel in te maken die op de leads van de batterijen gemaakt wordt.
Dan koop je toch juist eerder een bedrade variant mag ik hopen?
Helemaal eens, hij had het erover dat ze draadloos waren. Ik heb verder niet gechecked.
Er wordt nu wel vrij expliciet benoemd dat deze voor kleine/middelgrote handen is. Zou deze muis kleiner zijn dan de MX Vertical?

Ben zelf erg blij met de vertical, en vind het opladen via USB-C eigenlijk alleen maar een pluspunt. Snap niet goed waarom dat nu weer anders moet.

Edit; deze muis is inderdaad een stuk kleiner dan de MX Vertical.
Handformaat S/M --> Lift
Handformaat L --> MX Vertical

[Reactie gewijzigd door XyritZz op 19 april 2022 12:09]

Voor mij (op zich tevreden MX Vertical gebruiker) is de hoofdreden om de Lift te kopen het scrollwiel. Als ik de review van ARS mag geloven krijgt deze muis en wiel waar je een flinke duw aan kan geven zodat hij door blijft scrollen. Net als de Master muizen (en ongetwijfeld een hele boel andere muizen in het assortiment van Logi). Dat mis ik namelijk wel sinds ik van mijn Master naar de Vertical ging.

En ja, voor die ene keer dat ik echt een usb muis nodig heb is het lullig dat dat met de lift niet kan zonder extra ontvanger, maar goed. Die Vertical blijft waarschijnlijk nog wel even in een la liggen 😜
Deze gebruikt het nieuwe Bolt-protocol, dus zou veiliger moeten zijn. In mijn ervaring is mijn Ergo M575B (ook Bolt) ook iets meer responsive dan mijn MX Master 3 (nieuwste generatie Unifying receiver).

Lijkt er dus op dat ze hiermee Bolt naar de consumentenmarkt willen brengen, maar ik mis inderdaad ook de vernieuwing tegenover de MX Vertical.
Het lijkt inderdaad een goedkoper alternatief te zijn voor de MX vertical. Je mist wel USB opladen, maar ook meerdere profielen. Aan de andere kant heb je wel Bolt tov Unifying Receiver. Maar idd, randappatuur die je niet kan opladen is toch echt wel een nadeel.
Goedkoper lijkt me raar gezien je die MX Vertical voor dezelfde prijs kunt halen.
De adviesprijs van de mxv was 109 euro. Ga er naar vanuit dat deze ook onder de adviesprijs zal zakken.
Ik bezit 3x een logitech m705 en ik kan je vertellen dat de batterijduur met die muis geweldig is. 24 maanden geadverteerd, maar hij houdt het 2.5 - 3 jaar uit met dagelijks gebruik. Ik denk dat de accu van de MX vertical dan nogal slecht is. Elke 2 maanden een oplaadhandeling vind ik vervelender dan 1 keer per 3 jaar een setje batterijen vervangen (waarna ik de muis direct weer kan gebruiken zonder draad)
Heb ook de MX vertical omdat ik teveel last had van een muisarm. Sinds ik de vertical heb nooit meer last gehad. Echt top muizen van Logitech.
Jammer dan van de AA-batterij.

Ik heb zelf sinds een tijdje de Ergo M575B, en hoewel die het best een tijdje doet op een batterij vind ik het toch maar onhandig. Mijn MX Master 3 en MX Keys hebben gewoon allebei permanent zo'n magnetische USB-C stekker ingestoken, dus als een van die twee leeg is gooi ik het kabeltje dat bij die stekkers hoort in de buurt en dan kan ik meteen verder.

Ook de prijs vind ik wel stevig voor iets dat weinig vernieuwend is
Ik zie liever batterijen dan interne accu's. Dan kun je altijd direct door zonder dat je hem aan de laadkabel hoeft te hangen. Gaan ook langer mee, batterijen zijn makkelijker te vervangen en universeler dan zo'n interne accu.
Het kan natuurlijk ook gecombineerd worden. Deed Logitech ook bij de K800 en performance MX muis. Hier zit een oplaadbare AA batterij in welke je kan opladen via usb. Dus je kan altijd je muis en toetsenbord gebruiken, zowel draadloos als (tijdelijk) bedraad. Dat is pas echt ideaal. Over de duurzaamheid van zulke batterijen kan ik niet oordelen
In principe zijn het dezelfde lithium cellen die je vind in een product-specifieke oplaadbare batterij. Zal dus geen verschil maken qua duurzaamheid.
Zeker wel, aangezien een gewone oplaadbare AA batterij makkelijk vervangen kan worden door de gebruiker, een lithium cell niet. Een muis met een kapotte accu zal je weg moeten gooien, maar een kapotte batterij kan je makkelijk vervangen.
Logitech bied meestal vervangende accu's aan voor een redelijke prijs.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 19 april 2022 12:04]

Ook over acht jaar? Die switches redden dat wel.
Die van de G930 (headset uit 2010) leveren ze nog, ja.
die niet is niet vast, ik heb best al veel niet gewone oplaadbare batterijen vervangen. Zelfs die van mijn 1000mx3. Dus je hoeft die muis met de kapotte accu niet perse weg te gooien, het hangt er een beetje vanaf. Meeste van die *niet gewone* batterijen kan je ook kopen.

[Reactie gewijzigd door Yoshi op 19 april 2022 12:08]

Ik zou het volledig met je eens zijn als er goede en betaalbare (USB-)oplaadbare AA-batterijen waren. Helaas is dat nog niet echt het geval, die dingen zijn belachelijk duur en gaan vaak ook niet heel lang mee. Dan heb ik liever een accu.

Ik heb mijn M575 besteld de dag dat die uitkwam en nu al 2x de batterij moeten vervangen, dus van die 24 maanden geloof ik niks. Heb nu dus altijd een pakje AA-batterijen bij me want anders doet m'n muis het niet meer.
Jij hebt geen ervaring met IKEA ladda's denk ik... Die dingen zijn geweldig. Kosten geen drol en gaan heel lang mee.
Enige waar je wellicht op moet letten is dat er made in Japan op staat. Er schijnen tegenwoordig ook varianten uit China te komen die minder zijn, maar tot nu toe heb ik alleen gehoord dat die in andere landen verkocht worden en hier nog Japanse.

Edit: of bedoel je nou specifiek van die batterijen met een USB poortje? Daar heb ik het nut nooit van begrepen, capaciteit opgeven om geen losse lader nodig te hebben...

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 19 april 2022 11:11]

Hulde. IKEA Laddas (2450mAh) hebben geweldige capaciteit, zijn goedkoop, oplaadbaar, noem maar op. Bovendien gaat NiMH veel beter om met high-current, dus in mijn modded Gameboys en Raspberry Pi constructies gaan ze ook veel langer mee. Veel beter dan AA formfactor batterijen met USB poort erin die misschien net de 1000mAh halen met geluk.

[Reactie gewijzigd door Cilph op 19 april 2022 11:27]

Ik was inderdaad blij verrast toen bleek dat je eigenlijk gewoon Eneloops onder de naam Ladda kon kopen. Ik heb er een stuk of 30(AA en AAA, echte Eneloops en Ladda's) voor verschillende afstandsbedieningen, Xbox controllers, draadloze toetsenborden en zak/kastlampen en ben er uitermate tevreden over.

Zo ook over de 2 AA-batterijen in de Logitech muis die ik dagelijks voor mijn werk gebruik. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik daar voor het laatst vers geladen batterijen in heb gedaan en die wordt door de weeks dagelijks de hele werkdag gebruikt. Voor privé gebruik heb ik een Sharkoon Skiller met ingebouwde accu die ook lang met een lading doet, maar vind het aan de lader doen van dat ding eigenlijk vervelender dan even batterijen wisselen.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 19 april 2022 11:37]

Betreft de aa met eigen lader, naast capaciteit inleveren moet je plots voor iedere batterij ook een kabel hebben (als je een device hebt met 2 batterijen bijv en dus het liefst tegelijk laat opladen) en is de usb port naar ervaring vrij fragiel. Ik heb idd De lader van de ikea al ‘jaren’ en doet het nog steeda perfect
Juist in dit geval zie ik wel nut voor batterijen met ingebouwde USB lader. Je levert wat in maar als je veel onderweg bent heb je waarschijnlijk geen lader bij maar wel het snoertje van je telefoon. Kun je alsnog opladen terwijl je even het touchpad gebruikt.
Ik zou dan eerder gewoon een extra batterijtje in de laptop tas gooien :)
Is ook een optie maar mijzelf kennende ben ik die na 24 maanden wel weer kwijt. Zo'n batterij met ingebouwde oplader blijft in de muis zitten.
Ik heb zelf de MX Ergo met ingebouwde accu die ik de hele werkdag door gebruik, 1x ofzoiets in de 3 maanden even aan het micro usb snoertje is voldoende.
same here! de MX ergo op mijn home office desk, een MX Master op office desk en een marathon muis aan de home computer.
Waarom wil je persé USB laden?
Gewoon zo'n batterij lader die er x tegelijk kan laden en je hebt batterijen tot aan je oren.
Die van de IKEA zijn fantastisch.

Ik zat ook altijd op de XBOX controller te pissen omdat Microsoft stug bij de batterijen bleef maar stiekem vind ik dat veel beter.
Ik heb maar 1 Xbox Series controller omdat ik daarvan gewoon de (oplaadbare) batterijen kan uitwisselen als dat ding leeg is.
Ik heb 2 Playstation 5 controllers omdat, naast dat die bizar snel leeg zijn (console begint vaak na 4 uur al te piepen over de batterij) ik soms toch wil kunnen doorspelen terwijl er één op het laadstation staat. (Kabel ertussen vind ik niks.)

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 19 april 2022 12:20]

Waarom kiezen? Ik zie liever zoals vroeger weer oplaadbare batterijen.
Die muizen gaan zo lang mee op een acculading, dat je je niet zit te storen aan deze situatie. Als ie low battery aangeeft, heb je nog steeds meerdere uren om iets te doen. Even bij de lunch opladen en hij kan weer maanden mee.

En accu's gaan misschien niet zo lang mee, maar er zit in deze zaak weinig verschil met oplaadbare batterijen. Bovendien slijt de rest van de muis ook dus ik denk niet dat je er 10 jaar mee gaat doen, ook al is de accu nog goed. Na verloop van tijd gaat scrollen of klikken toch niet meer zo lekker dus dan ga je hem toch al vervangen. Zeker ook als je ziet hoeveel er op den duur aangekoekt is en zich niet zo makkelijk meer laat schoonmaken.
ik ook; koop je gewoon zo'n oplaadbare batterij met USB connector...
https://www.bol.com/nl/nl/b/namtek/603489503/

[Reactie gewijzigd door Wouter-KaBouTeR935 op 19 april 2022 11:06]

Die dingen hebben zulke slechte capaciteit dat je ze zelfs ziet adverteren met mWh ipv mAh zodat ze 50% groter kunnen klinken. Neem gewoon een goed setje NiMH batterijen en een USB lader. Je kunt die dingen zonder gevaar continue opladen met 1/10C~20mA en ze altijd paraat hebben.

[Reactie gewijzigd door Cilph op 19 april 2022 11:31]

Dat is inderdaad een nadeel ;) maar je kan wel gewoon de USB poort van je laptop en je telefoonkabel als oplader gebruiken; geen gezeur meer dat sommige batterijen wel of niet in een bepaalde oplader kunnen. Ze gaan veel cycli mee en behouden hun lading beter over lange tijd (is mijn ervaring).
IKEA heeft een hele goedkope pocket USB lader voor NiMH, overigens. Lithium behoudt zijn lading wel beter, maar ik weet niet of dat nog waar is met de elektronica die er aanhangt in zo'n AA USB.
Ik heb de MX Vertical, die kan je tijdens het laden gewoon gebruiken. Als hij helemaal leeg is hang ik hem gewoon aan m'n laptop, heb ik even een bedrade muis.
Dan kun je altijd direct door zonder dat je hem aan de laadkabel hoeft te hangen.
Ik heb sneller de juiste USB-kabel gevonden dan de juiste (en volle...) batterijen.
Voor mij is de prijs eigenlijk juist wat ik verwacht had. 80 euro voor een goede muis is toch redelijk normaal tegenwoordig en wordt vooral vaak onderschat door mensen die nog geen goede muis ervaren hebben (dat kan nik van jou niet zeggen gezien MX master).

Het gemis van usb-c ben ik het wel mee eens. Ik snap de keuze dan ook niet voor AA batterijen gezien de meeste andere producten in de logitech lijn gewoon een usb-c aansluiting hebben.

Ook is mij niet duidelijk of dit een opvolger is van de MX Vertical, een vervanger (naams verandering) of een concurrent in de eigen producten lijn.
Nouja de M575B was 40 euro toen ik 'm kocht (de dag dat die uit kwam), en dat is ook gewoon een hele fijne muis. Was wel de eerste met het Bolt protocol, dus misschien dat ze daarom de prijs zo laag mogelijk hebben gehouden.

Deze lijkt het eerste consumentenproduct met een Bolt receiver te zijn, dus denk dat het inderdaad het idee is dat deze de MX Vertical gaat vervangen, omdat een verticale muis beter in het Ergo pakket past dan bij de MX lijn.
Ik heb een tijdje terug geïnvesteerd in fatsoenlijke oplaadbare batterijen en een oplader. In de meterkast staat nu gewoon een bakje met altijd wat opgeladen AA, AAA en 18650's. Werkt heerlijk, vooral voor draagbare apparaten die net leeg zijn wanneer ik ze mee wil nemen.

In producten waar de ruimte niet zo'n beperkende factor is vind ik dat echt een veel betere oplossing dan allemaal ingebouwde accu's en, als het echt tegenzit, eigen laders.

Ik probeer dan ook zoveel mogelijk van dat soort producten te kopen die de boel combineren: oplaadbaar via USB, maar eventueel ook gewoon de mogelijkheid om de hele accu te swappen.
Even afwachten hoe het in de praktijk uitpakt. Ik heb een logitech marathon muis voor mobiel gebruik en die doet het al jaren op een setje penlites.
Ik gebruik bij mijn laptop vaak de M720 "Marathon" die ook op een AA-batterij werkt. Die houdt het echt bizar lang vol. Een AA-batterij is dus niet direct een probleem.
Heb ik jarenlang gebruikt tot het punt van slijtage. inderdaad, doet praktisch een jaar op een enkele AA.
Nou, ik vind het dan weer jammer dat de MX Master 3 in vergelijking met de oudere Performance MX een eigen vaste accu heeft. De Performance MX heeft een oplaadbare penlite er in zitten, dus als die rot begint te worden vervang je die weer gewoon met een nieuwe die dan weer met 1 lading dagen/weken mee kan gaan. En had de MX Master 3 als vervanging van mijn Performance MX gedaan omdat ik wel dacht dat het eens tijd werd voor iets nieuws, maaruh, moet zeggen dat het totaal geen vooruitgang is ten opzichte van de Performance MX.
Hoe ergonomisch gaat dat zijn als je elke keer druk moet zetten op je duim om de muis naar rechts te bewegen?
Hoezo druk op je duim zetten? Je beweegt gewoon je arm, en je muis beweegt mee. Het verschil is dat je vanuit je schouder/elleboog beweegt in plaats van vanuit je pols, en dat je pols in een natuurlijke houding ligt
Beide typen muis kun je vanuit de pols bewegen.
Je hand voortdurend in verticale stand is ook verre van natuurlijk.
Zo stevig hoef je hem niet vast te houden. Net als een normale muis is het neerleggen van je hand al voldoende om hem die stabiliteit te geven. Maar in plaats van je pols 90 graden naar links te draaien, zit ie nu op de natuurlijke houding.
Waarom zit hier een losse batterij in? En geen klein accutje? Veel mensen gebruiken dan toch wegwerp batterijen in plaats van oplaadbare. Waardoor onnodig veel batterijen bij het restafval belanden.

Voor de rest volgens mij wel een prima ding voor mensen die zo'n muis fijn vinden. Ik kan er zelf niet mee omgaan ik verschuif de muis de veel als ik klik waardoor ik krampachtig mijn muis vast moet houden om dat te voorkomen. Gebruik daarom zelf een "bal" muis. Heb daar niet dat probleem.
Waarom zit hier een losse batterij in?
Omdat er ook nog mensen bestaan die apparaten graag langer gebruiken dan de levensduur van de ingebouwde, doorgaans lastig (voor de meeste mensen: niet) te vervangen accu, het onderdeel dat doorgaans eerder versleten is dan de rest van het apparaat. Wegwerpbatterijen zijn weliswaar niet bijzonder milieuvriendelijk, maar wanneer deze verkozen worden boven oplaadbare batterijen is dat vooral een keuze van de gebruiker zelf. Een voorspelbare keuze, want mensen zijn nogal eens lui en gemakzuchtig, en eentje die je kunt veroordelen, maar een keuze die verder niet zo veel zegt over het apparaat waar ze in worden gestopt. Echter, bij een ingebouwde accu hebt kun je in de meeste gevallen verwachten dat het complete apparaat vroegtijdig afgedankt wordt, op de doorgewinterde knutselaar of ander randgeval na.

Dat dit tegenwoordig door een steeds groter deel van de mensheid acceptabel gevonden wordt ("ach ja, het was toch tijd voor een nieuwe") is mij een doorn in het oog. Ik las laatst een review van een tech-apparaat waarin het hebben van een ingebouwde accu als voordeel werd aangehaald ("eindelijk 21e eeuw"), terwijl in dezelfde conclusie als nadeel werd vermeld dat je bij een lege batterij niet snel even een andere kon plaatsen en dat je dus eigenlijk altijd je oplader/adapter moest meenemen, wat men dan weer vreselijk onhandig vond. Zou iemand daar ooit misschien een creatieve, handige oplossing voor bedenken? Logica lijkt soms wel even schaars als grondstoffen. Ingebouwde accu's zijn goed voor de omzet van de fabrikant en geven de kooplustige consument een prachtig excuus om voor zichzelf de aanschaf van een nieuw stukje speelgoed te verantwoorden, maar verder kan ik daar niet zo veel positiefs over noemen.
een "bal" muis
Daar is een woord voor: trackball. Met een balmuis wordt doorgaans, zeker door de oudere computergebruikers onder ons, iets anders bedoeld. Iets waar maar weinig mensen naar terug zullen willen.
De M705 Marathon van Logitech gaat volgens opgave drie jaar mee op één accu. Dit is overigens ook gewoon een AA batterij, en eenvoudig te vervangen. En indien wat minder frequent gebruikt, blijft deze het nog veel langer doen; mijn vrouw gebruikt deze muis bij haar laptop en na dik vier jaar zit daar nog steeds de af-fabriek geleverde batterij in.
Oplaadbare batterijen? Apparaten met een ingebouwde accu zijn afgeschreven als de accu het begeeft.
1 Accu per muis is denk ik minder zwaar voor het milieu dan tig batterijen per muis.

Leuk je oplaadbare batterijen zegt. Ik zou dat zelf ook doen, echter zal het vaak gewoon een simpele alkaline batterij zijn. Want als die leeg is wilt men hem meteen vervangen...

Maar het mooiste zou zijn dat de accu gewoon een oplaadbare batterij is. Dat de muis deze kan opladen. Is die rot vervang je hem.

Maar ik vind dat bedrijven als Logitech verplicht een accu x jaar naar release beschikbaar moeten hebben voor hun apparaten. Dan is de kans groot Logitech een standaard accu ontwikkeld die over 10 jaar nog in gebruik is. Want dat is goedkoper dan 100 verschillende accu's ondersteunen.
ik snap wat je bedoelt maar de accus zijn o.a. op AliExpress eenvoudig te vinden en te vervangen.
Aliexpress is geen officieel kanaal. De Chinezen kunnen veel namaken behalve accu's.
Ik heb hier een hoop laptop, camera accu's en 18650 batterijen. Hier heb ik nooit een positieve ervaring mee gehad.
Batterijen zijn gestandaardiseerd en overal verkrijgbaar. Waarom afwijken terwijl de ruimte hiervoor ook aanwezig is.
Daarom vind ik het ook jammer dat de huidige MX muizen allemaal eigen type accu's hebben en niet zoals de oudere Performance MX gewoon een standaard oplaadbare batterij die je dus kunt vervangen met een nieuwe die je overal kunt kopen.
Pas op, mijn Marathon muis van Logitech doet het heel lang op een AAtje (de Triathlon wat minder, maar da's vanwege BlueTooth vermoed ik). Maar ik kreeg problemen toen ik er een 1.2V batterijtje in deed. Dus dan moet het product wel 1.2V compatible zijn (en dat zijn ze misschien niet).
Dat is een algemeen probleem van sommige apparaten waar batterijen ingaan dat ze geen rekening houden met oplaadbare batterijen. Mag wel eens beter geregeld worden.
Volgensmij gebruiken meer mensen dan gewoon sowieso oplaadbare batterijen, JUIS omdat ze niet telkens nieuwe batterijen willen kopen. Daarom vind ik het jammer dat die niet gewoon usb opladen heeft. Mijn Performance MX kun je, als de originele batterij niet meer fatsoenlijk oplaadt, gewoon een nieuwe oplaadbare batterij in stoppen en dan weer via USB opladen, totdat die weer rot begint te worden, en dan vervang je die weer met een nieuwe.
Ars Technica heeft er ook al een review over klaarstaan. Ze zijn er best positief over, als je denkt dat het minder draaien van je onderarm beter kan zijn voor je ergonomie is het een aanrader.
Ars Technica heeft er ook al een review over klaarstaan. Ze zijn er best positief over, als je denkt dat het minder draaien van je onderarm beter kan zijn voor je ergonomie is het een aanrader.
Ik denk dat een review van een Logitech muis pas zinvol is als je er tien bestelt en ze alle tien aan dezelfde testen onderwerpt.

De reden dat ik dit suggereer is, dat ik ruime ervaringen heb met Logitech muizen (ik ben zelf erg fan van hun M500), maar de ervaring leert dat vooral de bouwkwaliteit erg wisselt, en dan met name het 'vrije' scrollwiel. Deze wil nog wel eens forse onbalans hebben, waardoor deze een 'eigen willetje' oplegt aan de gebruiker. Ik gebruik deze muis zowel zakelijk als privé en als ik er na een jaar of wat weer eens een vervang, en dit blijkt weer zo'n exemplaar te zijn, gaat deze direct retour.
De bouwkwaliteit wisselt, maar ik heb juist het idee dat ze wel verbeteren.

Ik heb twee M570 muizen, in totaal 11 rma’s gehad en nu twee maandjes nadat de laatste vervangen is begint deze alweer kuren te vertonen.

Mijn twee Ergo MX daarintegen houden het al ruim een jaar vol zonder mankeren
Ik had nu twee RMA's op vier stuks aangeschaft, vanwege het genoemde scrollwiel verhaal. Bij (zeer intensief) zakelijk gebruik gaat deze muis bij mij ± 3-4 jaar mee en meestal is de micro-switch onder de linker muisknop dan gaar, maar da's voor mij acceptabel genoeg. Privé wordt deze veel minder gebruikt en ik heb er één die zo al zes jaar trouw zonder problemen z'n ding doet.
Op YouTube staan videotjes om het kreng (de microswitch) weer wat recht te buigen - heb ik al gedaan met mijn Marathon m705-je toen drag-en-drop het niet meer goed deed (de "drop" kwam te vroeg). Ben nu wat jaren verder en het begint weer wat op te spelen.

Toch vreemd, ze gebruiken Omron switches, je zou verwachten dat die wat langer mee zouden gaan. Goed, CS:GO spelen helpt niet mee. Ik gooi er niet mee, en druk ook niet door ofzo, maar goed, uiteindelijk komt het wel allemaal op dat miniscule koper-gekleurde veertje aan.
Ziet eruit als een MX Vertical maar dan met meer kleurtjes. Maar ook geen ingebouwde accu meer, geen usb aansluiting om die accu op te laden en ook wat goedkoper materiaal waarschijnlijk. Misschien nog goedkopere chips omdat die ook niet meer overal te krijgen zijn. Hij lijkt ook wat kleiner dan de vertical, maar dat kan aan de marketing liggen. Qua prijs lijkt ie gelijk aan de Vertical te zijn, dus dat is wat vreemd.

Rare naam verder, bij Lift denk ik niet aan een ergonomische muis.
Heb vaak naar een verticale muis gekeken, maar dit wordt hem ook niet.
Ik heb nu de Logitech MX master 3 en de G502 Lightspeed, en sinds ik mijn oude G500 voor het eerst vasthad wist ik dat ik nooit meer een muis zonder vrijlopende scrollwheel wilde. Waarom kunnen ze dit niet in een verticale muis stoppen?!
Mooi zo'n ergonomische muis, alleen jammer van het filmpje. Proberen te laten zien dat het beter voor je houding is, en dan zo'n on ergonomisch toetsenbord gebruiken. 8)7 Als ze hun eigen K860 gebruikt hadden was het beter geweest.

Ik heb voorheen een Anker verticale muis gebruikt. Kost bijna niets en erg prettig om mee te werken. Daarna ben ik overgestapt naar de MX Ergo en die gebruik ik nu al jaren (in de meest verticale positie), maar iets meer verticaal zou niet erg zijn. Gezien deze iets groter is dan de Anker, zou ik deze toch wel eens willen proberen.
Laat ze maar eens een normale MX voor linkshandigen uitbrengen. Lijkt me dat die meer gewenst zijn dan voor zo'n niche product als een verticale muis.
Helaas een 'net niet product'... wel heel fijn een verticale muis die er ook voor linkshandigen is én redelijk betaalbaar, maar dan brengen ze het ding maar in 1 maat (kleine handen) uit terwijl juist voor de ergonomie een goed formaat ook heel belangrijk is zodat je de hand en de vingers ook goed kan laten rusten als je grotere handen hebt. Prijs ook prima gezien wat men normaal gesproken vraagt voor ergonomische muizen in diverse ergoshops... muizen die dan vaak ook nog niet eens van heel goede kwaliteit zijn en ook vaak goedkope materialen, daar kan je bij logitech toch wel wat meer van op aan dat het stevig is en niet goedkoopt aanvoelt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee